fbpx

E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?

31 Mart 2017
Sinan Oypan

E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de e-posta kampanyalarının ardından da ölçümlemeler yapmalı ve sonuçlarınızı analiz etmelisiniz.

E-posta kampanyalarınızda hangi kriterleri dikkate alarak ölçümleme yapacağınızı da bu yazımızda ele alıyor olacağız. E-posta planlama ile ilgili yazımızı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanya ölçümleme

Toplam gönderilen e-posta sayısı: İlk olarak bakmanız gerekenlerden biri, toplam olarak kaç kişiye bu e-postayı gönderdiğiniz olacaktır. Çünkü genele oranlama yapmak için, elinizdeki toplam gönderim sayısını bilmeniz gerekir.

Adresine ulaşan toplam e-posta sayısı: Gönderilerinizin hepsi adresine ulaşmayabilir. Başka bir deyişle anlatacak olursak, bazı aboneleriniz e-posta hesaplarını yanlış girmiş olabilirler, sahte bir adres girmiş olabilirler ya da e-posta adresi artık kullanılmıyor olabilir. Bu durumda da gönderdiğiniz e-posta sayısı ile adresine ulaşan e-posta sayısı farklılık gösterebilir.

Erişilebilirlik: Erişilebilirlik, gönderdiğiniz e-postalarla adresine ulaşan e-postaların birbirine olan oranıdır. Eğer yüzde 90-95 seviyesinde bir oranınız bulunuyorsa bu gayet iyidir; ancak bunun altındaki oranlar listenizin güncellenmesi gerektiğini işaret eder. Eğer abone listelerini satın aldıysanız bu da yanlış bir tutumdur ve sahte hesaplar satın almış olabileceğiniz anlamına gelebilir. Bu oranın düşük olması, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olacağı için, iş performansınızı düşürür. Sahte veya kullanılmayan hesapları listenizden silmeniz, açılma ve tıklanma oranlarınızın da artmasını sağlar.

Toplam açılan e-posta sayısı: Adresine ulaşan gönderilerinizin kaçının açıldığı da başka bir önemli metriktir. Bu oranın mümkün olduğunca yüksek olması gerekir. Düşük açılma oranları, gönderilerinizin başlığında bazı eksiklikler yapmış olabileceğinizi gösterir.

“E-posta

Toplam tıklanmalar: E-postaların açıldıktan sonra, içerikteki linklere tıklanma oranlarıdır. E-postalarınızı açan kişilerin, kaçının bu linklere tıkladığını ölçümlemelisiniz. Böylelikle kaç kişinin bu gönderilere ve gönderilerin içerikleriyle ilgilendiklerini inceleyebilir ve ilerleyen dönemlerde bu verilere göre e-posta stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Diğer metrikleriniz: Sizin kişisel olarak da ölçümlemek isteyebileceğiniz bir takım metrikleriniz olabilir. Gönderinin içindeki ürün kategorilerinden öne çıkmasını istedikleriniz olabilir, özel bir ürüne olan talep olabilir ya da ürünle ilgili yorum bırakmalarını rica ettiğiniz e-postalar olabilir. Burada kendi metriklerinizi belirledikten sonra, bu çalışmalar sonrasında ne kadarlık bir geri dönüş aldığınız ölçümlemelisiniz.

Terk etme oranları: E-posta çalışmalarınızdan sonra bazı aboneleriniz, üyelikten çıkabilirler. E-posta kampanyası sonrasında, toplamdaki üye sayınızla, gönderim yapmadan önceki üye sayınızı karşılaştırarak, bu sonuçları rahatlıkla görebilirsiniz.

E-posta başına elde edilen gelir: Kampanya başına bu çalışmadan ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi de ölçümlemelisiniz. Böylelikle e-posta çalışmasına yaptığınız yatırımın getirisini de hesaplayabilirsiniz. Tıklama oranları ve sonrasında abonelerin sitenize gelmeleri sırasındaki sepete ekleme ve satın alma işlemlerini takip ederek bu metriği takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan