Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri

9 Kasım 2017
Sinan Oypan

E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için e posta abonelikten çıkma sebepleri üzerinden durulmalıdır.

E posta abonelikten çıkma sebepleri

E-posta pazarlama çalışmalarında abone listelerini büyütmek, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar; ancak işin bir de olumsuz tarafı bulunuyor. Kullanıcılar markaların e-posta listelerinden farklı sebeplerden dolayı çıkabiliyorlar. Her firmanın e-posta aboneliğinden ayrılan kullanıcılar bulunur; ancak bu oranın çok yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışların yapıldığını gösterir. Bu rehberimizde de kullanıcıların e-posta aboneliğinden ayrılmalarına neden olan temel problemlerin üzerinde duracağız.

Çok fazla e-posta gönderimi yapmak

Kullanıcıların e-posta listelerinden ayrılmalarına sebep olan durumlardan biri, markanın kullanıcılara çok fazla e-posta gönderimi yapıyor olmasıdır. Çok sık e-posta gönderiminin yapılması kullanıcıları rahatsız eder ve bu sebeple de markadan e-posta almamayı istemelerine neden olur. E-posta stratejinizi belirlerken, kullanıcıları da göz önünde bulundurmanız ve onları sıkmadan e-posta çalışmaları yapmaya özen göstermelisiniz.

Yeni bir şeyler sunmamak

Çok sık e-posta gönderimi yapımının yanı sıra e-postalarda kullanıcılara yeni bir şeyler sunmamak da kullanıcıların ilgisini çekememenize neden olacağı için abonelikten çıkmalarına sebep olur. E-posta gönderileri hazırlarken kullanıcılara yeni bir bilgi, fırsat ya da içerik sunmanız bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullanıcıların onayını almadan e-posta gönderimleri yapmak

Kullanıcılar site üzerinden alışveriş yaptıklarında kullanıcıların e-posta adreslerini de edinmiş olursunuz. Ancak bu yöntem doğrudan onlara e-posta kampanyası çalışmaları yapmak için uygun değildir. Bu şekilde kullanıcı bilgilerini kullanarak onlara e-posta gönderimleri yapmanız kullanıcıları rahatsız edebilir. E-posta çalışmaları yapmadan önce onlardan bunun onayı almanız bir hayli önemlidir.

“e

Sıkıcı ve sıradan içerikler paylaşmak

E-posta gönderilerinde kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz gerekiyor. Tasarım ve içerik olarak sıradan ya da sıkıcı olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeye yeterli olmayacaktır. E-posta gönderilerinizde ilgi uyandıracak ve onların dikkatini çekecek metinler oluşturmanız; aynı zamanda görsellerinizi de iyi seçemeniz gerekir.

E-postalarınızın spam gibi görünmesi

Kullanıcılar e-posta kutularını açtıklarında ilk olarak gönderici adını ve e-postanın başlığını görürler. Bu noktada da bu başlıklar e-postaların açılmasında önemli bir rol oynamakta. E-posta başlıklarınızda kullandığınız metinlerinizi iyi seçmeniz gerekiyor. Spam şeklinde algılanabilecek kelime ve sloganlardan kaçınmanız bu noktada oldukça önemli. Çok fazla büyük harf kullanımı, indirim, fırsat, ücretsiz gibi kelimeleri ya da fiyat gibi detayları çok fazla öne çıkartmak başlıklarınızın spam gibi görünmesine neden olabilir.

Kullanıcılarla ilgisi olmayan içerikler göndermek

E-posta çalışmalarında kişiselleştirmeler yapmak ve aboneleri ilgi alanlarına göre kategorize etmek, e-postaların açılma oranlarının artmasına yardımcı olur. Ancak abone listelerini kategorize etmediğinizde kullanıcılara ilgileri olmayan ürünlerle ilgili içerikler gönderebilirsiniz. Bu sürecin sürekli devam ediyor olması da kullanıcıların abonelikten çıkmasına neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan