E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

30 Mart 2017
Ferad Osman Sali
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka, ürün tanıtımı ve kampanya duyurları için e-postalar sıklıkta kullanılır.

E-posta kampanyalarında planlama

E-posta çalışmalarında başarılı olabilmek için, kampanyaların planlı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Tabii ki bu planlamanın ardından yapılacak olan ölçümleme işlemleri de kampanyanın sonuçlarını, yani başarısını gösterecektir. Ölçümleme ilgili detayları yarınki yazımızda anlatacağımızı da belirtelim.

E-posta kampanyalarında nasıl bir planlama yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

E-posta kampanya planlaması

Pazarlama çalışmalarından yüksek verim alınabilmesi için bir planlama yapılması oldukça önemlidir. Doğru atılan adımlarla, e-postalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almayı başarabilirsiniz. Aşağıda planlamanızda yer vermeniz ve üzerine odaklanmanız gereken başlıkları paylaşıyor olacağız.

E-posta gönderim zaman: Kampanyalarınızın başarısını etkileyen faktörlerden biri e-posta gönderim zamanıdır. Doğru zamanda gönderildiğinde, e-postaların açılma ve okunma oranları daha da artmaktadır. Planlamanızda bu konuya özellikle önem vermelisiniz. Detaylı bilgi için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeli, ne zaman göndermemelisiniz?

En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?

E-postanın konusu: Kampanyanızı hazırlamadan önce, bu kampanyanın ne ile ilgili olduğunu belirlemeniz ve bunu e-postanıza yansıtmalısınız.

Kampanya durumu: E-posta kampanyanızı ilerleyen dönemler için de hazırlayabilirsiniz. Bu sebeple de planlama yaparken, ilerleyen dönemlerdeki kampanyalarınız için notlar alarak, bu sürecin nasıl işlediğini belirtebilirsiniz. Örneğin, kampanyaların yanına “beklemede”, “düzenleniyor”, “içerik bekleniyor” gibi ifadeler ekleyerek kampanyanın durumunu takip edebilirsiniz.

E-posta başlığı:E-posta başlığınızın ilginç ve konuyu anlatır bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Aboneleriniz, e-postalarını kontrol ederken, maillerin ilk önce başlıklarını görmektedirler. Bu sebeple de ilgi çekici bir başlık hazırlamanız, açılma ve okunma oranlarınızı artıracaktır.

Amacınız: E-posta kampanyanızın amacını da belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı yapmak mı yoksa kampanya duyuruları yapmayı mı amaçlıyorsunuz? Her bir e-postanın farklı bir amacı olabilir. Bu amaçlarınızı önceden belirleyerek, e-postalarınızı bu şekilde hazırlamalısınız.

Aboneleri kategorilere ayırma: E-posta çalışmalarınızdan yüksek geri dönüş alabilmek için abonelerinizi kategorilere ayırmak ve benzer özelliklere ve ilgi alanlarına sahip olan kişilere farklı e-postalar göndermek, daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. Detaylı bilgi için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Gönderilecek kişilerin belirlenmesi: Abonelerinizi ilgi alanlarına göre kategorilere ayırdıktan sonra gönderilecek kişilerin de listesini çıkartmanız gerekiyor. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda zaten bu kişilerin listesini de hazırlamış olacaksınız.

Kullanılacak görsellerin belirlenmesi: E-post kampanyanızda kullanacağınız görselleri belirlemelisiniz. Eğer internet üzerinden çekecekseniz bu görsellerin linklerini not etmeli ya da kendi bilgisayarınız üzerinden yükleyecekseniz, klasör ve dizinleri not etmelisiniz. Böylelikle kampanyayı düzenlerken, görselleri tekrar aramak zorunda kalmazsınız.

Linklerin belirlenmesi: E-postalarınıza ekleyeceğiniz ilgili linkleri de önceden belirlemelisiniz. Kampanyanızla ilgili olan ürün sayfaları, landing sayfaları ve diğer ilgili linkleri not alarak, önceden belirlemelisiniz.

Linkler için izleme kodu: Tıklanma oranlarını ölçümlemek için önceden yapmanız gereken çalışmalardan biri de linklere izleme kodu eklemek olacaktır. Dilerseniz link kısaltma servislerinden yararlanabilir ve onların analiz özelliğinden yararlanabilir ya da kendi izleme kodlarınızı oluşturabilirsiniz. E-postanızdaki linkleri bu şekilde oluşturmak, kampanya analizinde daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur.

“E-posta

İletişim bilgilerinin eklenmesi: E-postalarınıza iletişim bilgilerini eklemek de bir o kadar önemlidir. Hem sosyal medya hesaplarınızı hem de e-posta ve telefon numarası gibi çeşitli bilgileri yerleştirmelisiniz.

Bilgilerin tasarımcıya iletilmesi: E-posta kampanya tasarımınızı kendiniz yapmıyorsanız, bu tasarımı ve e-postayı hazırlayacak kişilere bu bilgileri eksiksiz bir şekilde iletmelisiniz. Böylelikle tasarım sürecini hızlandırabilir; aynı zamanda bilgilerin eksiksiz olarak hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

Yarınki yazımızda e-posta kampanya planlaması ardından gönderdiğiniz çalışmaların ölçümlemelerini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Patent Nedir ve Nasıl Alınır? Patent Başvurusu Yapmak
Patent Nedir ve Nasıl Alınır? Patent Başvurusu Yapmak
Patent, bir buluşun yeni, sanayiye uygulanabilir ve yenilikçi nitelikte olması halinde, buluş sahibine belirli bir süre boyunca bu buluşu kullanma ve üretme hakkı veren bir fikri mülkiyet hakkıdır. Patentler, buluş sahibine...
14 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Ferad Osman Sali
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV Oranları Neler, E-Ticaret Sitesi Sahipleri Nasıl Etkilenecek?
Yeni KDV oranı düzenlemesi, e-ticaret sitesi sahiplerini ve tüketicileri önemli ölçüde etkileyecek. 3605 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu'nun 28'inci maddesi gereğince verilen karar, 10 Temmuz 2023 tarihinde yürürlüğe girecek. Bu...
9 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
E-ticaretin günden günde daha popüler hâle gelmesiyle birlikte geleneksel reklamcılık anlayışı yeni bir boyut kazanmış, sektörler farklı uygulamalara yönelmeye başlamıştır. Dijital reklamlar; bilgisayar, akıllı telefon ve tablet...
28 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali