E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

11 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini gösterdiği için, okunma ve açılma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Tüketicilere yönelik e-posta gönderileri yapılırken, gönderen ismi doğrudan dikkat çekici olmalıdır.

Gönderen ismini oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Gönderen ismini kurgularken, markanızı iyi yansıtacak ve tüketicilerin sizden bir e-posta aldıklarını anlamalarını sağlayacak bir isim oluşturmanız gerekiyor. Başka bir deyişle, tüketiciler markanızı nasıl biliyorlarsa, gönderen isminizi de o şekilde kullanmalısınız.

    E-ticaret firmaları, markalarını konumlandırırken bazen alan adı uzantılarını da bu markayla özdeşleştirebiliyorlar. Örnek; “sirket.com” sizin marka olarak kulandığınız isim olabilir. Tüketicilere e-posta gönderirken gönderen isminiz “şirket” yerine “sirket.com” olması daha etkili olacaktır.

    Yukarıdaki örneğin tam aksine alan adı uzantısı olmadan da marka konumlandırmasını yapabilirsiniz. Bu durumda da internet sitenizin adresi “sirket.com” olmasına rağmen marka konumlandırmanızı “Şirket” olarak yapabilirsiniz. Bu durumda da e-posta gönderen isminizi “sirket.com” yerine “Şirket” olarak kullanmanız daha doğru olacaktır.

E-postada gönderen isminin kafa karıştırmaması gerekiyor. Başka dikkat edilmesi gereken bir nokta ise e-posta sağlayıcılarının gönderen kısmında karakter limitleri olabilir. Belli bir karakter sayısından uzun isimler, gönderen ismi kısmında tam olarak görünmeyebilir.

Bu sebeple de gönderen ismi kısmında “Şirket moda ve tasarım markası” gibi bir gönderen ismi kullanmak bu karakter limitlerine takılmanıza neden olabilir. Tam olarak bu isim sığmadığı için, aboneleriniz gelen e-postaların kimden geldiğini göremeyebilirler.

Böyle bir durum olması, abonelerde kafa karışıklığına neden olacağı için okunma ve geri dönüşüm oranlarınızı düşürecektir.

Gönderen isminde neler yapmamalısınız?

E-ticaret firması olarak e-posta gönderirken, gönderen isminde kullanmamanız gereken bazı şeyler de bulunuyor. Bu hataları yapmak e-postalarınızın okunma ve açılma oranlarınızın düşmesine neden olabilir.

Kişi isimleri kullanmak: Şirketler tarafından gelen e-postalarda kişi isimleri kullanmak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Doğrudan şirketteki şahıslarla iletişim kurulurken, bu tür bir yaklaşım doğru olacaktır. Ancak reklam ve bilgilendirme amaçlı gönderilerde doğrudan marka adını kullanmak gerekiyor.

E-posta uzantılı gönderen ismi kullanmak: Gönderen isimlerinizde alan adınızın uzantısıyla ([email protected]) e-posta göndermek de pek doğru olmayacaktır. Bu hem kafa karışıklığına neden olabilir hem de markanızı doğru bir şekilde yansıtmaz.

No-reply şeklinde gönderim yapmak: Bu tarz gönderiler genellikle bir uyarı e-postası için kullanılmaktadır. Hem iyi bir izlenim vermez hem de kafa karışıklığına neden olur. Aynı zamanda gönderilen mesajların amaçlarını yansıtmaz.

Gönderen ismini sürekli değiştirmek: Gönderen ismini devamlı olarak değiştirmek de abonelerinizin kafasını karıştıracaktır. Hem marka algısını kurmanız zorlaşacaktır hem de aboneleriniz gelen mesajların sizden olduğunu algılayamaz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan