E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?

12 Nisan 2019
Sinan Oypan

E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu çalışmaların verimli olabilmesi için de belli bir abone sayısına ulaşılması ve düzenli olarak bu sayının artması gerekir. Ne kadar çok aboneye ulaşılırsa, pazarlama çalışmalarından alınacak verim de bir o kadar artar.

E posta pazarlama ile düzenli abone artırmak

Tabi ki abone sayısını artırırken, markanız ve ürünlerinize ilgi duyacak kişileri hedeflemeniz de önemlidir. Sizinle ilgisi olmayan kişileri abone listelerinize dahil etmeniz, e posta pazarlama çalışmalarınızın performansını düşürecektir. Bu sebeple de web siteniz ve diğer pazarlama kanallarınız üzerinden doğrudan sizinle ilgili olabilecek kitlelere yönelik abonelikler kazanmaya çalışmalısınız.

E posta pazarlamada abone sayınızı artırmak için uygulayabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz bazı yöntemleri ele alacağız.

Sayfayı terk etmek üzere olanlar için Pop-up gösterimleri yapın

Pop-up kullanımı doğru yapıldığında geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir. Kampanya ve fırsat duyuruları haricinde e-posta aboneliği için de pop-up kullanımından yararlanabilirsiniz. Özellikle sitenizde vakit geçirdikten sonra sayfayı kapatmak üzere olanlar için tam bu anda bir pop-up gösterimi düzenleyebilirsiniz. Bu özellik fare imlecinin hareketini takip ederek, kullanıcı sayfayı kapatmak üzere olduğunda devreye girer. Aşağıdaki örnekte bu pop-up’ın nasıl çalıştığını görebilirsiniz.

Blog yazılarının sonlarına abonelik formu ekleyin

E posta pazarlama yaparken abone sayınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de blog yazılarınızdır. Bu içerikleri okuyan kişiler sizden daha fazla içerik görmek isteyebilecekleri gibi markanızla da daha ilgili olacaklardır. Herbir blog sayfasının altına bir abonelik formu ekleyerek, kullanıcıları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Kullanıcılara bir değer sunun

İnternet kullanıcıları, günümüzde her firmanın abone listesine kayıt olmak istememekte. Çünkü hem bilgilerini paylaşmak istemezler hem de markaların spam yapma ihtimalinden çekinirler. Bu sebeple de e-posta abonelik formalarınızda onlara nasıl bir değer katacağınızı da ikna amaçlı belirtmelisiniz.

E posta pazarlama çalışmalarında kullanıcılara spam yapmayacağınızı da belirterek, ne tür içerikler ve fırsatlardan yararlanabileceklerini de bu formlarınıza eklemekte fayda var.

İlgili rehber: E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

Abone olma işlemini kolaylaştırın

E-posta abonelik işleminin oldukça kolay olması da önemli. Bu formları basit tutmanız ve girilecek bilgi sayısını minimumda tutmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcılar tek adımda bu işlemi gerçekleştirebilirler. Bu konuda firmaların sıklıkla kullandığı yöntem, kullanıcıdan sadece e-posta adresinin istenmesi şeklindedir. Böylelikle kullanıcı ekstra bilgiler girmeden sadece e-posta adresleriyle abone listelerinize katılabilirler. Form doldurma alanlarının kullanımları hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimiz de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yeni abonelerinize teşekkürler/hoşgeldin e-postası gönderin

Abonelerinizi bilgilendirmek ve onlara iyi bir karşılama sunmak için onlara teşekkürler ya da hoşgeldin e-postalarını anında gönderebilirsiniz. Bunları otomasyona bağlamanız ve belli bir şablon hazırlamanız işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır.

“e

Bu e-postaların açılma oranları oldukça yüksek olduğu için bu gönderileri iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. İçerik olarak onlara neler sunacağınızı, ne sıklıkta gönderim yapacağınızı ve bilgilerinin güvenliği ile ilgili bilgilerinizi vermelisiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi de okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: İyi bir hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?

Sosyal ağlar üzerinden aboneliklere yönlendirme yapın

E-posta aboneliğinizi sadece e-ticaret siteniz üzerinden yapmak zorunda değilsiniz. Sosyal ağlardaki takipçilerinizi de bu listelere yönlendirebilirsiniz. Bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize abone olmaları koşulunda ne gibi kazanımları olacağını belirtebilir ve abone listelerinize katılmaları için bir link paylaşımı yapabilirsiniz. Böylelikle farklı sosyal ağlar üzerinde sizi takip eden kişileri de bu listelerinize çekebilirsiniz.

Abonelik formlarınızı sitenin farklı bölümlerinde test edin

E posta pazarlama çalışmalarında abonelik formlarınızın sitenin hangi bölümünde daha işlevsel olduğunu da test etmelisiniz. Genel olarak bu formlar site üzerinde şu bölümlerde kullanılmakta:

  • Header (Sitenin en üst bölümü)
  • Sayfa üzerindeki içeriklerin arasında
  • Sidebar üzerinde (Sayfanın yan bölümünde)
  • Footer (Sayfanın en alt bölümü)
  • Blog yazılarının altında

Sayfa üzerinde tek bir yerde kullanmanız doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de bu formları sayfa üzerinde farklı yerlerde test ederek, kullanıcıların nasıl tepki verdiklerini ve geri dönüşümlerinizi analiz etmelisiniz.

İstisna olarak, hem sitenin header ya da footer bölümünde bu formları kullanırken, blog yazılarının altında da farklı bir eyleme çağrı ifadesiyle abonelik formalarınızı da kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan