E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta göndermeye çalışıyorlar; ancak bu ne kadar doğru?

E posta gönderim sıklığı

Gönderim sıklığını belirlemek için kendinize şunu sormanız gerekecektir: “Tüketicilere sunabileceğim yeni bir şey var mı?” Bu sorunun yanıtı, hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir.

E-ticaret firmalarının yaptığı en büyük yanlışlardan biri, yeni bir şey sunmadıkları halde her gün devamlı olarak e-posta göndermek oluyor. Bu tip gönderiler bir süre sonra spam algısı oluşturmaya başlıyor. Bu durum sonrasında da marka algısı zarar görmeye başlıyor.

E-posta açılma oranlarını artırmak için devamlı e-posta göndermeyin

Kullanıcılar kendilerine bir yarar sağlamayan ya da onların ilgisini çekmeyen e-postaları zaten açmayacaklardır. Çok fazla e-posta göndermek, onların ilgisini çekmenin aksine, sizden gelen mesajlardan sıkılmalarına neden olacaktır. Bunun yanı sıra çok fazla e-posta göndermeye çalışırken hem emek hem de para harcayacaksınız.

“E

Gönderim sıklığınızı nasıl belirleyebilirsiniz?

Yazının başında da dediğimiz gibi “Paylaşacak yeni bir bilgi, ürün ya da fırsatım var mı?” sorusunu öncelikle kendinize sormanız gerekiyor. E-posta pazarlama çalışmaları da bir bakıma bir içerik çalışmasıdır. Bu e-postalar için belli bir içerik oluşturmak gerekiyor.

Eğer devamlı olarak yeni bir içerik oluşturamayacaksanız, (bu yeni bir ürün olabilir, bir rehber ve/ya bilgilendirme yazısı olabilir ya da bir kampanya duyurusu olabilir) e-posta göndermemeniz gerekiyor. Bu içerikleri ne kadar sürede bir devamlı olarak oluşturabilirsiniz?

Günlük olarak yeni içerik ve ürünler oluşturamayacaksanız, bu içerikleri ne kadar sürede oluşturabileceğinize bakın. Eğer haftada bir kez yeni bir şey sunabilecekseniz, e-postalarınızı haftada bir kez gönderebilirsiniz.

Sitenize devamlı olarak yeni ürünler eklemiyorsanız, aynı ürünleri devamlı olarak tanıtmak da sıkıcı olacaktır. Bu nedenle ürün tanıtımlarıyla ilgili e-postalarınızı, yeni ürünler eklediğinizde göndermelisiniz. Bunun süreci sizin işinize bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de e-posta çalışmalarınızı yapmaya başlamadan önce, hangi sıklıkta içerikler oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor. Her gün e-posta gönderimi yapmanız gerekmiyor. Bu çalışmalarınızı iki haftada bir ya da ayda bir yapabilirsiniz.

Önemli olan, tüketicilere yeni bir şeyler sunabilmektir. Devamlı içerik üretebilecek bir gücünüz yoksa, e-posta gönderimlerinizi seyrekleştirebilirsiniz. Abonelerinize kendinizi hatırlatmak için e-posta bültenleri hazırlayabilir ve onlara bazı fırsatlar sunabilirsiniz.

Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi, gönderim sıklığınızı üreteceğiniz yeni içerikler belirleyecektir. Eğer yeni bir şeyler sunamıyorsanız, sadece e-posta göndermek için bu çalışmaları yapmamak daha iyi olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın