E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok etkileşim sağlayan e-postalar göndermenize yardımcı olacaktır.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak neden önemli?

Birçok e-ticaret firması bu unsurun üzerinde durmaktan kaçınıyor. Ancak bunun üstünde durmayarak e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri olan kişiselleştirmeyi görmezden gelmiş oluyorlar.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak, daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimi yapmayı kolaylaştırır. Daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimleri yapmak da tüketicilerin ilgisini daha çok çekecekürün ve kampanya önerileri yapmanıza olanak sağlar.

Tüketiciler kendileriyle ilgili ürünlere veya kampanyalara daha fazla ilgi gösterecekleri için, sizden gelen e-postaları okumaya yönelebilirler. Ancak aksi takdirde ilgilerini çekmeyen e-postaların gelmesi durumunda, abonelikten çıkabilirler ya da e-postalarınızı görmezden gelebilirler.

Bu tür durumların da ortaya çıkması, e-posta pazarlama için ayırdığınız bütçenin ve emeğin karşılığını bulamamasına neden olacaktır. Bu sebeplerden dolayı da e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak oldukça önemli bir rol oynar.

Abonelerinizi farklı gruplara ayırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı gruplar oluşturabilmek için, aboneleriniz hakkında bazı kişisel bilgiler toplamanız, onların önceki alışverişlerini incelemeniz ve ziyaret ettikleri sayfaları araştırmanız gerekebilir. Bunun yanı sıra sepetlerine ekledikleri; ancak satın alma eyleminin gerçekleşmediği ürünlere de odaklanarak, aboneleriniz hakkında birçok bilgi toplamalısınız.

Bu bilgileri topladıktan sonra, e-posta listelerinizde farklı gruplar oluşturabilirsiniz. Sadece cinsiyete göre bir ayrım yapabileceğiniz gibi cinsiyetler arasında da farklı gruplar oluşturarak, daha kapsamlı listeler de oluşturabilirsiniz.

Cinsiyet

Öncelikle abonelerinizi cinsiyetlerine göre ayırabilirsiniz. Erkek ve kadın tüketicilerin ilgilendikleri ürünler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de erkek ve kadın abonelerinize daha farklı e-postalar göndermeniz gerekecektir.

Bu detaylara dikkat edilmediğinde, sadece kadınlara yönelik olan ürünlerle ilgili e-posta çalışmaları erkek abonelere de gönderilebiliyor. Bunun tam aksi de olabiliyor. Tabii ki bu durum sonrasında da e-posta açılma oranlarınızı ya da sağladığınız geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüyor.

Yaş

E-posta listelerinizde, abonelerinizi yaşlarına göre de ayırabilirsiniz. Belli yaş aralıklarındaki abonelerinizi aynı gruba toplayarak, bu kişilere özel ürün ve kampanyalar sunabilirsiniz.

Her yaş grubunun ilgi alanı ve beklentisi daha farklı olacaktır. Bunun yanı sıra bu kişilerle olan iletişim diliniz de bu farklılıkları yansıtarak, yaş grubunun ilgisini çekecek şekilde oluşturulabilir.

Coğrafi konum

Coğrafi konum da bu aşamada göz önünde bulundurulabilir. Farklı coğrafi konumlarda yer alan kişilere özel çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar kargo gönderimleri üzerine olabileceği gibi yöresel etkinliklere özel kampanyalar da olabilir.

Yeni üyeler

Yeni üyelerinizi de farklı bir grupta toplayabilirsiniz. Bu üyeleri müşteriye dönüştürmek için, sadece onların yararlanabilecekleri kampanyalar oluşturabilir ve bunları e-posta ile onlara sunabilirsiniz.

“E-posta

Gerek kupon kodları ya da yeni üyelere özel landing page’lerle onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Eski ve sadık üyeler

Sadık müşterilerinize yönelik e-posta çalışmaları da yapmak oldukça önemli olacaktır. Markanıza en çok katkıda bulunan kişiler sadık müşterileriniz olduğu için, onlara özel kampanya ya da fırsatlar sunmanız, bu üyelerin memnuniyetini artırarak, sadakatlerini de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram'da Marka Yaratmak : Tüm Bilmeniz Gerekenler
Instagram, günümüzün en popüler sosyal medya mecralarından biridir. Hâlihazırda 1 milyarı aşan kullanıcı sayısı, statista.com’un yaptığı çalışmaya göre önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edecektir. Bu platformun geniş...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak içerik...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın