
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı düşünmemek gerekiyor. Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onlara bir değer sunabilmek için de farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz.
E-posta pazarlama içerik fikirleri
Ürünlerle ilgili güncelleme ve haberler
En bilinen içerik türlerinden biri ürünlerle ilgili haber ve güncellemeleri yayınlamaktır. Satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili yeni gelişmeler veya haberler olduğunda bunları abonelerinizle paylaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra yeni çıkan ürünlerinizi tanıtmak için de farklı e-posta gönderileri hazırlayabilirsiniz.
Burada ilgi çekiciliği artırmak için yeni ürünlerinizde sadece e-posta abonelerinize özel indirim ve fırsatlar sunmanız; aynı zamanda da onların bu ürünleri edinecek ilk kişiler olacaklarını belirtmeniz alacağınız geri dönüşümleri de etkileyecektir.
Sınırlı sayıdaki ürün tanıtımları
Belli ürünlerinizi sınırlı sayıda üretiyor ya da stoklarınızda tutuyor olabilirsiniz. Bu durumda da ilgi çekmek ve bir aciliyet hissi uyandırmak için kullanıcılara bu sınırlı sayıdaki ürünleri tanıtacak e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.
Bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatıyla beraber sadece limitli sayıda mevcut olan ürünlere ulaşma duygusu kullanıcıların daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını vermelerini sağlar.
Tatil ve özel günlerle ilgili içerikler
Tatiller ve özel günler tüketicilerin daha fazla alışveriş yaptıkları dönemlerdir. Bu dönemlere özel kampanya, indirim ve fırsatlarınızı abonelerinize duyurmak için e-posta gönderimlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra abonelerinizin bu özel günlerini kutlamak için de e-postalar gönderebilirsiniz. Satış haricinde kullanıcılara bu tür gönderiler yapmanız da etkili olacaktır.
Bunu bir adım daha ileriye götürmek içinse, abonelerinizin doğum günleri ya da özel günlerini (evlilik yıl dönümü vb.) kutlamanız da kişiselleştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Bu özel günlerini kutlarken, onlar için indirim kuponu gibi hediyeler vermeniz de müşteri sadakatini artırma konusunda size yardımcı olur.
Ürün kullanım rehberleri
Müşterilerinize bir değer katabilmek için ürünlerinizle ilgili kullanım rehberleri de hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin bu ürünleri daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız, kullanıcı deneyimini de geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler hazırlamanız da hem müşterilerinizin hem de diğer abonelerinizin ürünlere bakış açısını değiştirecektir.
Ürünlerin kullanım alanlarını ve nasıl kullanıldığını farklı şekillerde göstermeniz, ürünleri henüz satın almamış kullanıcıların kafasında bir takım fikirlerin oluşmasını sağlarken, onların satın alma kararlarını da etkiler.
Farklı konseptler hazırlamak ve ürünlerin farklı alanlarda kullanıldığını göstermek aynı zamanda kullanıcılarda da bir istek oluşmasını sağlayabilir. Bu hissiyatı ve duyguyu yaşamak için de kullanıcılar bu ürünleri satın almak isteyebilirler.
Şirketle ilgili bilgiler
Şirketinizi tanıtmak ve yaptığınız işler hakkında abonelerinize bilgi vermek için de belli dönemlerde bilgi içerikli e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Şirketinizin aylık olarak ulaştığı müşteri sayısı, aylık trafiğiniz, müşteri memnuniyet oranı, toplamda satılan ürün sayısı gibi bilgiler sosyal kanıt niteliği taşımaktadır. E-posta listenize abone olan ancak halen alışveriş yapmamış olan kişilerin fikirlerini değiştirmek ve aynı zamanda da şirketinizin nasıl bir büyüme gerçekleştirdiğini göstermek için bu bilgileri belli aralıklarla paylaşabilirsiniz.
En iyiler / En çok satanlar
Haftalık ya da aylık olarak en çok satanlar ya da en çok ilgi görenler bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümde kullanıcılara diğer tüketicilerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiklerini gösterebilirsiniz. Başka tüketicilerin tercih ettikleri ürünler, abonelerin bu ürünlere olan ilgisini değiştirebilir. Online alışverişlerde tüketiciler, kullanıcı yorumlarına ve en çok satılan ürünlere daha fazla ilgi göstermektedir. Bu ürünlerini bir e-postada toplamak ve düzenli olarak aboneleriniz bu önerileri sunmanız bir sosyal kanıt değeri de taşıyacağı için önemlidir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler