fbpx

Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?” isimli rehberimizde bu konunun neden önemli olduğuna değinmiştik. Bugünkü rehberimizde de e-posta pazarlama çalışmalarınızda ne tür görseller kullanabileceğinizi ve bunları kullanırken ne tür detaylara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Statik fotoğraflar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel türlerinden biri statik fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünün belli bir konsept içerisinde tanıtımının yapıldığı ve kullanım alanının gösterildiği fotoğraflar kullanmanız, kullanıcıların hem tanıttığınız ürünü daha iyi anlamalarını sağlar hem de onlarda ürünle ilgili bir istek uyandırabilir.

Birden fazla ürün tanıtımlarında bu fotoğrafların altında yanında metinler ve eyleme çağrı butonları kullanarak, kullanıcıların doğrudan ilgili ürüne ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

Statik ürün fotoğrafları genellikle tek ürün tanıtımlarında daha etkili sonuçlar verdiği için bunları kullanırken, e-postanızı çok uzatmamanız ve tek bir ya da en fazla iki ürün üzerinde durmanız iyi olacaktır.

GIF

E-posta pazarlama çalışmalarınıza biraz dinamizm katmanın yollarından biri de GIF kullanmaktır. GIF’ler hareketli görsel ögeler olarak tanımlanabilir. Birkaç saniye süren ve sürekli tekrar eden GIF’ler, bir ürünün birden fazla fotoğrafını göstermek için kullanılabilir. Ürünü farklı açılardan göstererek, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra bir mobil uygulamanız varsa onu tanıtan ve içeriğini gösteren bir GIF hazırlayarak uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Birçok e-posta sağlayıcının artık GIF’leri destekliyor olması, bu görsel tipini kullanmanıza da olanak tanıyor. Tabii ki daha önce GIF çalışmaları yapmadıysanız, bunların nasıl yapıldığını öğrenmeniz gerekecektir. Buna ek olarak GIF’lerin dosya boyutu yüksek olabilir; bu da e-postanın geç yüklenmesine neden olabilir. Bu sebeple de GIF’lerin boyutunu düşük tutmanız önemlidir.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler içerik türleri arasında yer aldığı için e-posta pazarlama çalışmalarınızda da video kullanımlarına yer vermelisiniz. Video içeren e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranları daha yüksek olduğu için e-ticaret firmaları e-posta pazarlama çalışmalarında bu içeriklere yer vermeleri önemlidir.

Videolar birçok farklı amaçla kullanılabilir. Yeni bir ürün duyurusu yapmak, yeni bir kampanyayı tanıtmak, mevcut ürünlerin tanıtım videolarını paylaşmak, ürünün kutu açılımı ya da kullanım ipuçlarını içeren videoları kullanmak e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Buradaki önemli nokta düzenli video içeriği yapabilmektir. Kendi videolarınızı üretebileceğiniz gibi video içerik üreticileriyle beraber çalışarak da hem e-posta pazarlama hem de diğer pazarlama kanallarınız için içerik üretimleri yapabilirsiniz.

Video içeriklerin kalitesi geri dönüşümlerinize önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sebeple de yüksek kaliteli video içerikler üretmeniz bu çalışmalardan alacağınız verimi artırır. Eğer video konusunda tecrübeniz yoksa ve kendi videolarınızı yapmayı planlıyorsanız, belli bir öğrenme sürecine ihtiyacınız olacaktır.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İnfografikler

İnfografikler de kullanabileceğiniz görsel türleri arasında yer alıyor. Tüketicileri bilgilendirmek için bu içerikler oldukça etkilidir. Markanızla ilgili gelişmeleri ve müşteri memnuniyet anketiyle ilgili değerlendirmeleri, toplam müşteri sayısı veya memnun kalan müşterilerin oranı gibi detayları bu tür içeriklerle paylaşabilirsiniz.

İnfografiklerin hazırlanması biraz zordur; ancak birçok bilgiyi sunabildikleri ve görsel ögeleri kullandıkları için kullanıcıların ilgisini çekerler. Tabii ki bu içeriklerden daha iyi geri dönüşüm almak için infografiklerinizin çok uzun olmaması ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Sonuçta e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız için, çok uzun içerikler okunma oranlarını düşürebilir.

İkonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınız süslemek ve tasarımsal olarak daha ilgi çekici hale getirmek için ikonlardan da yararlanabilirsiniz. İkonlar, bazı mesajlarınızı ya da ögelerini görsel yoluyla anlatmak için oldukça uygun olduğu için e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Sosyal medya ikonlarının yanı sıra ürün kategorilerinizle ilgili kendi ikonlarınızı yapabilir, diğer iletişim bilgileriniz için ikonlardan yararlanarak, e-posta çalışmalarınızı daha dinamik ve tasarımsal olarak göze hoş gelen bir hale getirebilirsiniz.

Çok fazla görsel kullanımı kimi zaman bu çalışmalarınızı karmaşık hale getirebilir; bu nedenle de küçük ikonlar kullanarak, metinlerle uzun bir şekilde vereceğiniz mesajları basit ve kolay anlaşılır bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan