E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?

E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta göndermeye çalışıyorlar; ancak bu ne kadar doğru?

E posta gönderim sıklığı

Gönderim sıklığını belirlemek için kendinize şunu sormanız gerekecektir: “Tüketicilere sunabileceğim yeni bir şey var mı?” Bu sorunun yanıtı, hangi sıklıkta gönderim yapmanız gerektiği konusunda size bazı fikirler verecektir.

E-ticaret firmalarının yaptığı en büyük yanlışlardan biri, yeni bir şey sunmadıkları halde her gün devamlı olarak e-posta göndermek oluyor. Bu tip gönderiler bir süre sonra spam algısı oluşturmaya başlıyor. Bu durum sonrasında da marka algısı zarar görmeye başlıyor.

E-posta açılma oranlarını artırmak için devamlı e-posta göndermeyin

Kullanıcılar kendilerine bir yarar sağlamayan ya da onların ilgisini çekmeyen e-postaları zaten açmayacaklardır. Çok fazla e-posta göndermek, onların ilgisini çekmenin aksine, sizden gelen mesajlardan sıkılmalarına neden olacaktır. Bunun yanı sıra çok fazla e-posta göndermeye çalışırken hem emek hem de para harcayacaksınız.

“E

Gönderim sıklığınızı nasıl belirleyebilirsiniz?

Yazının başında da dediğimiz gibi “Paylaşacak yeni bir bilgi, ürün ya da fırsatım var mı?” sorusunu öncelikle kendinize sormanız gerekiyor. E-posta pazarlama çalışmaları da bir bakıma bir içerik çalışmasıdır. Bu e-postalar için belli bir içerik oluşturmak gerekiyor.

Eğer devamlı olarak yeni bir içerik oluşturamayacaksanız, (bu yeni bir ürün olabilir, bir rehber ve/ya bilgilendirme yazısı olabilir ya da bir kampanya duyurusu olabilir) e-posta göndermemeniz gerekiyor. Bu içerikleri ne kadar sürede bir devamlı olarak oluşturabilirsiniz?

Günlük olarak yeni içerik ve ürünler oluşturamayacaksanız, bu içerikleri ne kadar sürede oluşturabileceğinize bakın. Eğer haftada bir kez yeni bir şey sunabilecekseniz, e-postalarınızı haftada bir kez gönderebilirsiniz.

Sitenize devamlı olarak yeni ürünler eklemiyorsanız, aynı ürünleri devamlı olarak tanıtmak da sıkıcı olacaktır. Bu nedenle ürün tanıtımlarıyla ilgili e-postalarınızı, yeni ürünler eklediğinizde göndermelisiniz. Bunun süreci sizin işinize bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Bu nedenle de e-posta çalışmalarınızı yapmaya başlamadan önce, hangi sıklıkta içerikler oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor. Her gün e-posta gönderimi yapmanız gerekmiyor. Bu çalışmalarınızı iki haftada bir ya da ayda bir yapabilirsiniz.

Önemli olan, tüketicilere yeni bir şeyler sunabilmektir. Devamlı içerik üretebilecek bir gücünüz yoksa, e-posta gönderimlerinizi seyrekleştirebilirsiniz. Abonelerinize kendinizi hatırlatmak için e-posta bültenleri hazırlayabilir ve onlara bazı fırsatlar sunabilirsiniz.

Yazının genelinde de bahsettiğimiz gibi, gönderim sıklığınızı üreteceğiniz yeni içerikler belirleyecektir. Eğer yeni bir şeyler sunamıyorsanız, sadece e-posta göndermek için bu çalışmaları yapmamak daha iyi olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi nedir ve neden önemlidir?
Alan adı otoritesi ya da domain otoritesi, bir web sitesinin arama motorları üzerindeki gücünü ve değerini belirleyen bir metrik olarak öne çıkmaktadır. SEO çalışmaları için önemli olması nedeniyle alan adı otoritesini...
18 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan