Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

30 Nisan 2019
Sinan Oypan

Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için, içerik konusunda e-posta stratejilerinizi de gözden geçirmeniz gerekir. Bahsettiğimiz değişiklik ise yazılı içeriklerin yerini daha çok görsel ögelere bırakmış olması. Tabii ki yazılı içeriklerin önemi ve değeri halen oldukça fazla ancak içeriklerinizi görsel ögelerle desteklemeniz, eposta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır.

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler

Bu durumda da akıllara gelen sorular, görsel içerikler gerçekten eposta pazarlama çalışmalarına etki ediyor mu ve bu görsel ögeleri bu çalışmalarda nasıl kullanabilirsiniz oluyor. Bu soruların yanıtlarını da bu rehberimizde vereceğiz.

İlgili rehber: 2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

Görsel ögeler tüketicilerin dikkatini çeker

Eposta pazarlama çalışmalarında, en önemli konulardan biri tüketicilerin dikkatini çekebilmektir. Bu adım öncelikle e-postanızın başlığından başlar. Sonrasında da bu başlıkla ilgilenerek, e-postanızı açan kişilere sunduğunuz içeriklerle devam eder.

Dikkat çeken ve çarpıcı görseller kullanmak, e-postanızı açan kişilerin ilgisini çekerek, paylaştığınız içerikleri incelemelerini sağlar. Onların dikkatini çekmeye başladığınızda da e-postalarınızın tıklanma ve geri dönüşümlerini artırmaya da başlayabilirsiniz.

Sadece metin odaklı e-postalar, kullanıcıların gözünü korkutabileceği gibi içeriğin anlaşılmasını da zorlaştırır. Görsel ögeler ise, tüketicilerin gözünü korkutmadığı gibi okunabilirliği de artırmış olurlar. Bu da tüketicilerin, e-postalarınızla daha fazla etkileşim içine girmesini sağlayacağı için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-posta çalışmalarınızdan nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Kullanıcılar görsellere daha fazla tepki verir

Günümüzde görsel ögeler, tüketicilerin her zaman daha fazla ilgisini çektiği gibi tüketiciler de bu içeriklere daha fazla tepki vermektedirler. Okuma eyleminin zor gelmesi ve görsel ögelerin daha hızlı bir şekilde kullanıcılara bilgi veriyor olması da bunun nedenleri arasında yer almaktadır.

E-posta çalışmalarınızda görsel ögeleri kullandığınızda tüketicilerin ilgisini daha fazla çektiğiniz için de mesajınızı daha iyi bir şekilde verme fırsatı yakalarsınız. Aynı zamanda tüketicilerin hızlı bir şekilde algılayacakları içerikler de sunma fırsatınız olur.

Görsel içeriklerin anlaşılması daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi görsel ögelerin anlaşılması yazılı metinlere kıyasla daha kolaydır. Bir görsel ile vereceğiniz mesajı, yazılı içeriklerle kimi zaman veremeyebilirsiniz ya da uzun metinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de görseller daha fazla bilgiyi daha kısa sürede verdikleri için anlaşılmaları çok daha kolaydır.

Kullanıcıların gün içerisinde çok fazla e-posta aldıklarını ve sürekli olarak bu içeriklerle karşılaştıklarını ele alacak olursak, herbir e-postanın okunma süresi de bir hayli kısadır. Bu noktada da görsel içerikler kullanıyor olmak, bu kısa süre zarfında tüketicilere daha fazla bilgi vermenizi de sağlar.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Eposta pazarlamada görsel ögeler kullanırken dikkat etmeniz gerekenler

Eposta pazarlama çalışmaları yaparken görsel ögeleri nasıl kullandığınız da tabii ki geri dönüşümlerinizi önemli şekilde etkileyecektir. Bu nedenle de bazı konulara dikkat etmeniz de yarar var.

Görsellerinizde, gerçek kullanıcıları paylaşmaya çalışın

Eposta pazarlama çalışmalarınızdaki görsellerde, gerçek kullanıcıları göstermeniz, bu görsellerin değerini daha fazla artıracaktır. İnsanları göstermek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizi kullanan gerçek kullanıcıları paylaşmak, sosyal kanıt değerini artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını ve markaya olan yaklaşımlarını etkileyecektir.

Sosyal ağlar üzerinden tüketicilerin yaptıkları paylaşımları, onların izinlerini alarak eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilir ya da sosyal ağ akışlarınızı eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Önemli olan noktaları göstermek için görsellerden yararlanın

Eposta pazarlama içeriklerinizde bazı bölümler diğerlerinden daha önemli olabilir. Örneğin, içerikte yer verdiğiniz ürünleriniz. Bu ürünlerin fotoğraflarını kullanmak, ürünün kullanım alanlarını göstermek ya da konsept içerikler kullanarak, asıl konuyu öne çıkartmak, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği gibi bu görseli odak noktası yapacaktır.

“eposta

İlgili rehber: Her e-posta kampanyasında bulunması gereken 12 temel öğe

Kullandığınız görsel sayısını sınırlayın

Görsel içerikler kullanmak eposta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırır; ancak aşırıya kaçıldığında çalışmalarınıza zarar verebilir. Bu nedenle de belli bir sınırızın olması ve kullandığınız görsel sayısını az tutmanız da önemlidir.

Çok fazla görsel kullanmanız, e-postalarınızın çok kalabalık olmasına neden olur. Bu da kafa karıştırırken, anlaşılırlığı zorlaştırabilir. E-posta çalışmalarında genellikle tavsiye edilen görsel sayısı 1 ile 3’tür. Bunun üzerinde görsel kullanmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

Doğru görsel formatı ve boyutunu kullanın

E-posta servisleri her türlü görsel formatını ve boyutunu desteklemeyebilir. Bunun yanı sıra bu e-postaların mobil cihazlarda da kullanılacağını unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de görsellerinizi iyi bir şekilde optimize ederek hem masaüstü hem mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde ayarlamanız önemlidir.

Görsel formatlarında .jpg veya .png kullanabilirsiniz. Dosya boyutu olarak da 100kb ile 250 kb arasında görseller kullanmanız, e-postalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacaktır.

Önümüzdeki günlerde de eposta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel öge ve fikir alternatiflerini de sizinle paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan