E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmanız, onların ilgisini çekecek teklif ve içerik sunmanız gerekiyor; fakat bunların yanı sıra arka planda tasarım ve kullanıcı deneyimi konusunda da bir takım konulara da özellikle dikkat etmeniz gerekiyor.

E-posta pazarlama ile daha yüksek geri dönüşüm almak

E-postanın başına en az bir tane tıklanabilir oge koyun

E-postanızı açan kişilerin daha hızlı bir şekilde içeriklerinizle etkileşime girmesini sağlamak ve tıklama oranlarınızı artırmak için e-posta içeriğinizin başına (tasarımsal olarak ekranın ilk görünen alanı içerisine) en az bir tane tıklanabilir oge koymayı deneyebilirsiniz. Burada bir eyleme çağrı butonu olabilir, metin halinde bir yönlendirme linkli olabilir ya da bir banner veya görsel aracılığı ile sitenize yönlendirme yapabilirsiniz.

Tasarımınızı bu şekilde hazırlamaya başladığınızda e-postanızı açan kişiler, tüm gönderiyi okumasalar dahi içeriğin başında sitenize yönlenebilecekleri bir bağlantı bulabilirler ve burada sunduğunuz mesajın ilgi çekiciliği tıklama oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Görsellerinize alt açıklama metinleri koyun

Bazı e-posta servisleri e-postaların içine eklenmiş olan fotoğrafları doğrudan açmayabiliyor ve kullanıcının bu görselleri görmek için tıklaması gerekiyor. Bu durumda da rastgele isimleri olan fotoğraflar spam gibi görüneceği gibi bu fotoğrafların ne ile ilgili oldukları da belli olmayacaktır. Bu durumun önüne geçmek için fotoğraflarınıza alt açıklama metinleri eklemeniz, e-postalarınızın performansını artıracaktır.

Arkaplan görsellerini kullanmayın

E-posta içerisinde fotoğraf veya görsel kullanmak da bir sıkıntı yok; ancak arkaplanı tamamen bir görselle kaplamanız bir takım sıkıntıların oluşmasına neden olabilir. Bir önceki maddede olduğu gibi bazı e-posta servis sağlayacıları bu arkaplan görsellerini engelleyebilir ve açmayabilir. Bu durumda da kullanıcılar boş ya da göze güzel görünmeyen bir e-posta ile karşılaşabilirler. Bu durumun önüne geçmek için arkaplan fotoğraflarından kaçınmaya özen gösterin.

Yeni abonelerinize ilk 24 saat içinde bir gönderi yapın

E-posta pazarlama için kullandığınız servislerde otomatik hoşgeldin e-postalarını tanımlayabilirsiniz; ancak abonelerinize daha güncel bilgileri sunabilmek için manuel olarak da bazı e-postalar göndermeniz gerekecektir. Özellikle listelerinize yeni abone olan kişilere ilk 24 saat içinde siteniz üzerindeki fırsatlar ve kampanyalarla ilgili bir e-posta gönderimi yapmanız, bu kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve onlardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-postalarınızı kısa tutun

Kullanıcıların ilgisini çekebilmek ve onlardan geri dönüşüm alabilmek için e-postalarınızı kısa tutmaya da özen göstermelisiniz. Uzun e-postalar çok fazla tercih edilmiyor. Bunun nedeni de kullanıcılar gün içinde çok fazla e-posta ile ilgilendikleri için reklam odaklı bu e-postalar üzerinde çok fazla vakit harcamak istemiyorlar.

Herbir e-posta gönderisinde tek bir konu üzerinde durmaya özen gösterin. Böylelikle hem içerikleriniz daha kısa olacaktır hem de farklı kampanyalar ve tanıtımlar için elinizde farklı e-posta kampanyaları için içerik olacaktır.

E-postalarınıza sosyal paylaşım butonları koyun

Birçok e-posta servis sağlayıcısı, bu tür gönderimlerde sosyal paylaşım butonlarını sunuyor. Kendi servis sağlayıcınız üzerinde de bu butonları aktive edebilir ya da böyle bir özellik bulunmuyorsa özel bazı kodlar hazırlayarak kendi sosyal paylaşım buton ve linklerinizi oluşturabilirsiniz.

Sosyal paylaşım butonlarının yanı sıra yazıcıdan çıktı alma butonunu da ekleyebilirsiniz. Bazı kullanıcılar bu gönderilerin basılı çıktısını almak isteyebilir. Böylelikle e-postanız üzerinden doğrudan bu çıktı işlemini yapabilirler.

E-postanızın metin (sadece HTML) halini de hazırlayın

Bazı e-posta servisleri e-postaları sadece metin odaklı gösterebiliyor. Bu durumda da hazırladığınız tasarım, görsel ögeler, butonlar sadece HTML versiyon halinde görünmeyecek; bunun yerine tüm gönderiniz metin belgesi olarak görünecektir. E-postalarınızın sadece HTML halini de hazırlamaya özen göstermelisiniz.

Mobil tasarımı unutmayın

E-posta şablonlarınızı hazırlarken mobil tasarıma uyumluluğu da unutmamanız gerekiyor. Günümüzde kullanıcıların birçoğu mobil cihazlar üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve bu sebeple de tasarımlarınızın mobil cihazlara uyumlu olmaması, bu kullanıcıların e-postalarınızı iyi bir şekilde görüntüleyememesine neden olacaktır. Kullanıcı deneyiminin düşmesi, alacağınız geri dönüşümlerin de düşmesine neden olacaktır.

“e-posta

E-posta listenizi belli aralıklarla temizleyin

E-posta çalışmalarınızdan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olan durumlardan biri de bazı abonelerin pasif bir şekilde kalmaları ve hiçbir e-postanızla etkileşime girmiyor olmaları. Bunun yanı sıra yanlış yazılmış ya da gerçek olmayan e-posta adresleri de listelerinizde bulunuyor olabilir. Listenizi temiz tutmak ve içeriklerinizle etkileşime girmeyen kullanıcıları bu listeden silmek, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin gerçek değerini göstermeye başlayacaktır.

Birçok konuda olduğu gibi toplam erişim sayısı değil, sizinle ilgili olabilecek kaliteli hedef kitleye hitap ederek, bu kişiler le geri dönüşümlerinizi artırmanız önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
HTML Nedir?
HTML Nedir?
Sanal ortamın prensipleri ve işleyişi, hâlâ pek çok kullanıcı tarafından bir muammadan ibarettir. Fakat geliştirici ya da en azından e-ticaret sitesi sahibi iseniz, birtakım kodların sihrine şahit olmuş olabilirsiniz. Kullanılan...
10 Ağustos 2021
Markethinkers
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin