E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu çalışmaların verimli olabilmesi için de belli bir abone sayısına ulaşılması ve düzenli olarak bu sayının artması gerekir. Ne kadar çok aboneye ulaşılırsa, pazarlama çalışmalarından alınacak verim de bir o kadar artar. Peki e-posta pazarlama nedir, nasıl yapılır?
E-Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Arttırılır?
Tabi ki abone sayısını artırırken markanıza ve ürünlerinize ilgi duyacak kişileri hedeflemeniz de önemlidir. Sizinle ilgisi olmayan kişileri abone listelerinize dâhil etmeniz e-posta pazarlama çalışmalarınızın performansını düşürecektir. Bu sebeple de web siteniz ve diğer pazarlama kanallarınız üzerinden doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere yönelik abonelikler kazanmaya çalışmalısınız.
E posta pazarlamada abone sayınızı artırmak için uygulayabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.
İki Aşamalı Doğrulama Kullanın
Kullanıcıların e-posta listelerinize abone olma işlemlerini kolaylaştırmak için, site üzerinde kısa formalar kullanmanız uygun bir yöntem; ancak abonelik işleminin tamamlanması için iki aşamalı doğrulama kullanmak kullanıcıların size olan güvenini daha çok artıran bir uygulamadır. Bunun nedeni ise, e-posta kayıtlarını gerçekleştirdikten sonra, onlara bir onay e-postası gönderdiğinizde onların onayını gerçek anlamda almış olursunuz.
Bu işlem kullanıcıların ikinci bir işlem yapması gerektiği yönünde bir izlenim yaratsa da aslında kullanıcıların gerçekten markanızdan e-posta almak istediklerine dair bir eylemi gerçekleştirmelerini sağlar. Bu da e-posta aboneliklerinden çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olur.
İlgili Alanlarına Göre Kullanıcıları Kategorize Edin
Abone listelerinizi kullanıcıların ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz de abonelikten çıkma oranlarını düşürmenize yardımcı olacak uygulamalar arasında yer almakta. Bu oranın yükselmesine neden olan durumlardan biri kullanıcılara ilgileri dahilinde olmayan içerikler göndermektir.
Abone listelerinizi demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre kategorize etmeniz, bu gruplara özel e-posta çalışmaları yapmanıza yardımcı olurken, onların ilgilerini çekecek öneriler yapmanıza da yardımcı olur. İlgili alanlarına göre kategorize işlemlerini yaptığınızda e-posta çalışmalarınızdaki açılma ve tıklanma oranlarını da önemli bir şekilde artırabilirsiniz.
Sayfayı Terk Etmek Üzere Olanlar için Pop-up Gösterimleri Yapın
Pop-up kullanımı doğru yapıldığında geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Kampanya ve fırsat duyuruları haricinde e-posta aboneliği için de pop-up kullanımından yararlanabilirsiniz. Özellikle sitenizde vakit geçirdikten sonra sayfayı kapatmak üzere olanlar için tam bu anda bir pop-up gösterimi düzenleyebilirsiniz. Bu özellik fare imlecinin hareketini takip ederek, kullanıcı sayfayı kapatmak üzere olduğunda devreye girer. Aşağıdaki örnekte bu pop-up’ın nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Blog Yazılarının Sonlarına Abonelik Formu Ekleyin
E posta pazarlama yaparken abone sayınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de blog yazılarınızdır. Bu içerikleri okuyan kişiler sizden daha fazla içerik görmek isteyebilecekleri gibi markanızla da daha ilgili olacaklardır. Herbir blog sayfasının altına bir abonelik formu ekleyerek, kullanıcıları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.
Kullanıcılara Bir Değer Sunun
İnternet kullanıcıları, günümüzde her firmanın abone listesine kayıt olmak istememekte. Çünkü hem bilgilerini paylaşmak istemezler hem de markaların spam yapma ihtimalinden çekinirler. Bu sebeple de e-posta abonelik formalarınızda onlara nasıl bir değer katacağınızı da ikna amaçlı belirtmelisiniz.
E posta pazarlama çalışmalarında kullanıcılara spam yapmayacağınızı da belirterek, ne tür içerikler ve fırsatlardan yararlanabileceklerini de bu formlarınıza eklemekte fayda var.
İlgili rehber: E-posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
Abone Olma İşlemini Kolaylaştırın
E-posta abonelik işleminin oldukça kolay olması da önemli. Bu formları basit tutmanız ve girilecek bilgi sayısını minimumda tutmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar tek adımda bu işlemi gerçekleştirebilirler. Bu konuda firmaların sıklıkla kullandığı yöntem, kullanıcıdan sadece e-posta adresinin istenmesi şeklindedir. Böylelikle kullanıcı ekstra bilgiler girmeden sadece e-posta adresleriyle abone listelerinize katılabilirler. Form doldurma alanlarının kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimiz de okuyabilirsiniz.
İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Yeni Abonelerinize Teşekkürler/Hoşgeldin E-postası Gönderin
Abonelerinizi bilgilendirmek ve onlara iyi bir karşılama sunmak için onlara teşekkürler ya da hoşgeldin e-postalarını anında gönderebilirsiniz. Bunları otomasyona bağlamanız ve belli bir şablon hazırlamanız işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır.
Bu e-postaların açılma oranları oldukça yüksek olduğu için bu gönderileri iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. İçerik olarak onlara neler sunacağınızı, ne sıklıkta gönderim yapacağınızı ve bilgilerinin güvenliği ile ilgili bilgilerinizi vermelisiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi de okuyabilirsiniz.
İlgili rehber: İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
İlgili rehber: E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
Sosyal Ağlar Üzerinden Aboneliklere Yönlendirme Yapın
E-posta aboneliğinizi sadece e-ticaret siteniz üzerinden yapmak zorunda değilsiniz. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi de bu listelere yönlendirebilirsiniz. Bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize abone olmaları koşulunda ne gibi kazanımları olacağını belirtebilir ve abone listelerinize katılmaları için bir link paylaşımı yapabilirsiniz. Böylelikle farklı sosyal ağlar üzerinde sizi takip eden kişileri de bu listelerinize çekebilirsiniz.
Abonelik Formlarınızı Sitenin Farklı Bölümlerinde Test Edin
E posta pazarlama çalışmalarında abonelik formlarınızın sitenin hangi bölümünde daha işlevsel olduğunu da test etmelisiniz. Genel olarak bu formlar site üzerinde şu bölümlerde kullanılmakta:
- Header (Sitenin en üst bölümü)
- Sayfa üzerindeki içeriklerin arasında
- Sidebar üzerinde (Sayfanın yan bölümünde)
- Footer (Sayfanın en alt bölümü)
- Blog yazılarının altında
Sayfa üzerinde tek bir yerde kullanmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de bu formları sayfa üzerinde farklı yerlerde test ederek, kullanıcıların nasıl tepki verdiklerini ve geri dönüşümlerinizi analiz etmelisiniz.
İstisna olarak, hem sitenin header ya da footer bölümünde bu formları kullanırken, blog yazılarının altında da farklı bir eyleme çağrı ifadesiyle abonelik formalarınızı da kullanabilirsiniz.
E-posta ile Düzenli Abone Sayısını Arttırmak Neden Önemlidir?
Anlık mesajlaşma uygulamalarının ve sosyal medya platformlarının sayısı ne kadar artmış olursa olsun, e-mail kullanımı hâlâ çok yaygındır. Çünkü pek çok kullanıcı e-posta kutularına çok önem verir. Üstelik sadece iş dünyasında değil, bireysel tüketiciler bile düzenli olarak gelen kutularını kontrol eder. E-posta pazarlama stratejilerinin günümüzde de işe yaramasının en önemli sebeplerinden biri budur. Yapılan pazarlamanın avantajlarından faydalanabilmek için abone sayısını artırmak önemlidir. E-posta pazarlamasının avantajlarına şöyle örnekler verilebilir:
- Düşük maliyetli bir yöntemdir.
- Kullanıcıların isteği üzerine gönderildiği için boşa gitmez.
- Kolay kullanılır ve zaman tasarrufu sağlar.
- Müşteri ilişkilerini iyileştirir.
- Marka bilinirliğini artırır.
- Ölçülebilir ve özelleştirilebilir.
- Satışların artmasına yardımcı olur.
E-posta pazarlama sistemleri ile e-ticaret siteniz için yukarıdaki faydaları ve çok daha fazlasını sağlayabilirsiniz. Tabii bunun için e-maillerinizi alan kişi sayısını, yani aboneleri artırmalısınız. Abone sayısı ne kadar çok olursa e-posta pazarlamasının performansı da o kadar yüksek olur.
Kimler E-posta ile Düzenli Abone Sayısını Arttırabilir?
Abone sayısını sadece e-posta pazarlama stratejisini doğru uygulayanlar artırabilir. Bu abonelere en çok ihtiyacı olanlar ise e-ticaret siteleridir. Haber siteleri ve bloglar da e-posta abonelerini artırmayı hedefler. Fakat e-ticarette bu e-postaların satın alma işlemine dönüşme potansiyeli vardır. Bu nedenle ayrıca bir önem taşır. Yukarıdaki rehberde belirtilen adımlar verimli bir şekilde atıldığında abone sayısında düzenli bir artış gözlemleyebilmek mümkündür. Mümkün olduğunca kişiselleştirilmiş, etkileyici bir tasarıma sahip ve harekete geçirici mesajlar içeren e-postalar gönderenler, abone sayısını artırabilir.
Kullanıcıların E-Posta Abonelikten Çıkma Sebepleri Nelerdir?
Müşterileriniz abonelikten çıkıyorsa cevabını bulamadığınız “E-posta pazarlama nasıl yapılır?” gibi sorular var demektir. Başarılı bir e-posta pazarlama çalışması sadece yapılanlara değil, yapılmayanlara da bağlıdır. Abonelerinizin memnun kalmadığı detayları ortadan kaldırdığınızda sorun çözülecektir. Böylece abone sayınız değişmeyecektir. E-mail marketing çalışmanızın başarısını artırdıkça da yeni aboneler gelmeye devam edecektir. Kullanıcıların abonelikten çıkmalarını önlemek için aşağıdaki detaylara dikkat etmelisiniz.
Çok Fazla E-posta Gönderimi Yapmak
E-mail pazarlaması, planlı bir şekilde uygulanması gereken bir yöntemdir. Söz konusu mailleri keyfî bir şekilde göndermek, işletmenize bir kazanım sağlamayacağı gibi olumsuz sonuçlar da doğurabilir. Kullanıcıların e-posta listelerinden ayrılmalarına sebep olan durumlardan biri, markanın kullanıcılara çok fazla mail gönderimi yapıyor olmasıdır. Çok sık e-posta gönderiminin yapılması kullanıcıları rahatsız eder. Bu sebeple de kişiler abonelikten çıkmak ister. E-posta stratejinizi belirlerken kullanıcıları da göz önünde bulundurmalı ve onları sıkmadan e-posta çalışmaları yapmalısınız.
Yeni Bir Şeyler Sunmamak
Çok sık e-posta göndermenin yanı sıra içeriklerde kullanıcılara yeni bir şeyler sunmamak da abone kaybı yaşatan bir durumdur. Kullanıcılar, ilgi çekici ve özgün mailler göndermeyen bir bültene abone olarak kalmak istemez. E-posta gönderileri hazırlarken kullanıcılara yeni bir bilgi, fırsat ya da içerik sunmanız da bu sebeple oldukça önemlidir. Örneğin bir kampanya yaptığınızda bunu hatırlatmak için her seferinde farklı bir içerik kullanmalısınız. İçerik olarak ürünlere yer veriyorsanız aynı ürünleri tekrar tekrar göndermemelisiniz.
Kullanıcıların Onayını Almadan E-posta Gönderimleri Yapmak
Kullanıcılar site üzerinden alışveriş yaptıklarında kullanıcıların e-posta adreslerini de edinmiş olursunuz. Ancak bu yöntem doğrudan onlara e-posta kampanyası çalışmaları yapmak için uygun değildir. Bu şekilde kullanıcı bilgilerini kullanarak onlara e-posta gönderimleri yapmanız kullanıcıları rahatsız edebilir. E-posta çalışmaları yapmadan önce onlardan bunun onayı almanız bir hayli önemlidir. Üstelik bu izni almak yasal bir zorunluluktur. İletişim izni vermeyen bir kullanıcıya pazarlama e-postası göndermek, yasal olarak suç sayılmaktadır. Kullanıcılar, buna rağmen e-posta gönderen bir işletmeye güven duymaz.
Sıkıcı ve Sıradan İçerikler Paylaşmak
E-posta pazarlamasında kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz gerekir. Tasarım ve içerik olarak sıradan ya da sıkıcı olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeye yeterli olmayacaktır. E-posta gönderilerinizde ilgi uyandıracak ve abonelerinizin dikkatini çekecek metinler oluşturmanız, aynı zamanda görsellerinizi de iyi seçemeniz gerekir. Renk seçimi yaparken markanız ile bütünleşmiş tonlardan uzaklaşmamanızda fayda vardır. Aynı şekilde yazı tipini de buna göre seçebilirsiniz.
Etkileşimli e-postalar gönderirseniz bu da abonelerin dikkatini çekebilir. Mailde görseli bulunan ürünlere bir bağlantı ekleyerek kullanıcıların doğrudan ürün sayfasına gitmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca sıradan tanıtım mailleri yerine yeni kampanyaları haber veren içerikler göndermeniz daha etkili olacaktır.
E-postalarınızın Spam Gibi Görünmesi
Kullanıcılar e-posta kutularını açtıklarında ilk olarak gönderici adını ve e-postanın başlığını görür. Bu noktada da bu başlıklar e-postaların açılmasında önemli bir rol oynar. E-posta başlıklarınızda kullandığınız metinleri iyi seçmeniz gerekir. Spam şeklinde algılanabilecek kelime ve sloganlardan kaçınmanız bu noktada oldukça önemlidir. Çok fazla büyük harf kullanımı, indirim, fırsat, ücretsiz gibi kelimeleri ya da fiyat gibi detayları çok fazla öne çıkartmak başlıklarınızın spam gibi görünmesine neden olabilir.
Kullanıcılarla İlgisi Olmayan İçerikler Göndermek
E-ticaret sitenizdeki hareketleri dikkatle takip ederseniz hangi müşterinizin hangi ürünlerle ilgilendiğini görebilirsiniz. İstatistikler size bu dataları verir. E-posta pazarlamasının en büyük avantajlarından biri ise kişiselleştirme yapılabilmesidir. İşte bu verileri, e-mailleri kişiselleştirmek için kullanabilirsiniz. Başarılı e-mail pazarlama örnekleri arasında çoğunlukla kişiselleştirilmiş olanlar vardır.
E-posta çalışmalarında kişiselleştirmeler yapmak ve aboneleri ilgi alanlarına göre kategorize etmek, e-postaların açılma oranlarının artmasına yardımcı olur. Ancak abone listelerini kategorize etmediğinizde kullanıcılara ilgileri olmayan ürünlerle ilgili içerikler gönderebilirsiniz. Bu sürecin sürekli devam ediyor olması da kullanıcıların abonelikten çıkmasına neden olabilir
Mobile Uyumlu Tasarımlarınızın Olmaması
Kullanıcılar artık e-postalarını çoğunlukla mobil cihazlarından kontrol ediyor. Bu sebeple de e-posta tasarımlarınızın mobile uyumlu olması çok önemli. Gönderilerinizin mobil cihazlarda iyi görünmemesi ve ekran boyutlarının uyumlu olmaması, içeriklerinizin rahat bir şekilde okunmasını engelleyecektir. Kullanıcı deneyimi problemleri nedeniyle de aboneler e-posta listelerinizden ayrılabilir.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar