E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri

26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri

E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin hesaplanmamasına neden olacaktır; aynı zamanda bu çalışmalara yapılan yatırımlarım ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır.

E-posta gönderilerini ölçümleme

Abone sayısını artırmak, yatırım getirisini artırmak ve yapılan çalışmaların başarılarını ölçümlemek için bazı kriterlerin devamlı olarak analiz edilmesi gerekiyor. Bu rehberde de bu kontrol etmeniz gereken bu kriterleri sizinle paylaşacağız.

Geri dönüşüm oranı

E-posta çalışmalarınızdan beklediğiniz geri dönüşümleri alıp alamadığınızı kontrol etmelisiniz. Bunun için de öncelikle bazı hedefler belirlemeniz ve bu hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğine bakmalısınız. Site trafiğini artırmak, kampanyaya katılımları artırmak ya da ürün sayfalarına yönlendirmek gibi farklı amaçlar belirleyebilirsiniz ve gönderileriniz sonucunda ne kadarlık bir geri dönüşüm aldığınızı inceleyebilirsiniz.

Açılma oranları

Analiz etmeniz gereken metriklerden biri açılma oranıdır. E-postalarınızın ne kadar kişi tarafından açıldığı ve bu kişiler genel abone sayınıza olan oranı oldukça önemlidir. Bu metrik ile abonelerinizin yüzde kaçının e-postalarınıza ilgi gösterdiğini öğrenebilirsiniz.

Tıklanma oranları

Bir diğer kriter ise tıklanma oranlarıdır. Gönderilerinizin içindeki yönlendirme linklerine kaç kişinin tıkladığını görmek, sitenize ne kadar yönlendirme yapıldığını gösterecektir. Bu oran, açılma oranından farklılık gösterebilir çünkü e-postalarınızı açan kişiler, gönderileriniz içindeki linklere tıklamayabilir. Bu nedenle ayrıca ele alınması gereken bir metriktir.

Terk etme oranı

Bu metrik, kullanıcıların ne kadar süre e-postalarınıza ilgi gösterdiğini gösterir. Bu oranın yüksek olması sizin için sıkıntılı bir durumdur; çünkü bu durum abonelerinizin e-postalarınızı beğenmediğini gösterecektir. Terk etme oranlarının yüksek olması durumunda, e-posta çalışmalarınızda bazı düzenlemelere gitmeniz gerekir.

Aktif olmayan kullanıcı sayısı

Abone listelerinizin güncel olması da oldukça önemlidir. Bu nedenle de bir süredir aktif olmayan kullanıcıları belirlemeniz gerekiyor. Belli dönemlerde abone listelerinizdeki hesapların ne kadarının aktif olup olmadığını analiz etmelisiniz. Aktif olmayan hesapları silmeniz sizin yararınıza olacaktır; çünkü aktif olmayan hesaplar, açılma ve tıklama oranlarınızı ciddi oranda düşürür.

E-posta başına elde edilen gelir

En önemli metriklerden biri de bir e-posta başına ne kadar gelir elde ettiğinizdir. Geri dönüşüm oranlarınızla belli bir çizgide giden bu metriği özellikle incelemelisiniz. Bir e-posta başına elde ettiğiniz gelir, harcadığınız paradan daha az ise, çalışmalarınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekiyor.

E-posta şablonlarınızı değiştirebilir, abone listelerinizi yeni kategorilere bölebilir ve farklı call to action ile metinler düzenleyebilirsiniz.

Yeni abone sayısı

Listenize abone olan yeni kişileri inceleyerek, abone formlarınızın ve abonelik butonlarınızın verimliliğini ölçümleyebilirsiniz. Bu oranı belli bir zaman parametresi ile karşılaştırdığınızda, bu zaman dilimi içerisinde ne kadar yeni abone kazandığınızı görebilirsiniz.

“E-posta

Abonelikten çıkanların sayısı

İncelemeniz gereken bir diğer önemli kriter ise abonelikten çıkanların sayısıdır. Abone listenizden çıkan kişilerin oranı da e-posta çalışmalarınızın başarısını ya da başarısızlığını gösterecektir.

Abonelikten çıkan çok fazla kişinin olması, bu çalışmalarınızın gerektiği gibi yapılmadığını gösterecektir. Bu durumlarda içeriklerinizi değiştirebilir ya da gönderim sıklığınızı azaltabilirsiniz.

Her zaman abone listesinden çıkan aboneler olacaktır; bu yüzden hemen panik olmanıza gerek yok. Fakat bu oranın çok yüksek olması durumunda bazı yanlışlar yaptığınızı kabul etmeniz gerekiyor. Çok hızlı bir şekilde abone kaybediyorsanız, e-posta çalışmalarınıza biraz ara verip sıfırdan bir strateji geliştirmeniz gerekecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers