E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?

31 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?

E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de e-posta kampanyalarının ardından da ölçümlemeler yapmalı ve sonuçlarınızı analiz etmelisiniz.

E-posta kampanyalarınızda hangi kriterleri dikkate alarak ölçümleme yapacağınızı da bu yazımızda ele alıyor olacağız. E-posta planlama ile ilgili yazımızı aşağıdaki bağlantıdan okuyabilirsiniz.

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanya ölçümleme

Toplam gönderilen e-posta sayısı: İlk olarak bakmanız gerekenlerden biri, toplam olarak kaç kişiye bu e-postayı gönderdiğiniz olacaktır. Çünkü genele oranlama yapmak için, elinizdeki toplam gönderim sayısını bilmeniz gerekir.

Adresine ulaşan toplam e-posta sayısı: Gönderilerinizin hepsi adresine ulaşmayabilir. Başka bir deyişle anlatacak olursak, bazı aboneleriniz e-posta hesaplarını yanlış girmiş olabilirler, sahte bir adres girmiş olabilirler ya da e-posta adresi artık kullanılmıyor olabilir. Bu durumda da gönderdiğiniz e-posta sayısı ile adresine ulaşan e-posta sayısı farklılık gösterebilir.

Erişilebilirlik: Erişilebilirlik, gönderdiğiniz e-postalarla adresine ulaşan e-postaların birbirine olan oranıdır. Eğer yüzde 90-95 seviyesinde bir oranınız bulunuyorsa bu gayet iyidir; ancak bunun altındaki oranlar listenizin güncellenmesi gerektiğini işaret eder. Eğer abone listelerini satın aldıysanız bu da yanlış bir tutumdur ve sahte hesaplar satın almış olabileceğiniz anlamına gelebilir. Bu oranın düşük olması, e-postalardan aldığınız geri dönüşümlerin düşük olmasına neden olacağı için, iş performansınızı düşürür. Sahte veya kullanılmayan hesapları listenizden silmeniz, açılma ve tıklanma oranlarınızın da artmasını sağlar.

Toplam açılan e-posta sayısı: Adresine ulaşan gönderilerinizin kaçının açıldığı da başka bir önemli metriktir. Bu oranın mümkün olduğunca yüksek olması gerekir. Düşük açılma oranları, gönderilerinizin başlığında bazı eksiklikler yapmış olabileceğinizi gösterir.

“E-posta

Toplam tıklanmalar: E-postaların açıldıktan sonra, içerikteki linklere tıklanma oranlarıdır. E-postalarınızı açan kişilerin, kaçının bu linklere tıkladığını ölçümlemelisiniz. Böylelikle kaç kişinin bu gönderilere ve gönderilerin içerikleriyle ilgilendiklerini inceleyebilir ve ilerleyen dönemlerde bu verilere göre e-posta stratejilerinizi geliştirebilirsiniz.

Diğer metrikleriniz: Sizin kişisel olarak da ölçümlemek isteyebileceğiniz bir takım metrikleriniz olabilir. Gönderinin içindeki ürün kategorilerinden öne çıkmasını istedikleriniz olabilir, özel bir ürüne olan talep olabilir ya da ürünle ilgili yorum bırakmalarını rica ettiğiniz e-postalar olabilir. Burada kendi metriklerinizi belirledikten sonra, bu çalışmalar sonrasında ne kadarlık bir geri dönüş aldığınız ölçümlemelisiniz.

Terk etme oranları: E-posta çalışmalarınızdan sonra bazı aboneleriniz, üyelikten çıkabilirler. E-posta kampanyası sonrasında, toplamdaki üye sayınızla, gönderim yapmadan önceki üye sayınızı karşılaştırarak, bu sonuçları rahatlıkla görebilirsiniz.

E-posta başına elde edilen gelir: Kampanya başına bu çalışmadan ne kadarlık bir gelir elde ettiğinizi de ölçümlemelisiniz. Böylelikle e-posta çalışmasına yaptığınız yatırımın getirisini de hesaplayabilirsiniz. Tıklama oranları ve sonrasında abonelerin sitenize gelmeleri sırasındaki sepete ekleme ve satın alma işlemlerini takip ederek bu metriği takip edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2021
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers