E posta pazarlama trendleri | 2019

22 Aralık 2018
Sinan Oypan

E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz çalışmaları önümüzdeki yıl da e-posta pazarlama çalışmalarında görüyor olacağız.

E posta pazarlama trendleri

E-posta pazarlama çalışmalarının önümüzdeki yılda da e-ticaret firmaları için iyi bir pazarlama kanalı olmaya devam edeceğini de belirtelim. Diğer pazarlama kanallarına kıyasla e-posta çalışmaları, doğru yapıldığında halen geri dönüşüm konusunda en iyi geri dönüşümü sağlamakta.

Abonelerin kategorize edilmesi ve listelere bölünmesi

E-posta pazarlama çalışmalarında markaların özellikle üzerinde durması gerekecek olan konulardan biri abonelerin ilgili kategorilere ayrılarak, farklı listeler altında toplanması olacak. E-posta listelerinin kategorize edilmesi, firmaların daha kişiselleştirilmiş ve ilgili hedef kitlelere özel gönderi yapmalarına olanak tanımakta.

2019’da internet kullanıcıları firmalardan kendilerine daha özel ve ilgili ürün önerileri yapmasını isteyecek ve abone listelerinizi kategorize ederek bunu sağlamanız, e-posta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

İglili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Daha basit ve anlaşılır tasarımlar

E-posta gönderimlerinizde kullandığınız tasarımlar da geri dönüşümlerde önemli bir role sahip. Tasarımın ve şablonun kolay anlaşılabilir olması, abonelerinizin içerikleriniz ve eyleme çağrı ifadelerinizle daha kolay bir şekilde etkileşime girmesini sağlar. 2019 trendlerine baktığımızda da e-posta şablon tasarımlarında daha basit ve anlaşılır tasarımların öne çıkacağını görüyoruz.

Bunun nedeni ise, hali hazırda internet kullanıcılarının gün içinde birçok e-posta alması ve bu nedenle de açtıkları e-postaların rahat bir şekilde anlaşılır olmasını istemeleri. Karmaşık ve anlaması zaman alacak olan tasarımlar geri dönüşümleri düşüreceği için 2019’da çok fazla tercih edilmeyecek.

Mobilin gücü daha da artacak

İnternet kullanıcıları günün büyük bir bölümünü akıllı telefonlarıyla geçirdikleri için, e-postalarını da bu cihazlar üzerinden kontrol etmeyi tercih ediyor. İş haricindeki e-postaları özellikle bu cihazlarda açıyorlar. Bu noktada da e-posta şablonlarının mobil cihazlara göre hazırlanması ya da mobil uyumluluğunun olması bir hayli önemli oluyor.

E-posta tasarımlarınızı yaparken mobil tasarımları da göz önünde bulundurmanız gerekir. Aksi takdirde mobilde bu gönderileri açanlardan geri dönüşüm elde etmeniz bir hayli zor olur.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Kişiselleştirmenin önemi artacak

Yukarıda da e-posta abonelerini kategorize etme bölümünde de bahsettiğimiz gibi, e-posta listelerinize abone olan kişilerin sizden beklentisi daha kişisel öneriler olmaya başladı ve 2019’da da bu yaklaşım devam edecek. İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel öneriler sunmak, e-postaların açılma ve tıklama oranlarını artırma da önemli bir rol oynar.

Bu sebeple de abonelerinizle ilgili bilgileri derleyerek analiz etmeniz, geçmiş alışverişlere ve sepetlerine ekledikleri ürünlere göre ürün önerileri sunmanız, bu kişilerin sitenizden tekrar alışveriş yapmasında sağlayacaktır. E-posta çalışmalarında kişiselleştirme ile ilgili detaylı bilgi almak için E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Metinlerde daha hikayeci bir yaklaşım

Artık tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onların ürünleri satın almalarını sağlayabilmek için klişe ve standart satış taktiklerinden kaçmak gerekiyor. Onlara farklı bir şekilde yaklaşarak, onların ürünlere olan ilgisini artırabilmek için ürünle ilgili bir hikaye yaratmak ya da ürünün faydalarını bir hikaye ile anlatmak daha etkili bir yaklaşım olarak öne çıkıyor. Hikaye anlatımının gücü pazarlama da oldukça önemli ve özellikle bir ürünün sağladığı faydaları ya da tüketicinin hayatını nasıl kolaylaştırdığını sıradan cümleler yerine bir hikaye ile anlatmanız, ürüne olan ilginin de artmasını sağlar.

“e

Kullanıcı izinleri ve verilerin gizliliği

2019’da e posta pazarlama trendlerinde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de kullanıcı verilerinin gizliliği ve pazarlama çalışmaları için kullanıcılardan izin alınması olacak.

Yurtdışında olduğu gibi Türkiye’de de kullanıcı verilerinin gizliliği ve izinsiz reklam çalışmalarına karşın tüketicileri koruyan yasalar bulunuyor ve e-ticaret firmalarının da bunlara uyması oldukça önemli.

E-ticaret firmaları yaptıkları pazarlama ve reklam çalışmaları karşılığında tüketicilerin iznini alması ve onların verilerini 3. parti şahıs ya da kurumlarla paylaşmamaları gerekiyor. Bu nedenle de e-posta pazarlama çalışmalarınızda bunların önlemlerini almanız ve e-posta aboneliği sırasında kullanıcıların izinlerini almanızı sağlayacak bir uyarı ve/ya not bilgilendirmesini onlara yapmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan