E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

30 Mart 2017
Sinan Oypan

E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka, ürün tanıtımı ve kampanya duyurları için e-postalar sıklıkta kullanılır.

E-posta kampanyalarında planlama

E-posta çalışmalarında başarılı olabilmek için, kampanyaların planlı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Tabii ki bu planlamanın ardından yapılacak olan ölçümleme işlemleri de kampanyanın sonuçlarını, yani başarısını gösterecektir. Ölçümleme ilgili detayları yarınki yazımızda anlatacağımızı da belirtelim.

E-posta kampanyalarında nasıl bir planlama yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

E-posta kampanya planlaması

Pazarlama çalışmalarından yüksek verim alınabilmesi için bir planlama yapılması oldukça önemlidir. Doğru atılan adımlarla, e-postalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almayı başarabilirsiniz. Aşağıda planlamanızda yer vermeniz ve üzerine odaklanmanız gereken başlıkları paylaşıyor olacağız.

E-posta gönderim zaman: Kampanyalarınızın başarısını etkileyen faktörlerden biri e-posta gönderim zamanıdır. Doğru zamanda gönderildiğinde, e-postaların açılma ve okunma oranları daha da artmaktadır. Planlamanızda bu konuya özellikle önem vermelisiniz. Detaylı bilgi için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeli, ne zaman göndermemelisiniz?

En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?

E-postanın konusu: Kampanyanızı hazırlamadan önce, bu kampanyanın ne ile ilgili olduğunu belirlemeniz ve bunu e-postanıza yansıtmalısınız.

Kampanya durumu: E-posta kampanyanızı ilerleyen dönemler için de hazırlayabilirsiniz. Bu sebeple de planlama yaparken, ilerleyen dönemlerdeki kampanyalarınız için notlar alarak, bu sürecin nasıl işlediğini belirtebilirsiniz. Örneğin, kampanyaların yanına “beklemede”, “düzenleniyor”, “içerik bekleniyor” gibi ifadeler ekleyerek kampanyanın durumunu takip edebilirsiniz.

E-posta başlığı:E-posta başlığınızın ilginç ve konuyu anlatır bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Aboneleriniz, e-postalarını kontrol ederken, maillerin ilk önce başlıklarını görmektedirler. Bu sebeple de ilgi çekici bir başlık hazırlamanız, açılma ve okunma oranlarınızı artıracaktır.

Amacınız: E-posta kampanyanızın amacını da belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı yapmak mı yoksa kampanya duyuruları yapmayı mı amaçlıyorsunuz? Her bir e-postanın farklı bir amacı olabilir. Bu amaçlarınızı önceden belirleyerek, e-postalarınızı bu şekilde hazırlamalısınız.

Aboneleri kategorilere ayırma: E-posta çalışmalarınızdan yüksek geri dönüş alabilmek için abonelerinizi kategorilere ayırmak ve benzer özelliklere ve ilgi alanlarına sahip olan kişilere farklı e-postalar göndermek, daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. Detaylı bilgi için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Gönderilecek kişilerin belirlenmesi: Abonelerinizi ilgi alanlarına göre kategorilere ayırdıktan sonra gönderilecek kişilerin de listesini çıkartmanız gerekiyor. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda zaten bu kişilerin listesini de hazırlamış olacaksınız.

Kullanılacak görsellerin belirlenmesi: E-post kampanyanızda kullanacağınız görselleri belirlemelisiniz. Eğer internet üzerinden çekecekseniz bu görsellerin linklerini not etmeli ya da kendi bilgisayarınız üzerinden yükleyecekseniz, klasör ve dizinleri not etmelisiniz. Böylelikle kampanyayı düzenlerken, görselleri tekrar aramak zorunda kalmazsınız.

Linklerin belirlenmesi: E-postalarınıza ekleyeceğiniz ilgili linkleri de önceden belirlemelisiniz. Kampanyanızla ilgili olan ürün sayfaları, landing sayfaları ve diğer ilgili linkleri not alarak, önceden belirlemelisiniz.

Linkler için izleme kodu: Tıklanma oranlarını ölçümlemek için önceden yapmanız gereken çalışmalardan biri de linklere izleme kodu eklemek olacaktır. Dilerseniz link kısaltma servislerinden yararlanabilir ve onların analiz özelliğinden yararlanabilir ya da kendi izleme kodlarınızı oluşturabilirsiniz. E-postanızdaki linkleri bu şekilde oluşturmak, kampanya analizinde daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur.

“E-posta

İletişim bilgilerinin eklenmesi: E-postalarınıza iletişim bilgilerini eklemek de bir o kadar önemlidir. Hem sosyal medya hesaplarınızı hem de e-posta ve telefon numarası gibi çeşitli bilgileri yerleştirmelisiniz.

Bilgilerin tasarımcıya iletilmesi: E-posta kampanya tasarımınızı kendiniz yapmıyorsanız, bu tasarımı ve e-postayı hazırlayacak kişilere bu bilgileri eksiksiz bir şekilde iletmelisiniz. Böylelikle tasarım sürecini hızlandırabilir; aynı zamanda bilgilerin eksiksiz olarak hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

Yarınki yazımızda e-posta kampanya planlaması ardından gönderdiğiniz çalışmaların ölçümlemelerini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan