E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele alacağız.

Günümüzün halen en çok tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlamada, açılma ve tıklanma oranlarını artırmak başka bir deyişle geri dönüşüm sağlamak için dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor.

E-posta pazarlamada başlık kullanımları

E-postaların açılma oranlarını artırmadaki en önemli faktör ise e-postanın başlığı. Bu başlığın iyi bir şekilde hazırlanması ve ilgi çekici olması kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar. Bu rehberimizde de e-postalarınızın başlıklarını oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara değiniyor olacağız.

Kısa ve samimi

E-postalarınızın başlıklarınızı kısa hazırlamanızın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi e-posta kutularında bu başlıkların sadece belli bir kısmı görünüyor. Çok uzun başlıklar yazmanız durumunda bu başlıkların tamamı e-posta kutusunda yarım bir şekilde görünecektir ve mesajınızı iyi bir şekilde göstermeyecektir. Bilgisayarlardaki görüntüleme limitleri daha uzun olsa da mobil cihazlarda karakter limiti daha azdır. Bu nedenle de uzun başlıklardan kaçınmanız gerekir. Bir diğer neden ise kullanıcılar hızlı bir şekilde e-posta kutularına göz atmaktalar. Kısa başlıklar oluşturduğunuzda kullanıcıların dikkatini daha iyi bir şekilde çekebilirsiniz.

Marka adınız gönderen isminizde yer alsın

Başlıkla doğrudan ilişkisi olmasa da e-postanın kimden geldiği hakkında bilgi vermesi nedeniyle marka adınızın da görünmesi bir hayli önemlidir. Marka isminizin yer almaması ya da farklı bir isimle gönderilmiş olması, kullanıcılarda kafa karışıklığı yaratır.

Basit ve sade bir mesaj verin

E-posta başlığınızda tüm mesajınızı iletmeniz gerekmiyor. Gönderinizin öne çıkan mesajını vermeniz yeterlidir. Bu sebeple de karmaşık bir yapı yerine, sade ve basit bir mesaj vermeniz, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Spam filtrelerine takılacak kelimelerden kaçının

E-posta servis sağlayıcılarının kendi Spam filtreleri bulunuyor ve bu kelimelerin yer aldığı e-postalar kullanıcıların posta kutularına düşmeden Spam klasörüne aktarılıyor. Başlıklarınızı oluştururken kelime seçimlerine daha da özen göstermeniz ve Spam olabilecek kelimelerden kaçınmanız bir hayli önemlidir.

Kişiselleştirmelerden yararlanın

E-posta başlığında gönderilen kişinin adını kullanmak, e-postanızı daha kişisel bir hale getirir. Abone listelerinde kullanıcıların adlarını belirlemek ve e-posta başlıklarınızı oluştururken, gönderen adına göre bu içerikleri oluşturmak daha samimi bir mesaj iletmenize yardımcı olur.

Aciliyet hissiyatı uyandırın

Belli bir kampanya ya da fırsat ile ilgili e-postalar oluştururken, aciliyet hissiyatını vermek, e-postalarınızın açılma oranlarını artırır. Kullanıcılar bu fırsatları görmek ve kampanya hakkında bilgi almak için e-postalarınıza daha fazla ilgi gösterirler.

Sayı ve listelerden yararlanın

Kampanyanız ile ilgili öne çıkan sayıları veya listeleri de başlıklarınızda kullanmayı deneyebilirsiniz. Sayılar ve liste içerikleri dikkat çekme özelliğine sahiptir ve bu tür taktikleri kullanarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

“E-posta

Gizem uyandıran başlıklar

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik de başlıklarınızda belli bir gizem oluşturmaktır. Kullanıcılar da merak duygusunu uyandırmayı başarabilirseniz, onları e-postanıza çekmeyi başarabilirsiniz. Gizem ve merak duygusu pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılır ve e-posta pazarlama çalışmalarında da iyi geri dönüşler sağlar.

Soru sorarak etkileşime girmeyi deneyin

Kullanıcılarla etkileşime girmek için soru sormayı da deneyebilirsiniz. Bu sorular da yine merak uyandırma ya da belli bir ürün/hizmetle ilgili tecrübelerine yönelik sorular oluşturabilirsiniz. Bu soruların amacı belli bir geri dönüşüm almaktır. Sorularınızla merak uyandırmayı başardığınızda kullanıcılar bu e-postaları açmak isteyeceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin