fbpx

E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

14 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta göndermeye çalışıyorlar; ancak bu ne kadar doğru?

E posta gönderim sıklığı

Gönderim sıklığını belirlemek için kendinize şunu sormanız gerekecektir: “Tüketicilere sunabileceğim yeni bir şey var mı?” Bu sorunun yanıtı, hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir.

E-ticaret firmalarının yaptığı en büyük yanlışlardan biri, yeni bir şey sunmadıkları halde her gün devamlı olarak e-posta göndermek oluyor. Bu tip gönderiler bir süre sonra spam algısı oluşturmaya başlıyor. Bu durum sonrasında da marka algısı zarar görmeye başlıyor.

E-posta açılma oranlarını artırmak için devamlı e-posta göndermeyin

Kullanıcılar kendilerine bir yarar sağlamayan ya da onların ilgisini çekmeyen e-postaları zaten açmayacaklardır. Çok fazla e-posta göndermek, onların ilgisini çekmenin aksine, sizden gelen mesajlardan sıkılmalarına neden olacaktır. Bunun yanı sıra çok fazla e-posta göndermeye çalışırken hem emek hem de para harcayacaksınız.

“E

Gönderim sıklığınızı nasıl belirleyebilirsiniz?

Yazının başında da dediğimiz gibi “Paylaşacak yeni bir bilgi, ürün ya da fırsatım var mı?” sorusunu öncelikle kendinize sormanız gerekiyor. E-posta pazarlama çalışmaları da bir bakıma bir içerik çalışmasıdır. Bu e-postalar için belli bir içerik oluşturmak gerekiyor.

Eğer devamlı olarak yeni bir içerik oluşturamayacaksanız, (bu yeni bir ürün olabilir, bir rehber ve/ya bilgilendirme yazısı olabilir ya da bir kampanya duyurusu olabilir) e-posta göndermemeniz gerekiyor. Bu içerikleri ne kadar sürede bir devamlı olarak oluşturabilirsiniz?

Günlük olarak yeni içerik ve ürünler oluşturamayacaksanız, bu içerikleri ne kadar sürede oluşturabileceğinize bakın. Eğer haftada bir kez yeni bir şey sunabilecekseniz, e-postalarınızı haftada bir kez gönderebilirsiniz.

Sitenize devamlı olarak yeni ürünler eklemiyorsanız, aynı ürünleri devamlı olarak tanıtmak da sıkıcı olacaktır. Bu nedenle ürün tanıtımlarıyla ilgili e-postalarınızı, yeni ürünler eklediğinizde göndermelisiniz. Bunun süreci sizin işinize bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de e-posta çalışmalarınızı yapmaya başlamadan önce, hangi sıklıkta içerikler oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor. Her gün e-posta gönderimi yapmanız gerekmiyor. Bu çalışmalarınızı iki haftada bir ya da ayda bir yapabilirsiniz.

Önemli olan, tüketicilere yeni bir şeyler sunabilmektir. Devamlı içerik üretebilecek bir gücünüz yoksa, e-posta gönderimlerinizi seyrekleştirebilirsiniz. Abonelerinize kendinizi hatırlatmak için e-posta bültenleri hazırlayabilir ve onlara bazı fırsatlar sunabilirsiniz.

Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi, gönderim sıklığınızı üreteceğiniz yeni içerikler belirleyecektir. Eğer yeni bir şeyler sunamıyorsanız, sadece e-posta göndermek için bu çalışmaları yapmamak daha iyi olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan