E posta pazarlama trendleri | 2019

22 Aralık 2018
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019

E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz çalışmaları önümüzdeki yıl da e-posta pazarlama çalışmalarında görüyor olacağız.

E posta pazarlama trendleri

E-posta pazarlama çalışmalarının önümüzdeki yılda da e-ticaret firmaları için iyi bir pazarlama kanalı olmaya devam edeceğini de belirtelim. Diğer pazarlama kanallarına kıyasla e-posta çalışmaları, doğru yapıldığında halen geri dönüşüm konusunda en iyi geri dönüşümü sağlamakta.

Abonelerin kategorize edilmesi ve listelere bölünmesi

E-posta pazarlama çalışmalarında markaların özellikle üzerinde durması gerekecek olan konulardan biri abonelerin ilgili kategorilere ayrılarak, farklı listeler altında toplanması olacak. E-posta listelerinin kategorize edilmesi, firmaların daha kişiselleştirilmiş ve ilgili hedef kitlelere özel gönderi yapmalarına olanak tanımakta.

2019’da internet kullanıcıları firmalardan kendilerine daha özel ve ilgili ürün önerileri yapmasını isteyecek ve abone listelerinizi kategorize ederek bunu sağlamanız, e-posta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İglili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Daha basit ve anlaşılır tasarımlar

E-posta gönderimlerinizde kullandığınız tasarımlar da geri dönüşümlerde önemli bir role sahip. Tasarımın ve şablonun kolay anlaşılabilir olması, abonelerinizin içerikleriniz ve eyleme çağrı ifadelerinizle daha kolay bir şekilde etkileşime girmesini sağlar. 2019 trendlerine baktığımızda da e-posta şablon tasarımlarında daha basit ve anlaşılır tasarımların öne çıkacağını görüyoruz.

Bunun nedeni ise, hali hazırda internet kullanıcılarının gün içinde birçok e-posta alması ve bu nedenle de açtıkları e-postaların rahat bir şekilde anlaşılır olmasını istemeleri. Karmaşık ve anlaması zaman alacak olan tasarımlar geri dönüşümleri düşüreceği için 2019’da çok fazla tercih edilmeyecek.

Mobilin gücü daha da artacak

İnternet kullanıcıları günün büyük bir bölümünü akıllı telefonlarıyla geçirdikleri için, e-postalarını da bu cihazlar üzerinden kontrol etmeyi tercih ediyor. İş haricindeki e-postaları özellikle bu cihazlarda açıyorlar. Bu noktada da e-posta şablonlarının mobil cihazlara göre hazırlanması ya da mobil uyumluluğunun olması bir hayli önemli oluyor.

E-posta tasarımlarınızı yaparken mobil tasarımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Aksi takdirde mobilde bu gönderileri açanlardan geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zor olur.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Kişiselleştirmenin önemi artacak

Yukarıda da e-posta abonelerini kategorize etme bölümünde de bahsettiğimiz gibi, e-posta listelerinize abone olan kişilerin sizden beklentisi daha kişisel öneriler olmaya başladı ve 2019’da da bu yaklaşım devam edecek. İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel öneriler sunmak, e-postaların açılma ve tıklama oranlarını artırma da önemli bir rol oynar.

Bu sebeple de abonelerinizle ilgili bilgileri derleyerek analiz etmeniz, geçmiş alışverişlere ve sepetlerine ekledikleri ürünlere göre ürün önerileri sunmanız, bu kişilerin sitenizden tekrar alışveriş yapmasında sağlayacaktır. E-posta çalışmalarında kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgi almak için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Metinlerde daha hikayeci bir yaklaşım

Artık tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların ürünleri satın almalarını sağlayabilmek için klişe ve standart satış taktiklerinden kaçmak gerekiyor. Onlara farklı bir şekilde yaklaşarak, onların ürünlere olan ilgisini artırabilmek için ürünle ilgili bir hikaye yaratmak ya da ürünün faydalarını bir hikaye ile anlatmak daha etkili bir yaklaşım olarak öne çıkıyor. Hikaye anlatımının gücü pazarlama da oldukça önemli ve özellikle bir ürünün sağladığı faydaları ya da tüketicinin hayatını nasıl kolaylaştırdığını sıradan cümleler yerine bir hikaye ile anlatmanız, ürüne olan ilginin de artmasını sağlar.

“e

Kullanıcı izinleri ve verilerin gizliliği

2019’da e posta pazarlama trendlerinde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de kullanıcı verilerinin gizliliği ve pazarlama çalışmaları için kullanıcılardan izin alınması olacak.

Yurtdışında olduğu gibi Türkiye’de de kullanıcı verilerinin gizliliği ve izinsiz reklam çalışmalarına karşın tüketicileri koruyan yasalar bulunuyor ve e-ticaret firmalarının da bunlara uyması oldukça önemli.

E-ticaret firmaları yaptıkları pazarlama ve reklam çalışmaları karşılığında tüketicilerin iznini alması ve onların verilerini 3. parti şahıs ya da kurumlarla paylaşmamaları gerekiyor. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda bunların önlemlerini almanız ve e-posta aboneliği sırasında kullanıcıların izinlerini almanızı sağlayacak bir uyarı ve/ya not bilgilendirmesini onlara yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın