E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri

26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri

E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin hesaplanmamasına neden olacaktır; aynı zamanda bu çalışmalara yapılan yatırımlarım ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır.

E-posta gönderilerini ölçümleme

Abone sayısını artırmak, yatırım getirisini artırmak ve yapılan çalışmaların başarılarını ölçümlemek için bazı kriterlerin devamlı olarak analiz edilmesi gerekiyor. Bu rehberde de bu kontrol etmeniz gereken bu kriterleri sizinle paylaşacağız.

Geri dönüşüm oranı

E-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alıp alamadığınızı kontrol etmelisiniz. Bunun için de öncelikle bazı hedefler belirlemeniz ve bu hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğine bakmalısınız. Site trafiğini artırmak, kampanyaya katılımları artırmak ya da ürün sayfalarına yönlendirmek gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz ve gönderileriniz sonucunda ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Açılma oranları

Analiz etmeniz gereken metriklerden biri açılma oranıdır. E-postalarınızın ne kadar kişi tarafından açıldığı ve bu kişiler genel abone sayınıza olan oranı oldukça önemlidir. Bu metrik ile abonelerinizin yüzde kaçının e-postalarınıza ilgi gösterdiğini öğrenebilirsiniz.

Tıklanma oranları

Bir diğer kriter ise tıklanma oranlarıdır. Gönderilerinizin içindeki yönlendirme linklerine kaç kişinin tıkladığını görmek, sitenize ne kadar yönlendirme yapıldığını gösterecektir. Bu oran, açılma oranından farklılık gösterebilir çünkü e-postalarınızı açan kişiler, gönderileriniz içindeki linklere tıklamayabilir. Bu nedenle ayrıca ele alınması gereken bir metriktir.

Terk etme oranı

Bu metrik, kullanıcıların ne kadar süre e-postalarınıza ilgi gösterdiğini gösterir. Bu oranın yüksek olması sizin için sıkıntılı bir durumdur; çünkü bu durum abonelerinizin e-postalarınızı beğenmediğini gösterecektir. Terk etme oranlarının yüksek olması durumunda, e-posta çalışmalarınızda bazı düzenlemelere gitmeniz gerekir.

Aktif olmayan kullanıcı sayısı

Abone listelerinizin güncel olması da oldukça önemlidir. Bu nedenle de bir süredir aktif olmayan kullanıcıları belirlemeniz gerekiyor. Belli dönemlerde abone listelerinizdeki hesapların ne kadarının aktif olup olmadığını analiz etmelisiniz. Aktif olmayan hesapları silmeniz sizin yararınıza olacaktır; çünkü aktif olmayan hesaplar, açılma ve tıklama oranlarınızı ciddi oranda düşürür.

E-posta başına elde edilen gelir

En önemli metriklerden biri de bir e-posta başına ne kadar gelir elde ettiğinizdir. Geri dönüşüm oranlarınızla belli bir çizgide giden bu metriği özellikle incelemelisiniz. Bir e-posta başına elde ettiğiniz gelir, harcadığınız paradan daha az ise, çalışmalarınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekiyor.

E-posta şablonlarınızı değiştirebilir, abone listelerinizi yeni kategorilere bölebilir ve farklı call to action ile metinler düzenleyebilirsiniz.

Yeni abone sayısı

Listenize abone olan yeni kişileri inceleyerek, abone formlarınızın ve abonelik butonlarınızın verimliliğini ölçümleyebilirsiniz. Bu oranı belli bir zaman parametresi ile karşılaştırdığınızda, bu zaman dilimi içerisinde ne kadar yeni abone kazandığınızı görebilirsiniz.

“E-posta

Abonelikten çıkanların sayısı

İncelemeniz gereken bir diğer önemli kriter ise abonelikten çıkanların sayısıdır. Abone listenizden çıkan kişilerin oranı da e-posta çalışmalarınızın başarısını ya da başarısızlığını gösterecektir.

Abonelikten çıkan çok fazla kişinin olması, bu çalışmalarınızın gerektiği gibi yapılmadığını gösterecektir. Bu durumlarda içeriklerinizi değiştirebilir ya da gönderim sıklığınızı azaltabilirsiniz.

Her zaman abone listesinden çıkan aboneler olacaktır; bu yüzden hemen panik olmanıza gerek yok. Fakat bu oranın çok yüksek olması durumunda bazı yanlışlar yaptığınızı kabul etmeniz gerekiyor. Çok hızlı bir şekilde abone kaybediyorsanız, e-posta çalışmalarınıza biraz ara verip sıfırdan bir strateji geliştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın