Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

16 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların, ürünlerini ve kampanyalarını duyurmaları için oldukça etkilidir. Var olan müşteri kitlesine ve e-posta listesine kayıt olmuş kişilere ulaşabilmek ve geri dönüşüm sağlamak için e-posta pazarlama çalışmalarına yatırım yapılması gerekiyor.

E posta pazarlama ipuçları

Tabii ki e-ticaret sektörüne yeni girecek olan ya da yeni girmiş firmaların bu alanda bazı ipuçlarına ihtiyacı olabilir. Bunun yanı sıra orta çaplı bir hacme sahip olan firmalar da bazı e-posta pazarlama ipuçlarıyla, bu alandaki yatırımlarından daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler.

Abone olmayı kolaylaştırın

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenlerin, e-posta listenize kolay bir şekilde abone olmalarını sağlayacak bazı düzenlemelerle abone sayınızı artırabilirsiniz. Abonelik formunuzu sitenizin görünen bir alanında, dikkat çekici bir şekilde konumlandırabilirsiniz.

Aboneliği kolaylaştırmak için, e-posta formunuzu da optimize etmelisiniz. Bu formları uzun tutmamak yararlı olacaktır. İhtiyacınız olan alanlar, ad soyad ve e-posta bilgi alanlarıdır. Bu formları daha kısa tutmak isterseniz, sadece e-posta alanı da kullanabilirsiniz. Böylelikle abonelik işlemi çok kısa bir sürede tamamlanmış olur. Detaylı bilgi için: “E-posta abone sayınızı kısa sürede nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür e-postalar göndereceğinizi belirtin

Tüketicilerin e-posta kutuları, firmalardan gelen reklam ve kampanya e-postalarıyla dolu ve bu nedenle de yeni bir siteye abone olmadan önce iki kez düşünebiliyorlar. E-posta çalışmalarınızda karşı tarafa ne sunduğunuzu açık bir şekilde belirtin.

Bunu yapmanız durumunda tüketicileri, sizden alacakları mesajlar konusunda bilgilendirmiş olursunuz.

Reklam ve kampanya dışında da bir şeyler sunun

Bir önceki maddede de bahsettiğimiz gibi tüketicilerin e-postaları reklam içerikleriyle dolu. Onları e-posta listelerinize abone yapmak için farklı bir şeyler sunmanız gerekiyor. Bu kimi zaman tek kullanımlık bir kupon kodu ya da indirim olabilir; kimi zaman da farklı içerikler olabilir. Reklam çalışmaları haricinde tüketicileri bilgilendirecek ve sadece e-posta abonelerinize özel içerikler, tüketicilerin listelerinize abone olma ihtimalini artıracaktır.

Hoşgeldin e-posta gönderin

Abone listenize kayıt olan kişileri karşılamak, hizmet ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek ve e-posta çalışmalarınızda onlara neler sunacağınızı anlatmak için hoşgeldin e-postaları gönderebilirsiniz. Markalardan gönderilen ilk e-postaların açılma oranları çok yüksektir ve bu nedenle de ilk gönderilerinizi iyi değerlendirmelisiniz.

İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” isimli yazımızdan bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Yeni bir şey sunamayacaksanız e-posta göndermeyin

Açılma ve okunma oranlarınızı artırabilmek için, tüketicilere yeni bir içerik ya da kampanya sunduğunuz zamanlarda e-posta gönderimleri yapmalısınız. Elinizde yeni bir ürün ya da içerik yoksa, boş yere e-posta göndermemelisiniz. Bir süre sonra aboneleriniz sıkabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın fakat spam yapmayın

Spam yapmak markalara ciddi anlamda zarar veriyor. Her gün gönderilen e-postalar ve bu e-postaların içeriklerinin de benzer olması, tüketicileri bıktırabiliyor ve bu nedenle de tüketiciler aboneliklerden çıkabiliyorlar. “E-postalarınızın spam olarak görünmemesi için neler yapmalısınız?” isimli yazımıza bakarak spam hakkında detaylı bilgiler alabilirsiniz.

E-postalarınızda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik takvimi oluşturun ve bu takvime göre gönderiler yapın. Takviminizi oluştururken, gönderim sıklığı ve zamanlarını da göz önünde bulundurun. Bunu ele alabilmek için de ne sıklıkta yeni bir şeyler sunabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Elinizdeki ürün ve içeriğe göre gönderim zamanlarınızı haftada birkaç kez, haftada bir, iki haftada bir ya da ayda bir olarak düzenleyebilirsiniz.

İş yükünüze ve içeriğinize göre belli bir zaman aralığı belirledikten sonra, bu zaman dilimleri içinde e-posta gönderiler yapmanız, sürekliliğinizi sağlayacaktır. Daha detaylı bilgi için: “E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?"

Abonelerinizi farklı gruplara ayırın

Sitenizi ziyaret eden kişiler farklı ürünlere ilgi gösterebilirler. Cinsiyet, yaş ve ilgi alanları konusunda farklılık gösterecekleri için, e-postalarınızı da farklı kategorilere ayırmanız gerekiyor.

E-posta çalışmalarında kişiselleştirme yapmak için, bu ayrımları yapmanız gerekiyor. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak için “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postalar gönderin

Satış sonrası e-postalar göndermek, tüketicilerle daha iyi iletişime geçmeniz konusunda size yardımcı olabilir. Onlara aldıkları hizmetler ve ürünler hakkında sorular sorabilir ve memnuniyet anketleri yapabilirsiniz.

Bu e-postalarda satış sonrası destek hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir ve iletişim adreslerinizi de bu gönderilere ekleyebilirsiniz. “Satış sonrası gönderilen e-postalar neden önemli?” isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

“e

Mobile uyumluluğu unutmayın

Günümüzde tüketicilerin büyük bir kısmı akıllı telefon kullanıyor ve e-postalarınıda bu akıllı telefonlar üzerinde okuyorlar. E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobile uyumluluğu göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Tüketiciler mobilde okuyamadıkları e-postaları siliyorlar ya da bu gönderilere tıklamıyorlar. Bu nedenle de bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor. Detaylı bilgi almak için: “Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Home office evden e-ticaret yapma rehberi
Home office evden e-ticaret yapma rehberi
E ticaret işini dijitale aktararak müşterilerine daha kolay ulaşmak isteyen işletmelerin ve bir iş fikri arayan girişimcilerin her geçen gün daha fazla ilgisini çekmektedir. Özelikle kendi işine sahip olmak isteyen girişimciler, yeni...
19 Şubat 2023
Ferad Osman Sali