Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları

16 Ekim 2016
Sinan Oypan

E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların, ürünlerini ve kampanyalarını duyurmaları için oldukça etkilidir. Var olan müşteri kitlesine ve e-posta listesine kayıt olmuş kişilere ulaşabilmek ve geri dönüşüm sağlamak için e-posta pazarlama çalışmalarına yatırım yapılması gerekiyor.

E posta pazarlama ipuçları

Tabii ki e-ticaret sektörüne yeni girecek olan ya da yeni girmiş firmaların bu alanda bazı ipuçlarına ihtiyacı olabilir. Bunun yanı sıra orta çaplı bir hacme sahip olan firmalar da bazı e-posta pazarlama ipuçlarıyla, bu alandaki yatırımlarından daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler.

Abone olmayı kolaylaştırın

Öncelikle e-ticaret siteniz üzerinde bazı düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenlerin, e-posta listenize kolay bir şekilde abone olmalarını sağlayacak bazı düzenlemelerle abone sayınızı artırabilirsiniz. Abonelik formunuzu sitenizin görünen bir alanında, dikkat çekici bir şekilde konumlandırabilirsiniz.

Aboneliği kolaylaştırmak için, e-posta formunuzu da optimize etmelisiniz. Bu formları uzun tutmamak yararlı olacaktır. İhtiyacınız olan alanlar, ad soyad ve e-posta bilgi alanlarıdır. Bu formları daha kısa tutmak isterseniz, sadece e-posta alanı da kullanabilirsiniz. Böylelikle abonelik işlemi çok kısa bir sürede tamamlanmış olur. Detaylı bilgi için: “E-posta abone sayınızı kısa sürede nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür e-postalar göndereceğinizi belirtin

Tüketicilerin e-posta kutuları, firmalardan gelen reklam ve kampanya e-postalarıyla dolu ve bu nedenle de yeni bir siteye abone olmadan önce iki kez düşünebiliyorlar. E-posta çalışmalarınızda karşı tarafa ne sunduğunuzu açık bir şekilde belirtin.

Bunu yapmanız durumunda tüketicileri, sizden alacakları mesajlar konusunda bilgilendirmiş olursunuz.

Reklam ve kampanya dışında da bir şeyler sunun

Bir önceki maddede de bahsettiğimiz gibi tüketicilerin e-postaları reklam içerikleriyle dolu. Onları e-posta listelerinize abone yapmak için farklı bir şeyler sunmanız gerekiyor. Bu kimi zaman tek kullanımlık bir kupon kodu ya da indirim olabilir; kimi zaman da farklı içerikler olabilir. Reklam çalışmaları haricinde tüketicileri bilgilendirecek ve sadece e-posta abonelerinize özel içerikler, tüketicilerin listelerinize abone olma ihtimalini artıracaktır.

Hoşgeldin e-posta gönderin

Abone listenize kayıt olan kişileri karşılamak, hizmet ve ürünleriniz hakkında bilgi vermek ve e-posta çalışmalarınızda onlara neler sunacağınızı anlatmak için hoşgeldin e-postaları gönderebilirsiniz. Markalardan gönderilen ilk e-postaların açılma oranları çok yüksektir ve bu nedenle de ilk gönderilerinizi iyi değerlendirmelisiniz.

İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?” isimli yazımızdan bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Yeni bir şey sunamayacaksanız e-posta göndermeyin

Açılma ve okunma oranlarınızı artırabilmek için, tüketicilere yeni bir içerik ya da kampanya sunduğunuz zamanlarda e-posta gönderimleri yapmalısınız. Elinizde yeni bir ürün ya da içerik yoksa, boş yere e-posta göndermemelisiniz. Bir süre sonra aboneleriniz sıkabilirsiniz.

Sürekliliği sağlayın fakat spam yapmayın

Spam yapmak markalara ciddi anlamda zarar veriyor. Her gün gönderilen e-postalar ve bu e-postaların içeriklerinin de benzer olması, tüketicileri bıktırabiliyor ve bu nedenle de tüketiciler aboneliklerden çıkabiliyorlar. “E-postalarınızın spam olarak görünmemesi için neler yapmalısınız?” isimli yazımıza bakarak spam hakkında detaylı bilgiler alabilirsiniz.

E-postalarınızda sürekliliği sağlayabilmek için bir içerik takvimi oluşturun ve bu takvime göre gönderiler yapın. Takviminizi oluştururken, gönderim sıklığı ve zamanlarını da göz önünde bulundurun. Bunu ele alabilmek için de ne sıklıkta yeni bir şeyler sunabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Elinizdeki ürün ve içeriğe göre gönderim zamanlarınızı haftada birkaç kez, haftada bir, iki haftada bir ya da ayda bir olarak düzenleyebilirsiniz.

İş yükünüze ve içeriğinize göre belli bir zaman aralığı belirledikten sonra, bu zaman dilimleri içinde e-posta gönderiler yapmanız, sürekliliğinizi sağlayacaktır. Daha detaylı bilgi için: “E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?"

Abonelerinizi farklı gruplara ayırın

Sitenizi ziyaret eden kişiler farklı ürünlere ilgi gösterebilirler. Cinsiyet, yaş ve ilgi alanları konusunda farklılık gösterecekleri için, e-postalarınızı da farklı kategorilere ayırmanız gerekiyor.

E-posta çalışmalarında kişiselleştirme yapmak için, bu ayrımları yapmanız gerekiyor. Konu ile ilgili daha detaylı bilgi almak için “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

Satış sonrası e-postalar gönderin

Satış sonrası e-postalar göndermek, tüketicilerle daha iyi iletişime geçmeniz konusunda size yardımcı olabilir. Onlara aldıkları hizmetler ve ürünler hakkında sorular sorabilir ve memnuniyet anketleri yapabilirsiniz.

Bu e-postalarda satış sonrası destek hizmetleriniz hakkında bilgi verebilir ve iletişim adreslerinizi de bu gönderilere ekleyebilirsiniz. “Satış sonrası gönderilen e-postalar neden önemli?” isimli yazımızdan bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgi alabilirsiniz.

“e

Mobile uyumluluğu unutmayın

Günümüzde tüketicilerin büyük bir kısmı akıllı telefon kullanıyor ve e-postalarınıda bu akıllı telefonlar üzerinde okuyorlar. E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobile uyumluluğu göz önünde bulundurmanız oldukça önemli.

Tüketiciler mobilde okuyamadıkları e-postaları siliyorlar ya da bu gönderilere tıklamıyorlar. Bu nedenle de bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor. Detaylı bilgi almak için: “Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan