fbpx

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

30 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka, ürün tanıtımı ve kampanya duyurları için e-postalar sıklıkta kullanılır.

E-posta kampanyalarında planlama

E-posta çalışmalarında başarılı olabilmek için, kampanyaların planlı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Tabii ki bu planlamanın ardından yapılacak olan ölçümleme işlemleri de kampanyanın sonuçlarını, yani başarısını gösterecektir. Ölçümleme ilgili detayları yarınki yazımızda anlatacağımızı da belirtelim.

E-posta kampanyalarında nasıl bir planlama yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

E-posta kampanya planlaması

Pazarlama çalışmalarından yüksek verim alınabilmesi için bir planlama yapılması oldukça önemlidir. Doğru atılan adımlarla, e-postalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almayı başarabilirsiniz. Aşağıda planlamanızda yer vermeniz ve üzerine odaklanmanız gereken başlıkları paylaşıyor olacağız.

E-posta gönderim zaman: Kampanyalarınızın başarısını etkileyen faktörlerden biri e-posta gönderim zamanıdır. Doğru zamanda gönderildiğinde, e-postaların açılma ve okunma oranları daha da artmaktadır. Planlamanızda bu konuya özellikle önem vermelisiniz. Detaylı bilgi için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeli, ne zaman göndermemelisiniz?

En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?

E-postanın konusu: Kampanyanızı hazırlamadan önce, bu kampanyanın ne ile ilgili olduğunu belirlemeniz ve bunu e-postanıza yansıtmalısınız.

Kampanya durumu: E-posta kampanyanızı ilerleyen dönemler için de hazırlayabilirsiniz. Bu sebeple de planlama yaparken, ilerleyen dönemlerdeki kampanyalarınız için notlar alarak, bu sürecin nasıl işlediğini belirtebilirsiniz. Örneğin, kampanyaların yanına “beklemede”, “düzenleniyor”, “içerik bekleniyor” gibi ifadeler ekleyerek kampanyanın durumunu takip edebilirsiniz.

E-posta başlığı:E-posta başlığınızın ilginç ve konuyu anlatır bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Aboneleriniz, e-postalarını kontrol ederken, maillerin ilk önce başlıklarını görmektedirler. Bu sebeple de ilgi çekici bir başlık hazırlamanız, açılma ve okunma oranlarınızı artıracaktır.

Amacınız: E-posta kampanyanızın amacını da belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı yapmak mı yoksa kampanya duyuruları yapmayı mı amaçlıyorsunuz? Her bir e-postanın farklı bir amacı olabilir. Bu amaçlarınızı önceden belirleyerek, e-postalarınızı bu şekilde hazırlamalısınız.

Aboneleri kategorilere ayırma: E-posta çalışmalarınızdan yüksek geri dönüş alabilmek için abonelerinizi kategorilere ayırmak ve benzer özelliklere ve ilgi alanlarına sahip olan kişilere farklı e-postalar göndermek, daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. Detaylı bilgi için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Gönderilecek kişilerin belirlenmesi: Abonelerinizi ilgi alanlarına göre kategorilere ayırdıktan sonra gönderilecek kişilerin de listesini çıkartmanız gerekiyor. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda zaten bu kişilerin listesini de hazırlamış olacaksınız.

Kullanılacak görsellerin belirlenmesi: E-post kampanyanızda kullanacağınız görselleri belirlemelisiniz. Eğer internet üzerinden çekecekseniz bu görsellerin linklerini not etmeli ya da kendi bilgisayarınız üzerinden yükleyecekseniz, klasör ve dizinleri not etmelisiniz. Böylelikle kampanyayı düzenlerken, görselleri tekrar aramak zorunda kalmazsınız.

Linklerin belirlenmesi: E-postalarınıza ekleyeceğiniz ilgili linkleri de önceden belirlemelisiniz. Kampanyanızla ilgili olan ürün sayfaları, landing sayfaları ve diğer ilgili linkleri not alarak, önceden belirlemelisiniz.

Linkler için izleme kodu: Tıklanma oranlarını ölçümlemek için önceden yapmanız gereken çalışmalardan biri de linklere izleme kodu eklemek olacaktır. Dilerseniz link kısaltma servislerinden yararlanabilir ve onların analiz özelliğinden yararlanabilir ya da kendi izleme kodlarınızı oluşturabilirsiniz. E-postanızdaki linkleri bu şekilde oluşturmak, kampanya analizinde daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur.

“E-posta

İletişim bilgilerinin eklenmesi: E-postalarınıza iletişim bilgilerini eklemek de bir o kadar önemlidir. Hem sosyal medya hesaplarınızı hem de e-posta ve telefon numarası gibi çeşitli bilgileri yerleştirmelisiniz.

Bilgilerin tasarımcıya iletilmesi: E-posta kampanya tasarımınızı kendiniz yapmıyorsanız, bu tasarımı ve e-postayı hazırlayacak kişilere bu bilgileri eksiksiz bir şekilde iletmelisiniz. Böylelikle tasarım sürecini hızlandırabilir; aynı zamanda bilgilerin eksiksiz olarak hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

Yarınki yazımızda e-posta kampanya planlaması ardından gönderdiğiniz çalışmaların ölçümlemelerini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan