Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

5 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?” isimli rehberimizde bu konunun neden önemli olduğuna değinmiştik. Bugünkü rehberimizde de e-posta pazarlama çalışmalarınızda ne tür görseller kullanabileceğinizi ve bunları kullanırken ne tür detaylara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Statik fotoğraflar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel türlerinden biri statik fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünün belli bir konsept içerisinde tanıtımının yapıldığı ve kullanım alanının gösterildiği fotoğraflar kullanmanız, kullanıcıların hem tanıttığınız ürünü daha iyi anlamalarını sağlar hem de onlarda ürünle ilgili bir istek uyandırabilir.

Birden fazla ürün tanıtımlarında bu fotoğrafların altında yanında metinler ve eyleme çağrı butonları kullanarak, kullanıcıların doğrudan ilgili ürüne ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

Statik ürün fotoğrafları genellikle tek ürün tanıtımlarında daha etkili sonuçlar verdiği için bunları kullanırken, e-postanızı çok uzatmamanız ve tek bir ya da en fazla iki ürün üzerinde durmanız iyi olacaktır.

GIF

E-posta pazarlama çalışmalarınıza biraz dinamizm katmanın yollarından biri de GIF kullanmaktır. GIF’ler hareketli görsel ögeler olarak tanımlanabilir. Birkaç saniye süren ve sürekli tekrar eden GIF’ler, bir ürünün birden fazla fotoğrafını göstermek için kullanılabilir. Ürünü farklı açılardan göstererek, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra bir mobil uygulamanız varsa onu tanıtan ve içeriğini gösteren bir GIF hazırlayarak uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Birçok e-posta sağlayıcının artık GIF’leri destekliyor olması, bu görsel tipini kullanmanıza da olanak tanıyor. Tabii ki daha önce GIF çalışmaları yapmadıysanız, bunların nasıl yapıldığını öğrenmeniz gerekecektir. Buna ek olarak GIF’lerin dosya boyutu yüksek olabilir; bu da e-postanın geç yüklenmesine neden olabilir. Bu sebeple de GIF’lerin boyutunu düşük tutmanız önemlidir.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler içerik türleri arasında yer aldığı için e-posta pazarlama çalışmalarınızda da video kullanımlarına yer vermelisiniz. Video içeren e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranları daha yüksek olduğu için e-ticaret firmaları e-posta pazarlama çalışmalarında bu içeriklere yer vermeleri önemlidir.

Videolar birçok farklı amaçla kullanılabilir. Yeni bir ürün duyurusu yapmak, yeni bir kampanyayı tanıtmak, mevcut ürünlerin tanıtım videolarını paylaşmak, ürünün kutu açılımı ya da kullanım ipuçlarını içeren videoları kullanmak e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Buradaki önemli nokta düzenli video içeriği yapabilmektir. Kendi videolarınızı üretebileceğiniz gibi video içerik üreticileriyle beraber çalışarak da hem e-posta pazarlama hem de diğer pazarlama kanallarınız için içerik üretimleri yapabilirsiniz.

Video içeriklerin kalitesi geri dönüşümlerinize önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sebeple de yüksek kaliteli video içerikler üretmeniz bu çalışmalardan alacağınız verimi artırır. Eğer video konusunda tecrübeniz yoksa ve kendi videolarınızı yapmayı planlıyorsanız, belli bir öğrenme sürecine ihtiyacınız olacaktır.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İnfografikler

İnfografikler de kullanabileceğiniz görsel türleri arasında yer alıyor. Tüketicileri bilgilendirmek için bu içerikler oldukça etkilidir. Markanızla ilgili gelişmeleri ve müşteri memnuniyet anketiyle ilgili değerlendirmeleri, toplam müşteri sayısı veya memnun kalan müşterilerin oranı gibi detayları bu tür içeriklerle paylaşabilirsiniz.

İnfografiklerin hazırlanması biraz zordur; ancak birçok bilgiyi sunabildikleri ve görsel ögeleri kullandıkları için kullanıcıların ilgisini çekerler. Tabii ki bu içeriklerden daha iyi geri dönüşüm almak için infografiklerinizin çok uzun olmaması ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Sonuçta e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız için, çok uzun içerikler okunma oranlarını düşürebilir.

İkonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınız süslemek ve tasarımsal olarak daha ilgi çekici hale getirmek için ikonlardan da yararlanabilirsiniz. İkonlar, bazı mesajlarınızı ya da ögelerini görsel yoluyla anlatmak için oldukça uygun olduğu için e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Sosyal medya ikonlarının yanı sıra ürün kategorilerinizle ilgili kendi ikonlarınızı yapabilir, diğer iletişim bilgileriniz için ikonlardan yararlanarak, e-posta çalışmalarınızı daha dinamik ve tasarımsal olarak göze hoş gelen bir hale getirebilirsiniz.

Çok fazla görsel kullanımı kimi zaman bu çalışmalarınızı karmaşık hale getirebilir; bu nedenle de küçük ikonlar kullanarak, metinlerle uzun bir şekilde vereceğiniz mesajları basit ve kolay anlaşılır bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan