fbpx

E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini gösterdiği için, okunma ve açılma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Tüketicilere yönelik e-posta gönderileri yapılırken, gönderen ismi doğrudan dikkat çekici olmalıdır.

Gönderen ismini oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderen ismini kurgularken, markanızı iyi yansıtacak ve tüketicilerin sizden bir e-posta aldıklarını anlamalarını sağlayacak bir isim oluşturmanız gerekiyor. Başka bir deyişle, tüketiciler markanızı nasıl biliyorlarsa, gönderen isminizi de o şekilde kullanmalısınız.

    E-ticaret firmaları, markalarını konumlandırırken bazen alan adı uzantılarını da bu markayla özdeşleştirebiliyorlar. Örnek; “sirket.com” sizin marka olarak kulandığınız isim olabilir. Tüketicilere e-posta gönderirken gönderen isminiz “şirket” yerine “sirket.com” olması daha etkili olacaktır.

    Yukarıdaki örneğin tam aksine alan adı uzantısı olmadan da marka konumlandırmasını yapabilirsiniz. Bu durumda da internet sitenizin adresi “sirket.com” olmasına rağmen marka konumlandırmanızı “Şirket” olarak yapabilirsiniz. Bu durumda da e-posta gönderen isminizi “sirket.com” yerine “Şirket” olarak kullanmanız daha doğru olacaktır.

E-postada gönderen isminin kafa karıştırmaması gerekiyor. Başka dikkat edilmesi gereken bir nokta ise e-posta sağlayıcılarının gönderen kısmında karakter limitleri olabilir. Belli bir karakter sayısından uzun isimler, gönderen ismi kısmında tam olarak görünmeyebilir.

Bu sebeple de gönderen ismi kısmında “Şirket moda ve tasarım markası” gibi bir gönderen ismi kullanmak bu karakter limitlerine takılmanıza neden olabilir. Tam olarak bu isim sığmadığı için, aboneleriniz gelen e-postaların kimden geldiğini göremeyebilirler.

Böyle bir durum olması, abonelerde kafa karışıklığına neden olacağı için okunma ve geri dönüşüm oranlarınızı düşürecektir.

Gönderen isminde neler yapmamalısınız?

E-ticaret firması olarak e-posta gönderirken, gönderen isminde kullanmamanız gereken bazı şeyler de bulunuyor. Bu hataları yapmak e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Kişi isimleri kullanmak: Şirketler tarafından gelen e-postalarda kişi isimleri kullanmak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Doğrudan şirketteki şahıslarla iletişim kurulurken, bu tür bir yaklaşım doğru olacaktır. Ancak reklam ve bilgilendirme amaçlı gönderilerde doğrudan marka adını kullanmak gerekiyor.

E-posta uzantılı gönderen ismi kullanmak: Gönderen isimlerinizde alan adınızın uzantısıyla ([email protected]) e-posta göndermek de pek doğru olmayacaktır. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de markanızı doğru bir şekilde yansıtmaz.

No-reply şeklinde gönderim yapmak: Bu tarz gönderiler genellikle bir uyarı e-postası için kullanılmaktadır. Hem iyi bir izlenim vermez hem de kafa karışıklığına neden olur. Aynı zamanda gönderilen mesajların amaçlarını yansıtmaz.

Gönderen ismini sürekli değiştirmek: Gönderen ismini devamlı olarak değiştirmek de abonelerinizin kafasını karıştıracaktır. Hem marka algısını kurmanız zorlaşacaktır hem de aboneleriniz gelen mesajların sizden olduğunu algılayamaz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan