Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

30 Nisan 2019
Sinan Oypan

Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için, içerik konusunda e-posta stratejilerinizi de gözden geçirmeniz gerekir. Bahsettiğimiz değişiklik ise yazılı içeriklerin yerini daha çok görsel ögelere bırakmış olması. Tabii ki yazılı içeriklerin önemi ve değeri halen oldukça fazla ancak içeriklerinizi görsel ögelerle desteklemeniz, eposta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır.

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler

Bu durumda da akıllara gelen sorular, görsel içerikler gerçekten eposta pazarlama çalışmalarına etki ediyor mu ve bu görsel ögeleri bu çalışmalarda nasıl kullanabilirsiniz oluyor. Bu soruların yanıtlarını da bu rehberimizde vereceğiz.

İlgili rehber: 2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

Görsel ögeler tüketicilerin dikkatini çeker

Eposta pazarlama çalışmalarında, en önemli konulardan biri tüketicilerin dikkatini çekebilmektir. Bu adım öncelikle e-postanızın başlığından başlar. Sonrasında da bu başlıkla ilgilenerek, e-postanızı açan kişilere sunduğunuz içeriklerle devam eder.

Dikkat çeken ve çarpıcı görseller kullanmak, e-postanızı açan kişilerin ilgisini çekerek, paylaştığınız içerikleri incelemelerini sağlar. Onların dikkatini çekmeye başladığınızda da e-postalarınızın tıklanma ve geri dönüşümlerini artırmaya da başlayabilirsiniz.

Sadece metin odaklı e-postalar, kullanıcıların gözünü korkutabileceği gibi içeriğin anlaşılmasını da zorlaştırır. Görsel ögeler ise, tüketicilerin gözünü korkutmadığı gibi okunabilirliği de artırmış olurlar. Bu da tüketicilerin, e-postalarınızla daha fazla etkileşim içine girmesini sağlayacağı için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-posta çalışmalarınızdan nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Kullanıcılar görsellere daha fazla tepki verir

Günümüzde görsel ögeler, tüketicilerin her zaman daha fazla ilgisini çektiği gibi tüketiciler de bu içeriklere daha fazla tepki vermektedirler. Okuma eyleminin zor gelmesi ve görsel ögelerin daha hızlı bir şekilde kullanıcılara bilgi veriyor olması da bunun nedenleri arasında yer almaktadır.

E-posta çalışmalarınızda görsel ögeleri kullandığınızda tüketicilerin ilgisini daha fazla çektiğiniz için de mesajınızı daha iyi bir şekilde verme fırsatı yakalarsınız. Aynı zamanda tüketicilerin hızlı bir şekilde algılayacakları içerikler de sunma fırsatınız olur.

Görsel içeriklerin anlaşılması daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi görsel ögelerin anlaşılması yazılı metinlere kıyasla daha kolaydır. Bir görsel ile vereceğiniz mesajı, yazılı içeriklerle kimi zaman veremeyebilirsiniz ya da uzun metinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de görseller daha fazla bilgiyi daha kısa sürede verdikleri için anlaşılmaları çok daha kolaydır.

Kullanıcıların gün içerisinde çok fazla e-posta aldıklarını ve sürekli olarak bu içeriklerle karşılaştıklarını ele alacak olursak, herbir e-postanın okunma süresi de bir hayli kısadır. Bu noktada da görsel içerikler kullanıyor olmak, bu kısa süre zarfında tüketicilere daha fazla bilgi vermenizi de sağlar.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Eposta pazarlamada görsel ögeler kullanırken dikkat etmeniz gerekenler

Eposta pazarlama çalışmaları yaparken görsel ögeleri nasıl kullandığınız da tabii ki geri dönüşümlerinizi önemli şekilde etkileyecektir. Bu nedenle de bazı konulara dikkat etmeniz de yarar var.

Görsellerinizde, gerçek kullanıcıları paylaşmaya çalışın

Eposta pazarlama çalışmalarınızdaki görsellerde, gerçek kullanıcıları göstermeniz, bu görsellerin değerini daha fazla artıracaktır. İnsanları göstermek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizi kullanan gerçek kullanıcıları paylaşmak, sosyal kanıt değerini artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını ve markaya olan yaklaşımlarını etkileyecektir.

Sosyal ağlar üzerinden tüketicilerin yaptıkları paylaşımları, onların izinlerini alarak eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilir ya da sosyal ağ akışlarınızı eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Önemli olan noktaları göstermek için görsellerden yararlanın

Eposta pazarlama içeriklerinizde bazı bölümler diğerlerinden daha önemli olabilir. Örneğin, içerikte yer verdiğiniz ürünleriniz. Bu ürünlerin fotoğraflarını kullanmak, ürünün kullanım alanlarını göstermek ya da konsept içerikler kullanarak, asıl konuyu öne çıkartmak, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği gibi bu görseli odak noktası yapacaktır.

“eposta

İlgili rehber: Her e-posta kampanyasında bulunması gereken 12 temel öğe

Kullandığınız görsel sayısını sınırlayın

Görsel içerikler kullanmak eposta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırır; ancak aşırıya kaçıldığında çalışmalarınıza zarar verebilir. Bu nedenle de belli bir sınırızın olması ve kullandığınız görsel sayısını az tutmanız da önemlidir.

Çok fazla görsel kullanmanız, e-postalarınızın çok kalabalık olmasına neden olur. Bu da kafa karıştırırken, anlaşılırlığı zorlaştırabilir. E-posta çalışmalarında genellikle tavsiye edilen görsel sayısı 1 ile 3’tür. Bunun üzerinde görsel kullanmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

Doğru görsel formatı ve boyutunu kullanın

E-posta servisleri her türlü görsel formatını ve boyutunu desteklemeyebilir. Bunun yanı sıra bu e-postaların mobil cihazlarda da kullanılacağını unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de görsellerinizi iyi bir şekilde optimize ederek hem masaüstü hem mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde ayarlamanız önemlidir.

Görsel formatlarında .jpg veya .png kullanabilirsiniz. Dosya boyutu olarak da 100kb ile 250 kb arasında görseller kullanmanız, e-postalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacaktır.

Önümüzdeki günlerde de eposta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel öge ve fikir alternatiflerini de sizinle paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers