E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element

9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element

E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma ve tıklanma oranları e-posta kampanyalarınızın başarısını ortaya koyar.

Açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen farklı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin üzerinde durarak, e-posta kampanyalarınızı geliştirebilir ve aldığınız geri dönüşümlerinizi de artırmaya başlayabilirsiniz. Günümüzde halen e-ticaret firmalarının en çok kullandıkları pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle, e-posta çalışmalarında doğru stratejiler belirlemek ve gönderileri geri dönüşüm odaklı olarak optimize etmek, bu çalışmalardan alınacak verimi de önemli ölçüde artırır.

A/B ve Oran Testleri yapın

Test etmeniz gereken elementlere geçiş yapmadan önce bu testleri nasıl yapmanız gerektiğini ele alalım. Pazarlama çalışmalarından yüksek verim almak için öncelikle testler yapmak, sonuçları analiz etmek ve sonrasında da en uygun olan yöntemi kullanarak, maksimum sonuçların alınacağı kampanyalar düzenlemek gerekiyor.

A/B testleri bu noktada bir hayli önem taşıyor. A/B testleri birden fazla kombinasyonu, farklı şekillerde kullanarak, yapılan çalışmanın hangi koşullarda en iyi şekilde ortaya konduğunu gösteren testlerdir. E-posta çalışmalarınızda da bu A/B testlerinden yararlanarak, farklı olasılıklar üzerinde denemeler yaparak, en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Oran testleri ise, yaptığınız A/B testleri sonrasında hangi kombinasyonların ve çalışmaların oransal olarak en yüksek değere sahip olduğunu göreceğiniz testlerdir. Bu testlerde açılma oranlarını, tıklanma oranlarını ve tıklanmaların açılmalara olan oranlarını inceleyerek, en yüksek değere nasıl bir şekilde ulaştığınızı inceleyebilirsiniz.

Testlerinizi yaparken;

  • Açılma oranlarına,
  • Tıklama oranlarına,
  • Tıklanmaların açılmalara oranına,
  • Ve geri dönüşüm oranlarına dikkat etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu kriterler üzerinde yapmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada geri dönüşümler için üzerinde durulması gereken 3 KPI

E-posta çalışmalarınızda test etmeniz gereken 3 element

E-posta başlığı

Abonelerinizle ilk temasınız başlıklarla olur ve bu nedenle de doğru bir başlık yapısı kullanmak, abonelerinizin dikkatini çekmek için atacağınız ilk adım olacaktır. Bu nedenle de başlıklarınızın üzerine iyi bir şekilde düşünmeniz gerekir.

Abonelerin e-posta kutusunda ilk gördükleri öge başlıklar olduğu için de başlık kullanımlarında testler yapmanız gerekiyor.

  • Başlıklarda kullanılan metinler
  • Başlığın uzunluğu
  • Başlıkta verinlen mesaj
  • Başlıkta kullanılan hitap yöntemi
  • Eyleme çağrı ifadeleri

gibi farklı özellikleri değiştirerek ve farklı alternatifler değiştirerek, e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyaların analizi için belli bir süre belirleyebilirsiniz. Örneğin gönderimden 1 hafta sonra verileri inceleyerek, elde ettiğiniz oranları analiz edebilirsiniz. Herbir e-posta kampanyanıza bir haftalık bir süre verebilir ve haftalık sonuçlar üzerinden analizlerinizi yaparak, en yüksek oranlara sahip olan kampanyaları belirleyerek başlık stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ve teklifler

Başlıklardan sonra abonelerinizi geri dönüşüme yönlendirecek bir diğer element ise eyleme çağrı ifadeleri ve tekliflerinizdir. E-posta içeriklerinizde eyleme çağrı ifadelerinizi doğru bir şekilde konumlandırmanız ve dikkat çekici metinlerle bu ifadeleri kullanmanız gerekir.

E-posta açıldığında kullanıcılara net bir şekilde fırsatınızı ve/ya kampanyanızı tanıtmanız gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin, arkaplanla kontrast oluşturacak bir şekilde öne çıkması ve okuyucuların dikkatini çekmesi gerekir.

Başlıklarda olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde de hitap şeklinizi, kullandığınız metinleri, verdiğiniz mesajı ve mesajın uzunluğunu değiştirerek, farklı alternatifler oluşturabilirsiniz.

Gönderim günü ve saati

Test etmeniz gereken bir diğer element ise, e-posta kampanyalarınızın gönderim günü ve saatidir. E-postaların hangi gün ve günün hangi saatinde gönderildiğinin de büyük önemi vardır.

Ancak her firma için bunun belli bir standardı bulunmamaktadır. Herbir firma ve sektör için, e-posta gönderimlerinin zamanı değişebilir. Bu nedenle de firmaların kendi testlerini yaparak, kendileri için en ideal e-posta gönderim zamanını ve gününü belirlemeleri gerekir.

E-posta gönderimlerinizi farklı segmentlere ayırabilir ve herbir gönderiyi, günün farklı zaman dilimlerinde deneyebilirsiniz. Ancak gönderdiğiniz e-postaların anında açılmasını beklememeniz gerekiyor. Aboneleriniz bu gönderileri anında incelemek istemeyebilirler. Bu nedenle de verilerinizi analiz etmek için bir süre beklemeniz gerekebilir. Kendi ideal gönderim zamanınızı bulmak konusunda daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin