fbpx

E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?

12 Nisan 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?

E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu çalışmaların verimli olabilmesi için de belli bir abone sayısına ulaşılması ve düzenli olarak bu sayının artması gerekir. Ne kadar çok aboneye ulaşılırsa, pazarlama çalışmalarından alınacak verim de bir o kadar artar.

E posta pazarlama ile düzenli abone artırmak

Tabi ki abone sayısını artırırken, markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kişileri hedeflemeniz de önemlidir. Sizinle ilgisi olmayan kişileri abone listelerinize dahil etmeniz, e posta pazarlama çalışmalarınızın performansını düşürecektir. Bu sebeple de web siteniz ve diğer pazarlama kanallarınız üzerinden doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere yönelik abonelikler kazanmaya çalışmalısınız.

E posta pazarlamada abone sayınızı artırmak için uygulayabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Sayfayı terk etmek üzere olanlar için Pop-up gösterimleri yapın

Pop-up kullanımı doğru yapıldığında geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Kampanya ve fırsat duyuruları haricinde e-posta aboneliği için de pop-up kullanımından yararlanabilirsiniz. Özellikle sitenizde vakit geçirdikten sonra sayfayı kapatmak üzere olanlar için tam bu anda bir pop-up gösterimi düzenleyebilirsiniz. Bu özellik fare imlecinin hareketini takip ederek, kullanıcı sayfayı kapatmak üzere olduğunda devreye girer. Aşağıdaki örnekte bu pop-up’ın nasıl çalıştığını görebilirsiniz.

Blog yazılarının sonlarına abonelik formu ekleyin

E posta pazarlama yaparken abone sayınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de blog yazılarınızdır. Bu içerikleri okuyan kişiler sizden daha fazla içerik görmek isteyebilecekleri gibi markanızla da daha ilgili olacaklardır. Herbir blog sayfasının altına bir abonelik formu ekleyerek, kullanıcıları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Kullanıcılara bir değer sunun

İnternet kullanıcıları, günümüzde her firmanın abone listesine kayıt olmak istememekte. Çünkü hem bilgilerini paylaşmak istemezler hem de markaların spam yapma ihtimalinden çekinirler. Bu sebeple de e-posta abonelik formalarınızda onlara nasıl bir değer katacağınızı da ikna amaçlı belirtmelisiniz.

E posta pazarlama çalışmalarında kullanıcılara spam yapmayacağınızı da belirterek, ne tür içerikler ve fırsatlardan yararlanabileceklerini de bu formlarınıza eklemekte fayda var.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

Abone olma işlemini kolaylaştırın

E-posta abonelik işleminin oldukça kolay olması da önemli. Bu formları basit tutmanız ve girilecek bilgi sayısını minimumda tutmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar tek adımda bu işlemi gerçekleştirebilirler. Bu konuda firmaların sıklıkla kullandığı yöntem, kullanıcıdan sadece e-posta adresinin istenmesi şeklindedir. Böylelikle kullanıcı ekstra bilgiler girmeden sadece e-posta adresleriyle abone listelerinize katılabilirler. Form doldurma alanlarının kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimiz de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni abonelerinize teşekkürler/hoşgeldin e-postası gönderin

Abonelerinizi bilgilendirmek ve onlara iyi bir karşılama sunmak için onlara teşekkürler ya da hoşgeldin e-postalarını anında gönderebilirsiniz. Bunları otomasyona bağlamanız ve belli bir şablon hazırlamanız işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır.

“e

Bu e-postaların açılma oranları oldukça yüksek olduğu için bu gönderileri iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. İçerik olarak onlara neler sunacağınızı, ne sıklıkta gönderim yapacağınızı ve bilgilerinin güvenliği ile ilgili bilgilerinizi vermelisiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

Sosyal ağlar üzerinden aboneliklere yönlendirme yapın

E-posta aboneliğinizi sadece e-ticaret siteniz üzerinden yapmak zorunda değilsiniz. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi de bu listelere yönlendirebilirsiniz. Bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize abone olmaları koşulunda ne gibi kazanımları olacağını belirtebilir ve abone listelerinize katılmaları için bir link paylaşımı yapabilirsiniz. Böylelikle farklı sosyal ağlar üzerinde sizi takip eden kişileri de bu listelerinize çekebilirsiniz.

Abonelik formlarınızı sitenin farklı bölümlerinde test edin

E posta pazarlama çalışmalarında abonelik formlarınızın sitenin hangi bölümünde daha işlevsel olduğunu da test etmelisiniz. Genel olarak bu formlar site üzerinde şu bölümlerde kullanılmakta:

  • Header (Sitenin en üst bölümü)
  • Sayfa üzerindeki içeriklerin arasında
  • Sidebar üzerinde (Sayfanın yan bölümünde)
  • Footer (Sayfanın en alt bölümü)
  • Blog yazılarının altında

Sayfa üzerinde tek bir yerde kullanmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de bu formları sayfa üzerinde farklı yerlerde test ederek, kullanıcıların nasıl tepki verdiklerini ve geri dönüşümlerinizi analiz etmelisiniz.

İstisna olarak, hem sitenin header ya da footer bölümünde bu formları kullanırken, blog yazılarının altında da farklı bir eyleme çağrı ifadesiyle abonelik formalarınızı da kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan