E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin hesaplanmamasına neden olacaktır; aynı zamanda bu çalışmalara yapılan yatırımlarım ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır.
E-posta gönderilerini ölçümleme
Abone sayısını artırmak, yatırım getirisini artırmak ve yapılan çalışmaların başarılarını ölçümlemek için bazı kriterlerin devamlı olarak analiz edilmesi gerekiyor. Bu rehberde de bu kontrol etmeniz gereken bu kriterleri sizinle paylaşacağız.
Geri dönüşüm oranı
E-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alıp alamadığınızı kontrol etmelisiniz. Bunun için de öncelikle bazı hedefler belirlemeniz ve bu hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğine bakmalısınız. Site trafiğini artırmak, kampanyaya katılımları artırmak ya da ürün sayfalarına yönlendirmek gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz ve gönderileriniz sonucunda ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.
Açılma oranları
Analiz etmeniz gereken metriklerden biri açılma oranıdır. E-postalarınızın ne kadar kişi tarafından açıldığı ve bu kişiler genel abone sayınıza olan oranı oldukça önemlidir. Bu metrik ile abonelerinizin yüzde kaçının e-postalarınıza ilgi gösterdiğini öğrenebilirsiniz.
Tıklanma oranları
Bir diğer kriter ise tıklanma oranlarıdır. Gönderilerinizin içindeki yönlendirme linklerine kaç kişinin tıkladığını görmek, sitenize ne kadar yönlendirme yapıldığını gösterecektir. Bu oran, açılma oranından farklılık gösterebilir çünkü e-postalarınızı açan kişiler, gönderileriniz içindeki linklere tıklamayabilir. Bu nedenle ayrıca ele alınması gereken bir metriktir.
Terk etme oranı
Bu metrik, kullanıcıların ne kadar süre e-postalarınıza ilgi gösterdiğini gösterir. Bu oranın yüksek olması sizin için sıkıntılı bir durumdur; çünkü bu durum abonelerinizin e-postalarınızı beğenmediğini gösterecektir. Terk etme oranlarının yüksek olması durumunda, e-posta çalışmalarınızda bazı düzenlemelere gitmeniz gerekir.
Aktif olmayan kullanıcı sayısı
Abone listelerinizin güncel olması da oldukça önemlidir. Bu nedenle de bir süredir aktif olmayan kullanıcıları belirlemeniz gerekiyor. Belli dönemlerde abone listelerinizdeki hesapların ne kadarının aktif olup olmadığını analiz etmelisiniz. Aktif olmayan hesapları silmeniz sizin yararınıza olacaktır; çünkü aktif olmayan hesaplar, açılma ve tıklama oranlarınızı ciddi oranda düşürür.
E-posta başına elde edilen gelir
En önemli metriklerden biri de bir e-posta başına ne kadar gelir elde ettiğinizdir. Geri dönüşüm oranlarınızla belli bir çizgide giden bu metriği özellikle incelemelisiniz. Bir e-posta başına elde ettiğiniz gelir, harcadığınız paradan daha az ise, çalışmalarınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekiyor.
E-posta şablonlarınızı değiştirebilir, abone listelerinizi yeni kategorilere bölebilir ve farklı call to action ile metinler düzenleyebilirsiniz.
Yeni abone sayısı
Listenize abone olan yeni kişileri inceleyerek, abone formlarınızın ve abonelik butonlarınızın verimliliğini ölçümleyebilirsiniz. Bu oranı belli bir zaman parametresi ile karşılaştırdığınızda, bu zaman dilimi içerisinde ne kadar yeni abone kazandığınızı görebilirsiniz.
Abonelikten çıkanların sayısı
İncelemeniz gereken bir diğer önemli kriter ise abonelikten çıkanların sayısıdır. Abone listenizden çıkan kişilerin oranı da e-posta çalışmalarınızın başarısını ya da başarısızlığını gösterecektir.
Abonelikten çıkan çok fazla kişinin olması, bu çalışmalarınızın gerektiği gibi yapılmadığını gösterecektir. Bu durumlarda içeriklerinizi değiştirebilir ya da gönderim sıklığınızı azaltabilirsiniz.
Her zaman abone listesinden çıkan aboneler olacaktır; bu yüzden hemen panik olmanıza gerek yok. Fakat bu oranın çok yüksek olması durumunda bazı yanlışlar yaptığınızı kabul etmeniz gerekiyor. Çok hızlı bir şekilde abone kaybediyorsanız, e-posta çalışmalarınıza biraz ara verip sıfırdan bir strateji geliştirmeniz gerekecektir.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar