E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-posta pazarlama ile ilgili tüm merak etikleriniz

İnternet üzerinden satış yapan firmalar, e-posta pazarlama çalışmaları ile müşterilerine ulaşmayı tercih ediyorlar. Online satış konusunda yeni olanların da e-posta pazarlama ile ilgili akıllarında bir takım sorular oluyor. Bu pazarlama çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bir takım sorular firmaların kafasını karıştırabiliyor. E-posta pazarlama konusunda akıllarda yer eden bu soruları bu rehberimizde yanıtlayacağız.

E-posta gönderimi için en uygun zaman hangisi?

Bulunduğunuz sektör ve hedef kitleniz, e-postalarınız için gönderim zamanını etkileyecektir. Bu nedenle kesinlikle doğru bir zaman dilimi yoktur; bu zaman dilimleri her firma ve her sektör için değişiklik gösterebilir.

Bu nedenle de firma olarak kendi A/B testlerinizi yapmanız gerekiyor. Farklı zaman dilimlerinde farklı hedef gruplarına e-posta kampanya gönderimleri yaptıktan sonra, açılma, okunma ve tıklanma oranlarının istatistiksel analizlerini yapmanız gerekiyor. Bu analizler sonrasında da abonelerinizin hangi gün ve saatlerde gönderilerinize ilgi gösterdiğini görebilirsiniz.

Hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor?

E-posta gönderim sıklığı da merak edilen konulardan biri. E-ticaret sektörünün 2011 yılından beri yükselişte olmasından dolayı, markalar tüketicilere çok yoğun bir şekilde kampanya e-postaları gönderiyor.

E-posta gönderimi konusunda markaların spam’e varan çalışmaları tüketicileri de bezdirdi. Bu nedenle de firmalar için e-posta gönderim sıklığının bir hayli önemi var.

Burada e-ticaret firması olarak, ilk önceliğiniz kullanıcılara yeni bir şeyler verebilmek olmalı. Bunun için de e-ticaret sitenizde yeni ürünleriniz, yeni kampanyalarınız olmalı. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları haricinde de tüketicileri bilgilendirecek içerik çalışmaları yapıyorsanız, bu içeriklerinde yeni olması oldukça faydalı olacaktır.

Tüketicilere yeni bir şeyler sunamadığınızda kendinizi tekrar edeceksiniz ve bu nedenle de bir süre sonra abonelerinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz. E-posta gönderim sıklığınızı belirlerken, elinizdeki iş gücüne bakmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ne sıklıkta bir yenilik yaptığınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Tekrar eden içeriklere yer vermeden bu çalışmaları yapmalısınız.

Yeni içerikler oluşturma da sıkıntı yaşıyorsanız, e-posta çalışmalarınızı haftada bir yapabilirsiniz. Bu süreyi iki haftada bir ya da ayda bire kadar düşürebilirsiniz. Eğer elinizde yeni ürün ve kampanyalar bulunuyorsa, aynı zamanda yeni içerikler oluşturacak iş gücünüz de varsa, haftada 2 e-posta gönderimi yapabilirsiniz. Haftanın her günü e-posta göndermeye çalışmak, küçük ve orta ölçekli firmalar için hem zorlu bir süreç olacaktır hem de çalışmalarınızın spam olarak görünmesine neden olabilir. Tüketicilere bir fayda sağlamadıktan sonra, bu çalışmaları yapmanız sizin zararınıza olacaktır.

E-postaların uzunlukları ne kadar olmalı?

Hazırladığınız e-posta şablonlarının da çok uzun olmaması gerekiyor. Tüketiciler e-posta üzerinde çok uzun yazıları ya da kampanyaları okumak istemeyecekelerdir. Bunun yerine kısa ve mesajını açıkça belirten e-postaları okumak isterler.

Şablonlarınızı hazırlarken, uzun metinlerden kaçınmanız ve birkaç saniye içinde mesajınızı karşıya verebilmeniz gerekiyor. Uzun metinler yerine görsel kullanımlarıyla e-postalarınızı oluşturmanız daha yararlı olacaktır. Görsel üzerine eklenen mesajlar, mesajı net veren başlıklar kullanarak, e-postalarınızı kısaltmanız açılma ve okunma oranlarınızın da artmasını sağlayacaktır.

“E-posta

Tüm müşterilerinize hitap eden bir şablon oluşturulabilir mi?

Çok niş bir alanda hizmet vermiyorsanız ve farklı kişileri hedefleyen bir e-ticaret sitesiyseniz, tüm müşterilerinizi tek bir e-postada tatmin etmeniz mümkün olmayacaktır. Çünkü bu kişilerin ilgilendikleri ürünler ve kampanyalar farklılık gösterecektir.

Geniş bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, e-posta listenizdeki abonelerinizi farklı gruplara ayırmanız gerekiyor. İlgi alanları, yaş, cinsiyet, ilgi gösterdikleri ürünler, önceki alışverişleri gibi detayları göz önünde bulundurarak, farklı kategorilerde bu kişiler gruplandırmalısınız.

Böyle bir yaklaşımınız olduğunda, bu gruplardaki kişilerin büyük bir çoğunluğuna hitap edebilecek e-posta şablonları oluşturabilirsiniz. Bu sayede de daha düzenli bir pazarlama çalışması yaparak, bu çalışmalardan geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin