fbpx

E-posta pazarlama içerik fikirleri

28 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı düşünmemek gerekiyor. Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onlara bir değer sunabilmek için de farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz.

E-posta pazarlama içerik fikirleri

Ürünlerle ilgili güncelleme ve haberler

En bilinen içerik türlerinden biri ürünlerle ilgili haber ve güncellemeleri yayınlamaktır. Satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili yeni gelişmeler veya haberler olduğunda bunları abonelerinizle paylaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra yeni çıkan ürünlerinizi tanıtmak için de farklı e-posta gönderileri hazırlayabilirsiniz.

Burada ilgi çekiciliği artırmak için yeni ürünlerinizde sadece e-posta abonelerinize özel indirim ve fırsatlar sunmanız; aynı zamanda da onların bu ürünleri edinecek ilk kişiler olacaklarını belirtmeniz alacağınız geri dönüşümleri de etkileyecektir.

Sınırlı sayıdaki ürün tanıtımları

Belli ürünlerinizi sınırlı sayıda üretiyor ya da stoklarınızda tutuyor olabilirsiniz. Bu durumda da ilgi çekmek ve bir aciliyet hissi uyandırmak için kullanıcılara bu sınırlı sayıdaki ürünleri tanıtacak e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatıyla beraber sadece limitli sayıda mevcut olan ürünlere ulaşma duygusu kullanıcıların daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını vermelerini sağlar.

Tatil ve özel günlerle ilgili içerikler

Tatiller ve özel günler tüketicilerin daha fazla alışveriş yaptıkları dönemlerdir. Bu dönemlere özel kampanya, indirim ve fırsatlarınızı abonelerinize duyurmak için e-posta gönderimlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra abonelerinizin bu özel günlerini kutlamak için de e-postalar gönderebilirsiniz. Satış haricinde kullanıcılara bu tür gönderiler yapmanız da etkili olacaktır.

Bunu bir adım daha ileriye götürmek içinse, abonelerinizin doğum günleri ya da özel günlerini (evlilik yıl dönümü vb.) kutlamanız da kişiselleştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Bu özel günlerini kutlarken, onlar için indirim kuponu gibi hediyeler vermeniz de müşteri sadakatini artırma konusunda size yardımcı olur.

Ürün kullanım rehberleri

Müşterilerinize bir değer katabilmek için ürünlerinizle ilgili kullanım rehberleri de hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin bu ürünleri daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız, kullanıcı deneyimini de geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler hazırlamanız da hem müşterilerinizin hem de diğer abonelerinizin ürünlere bakış açısını değiştirecektir.

Ürünlerin kullanım alanlarını ve nasıl kullanıldığını farklı şekillerde göstermeniz, ürünleri henüz satın almamış kullanıcıların kafasında bir takım fikirlerin oluşmasını sağlarken, onların satın alma kararlarını da etkiler.

Farklı konseptler hazırlamak ve ürünlerin farklı alanlarda kullanıldığını göstermek aynı zamanda kullanıcılarda da bir istek oluşmasını sağlayabilir. Bu hissiyatı ve duyguyu yaşamak için de kullanıcılar bu ürünleri satın almak isteyebilirler.

Şirketle ilgili bilgiler

Şirketinizi tanıtmak ve yaptığınız işler hakkında abonelerinize bilgi vermek için de belli dönemlerde bilgi içerikli e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Şirketinizin aylık olarak ulaştığı müşteri sayısı, aylık trafiğiniz, müşteri memnuniyet oranı, toplamda satılan ürün sayısı gibi bilgiler sosyal kanıt niteliği taşımaktadır. E-posta listenize abone olan ancak halen alışveriş yapmamış olan kişilerin fikirlerini değiştirmek ve aynı zamanda da şirketinizin nasıl bir büyüme gerçekleştirdiğini göstermek için bu bilgileri belli aralıklarla paylaşabilirsiniz.

“E-posta

En iyiler / En çok satanlar

Haftalık ya da aylık olarak en çok satanlar ya da en çok ilgi görenler bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümde kullanıcılara diğer tüketicilerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiklerini gösterebilirsiniz. Başka tüketicilerin tercih ettikleri ürünler, abonelerin bu ürünlere olan ilgisini değiştirebilir. Online alışverişlerde tüketiciler, kullanıcı yorumlarına ve en çok satılan ürünlere daha fazla ilgi göstermektedir. Bu ürünlerini bir e-postada toplamak ve düzenli olarak aboneleriniz bu önerileri sunmanız bir sosyal kanıt değeri de taşıyacağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan