Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?

Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?” isimli rehberimizde bu konunun neden önemli olduğuna değinmiştik. Bugünkü rehberimizde de e-posta pazarlama çalışmalarınızda ne tür görseller kullanabileceğinizi ve bunları kullanırken ne tür detaylara dikkat etmeniz gerektiğini ele alacağız.

Statik fotoğraflar

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel türlerinden biri statik fotoğraflardır. Ürün fotoğraflarının yanı sıra, ürünün belli bir konsept içerisinde tanıtımının yapıldığı ve kullanım alanının gösterildiği fotoğraflar kullanmanız, kullanıcıların hem tanıttığınız ürünü daha iyi anlamalarını sağlar hem de onlarda ürünle ilgili bir istek uyandırabilir.

Birden fazla ürün tanıtımlarında bu fotoğrafların altında yanında metinler ve eyleme çağrı butonları kullanarak, kullanıcıların doğrudan ilgili ürüne ulaşmalarını da sağlayabilirsiniz.

Statik ürün fotoğrafları genellikle tek ürün tanıtımlarında daha etkili sonuçlar verdiği için bunları kullanırken, e-postanızı çok uzatmamanız ve tek bir ya da en fazla iki ürün üzerinde durmanız iyi olacaktır.

GIF

E-posta pazarlama çalışmalarınıza biraz dinamizm katmanın yollarından biri de GIF kullanmaktır. GIF’ler hareketli görsel ögeler olarak tanımlanabilir. Birkaç saniye süren ve sürekli tekrar eden GIF’ler, bir ürünün birden fazla fotoğrafını göstermek için kullanılabilir. Ürünü farklı açılardan göstererek, tüketicilerin ilgisini çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra bir mobil uygulamanız varsa onu tanıtan ve içeriğini gösteren bir GIF hazırlayarak uygulamanızı tanıtabilirsiniz.

Birçok e-posta sağlayıcının artık GIF’leri destekliyor olması, bu görsel tipini kullanmanıza da olanak tanıyor. Tabii ki daha önce GIF çalışmaları yapmadıysanız, bunların nasıl yapıldığını öğrenmeniz gerekecektir. Buna ek olarak GIF’lerin dosya boyutu yüksek olabilir; bu da e-postanın geç yüklenmesine neden olabilir. Bu sebeple de GIF’lerin boyutunu düşük tutmanız önemlidir.

Videolar

Videolar, son dönemlerin en popüler içerik türleri arasında yer aldığı için e-posta pazarlama çalışmalarınızda da video kullanımlarına yer vermelisiniz. Video içeren e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranları daha yüksek olduğu için e-ticaret firmaları e-posta pazarlama çalışmalarında bu içeriklere yer vermeleri önemlidir.

Videolar birçok farklı amaçla kullanılabilir. Yeni bir ürün duyurusu yapmak, yeni bir kampanyayı tanıtmak, mevcut ürünlerin tanıtım videolarını paylaşmak, ürünün kutu açılımı ya da kullanım ipuçlarını içeren videoları kullanmak e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Buradaki önemli nokta düzenli video içeriği yapabilmektir. Kendi videolarınızı üretebileceğiniz gibi video içerik üreticileriyle beraber çalışarak da hem e-posta pazarlama hem de diğer pazarlama kanallarınız için içerik üretimleri yapabilirsiniz.

Video içeriklerin kalitesi geri dönüşümlerinize önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sebeple de yüksek kaliteli video içerikler üretmeniz bu çalışmalardan alacağınız verimi artırır. Eğer video konusunda tecrübeniz yoksa ve kendi videolarınızı yapmayı planlıyorsanız, belli bir öğrenme sürecine ihtiyacınız olacaktır.

İlgili rehber: Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

İlgili rehber: Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

İnfografikler

İnfografikler de kullanabileceğiniz görsel türleri arasında yer alıyor. Tüketicileri bilgilendirmek için bu içerikler oldukça etkilidir. Markanızla ilgili gelişmeleri ve müşteri memnuniyet anketiyle ilgili değerlendirmeleri, toplam müşteri sayısı veya memnun kalan müşterilerin oranı gibi detayları bu tür içeriklerle paylaşabilirsiniz.

İnfografiklerin hazırlanması biraz zordur; ancak birçok bilgiyi sunabildikleri ve görsel ögeleri kullandıkları için kullanıcıların ilgisini çekerler. Tabii ki bu içeriklerden daha iyi geri dönüşüm almak için infografiklerinizin çok uzun olmaması ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmesi gerekir. Sonuçta e-posta pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız için, çok uzun içerikler okunma oranlarını düşürebilir.

İkonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınız süslemek ve tasarımsal olarak daha ilgi çekici hale getirmek için ikonlardan da yararlanabilirsiniz. İkonlar, bazı mesajlarınızı ya da ögelerini görsel yoluyla anlatmak için oldukça uygun olduğu için e-posta pazarlama çalışmalarında kullanılabilir.

Sosyal medya ikonlarının yanı sıra ürün kategorilerinizle ilgili kendi ikonlarınızı yapabilir, diğer iletişim bilgileriniz için ikonlardan yararlanarak, e-posta çalışmalarınızı daha dinamik ve tasarımsal olarak göze hoş gelen bir hale getirebilirsiniz.

Çok fazla görsel kullanımı kimi zaman bu çalışmalarınızı karmaşık hale getirebilir; bu nedenle de küçük ikonlar kullanarak, metinlerle uzun bir şekilde vereceğiniz mesajları basit ve kolay anlaşılır bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin