fbpx

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

31 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele alacağız.

Günümüzün halen en çok tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlamada, açılma ve tıklanma oranlarını artırmak başka bir deyişle geri dönüşüm sağlamak için dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor.

E-posta pazarlamada başlık kullanımları

E-postaların açılma oranlarını artırmadaki en önemli faktör ise e-postanın başlığı. Bu başlığın iyi bir şekilde hazırlanması ve ilgi çekici olması kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar. Bu rehberimizde de e-postalarınızın başlıklarını oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara değiniyor olacağız.

Kısa ve samimi

E-postalarınızın başlıklarınızı kısa hazırlamanızın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi e-posta kutularında bu başlıkların sadece belli bir kısmı görünüyor. Çok uzun başlıklar yazmanız durumunda bu başlıkların tamamı e-posta kutusunda yarım bir şekilde görünecektir ve mesajınızı iyi bir şekilde göstermeyecektir. Bilgisayarlardaki görüntüleme limitleri daha uzun olsa da mobil cihazlarda karakter limiti daha azdır. Bu nedenle de uzun başlıklardan kaçınmanız gerekir. Bir diğer neden ise kullanıcılar hızlı bir şekilde e-posta kutularına göz atmaktalar. Kısa başlıklar oluşturduğunuzda kullanıcıların dikkatini daha iyi bir şekilde çekebilirsiniz.

Marka adınız gönderen isminizde yer alsın

Başlıkla doğrudan ilişkisi olmasa da e-postanın kimden geldiği hakkında bilgi vermesi nedeniyle marka adınızın da görünmesi bir hayli önemlidir. Marka isminizin yer almaması ya da farklı bir isimle gönderilmiş olması, kullanıcılarda kafa karışıklığı yaratır.

Basit ve sade bir mesaj verin

E-posta başlığınızda tüm mesajınızı iletmeniz gerekmiyor. Gönderinizin öne çıkan mesajını vermeniz yeterlidir. Bu sebeple de karmaşık bir yapı yerine, sade ve basit bir mesaj vermeniz, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Spam filtrelerine takılacak kelimelerden kaçının

E-posta servis sağlayıcılarının kendi Spam filtreleri bulunuyor ve bu kelimelerin yer aldığı e-postalar kullanıcıların posta kutularına düşmeden Spam klasörüne aktarılıyor. Başlıklarınızı oluştururken kelime seçimlerine daha da özen göstermeniz ve Spam olabilecek kelimelerden kaçınmanız bir hayli önemlidir.

Kişiselleştirmelerden yararlanın

E-posta başlığında gönderilen kişinin adını kullanmak, e-postanızı daha kişisel bir hale getirir. Abone listelerinde kullanıcıların adlarını belirlemek ve e-posta başlıklarınızı oluştururken, gönderen adına göre bu içerikleri oluşturmak daha samimi bir mesaj iletmenize yardımcı olur.

Aciliyet hissiyatı uyandırın

Belli bir kampanya ya da fırsat ile ilgili e-postalar oluştururken, aciliyet hissiyatını vermek, e-postalarınızın açılma oranlarını artırır. Kullanıcılar bu fırsatları görmek ve kampanya hakkında bilgi almak için e-postalarınıza daha fazla ilgi gösterirler.

Sayı ve listelerden yararlanın

Kampanyanız ile ilgili öne çıkan sayıları veya listeleri de başlıklarınızda kullanmayı deneyebilirsiniz. Sayılar ve liste içerikleri dikkat çekme özelliğine sahiptir ve bu tür taktikleri kullanarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

“E-posta

Gizem uyandıran başlıklar

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik de başlıklarınızda belli bir gizem oluşturmaktır. Kullanıcılar da merak duygusunu uyandırmayı başarabilirseniz, onları e-postanıza çekmeyi başarabilirsiniz. Gizem ve merak duygusu pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılır ve e-posta pazarlama çalışmalarında da iyi geri dönüşler sağlar.

Soru sorarak etkileşime girmeyi deneyin

Kullanıcılarla etkileşime girmek için soru sormayı da deneyebilirsiniz. Bu sorular da yine merak uyandırma ya da belli bir ürün/hizmetle ilgili tecrübelerine yönelik sorular oluşturabilirsiniz. Bu soruların amacı belli bir geri dönüşüm almaktır. Sorularınızla merak uyandırmayı başardığınızda kullanıcılar bu e-postaları açmak isteyeceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan