E-posta pazarlama 2017 trendleri

15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri

E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye başlayacak. Aslında önümüzdeki yıl için yapılan trendlerin bir kısmını 2016’da da sizlerle paylaşmıştık; fakat 2017’de birçok firma bu yöntemlerden yararlanmaya ve bu değişiklikleri mevcut e-posta pazarlama stratejilerine eklemeye başlayacak.

E-posta pazarlama 2017 trendleri

Aralık ayının sonlarına geldiğimizde, artık firmalar yavaş yavaş yılı kapatmak için hazırlık yaparken, bir yandan da 2017 için stratejilerini ve planlarını belirlemeye başlıyor. Bu stratejilerin arasında e-posta çalışmaları da tabii ki yer alacak. Biz de bu rehberimizde 2017 yılı ile ön görüleri sizinle paylaşıyor olacağız. Eğer 2017 trendleri hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Aboneleri kategorilere ayırma

Bu yıl içerisinde farklı yazılarda bu konunun üzerinde durmuştuk. Siteniz üzerinde e-posta listelerinize abone olan kişileri farklı kategorilere ayırmak 2017’in trendleri arasında yer alacak. Aboneleri farklı segmentlere ayırmak, ilgi alanları, yaş ve cinsiyet gibi ortak özellikleri belirleyerek, bu kategorileri yapmanız, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar.

Böylelikle daha kişiselleştirilmiş e-postalar gönderebileceğiniz gibi, farklı segmentlere farklı e-posta çalışmaları yaparak, açılma ve tıklanma oranları üzerinde testler ve analizler yapabilirsiniz. Bu çalışmalar da tabii ki sizin e-posta çalışmalarınızın verimini artırmak için bazı verilere ulaşmanızı sağlar. Bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi almak isterseniz E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

İnteraktif içerikler oluşturmak

İçerik türlerinin gelişmesi, kullanıcıların farklı şeyler bekliyor olması ve interaktif içeriklerin kullanıcıları daha çok çekmesi nedeniyle, 2017’de e-posta pazarlama çalışmalarında da bu tür interaktif içerikleri görmeye başlayacağız.

GIF ya da video içerikleri e-postalarda kullanmaya başlayan firmalar oldu; ancak bu çalışmaları biraz daha yaratıcı boyuta geçirecek çalışmaların da yapılması gerekecek. Kullanıcıları yaptığınız kampanyaya dahil edebilmek ve onların bir aksiyon almasını sağlamak için bazı interaktif öğelerden yararlanabilirsiniz.

Özel kampanyalarda hareketli ve gerçek zamanlı sayaçlar koyarak, kampanyanın bitiş tarihini gösterebilirsiniz. Aşağıda bunun örneğini görebilirsiniz.

Email-Marketing-Future-RadioShack-countdown-example.gif

Göze güzel görünen görseller kullanmak

Kimse sıkıcı, beyaz fondaki düşük çözünürlüklü ürün fotoğraflarından hoşlanmıyor. Günümüzde görsellik birçok konunun önüne geçmeye başladı. Sadece doğru görselleri kullanmak bile, satırlarca ürün açıklamasından daha yararlı olabiliyor.

E-postalarınızı ilgi çekici hale getirmek için görsellerin gücünden yararlanmayı 2017’de unutmamalısınız. Kullanıcılar yazdığınız metinlerden önce görselleri inceleyecekler ve sunduğunuz görsellerle onların dikkatini ve ilgisini çekmeyi başarmanız gerekiyor.

Kişiselleştirme yapmak

E-postalarda kişiselleştirme yapmak üzerine bir süredir yazıyoruz. 2017 yılında da bu konudan bahsetmeye devam edeceğiz. E-ticarette kişiselleştirme çalışmaları, müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırdığı için, e-posta pazarlama çalışmalarında da bu çalışmaları yapmak oldukça önemli.

Kullanıcıların geçmiş alışverişlerine, ilgi alanlarına, yaşlarına, cinsiyetlerine ve kimi durumlarda da bulundukları şehirlere göre kişiselleştirmeler yapmak, bu kullanıcılar internet sitenize çekmek için yeterli olabilir.

E-posta listelerini kategorilere ayırmak ve kişiselleştirme yapmak için, kullanıcı verilerini detaylı bir şekilde tutmanız ve analiz etmeniz gerekiyor. Kullanıcılarla ilgili bilgileri oluşturmak, müşteri temsilcilerinizden bu bilgileri kaydetmelerini istemeniz ve site üzerindeki eylemleri takip etmeniz kişiselleştirme için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi ise E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli yazımızda bulabilirsiniz.

“E-posta

Mobil cihazlara uyumluluk

E-posta gönderilerinizin mobil cihazlarda rahatlıkla görüntülenmesi gerekiyor. 2017’yi beklemeden, Aralık ayı içerisinde göndereceğiniz e-postalarda bu düzenlemeyi yapabilirsiniz.

Mobile uyumluluk yapmak, bilgisayarlar üzerindeki açılmaları etkilemeyeceği gibi, mobilden gelen geri dönüşümünüzü artıracaktır. Kullanıcıların büyük çoğunluğu e-postalarını mobil cihazlar üzerinden kontrol ettikleri için, gönderilerinizi düzgün görüntüleyemezlerse, e-postalarınızın tıklama ve geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüş gösterecektir. Mobil uyumluluk konusunda tavsiyeler almak için Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum isimli yazımıza bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin