E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta göndermeye çalışıyorlar; ancak bu ne kadar doğru?
E posta gönderim sıklığı
Gönderim sıklığını belirlemek için kendinize şunu sormanız gerekecektir: “Tüketicilere sunabileceğim yeni bir şey var mı?” Bu sorunun yanıtı, hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir.
E-ticaret firmalarının yaptığı en büyük yanlışlardan biri, yeni bir şey sunmadıkları halde her gün devamlı olarak e-posta göndermek oluyor. Bu tip gönderiler bir süre sonra spam algısı oluşturmaya başlıyor. Bu durum sonrasında da marka algısı zarar görmeye başlıyor.
E-posta açılma oranlarını artırmak için devamlı e-posta göndermeyin
Kullanıcılar kendilerine bir yarar sağlamayan ya da onların ilgisini çekmeyen e-postaları zaten açmayacaklardır. Çok fazla e-posta göndermek, onların ilgisini çekmenin aksine, sizden gelen mesajlardan sıkılmalarına neden olacaktır. Bunun yanı sıra çok fazla e-posta göndermeye çalışırken hem emek hem de para harcayacaksınız.
Gönderim sıklığınızı nasıl belirleyebilirsiniz?
Yazının başında da dediğimiz gibi “Paylaşacak yeni bir bilgi, ürün ya da fırsatım var mı?” sorusunu öncelikle kendinize sormanız gerekiyor. E-posta pazarlama çalışmaları da bir bakıma bir içerik çalışmasıdır. Bu e-postalar için belli bir içerik oluşturmak gerekiyor.
Eğer devamlı olarak yeni bir içerik oluşturamayacaksanız, (bu yeni bir ürün olabilir, bir rehber ve/ya bilgilendirme yazısı olabilir ya da bir kampanya duyurusu olabilir) e-posta göndermemeniz gerekiyor. Bu içerikleri ne kadar sürede bir devamlı olarak oluşturabilirsiniz?
Günlük olarak yeni içerik ve ürünler oluşturamayacaksanız, bu içerikleri ne kadar sürede oluşturabileceğinize bakın. Eğer haftada bir kez yeni bir şey sunabilecekseniz, e-postalarınızı haftada bir kez gönderebilirsiniz.
Sitenize devamlı olarak yeni ürünler eklemiyorsanız, aynı ürünleri devamlı olarak tanıtmak da sıkıcı olacaktır. Bu nedenle ürün tanıtımlarıyla ilgili e-postalarınızı, yeni ürünler eklediğinizde göndermelisiniz. Bunun süreci sizin işinize bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
Bu nedenle de e-posta çalışmalarınızı yapmaya başlamadan önce, hangi sıklıkta içerikler oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor. Her gün e-posta gönderimi yapmanız gerekmiyor. Bu çalışmalarınızı iki haftada bir ya da ayda bir yapabilirsiniz.
Önemli olan, tüketicilere yeni bir şeyler sunabilmektir. Devamlı içerik üretebilecek bir gücünüz yoksa, e-posta gönderimlerinizi seyrekleştirebilirsiniz. Abonelerinize kendinizi hatırlatmak için e-posta bültenleri hazırlayabilir ve onlara bazı fırsatlar sunabilirsiniz.
Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi, gönderim sıklığınızı üreteceğiniz yeni içerikler belirleyecektir. Eğer yeni bir şeyler sunamıyorsanız, sadece e-posta göndermek için bu çalışmaları yapmamak daha iyi olacaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar