Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi oluşturmak ve abonelerle iletişim içinde olarak onlara yeni kampanya, ürün ve fırsatlardan bahsetmeniz gerekir. E-posta gönderileri hazırlarken de bu içeriklerde yer alması gereken bazı temel öğeler bulur. Bu temel öğeler hem e-posta içeriğini daha iyi hale getirirken hem de tasarımsal ve kullanıcı deneyimi konusunda kolaylıklar sağlar. Bu temel öğeleri kullanmamak, e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

E-posta kampanyası;

E-posta başlığı

E-posta kampanyasının en önemli öğesi başlık olarak öne çıkmaktadır. Bunun sebebi ise kullanıcılar öncelikle bu başlığı görmektedirler ve bu başlık ne kadar ilgi çekiciyse, e-postanın açılma oranı da aynı oradan değişecektir. Başlıklarınızı kısa bir şekilde hazırlamanız gerekir. Başlık içinde abonelerinizin dikkatini çekecek ve e-postanın içeriğini anlamalarını sağlayacak mesajlar vermeyi kullanmalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

İlgili rehber:E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

Özet metni

Başlığın altında yer alan ve kullanıcıların posta kutularınında görünen özet metni de e-postanın içeriğini gösteren öğeler arasında yer alır. Buradaki özet metninizi de dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız ve e-posta içeriğinden öne çıkan bazı bilgileri vermeniz gerekir. Bu alanda tekrarlardan kaçınmanız iyi olur; çünkü kendini tekrar eden ifadeler e-postanın spam gibi görünmesine neden olur.

Doğru kişiselleştirme

E-postalarınızı kişiselleştirmeleriniz tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmanızı sağlar. Ancak kişiselleştirme çalışmalarını yaparken, doğru kişiselleştirmeleri yapmanız gerekir. Örneğin kadınlar için bir ürünle ilgili e-posta kampanyası oluştururken, hedeflemenize erkek kullanıcıları da katarsanız, bu hem geri dönüşümlerinizi düşürecektir; hem de kullanıcılarınıza doğru bir şekilde yaklaşamayacaksınız. Bu sebeple de kişiselleştirme çalışmalarında hedef kitlelerinize uygun içerikler hazırlamalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Şirket iletişim bilgileriniz

Şirketinizin iletişim bilgilerini de e-postalarınıza eklemeniz önemlidir. Aboneleriniz bu içerikler sonrasında daha detaylı bilgi almak isteyebilirler ve bunun için de size rahat bir şekilde ulaşabilmeliler.

Geri yanıtlama özelliği

Kullanıcılar gelen e-postalar hakkında sorular sormak veya size bilgi amaçlı ulaşmak için doğrudan e-posta göndermek isteyebilirler. Bu sebeple de e-posta şablonunuzda “Yanıtla” şeklinde bir buton oluşturarak, e-posta kutusu içinde otomatik olarak size yanıt verebilecekleri bir bölüm oluşturmalısınız.

Eyleme çağrı ifade ve butonları

E-postalarınızın tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmeniz gerekir. E-postanızın başında ve sonunda bu eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak ve geri dönüşüm oranlarınızı yüksek tutmak için, her e-postada tek bir eyleme çağrı üzerine odaklanmanız faydalı olur. Birden fazla konu için onları yönlendirmeye çalışırsanız, bu çalışmalardan elde edeceğiniz geri dönüşümü kaçırabilirsiniz.

Her cihazda yüklenen fotoğraflar

Fotoğraf boyutlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması bir hayli önemlidir. Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve siz de bu gönderiler yaparken, e-posta içeriğindeki görsellerinizin tüm cihazlarda açılmasını sağlamalısınız. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızda görsellerinizi farklı çözünürlüklerde çalışacak şekilde hazırlamalısınız.

Mobile uyumlu şablonlar

Görsellerinizin yanı sıra e-posta şablonlarınızın da mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Kullanıcıların büyük bir bölümü e-postalarını mobil cihazların kontrol ediyor ve gönderileriniz bu cihazlara uyumlu olmadığında kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Kullanıcılar da rahat okuyamadıkları bu e-postaları bir süre sonra dikkate almamaya başladıkları için, mobil uyumsuz tasarım yüzünden geri dönüşüm kaçırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Doğru segmentasyon

Abone listelerinizi doğru segmentlere ayırmanız da gerekir. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda, onlara daha özel ve onlarla daha ilgili içerikler sunabilirsiniz. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan faktörler arasında yer almaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Yönlendirme linkleri

E-posta içeriğinde kullanıcıları linklerle belli varış ya da ürün sayfalarına yönlendirmeniz gerekir. Bu linklerin olmayışı e-postanın geri dönüşümünü düşürecektir. Eyleme çağrı butonlarınızdaki linkler bu sebeple de önemlidir ve e-postanın içeriğiyle ilgili olan sayfalara yönlenmelidir. Bunun yanı sıra e-posta gönderimi yapmadan bu linklerin doğru bir şekilde çalıştığından da emin olmanız gerekir.

İlgili ürünlerin stok bilgileri

Kampanya çıktığınız ürünlerin stoklarınızda olması gerekir. bu sebeple öncelikle bu ürünlerin stok bilgilerini kontrol etmeniz ve güncel stok bilgilerini e-posta içeriklerinizde de belirtmelisiniz. Bunun yanı sıra limitli stoğunuzun bulunduğu durumlarda bunu bir pazarlama taktiğine dönüştürerek, geri dönüşümlerinizi artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

Üyelikten çıkma linki

Son olarak e-posta şablonunuzda üyelikten çıkma linki de bulundurmalısınız. Bazı aboneleriniz bu listelerden çıkmak isteyebilirler. İçerikleriniz onlara hitap etmiyordur ya da yanlışlıkla bu listelere abone olmuş olabilirler. Onlara abonelikten çıkabilmeleri için bir yönlendirme linki de sunmanız bu sebeple önemlidir. Aksi taktirde zorla onlara bu gönderileri yapmak, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“e-posta

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan