E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6 Eylül 2018
Sinan Oypan

E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmanız, onların ilgisini çekecek teklif ve içerik sunmanız gerekiyor; fakat bunların yanı sıra arka planda tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda da bir takım konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

E-posta pazarlama ile daha yüksek geri dönüşüm almak

E-postanın başına en az bir tane tıklanabilir oge koyun

E-postanızı açan kişilerin daha hızlı bir şekilde içeriklerinizle etkileşime girmesini sağlamak ve tıklama oranlarınızı artırmak için e-posta içeriğinizin başına (tasarımsal olarak ekranın ilk görünen alanı içerisine) en az bir tane tıklanabilir oge koymayı deneyebilirsiniz. Burada bir eyleme çağrı butonu olabilir, metin halinde bir yönlendirme linkli olabilir ya da bir banner veya görsel aracılığı ile sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Tasarımınızı bu şekilde hazırlamaya başladığınızda e-postanızı açan kişiler, tüm gönderiyi okumasalar dahi içeriğin başında sitenize yönlenebilecekleri bir bağlantı bulabilirler ve burada sunduğunuz mesajın ilgi çekiciliği tıklama oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Görsellerinize alt açıklama metinleri koyun

Bazı e-posta servisleri e-postaların içine eklenmiş olan fotoğrafları doğrudan açmayabiliyor ve kullanıcının bu görselleri görmek için tıklaması gerekiyor. Bu durumda da rastgele isimleri olan fotoğraflar spam gibi görüneceği gibi bu fotoğrafların ne ile ilgili oldukları da belli olmayacaktır. Bu durumun önüne geçmek için fotoğraflarınıza alt açıklama metinleri eklemeniz, e-postalarınızın performansını artıracaktır.

Arkaplan görsellerini kullanmayın

E-posta içerisinde fotoğraf veya görsel kullanmak da bir sıkıntı yok; ancak arkaplanı tamamen bir görselle kaplamanız bir takım sıkıntıların oluşmasına neden olabilir. Bir önceki maddede olduğu gibi bazı e-posta servis sağlayacıları bu arkaplan görsellerini engelleyebilir ve açmayabilir. Bu durumda da kullanıcılar boş ya da göze güzel görünmeyen bir e-posta ile karşılaşabilirler. Bu durumun önüne geçmek için arkaplan fotoğraflarından kaçınmaya özen gösterin.

Yeni abonelerinize ilk 24 saat içinde bir gönderi yapın

E-posta pazarlama için kullandığınız servislerde otomatik hoşgeldin e-postalarını tanımlayabilirsiniz; ancak abonelerinize daha güncel bilgileri sunabilmek için manuel olarak da bazı e-postalar göndermeniz gerekecektir. Özellikle listelerinize yeni abone olan kişilere ilk 24 saat içinde siteniz üzerindeki fırsatlar ve kampanyalarla ilgili bir e-posta gönderimi yapmanız, bu kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve onlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-postalarınızı kısa tutun

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için e-postalarınızı kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Uzun e-postalar çok fazla tercih edilmiyor. Bunun nedeni de kullanıcılar gün içinde çok fazla e-posta ile ilgilendikleri için reklam odaklı bu e-postalar üzerinde çok fazla vakit harcamak istemiyorlar.

Herbir e-posta gönderisinde tek bir konu üzerinde durmaya özen gösterin. Böylelikle hem içerikleriniz daha kısa olacaktır hem de farklı kampanyalar ve tanıtımlar için elinizde farklı e-posta kampanyaları için içerik olacaktır.

E-postalarınıza sosyal paylaşım butonları koyun

Birçok e-posta servis sağlayıcısı, bu tür gönderimlerde sosyal paylaşım butonlarını sunuyor. Kendi servis sağlayıcınız üzerinde de bu butonları aktive edebilir ya da böyle bir özellik bulunmuyorsa özel bazı kodlar hazırlayarak kendi sosyal paylaşım buton ve linklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra yazıcıdan çıktı alma butonunu da ekleyebilirsiniz. Bazı kullanıcılar bu gönderilerin basılı çıktısını almak isteyebilir. Böylelikle e-postanız üzerinden doğrudan bu çıktı işlemini yapabilirler.

E-postanızın metin (sadece HTML) halini de hazırlayın

Bazı e-posta servisleri e-postaları sadece metin odaklı gösterebiliyor. Bu durumda da hazırladığınız tasarım, görsel ögeler, butonlar sadece HTML versiyon halinde görünmeyecek; bunun yerine tüm gönderiniz metin belgesi olarak görünecektir. E-postalarınızın sadece HTML halini de hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Mobil tasarımı unutmayın

E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobil tasarıma uyumluluğu da unutmamanız gerekiyor. Günümüzde kullanıcıların birçoğu mobil cihazlar üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve bu sebeple de tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olmaması, bu kullanıcıların e-postalarınızı iyi bir şekilde görüntüleyememesine neden olacaktır. Kullanıcı deneyiminin düşmesi, alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

“e-posta

E-posta listenizi belli aralıklarla temizleyin

E-posta çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olan durumlardan biri de bazı abonelerin pasif bir şekilde kalmaları ve hiçbir e-postanızla etkileşime girmiyor olmaları. Bunun yanı sıra yanlış yazılmış ya da gerçek olmayan e-posta adresleri de listelerinizde bulunuyor olabilir. Listenizi temiz tutmak ve içeriklerinizle etkileşime girmeyen kullanıcıları bu listeden silmek, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin gerçek değerini göstermeye başlayacaktır.

Birçok konuda olduğu gibi toplam erişim sayısı değil, sizinle ilgili olabilecek kaliteli hedef kitleye hitap ederek, bu kişiler le geri dönüşümlerinizi artırmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan