Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için, içerik konusunda e-posta stratejilerinizi de gözden geçirmeniz gerekir. Bahsettiğimiz değişiklik ise yazılı içeriklerin yerini daha çok görsel ögelere bırakmış olması. Tabii ki yazılı içeriklerin önemi ve değeri halen oldukça fazla ancak içeriklerinizi görsel ögelerle desteklemeniz, eposta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır.

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler

Bu durumda da akıllara gelen sorular, görsel içerikler gerçekten eposta pazarlama çalışmalarına etki ediyor mu ve bu görsel ögeleri bu çalışmalarda nasıl kullanabilirsiniz oluyor. Bu soruların yanıtlarını da bu rehberimizde vereceğiz.

İlgili rehber: 2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

Görsel ögeler tüketicilerin dikkatini çeker

Eposta pazarlama çalışmalarında, en önemli konulardan biri tüketicilerin dikkatini çekebilmektir. Bu adım öncelikle e-postanızın başlığından başlar. Sonrasında da bu başlıkla ilgilenerek, e-postanızı açan kişilere sunduğunuz içeriklerle devam eder.

Dikkat çeken ve çarpıcı görseller kullanmak, e-postanızı açan kişilerin ilgisini çekerek, paylaştığınız içerikleri incelemelerini sağlar. Onların dikkatini çekmeye başladığınızda da e-postalarınızın tıklanma ve geri dönüşümlerini artırmaya da başlayabilirsiniz.

Sadece metin odaklı e-postalar, kullanıcıların gözünü korkutabileceği gibi içeriğin anlaşılmasını da zorlaştırır. Görsel ögeler ise, tüketicilerin gözünü korkutmadığı gibi okunabilirliği de artırmış olurlar. Bu da tüketicilerin, e-postalarınızla daha fazla etkileşim içine girmesini sağlayacağı için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-posta çalışmalarınızdan nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Kullanıcılar görsellere daha fazla tepki verir

Günümüzde görsel ögeler, tüketicilerin her zaman daha fazla ilgisini çektiği gibi tüketiciler de bu içeriklere daha fazla tepki vermektedirler. Okuma eyleminin zor gelmesi ve görsel ögelerin daha hızlı bir şekilde kullanıcılara bilgi veriyor olması da bunun nedenleri arasında yer almaktadır.

E-posta çalışmalarınızda görsel ögeleri kullandığınızda tüketicilerin ilgisini daha fazla çektiğiniz için de mesajınızı daha iyi bir şekilde verme fırsatı yakalarsınız. Aynı zamanda tüketicilerin hızlı bir şekilde algılayacakları içerikler de sunma fırsatınız olur.

Görsel içeriklerin anlaşılması daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi görsel ögelerin anlaşılması yazılı metinlere kıyasla daha kolaydır. Bir görsel ile vereceğiniz mesajı, yazılı içeriklerle kimi zaman veremeyebilirsiniz ya da uzun metinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de görseller daha fazla bilgiyi daha kısa sürede verdikleri için anlaşılmaları çok daha kolaydır.

Kullanıcıların gün içerisinde çok fazla e-posta aldıklarını ve sürekli olarak bu içeriklerle karşılaştıklarını ele alacak olursak, herbir e-postanın okunma süresi de bir hayli kısadır. Bu noktada da görsel içerikler kullanıyor olmak, bu kısa süre zarfında tüketicilere daha fazla bilgi vermenizi de sağlar.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Eposta pazarlamada görsel ögeler kullanırken dikkat etmeniz gerekenler

Eposta pazarlama çalışmaları yaparken görsel ögeleri nasıl kullandığınız da tabii ki geri dönüşümlerinizi önemli şekilde etkileyecektir. Bu nedenle de bazı konulara dikkat etmeniz de yarar var.

Görsellerinizde, gerçek kullanıcıları paylaşmaya çalışın

Eposta pazarlama çalışmalarınızdaki görsellerde, gerçek kullanıcıları göstermeniz, bu görsellerin değerini daha fazla artıracaktır. İnsanları göstermek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizi kullanan gerçek kullanıcıları paylaşmak, sosyal kanıt değerini artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını ve markaya olan yaklaşımlarını etkileyecektir.

Sosyal ağlar üzerinden tüketicilerin yaptıkları paylaşımları, onların izinlerini alarak eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilir ya da sosyal ağ akışlarınızı eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Önemli olan noktaları göstermek için görsellerden yararlanın

Eposta pazarlama içeriklerinizde bazı bölümler diğerlerinden daha önemli olabilir. Örneğin, içerikte yer verdiğiniz ürünleriniz. Bu ürünlerin fotoğraflarını kullanmak, ürünün kullanım alanlarını göstermek ya da konsept içerikler kullanarak, asıl konuyu öne çıkartmak, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği gibi bu görseli odak noktası yapacaktır.

“eposta

İlgili rehber: Her e-posta kampanyasında bulunması gereken 12 temel öğe

Kullandığınız görsel sayısını sınırlayın

Görsel içerikler kullanmak eposta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırır; ancak aşırıya kaçıldığında çalışmalarınıza zarar verebilir. Bu nedenle de belli bir sınırızın olması ve kullandığınız görsel sayısını az tutmanız da önemlidir.

Çok fazla görsel kullanmanız, e-postalarınızın çok kalabalık olmasına neden olur. Bu da kafa karıştırırken, anlaşılırlığı zorlaştırabilir. E-posta çalışmalarında genellikle tavsiye edilen görsel sayısı 1 ile 3’tür. Bunun üzerinde görsel kullanmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

Doğru görsel formatı ve boyutunu kullanın

E-posta servisleri her türlü görsel formatını ve boyutunu desteklemeyebilir. Bunun yanı sıra bu e-postaların mobil cihazlarda da kullanılacağını unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de görsellerinizi iyi bir şekilde optimize ederek hem masaüstü hem mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde ayarlamanız önemlidir.

Görsel formatlarında .jpg veya .png kullanabilirsiniz. Dosya boyutu olarak da 100kb ile 250 kb arasında görseller kullanmanız, e-postalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacaktır.

Önümüzdeki günlerde de eposta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel öge ve fikir alternatiflerini de sizinle paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için bir...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Viral Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır?
Dijitalleşmenin her alanda estirdiği yenilik rüzgârı, kaçınılmaz olarak reklam, tanıtım ve pazarlama süreçlerini de etkisi altına almıştır. Bunun sonucu olarak da yepyeni reklam kanalları ve pazarlama yöntemleri ortaya...
9 Mart 2022
Markethinkers
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın