E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element

9 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma ve tıklanma oranları e-posta kampanyalarınızın başarısını ortaya koyar.

Açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen farklı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin üzerinde durarak, e-posta kampanyalarınızı geliştirebilir ve aldığınız geri dönüşümlerinizi de artırmaya başlayabilirsiniz. Günümüzde halen e-ticaret firmalarının en çok kullandıkları pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle, e-posta çalışmalarında doğru stratejiler belirlemek ve gönderileri geri dönüşüm odaklı olarak optimize etmek, bu çalışmalardan alınacak verimi de önemli ölçüde artırır.

A/B ve Oran Testleri yapın

Test etmeniz gereken elementlere geçiş yapmadan önce bu testleri nasıl yapmanız gerektiğini ele alalım. Pazarlama çalışmalarından yüksek verim almak için öncelikle testler yapmak, sonuçları analiz etmek ve sonrasında da en uygun olan yöntemi kullanarak, maksimum sonuçların alınacağı kampanyalar düzenlemek gerekiyor.

A/B testleri bu noktada bir hayli önem taşıyor. A/B testleri birden fazla kombinasyonu, farklı şekillerde kullanarak, yapılan çalışmanın hangi koşullarda en iyi şekilde ortaya konduğunu gösteren testlerdir. E-posta çalışmalarınızda da bu A/B testlerinden yararlanarak, farklı olasılıklar üzerinde denemeler yaparak, en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Oran testleri ise, yaptığınız A/B testleri sonrasında hangi kombinasyonların ve çalışmaların oransal olarak en yüksek değere sahip olduğunu göreceğiniz testlerdir. Bu testlerde açılma oranlarını, tıklanma oranlarını ve tıklanmaların açılmalara olan oranlarını inceleyerek, en yüksek değere nasıl bir şekilde ulaştığınızı inceleyebilirsiniz.

Testlerinizi yaparken;

  • Açılma oranlarına,
  • Tıklama oranlarına,
  • Tıklanmaların açılmalara oranına,
  • Ve geri dönüşüm oranlarına dikkat etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu kriterler üzerinde yapmaya özen göstermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: E-posta pazarlamada geri dönüşümler için üzerinde durulması gereken 3 KPI

E-posta çalışmalarınızda test etmeniz gereken 3 element

E-posta başlığı

Abonelerinizle ilk temasınız başlıklarla olur ve bu nedenle de doğru bir başlık yapısı kullanmak, abonelerinizin dikkatini çekmek için atacağınız ilk adım olacaktır. Bu nedenle de başlıklarınızın üzerine iyi bir şekilde düşünmeniz gerekir.

Abonelerin e-posta kutusunda ilk gördükleri öge başlıklar olduğu için de başlık kullanımlarında testler yapmanız gerekiyor.

  • Başlıklarda kullanılan metinler
  • Başlığın uzunluğu
  • Başlıkta verinlen mesaj
  • Başlıkta kullanılan hitap yöntemi
  • Eyleme çağrı ifadeleri

gibi farklı özellikleri değiştirerek ve farklı alternatifler değiştirerek, e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyaların analizi için belli bir süre belirleyebilirsiniz. Örneğin gönderimden 1 hafta sonra verileri inceleyerek, elde ettiğiniz oranları analiz edebilirsiniz. Herbir e-posta kampanyanıza bir haftalık bir süre verebilir ve haftalık sonuçlar üzerinden analizlerinizi yaparak, en yüksek oranlara sahip olan kampanyaları belirleyerek başlık stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ve teklifler

Başlıklardan sonra abonelerinizi geri dönüşüme yönlendirecek bir diğer element ise eyleme çağrı ifadeleri ve tekliflerinizdir. E-posta içeriklerinizde eyleme çağrı ifadelerinizi doğru bir şekilde konumlandırmanız ve dikkat çekici metinlerle bu ifadeleri kullanmanız gerekir.

E-posta açıldığında kullanıcılara net bir şekilde fırsatınızı ve/ya kampanyanızı tanıtmanız gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin, arkaplanla kontrast oluşturacak bir şekilde öne çıkması ve okuyucuların dikkatini çekmesi gerekir.

Başlıklarda olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde de hitap şeklinizi, kullandığınız metinleri, verdiğiniz mesajı ve mesajın uzunluğunu değiştirerek, farklı alternatifler oluşturabilirsiniz.

Gönderim günü ve saati

Test etmeniz gereken bir diğer element ise, e-posta kampanyalarınızın gönderim günü ve saatidir. E-postaların hangi gün ve günün hangi saatinde gönderildiğinin de büyük önemi vardır.

Ancak her firma için bunun belli bir standardı bulunmamaktadır. Herbir firma ve sektör için, e-posta gönderimlerinin zamanı değişebilir. Bu nedenle de firmaların kendi testlerini yaparak, kendileri için en ideal e-posta gönderim zamanını ve gününü belirlemeleri gerekir.

E-posta gönderimlerinizi farklı segmentlere ayırabilir ve herbir gönderiyi, günün farklı zaman dilimlerinde deneyebilirsiniz. Ancak gönderdiğiniz e-postaların anında açılmasını beklememeniz gerekiyor. Aboneleriniz bu gönderileri anında incelemek istemeyebilirler. Bu nedenle de verilerinizi analiz etmek için bir süre beklemeniz gerekebilir. Kendi ideal gönderim zamanınızı bulmak konusunda daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan