E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?

31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?

E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de e-posta kampanyalarının ardından da ölçümlemeler yapmalı ve sonuçlarınızı analiz etmelisiniz.

E-posta kampanyalarınızda hangi kriterleri dikkate alarak ölçümleme yapacağınızı da bu yazımızda ele alıyor olacağız. E-posta planlama ile ilgili yazımızı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanya ölçümleme

Toplam gönderilen e-posta sayısı: İlk olarak bakmanız gerekenlerden biri, toplam olarak kaç kişiye bu e-postayı gönderdiğiniz olacaktır. Çünkü genele oranlama yapmak için, elinizdeki toplam gönderim sayısını bilmeniz gerekir.

Adresine ulaşan toplam e-posta sayısı: Gönderilerinizin hepsi adresine ulaşmayabilir. Başka bir deyişle anlatacak olursak, bazı aboneleriniz e-posta hesaplarını yanlış girmiş olabilirler, sahte bir adres girmiş olabilirler ya da e-posta adresi artık kullanılmıyor olabilir. Bu durumda da gönderdiğiniz e-posta sayısı ile adresine ulaşan e-posta sayısı farklılık gösterebilir.

Erişilebilirlik: Erişilebilirlik, gönderdiğiniz e-postalarla adresine ulaşan e-postaların birbirine olan oranıdır. Eğer yüzde 90-95 seviyesinde bir oranınız bulunuyorsa bu gayet iyidir; ancak bunun altındaki oranlar listenizin güncellenmesi gerektiğini işaret eder. Eğer abone listelerini satın aldıysanız bu da yanlış bir tutumdur ve sahte hesaplar satın almış olabileceğiniz anlamına gelebilir. Bu oranın düşük olması, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olacağı için, iş performansınızı düşürür. Sahte veya kullanılmayan hesapları listenizden silmeniz, açılma ve tıklanma oranlarınızın da artmasını sağlar.

Toplam açılan e-posta sayısı: Adresine ulaşan gönderilerinizin kaçının açıldığı da başka bir önemli metriktir. Bu oranın mümkün olduğunca yüksek olması gerekir. Düşük açılma oranları, gönderilerinizin başlığında bazı eksiklikler yapmış olabileceğinizi gösterir.

“E-posta

Toplam tıklanmalar: E-postaların açıldıktan sonra, içerikteki linklere tıklanma oranlarıdır. E-postalarınızı açan kişilerin, kaçının bu linklere tıkladığını ölçümlemelisiniz. Böylelikle kaç kişinin bu gönderilere ve gönderilerin içerikleriyle ilgilendiklerini inceleyebilir ve ilerleyen dönemlerde bu verilere göre e-posta stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Diğer metrikleriniz: Sizin kişisel olarak da ölçümlemek isteyebileceğiniz bir takım metrikleriniz olabilir. Gönderinin içindeki ürün kategorilerinden öne çıkmasını istedikleriniz olabilir, özel bir ürüne olan talep olabilir ya da ürünle ilgili yorum bırakmalarını rica ettiğiniz e-postalar olabilir. Burada kendi metriklerinizi belirledikten sonra, bu çalışmalar sonrasında ne kadarlık bir geri dönüş aldığınız ölçümlemelisiniz.

Terk etme oranları: E-posta çalışmalarınızdan sonra bazı aboneleriniz, üyelikten çıkabilirler. E-posta kampanyası sonrasında, toplamdaki üye sayınızla, gönderim yapmadan önceki üye sayınızı karşılaştırarak, bu sonuçları rahatlıkla görebilirsiniz.

E-posta başına elde edilen gelir: Kampanya başına bu çalışmadan ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi de ölçümlemelisiniz. Böylelikle e-posta çalışmasına yaptığınız yatırımın getirisini de hesaplayabilirsiniz. Tıklama oranları ve sonrasında abonelerin sitenize gelmeleri sırasındaki sepete ekleme ve satın alma işlemlerini takip ederek bu metriği takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin