E-posta pazarlama içerik fikirleri

28 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı düşünmemek gerekiyor. Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onlara bir değer sunabilmek için de farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz.

E-posta pazarlama içerik fikirleri

Ürünlerle ilgili güncelleme ve haberler

En bilinen içerik türlerinden biri ürünlerle ilgili haber ve güncellemeleri yayınlamaktır. Satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili yeni gelişmeler veya haberler olduğunda bunları abonelerinizle paylaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra yeni çıkan ürünlerinizi tanıtmak için de farklı e-posta gönderileri hazırlayabilirsiniz.

Burada ilgi çekiciliği artırmak için yeni ürünlerinizde sadece e-posta abonelerinize özel indirim ve fırsatlar sunmanız; aynı zamanda da onların bu ürünleri edinecek ilk kişiler olacaklarını belirtmeniz alacağınız geri dönüşümleri de etkileyecektir.

Sınırlı sayıdaki ürün tanıtımları

Belli ürünlerinizi sınırlı sayıda üretiyor ya da stoklarınızda tutuyor olabilirsiniz. Bu durumda da ilgi çekmek ve bir aciliyet hissi uyandırmak için kullanıcılara bu sınırlı sayıdaki ürünleri tanıtacak e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatıyla beraber sadece limitli sayıda mevcut olan ürünlere ulaşma duygusu kullanıcıların daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını vermelerini sağlar.

Tatil ve özel günlerle ilgili içerikler

Tatiller ve özel günler tüketicilerin daha fazla alışveriş yaptıkları dönemlerdir. Bu dönemlere özel kampanya, indirim ve fırsatlarınızı abonelerinize duyurmak için e-posta gönderimlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra abonelerinizin bu özel günlerini kutlamak için de e-postalar gönderebilirsiniz. Satış haricinde kullanıcılara bu tür gönderiler yapmanız da etkili olacaktır.

Bunu bir adım daha ileriye götürmek içinse, abonelerinizin doğum günleri ya da özel günlerini (evlilik yıl dönümü vb.) kutlamanız da kişiselleştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Bu özel günlerini kutlarken, onlar için indirim kuponu gibi hediyeler vermeniz de müşteri sadakatini artırma konusunda size yardımcı olur.

Ürün kullanım rehberleri

Müşterilerinize bir değer katabilmek için ürünlerinizle ilgili kullanım rehberleri de hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin bu ürünleri daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız, kullanıcı deneyimini de geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler hazırlamanız da hem müşterilerinizin hem de diğer abonelerinizin ürünlere bakış açısını değiştirecektir.

Ürünlerin kullanım alanlarını ve nasıl kullanıldığını farklı şekillerde göstermeniz, ürünleri henüz satın almamış kullanıcıların kafasında bir takım fikirlerin oluşmasını sağlarken, onların satın alma kararlarını da etkiler.

Farklı konseptler hazırlamak ve ürünlerin farklı alanlarda kullanıldığını göstermek aynı zamanda kullanıcılarda da bir istek oluşmasını sağlayabilir. Bu hissiyatı ve duyguyu yaşamak için de kullanıcılar bu ürünleri satın almak isteyebilirler.

Şirketle ilgili bilgiler

Şirketinizi tanıtmak ve yaptığınız işler hakkında abonelerinize bilgi vermek için de belli dönemlerde bilgi içerikli e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Şirketinizin aylık olarak ulaştığı müşteri sayısı, aylık trafiğiniz, müşteri memnuniyet oranı, toplamda satılan ürün sayısı gibi bilgiler sosyal kanıt niteliği taşımaktadır. E-posta listenize abone olan ancak halen alışveriş yapmamış olan kişilerin fikirlerini değiştirmek ve aynı zamanda da şirketinizin nasıl bir büyüme gerçekleştirdiğini göstermek için bu bilgileri belli aralıklarla paylaşabilirsiniz.

“E-posta

En iyiler / En çok satanlar

Haftalık ya da aylık olarak en çok satanlar ya da en çok ilgi görenler bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümde kullanıcılara diğer tüketicilerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiklerini gösterebilirsiniz. Başka tüketicilerin tercih ettikleri ürünler, abonelerin bu ürünlere olan ilgisini değiştirebilir. Online alışverişlerde tüketiciler, kullanıcı yorumlarına ve en çok satılan ürünlere daha fazla ilgi göstermektedir. Bu ürünlerini bir e-postada toplamak ve düzenli olarak aboneleriniz bu önerileri sunmanız bir sosyal kanıt değeri de taşıyacağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan