Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe

E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi oluşturmak ve abonelerle iletişim içinde olarak onlara yeni kampanya, ürün ve fırsatlardan bahsetmeniz gerekir. E-posta gönderileri hazırlarken de bu içeriklerde yer alması gereken bazı temel öğeler bulur. Bu temel öğeler hem e-posta içeriğini daha iyi hale getirirken hem de tasarımsal ve kullanıcı deneyimi konusunda kolaylıklar sağlar. Bu temel öğeleri kullanmamak, e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olabilir.

E-posta kampanyası;

E-posta başlığı

E-posta kampanyasının en önemli öğesi başlık olarak öne çıkmaktadır. Bunun sebebi ise kullanıcılar öncelikle bu başlığı görmektedirler ve bu başlık ne kadar ilgi çekiciyse, e-postanın açılma oranı da aynı oradan değişecektir. Başlıklarınızı kısa bir şekilde hazırlamanız gerekir. Başlık içinde abonelerinizin dikkatini çekecek ve e-postanın içeriğini anlamalarını sağlayacak mesajlar vermeyi kullanmalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

İlgili rehber:E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler

Özet metni

Başlığın altında yer alan ve kullanıcıların posta kutularınında görünen özet metni de e-postanın içeriğini gösteren öğeler arasında yer alır. Buradaki özet metninizi de dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız ve e-posta içeriğinden öne çıkan bazı bilgileri vermeniz gerekir. Bu alanda tekrarlardan kaçınmanız iyi olur; çünkü kendini tekrar eden ifadeler e-postanın spam gibi görünmesine neden olur.

Doğru kişiselleştirme

E-postalarınızı kişiselleştirmeleriniz tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmanızı sağlar. Ancak kişiselleştirme çalışmalarını yaparken, doğru kişiselleştirmeleri yapmanız gerekir. Örneğin kadınlar için bir ürünle ilgili e-posta kampanyası oluştururken, hedeflemenize erkek kullanıcıları da katarsanız, bu hem geri dönüşümlerinizi düşürecektir; hem de kullanıcılarınıza doğru bir şekilde yaklaşamayacaksınız. Bu sebeple de kişiselleştirme çalışmalarında hedef kitlelerinize uygun içerikler hazırlamalısınız.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Şirket iletişim bilgileriniz

Şirketinizin iletişim bilgilerini de e-postalarınıza eklemeniz önemlidir. Aboneleriniz bu içerikler sonrasında daha detaylı bilgi almak isteyebilirler ve bunun için de size rahat bir şekilde ulaşabilmeliler.

Geri yanıtlama özelliği

Kullanıcılar gelen e-postalar hakkında sorular sormak veya size bilgi amaçlı ulaşmak için doğrudan e-posta göndermek isteyebilirler. Bu sebeple de e-posta şablonunuzda “Yanıtla” şeklinde bir buton oluşturarak, e-posta kutusu içinde otomatik olarak size yanıt verebilecekleri bir bölüm oluşturmalısınız.

Eyleme çağrı ifade ve butonları

E-postalarınızın tıklama ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmeniz gerekir. E-postanızın başında ve sonunda bu eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız oldukça önemlidir. Kafa karışıklığı yaratmamak ve geri dönüşüm oranlarınızı yüksek tutmak için, her e-postada tek bir eyleme çağrı üzerine odaklanmanız faydalı olur. Birden fazla konu için onları yönlendirmeye çalışırsanız, bu çalışmalardan elde edeceğiniz geri dönüşümü kaçırabilirsiniz.

Her cihazda yüklenen fotoğraflar

Fotoğraf boyutlarınızın mobil cihazlara uyumlu olması bir hayli önemlidir. Kullanıcılar birçok farklı cihaz üzerinden e-postalarını kontrol ediyor ve siz de bu gönderiler yaparken, e-posta içeriğindeki görsellerinizin tüm cihazlarda açılmasını sağlamalısınız. Bu sebeple de e-posta şablonlarınızda görsellerinizi farklı çözünürlüklerde çalışacak şekilde hazırlamalısınız.

Mobile uyumlu şablonlar

Görsellerinizin yanı sıra e-posta şablonlarınızın da mobil cihazlara uyumlu olması gerekir. Kullanıcıların büyük bir bölümü e-postalarını mobil cihazların kontrol ediyor ve gönderileriniz bu cihazlara uyumlu olmadığında kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Kullanıcılar da rahat okuyamadıkları bu e-postaları bir süre sonra dikkate almamaya başladıkları için, mobil uyumsuz tasarım yüzünden geri dönüşüm kaçırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

Doğru segmentasyon

Abone listelerinizi doğru segmentlere ayırmanız da gerekir. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda, onlara daha özel ve onlarla daha ilgili içerikler sunabilirsiniz. Bu da geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan faktörler arasında yer almaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

Yönlendirme linkleri

E-posta içeriğinde kullanıcıları linklerle belli varış ya da ürün sayfalarına yönlendirmeniz gerekir. Bu linklerin olmayışı e-postanın geri dönüşümünü düşürecektir. Eyleme çağrı butonlarınızdaki linkler bu sebeple de önemlidir ve e-postanın içeriğiyle ilgili olan sayfalara yönlenmelidir. Bunun yanı sıra e-posta gönderimi yapmadan bu linklerin doğru bir şekilde çalıştığından da emin olmanız gerekir.

İlgili ürünlerin stok bilgileri

Kampanya çıktığınız ürünlerin stoklarınızda olması gerekir. bu sebeple öncelikle bu ürünlerin stok bilgilerini kontrol etmeniz ve güncel stok bilgilerini e-posta içeriklerinizde de belirtmelisiniz. Bunun yanı sıra limitli stoğunuzun bulunduğu durumlarda bunu bir pazarlama taktiğine dönüştürerek, geri dönüşümlerinizi artıracak çalışmalar da yapabilirsiniz.

Üyelikten çıkma linki

Son olarak e-posta şablonunuzda üyelikten çıkma linki de bulundurmalısınız. Bazı aboneleriniz bu listelerden çıkmak isteyebilirler. İçerikleriniz onlara hitap etmiyordur ya da yanlışlıkla bu listelere abone olmuş olabilirler. Onlara abonelikten çıkabilmeleri için bir yönlendirme linki de sunmanız bu sebeple önemlidir. Aksi taktirde zorla onlara bu gönderileri yapmak, marka algınızı olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

“e-posta

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin