E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmanız, onların ilgisini çekecek teklif ve içerik sunmanız gerekiyor; fakat bunların yanı sıra arka planda tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda da bir takım konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

E-posta pazarlama ile daha yüksek geri dönüşüm almak

E-postanın başına en az bir tane tıklanabilir oge koyun

E-postanızı açan kişilerin daha hızlı bir şekilde içeriklerinizle etkileşime girmesini sağlamak ve tıklama oranlarınızı artırmak için e-posta içeriğinizin başına (tasarımsal olarak ekranın ilk görünen alanı içerisine) en az bir tane tıklanabilir oge koymayı deneyebilirsiniz. Burada bir eyleme çağrı butonu olabilir, metin halinde bir yönlendirme linkli olabilir ya da bir banner veya görsel aracılığı ile sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Tasarımınızı bu şekilde hazırlamaya başladığınızda e-postanızı açan kişiler, tüm gönderiyi okumasalar dahi içeriğin başında sitenize yönlenebilecekleri bir bağlantı bulabilirler ve burada sunduğunuz mesajın ilgi çekiciliği tıklama oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Görsellerinize alt açıklama metinleri koyun

Bazı e-posta servisleri e-postaların içine eklenmiş olan fotoğrafları doğrudan açmayabiliyor ve kullanıcının bu görselleri görmek için tıklaması gerekiyor. Bu durumda da rastgele isimleri olan fotoğraflar spam gibi görüneceği gibi bu fotoğrafların ne ile ilgili oldukları da belli olmayacaktır. Bu durumun önüne geçmek için fotoğraflarınıza alt açıklama metinleri eklemeniz, e-postalarınızın performansını artıracaktır.

Arkaplan görsellerini kullanmayın

E-posta içerisinde fotoğraf veya görsel kullanmak da bir sıkıntı yok; ancak arkaplanı tamamen bir görselle kaplamanız bir takım sıkıntıların oluşmasına neden olabilir. Bir önceki maddede olduğu gibi bazı e-posta servis sağlayacıları bu arkaplan görsellerini engelleyebilir ve açmayabilir. Bu durumda da kullanıcılar boş ya da göze güzel görünmeyen bir e-posta ile karşılaşabilirler. Bu durumun önüne geçmek için arkaplan fotoğraflarından kaçınmaya özen gösterin.

Yeni abonelerinize ilk 24 saat içinde bir gönderi yapın

E-posta pazarlama için kullandığınız servislerde otomatik hoşgeldin e-postalarını tanımlayabilirsiniz; ancak abonelerinize daha güncel bilgileri sunabilmek için manuel olarak da bazı e-postalar göndermeniz gerekecektir. Özellikle listelerinize yeni abone olan kişilere ilk 24 saat içinde siteniz üzerindeki fırsatlar ve kampanyalarla ilgili bir e-posta gönderimi yapmanız, bu kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve onlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-postalarınızı kısa tutun

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için e-postalarınızı kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Uzun e-postalar çok fazla tercih edilmiyor. Bunun nedeni de kullanıcılar gün içinde çok fazla e-posta ile ilgilendikleri için reklam odaklı bu e-postalar üzerinde çok fazla vakit harcamak istemiyorlar.

Herbir e-posta gönderisinde tek bir konu üzerinde durmaya özen gösterin. Böylelikle hem içerikleriniz daha kısa olacaktır hem de farklı kampanyalar ve tanıtımlar için elinizde farklı e-posta kampanyaları için içerik olacaktır.

E-postalarınıza sosyal paylaşım butonları koyun

Birçok e-posta servis sağlayıcısı, bu tür gönderimlerde sosyal paylaşım butonlarını sunuyor. Kendi servis sağlayıcınız üzerinde de bu butonları aktive edebilir ya da böyle bir özellik bulunmuyorsa özel bazı kodlar hazırlayarak kendi sosyal paylaşım buton ve linklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra yazıcıdan çıktı alma butonunu da ekleyebilirsiniz. Bazı kullanıcılar bu gönderilerin basılı çıktısını almak isteyebilir. Böylelikle e-postanız üzerinden doğrudan bu çıktı işlemini yapabilirler.

E-postanızın metin (sadece HTML) halini de hazırlayın

Bazı e-posta servisleri e-postaları sadece metin odaklı gösterebiliyor. Bu durumda da hazırladığınız tasarım, görsel ögeler, butonlar sadece HTML versiyon halinde görünmeyecek; bunun yerine tüm gönderiniz metin belgesi olarak görünecektir. E-postalarınızın sadece HTML halini de hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Mobil tasarımı unutmayın

E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobil tasarıma uyumluluğu da unutmamanız gerekiyor. Günümüzde kullanıcıların birçoğu mobil cihazlar üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve bu sebeple de tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olmaması, bu kullanıcıların e-postalarınızı iyi bir şekilde görüntüleyememesine neden olacaktır. Kullanıcı deneyiminin düşmesi, alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

“e-posta

E-posta listenizi belli aralıklarla temizleyin

E-posta çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olan durumlardan biri de bazı abonelerin pasif bir şekilde kalmaları ve hiçbir e-postanızla etkileşime girmiyor olmaları. Bunun yanı sıra yanlış yazılmış ya da gerçek olmayan e-posta adresleri de listelerinizde bulunuyor olabilir. Listenizi temiz tutmak ve içeriklerinizle etkileşime girmeyen kullanıcıları bu listeden silmek, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin gerçek değerini göstermeye başlayacaktır.

Birçok konuda olduğu gibi toplam erişim sayısı değil, sizinle ilgili olabilecek kaliteli hedef kitleye hitap ederek, bu kişiler le geri dönüşümlerinizi artırmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan