fbpx

E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmanız, onların ilgisini çekecek teklif ve içerik sunmanız gerekiyor; fakat bunların yanı sıra arka planda tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda da bir takım konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

E-posta pazarlama ile daha yüksek geri dönüşüm almak

E-postanın başına en az bir tane tıklanabilir oge koyun

E-postanızı açan kişilerin daha hızlı bir şekilde içeriklerinizle etkileşime girmesini sağlamak ve tıklama oranlarınızı artırmak için e-posta içeriğinizin başına (tasarımsal olarak ekranın ilk görünen alanı içerisine) en az bir tane tıklanabilir oge koymayı deneyebilirsiniz. Burada bir eyleme çağrı butonu olabilir, metin halinde bir yönlendirme linkli olabilir ya da bir banner veya görsel aracılığı ile sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Tasarımınızı bu şekilde hazırlamaya başladığınızda e-postanızı açan kişiler, tüm gönderiyi okumasalar dahi içeriğin başında sitenize yönlenebilecekleri bir bağlantı bulabilirler ve burada sunduğunuz mesajın ilgi çekiciliği tıklama oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Görsellerinize alt açıklama metinleri koyun

Bazı e-posta servisleri e-postaların içine eklenmiş olan fotoğrafları doğrudan açmayabiliyor ve kullanıcının bu görselleri görmek için tıklaması gerekiyor. Bu durumda da rastgele isimleri olan fotoğraflar spam gibi görüneceği gibi bu fotoğrafların ne ile ilgili oldukları da belli olmayacaktır. Bu durumun önüne geçmek için fotoğraflarınıza alt açıklama metinleri eklemeniz, e-postalarınızın performansını artıracaktır.

Arkaplan görsellerini kullanmayın

E-posta içerisinde fotoğraf veya görsel kullanmak da bir sıkıntı yok; ancak arkaplanı tamamen bir görselle kaplamanız bir takım sıkıntıların oluşmasına neden olabilir. Bir önceki maddede olduğu gibi bazı e-posta servis sağlayacıları bu arkaplan görsellerini engelleyebilir ve açmayabilir. Bu durumda da kullanıcılar boş ya da göze güzel görünmeyen bir e-posta ile karşılaşabilirler. Bu durumun önüne geçmek için arkaplan fotoğraflarından kaçınmaya özen gösterin.

Yeni abonelerinize ilk 24 saat içinde bir gönderi yapın

E-posta pazarlama için kullandığınız servislerde otomatik hoşgeldin e-postalarını tanımlayabilirsiniz; ancak abonelerinize daha güncel bilgileri sunabilmek için manuel olarak da bazı e-postalar göndermeniz gerekecektir. Özellikle listelerinize yeni abone olan kişilere ilk 24 saat içinde siteniz üzerindeki fırsatlar ve kampanyalarla ilgili bir e-posta gönderimi yapmanız, bu kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve onlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-postalarınızı kısa tutun

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için e-postalarınızı kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Uzun e-postalar çok fazla tercih edilmiyor. Bunun nedeni de kullanıcılar gün içinde çok fazla e-posta ile ilgilendikleri için reklam odaklı bu e-postalar üzerinde çok fazla vakit harcamak istemiyorlar.

Herbir e-posta gönderisinde tek bir konu üzerinde durmaya özen gösterin. Böylelikle hem içerikleriniz daha kısa olacaktır hem de farklı kampanyalar ve tanıtımlar için elinizde farklı e-posta kampanyaları için içerik olacaktır.

E-postalarınıza sosyal paylaşım butonları koyun

Birçok e-posta servis sağlayıcısı, bu tür gönderimlerde sosyal paylaşım butonlarını sunuyor. Kendi servis sağlayıcınız üzerinde de bu butonları aktive edebilir ya da böyle bir özellik bulunmuyorsa özel bazı kodlar hazırlayarak kendi sosyal paylaşım buton ve linklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra yazıcıdan çıktı alma butonunu da ekleyebilirsiniz. Bazı kullanıcılar bu gönderilerin basılı çıktısını almak isteyebilir. Böylelikle e-postanız üzerinden doğrudan bu çıktı işlemini yapabilirler.

E-postanızın metin (sadece HTML) halini de hazırlayın

Bazı e-posta servisleri e-postaları sadece metin odaklı gösterebiliyor. Bu durumda da hazırladığınız tasarım, görsel ögeler, butonlar sadece HTML versiyon halinde görünmeyecek; bunun yerine tüm gönderiniz metin belgesi olarak görünecektir. E-postalarınızın sadece HTML halini de hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Mobil tasarımı unutmayın

E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobil tasarıma uyumluluğu da unutmamanız gerekiyor. Günümüzde kullanıcıların birçoğu mobil cihazlar üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve bu sebeple de tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olmaması, bu kullanıcıların e-postalarınızı iyi bir şekilde görüntüleyememesine neden olacaktır. Kullanıcı deneyiminin düşmesi, alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

“e-posta

E-posta listenizi belli aralıklarla temizleyin

E-posta çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olan durumlardan biri de bazı abonelerin pasif bir şekilde kalmaları ve hiçbir e-postanızla etkileşime girmiyor olmaları. Bunun yanı sıra yanlış yazılmış ya da gerçek olmayan e-posta adresleri de listelerinizde bulunuyor olabilir. Listenizi temiz tutmak ve içeriklerinizle etkileşime girmeyen kullanıcıları bu listeden silmek, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin gerçek değerini göstermeye başlayacaktır.

Birçok konuda olduğu gibi toplam erişim sayısı değil, sizinle ilgili olabilecek kaliteli hedef kitleye hitap ederek, bu kişiler le geri dönüşümlerinizi artırmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
15 Nisan 2021
Markethinkers
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers