E-posta pazarlama trendleri 2018

4 Aralık 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve en çok geri dönüşümü sağladıkları e-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de popüler olmaya devam edecek. 2018 yılında e-ticaret firmalarının dikkatinde olması gereken bazı trendler bulunuyor.

E-posta pazarlama trendleri 2018

E-posta otomasyon kullanımı

E-ticaret firmalarının abone listelerinin büyümesi, kullanıcılara manuel olarak e-posta gönderimini zorlaştırıyor. Bu sebeple de otomasyon yazılımlarını kullanmak ve bir takım gönderileri bu şekilde yapmak, e-ticaret firmalarının üzerinden bazı yükleri alırken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de kolaylaştırıyor.

Otomasyon sistemlerinden yararlanmak, bazı koşullarda e-posta gönderimi konusunda firmaların para ve zamandan tasarruf etmelerini de kolaylaştırır.

İnteraktif e-postalar

2018’de öne çıkacak önemli uygulamalar arasında interaktif e-postalar yer alacak. Kullanıcılarla etkileşime girmek ve bu etkileşim oranlarını artırırken, tıklama oranlarını da yükseltmek için interaktif içerikler ön planda olacak. İnteraktif e-postalarda:

  • Animasyonlu GIF’ler
  • Soru cevap içerikleri
  • Ürün incelemeleri
  • Anketler
  • Sepete ekleme özellikleri
  • Geri sayım özellikli kampanya ve fırsat bildirimleri şeklinde içerikler kullanılabilir.

“E-posta

Mobil öncelikli tasarımlar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda mobil öncelikli olmak 2018’de daha da önemli bir hal almaya başlayacak. Akıllı telefon kullanımının artması nedeniyle kullanıcılar e-posta kutularını mobil cihazları üzerinden kontrol ediyor. Mobile uyumlu olmayan tasarımların bu cihazlar üzerinde düzgün görüntülenememesi tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşüreceği için e-posta tasarımlarınızın ve içeriklerinin mobil cihazlara uyumlu olması gerekiyor.

Daha kısa e-postalar

Gün içerisinde kullanıcıların çok fazla e-posta almasının yanı sıra kullanıcıların her bir e-postaya daha az vakit ayırmak istemesi nedeniyle uzun e-postaların popülerliği düşmeye başlayacak. Hem metin olarak hem de e-posta içerisindeki görsel sayısının azalması, e-postaların tek bir mesaja odaklanmasını sağlayacağı gibi kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olacak.

E-posta içinde video kullanımları

Video içeriklerin popülerliği önemli şekilde artıyor. Bu video içeriklerin e-posta çalışmalarında da yer alması tıklama ve geri dönüşüm oranlarının artmasına yardımcı oluyor. Youtube ya da Facebook üzerinde kullandığınız video içerikleri, bilgilendirme yapmak ve videolarınızı abone listelerinizdeki kişilere ulaştırmak için, e-posta içeriklerinizi videolarınıza yerleştirebilirsiniz. Görsel olarak daha fazla bilgi sunacağı için video içerikler kullanmanız, e-postalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacak.

Aboneleri farklı gruplara ayırmak

2018’de e-posta çalışmalarını daha kişisel bir hale getirmek için abone listelerinizi farklı gruplara göre ayırmanız gerekiyor. İlgi alanlarına ve demografik yapılara göre e-posta listelerinizi bölmeniz, kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler sunmanıza yardımcı olur. Abone listelerini bölme ile ilgili daha fazla bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya