fbpx

E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

8 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır.

Doğru bir e-posta pazarlama strateji hazırlamanız, hem yatırım getirinizi artıracağı gibi hem de bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar almanıza olanak sağlayacaktır. Düzensiz bir şekilde e-posta gönderimleri yapıyorsanız, öncelikle bu gönderilere biraz ara vererek sizin için doğru bir strateji belirlemelisiniz.

Bu strateji zaman içinde geliştirilecektir; çünkü aldığınız sonuçları ölçümleyerek, nerelerde yanlışlar yaptığınız görebilir ve bunları geliştirmek için farklı çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedelim.

Gönderi sıklığı

Ne sıkılıkta e-posta gönderileri yapacağınıza karar vererek işe başlayabilirsiniz. İş yoğunluğunuz ve ekibinize göre buna karar vermeniz gerekiyor. Bir hafta 2-3 e-posta gönderimi yapıp sonraki iki hafta gönderim yapmamak faydalı olmayacaktır. Bu nedenle de gönderim sıklığınızı da belli bir düzene oturtmanızda fayda var.

Eğer iş yoğunluğunuz çoksa ve e-posta ile sunabileceğiniz kampanya, bilgi ya da ürün yoksa hafta bir gönderi yapabilirsiniz. Tüketiciye bir fayda sunmadığınız sürece, sürekli e-posta gönderimi yapmak, kullanıcıların gözünde sizi spam yapan bir firmaya dönüştürebilir.

Elinizdeki iş gücüne ve oluşturabileceğiniz içerik oranına göre kendinize uygun bir gönderim sıklığı belirlemelisiniz.

Gönderim zamanı

Ne sıklıkta e-posta gönderdiğiniz kadar, e-postalarınızı ne zaman gönderdiğiniz de oldukça önemli. E-postalarınızı hangi ve hangi saat dilimlerinde göndereceğinize de karar vermeniz gerekiyor.

Bunu belirlemek için bazı testler yapmanız gerekecektir. Burada birçok değişken bulunuyor ve bu değişkenleri ele alarak testleri uygulamanız lazım. Hedef kitlenizin kim olduğu, bu kişilerin gün içinde ve hangi günlerde e-postalarını kontrol ettiklerini değiştirebilir. Farklı hedef gruplara yönelik çalışmalar yapıyorsanız, testlerinizi şu şekilde yapabilirsiniz:

  • Aboneleriniz hedef kitle özelliklerine göre farklı gruplara ayırın
  • Bu gruplarda ortak özellikler öne çıkartın
  • Bu ortak özelliklere göre farklı e-posta şablonları oluşturun
  • Farklı abone gruplarına farklı günlerde e-posta gönderimleri yapın
  • Bir sonraki kapmayanda bu gönderim zamanlarını değiştirerek, aradaki farkı ölçümleyin

Bu biraz uzun bir süreç olsa da birkaç e-posta kampanyasından sonra hangi hedef gruba hangi zaman dilimlerinde gönderimler yapmanız konusunda size fikir verecektir.

Başlık kullanımı

E-postalarınızda kullancağınız başlıklara da dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun, başlığınız dikkat çekici olmadığı sürece, aboneleriniz e-postalarını açmayacaklardır.

Kullanıcılar e-posta kutularında ilk olarak bu başlıkları görürler ve dikkatlerini çeken bir konu gördüklerinde bu e-postaları okurlar. Bu sebeple de başlık kullanırken abonelerinizin dikkatini çekecek ve çok uzun olmayan başlıklar kullanmalısınız.

Size en iyi hizmet eden başlık kalıbını bulabilmek için yine testler yapabilirsiniz. Farklı abone gruplarına farklı e-posta kampanyaları göndererek, farklı başlık yapıları kullanabilirsiniz. Açılma oranlarını karşılaştırarak da hangi başlık kalıbının sizin için etkili olduğunu öğrenebilirsiniz.

İçerik ve tasarım

E-postalarınızda kullandığınız içerikler de geri dönüşüm oranınızı etkileyecektir. Günümüzde sade tasarımlar ve sadeleştirilmiş metinler oldukça sık kullanılıyor. Bunun sebebi ise, tüketicileri doğrudan verilen mesaja odaklamak oluyor.

Kalabalık tasarımlar kullanıcıların dikkatini dağıtabiliyor ve ilgili mesajın alınmamasına sebep olabiliyor. Tasarımlarınızdan gereksiz öğeleri çıkartarak, sade bir şablon kullanmaya özen göstermelisiniz. Kullandığınız metinleri sadeleştirerek, görsel ya da videoları öne çıkartmalısınız.

Kişiselleştirme

E-postada kişiselleştirme yapmak, abonelerinizle daha samimi bir iletişim kurmanızı sağlayacağı gibi, doğrudan abonelerinize özel ürün ve fırsatlar sunacağınız için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde artırır. Firma olarak ne gibi kişiselleştirme çalışmaları yapabileceğinize odaklanmalısınız. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak için: “E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler” isimli yazıya bakabilirsiniz.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcıları mobile her geçen gün biraz daha adapte olmaya başlıyor ve bu nedenle de e-postalarını mobil cihazlarından okuyorlar. E-posta pazarlama için kullanacağınız platformu seçerken, bu platformun mobile uyumlu şablonları olup olmadığını araştırmalısınız.

Eğer mobile uyumluluk sunmayan bir platform kullanıyorsanız, abonelerinizi mobil uyumluluk sunan bir platforma taşımalısınız. Bu işlemlerin ardından, e-posta şablonlarınızı oluştururken de mobil cihazlara göre optimizasyon yaptığınızdan emin olmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan