fbpx

Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri

9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri

E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için e posta abonelikten çıkma sebepleri üzerinden durulmalıdır.

E posta abonelikten çıkma sebepleri

E-posta pazarlama çalışmalarında abone listelerini büyütmek, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar; ancak işin bir de olumsuz tarafı bulunuyor. Kullanıcılar markaların e-posta listelerinden farklı sebeplerden dolayı çıkabiliyorlar. Her firmanın e-posta aboneliğinden ayrılan kullanıcılar bulunur; ancak bu oranın çok yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışların yapıldığını gösterir. Bu rehberimizde de kullanıcıların e-posta aboneliğinden ayrılmalarına neden olan temel problemlerin üzerinde duracağız.

Çok fazla e-posta gönderimi yapmak

Kullanıcıların e-posta listelerinden ayrılmalarına sebep olan durumlardan biri, markanın kullanıcılara çok fazla e-posta gönderimi yapıyor olmasıdır. Çok sık e-posta gönderiminin yapılması kullanıcıları rahatsız eder ve bu sebeple de markadan e-posta almamayı istemelerine neden olur. E-posta stratejinizi belirlerken, kullanıcıları da göz önünde bulundurmanız ve onları sıkmadan e-posta çalışmaları yapmaya özen göstermelisiniz.

Yeni bir şeyler sunmamak

Çok sık e-posta gönderimi yapımının yanı sıra e-postalarda kullanıcılara yeni bir şeyler sunmamak da kullanıcıların ilgisini çekememenize neden olacağı için abonelikten çıkmalarına sebep olur. E-posta gönderileri hazırlarken kullanıcılara yeni bir bilgi, fırsat ya da içerik sunmanız bu sebeple oldukça önemlidir.

Kullanıcıların onayını almadan e-posta gönderimleri yapmak

Kullanıcılar site üzerinden alışveriş yaptıklarında kullanıcıların e-posta adreslerini de edinmiş olursunuz. Ancak bu yöntem doğrudan onlara e-posta kampanyası çalışmaları yapmak için uygun değildir. Bu şekilde kullanıcı bilgilerini kullanarak onlara e-posta gönderimleri yapmanız kullanıcıları rahatsız edebilir. E-posta çalışmaları yapmadan önce onlardan bunun onayı almanız bir hayli önemlidir.

“e

Sıkıcı ve sıradan içerikler paylaşmak

E-posta gönderilerinde kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz gerekiyor. Tasarım ve içerik olarak sıradan ya da sıkıcı olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeye yeterli olmayacaktır. E-posta gönderilerinizde ilgi uyandıracak ve onların dikkatini çekecek metinler oluşturmanız; aynı zamanda görsellerinizi de iyi seçemeniz gerekir.

E-postalarınızın spam gibi görünmesi

Kullanıcılar e-posta kutularını açtıklarında ilk olarak gönderici adını ve e-postanın başlığını görürler. Bu noktada da bu başlıklar e-postaların açılmasında önemli bir rol oynamakta. E-posta başlıklarınızda kullandığınız metinlerinizi iyi seçmeniz gerekiyor. Spam şeklinde algılanabilecek kelime ve sloganlardan kaçınmanız bu noktada oldukça önemli. Çok fazla büyük harf kullanımı, indirim, fırsat, ücretsiz gibi kelimeleri ya da fiyat gibi detayları çok fazla öne çıkartmak başlıklarınızın spam gibi görünmesine neden olabilir.

Kullanıcılarla ilgisi olmayan içerikler göndermek

E-posta çalışmalarında kişiselleştirmeler yapmak ve aboneleri ilgi alanlarına göre kategorize etmek, e-postaların açılma oranlarının artmasına yardımcı olur. Ancak abone listelerini kategorize etmediğinizde kullanıcılara ilgileri olmayan ürünlerle ilgili içerikler gönderebilirsiniz. Bu sürecin sürekli devam ediyor olması da kullanıcıların abonelikten çıkmasına neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan