fbpx

E-posta pazarlama 2017 trendleri

15 Aralık 2016
Sinan Oypan

E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye başlayacak. Aslında önümüzdeki yıl için yapılan trendlerin bir kısmını 2016’da da sizlerle paylaşmıştık; fakat 2017’de birçok firma bu yöntemlerden yararlanmaya ve bu değişiklikleri mevcut e-posta pazarlama stratejilerine eklemeye başlayacak.

E-posta pazarlama 2017 trendleri

Aralık ayının sonlarına geldiğimizde, artık firmalar yavaş yavaş yılı kapatmak için hazırlık yaparken, bir yandan da 2017 için stratejilerini ve planlarını belirlemeye başlıyor. Bu stratejilerin arasında e-posta çalışmaları da tabii ki yer alacak. Biz de bu rehberimizde 2017 yılı ile ön görüleri sizinle paylaşıyor olacağız. Eğer 2017 trendleri hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri

2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?

Aboneleri kategorilere ayırma

Bu yıl içerisinde farklı yazılarda bu konunun üzerinde durmuştuk. Siteniz üzerinde e-posta listelerinize abone olan kişileri farklı kategorilere ayırmak 2017’in trendleri arasında yer alacak. Aboneleri farklı segmentlere ayırmak, ilgi alanları, yaş ve cinsiyet gibi ortak özellikleri belirleyerek, bu kategorileri yapmanız, e-posta çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlar.

Böylelikle daha kişiselleştirilmiş e-postalar gönderebileceğiniz gibi, farklı segmentlere farklı e-posta çalışmaları yaparak, açılma ve tıklanma oranları üzerinde testler ve analizler yapabilirsiniz. Bu çalışmalar da tabii ki sizin e-posta çalışmalarınızın verimini artırmak için bazı verilere ulaşmanızı sağlar. Bu konu hakkında daha kapsamlı bilgi almak isterseniz E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli yazımızı okuyabilirsiniz.

İnteraktif içerikler oluşturmak

İçerik türlerinin gelişmesi, kullanıcıların farklı şeyler bekliyor olması ve interaktif içeriklerin kullanıcıları daha çok çekmesi nedeniyle, 2017’de e-posta pazarlama çalışmalarında da bu tür interaktif içerikleri görmeye başlayacağız.

GIF ya da video içerikleri e-postalarda kullanmaya başlayan firmalar oldu; ancak bu çalışmaları biraz daha yaratıcı boyuta geçirecek çalışmaların da yapılması gerekecek. Kullanıcıları yaptığınız kampanyaya dahil edebilmek ve onların bir aksiyon almasını sağlamak için bazı interaktif öğelerden yararlanabilirsiniz.

Özel kampanyalarda hareketli ve gerçek zamanlı sayaçlar koyarak, kampanyanın bitiş tarihini gösterebilirsiniz. Aşağıda bunun örneğini görebilirsiniz.

Email-Marketing-Future-RadioShack-countdown-example.gif

Göze güzel görünen görseller kullanmak

Kimse sıkıcı, beyaz fondaki düşük çözünürlüklü ürün fotoğraflarından hoşlanmıyor. Günümüzde görsellik birçok konunun önüne geçmeye başladı. Sadece doğru görselleri kullanmak bile, satırlarca ürün açıklamasından daha yararlı olabiliyor.

E-postalarınızı ilgi çekici hale getirmek için görsellerin gücünden yararlanmayı 2017’de unutmamalısınız. Kullanıcılar yazdığınız metinlerden önce görselleri inceleyecekler ve sunduğunuz görsellerle onların dikkatini ve ilgisini çekmeyi başarmanız gerekiyor.

Kişiselleştirme yapmak

E-postalarda kişiselleştirme yapmak üzerine bir süredir yazıyoruz. 2017 yılında da bu konudan bahsetmeye devam edeceğiz. E-ticarette kişiselleştirme çalışmaları, müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırdığı için, e-posta pazarlama çalışmalarında da bu çalışmaları yapmak oldukça önemli.

Kullanıcıların geçmiş alışverişlerine, ilgi alanlarına, yaşlarına, cinsiyetlerine ve kimi durumlarda da bulundukları şehirlere göre kişiselleştirmeler yapmak, bu kullanıcılar internet sitenize çekmek için yeterli olabilir.

E-posta listelerini kategorilere ayırmak ve kişiselleştirme yapmak için, kullanıcı verilerini detaylı bir şekilde tutmanız ve analiz etmeniz gerekiyor. Kullanıcılarla ilgili bilgileri oluşturmak, müşteri temsilcilerinizden bu bilgileri kaydetmelerini istemeniz ve site üzerindeki eylemleri takip etmeniz kişiselleştirme için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi ise E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler isimli yazımızda bulabilirsiniz.

“E-posta

Mobil cihazlara uyumluluk

E-posta gönderilerinizin mobil cihazlarda rahatlıkla görüntülenmesi gerekiyor. 2017’yi beklemeden, Aralık ayı içerisinde göndereceğiniz e-postalarda bu düzenlemeyi yapabilirsiniz.

Mobile uyumluluk yapmak, bilgisayarlar üzerindeki açılmaları etkilemeyeceği gibi, mobilden gelen geri dönüşümünüzü artıracaktır. Kullanıcıların büyük çoğunluğu e-postalarını mobil cihazlar üzerinden kontrol ettikleri için, gönderilerinizi düzgün görüntüleyemezlerse, e-postalarınızın tıklama ve geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüş gösterecektir. Mobil uyumluluk konusunda tavsiyeler almak için Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum isimli yazımıza bakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan