E-posta pazarlama trendleri 2018

4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018

E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve en çok geri dönüşümü sağladıkları e-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de popüler olmaya devam edecek. 2018 yılında e-ticaret firmalarının dikkatinde olması gereken bazı trendler bulunuyor.

E-posta pazarlama trendleri 2018

E-posta otomasyon kullanımı

E-ticaret firmalarının abone listelerinin büyümesi, kullanıcılara manuel olarak e-posta gönderimini zorlaştırıyor. Bu sebeple de otomasyon yazılımlarını kullanmak ve bir takım gönderileri bu şekilde yapmak, e-ticaret firmalarının üzerinden bazı yükleri alırken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de kolaylaştırıyor.

Otomasyon sistemlerinden yararlanmak, bazı koşullarda e-posta gönderimi konusunda firmaların para ve zamandan tasarruf etmelerini de kolaylaştırır.

İnteraktif e-postalar

2018’de öne çıkacak önemli uygulamalar arasında interaktif e-postalar yer alacak. Kullanıcılarla etkileşime girmek ve bu etkileşim oranlarını artırırken, tıklama oranlarını da yükseltmek için interaktif içerikler ön planda olacak. İnteraktif e-postalarda:

  • Animasyonlu GIF’ler
  • Soru cevap içerikleri
  • Ürün incelemeleri
  • Anketler
  • Sepete ekleme özellikleri
  • Geri sayım özellikli kampanya ve fırsat bildirimleri şeklinde içerikler kullanılabilir.

“E-posta

Mobil öncelikli tasarımlar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda mobil öncelikli olmak 2018’de daha da önemli bir hal almaya başlayacak. Akıllı telefon kullanımının artması nedeniyle kullanıcılar e-posta kutularını mobil cihazları üzerinden kontrol ediyor. Mobile uyumlu olmayan tasarımların bu cihazlar üzerinde düzgün görüntülenememesi tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşüreceği için e-posta tasarımlarınızın ve içeriklerinin mobil cihazlara uyumlu olması gerekiyor.

Daha kısa e-postalar

Gün içerisinde kullanıcıların çok fazla e-posta almasının yanı sıra kullanıcıların her bir e-postaya daha az vakit ayırmak istemesi nedeniyle uzun e-postaların popülerliği düşmeye başlayacak. Hem metin olarak hem de e-posta içerisindeki görsel sayısının azalması, e-postaların tek bir mesaja odaklanmasını sağlayacağı gibi kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olacak.

E-posta içinde video kullanımları

Video içeriklerin popülerliği önemli şekilde artıyor. Bu video içeriklerin e-posta çalışmalarında da yer alması tıklama ve geri dönüşüm oranlarının artmasına yardımcı oluyor. Youtube ya da Facebook üzerinde kullandığınız video içerikleri, bilgilendirme yapmak ve videolarınızı abone listelerinizdeki kişilere ulaştırmak için, e-posta içeriklerinizi videolarınıza yerleştirebilirsiniz. Görsel olarak daha fazla bilgi sunacağı için video içerikler kullanmanız, e-postalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacak.

Aboneleri farklı gruplara ayırmak

2018’de e-posta çalışmalarını daha kişisel bir hale getirmek için abone listelerinizi farklı gruplara göre ayırmanız gerekiyor. İlgi alanlarına ve demografik yapılara göre e-posta listelerinizi bölmeniz, kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler sunmanıza yardımcı olur. Abone listelerini bölme ile ilgili daha fazla bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Amazon Mağaza Açma Rehberi
Amazon Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan...
1 Aralık 2021
Markethinkers
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın