E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır.

Doğru bir e-posta pazarlama strateji hazırlamanız, hem yatırım getirinizi artıracağı gibi hem de bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar almanıza olanak sağlayacaktır. Düzensiz bir şekilde e-posta gönderimleri yapıyorsanız, öncelikle bu gönderilere biraz ara vererek sizin için doğru bir strateji belirlemelisiniz.

Bu strateji zaman içinde geliştirilecektir; çünkü aldığınız sonuçları ölçümleyerek, nerelerde yanlışlar yaptığınız görebilir ve bunları geliştirmek için farklı çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedelim.

Gönderi sıklığı

Ne sıkılıkta e-posta gönderileri yapacağınıza karar vererek işe başlayabilirsiniz. İş yoğunluğunuz ve ekibinize göre buna karar vermeniz gerekiyor. Bir hafta 2-3 e-posta gönderimi yapıp sonraki iki hafta gönderim yapmamak faydalı olmayacaktır. Bu nedenle de gönderim sıklığınızı da belli bir düzene oturtmanızda fayda var.

Eğer iş yoğunluğunuz çoksa ve e-posta ile sunabileceğiniz kampanya, bilgi ya da ürün yoksa hafta bir gönderi yapabilirsiniz. Tüketiciye bir fayda sunmadığınız sürece, sürekli e-posta gönderimi yapmak, kullanıcıların gözünde sizi spam yapan bir firmaya dönüştürebilir.

Elinizdeki iş gücüne ve oluşturabileceğiniz içerik oranına göre kendinize uygun bir gönderim sıklığı belirlemelisiniz.

Gönderim zamanı

Ne sıklıkta e-posta gönderdiğiniz kadar, e-postalarınızı ne zaman gönderdiğiniz de oldukça önemli. E-postalarınızı hangi ve hangi saat dilimlerinde göndereceğinize de karar vermeniz gerekiyor.

Bunu belirlemek için bazı testler yapmanız gerekecektir. Burada birçok değişken bulunuyor ve bu değişkenleri ele alarak testleri uygulamanız lazım. Hedef kitlenizin kim olduğu, bu kişilerin gün içinde ve hangi günlerde e-postalarını kontrol ettiklerini değiştirebilir. Farklı hedef gruplara yönelik çalışmalar yapıyorsanız, testlerinizi şu şekilde yapabilirsiniz:

  • Aboneleriniz hedef kitle özelliklerine göre farklı gruplara ayırın
  • Bu gruplarda ortak özellikler öne çıkartın
  • Bu ortak özelliklere göre farklı e-posta şablonları oluşturun
  • Farklı abone gruplarına farklı günlerde e-posta gönderimleri yapın
  • Bir sonraki kapmayanda bu gönderim zamanlarını değiştirerek, aradaki farkı ölçümleyin

Bu biraz uzun bir süreç olsa da birkaç e-posta kampanyasından sonra hangi hedef gruba hangi zaman dilimlerinde gönderimler yapmanız konusunda size fikir verecektir.

Başlık kullanımı

E-postalarınızda kullancağınız başlıklara da dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun, başlığınız dikkat çekici olmadığı sürece, aboneleriniz e-postalarını açmayacaklardır.

Kullanıcılar e-posta kutularında ilk olarak bu başlıkları görürler ve dikkatlerini çeken bir konu gördüklerinde bu e-postaları okurlar. Bu sebeple de başlık kullanırken abonelerinizin dikkatini çekecek ve çok uzun olmayan başlıklar kullanmalısınız.

Size en iyi hizmet eden başlık kalıbını bulabilmek için yine testler yapabilirsiniz. Farklı abone gruplarına farklı e-posta kampanyaları göndererek, farklı başlık yapıları kullanabilirsiniz. Açılma oranlarını karşılaştırarak da hangi başlık kalıbının sizin için etkili olduğunu öğrenebilirsiniz.

İçerik ve tasarım

E-postalarınızda kullandığınız içerikler de geri dönüşüm oranınızı etkileyecektir. Günümüzde sade tasarımlar ve sadeleştirilmiş metinler oldukça sık kullanılıyor. Bunun sebebi ise, tüketicileri doğrudan verilen mesaja odaklamak oluyor.

Kalabalık tasarımlar kullanıcıların dikkatini dağıtabiliyor ve ilgili mesajın alınmamasına sebep olabiliyor. Tasarımlarınızdan gereksiz öğeleri çıkartarak, sade bir şablon kullanmaya özen göstermelisiniz. Kullandığınız metinleri sadeleştirerek, görsel ya da videoları öne çıkartmalısınız.

Kişiselleştirme

E-postada kişiselleştirme yapmak, abonelerinizle daha samimi bir iletişim kurmanızı sağlayacağı gibi, doğrudan abonelerinize özel ürün ve fırsatlar sunacağınız için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde artırır. Firma olarak ne gibi kişiselleştirme çalışmaları yapabileceğinize odaklanmalısınız. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak için: “E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler” isimli yazıya bakabilirsiniz.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcıları mobile her geçen gün biraz daha adapte olmaya başlıyor ve bu nedenle de e-postalarını mobil cihazlarından okuyorlar. E-posta pazarlama için kullanacağınız platformu seçerken, bu platformun mobile uyumlu şablonları olup olmadığını araştırmalısınız.

Eğer mobile uyumluluk sunmayan bir platform kullanıyorsanız, abonelerinizi mobil uyumluluk sunan bir platforma taşımalısınız. Bu işlemlerin ardından, e-posta şablonlarınızı oluştururken de mobil cihazlara göre optimizasyon yaptığınızdan emin olmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin