E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element

9 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma ve tıklanma oranları e-posta kampanyalarınızın başarısını ortaya koyar.

Açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen farklı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin üzerinde durarak, e-posta kampanyalarınızı geliştirebilir ve aldığınız geri dönüşümlerinizi de artırmaya başlayabilirsiniz. Günümüzde halen e-ticaret firmalarının en çok kullandıkları pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle, e-posta çalışmalarında doğru stratejiler belirlemek ve gönderileri geri dönüşüm odaklı olarak optimize etmek, bu çalışmalardan alınacak verimi de önemli ölçüde artırır.

A/B ve Oran Testleri yapın

Test etmeniz gereken elementlere geçiş yapmadan önce bu testleri nasıl yapmanız gerektiğini ele alalım. Pazarlama çalışmalarından yüksek verim almak için öncelikle testler yapmak, sonuçları analiz etmek ve sonrasında da en uygun olan yöntemi kullanarak, maksimum sonuçların alınacağı kampanyalar düzenlemek gerekiyor.

A/B testleri bu noktada bir hayli önem taşıyor. A/B testleri birden fazla kombinasyonu, farklı şekillerde kullanarak, yapılan çalışmanın hangi koşullarda en iyi şekilde ortaya konduğunu gösteren testlerdir. E-posta çalışmalarınızda da bu A/B testlerinden yararlanarak, farklı olasılıklar üzerinde denemeler yaparak, en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Oran testleri ise, yaptığınız A/B testleri sonrasında hangi kombinasyonların ve çalışmaların oransal olarak en yüksek değere sahip olduğunu göreceğiniz testlerdir. Bu testlerde açılma oranlarını, tıklanma oranlarını ve tıklanmaların açılmalara olan oranlarını inceleyerek, en yüksek değere nasıl bir şekilde ulaştığınızı inceleyebilirsiniz.

Testlerinizi yaparken;

  • Açılma oranlarına,
  • Tıklama oranlarına,
  • Tıklanmaların açılmalara oranına,
  • Ve geri dönüşüm oranlarına dikkat etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu kriterler üzerinde yapmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada geri dönüşümler için üzerinde durulması gereken 3 KPI

E-posta çalışmalarınızda test etmeniz gereken 3 element

E-posta başlığı

Abonelerinizle ilk temasınız başlıklarla olur ve bu nedenle de doğru bir başlık yapısı kullanmak, abonelerinizin dikkatini çekmek için atacağınız ilk adım olacaktır. Bu nedenle de başlıklarınızın üzerine iyi bir şekilde düşünmeniz gerekir.

Abonelerin e-posta kutusunda ilk gördükleri öge başlıklar olduğu için de başlık kullanımlarında testler yapmanız gerekiyor.

  • Başlıklarda kullanılan metinler
  • Başlığın uzunluğu
  • Başlıkta verinlen mesaj
  • Başlıkta kullanılan hitap yöntemi
  • Eyleme çağrı ifadeleri

gibi farklı özellikleri değiştirerek ve farklı alternatifler değiştirerek, e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyaların analizi için belli bir süre belirleyebilirsiniz. Örneğin gönderimden 1 hafta sonra verileri inceleyerek, elde ettiğiniz oranları analiz edebilirsiniz. Herbir e-posta kampanyanıza bir haftalık bir süre verebilir ve haftalık sonuçlar üzerinden analizlerinizi yaparak, en yüksek oranlara sahip olan kampanyaları belirleyerek başlık stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ve teklifler

Başlıklardan sonra abonelerinizi geri dönüşüme yönlendirecek bir diğer element ise eyleme çağrı ifadeleri ve tekliflerinizdir. E-posta içeriklerinizde eyleme çağrı ifadelerinizi doğru bir şekilde konumlandırmanız ve dikkat çekici metinlerle bu ifadeleri kullanmanız gerekir.

E-posta açıldığında kullanıcılara net bir şekilde fırsatınızı ve/ya kampanyanızı tanıtmanız gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin, arkaplanla kontrast oluşturacak bir şekilde öne çıkması ve okuyucuların dikkatini çekmesi gerekir.

Başlıklarda olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde de hitap şeklinizi, kullandığınız metinleri, verdiğiniz mesajı ve mesajın uzunluğunu değiştirerek, farklı alternatifler oluşturabilirsiniz.

Gönderim günü ve saati

Test etmeniz gereken bir diğer element ise, e-posta kampanyalarınızın gönderim günü ve saatidir. E-postaların hangi gün ve günün hangi saatinde gönderildiğinin de büyük önemi vardır.

Ancak her firma için bunun belli bir standardı bulunmamaktadır. Herbir firma ve sektör için, e-posta gönderimlerinin zamanı değişebilir. Bu nedenle de firmaların kendi testlerini yaparak, kendileri için en ideal e-posta gönderim zamanını ve gününü belirlemeleri gerekir.

E-posta gönderimlerinizi farklı segmentlere ayırabilir ve herbir gönderiyi, günün farklı zaman dilimlerinde deneyebilirsiniz. Ancak gönderdiğiniz e-postaların anında açılmasını beklememeniz gerekiyor. Aboneleriniz bu gönderileri anında incelemek istemeyebilirler. Bu nedenle de verilerinizi analiz etmek için bir süre beklemeniz gerekebilir. Kendi ideal gönderim zamanınızı bulmak konusunda daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan