fbpx

E-posta pazarlama trendleri 2018

4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018

E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve en çok geri dönüşümü sağladıkları e-posta pazarlama çalışmaları 2018’de de popüler olmaya devam edecek. 2018 yılında e-ticaret firmalarının dikkatinde olması gereken bazı trendler bulunuyor.

E-posta pazarlama trendleri 2018

E-posta otomasyon kullanımı

E-ticaret firmalarının abone listelerinin büyümesi, kullanıcılara manuel olarak e-posta gönderimini zorlaştırıyor. Bu sebeple de otomasyon yazılımlarını kullanmak ve bir takım gönderileri bu şekilde yapmak, e-ticaret firmalarının üzerinden bazı yükleri alırken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de kolaylaştırıyor.

Otomasyon sistemlerinden yararlanmak, bazı koşullarda e-posta gönderimi konusunda firmaların para ve zamandan tasarruf etmelerini de kolaylaştırır.

İnteraktif e-postalar

2018’de öne çıkacak önemli uygulamalar arasında interaktif e-postalar yer alacak. Kullanıcılarla etkileşime girmek ve bu etkileşim oranlarını artırırken, tıklama oranlarını da yükseltmek için interaktif içerikler ön planda olacak. İnteraktif e-postalarda:

  • Animasyonlu GIF’ler
  • Soru cevap içerikleri
  • Ürün incelemeleri
  • Anketler
  • Sepete ekleme özellikleri
  • Geri sayım özellikli kampanya ve fırsat bildirimleri şeklinde içerikler kullanılabilir.

“E-posta

Mobil öncelikli tasarımlar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda mobil öncelikli olmak 2018’de daha da önemli bir hal almaya başlayacak. Akıllı telefon kullanımının artması nedeniyle kullanıcılar e-posta kutularını mobil cihazları üzerinden kontrol ediyor. Mobile uyumlu olmayan tasarımların bu cihazlar üzerinde düzgün görüntülenememesi tıklanma oranlarını önemli ölçüde düşüreceği için e-posta tasarımlarınızın ve içeriklerinin mobil cihazlara uyumlu olması gerekiyor.

Daha kısa e-postalar

Gün içerisinde kullanıcıların çok fazla e-posta almasının yanı sıra kullanıcıların her bir e-postaya daha az vakit ayırmak istemesi nedeniyle uzun e-postaların popülerliği düşmeye başlayacak. Hem metin olarak hem de e-posta içerisindeki görsel sayısının azalması, e-postaların tek bir mesaja odaklanmasını sağlayacağı gibi kullanıcının daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesine yardımcı olacak.

E-posta içinde video kullanımları

Video içeriklerin popülerliği önemli şekilde artıyor. Bu video içeriklerin e-posta çalışmalarında da yer alması tıklama ve geri dönüşüm oranlarının artmasına yardımcı oluyor. Youtube ya da Facebook üzerinde kullandığınız video içerikleri, bilgilendirme yapmak ve videolarınızı abone listelerinizdeki kişilere ulaştırmak için, e-posta içeriklerinizi videolarınıza yerleştirebilirsiniz. Görsel olarak daha fazla bilgi sunacağı için video içerikler kullanmanız, e-postalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olacak.

Aboneleri farklı gruplara ayırmak

2018’de e-posta çalışmalarını daha kişisel bir hale getirmek için abone listelerinizi farklı gruplara göre ayırmanız gerekiyor. İlgi alanlarına ve demografik yapılara göre e-posta listelerinizi bölmeniz, kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler sunmanıza yardımcı olur. Abone listelerini bölme ile ilgili daha fazla bilgi almak için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan