Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

18 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi oluşturmak ve abonelerle iletişim içinde olarak onlara yeni kampanya, ürün ve fırsatlardan bahsetmeniz gerekir. E-posta gönderileri hazırlarken de bu içeriklerde yer alması gereken bazı temel öğeler bulur. Bu temel öğeler hem e-posta içeriğini daha iyi hale getirirken hem de tasarımsal ve kullanıcı deneyimi konusunda kolaylıklar sağlar. Bu temel öğeleri kullanmamak, e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

E-posta kampanyası;

E-posta başlığı

E-posta kampanyasının en önemli öğesi başlık olarak öne çıkmaktadır. Bunun sebebi ise kullanıcılar öncelikle bu başlığı görmektedirler ve bu başlık ne kadar ilgi çekiciyse, e-postanın açılma oranı da aynı oradan değişecektir. Başlıklarınızı kısa bir şekilde hazırlamanız gerekir. Başlık içinde abonelerinizin dikkatini çekecek ve e-postanın içeriğini anlamalarını sağlayacak mesajlar vermeyi kullanmalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

İlgili rehber:E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

Özet metni

Başlığın altında yer alan ve kullanıcıların posta kutularınında görünen özet metni de e-postanın içeriğini gösteren öğeler arasında yer alır. Buradaki özet metninizi de dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız ve e-posta içeriğinden öne çıkan bazı bilgileri vermeniz gerekir. Bu alanda tekrarlardan kaçınmanız iyi olur; çünkü kendini tekrar eden ifadeler e-postanın spam gibi görünmesine neden olur.

Doğru kişiselleştirme

E-postalarınızı kişiselleştirmeleriniz tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmanızı sağlar. Ancak kişiselleştirme çalışmalarını yaparken, doğru kişiselleştirmeleri yapmanız gerekir. Örneğin kadınlar için bir ürünle ilgili e-posta kampanyası oluştururken, hedeflemenize erkek kullanıcıları da katarsanız, bu hem geri dönüşümlerinizi düşürecektir; hem de kullanıcılarınıza doğru bir şekilde yaklaşamayacaksınız. Bu sebeple de kişiselleştirme çalışmalarında hedef kitlelerinize uygun içerikler hazırlamalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Şirket iletişim bilgileriniz

Şirketinizin iletişim bilgilerini de e-postalarınıza eklemeniz önemlidir. Aboneleriniz bu içerikler sonrasında daha detaylı bilgi almak isteyebilirler ve bunun için de size rahat bir şekilde ulaşabilmeliler.

Geri yanıtlama özelliği

Kullanıcılar gelen e-postalar hakkında sorular sormak veya size bilgi amaçlı ulaşmak için doğrudan e-posta göndermek isteyebilirler. Bu sebeple de e-posta şablonunuzda “Yanıtla” şeklinde bir buton oluşturarak, e-posta kutusu içinde otomatik olarak size yanıt verebilecekleri bir bölüm oluşturmalısınız.

Eyleme çağrı ifade ve butonları

E-postalarınızın tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmeniz gerekir. E-postanızın başında ve sonunda bu eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak ve geri dönüşüm oranlarınızı yüksek tutmak için, her e-postada tek bir eyleme çağrı üzerine odaklanmanız faydalı olur. Birden fazla konu için onları yönlendirmeye çalışırsanız, bu çalışmalardan elde edeceğiniz geri dönüşümü kaçırabilirsiniz.

Her cihazda yüklenen fotoğraflar

Fotoğraf boyutlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması bir hayli önemlidir. Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve siz de bu gönderiler yaparken, e-posta içeriğindeki görsellerinizin tüm cihazlarda açılmasını sağlamalısınız. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızda görsellerinizi farklı çözünürlüklerde çalışacak şekilde hazırlamalısınız.

Mobile uyumlu şablonlar

Görsellerinizin yanı sıra e-posta şablonlarınızın da mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Kullanıcıların büyük bir bölümü e-postalarını mobil cihazların kontrol ediyor ve gönderileriniz bu cihazlara uyumlu olmadığında kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Kullanıcılar da rahat okuyamadıkları bu e-postaları bir süre sonra dikkate almamaya başladıkları için, mobil uyumsuz tasarım yüzünden geri dönüşüm kaçırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Doğru segmentasyon

Abone listelerinizi doğru segmentlere ayırmanız da gerekir. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda, onlara daha özel ve onlarla daha ilgili içerikler sunabilirsiniz. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan faktörler arasında yer almaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Yönlendirme linkleri

E-posta içeriğinde kullanıcıları linklerle belli varış ya da ürün sayfalarına yönlendirmeniz gerekir. Bu linklerin olmayışı e-postanın geri dönüşümünü düşürecektir. Eyleme çağrı butonlarınızdaki linkler bu sebeple de önemlidir ve e-postanın içeriğiyle ilgili olan sayfalara yönlenmelidir. Bunun yanı sıra e-posta gönderimi yapmadan bu linklerin doğru bir şekilde çalıştığından da emin olmanız gerekir.

İlgili ürünlerin stok bilgileri

Kampanya çıktığınız ürünlerin stoklarınızda olması gerekir. bu sebeple öncelikle bu ürünlerin stok bilgilerini kontrol etmeniz ve güncel stok bilgilerini e-posta içeriklerinizde de belirtmelisiniz. Bunun yanı sıra limitli stoğunuzun bulunduğu durumlarda bunu bir pazarlama taktiğine dönüştürerek, geri dönüşümlerinizi artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

Üyelikten çıkma linki

Son olarak e-posta şablonunuzda üyelikten çıkma linki de bulundurmalısınız. Bazı aboneleriniz bu listelerden çıkmak isteyebilirler. İçerikleriniz onlara hitap etmiyordur ya da yanlışlıkla bu listelere abone olmuş olabilirler. Onlara abonelikten çıkabilmeleri için bir yönlendirme linki de sunmanız bu sebeple önemlidir. Aksi taktirde zorla onlara bu gönderileri yapmak, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“e-posta

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan