E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element

9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma ve tıklanma oranları e-posta kampanyalarınızın başarısını ortaya koyar. Açılma ve tıklanma oranlarını etkileyen farklı faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin üzerinde durarak, e-posta kampanyalarınızı geliştirebilir ve aldığınız geri dönüşümlerinizi de artırmaya başlayabilirsiniz. Günümüzde halen e-ticaret firmalarının en çok kullandıkları pazarlama araçlarından biri olması nedeniyle, e-posta çalışmalarında doğru stratejiler belirlemek ve gönderileri geri dönüşüm odaklı olarak optimize etmek, bu çalışmalardan alınacak verimi de önemli ölçüde artırır.

A/B ve Oran Testleri yapın

Test etmeniz gereken elementlere geçiş yapmadan önce bu testleri nasıl yapmanız gerektiğini ele alalım. Pazarlama çalışmalarından yüksek verim almak için öncelikle testler yapmak, sonuçları analiz etmek ve sonrasında da en uygun olan yöntemi kullanarak, maksimum sonuçların alınacağı kampanyalar düzenlemek gerekiyor. A/B testleri bu noktada bir hayli önem taşıyor. A/B testleri birden fazla kombinasyonu, farklı şekillerde kullanarak, yapılan çalışmanın hangi koşullarda en iyi şekilde ortaya konduğunu gösteren testlerdir. E-posta çalışmalarınızda da bu A/B testlerinden yararlanarak, farklı olasılıklar üzerinde denemeler yaparak, en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir? Oran testleri ise, yaptığınız A/B testleri sonrasında hangi kombinasyonların ve çalışmaların oransal olarak en yüksek değere sahip olduğunu göreceğiniz testlerdir. Bu testlerde açılma oranlarını, tıklanma oranlarını ve tıklanmaların açılmalara olan oranlarını inceleyerek, en yüksek değere nasıl bir şekilde ulaştığınızı inceleyebilirsiniz. Testlerinizi yaparken;
  • Açılma oranlarına,
  • Tıklama oranlarına,
  • Tıklanmaların açılmalara oranına,
  • Ve geri dönüşüm oranlarına dikkat etmeniz ve ölçümlemelerinizi bu kriterler üzerinde yapmaya özen göstermeniz gerekiyor.
İlgili rehber: E-posta pazarlamada geri dönüşümler için üzerinde durulması gereken 3 KPI

E-posta çalışmalarınızda test etmeniz gereken 3 element

E-posta başlığı

Abonelerinizle ilk temasınız başlıklarla olur ve bu nedenle de doğru bir başlık yapısı kullanmak, abonelerinizin dikkatini çekmek için atacağınız ilk adım olacaktır. Bu nedenle de başlıklarınızın üzerine iyi bir şekilde düşünmeniz gerekir. Abonelerin e-posta kutusunda ilk gördükleri öge başlıklar olduğu için de başlık kullanımlarında testler yapmanız gerekiyor.
  • Başlıklarda kullanılan metinler
  • Başlığın uzunluğu
  • Başlıkta verinlen mesaj
  • Başlıkta kullanılan hitap yöntemi
  • Eyleme çağrı ifadeleri
gibi farklı özellikleri değiştirerek ve farklı alternatifler değiştirerek, e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu kampanyaların analizi için belli bir süre belirleyebilirsiniz. Örneğin gönderimden 1 hafta sonra verileri inceleyerek, elde ettiğiniz oranları analiz edebilirsiniz. Herbir e-posta kampanyanıza bir haftalık bir süre verebilir ve haftalık sonuçlar üzerinden analizlerinizi yaparak, en yüksek oranlara sahip olan kampanyaları belirleyerek başlık stratejilerinizi oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ve teklifler

Başlıklardan sonra abonelerinizi geri dönüşüme yönlendirecek bir diğer element ise eyleme çağrı ifadeleri ve tekliflerinizdir. E-posta içeriklerinizde eyleme çağrı ifadelerinizi doğru bir şekilde konumlandırmanız ve dikkat çekici metinlerle bu ifadeleri kullanmanız gerekir. E-posta açıldığında kullanıcılara net bir şekilde fırsatınızı ve/ya kampanyanızı tanıtmanız gerekir. Eyleme çağrı ifadelerinizin, arkaplanla kontrast oluşturacak bir şekilde öne çıkması ve okuyucuların dikkatini çekmesi gerekir. Başlıklarda olduğu gibi eyleme çağrı ifadelerinizde de hitap şeklinizi, kullandığınız metinleri, verdiğiniz mesajı ve mesajın uzunluğunu değiştirerek, farklı alternatifler oluşturabilirsiniz.

Gönderim günü ve saati

Test etmeniz gereken bir diğer element ise, e-posta kampanyalarınızın gönderim günü ve saatidir. E-postaların hangi gün ve günün hangi saatinde gönderildiğinin de büyük önemi vardır. Ancak her firma için bunun belli bir standardı bulunmamaktadır. Herbir firma ve sektör için, e-posta gönderimlerinin zamanı değişebilir. Bu nedenle de firmaların kendi testlerini yaparak, kendileri için en ideal e-posta gönderim zamanını ve gününü belirlemeleri gerekir. E-posta gönderimlerinizi farklı segmentlere ayırabilir ve herbir gönderiyi, günün farklı zaman dilimlerinde deneyebilirsiniz. Ancak gönderdiğiniz e-postaların anında açılmasını beklememeniz gerekiyor. Aboneleriniz bu gönderileri anında incelemek istemeyebilirler. Bu nedenle de verilerinizi analiz etmek için bir süre beklemeniz gerekebilir. Kendi ideal gönderim zamanınızı bulmak konusunda daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın