fbpx

E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri

26 Eylül 2016
Sinan Oypan

E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin hesaplanmamasına neden olacaktır; aynı zamanda bu çalışmalara yapılan yatırımlarım ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır.

E-posta gönderilerini ölçümleme

Abone sayısını artırmak, yatırım getirisini artırmak ve yapılan çalışmaların başarılarını ölçümlemek için bazı kriterlerin devamlı olarak analiz edilmesi gerekiyor. Bu rehberde de bu kontrol etmeniz gereken bu kriterleri sizinle paylaşacağız.

Geri dönüşüm oranı

E-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alıp alamadığınızı kontrol etmelisiniz. Bunun için de öncelikle bazı hedefler belirlemeniz ve bu hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğine bakmalısınız. Site trafiğini artırmak, kampanyaya katılımları artırmak ya da ürün sayfalarına yönlendirmek gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz ve gönderileriniz sonucunda ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Açılma oranları

Analiz etmeniz gereken metriklerden biri açılma oranıdır. E-postalarınızın ne kadar kişi tarafından açıldığı ve bu kişiler genel abone sayınıza olan oranı oldukça önemlidir. Bu metrik ile abonelerinizin yüzde kaçının e-postalarınıza ilgi gösterdiğini öğrenebilirsiniz.

Tıklanma oranları

Bir diğer kriter ise tıklanma oranlarıdır. Gönderilerinizin içindeki yönlendirme linklerine kaç kişinin tıkladığını görmek, sitenize ne kadar yönlendirme yapıldığını gösterecektir. Bu oran, açılma oranından farklılık gösterebilir çünkü e-postalarınızı açan kişiler, gönderileriniz içindeki linklere tıklamayabilir. Bu nedenle ayrıca ele alınması gereken bir metriktir.

Terk etme oranı

Bu metrik, kullanıcıların ne kadar süre e-postalarınıza ilgi gösterdiğini gösterir. Bu oranın yüksek olması sizin için sıkıntılı bir durumdur; çünkü bu durum abonelerinizin e-postalarınızı beğenmediğini gösterecektir. Terk etme oranlarının yüksek olması durumunda, e-posta çalışmalarınızda bazı düzenlemelere gitmeniz gerekir.

Aktif olmayan kullanıcı sayısı

Abone listelerinizin güncel olması da oldukça önemlidir. Bu nedenle de bir süredir aktif olmayan kullanıcıları belirlemeniz gerekiyor. Belli dönemlerde abone listelerinizdeki hesapların ne kadarının aktif olup olmadığını analiz etmelisiniz. Aktif olmayan hesapları silmeniz sizin yararınıza olacaktır; çünkü aktif olmayan hesaplar, açılma ve tıklama oranlarınızı ciddi oranda düşürür.

E-posta başına elde edilen gelir

En önemli metriklerden biri de bir e-posta başına ne kadar gelir elde ettiğinizdir. Geri dönüşüm oranlarınızla belli bir çizgide giden bu metriği özellikle incelemelisiniz. Bir e-posta başına elde ettiğiniz gelir, harcadığınız paradan daha az ise, çalışmalarınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekiyor.

E-posta şablonlarınızı değiştirebilir, abone listelerinizi yeni kategorilere bölebilir ve farklı call to action ile metinler düzenleyebilirsiniz.

Yeni abone sayısı

Listenize abone olan yeni kişileri inceleyerek, abone formlarınızın ve abonelik butonlarınızın verimliliğini ölçümleyebilirsiniz. Bu oranı belli bir zaman parametresi ile karşılaştırdığınızda, bu zaman dilimi içerisinde ne kadar yeni abone kazandığınızı görebilirsiniz.

“E-posta

Abonelikten çıkanların sayısı

İncelemeniz gereken bir diğer önemli kriter ise abonelikten çıkanların sayısıdır. Abone listenizden çıkan kişilerin oranı da e-posta çalışmalarınızın başarısını ya da başarısızlığını gösterecektir.

Abonelikten çıkan çok fazla kişinin olması, bu çalışmalarınızın gerektiği gibi yapılmadığını gösterecektir. Bu durumlarda içeriklerinizi değiştirebilir ya da gönderim sıklığınızı azaltabilirsiniz.

Her zaman abone listesinden çıkan aboneler olacaktır; bu yüzden hemen panik olmanıza gerek yok. Fakat bu oranın çok yüksek olması durumunda bazı yanlışlar yaptığınızı kabul etmeniz gerekiyor. Çok hızlı bir şekilde abone kaybediyorsanız, e-posta çalışmalarınıza biraz ara verip sıfırdan bir strateji geliştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Facebook Live uygulaması ile beraber, içerik üretiminde canlı yayın videolar oldukça kolaylaşmaya başladı. Facebook’un yanı sıra Youtube üzerinden de canlı yayınlar yapılabiliyor. Şu an Instagram da bu uygulamayı bazı kanallar...
19 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan