E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmanız, onların ilgisini çekecek teklif ve içerik sunmanız gerekiyor; fakat bunların yanı sıra arka planda tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda da bir takım konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

E-posta pazarlama ile daha yüksek geri dönüşüm almak

E-postanın başına en az bir tane tıklanabilir oge koyun

E-postanızı açan kişilerin daha hızlı bir şekilde içeriklerinizle etkileşime girmesini sağlamak ve tıklama oranlarınızı artırmak için e-posta içeriğinizin başına (tasarımsal olarak ekranın ilk görünen alanı içerisine) en az bir tane tıklanabilir oge koymayı deneyebilirsiniz. Burada bir eyleme çağrı butonu olabilir, metin halinde bir yönlendirme linkli olabilir ya da bir banner veya görsel aracılığı ile sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Tasarımınızı bu şekilde hazırlamaya başladığınızda e-postanızı açan kişiler, tüm gönderiyi okumasalar dahi içeriğin başında sitenize yönlenebilecekleri bir bağlantı bulabilirler ve burada sunduğunuz mesajın ilgi çekiciliği tıklama oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Görsellerinize alt açıklama metinleri koyun

Bazı e-posta servisleri e-postaların içine eklenmiş olan fotoğrafları doğrudan açmayabiliyor ve kullanıcının bu görselleri görmek için tıklaması gerekiyor. Bu durumda da rastgele isimleri olan fotoğraflar spam gibi görüneceği gibi bu fotoğrafların ne ile ilgili oldukları da belli olmayacaktır. Bu durumun önüne geçmek için fotoğraflarınıza alt açıklama metinleri eklemeniz, e-postalarınızın performansını artıracaktır.

Arkaplan görsellerini kullanmayın

E-posta içerisinde fotoğraf veya görsel kullanmak da bir sıkıntı yok; ancak arkaplanı tamamen bir görselle kaplamanız bir takım sıkıntıların oluşmasına neden olabilir. Bir önceki maddede olduğu gibi bazı e-posta servis sağlayacıları bu arkaplan görsellerini engelleyebilir ve açmayabilir. Bu durumda da kullanıcılar boş ya da göze güzel görünmeyen bir e-posta ile karşılaşabilirler. Bu durumun önüne geçmek için arkaplan fotoğraflarından kaçınmaya özen gösterin.

Yeni abonelerinize ilk 24 saat içinde bir gönderi yapın

E-posta pazarlama için kullandığınız servislerde otomatik hoşgeldin e-postalarını tanımlayabilirsiniz; ancak abonelerinize daha güncel bilgileri sunabilmek için manuel olarak da bazı e-postalar göndermeniz gerekecektir. Özellikle listelerinize yeni abone olan kişilere ilk 24 saat içinde siteniz üzerindeki fırsatlar ve kampanyalarla ilgili bir e-posta gönderimi yapmanız, bu kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve onlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-postalarınızı kısa tutun

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için e-postalarınızı kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Uzun e-postalar çok fazla tercih edilmiyor. Bunun nedeni de kullanıcılar gün içinde çok fazla e-posta ile ilgilendikleri için reklam odaklı bu e-postalar üzerinde çok fazla vakit harcamak istemiyorlar.

Herbir e-posta gönderisinde tek bir konu üzerinde durmaya özen gösterin. Böylelikle hem içerikleriniz daha kısa olacaktır hem de farklı kampanyalar ve tanıtımlar için elinizde farklı e-posta kampanyaları için içerik olacaktır.

E-postalarınıza sosyal paylaşım butonları koyun

Birçok e-posta servis sağlayıcısı, bu tür gönderimlerde sosyal paylaşım butonlarını sunuyor. Kendi servis sağlayıcınız üzerinde de bu butonları aktive edebilir ya da böyle bir özellik bulunmuyorsa özel bazı kodlar hazırlayarak kendi sosyal paylaşım buton ve linklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra yazıcıdan çıktı alma butonunu da ekleyebilirsiniz. Bazı kullanıcılar bu gönderilerin basılı çıktısını almak isteyebilir. Böylelikle e-postanız üzerinden doğrudan bu çıktı işlemini yapabilirler.

E-postanızın metin (sadece HTML) halini de hazırlayın

Bazı e-posta servisleri e-postaları sadece metin odaklı gösterebiliyor. Bu durumda da hazırladığınız tasarım, görsel ögeler, butonlar sadece HTML versiyon halinde görünmeyecek; bunun yerine tüm gönderiniz metin belgesi olarak görünecektir. E-postalarınızın sadece HTML halini de hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Mobil tasarımı unutmayın

E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobil tasarıma uyumluluğu da unutmamanız gerekiyor. Günümüzde kullanıcıların birçoğu mobil cihazlar üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve bu sebeple de tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olmaması, bu kullanıcıların e-postalarınızı iyi bir şekilde görüntüleyememesine neden olacaktır. Kullanıcı deneyiminin düşmesi, alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

“e-posta

E-posta listenizi belli aralıklarla temizleyin

E-posta çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olan durumlardan biri de bazı abonelerin pasif bir şekilde kalmaları ve hiçbir e-postanızla etkileşime girmiyor olmaları. Bunun yanı sıra yanlış yazılmış ya da gerçek olmayan e-posta adresleri de listelerinizde bulunuyor olabilir. Listenizi temiz tutmak ve içeriklerinizle etkileşime girmeyen kullanıcıları bu listeden silmek, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin gerçek değerini göstermeye başlayacaktır.

Birçok konuda olduğu gibi toplam erişim sayısı değil, sizinle ilgili olabilecek kaliteli hedef kitleye hitap ederek, bu kişiler le geri dönüşümlerinizi artırmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan