E-posta pazarlama içerik fikirleri

28 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri

E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı düşünmemek gerekiyor. Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onlara bir değer sunabilmek için de farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz.

E-posta pazarlama içerik fikirleri

Ürünlerle ilgili güncelleme ve haberler

En bilinen içerik türlerinden biri ürünlerle ilgili haber ve güncellemeleri yayınlamaktır. Satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili yeni gelişmeler veya haberler olduğunda bunları abonelerinizle paylaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra yeni çıkan ürünlerinizi tanıtmak için de farklı e-posta gönderileri hazırlayabilirsiniz.

Burada ilgi çekiciliği artırmak için yeni ürünlerinizde sadece e-posta abonelerinize özel indirim ve fırsatlar sunmanız; aynı zamanda da onların bu ürünleri edinecek ilk kişiler olacaklarını belirtmeniz alacağınız geri dönüşümleri de etkileyecektir.

Sınırlı sayıdaki ürün tanıtımları

Belli ürünlerinizi sınırlı sayıda üretiyor ya da stoklarınızda tutuyor olabilirsiniz. Bu durumda da ilgi çekmek ve bir aciliyet hissi uyandırmak için kullanıcılara bu sınırlı sayıdaki ürünleri tanıtacak e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatıyla beraber sadece limitli sayıda mevcut olan ürünlere ulaşma duygusu kullanıcıların daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını vermelerini sağlar.

Tatil ve özel günlerle ilgili içerikler

Tatiller ve özel günler tüketicilerin daha fazla alışveriş yaptıkları dönemlerdir. Bu dönemlere özel kampanya, indirim ve fırsatlarınızı abonelerinize duyurmak için e-posta gönderimlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra abonelerinizin bu özel günlerini kutlamak için de e-postalar gönderebilirsiniz. Satış haricinde kullanıcılara bu tür gönderiler yapmanız da etkili olacaktır.

Bunu bir adım daha ileriye götürmek içinse, abonelerinizin doğum günleri ya da özel günlerini (evlilik yıl dönümü vb.) kutlamanız da kişiselleştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Bu özel günlerini kutlarken, onlar için indirim kuponu gibi hediyeler vermeniz de müşteri sadakatini artırma konusunda size yardımcı olur.

Ürün kullanım rehberleri

Müşterilerinize bir değer katabilmek için ürünlerinizle ilgili kullanım rehberleri de hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin bu ürünleri daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız, kullanıcı deneyimini de geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler hazırlamanız da hem müşterilerinizin hem de diğer abonelerinizin ürünlere bakış açısını değiştirecektir.

Ürünlerin kullanım alanlarını ve nasıl kullanıldığını farklı şekillerde göstermeniz, ürünleri henüz satın almamış kullanıcıların kafasında bir takım fikirlerin oluşmasını sağlarken, onların satın alma kararlarını da etkiler.

Farklı konseptler hazırlamak ve ürünlerin farklı alanlarda kullanıldığını göstermek aynı zamanda kullanıcılarda da bir istek oluşmasını sağlayabilir. Bu hissiyatı ve duyguyu yaşamak için de kullanıcılar bu ürünleri satın almak isteyebilirler.

Şirketle ilgili bilgiler

Şirketinizi tanıtmak ve yaptığınız işler hakkında abonelerinize bilgi vermek için de belli dönemlerde bilgi içerikli e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Şirketinizin aylık olarak ulaştığı müşteri sayısı, aylık trafiğiniz, müşteri memnuniyet oranı, toplamda satılan ürün sayısı gibi bilgiler sosyal kanıt niteliği taşımaktadır. E-posta listenize abone olan ancak halen alışveriş yapmamış olan kişilerin fikirlerini değiştirmek ve aynı zamanda da şirketinizin nasıl bir büyüme gerçekleştirdiğini göstermek için bu bilgileri belli aralıklarla paylaşabilirsiniz.

“E-posta

En iyiler / En çok satanlar

Haftalık ya da aylık olarak en çok satanlar ya da en çok ilgi görenler bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümde kullanıcılara diğer tüketicilerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiklerini gösterebilirsiniz. Başka tüketicilerin tercih ettikleri ürünler, abonelerin bu ürünlere olan ilgisini değiştirebilir. Online alışverişlerde tüketiciler, kullanıcı yorumlarına ve en çok satılan ürünlere daha fazla ilgi göstermektedir. Bu ürünlerini bir e-postada toplamak ve düzenli olarak aboneleriniz bu önerileri sunmanız bir sosyal kanıt değeri de taşıyacağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya