fbpx

E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-posta pazarlama ile ilgili tüm merak etikleriniz

İnternet üzerinden satış yapan firmalar, e-posta pazarlama çalışmaları ile müşterilerine ulaşmayı tercih ediyorlar. Online satış konusunda yeni olanların da e-posta pazarlama ile ilgili akıllarında bir takım sorular oluyor. Bu pazarlama çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bir takım sorular firmaların kafasını karıştırabiliyor. E-posta pazarlama konusunda akıllarda yer eden bu soruları bu rehberimizde yanıtlayacağız.

E-posta gönderimi için en uygun zaman hangisi?

Bulunduğunuz sektör ve hedef kitleniz, e-postalarınız için gönderim zamanını etkileyecektir. Bu nedenle kesinlikle doğru bir zaman dilimi yoktur; bu zaman dilimleri her firma ve her sektör için değişiklik gösterebilir.

Bu nedenle de firma olarak kendi A/B testlerinizi yapmanız gerekiyor. Farklı zaman dilimlerinde farklı hedef gruplarına e-posta kampanya gönderimleri yaptıktan sonra, açılma, okunma ve tıklanma oranlarının istatistiksel analizlerini yapmanız gerekiyor. Bu analizler sonrasında da abonelerinizin hangi gün ve saatlerde gönderilerinize ilgi gösterdiğini görebilirsiniz.

Hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor?

E-posta gönderim sıklığı da merak edilen konulardan biri. E-ticaret sektörünün 2011 yılından beri yükselişte olmasından dolayı, markalar tüketicilere çok yoğun bir şekilde kampanya e-postaları gönderiyor.

E-posta gönderimi konusunda markaların spam’e varan çalışmaları tüketicileri de bezdirdi. Bu nedenle de firmalar için e-posta gönderim sıklığının bir hayli önemi var.

Burada e-ticaret firması olarak, ilk önceliğiniz kullanıcılara yeni bir şeyler verebilmek olmalı. Bunun için de e-ticaret sitenizde yeni ürünleriniz, yeni kampanyalarınız olmalı. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları haricinde de tüketicileri bilgilendirecek içerik çalışmaları yapıyorsanız, bu içeriklerinde yeni olması oldukça faydalı olacaktır.

Tüketicilere yeni bir şeyler sunamadığınızda kendinizi tekrar edeceksiniz ve bu nedenle de bir süre sonra abonelerinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz. E-posta gönderim sıklığınızı belirlerken, elinizdeki iş gücüne bakmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ne sıklıkta bir yenilik yaptığınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Tekrar eden içeriklere yer vermeden bu çalışmaları yapmalısınız.

Yeni içerikler oluşturma da sıkıntı yaşıyorsanız, e-posta çalışmalarınızı haftada bir yapabilirsiniz. Bu süreyi iki haftada bir ya da ayda bire kadar düşürebilirsiniz. Eğer elinizde yeni ürün ve kampanyalar bulunuyorsa, aynı zamanda yeni içerikler oluşturacak iş gücünüz de varsa, haftada 2 e-posta gönderimi yapabilirsiniz. Haftanın her günü e-posta göndermeye çalışmak, küçük ve orta ölçekli firmalar için hem zorlu bir süreç olacaktır hem de çalışmalarınızın spam olarak görünmesine neden olabilir. Tüketicilere bir fayda sağlamadıktan sonra, bu çalışmaları yapmanız sizin zararınıza olacaktır.

E-postaların uzunlukları ne kadar olmalı?

Hazırladığınız e-posta şablonlarının da çok uzun olmaması gerekiyor. Tüketiciler e-posta üzerinde çok uzun yazıları ya da kampanyaları okumak istemeyecekelerdir. Bunun yerine kısa ve mesajını açıkça belirten e-postaları okumak isterler.

Şablonlarınızı hazırlarken, uzun metinlerden kaçınmanız ve birkaç saniye içinde mesajınızı karşıya verebilmeniz gerekiyor. Uzun metinler yerine görsel kullanımlarıyla e-postalarınızı oluşturmanız daha yararlı olacaktır. Görsel üzerine eklenen mesajlar, mesajı net veren başlıklar kullanarak, e-postalarınızı kısaltmanız açılma ve okunma oranlarınızın da artmasını sağlayacaktır.

“E-posta

Tüm müşterilerinize hitap eden bir şablon oluşturulabilir mi?

Çok niş bir alanda hizmet vermiyorsanız ve farklı kişileri hedefleyen bir e-ticaret sitesiyseniz, tüm müşterilerinizi tek bir e-postada tatmin etmeniz mümkün olmayacaktır. Çünkü bu kişilerin ilgilendikleri ürünler ve kampanyalar farklılık gösterecektir.

Geniş bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, e-posta listenizdeki abonelerinizi farklı gruplara ayırmanız gerekiyor. İlgi alanları, yaş, cinsiyet, ilgi gösterdikleri ürünler, önceki alışverişleri gibi detayları göz önünde bulundurarak, farklı kategorilerde bu kişiler gruplandırmalısınız.

Böyle bir yaklaşımınız olduğunda, bu gruplardaki kişilerin büyük bir çoğunluğuna hitap edebilecek e-posta şablonları oluşturabilirsiniz. Bu sayede de daha düzenli bir pazarlama çalışması yaparak, bu çalışmalardan geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan