fbpx

E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK

23 Mart 2018
Sinan Oypan

E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer pazarlama kanallarından daha iyi sonuçlar vermesi bu pazarlama yöntemini bir hayli önemli yapıyor.

E posta pazarlama istatistikleri

E-posta pazarlama stratejilerini geliştirmek ve daha fazla geri dönüşüm almak için de kullanıcı istatistiklerini ve firmaların e-posta çalışmalarından nasıl dönüşler aldıklarını takip etmek gerekiyor. Pazarlama dinamiklerinin ve kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi e-posta pazarlama trendlerini ve uygulamalarını da değiştiriyor. Bu rehberimizde de Campaing Monitor, Statista ve Conversant Media gibi farklı firmaların, e-posta pazarlama ile ilgili istatistiklerinin yer aldığı infografik çalışmasıyla, son dönemlerde öne çıkan analizlerin sonuçlarını paylaşacağız.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Araştırmaya göre kişiselleştirme yapılan e-postaların açılma oranlarını yüzde 18,8 civarındayken, kişiselleştirme yapılmayan e-postalarda bu oranın yüzde 13,1 civarında olduğu görülüyor.

Pazarlama konusundaki profesyonellerin ve reklam verenlerin yüzde 94’ü, e-postada kişiselleştirme yapmanın kendileri için oldukça önemli olduğunu dile getiriyor.

Pazarlamacıları, kategorize edilmiş e-posta listelerinde %760 oranında daha fazla gelir artışı gözlemlediklerini beliriyor.

Kişiselleştirilmiş e-posta başlıkları (abone ismi vb.) kullanıldığında açılma oranlarının yüzde 26 civarında olduğu belirtiliyor.

Firmaların yüzde 50’si kişiselleştirme sayesinde e-postalar aracılığıyla kullanıcılarla daha fazla etkileşim yaratabileceklerini düşünüyor.

E-posta pazarlamada otomasyon

Otomasyon sistemleri kullanılan e-postalar, otomasyon kullanılmayanlara kıyasla yüzde 320 daha fazla geri dönüş sağlıyor.

Pazarlamacıların yüzde 78’i, otomasyon sistemleriyle e-posta listelerinde segmentasyon yapmanın kendileri için çok önemli olduğunu beliriyor.

Otomasyon sistemleriyle sepeti terk edenlere yönelik e-posta gönderimi yapıldığında, tüketicilerin bir satışı tamamlama oranı 2,4 kat daha fazla oluyor.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi yaparken doğru zamanı nasıl seçersiniz?

E-posta pazarlamada yatırım getirisi (ROI)

E-posta pazarlamada harcanan 1 dolar, 44 dolarlık bir geri dönüş sağlıyor.

Yatırım getirisinin yüzde 77’lik bir bölümü, kategorize edilmiş listelerden, belli bir hedefleme yapılmış ve herhangi bir eylemin tetiklediği (sepeti terk edenlere hatırlama gönderimi vb.) e-posta gönderimlerinden elde ediliyor.

E-posta pazarlama sosyal medyaya kıyasla yüzde 174 daha fazla geri dönüşüm sağlıyor.

Mobil e-posta pazarlama

2018 yılının sonunda dünya genelinde mobil e-posta kullanan kişi sayısının 2,2 milyara ulaşması bekleniyor.

Her 10 internet kullanıcısından 8’i internet erişimini mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiriyor.

Firmaların yüzde 68’lik bir bölümü mobile uyumlu bir pazarlama stratejisi yürüttüyor.

Mobil cihazlar üzerinden e-postaların açılma oranı 2016 yılında yüzde 68 civarına yükseldi. 2012’de bu oran yüzde 21’lerdeydi.

İnfografikte verilen bilgilerin bir bölümünü burada paylaştık. Diğer öne çıkan bilgilere bakmak ya da infografiği incelemek isterseniz, aşağıda infografiği sizinle paylaşıyoruz.

“e

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan