fbpx

E posta pazarlama trendleri | 2019

22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019

E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz çalışmaları önümüzdeki yıl da e-posta pazarlama çalışmalarında görüyor olacağız.

E posta pazarlama trendleri

E-posta pazarlama çalışmalarının önümüzdeki yılda da e-ticaret firmaları için iyi bir pazarlama kanalı olmaya devam edeceğini de belirtelim. Diğer pazarlama kanallarına kıyasla e-posta çalışmaları, doğru yapıldığında halen geri dönüşüm konusunda en iyi geri dönüşümü sağlamakta.

Abonelerin kategorize edilmesi ve listelere bölünmesi

E-posta pazarlama çalışmalarında markaların özellikle üzerinde durması gerekecek olan konulardan biri abonelerin ilgili kategorilere ayrılarak, farklı listeler altında toplanması olacak. E-posta listelerinin kategorize edilmesi, firmaların daha kişiselleştirilmiş ve ilgili hedef kitlelere özel gönderi yapmalarına olanak tanımakta.

2019’da internet kullanıcıları firmalardan kendilerine daha özel ve ilgili ürün önerileri yapmasını isteyecek ve abone listelerinizi kategorize ederek bunu sağlamanız, e-posta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İglili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Daha basit ve anlaşılır tasarımlar

E-posta gönderimlerinizde kullandığınız tasarımlar da geri dönüşümlerde önemli bir role sahip. Tasarımın ve şablonun kolay anlaşılabilir olması, abonelerinizin içerikleriniz ve eyleme çağrı ifadelerinizle daha kolay bir şekilde etkileşime girmesini sağlar. 2019 trendlerine baktığımızda da e-posta şablon tasarımlarında daha basit ve anlaşılır tasarımların öne çıkacağını görüyoruz.

Bunun nedeni ise, hali hazırda internet kullanıcılarının gün içinde birçok e-posta alması ve bu nedenle de açtıkları e-postaların rahat bir şekilde anlaşılır olmasını istemeleri. Karmaşık ve anlaması zaman alacak olan tasarımlar geri dönüşümleri düşüreceği için 2019’da çok fazla tercih edilmeyecek.

Mobilin gücü daha da artacak

İnternet kullanıcıları günün büyük bir bölümünü akıllı telefonlarıyla geçirdikleri için, e-postalarını da bu cihazlar üzerinden kontrol etmeyi tercih ediyor. İş haricindeki e-postaları özellikle bu cihazlarda açıyorlar. Bu noktada da e-posta şablonlarının mobil cihazlara göre hazırlanması ya da mobil uyumluluğunun olması bir hayli önemli oluyor.

E-posta tasarımlarınızı yaparken mobil tasarımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Aksi takdirde mobilde bu gönderileri açanlardan geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zor olur.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Kişiselleştirmenin önemi artacak

Yukarıda da e-posta abonelerini kategorize etme bölümünde de bahsettiğimiz gibi, e-posta listelerinize abone olan kişilerin sizden beklentisi daha kişisel öneriler olmaya başladı ve 2019’da da bu yaklaşım devam edecek. İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel öneriler sunmak, e-postaların açılma ve tıklama oranlarını artırma da önemli bir rol oynar.

Bu sebeple de abonelerinizle ilgili bilgileri derleyerek analiz etmeniz, geçmiş alışverişlere ve sepetlerine ekledikleri ürünlere göre ürün önerileri sunmanız, bu kişilerin sitenizden tekrar alışveriş yapmasında sağlayacaktır. E-posta çalışmalarında kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgi almak için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Metinlerde daha hikayeci bir yaklaşım

Artık tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların ürünleri satın almalarını sağlayabilmek için klişe ve standart satış taktiklerinden kaçmak gerekiyor. Onlara farklı bir şekilde yaklaşarak, onların ürünlere olan ilgisini artırabilmek için ürünle ilgili bir hikaye yaratmak ya da ürünün faydalarını bir hikaye ile anlatmak daha etkili bir yaklaşım olarak öne çıkıyor. Hikaye anlatımının gücü pazarlama da oldukça önemli ve özellikle bir ürünün sağladığı faydaları ya da tüketicinin hayatını nasıl kolaylaştırdığını sıradan cümleler yerine bir hikaye ile anlatmanız, ürüne olan ilginin de artmasını sağlar.

“e

Kullanıcı izinleri ve verilerin gizliliği

2019’da e posta pazarlama trendlerinde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de kullanıcı verilerinin gizliliği ve pazarlama çalışmaları için kullanıcılardan izin alınması olacak.

Yurtdışında olduğu gibi Türkiye’de de kullanıcı verilerinin gizliliği ve izinsiz reklam çalışmalarına karşın tüketicileri koruyan yasalar bulunuyor ve e-ticaret firmalarının da bunlara uyması oldukça önemli.

E-ticaret firmaları yaptıkları pazarlama ve reklam çalışmaları karşılığında tüketicilerin iznini alması ve onların verilerini 3. parti şahıs ya da kurumlarla paylaşmamaları gerekiyor. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda bunların önlemlerini almanız ve e-posta aboneliği sırasında kullanıcıların izinlerini almanızı sağlayacak bir uyarı ve/ya not bilgilendirmesini onlara yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan