E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini gösterdiği için, okunma ve açılma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Tüketicilere yönelik e-posta gönderileri yapılırken, gönderen ismi doğrudan dikkat çekici olmalıdır.

Gönderen ismini oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderen ismini kurgularken, markanızı iyi yansıtacak ve tüketicilerin sizden bir e-posta aldıklarını anlamalarını sağlayacak bir isim oluşturmanız gerekiyor. Başka bir deyişle, tüketiciler markanızı nasıl biliyorlarsa, gönderen isminizi de o şekilde kullanmalısınız.

    E-ticaret firmaları, markalarını konumlandırırken bazen alan adı uzantılarını da bu markayla özdeşleştirebiliyorlar. Örnek; “sirket.com” sizin marka olarak kulandığınız isim olabilir. Tüketicilere e-posta gönderirken gönderen isminiz “şirket” yerine “sirket.com” olması daha etkili olacaktır.

    Yukarıdaki örneğin tam aksine alan adı uzantısı olmadan da marka konumlandırmasını yapabilirsiniz. Bu durumda da internet sitenizin adresi “sirket.com” olmasına rağmen marka konumlandırmanızı “Şirket” olarak yapabilirsiniz. Bu durumda da e-posta gönderen isminizi “sirket.com” yerine “Şirket” olarak kullanmanız daha doğru olacaktır.

E-postada gönderen isminin kafa karıştırmaması gerekiyor. Başka dikkat edilmesi gereken bir nokta ise e-posta sağlayıcılarının gönderen kısmında karakter limitleri olabilir. Belli bir karakter sayısından uzun isimler, gönderen ismi kısmında tam olarak görünmeyebilir.

Bu sebeple de gönderen ismi kısmında “Şirket moda ve tasarım markası” gibi bir gönderen ismi kullanmak bu karakter limitlerine takılmanıza neden olabilir. Tam olarak bu isim sığmadığı için, aboneleriniz gelen e-postaların kimden geldiğini göremeyebilirler.

Böyle bir durum olması, abonelerde kafa karışıklığına neden olacağı için okunma ve geri dönüşüm oranlarınızı düşürecektir.

Gönderen isminde neler yapmamalısınız?

E-ticaret firması olarak e-posta gönderirken, gönderen isminde kullanmamanız gereken bazı şeyler de bulunuyor. Bu hataları yapmak e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Kişi isimleri kullanmak: Şirketler tarafından gelen e-postalarda kişi isimleri kullanmak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Doğrudan şirketteki şahıslarla iletişim kurulurken, bu tür bir yaklaşım doğru olacaktır. Ancak reklam ve bilgilendirme amaçlı gönderilerde doğrudan marka adını kullanmak gerekiyor.

E-posta uzantılı gönderen ismi kullanmak: Gönderen isimlerinizde alan adınızın uzantısıyla ([email protected]) e-posta göndermek de pek doğru olmayacaktır. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de markanızı doğru bir şekilde yansıtmaz.

No-reply şeklinde gönderim yapmak: Bu tarz gönderiler genellikle bir uyarı e-postası için kullanılmaktadır. Hem iyi bir izlenim vermez hem de kafa karışıklığına neden olur. Aynı zamanda gönderilen mesajların amaçlarını yansıtmaz.

Gönderen ismini sürekli değiştirmek: Gönderen ismini devamlı olarak değiştirmek de abonelerinizin kafasını karıştıracaktır. Hem marka algısını kurmanız zorlaşacaktır hem de aboneleriniz gelen mesajların sizden olduğunu algılayamaz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin