fbpx

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için, içerik konusunda e-posta stratejilerinizi de gözden geçirmeniz gerekir. Bahsettiğimiz değişiklik ise yazılı içeriklerin yerini daha çok görsel ögelere bırakmış olması. Tabii ki yazılı içeriklerin önemi ve değeri halen oldukça fazla ancak içeriklerinizi görsel ögelerle desteklemeniz, eposta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır.

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler

Bu durumda da akıllara gelen sorular, görsel içerikler gerçekten eposta pazarlama çalışmalarına etki ediyor mu ve bu görsel ögeleri bu çalışmalarda nasıl kullanabilirsiniz oluyor. Bu soruların yanıtlarını da bu rehberimizde vereceğiz.

İlgili rehber: 2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

Görsel ögeler tüketicilerin dikkatini çeker

Eposta pazarlama çalışmalarında, en önemli konulardan biri tüketicilerin dikkatini çekebilmektir. Bu adım öncelikle e-postanızın başlığından başlar. Sonrasında da bu başlıkla ilgilenerek, e-postanızı açan kişilere sunduğunuz içeriklerle devam eder.

Dikkat çeken ve çarpıcı görseller kullanmak, e-postanızı açan kişilerin ilgisini çekerek, paylaştığınız içerikleri incelemelerini sağlar. Onların dikkatini çekmeye başladığınızda da e-postalarınızın tıklanma ve geri dönüşümlerini artırmaya da başlayabilirsiniz.

Sadece metin odaklı e-postalar, kullanıcıların gözünü korkutabileceği gibi içeriğin anlaşılmasını da zorlaştırır. Görsel ögeler ise, tüketicilerin gözünü korkutmadığı gibi okunabilirliği de artırmış olurlar. Bu da tüketicilerin, e-postalarınızla daha fazla etkileşim içine girmesini sağlayacağı için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-posta çalışmalarınızdan nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Kullanıcılar görsellere daha fazla tepki verir

Günümüzde görsel ögeler, tüketicilerin her zaman daha fazla ilgisini çektiği gibi tüketiciler de bu içeriklere daha fazla tepki vermektedirler. Okuma eyleminin zor gelmesi ve görsel ögelerin daha hızlı bir şekilde kullanıcılara bilgi veriyor olması da bunun nedenleri arasında yer almaktadır.

E-posta çalışmalarınızda görsel ögeleri kullandığınızda tüketicilerin ilgisini daha fazla çektiğiniz için de mesajınızı daha iyi bir şekilde verme fırsatı yakalarsınız. Aynı zamanda tüketicilerin hızlı bir şekilde algılayacakları içerikler de sunma fırsatınız olur.

Görsel içeriklerin anlaşılması daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi görsel ögelerin anlaşılması yazılı metinlere kıyasla daha kolaydır. Bir görsel ile vereceğiniz mesajı, yazılı içeriklerle kimi zaman veremeyebilirsiniz ya da uzun metinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de görseller daha fazla bilgiyi daha kısa sürede verdikleri için anlaşılmaları çok daha kolaydır.

Kullanıcıların gün içerisinde çok fazla e-posta aldıklarını ve sürekli olarak bu içeriklerle karşılaştıklarını ele alacak olursak, herbir e-postanın okunma süresi de bir hayli kısadır. Bu noktada da görsel içerikler kullanıyor olmak, bu kısa süre zarfında tüketicilere daha fazla bilgi vermenizi de sağlar.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Eposta pazarlamada görsel ögeler kullanırken dikkat etmeniz gerekenler

Eposta pazarlama çalışmaları yaparken görsel ögeleri nasıl kullandığınız da tabii ki geri dönüşümlerinizi önemli şekilde etkileyecektir. Bu nedenle de bazı konulara dikkat etmeniz de yarar var.

Görsellerinizde, gerçek kullanıcıları paylaşmaya çalışın

Eposta pazarlama çalışmalarınızdaki görsellerde, gerçek kullanıcıları göstermeniz, bu görsellerin değerini daha fazla artıracaktır. İnsanları göstermek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizi kullanan gerçek kullanıcıları paylaşmak, sosyal kanıt değerini artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını ve markaya olan yaklaşımlarını etkileyecektir.

Sosyal ağlar üzerinden tüketicilerin yaptıkları paylaşımları, onların izinlerini alarak eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilir ya da sosyal ağ akışlarınızı eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Önemli olan noktaları göstermek için görsellerden yararlanın

Eposta pazarlama içeriklerinizde bazı bölümler diğerlerinden daha önemli olabilir. Örneğin, içerikte yer verdiğiniz ürünleriniz. Bu ürünlerin fotoğraflarını kullanmak, ürünün kullanım alanlarını göstermek ya da konsept içerikler kullanarak, asıl konuyu öne çıkartmak, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği gibi bu görseli odak noktası yapacaktır.

“eposta

İlgili rehber: Her e-posta kampanyasında bulunması gereken 12 temel öğe

Kullandığınız görsel sayısını sınırlayın

Görsel içerikler kullanmak eposta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırır; ancak aşırıya kaçıldığında çalışmalarınıza zarar verebilir. Bu nedenle de belli bir sınırızın olması ve kullandığınız görsel sayısını az tutmanız da önemlidir.

Çok fazla görsel kullanmanız, e-postalarınızın çok kalabalık olmasına neden olur. Bu da kafa karıştırırken, anlaşılırlığı zorlaştırabilir. E-posta çalışmalarında genellikle tavsiye edilen görsel sayısı 1 ile 3’tür. Bunun üzerinde görsel kullanmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

Doğru görsel formatı ve boyutunu kullanın

E-posta servisleri her türlü görsel formatını ve boyutunu desteklemeyebilir. Bunun yanı sıra bu e-postaların mobil cihazlarda da kullanılacağını unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de görsellerinizi iyi bir şekilde optimize ederek hem masaüstü hem mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde ayarlamanız önemlidir.

Görsel formatlarında .jpg veya .png kullanabilirsiniz. Dosya boyutu olarak da 100kb ile 250 kb arasında görseller kullanmanız, e-postalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacaktır.

Önümüzdeki günlerde de eposta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel öge ve fikir alternatiflerini de sizinle paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan