Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri

9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri

E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için e posta abonelikten çıkma sebepleri üzerinden durulmalıdır.

E posta abonelikten çıkma sebepleri

E-posta pazarlama çalışmalarında abone listelerini büyütmek, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar; ancak işin bir de olumsuz tarafı bulunuyor. Kullanıcılar markaların e-posta listelerinden farklı sebeplerden dolayı çıkabiliyorlar. Her firmanın e-posta aboneliğinden ayrılan kullanıcılar bulunur; ancak bu oranın çok yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışların yapıldığını gösterir. Bu rehberimizde de kullanıcıların e-posta aboneliğinden ayrılmalarına neden olan temel problemlerin üzerinde duracağız.

Çok fazla e-posta gönderimi yapmak

Kullanıcıların e-posta listelerinden ayrılmalarına sebep olan durumlardan biri, markanın kullanıcılara çok fazla e-posta gönderimi yapıyor olmasıdır. Çok sık e-posta gönderiminin yapılması kullanıcıları rahatsız eder ve bu sebeple de markadan e-posta almamayı istemelerine neden olur. E-posta stratejinizi belirlerken, kullanıcıları da göz önünde bulundurmanız ve onları sıkmadan e-posta çalışmaları yapmaya özen göstermelisiniz.

Yeni bir şeyler sunmamak

Çok sık e-posta gönderimi yapımının yanı sıra e-postalarda kullanıcılara yeni bir şeyler sunmamak da kullanıcıların ilgisini çekememenize neden olacağı için abonelikten çıkmalarına sebep olur. E-posta gönderileri hazırlarken kullanıcılara yeni bir bilgi, fırsat ya da içerik sunmanız bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullanıcıların onayını almadan e-posta gönderimleri yapmak

Kullanıcılar site üzerinden alışveriş yaptıklarında kullanıcıların e-posta adreslerini de edinmiş olursunuz. Ancak bu yöntem doğrudan onlara e-posta kampanyası çalışmaları yapmak için uygun değildir. Bu şekilde kullanıcı bilgilerini kullanarak onlara e-posta gönderimleri yapmanız kullanıcıları rahatsız edebilir. E-posta çalışmaları yapmadan önce onlardan bunun onayı almanız bir hayli önemlidir.

“e

Sıkıcı ve sıradan içerikler paylaşmak

E-posta gönderilerinde kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz gerekiyor. Tasarım ve içerik olarak sıradan ya da sıkıcı olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeye yeterli olmayacaktır. E-posta gönderilerinizde ilgi uyandıracak ve onların dikkatini çekecek metinler oluşturmanız; aynı zamanda görsellerinizi de iyi seçemeniz gerekir.

E-postalarınızın spam gibi görünmesi

Kullanıcılar e-posta kutularını açtıklarında ilk olarak gönderici adını ve e-postanın başlığını görürler. Bu noktada da bu başlıklar e-postaların açılmasında önemli bir rol oynamakta. E-posta başlıklarınızda kullandığınız metinlerinizi iyi seçmeniz gerekiyor. Spam şeklinde algılanabilecek kelime ve sloganlardan kaçınmanız bu noktada oldukça önemli. Çok fazla büyük harf kullanımı, indirim, fırsat, ücretsiz gibi kelimeleri ya da fiyat gibi detayları çok fazla öne çıkartmak başlıklarınızın spam gibi görünmesine neden olabilir.

Kullanıcılarla ilgisi olmayan içerikler göndermek

E-posta çalışmalarında kişiselleştirmeler yapmak ve aboneleri ilgi alanlarına göre kategorize etmek, e-postaların açılma oranlarının artmasına yardımcı olur. Ancak abone listelerini kategorize etmediğinizde kullanıcılara ilgileri olmayan ürünlerle ilgili içerikler gönderebilirsiniz. Bu sürecin sürekli devam ediyor olması da kullanıcıların abonelikten çıkmasına neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın