E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

12 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok etkileşim sağlayan e-postalar göndermenize yardımcı olacaktır.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak neden önemli?

Birçok e-ticaret firması bu unsurun üzerinde durmaktan kaçınıyor. Ancak bunun üstünde durmayarak e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri olan kişiselleştirmeyi görmezden gelmiş oluyorlar.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak, daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimi yapmayı kolaylaştırır. Daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimleri yapmak da tüketicilerin ilgisini daha çok çekecekürün ve kampanya önerileri yapmanıza olanak sağlar.

Tüketiciler kendileriyle ilgili ürünlere veya kampanyalara daha fazla ilgi gösterecekleri için, sizden gelen e-postaları okumaya yönelebilirler. Ancak aksi takdirde ilgilerini çekmeyen e-postaların gelmesi durumunda, abonelikten çıkabilirler ya da e-postalarınızı görmezden gelebilirler.

Bu tür durumların da ortaya çıkması, e-posta pazarlama için ayırdığınız bütçenin ve emeğin karşılığını bulamamasına neden olacaktır. Bu sebeplerden dolayı da e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak oldukça önemli bir rol oynar.

Abonelerinizi farklı gruplara ayırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı gruplar oluşturabilmek için, aboneleriniz hakkında bazı kişisel bilgiler toplamanız, onların önceki alışverişlerini incelemeniz ve ziyaret ettikleri sayfaları araştırmanız gerekebilir. Bunun yanı sıra sepetlerine ekledikleri; ancak satın alma eyleminin gerçekleşmediği ürünlere de odaklanarak, aboneleriniz hakkında birçok bilgi toplamalısınız.

Bu bilgileri topladıktan sonra, e-posta listelerinizde farklı gruplar oluşturabilirsiniz. Sadece cinsiyete göre bir ayrım yapabileceğiniz gibi cinsiyetler arasında da farklı gruplar oluşturarak, daha kapsamlı listeler de oluşturabilirsiniz.

Cinsiyet

Öncelikle abonelerinizi cinsiyetlerine göre ayırabilirsiniz. Erkek ve kadın tüketicilerin ilgilendikleri ürünler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de erkek ve kadın abonelerinize daha farklı e-postalar göndermeniz gerekecektir.

Bu detaylara dikkat edilmediğinde, sadece kadınlara yönelik olan ürünlerle ilgili e-posta çalışmaları erkek abonelere de gönderilebiliyor. Bunun tam aksi de olabiliyor. Tabii ki bu durum sonrasında da e-posta açılma oranlarınızı ya da sağladığınız geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüyor.

Yaş

E-posta listelerinizde, abonelerinizi yaşlarına göre de ayırabilirsiniz. Belli yaş aralıklarındaki abonelerinizi aynı gruba toplayarak, bu kişilere özel ürün ve kampanyalar sunabilirsiniz.

Her yaş grubunun ilgi alanı ve beklentisi daha farklı olacaktır. Bunun yanı sıra bu kişilerle olan iletişim diliniz de bu farklılıkları yansıtarak, yaş grubunun ilgisini çekecek şekilde oluşturulabilir.

Coğrafi konum

Coğrafi konum da bu aşamada göz önünde bulundurulabilir. Farklı coğrafi konumlarda yer alan kişilere özel çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar kargo gönderimleri üzerine olabileceği gibi yöresel etkinliklere özel kampanyalar da olabilir.

Yeni üyeler

Yeni üyelerinizi de farklı bir grupta toplayabilirsiniz. Bu üyeleri müşteriye dönüştürmek için, sadece onların yararlanabilecekleri kampanyalar oluşturabilir ve bunları e-posta ile onlara sunabilirsiniz.

“E-posta

Gerek kupon kodları ya da yeni üyelere özel landing page’lerle onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Eski ve sadık üyeler

Sadık müşterilerinize yönelik e-posta çalışmaları da yapmak oldukça önemli olacaktır. Markanıza en çok katkıda bulunan kişiler sadık müşterileriniz olduğu için, onlara özel kampanya ya da fırsatlar sunmanız, bu üyelerin memnuniyetini artırarak, sadakatlerini de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan