
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için e posta abonelikten çıkma sebepleri üzerinden durulmalıdır.
E posta abonelikten çıkma sebepleri
E-posta pazarlama çalışmalarında abone listelerini büyütmek, daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar; ancak işin bir de olumsuz tarafı bulunuyor. Kullanıcılar markaların e-posta listelerinden farklı sebeplerden dolayı çıkabiliyorlar. Her firmanın e-posta aboneliğinden ayrılan kullanıcılar bulunur; ancak bu oranın çok yüksek olması e-posta pazarlama çalışmalarında bir takım yanlışların yapıldığını gösterir. Bu rehberimizde de kullanıcıların e-posta aboneliğinden ayrılmalarına neden olan temel problemlerin üzerinde duracağız.
Çok fazla e-posta gönderimi yapmak
Kullanıcıların e-posta listelerinden ayrılmalarına sebep olan durumlardan biri, markanın kullanıcılara çok fazla e-posta gönderimi yapıyor olmasıdır. Çok sık e-posta gönderiminin yapılması kullanıcıları rahatsız eder ve bu sebeple de markadan e-posta almamayı istemelerine neden olur. E-posta stratejinizi belirlerken, kullanıcıları da göz önünde bulundurmanız ve onları sıkmadan e-posta çalışmaları yapmaya özen göstermelisiniz.
Yeni bir şeyler sunmamak
Çok sık e-posta gönderimi yapımının yanı sıra e-postalarda kullanıcılara yeni bir şeyler sunmamak da kullanıcıların ilgisini çekememenize neden olacağı için abonelikten çıkmalarına sebep olur. E-posta gönderileri hazırlarken kullanıcılara yeni bir bilgi, fırsat ya da içerik sunmanız bu sebeple oldukça önemlidir.
Kullanıcıların onayını almadan e-posta gönderimleri yapmak
Kullanıcılar site üzerinden alışveriş yaptıklarında kullanıcıların e-posta adreslerini de edinmiş olursunuz. Ancak bu yöntem doğrudan onlara e-posta kampanyası çalışmaları yapmak için uygun değildir. Bu şekilde kullanıcı bilgilerini kullanarak onlara e-posta gönderimleri yapmanız kullanıcıları rahatsız edebilir. E-posta çalışmaları yapmadan önce onlardan bunun onayı almanız bir hayli önemlidir.
Sıkıcı ve sıradan içerikler paylaşmak
E-posta gönderilerinde kullanıcıların ilgisini çekebilmeniz gerekiyor. Tasarım ve içerik olarak sıradan ya da sıkıcı olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeye yeterli olmayacaktır. E-posta gönderilerinizde ilgi uyandıracak ve onların dikkatini çekecek metinler oluşturmanız; aynı zamanda görsellerinizi de iyi seçemeniz gerekir.
E-postalarınızın spam gibi görünmesi
Kullanıcılar e-posta kutularını açtıklarında ilk olarak gönderici adını ve e-postanın başlığını görürler. Bu noktada da bu başlıklar e-postaların açılmasında önemli bir rol oynamakta. E-posta başlıklarınızda kullandığınız metinlerinizi iyi seçmeniz gerekiyor. Spam şeklinde algılanabilecek kelime ve sloganlardan kaçınmanız bu noktada oldukça önemli. Çok fazla büyük harf kullanımı, indirim, fırsat, ücretsiz gibi kelimeleri ya da fiyat gibi detayları çok fazla öne çıkartmak başlıklarınızın spam gibi görünmesine neden olabilir.
Kullanıcılarla ilgisi olmayan içerikler göndermek
E-posta çalışmalarında kişiselleştirmeler yapmak ve aboneleri ilgi alanlarına göre kategorize etmek, e-postaların açılma oranlarının artmasına yardımcı olur. Ancak abone listelerini kategorize etmediğinizde kullanıcılara ilgileri olmayan ürünlerle ilgili içerikler gönderebilirsiniz. Bu sürecin sürekli devam ediyor olması da kullanıcıların abonelikten çıkmasına neden olabilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler