Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların, ürünlerini ve kampanyalarını duyurmaları için oldukça etkilidir. Var olan müşteri kitlesine ve e-posta listesine kayıt olmuş kişilere ulaşabilmek ve geri dönüşüm sağlamak için e-posta pazarlama çalışmalarına yatırım yapılması gerekiyor.

E posta pazarlama ipuçları

Tabii ki e-ticaret sektörüne yeni girecek olan ya da yeni girmiş firmaların bu alanda bazı ipuçlarına ihtiyacı olabilir. Bunun yanı sıra orta çaplı bir hacme sahip olan firmalar da bazı e-posta pazarlama ipuçlarıyla, bu alandaki yatırımlarından daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler.

Abone olmayı kolaylaştırın

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenlerin, e-posta listenize kolay bir şekilde abone olmalarını sağlayacak bazı düzenlemelerle abone sayınızı artırabilirsiniz. Abonelik formunuzu sitenizin görünen bir alanında, dikkat çekici bir şekilde konumlandırabilirsiniz.

Aboneliği kolaylaştırmak için, e-posta formunuzu da optimize etmelisiniz. Bu formları uzun tutmamak yararlı olacaktır. İhtiyacınız olan alanlar, ad soyad ve e-posta bilgi alanlarıdır. Bu formları daha kısa tutmak isterseniz, sadece e-posta alanı da kullanabilirsiniz. Böylelikle abonelik işlemi çok kısa bir sürede tamamlanmış olur. Detaylı bilgi için: “E-posta abone sayınızı kısa sürede nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür e-postalar göndereceğinizi belirtin

Tüketicilerin e-posta kutuları, firmalardan gelen reklam ve kampanya e-postalarıyla dolu ve bu nedenle de yeni bir siteye abone olmadan önce iki kez düşünebiliyorlar. E-posta çalışmalarınızda karşı tarafa ne sunduğunuzu açık bir şekilde belirtin.

Bunu yapmanız durumunda tüketicileri, sizden alacakları mesajlar konusunda bilgilendirmiş olursunuz.

Reklam ve kampanya dışında da bir şeyler sunun

Bir önceki maddede de bahsettiğimiz gibi tüketicilerin e-postaları reklam içerikleriyle dolu. Onları e-posta listelerinize abone yapmak için farklı bir şeyler sunmanız gerekiyor. Bu kimi zaman tek kullanımlık bir kupon kodu ya da indirim olabilir; kimi zaman da farklı içerikler olabilir. Reklam çalışmaları haricinde tüketicileri bilgilendirecek ve sadece e-posta abonelerinize özel içerikler, tüketicilerin listelerinize abone olma ihtimalini artıracaktır.

Hoşgeldin e-posta gönderin

Abone listenize kayıt olan kişileri karşılamak, hizmet ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek ve e-posta çalışmalarınızda onlara neler sunacağınızı anlatmak için hoşgeldin e-postaları gönderebilirsiniz. Markalardan gönderilen ilk e-postaların açılma oranları çok yüksektir ve bu nedenle de ilk gönderilerinizi iyi değerlendirmelisiniz.

İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” isimli yazımızdan bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Yeni bir şey sunamayacaksanız e-posta göndermeyin

Açılma ve okunma oranlarınızı artırabilmek için, tüketicilere yeni bir içerik ya da kampanya sunduğunuz zamanlarda e-posta gönderimleri yapmalısınız. Elinizde yeni bir ürün ya da içerik yoksa, boş yere e-posta göndermemelisiniz. Bir süre sonra aboneleriniz sıkabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın fakat spam yapmayın

Spam yapmak markalara ciddi anlamda zarar veriyor. Her gün gönderilen e-postalar ve bu e-postaların içeriklerinin de benzer olması, tüketicileri bıktırabiliyor ve bu nedenle de tüketiciler aboneliklerden çıkabiliyorlar. “E-postalarınızın spam olarak görünmemesi için neler yapmalısınız?” isimli yazımıza bakarak spam hakkında detaylı bilgiler alabilirsiniz.

E-postalarınızda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik takvimi oluşturun ve bu takvime göre gönderiler yapın. Takviminizi oluştururken, gönderim sıklığı ve zamanlarını da göz önünde bulundurun. Bunu ele alabilmek için de ne sıklıkta yeni bir şeyler sunabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Elinizdeki ürün ve içeriğe göre gönderim zamanlarınızı haftada birkaç kez, haftada bir, iki haftada bir ya da ayda bir olarak düzenleyebilirsiniz.

İş yükünüze ve içeriğinize göre belli bir zaman aralığı belirledikten sonra, bu zaman dilimleri içinde e-posta gönderiler yapmanız, sürekliliğinizi sağlayacaktır. Daha detaylı bilgi için: “E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?"

Abonelerinizi farklı gruplara ayırın

Sitenizi ziyaret eden kişiler farklı ürünlere ilgi gösterebilirler. Cinsiyet, yaş ve ilgi alanları konusunda farklılık gösterecekleri için, e-postalarınızı da farklı kategorilere ayırmanız gerekiyor.

E-posta çalışmalarında kişiselleştirme yapmak için, bu ayrımları yapmanız gerekiyor. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak için “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postalar gönderin

Satış sonrası e-postalar göndermek, tüketicilerle daha iyi iletişime geçmeniz konusunda size yardımcı olabilir. Onlara aldıkları hizmetler ve ürünler hakkında sorular sorabilir ve memnuniyet anketleri yapabilirsiniz.

Bu e-postalarda satış sonrası destek hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir ve iletişim adreslerinizi de bu gönderilere ekleyebilirsiniz. “Satış sonrası gönderilen e-postalar neden önemli?” isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

“e

Mobile uyumluluğu unutmayın

Günümüzde tüketicilerin büyük bir kısmı akıllı telefon kullanıyor ve e-postalarınıda bu akıllı telefonlar üzerinde okuyorlar. E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobile uyumluluğu göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Tüketiciler mobilde okuyamadıkları e-postaları siliyorlar ya da bu gönderilere tıklamıyorlar. Bu nedenle de bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor. Detaylı bilgi almak için: “Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın