E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK

23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK

E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer pazarlama kanallarından daha iyi sonuçlar vermesi bu pazarlama yöntemini bir hayli önemli yapıyor.

E posta pazarlama istatistikleri

E-posta pazarlama stratejilerini geliştirmek ve daha fazla geri dönüşüm almak için de kullanıcı istatistiklerini ve firmaların e-posta çalışmalarından nasıl dönüşler aldıklarını takip etmek gerekiyor. Pazarlama dinamiklerinin ve kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi e-posta pazarlama trendlerini ve uygulamalarını da değiştiriyor. Bu rehberimizde de Campaing Monitor, Statista ve Conversant Media gibi farklı firmaların, e-posta pazarlama ile ilgili istatistiklerinin yer aldığı infografik çalışmasıyla, son dönemlerde öne çıkan analizlerin sonuçlarını paylaşacağız.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Araştırmaya göre kişiselleştirme yapılan e-postaların açılma oranlarını yüzde 18,8 civarındayken, kişiselleştirme yapılmayan e-postalarda bu oranın yüzde 13,1 civarında olduğu görülüyor.

Pazarlama konusundaki profesyonellerin ve reklam verenlerin yüzde 94’ü, e-postada kişiselleştirme yapmanın kendileri için oldukça önemli olduğunu dile getiriyor.

Pazarlamacıları, kategorize edilmiş e-posta listelerinde %760 oranında daha fazla gelir artışı gözlemlediklerini beliriyor.

Kişiselleştirilmiş e-posta başlıkları (abone ismi vb.) kullanıldığında açılma oranlarının yüzde 26 civarında olduğu belirtiliyor.

Firmaların yüzde 50’si kişiselleştirme sayesinde e-postalar aracılığıyla kullanıcılarla daha fazla etkileşim yaratabileceklerini düşünüyor.

E-posta pazarlamada otomasyon

Otomasyon sistemleri kullanılan e-postalar, otomasyon kullanılmayanlara kıyasla yüzde 320 daha fazla geri dönüş sağlıyor.

Pazarlamacıların yüzde 78’i, otomasyon sistemleriyle e-posta listelerinde segmentasyon yapmanın kendileri için çok önemli olduğunu beliriyor.

Otomasyon sistemleriyle sepeti terk edenlere yönelik e-posta gönderimi yapıldığında, tüketicilerin bir satışı tamamlama oranı 2,4 kat daha fazla oluyor.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

E-posta pazarlamada yatırım getirisi (ROI)

E-posta pazarlamada harcanan 1 dolar, 44 dolarlık bir geri dönüş sağlıyor.

Yatırım getirisinin yüzde 77’lik bir bölümü, kategorize edilmiş listelerden, belli bir hedefleme yapılmış ve herhangi bir eylemin tetiklediği (sepeti terk edenlere hatırlama gönderimi vb.) e-posta gönderimlerinden elde ediliyor.

E-posta pazarlama sosyal medyaya kıyasla yüzde 174 daha fazla geri dönüşüm sağlıyor.

Mobil e-posta pazarlama

2018 yılının sonunda dünya genelinde mobil e-posta kullanan kişi sayısının 2,2 milyara ulaşması bekleniyor.

Her 10 internet kullanıcısından 8’i internet erişimini mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiriyor.

Firmaların yüzde 68’lik bir bölümü mobile uyumlu bir pazarlama stratejisi yürüttüyor.

Mobil cihazlar üzerinden e-postaların açılma oranı 2016 yılında yüzde 68 civarına yükseldi. 2012’de bu oran yüzde 21’lerdeydi.

İnfografikte verilen bilgilerin bir bölümünü burada paylaştık. Diğer öne çıkan bilgilere bakmak ya da infografiği incelemek isterseniz, aşağıda infografiği sizinle paylaşıyoruz.

“e

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan