E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?

8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Doğru bir e-posta pazarlama strateji hazırlamanız, hem yatırım getirinizi artıracağı gibi hem de bu çalışmalardan daha iyi sonuçlar almanıza olanak sağlayacaktır. Düzensiz bir şekilde e-posta gönderimleri yapıyorsanız, öncelikle bu gönderilere biraz ara vererek sizin için doğru bir strateji belirlemelisiniz. Bu strateji zaman içinde geliştirilecektir; çünkü aldığınız sonuçları ölçümleyerek, nerelerde yanlışlar yaptığınız görebilir ve bunları geliştirmek için farklı çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsedelim.

Gönderi sıklığı

Ne sıkılıkta e-posta gönderileri yapacağınıza karar vererek işe başlayabilirsiniz. İş yoğunluğunuz ve ekibinize göre buna karar vermeniz gerekiyor. Bir hafta 2-3 e-posta gönderimi yapıp sonraki iki hafta gönderim yapmamak faydalı olmayacaktır. Bu nedenle de gönderim sıklığınızı da belli bir düzene oturtmanızda fayda var. Eğer iş yoğunluğunuz çoksa ve e-posta ile sunabileceğiniz kampanya, bilgi ya da ürün yoksa hafta bir gönderi yapabilirsiniz. Tüketiciye bir fayda sunmadığınız sürece, sürekli e-posta gönderimi yapmak, kullanıcıların gözünde sizi spam yapan bir firmaya dönüştürebilir. Elinizdeki iş gücüne ve oluşturabileceğiniz içerik oranına göre kendinize uygun bir gönderim sıklığı belirlemelisiniz.

Gönderim zamanı

Ne sıklıkta e-posta gönderdiğiniz kadar, e-postalarınızı ne zaman gönderdiğiniz de oldukça önemli. E-postalarınızı hangi ve hangi saat dilimlerinde göndereceğinize de karar vermeniz gerekiyor. Bunu belirlemek için bazı testler yapmanız gerekecektir. Burada birçok değişken bulunuyor ve bu değişkenleri ele alarak testleri uygulamanız lazım. Hedef kitlenizin kim olduğu, bu kişilerin gün içinde ve hangi günlerde e-postalarını kontrol ettiklerini değiştirebilir. Farklı hedef gruplara yönelik çalışmalar yapıyorsanız, testlerinizi şu şekilde yapabilirsiniz:
  • Aboneleriniz hedef kitle özelliklerine göre farklı gruplara ayırın
  • Bu gruplarda ortak özellikler öne çıkartın
  • Bu ortak özelliklere göre farklı e-posta şablonları oluşturun
  • Farklı abone gruplarına farklı günlerde e-posta gönderimleri yapın
  • Bir sonraki kapmayanda bu gönderim zamanlarını değiştirerek, aradaki farkı ölçümleyin
Bu biraz uzun bir süreç olsa da birkaç e-posta kampanyasından sonra hangi hedef gruba hangi zaman dilimlerinde gönderimler yapmanız konusunda size fikir verecektir.

Başlık kullanımı

E-postalarınızda kullancağınız başlıklara da dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun, başlığınız dikkat çekici olmadığı sürece, aboneleriniz e-postalarını açmayacaklardır. Kullanıcılar e-posta kutularında ilk olarak bu başlıkları görürler ve dikkatlerini çeken bir konu gördüklerinde bu e-postaları okurlar. Bu sebeple de başlık kullanırken abonelerinizin dikkatini çekecek ve çok uzun olmayan başlıklar kullanmalısınız. Size en iyi hizmet eden başlık kalıbını bulabilmek için yine testler yapabilirsiniz. Farklı abone gruplarına farklı e-posta kampanyaları göndererek, farklı başlık yapıları kullanabilirsiniz. Açılma oranlarını karşılaştırarak da hangi başlık kalıbının sizin için etkili olduğunu öğrenebilirsiniz.

İçerik ve tasarım

E-postalarınızda kullandığınız içerikler de geri dönüşüm oranınızı etkileyecektir. Günümüzde sade tasarımlar ve sadeleştirilmiş metinler oldukça sık kullanılıyor. Bunun sebebi ise, tüketicileri doğrudan verilen mesaja odaklamak oluyor. Kalabalık tasarımlar kullanıcıların dikkatini dağıtabiliyor ve ilgili mesajın alınmamasına sebep olabiliyor. Tasarımlarınızdan gereksiz öğeleri çıkartarak, sade bir şablon kullanmaya özen göstermelisiniz. Kullandığınız metinleri sadeleştirerek, görsel ya da videoları öne çıkartmalısınız.

Kişiselleştirme

E-postada kişiselleştirme yapmak, abonelerinizle daha samimi bir iletişim kurmanızı sağlayacağı gibi, doğrudan abonelerinize özel ürün ve fırsatlar sunacağınız için geri dönüşümlerinizi de önemli ölçüde artırır. Firma olarak ne gibi kişiselleştirme çalışmaları yapabileceğinize odaklanmalısınız. Konu hakkında daha detaylı bilgi almak için: “E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler” isimli yazıya bakabilirsiniz.

Mobile uyumluluk

İnternet kullanıcıları mobile her geçen gün biraz daha adapte olmaya başlıyor ve bu nedenle de e-postalarını mobil cihazlarından okuyorlar. E-posta pazarlama için kullanacağınız platformu seçerken, bu platformun mobile uyumlu şablonları olup olmadığını araştırmalısınız. Eğer mobile uyumluluk sunmayan bir platform kullanıyorsanız, abonelerinizi mobil uyumluluk sunan bir platforma taşımalısınız. Bu işlemlerin ardından, e-posta şablonlarınızı oluştururken de mobil cihazlara göre optimizasyon yaptığınızdan emin olmalısınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın