E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

30 Mart 2017
Sinan Oypan

E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka, ürün tanıtımı ve kampanya duyurları için e-postalar sıklıkta kullanılır.

E-posta kampanyalarında planlama

E-posta çalışmalarında başarılı olabilmek için, kampanyaların planlı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Tabii ki bu planlamanın ardından yapılacak olan ölçümleme işlemleri de kampanyanın sonuçlarını, yani başarısını gösterecektir. Ölçümleme ilgili detayları yarınki yazımızda anlatacağımızı da belirtelim.

E-posta kampanyalarında nasıl bir planlama yapabileceğinizi de bu yazımızda detaylı bir şekilde ele alacağız.

E-posta kampanya planlaması

Pazarlama çalışmalarından yüksek verim alınabilmesi için bir planlama yapılması oldukça önemlidir. Doğru atılan adımlarla, e-postalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almayı başarabilirsiniz. Aşağıda planlamanızda yer vermeniz ve üzerine odaklanmanız gereken başlıkları paylaşıyor olacağız.

E-posta gönderim zaman: Kampanyalarınızın başarısını etkileyen faktörlerden biri e-posta gönderim zamanıdır. Doğru zamanda gönderildiğinde, e-postaların açılma ve okunma oranları daha da artmaktadır. Planlamanızda bu konuya özellikle önem vermelisiniz. Detaylı bilgi için aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Müşterilerinize ne zaman e-posta göndermeli, ne zaman göndermemelisiniz?

En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?

E-postanın konusu: Kampanyanızı hazırlamadan önce, bu kampanyanın ne ile ilgili olduğunu belirlemeniz ve bunu e-postanıza yansıtmalısınız.

Kampanya durumu: E-posta kampanyanızı ilerleyen dönemler için de hazırlayabilirsiniz. Bu sebeple de planlama yaparken, ilerleyen dönemlerdeki kampanyalarınız için notlar alarak, bu sürecin nasıl işlediğini belirtebilirsiniz. Örneğin, kampanyaların yanına “beklemede”, “düzenleniyor”, “içerik bekleniyor” gibi ifadeler ekleyerek kampanyanın durumunu takip edebilirsiniz.

E-posta başlığı:E-posta başlığınızın ilginç ve konuyu anlatır bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Aboneleriniz, e-postalarını kontrol ederken, maillerin ilk önce başlıklarını görmektedirler. Bu sebeple de ilgi çekici bir başlık hazırlamanız, açılma ve okunma oranlarınızı artıracaktır.

Amacınız: E-posta kampanyanızın amacını da belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı yapmak mı yoksa kampanya duyuruları yapmayı mı amaçlıyorsunuz? Her bir e-postanın farklı bir amacı olabilir. Bu amaçlarınızı önceden belirleyerek, e-postalarınızı bu şekilde hazırlamalısınız.

Aboneleri kategorilere ayırma: E-posta çalışmalarınızdan yüksek geri dönüş alabilmek için abonelerinizi kategorilere ayırmak ve benzer özelliklere ve ilgi alanlarına sahip olan kişilere farklı e-postalar göndermek, daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. Detaylı bilgi için E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Gönderilecek kişilerin belirlenmesi: Abonelerinizi ilgi alanlarına göre kategorilere ayırdıktan sonra gönderilecek kişilerin de listesini çıkartmanız gerekiyor. Abonelerinizi farklı kategorilere ayırdığınızda zaten bu kişilerin listesini de hazırlamış olacaksınız.

Kullanılacak görsellerin belirlenmesi: E-post kampanyanızda kullanacağınız görselleri belirlemelisiniz. Eğer internet üzerinden çekecekseniz bu görsellerin linklerini not etmeli ya da kendi bilgisayarınız üzerinden yükleyecekseniz, klasör ve dizinleri not etmelisiniz. Böylelikle kampanyayı düzenlerken, görselleri tekrar aramak zorunda kalmazsınız.

Linklerin belirlenmesi: E-postalarınıza ekleyeceğiniz ilgili linkleri de önceden belirlemelisiniz. Kampanyanızla ilgili olan ürün sayfaları, landing sayfaları ve diğer ilgili linkleri not alarak, önceden belirlemelisiniz.

Linkler için izleme kodu: Tıklanma oranlarını ölçümlemek için önceden yapmanız gereken çalışmalardan biri de linklere izleme kodu eklemek olacaktır. Dilerseniz link kısaltma servislerinden yararlanabilir ve onların analiz özelliğinden yararlanabilir ya da kendi izleme kodlarınızı oluşturabilirsiniz. E-postanızdaki linkleri bu şekilde oluşturmak, kampanya analizinde daha detaylı sonuçlar almanıza yardımcı olur.

“E-posta

İletişim bilgilerinin eklenmesi: E-postalarınıza iletişim bilgilerini eklemek de bir o kadar önemlidir. Hem sosyal medya hesaplarınızı hem de e-posta ve telefon numarası gibi çeşitli bilgileri yerleştirmelisiniz.

Bilgilerin tasarımcıya iletilmesi: E-posta kampanya tasarımınızı kendiniz yapmıyorsanız, bu tasarımı ve e-postayı hazırlayacak kişilere bu bilgileri eksiksiz bir şekilde iletmelisiniz. Böylelikle tasarım sürecini hızlandırabilir; aynı zamanda bilgilerin eksiksiz olarak hazırlanmasını sağlayabilirsiniz.

Yarınki yazımızda e-posta kampanya planlaması ardından gönderdiğiniz çalışmaların ölçümlemelerini yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan