E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve en çok geri dönüşümü sağladıkları e-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de popüler olmaya devam edecek. 2018 yılında e-ticaret firmalarının dikkatinde olması gereken bazı trendler bulunuyor.
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta otomasyon kullanımı
E-ticaret firmalarının abone listelerinin büyümesi, kullanıcılara manuel olarak e-posta gönderimini zorlaştırıyor. Bu sebeple de otomasyon yazılımlarını kullanmak ve bir takım gönderileri bu şekilde yapmak, e-ticaret firmalarının üzerinden bazı yükleri alırken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de kolaylaştırıyor.
Otomasyon sistemlerinden yararlanmak, bazı koşullarda e-posta gönderimi konusunda firmaların para ve zamandan tasarruf etmelerini de kolaylaştırır.
İnteraktif e-postalar
2018’de öne çıkacak önemli uygulamalar arasında interaktif e-postalar yer alacak. Kullanıcılarla etkileşime girmek ve bu etkileşim oranlarını artırırken, tıklama oranlarını da yükseltmek için interaktif içerikler ön planda olacak. İnteraktif e-postalarda:
- Animasyonlu GIF’ler
- Soru cevap içerikleri
- Ürün incelemeleri
- Anketler
- Sepete ekleme özellikleri
- Geri sayım özellikli kampanya ve fırsat bildirimleri şeklinde içerikler kullanılabilir.
Mobil öncelikli tasarımlar
E-posta pazarlama çalışmalarınızda mobil öncelikli olmak 2018’de daha da önemli bir hal almaya başlayacak. Akıllı telefon kullanımının artması nedeniyle kullanıcılar e-posta kutularını mobil cihazları üzerinden kontrol ediyor. Mobile uyumlu olmayan tasarımların bu cihazlar üzerinde düzgün görüntülenememesi tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşüreceği için e-posta tasarımlarınızın ve içeriklerinin mobil cihazlara uyumlu olması gerekiyor.
Daha kısa e-postalar
Gün içerisinde kullanıcıların çok fazla e-posta almasının yanı sıra kullanıcıların her bir e-postaya daha az vakit ayırmak istemesi nedeniyle uzun e-postaların popülerliği düşmeye başlayacak. Hem metin olarak hem de e-posta içerisindeki görsel sayısının azalması, e-postaların tek bir mesaja odaklanmasını sağlayacağı gibi kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olacak.
E-posta içinde video kullanımları
Video içeriklerin popülerliği önemli şekilde artıyor. Bu video içeriklerin e-posta çalışmalarında da yer alması tıklama ve geri dönüşüm oranlarının artmasına yardımcı oluyor. Youtube ya da Facebook üzerinde kullandığınız video içerikleri, bilgilendirme yapmak ve videolarınızı abone listelerinizdeki kişilere ulaştırmak için, e-posta içeriklerinizi videolarınıza yerleştirebilirsiniz. Görsel olarak daha fazla bilgi sunacağı için video içerikler kullanmanız, e-postalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacak.
Aboneleri farklı gruplara ayırmak
2018’de e-posta çalışmalarını daha kişisel bir hale getirmek için abone listelerinizi farklı gruplara göre ayırmanız gerekiyor. İlgi alanlarına ve demografik yapılara göre e-posta listelerinizi bölmeniz, kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler sunmanıza yardımcı olur. Abone listelerini bölme ile ilgili daha fazla bilgi almak için “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar