E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini gösterdiği için, okunma ve açılma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Tüketicilere yönelik e-posta gönderileri yapılırken, gönderen ismi doğrudan dikkat çekici olmalıdır.

Gönderen ismini oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderen ismini kurgularken, markanızı iyi yansıtacak ve tüketicilerin sizden bir e-posta aldıklarını anlamalarını sağlayacak bir isim oluşturmanız gerekiyor. Başka bir deyişle, tüketiciler markanızı nasıl biliyorlarsa, gönderen isminizi de o şekilde kullanmalısınız.

    E-ticaret firmaları, markalarını konumlandırırken bazen alan adı uzantılarını da bu markayla özdeşleştirebiliyorlar. Örnek; “sirket.com” sizin marka olarak kulandığınız isim olabilir. Tüketicilere e-posta gönderirken gönderen isminiz “şirket” yerine “sirket.com” olması daha etkili olacaktır.

    Yukarıdaki örneğin tam aksine alan adı uzantısı olmadan da marka konumlandırmasını yapabilirsiniz. Bu durumda da internet sitenizin adresi “sirket.com” olmasına rağmen marka konumlandırmanızı “Şirket” olarak yapabilirsiniz. Bu durumda da e-posta gönderen isminizi “sirket.com” yerine “Şirket” olarak kullanmanız daha doğru olacaktır.

E-postada gönderen isminin kafa karıştırmaması gerekiyor. Başka dikkat edilmesi gereken bir nokta ise e-posta sağlayıcılarının gönderen kısmında karakter limitleri olabilir. Belli bir karakter sayısından uzun isimler, gönderen ismi kısmında tam olarak görünmeyebilir.

Bu sebeple de gönderen ismi kısmında “Şirket moda ve tasarım markası” gibi bir gönderen ismi kullanmak bu karakter limitlerine takılmanıza neden olabilir. Tam olarak bu isim sığmadığı için, aboneleriniz gelen e-postaların kimden geldiğini göremeyebilirler.

Böyle bir durum olması, abonelerde kafa karışıklığına neden olacağı için okunma ve geri dönüşüm oranlarınızı düşürecektir.

Gönderen isminde neler yapmamalısınız?

E-ticaret firması olarak e-posta gönderirken, gönderen isminde kullanmamanız gereken bazı şeyler de bulunuyor. Bu hataları yapmak e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Kişi isimleri kullanmak: Şirketler tarafından gelen e-postalarda kişi isimleri kullanmak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Doğrudan şirketteki şahıslarla iletişim kurulurken, bu tür bir yaklaşım doğru olacaktır. Ancak reklam ve bilgilendirme amaçlı gönderilerde doğrudan marka adını kullanmak gerekiyor.

E-posta uzantılı gönderen ismi kullanmak: Gönderen isimlerinizde alan adınızın uzantısıyla ([email protected]) e-posta göndermek de pek doğru olmayacaktır. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de markanızı doğru bir şekilde yansıtmaz.

No-reply şeklinde gönderim yapmak: Bu tarz gönderiler genellikle bir uyarı e-postası için kullanılmaktadır. Hem iyi bir izlenim vermez hem de kafa karışıklığına neden olur. Aynı zamanda gönderilen mesajların amaçlarını yansıtmaz.

Gönderen ismini sürekli değiştirmek: Gönderen ismini devamlı olarak değiştirmek de abonelerinizin kafasını karıştıracaktır. Hem marka algısını kurmanız zorlaşacaktır hem de aboneleriniz gelen mesajların sizden olduğunu algılayamaz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı olarak...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın