Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

5 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?” isimli rehberimizde bu konunun neden önemli olduğuna değinmiştik. Bugünkü rehberimizde de e-posta pazarlama çalışmalarınızda ne tür görseller kullanabileceğinizi ve bunları kullanırken ne tür detaylara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Statik fotoğraflar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel türlerinden biri statik fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünün belli bir konsept içerisinde tanıtımının yapıldığı ve kullanım alanının gösterildiği fotoğraflar kullanmanız, kullanıcıların hem tanıttığınız ürünü daha iyi anlamalarını sağlar hem de onlarda ürünle ilgili bir istek uyandırabilir.

Birden fazla ürün tanıtımlarında bu fotoğrafların altında yanında metinler ve eyleme çağrı butonları kullanarak, kullanıcıların doğrudan ilgili ürüne ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

Statik ürün fotoğrafları genellikle tek ürün tanıtımlarında daha etkili sonuçlar verdiği için bunları kullanırken, e-postanızı çok uzatmamanız ve tek bir ya da en fazla iki ürün üzerinde durmanız iyi olacaktır.

GIF

E-posta pazarlama çalışmalarınıza biraz dinamizm katmanın yollarından biri de GIF kullanmaktır. GIF’ler hareketli görsel ögeler olarak tanımlanabilir. Birkaç saniye süren ve sürekli tekrar eden GIF’ler, bir ürünün birden fazla fotoğrafını göstermek için kullanılabilir. Ürünü farklı açılardan göstererek, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra bir mobil uygulamanız varsa onu tanıtan ve içeriğini gösteren bir GIF hazırlayarak uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Birçok e-posta sağlayıcının artık GIF’leri destekliyor olması, bu görsel tipini kullanmanıza da olanak tanıyor. Tabii ki daha önce GIF çalışmaları yapmadıysanız, bunların nasıl yapıldığını öğrenmeniz gerekecektir. Buna ek olarak GIF’lerin dosya boyutu yüksek olabilir; bu da e-postanın geç yüklenmesine neden olabilir. Bu sebeple de GIF’lerin boyutunu düşük tutmanız önemlidir.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler içerik türleri arasında yer aldığı için e-posta pazarlama çalışmalarınızda da video kullanımlarına yer vermelisiniz. Video içeren e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranları daha yüksek olduğu için e-ticaret firmaları e-posta pazarlama çalışmalarında bu içeriklere yer vermeleri önemlidir.

Videolar birçok farklı amaçla kullanılabilir. Yeni bir ürün duyurusu yapmak, yeni bir kampanyayı tanıtmak, mevcut ürünlerin tanıtım videolarını paylaşmak, ürünün kutu açılımı ya da kullanım ipuçlarını içeren videoları kullanmak e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Buradaki önemli nokta düzenli video içeriği yapabilmektir. Kendi videolarınızı üretebileceğiniz gibi video içerik üreticileriyle beraber çalışarak da hem e-posta pazarlama hem de diğer pazarlama kanallarınız için içerik üretimleri yapabilirsiniz.

Video içeriklerin kalitesi geri dönüşümlerinize önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sebeple de yüksek kaliteli video içerikler üretmeniz bu çalışmalardan alacağınız verimi artırır. Eğer video konusunda tecrübeniz yoksa ve kendi videolarınızı yapmayı planlıyorsanız, belli bir öğrenme sürecine ihtiyacınız olacaktır.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İnfografikler

İnfografikler de kullanabileceğiniz görsel türleri arasında yer alıyor. Tüketicileri bilgilendirmek için bu içerikler oldukça etkilidir. Markanızla ilgili gelişmeleri ve müşteri memnuniyet anketiyle ilgili değerlendirmeleri, toplam müşteri sayısı veya memnun kalan müşterilerin oranı gibi detayları bu tür içeriklerle paylaşabilirsiniz.

İnfografiklerin hazırlanması biraz zordur; ancak birçok bilgiyi sunabildikleri ve görsel ögeleri kullandıkları için kullanıcıların ilgisini çekerler. Tabii ki bu içeriklerden daha iyi geri dönüşüm almak için infografiklerinizin çok uzun olmaması ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Sonuçta e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız için, çok uzun içerikler okunma oranlarını düşürebilir.

İkonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınız süslemek ve tasarımsal olarak daha ilgi çekici hale getirmek için ikonlardan da yararlanabilirsiniz. İkonlar, bazı mesajlarınızı ya da ögelerini görsel yoluyla anlatmak için oldukça uygun olduğu için e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Sosyal medya ikonlarının yanı sıra ürün kategorilerinizle ilgili kendi ikonlarınızı yapabilir, diğer iletişim bilgileriniz için ikonlardan yararlanarak, e-posta çalışmalarınızı daha dinamik ve tasarımsal olarak göze hoş gelen bir hale getirebilirsiniz.

Çok fazla görsel kullanımı kimi zaman bu çalışmalarınızı karmaşık hale getirebilir; bu nedenle de küçük ikonlar kullanarak, metinlerle uzun bir şekilde vereceğiniz mesajları basit ve kolay anlaşılır bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan