E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele alacağız.

Günümüzün halen en çok tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlamada, açılma ve tıklanma oranlarını artırmak başka bir deyişle geri dönüşüm sağlamak için dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor.

E-posta pazarlamada başlık kullanımları

E-postaların açılma oranlarını artırmadaki en önemli faktör ise e-postanın başlığı. Bu başlığın iyi bir şekilde hazırlanması ve ilgi çekici olması kullanıcıların bu içeriklere daha fazla ilgi göstermesini sağlar. Bu rehberimizde de e-postalarınızın başlıklarını oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara değiniyor olacağız.

Kısa ve samimi

E-postalarınızın başlıklarınızı kısa hazırlamanızın iki ana nedeni bulunuyor. Birincisi e-posta kutularında bu başlıkların sadece belli bir kısmı görünüyor. Çok uzun başlıklar yazmanız durumunda bu başlıkların tamamı e-posta kutusunda yarım bir şekilde görünecektir ve mesajınızı iyi bir şekilde göstermeyecektir. Bilgisayarlardaki görüntüleme limitleri daha uzun olsa da mobil cihazlarda karakter limiti daha azdır. Bu nedenle de uzun başlıklardan kaçınmanız gerekir. Bir diğer neden ise kullanıcılar hızlı bir şekilde e-posta kutularına göz atmaktalar. Kısa başlıklar oluşturduğunuzda kullanıcıların dikkatini daha iyi bir şekilde çekebilirsiniz.

Marka adınız gönderen isminizde yer alsın

Başlıkla doğrudan ilişkisi olmasa da e-postanın kimden geldiği hakkında bilgi vermesi nedeniyle marka adınızın da görünmesi bir hayli önemlidir. Marka isminizin yer almaması ya da farklı bir isimle gönderilmiş olması, kullanıcılarda kafa karışıklığı yaratır.

Basit ve sade bir mesaj verin

E-posta başlığınızda tüm mesajınızı iletmeniz gerekmiyor. Gönderinizin öne çıkan mesajını vermeniz yeterlidir. Bu sebeple de karmaşık bir yapı yerine, sade ve basit bir mesaj vermeniz, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Spam filtrelerine takılacak kelimelerden kaçının

E-posta servis sağlayıcılarının kendi Spam filtreleri bulunuyor ve bu kelimelerin yer aldığı e-postalar kullanıcıların posta kutularına düşmeden Spam klasörüne aktarılıyor. Başlıklarınızı oluştururken kelime seçimlerine daha da özen göstermeniz ve Spam olabilecek kelimelerden kaçınmanız bir hayli önemlidir.

Kişiselleştirmelerden yararlanın

E-posta başlığında gönderilen kişinin adını kullanmak, e-postanızı daha kişisel bir hale getirir. Abone listelerinde kullanıcıların adlarını belirlemek ve e-posta başlıklarınızı oluştururken, gönderen adına göre bu içerikleri oluşturmak daha samimi bir mesaj iletmenize yardımcı olur.

Aciliyet hissiyatı uyandırın

Belli bir kampanya ya da fırsat ile ilgili e-postalar oluştururken, aciliyet hissiyatını vermek, e-postalarınızın açılma oranlarını artırır. Kullanıcılar bu fırsatları görmek ve kampanya hakkında bilgi almak için e-postalarınıza daha fazla ilgi gösterirler.

Sayı ve listelerden yararlanın

Kampanyanız ile ilgili öne çıkan sayıları veya listeleri de başlıklarınızda kullanmayı deneyebilirsiniz. Sayılar ve liste içerikleri dikkat çekme özelliğine sahiptir ve bu tür taktikleri kullanarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz.

“E-posta

Gizem uyandıran başlıklar

Kullanabileceğiniz bir diğer taktik de başlıklarınızda belli bir gizem oluşturmaktır. Kullanıcılar da merak duygusunu uyandırmayı başarabilirseniz, onları e-postanıza çekmeyi başarabilirsiniz. Gizem ve merak duygusu pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılır ve e-posta pazarlama çalışmalarında da iyi geri dönüşler sağlar.

Soru sorarak etkileşime girmeyi deneyin

Kullanıcılarla etkileşime girmek için soru sormayı da deneyebilirsiniz. Bu sorular da yine merak uyandırma ya da belli bir ürün/hizmetle ilgili tecrübelerine yönelik sorular oluşturabilirsiniz. Bu soruların amacı belli bir geri dönüşüm almaktır. Sorularınızla merak uyandırmayı başardığınızda kullanıcılar bu e-postaları açmak isteyeceklerdir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın