E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-posta pazarlama ile ilgili tüm merak etikleriniz

İnternet üzerinden satış yapan firmalar, e-posta pazarlama çalışmaları ile müşterilerine ulaşmayı tercih ediyorlar. Online satış konusunda yeni olanların da e-posta pazarlama ile ilgili akıllarında bir takım sorular oluyor. Bu pazarlama çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bir takım sorular firmaların kafasını karıştırabiliyor. E-posta pazarlama konusunda akıllarda yer eden bu soruları bu rehberimizde yanıtlayacağız.

E-posta gönderimi için en uygun zaman hangisi?

Bulunduğunuz sektör ve hedef kitleniz, e-postalarınız için gönderim zamanını etkileyecektir. Bu nedenle kesinlikle doğru bir zaman dilimi yoktur; bu zaman dilimleri her firma ve her sektör için değişiklik gösterebilir.

Bu nedenle de firma olarak kendi A/B testlerinizi yapmanız gerekiyor. Farklı zaman dilimlerinde farklı hedef gruplarına e-posta kampanya gönderimleri yaptıktan sonra, açılma, okunma ve tıklanma oranlarının istatistiksel analizlerini yapmanız gerekiyor. Bu analizler sonrasında da abonelerinizin hangi gün ve saatlerde gönderilerinize ilgi gösterdiğini görebilirsiniz.

Hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor?

E-posta gönderim sıklığı da merak edilen konulardan biri. E-ticaret sektörünün 2011 yılından beri yükselişte olmasından dolayı, markalar tüketicilere çok yoğun bir şekilde kampanya e-postaları gönderiyor.

E-posta gönderimi konusunda markaların spam’e varan çalışmaları tüketicileri de bezdirdi. Bu nedenle de firmalar için e-posta gönderim sıklığının bir hayli önemi var.

Burada e-ticaret firması olarak, ilk önceliğiniz kullanıcılara yeni bir şeyler verebilmek olmalı. Bunun için de e-ticaret sitenizde yeni ürünleriniz, yeni kampanyalarınız olmalı. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları haricinde de tüketicileri bilgilendirecek içerik çalışmaları yapıyorsanız, bu içeriklerinde yeni olması oldukça faydalı olacaktır.

Tüketicilere yeni bir şeyler sunamadığınızda kendinizi tekrar edeceksiniz ve bu nedenle de bir süre sonra abonelerinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz. E-posta gönderim sıklığınızı belirlerken, elinizdeki iş gücüne bakmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ne sıklıkta bir yenilik yaptığınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Tekrar eden içeriklere yer vermeden bu çalışmaları yapmalısınız.

Yeni içerikler oluşturma da sıkıntı yaşıyorsanız, e-posta çalışmalarınızı haftada bir yapabilirsiniz. Bu süreyi iki haftada bir ya da ayda bire kadar düşürebilirsiniz. Eğer elinizde yeni ürün ve kampanyalar bulunuyorsa, aynı zamanda yeni içerikler oluşturacak iş gücünüz de varsa, haftada 2 e-posta gönderimi yapabilirsiniz. Haftanın her günü e-posta göndermeye çalışmak, küçük ve orta ölçekli firmalar için hem zorlu bir süreç olacaktır hem de çalışmalarınızın spam olarak görünmesine neden olabilir. Tüketicilere bir fayda sağlamadıktan sonra, bu çalışmaları yapmanız sizin zararınıza olacaktır.

E-postaların uzunlukları ne kadar olmalı?

Hazırladığınız e-posta şablonlarının da çok uzun olmaması gerekiyor. Tüketiciler e-posta üzerinde çok uzun yazıları ya da kampanyaları okumak istemeyecekelerdir. Bunun yerine kısa ve mesajını açıkça belirten e-postaları okumak isterler.

Şablonlarınızı hazırlarken, uzun metinlerden kaçınmanız ve birkaç saniye içinde mesajınızı karşıya verebilmeniz gerekiyor. Uzun metinler yerine görsel kullanımlarıyla e-postalarınızı oluşturmanız daha yararlı olacaktır. Görsel üzerine eklenen mesajlar, mesajı net veren başlıklar kullanarak, e-postalarınızı kısaltmanız açılma ve okunma oranlarınızın da artmasını sağlayacaktır.

“E-posta

Tüm müşterilerinize hitap eden bir şablon oluşturulabilir mi?

Çok niş bir alanda hizmet vermiyorsanız ve farklı kişileri hedefleyen bir e-ticaret sitesiyseniz, tüm müşterilerinizi tek bir e-postada tatmin etmeniz mümkün olmayacaktır. Çünkü bu kişilerin ilgilendikleri ürünler ve kampanyalar farklılık gösterecektir.

Geniş bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, e-posta listenizdeki abonelerinizi farklı gruplara ayırmanız gerekiyor. İlgi alanları, yaş, cinsiyet, ilgi gösterdikleri ürünler, önceki alışverişleri gibi detayları göz önünde bulundurarak, farklı kategorilerde bu kişiler gruplandırmalısınız.

Böyle bir yaklaşımınız olduğunda, bu gruplardaki kişilerin büyük bir çoğunluğuna hitap edebilecek e-posta şablonları oluşturabilirsiniz. Bu sayede de daha düzenli bir pazarlama çalışması yaparak, bu çalışmalardan geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın