E-posta pazarlama içerik fikirleri

28 Haziran 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı düşünmemek gerekiyor. Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onlara bir değer sunabilmek için de farklı içerik türlerinden yararlanabilirsiniz.

E-posta pazarlama içerik fikirleri

Ürünlerle ilgili güncelleme ve haberler

En bilinen içerik türlerinden biri ürünlerle ilgili haber ve güncellemeleri yayınlamaktır. Satışa sunduğunuz ürünlerle ilgili yeni gelişmeler veya haberler olduğunda bunları abonelerinizle paylaşabilirsiniz. Bunların yanı sıra yeni çıkan ürünlerinizi tanıtmak için de farklı e-posta gönderileri hazırlayabilirsiniz.

Burada ilgi çekiciliği artırmak için yeni ürünlerinizde sadece e-posta abonelerinize özel indirim ve fırsatlar sunmanız; aynı zamanda da onların bu ürünleri edinecek ilk kişiler olacaklarını belirtmeniz alacağınız geri dönüşümleri de etkileyecektir.

Sınırlı sayıdaki ürün tanıtımları

Belli ürünlerinizi sınırlı sayıda üretiyor ya da stoklarınızda tutuyor olabilirsiniz. Bu durumda da ilgi çekmek ve bir aciliyet hissi uyandırmak için kullanıcılara bu sınırlı sayıdaki ürünleri tanıtacak e-posta gönderimleri yapabilirsiniz.

Bir şeyleri kaçırma (FOMO) hissiyatıyla beraber sadece limitli sayıda mevcut olan ürünlere ulaşma duygusu kullanıcıların daha hızlı bir şekilde satın alma kararlarını vermelerini sağlar.

Tatil ve özel günlerle ilgili içerikler

Tatiller ve özel günler tüketicilerin daha fazla alışveriş yaptıkları dönemlerdir. Bu dönemlere özel kampanya, indirim ve fırsatlarınızı abonelerinize duyurmak için e-posta gönderimlerinden yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra abonelerinizin bu özel günlerini kutlamak için de e-postalar gönderebilirsiniz. Satış haricinde kullanıcılara bu tür gönderiler yapmanız da etkili olacaktır.

Bunu bir adım daha ileriye götürmek içinse, abonelerinizin doğum günleri ya da özel günlerini (evlilik yıl dönümü vb.) kutlamanız da kişiselleştirme konusunda önemli bir adım olacaktır. Bu özel günlerini kutlarken, onlar için indirim kuponu gibi hediyeler vermeniz de müşteri sadakatini artırma konusunda size yardımcı olur.

Ürün kullanım rehberleri

Müşterilerinize bir değer katabilmek için ürünlerinizle ilgili kullanım rehberleri de hazırlayabilirsiniz. Müşterilerinizin bu ürünleri daha iyi bir şekilde kullanmalarını sağlamanız, kullanıcı deneyimini de geliştirmenize yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra ürünlerin kullanım alanlarını gösteren içerikler hazırlamanız da hem müşterilerinizin hem de diğer abonelerinizin ürünlere bakış açısını değiştirecektir.

Ürünlerin kullanım alanlarını ve nasıl kullanıldığını farklı şekillerde göstermeniz, ürünleri henüz satın almamış kullanıcıların kafasında bir takım fikirlerin oluşmasını sağlarken, onların satın alma kararlarını da etkiler.

Farklı konseptler hazırlamak ve ürünlerin farklı alanlarda kullanıldığını göstermek aynı zamanda kullanıcılarda da bir istek oluşmasını sağlayabilir. Bu hissiyatı ve duyguyu yaşamak için de kullanıcılar bu ürünleri satın almak isteyebilirler.

Şirketle ilgili bilgiler

Şirketinizi tanıtmak ve yaptığınız işler hakkında abonelerinize bilgi vermek için de belli dönemlerde bilgi içerikli e-posta gönderimleri yapabilirsiniz. Şirketinizin aylık olarak ulaştığı müşteri sayısı, aylık trafiğiniz, müşteri memnuniyet oranı, toplamda satılan ürün sayısı gibi bilgiler sosyal kanıt niteliği taşımaktadır. E-posta listenize abone olan ancak halen alışveriş yapmamış olan kişilerin fikirlerini değiştirmek ve aynı zamanda da şirketinizin nasıl bir büyüme gerçekleştirdiğini göstermek için bu bilgileri belli aralıklarla paylaşabilirsiniz.

“E-posta

En iyiler / En çok satanlar

Haftalık ya da aylık olarak en çok satanlar ya da en çok ilgi görenler bölümü oluşturabilirsiniz. Bu bölümde kullanıcılara diğer tüketicilerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiklerini gösterebilirsiniz. Başka tüketicilerin tercih ettikleri ürünler, abonelerin bu ürünlere olan ilgisini değiştirebilir. Online alışverişlerde tüketiciler, kullanıcı yorumlarına ve en çok satılan ürünlere daha fazla ilgi göstermektedir. Bu ürünlerini bir e-postada toplamak ve düzenli olarak aboneleriniz bu önerileri sunmanız bir sosyal kanıt değeri de taşıyacağı için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan