Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?

Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için, içerik konusunda e-posta stratejilerinizi de gözden geçirmeniz gerekir. Bahsettiğimiz değişiklik ise yazılı içeriklerin yerini daha çok görsel ögelere bırakmış olması. Tabii ki yazılı içeriklerin önemi ve değeri halen oldukça fazla ancak içeriklerinizi görsel ögelerle desteklemeniz, eposta pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız verimi artıracaktır.

Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler

Bu durumda da akıllara gelen sorular, görsel içerikler gerçekten eposta pazarlama çalışmalarına etki ediyor mu ve bu görsel ögeleri bu çalışmalarda nasıl kullanabilirsiniz oluyor. Bu soruların yanıtlarını da bu rehberimizde vereceğiz.

İlgili rehber: 2019'da göz önünde bulundurmanız gereken e-posta pazarlama trendleri

Görsel ögeler tüketicilerin dikkatini çeker

Eposta pazarlama çalışmalarında, en önemli konulardan biri tüketicilerin dikkatini çekebilmektir. Bu adım öncelikle e-postanızın başlığından başlar. Sonrasında da bu başlıkla ilgilenerek, e-postanızı açan kişilere sunduğunuz içeriklerle devam eder.

Dikkat çeken ve çarpıcı görseller kullanmak, e-postanızı açan kişilerin ilgisini çekerek, paylaştığınız içerikleri incelemelerini sağlar. Onların dikkatini çekmeye başladığınızda da e-postalarınızın tıklanma ve geri dönüşümlerini artırmaya da başlayabilirsiniz.

Sadece metin odaklı e-postalar, kullanıcıların gözünü korkutabileceği gibi içeriğin anlaşılmasını da zorlaştırır. Görsel ögeler ise, tüketicilerin gözünü korkutmadığı gibi okunabilirliği de artırmış olurlar. Bu da tüketicilerin, e-postalarınızla daha fazla etkileşim içine girmesini sağlayacağı için oldukça önemlidir.

İlgili rehber: E-posta çalışmalarınızdan nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Kullanıcılar görsellere daha fazla tepki verir

Günümüzde görsel ögeler, tüketicilerin her zaman daha fazla ilgisini çektiği gibi tüketiciler de bu içeriklere daha fazla tepki vermektedirler. Okuma eyleminin zor gelmesi ve görsel ögelerin daha hızlı bir şekilde kullanıcılara bilgi veriyor olması da bunun nedenleri arasında yer almaktadır.

E-posta çalışmalarınızda görsel ögeleri kullandığınızda tüketicilerin ilgisini daha fazla çektiğiniz için de mesajınızı daha iyi bir şekilde verme fırsatı yakalarsınız. Aynı zamanda tüketicilerin hızlı bir şekilde algılayacakları içerikler de sunma fırsatınız olur.

Görsel içeriklerin anlaşılması daha kolaydır

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi görsel ögelerin anlaşılması yazılı metinlere kıyasla daha kolaydır. Bir görsel ile vereceğiniz mesajı, yazılı içeriklerle kimi zaman veremeyebilirsiniz ya da uzun metinlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu nedenle de görseller daha fazla bilgiyi daha kısa sürede verdikleri için anlaşılmaları çok daha kolaydır.

Kullanıcıların gün içerisinde çok fazla e-posta aldıklarını ve sürekli olarak bu içeriklerle karşılaştıklarını ele alacak olursak, herbir e-postanın okunma süresi de bir hayli kısadır. Bu noktada da görsel içerikler kullanıyor olmak, bu kısa süre zarfında tüketicilere daha fazla bilgi vermenizi de sağlar.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Eposta pazarlamada görsel ögeler kullanırken dikkat etmeniz gerekenler

Eposta pazarlama çalışmaları yaparken görsel ögeleri nasıl kullandığınız da tabii ki geri dönüşümlerinizi önemli şekilde etkileyecektir. Bu nedenle de bazı konulara dikkat etmeniz de yarar var.

Görsellerinizde, gerçek kullanıcıları paylaşmaya çalışın

Eposta pazarlama çalışmalarınızdaki görsellerde, gerçek kullanıcıları göstermeniz, bu görsellerin değerini daha fazla artıracaktır. İnsanları göstermek ve daha önemlisi sizin ürünlerinizi kullanan gerçek kullanıcıları paylaşmak, sosyal kanıt değerini artırarak, tüketicilerin satın alma kararlarını ve markaya olan yaklaşımlarını etkileyecektir.

Sosyal ağlar üzerinden tüketicilerin yaptıkları paylaşımları, onların izinlerini alarak eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilir ya da sosyal ağ akışlarınızı eposta pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Önemli olan noktaları göstermek için görsellerden yararlanın

Eposta pazarlama içeriklerinizde bazı bölümler diğerlerinden daha önemli olabilir. Örneğin, içerikte yer verdiğiniz ürünleriniz. Bu ürünlerin fotoğraflarını kullanmak, ürünün kullanım alanlarını göstermek ya da konsept içerikler kullanarak, asıl konuyu öne çıkartmak, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekeceği gibi bu görseli odak noktası yapacaktır.

“eposta

İlgili rehber: Her e-posta kampanyasında bulunması gereken 12 temel öğe

Kullandığınız görsel sayısını sınırlayın

Görsel içerikler kullanmak eposta pazarlama çalışmalarınızın verimini artırır; ancak aşırıya kaçıldığında çalışmalarınıza zarar verebilir. Bu nedenle de belli bir sınırızın olması ve kullandığınız görsel sayısını az tutmanız da önemlidir.

Çok fazla görsel kullanmanız, e-postalarınızın çok kalabalık olmasına neden olur. Bu da kafa karıştırırken, anlaşılırlığı zorlaştırabilir. E-posta çalışmalarında genellikle tavsiye edilen görsel sayısı 1 ile 3’tür. Bunun üzerinde görsel kullanmak iyi sonuçlar vermeyebilir.

Doğru görsel formatı ve boyutunu kullanın

E-posta servisleri her türlü görsel formatını ve boyutunu desteklemeyebilir. Bunun yanı sıra bu e-postaların mobil cihazlarda da kullanılacağını unutmamanız gerekiyor. Bu nedenle de görsellerinizi iyi bir şekilde optimize ederek hem masaüstü hem mobil cihazlarda iyi görünecek şekilde ayarlamanız önemlidir.

Görsel formatlarında .jpg veya .png kullanabilirsiniz. Dosya boyutu olarak da 100kb ile 250 kb arasında görseller kullanmanız, e-postalarınızın daha hızlı yüklenmesini sağlayacaktır.

Önümüzdeki günlerde de eposta pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz görsel öge ve fikir alternatiflerini de sizinle paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin