Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların, ürünlerini ve kampanyalarını duyurmaları için oldukça etkilidir. Var olan müşteri kitlesine ve e-posta listesine kayıt olmuş kişilere ulaşabilmek ve geri dönüşüm sağlamak için e-posta pazarlama çalışmalarına yatırım yapılması gerekiyor.

E posta pazarlama ipuçları

Tabii ki e-ticaret sektörüne yeni girecek olan ya da yeni girmiş firmaların bu alanda bazı ipuçlarına ihtiyacı olabilir. Bunun yanı sıra orta çaplı bir hacme sahip olan firmalar da bazı e-posta pazarlama ipuçlarıyla, bu alandaki yatırımlarından daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler.

Abone olmayı kolaylaştırın

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenlerin, e-posta listenize kolay bir şekilde abone olmalarını sağlayacak bazı düzenlemelerle abone sayınızı artırabilirsiniz. Abonelik formunuzu sitenizin görünen bir alanında, dikkat çekici bir şekilde konumlandırabilirsiniz.

Aboneliği kolaylaştırmak için, e-posta formunuzu da optimize etmelisiniz. Bu formları uzun tutmamak yararlı olacaktır. İhtiyacınız olan alanlar, ad soyad ve e-posta bilgi alanlarıdır. Bu formları daha kısa tutmak isterseniz, sadece e-posta alanı da kullanabilirsiniz. Böylelikle abonelik işlemi çok kısa bir sürede tamamlanmış olur. Detaylı bilgi için: “E-posta abone sayınızı kısa sürede nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür e-postalar göndereceğinizi belirtin

Tüketicilerin e-posta kutuları, firmalardan gelen reklam ve kampanya e-postalarıyla dolu ve bu nedenle de yeni bir siteye abone olmadan önce iki kez düşünebiliyorlar. E-posta çalışmalarınızda karşı tarafa ne sunduğunuzu açık bir şekilde belirtin.

Bunu yapmanız durumunda tüketicileri, sizden alacakları mesajlar konusunda bilgilendirmiş olursunuz.

Reklam ve kampanya dışında da bir şeyler sunun

Bir önceki maddede de bahsettiğimiz gibi tüketicilerin e-postaları reklam içerikleriyle dolu. Onları e-posta listelerinize abone yapmak için farklı bir şeyler sunmanız gerekiyor. Bu kimi zaman tek kullanımlık bir kupon kodu ya da indirim olabilir; kimi zaman da farklı içerikler olabilir. Reklam çalışmaları haricinde tüketicileri bilgilendirecek ve sadece e-posta abonelerinize özel içerikler, tüketicilerin listelerinize abone olma ihtimalini artıracaktır.

Hoşgeldin e-posta gönderin

Abone listenize kayıt olan kişileri karşılamak, hizmet ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek ve e-posta çalışmalarınızda onlara neler sunacağınızı anlatmak için hoşgeldin e-postaları gönderebilirsiniz. Markalardan gönderilen ilk e-postaların açılma oranları çok yüksektir ve bu nedenle de ilk gönderilerinizi iyi değerlendirmelisiniz.

İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” isimli yazımızdan bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Yeni bir şey sunamayacaksanız e-posta göndermeyin

Açılma ve okunma oranlarınızı artırabilmek için, tüketicilere yeni bir içerik ya da kampanya sunduğunuz zamanlarda e-posta gönderimleri yapmalısınız. Elinizde yeni bir ürün ya da içerik yoksa, boş yere e-posta göndermemelisiniz. Bir süre sonra aboneleriniz sıkabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın fakat spam yapmayın

Spam yapmak markalara ciddi anlamda zarar veriyor. Her gün gönderilen e-postalar ve bu e-postaların içeriklerinin de benzer olması, tüketicileri bıktırabiliyor ve bu nedenle de tüketiciler aboneliklerden çıkabiliyorlar. “E-postalarınızın spam olarak görünmemesi için neler yapmalısınız?” isimli yazımıza bakarak spam hakkında detaylı bilgiler alabilirsiniz.

E-postalarınızda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik takvimi oluşturun ve bu takvime göre gönderiler yapın. Takviminizi oluştururken, gönderim sıklığı ve zamanlarını da göz önünde bulundurun. Bunu ele alabilmek için de ne sıklıkta yeni bir şeyler sunabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Elinizdeki ürün ve içeriğe göre gönderim zamanlarınızı haftada birkaç kez, haftada bir, iki haftada bir ya da ayda bir olarak düzenleyebilirsiniz.

İş yükünüze ve içeriğinize göre belli bir zaman aralığı belirledikten sonra, bu zaman dilimleri içinde e-posta gönderiler yapmanız, sürekliliğinizi sağlayacaktır. Daha detaylı bilgi için: “E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?"

Abonelerinizi farklı gruplara ayırın

Sitenizi ziyaret eden kişiler farklı ürünlere ilgi gösterebilirler. Cinsiyet, yaş ve ilgi alanları konusunda farklılık gösterecekleri için, e-postalarınızı da farklı kategorilere ayırmanız gerekiyor.

E-posta çalışmalarında kişiselleştirme yapmak için, bu ayrımları yapmanız gerekiyor. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak için “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postalar gönderin

Satış sonrası e-postalar göndermek, tüketicilerle daha iyi iletişime geçmeniz konusunda size yardımcı olabilir. Onlara aldıkları hizmetler ve ürünler hakkında sorular sorabilir ve memnuniyet anketleri yapabilirsiniz.

Bu e-postalarda satış sonrası destek hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir ve iletişim adreslerinizi de bu gönderilere ekleyebilirsiniz. “Satış sonrası gönderilen e-postalar neden önemli?” isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

“e

Mobile uyumluluğu unutmayın

Günümüzde tüketicilerin büyük bir kısmı akıllı telefon kullanıyor ve e-postalarınıda bu akıllı telefonlar üzerinde okuyorlar. E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobile uyumluluğu göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Tüketiciler mobilde okuyamadıkları e-postaları siliyorlar ya da bu gönderilere tıklamıyorlar. Bu nedenle de bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor. Detaylı bilgi almak için: “Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin