E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları

23 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-posta pazarlama ile ilgili tüm merak etikleriniz

İnternet üzerinden satış yapan firmalar, e-posta pazarlama çalışmaları ile müşterilerine ulaşmayı tercih ediyorlar. Online satış konusunda yeni olanların da e-posta pazarlama ile ilgili akıllarında bir takım sorular oluyor. Bu pazarlama çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği ile ilgili bir takım sorular firmaların kafasını karıştırabiliyor. E-posta pazarlama konusunda akıllarda yer eden bu soruları bu rehberimizde yanıtlayacağız.

E-posta gönderimi için en uygun zaman hangisi?

Bulunduğunuz sektör ve hedef kitleniz, e-postalarınız için gönderim zamanını etkileyecektir. Bu nedenle kesinlikle doğru bir zaman dilimi yoktur; bu zaman dilimleri her firma ve her sektör için değişiklik gösterebilir.

Bu nedenle de firma olarak kendi A/B testlerinizi yapmanız gerekiyor. Farklı zaman dilimlerinde farklı hedef gruplarına e-posta kampanya gönderimleri yaptıktan sonra, açılma, okunma ve tıklanma oranlarının istatistiksel analizlerini yapmanız gerekiyor. Bu analizler sonrasında da abonelerinizin hangi gün ve saatlerde gönderilerinize ilgi gösterdiğini görebilirsiniz.

Hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor?

E-posta gönderim sıklığı da merak edilen konulardan biri. E-ticaret sektörünün 2011 yılından beri yükselişte olmasından dolayı, markalar tüketicilere çok yoğun bir şekilde kampanya e-postaları gönderiyor.

E-posta gönderimi konusunda markaların spam’e varan çalışmaları tüketicileri de bezdirdi. Bu nedenle de firmalar için e-posta gönderim sıklığının bir hayli önemi var.

Burada e-ticaret firması olarak, ilk önceliğiniz kullanıcılara yeni bir şeyler verebilmek olmalı. Bunun için de e-ticaret sitenizde yeni ürünleriniz, yeni kampanyalarınız olmalı. Bunların yanı sıra ürün tanıtımları haricinde de tüketicileri bilgilendirecek içerik çalışmaları yapıyorsanız, bu içeriklerinde yeni olması oldukça faydalı olacaktır.

Tüketicilere yeni bir şeyler sunamadığınızda kendinizi tekrar edeceksiniz ve bu nedenle de bir süre sonra abonelerinizi kaybetmeye başlayabilirsiniz. E-posta gönderim sıklığınızı belirlerken, elinizdeki iş gücüne bakmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra ne sıklıkta bir yenilik yaptığınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Tekrar eden içeriklere yer vermeden bu çalışmaları yapmalısınız.

Yeni içerikler oluşturma da sıkıntı yaşıyorsanız, e-posta çalışmalarınızı haftada bir yapabilirsiniz. Bu süreyi iki haftada bir ya da ayda bire kadar düşürebilirsiniz. Eğer elinizde yeni ürün ve kampanyalar bulunuyorsa, aynı zamanda yeni içerikler oluşturacak iş gücünüz de varsa, haftada 2 e-posta gönderimi yapabilirsiniz. Haftanın her günü e-posta göndermeye çalışmak, küçük ve orta ölçekli firmalar için hem zorlu bir süreç olacaktır hem de çalışmalarınızın spam olarak görünmesine neden olabilir. Tüketicilere bir fayda sağlamadıktan sonra, bu çalışmaları yapmanız sizin zararınıza olacaktır.

E-postaların uzunlukları ne kadar olmalı?

Hazırladığınız e-posta şablonlarının da çok uzun olmaması gerekiyor. Tüketiciler e-posta üzerinde çok uzun yazıları ya da kampanyaları okumak istemeyecekelerdir. Bunun yerine kısa ve mesajını açıkça belirten e-postaları okumak isterler.

Şablonlarınızı hazırlarken, uzun metinlerden kaçınmanız ve birkaç saniye içinde mesajınızı karşıya verebilmeniz gerekiyor. Uzun metinler yerine görsel kullanımlarıyla e-postalarınızı oluşturmanız daha yararlı olacaktır. Görsel üzerine eklenen mesajlar, mesajı net veren başlıklar kullanarak, e-postalarınızı kısaltmanız açılma ve okunma oranlarınızın da artmasını sağlayacaktır.

“E-posta

Tüm müşterilerinize hitap eden bir şablon oluşturulabilir mi?

Çok niş bir alanda hizmet vermiyorsanız ve farklı kişileri hedefleyen bir e-ticaret sitesiyseniz, tüm müşterilerinizi tek bir e-postada tatmin etmeniz mümkün olmayacaktır. Çünkü bu kişilerin ilgilendikleri ürünler ve kampanyalar farklılık gösterecektir.

Geniş bir hedef kitleye hitap ediyorsanız, e-posta listenizdeki abonelerinizi farklı gruplara ayırmanız gerekiyor. İlgi alanları, yaş, cinsiyet, ilgi gösterdikleri ürünler, önceki alışverişleri gibi detayları göz önünde bulundurarak, farklı kategorilerde bu kişiler gruplandırmalısınız.

Böyle bir yaklaşımınız olduğunda, bu gruplardaki kişilerin büyük bir çoğunluğuna hitap edebilecek e-posta şablonları oluşturabilirsiniz. Bu sayede de daha düzenli bir pazarlama çalışması yaparak, bu çalışmalardan geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan