E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

12 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok etkileşim sağlayan e-postalar göndermenize yardımcı olacaktır.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak neden önemli?

Birçok e-ticaret firması bu unsurun üzerinde durmaktan kaçınıyor. Ancak bunun üstünde durmayarak e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri olan kişiselleştirmeyi görmezden gelmiş oluyorlar.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak, daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimi yapmayı kolaylaştırır. Daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimleri yapmak da tüketicilerin ilgisini daha çok çekecekürün ve kampanya önerileri yapmanıza olanak sağlar.

Tüketiciler kendileriyle ilgili ürünlere veya kampanyalara daha fazla ilgi gösterecekleri için, sizden gelen e-postaları okumaya yönelebilirler. Ancak aksi takdirde ilgilerini çekmeyen e-postaların gelmesi durumunda, abonelikten çıkabilirler ya da e-postalarınızı görmezden gelebilirler.

Bu tür durumların da ortaya çıkması, e-posta pazarlama için ayırdığınız bütçenin ve emeğin karşılığını bulamamasına neden olacaktır. Bu sebeplerden dolayı da e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak oldukça önemli bir rol oynar.

Abonelerinizi farklı gruplara ayırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı gruplar oluşturabilmek için, aboneleriniz hakkında bazı kişisel bilgiler toplamanız, onların önceki alışverişlerini incelemeniz ve ziyaret ettikleri sayfaları araştırmanız gerekebilir. Bunun yanı sıra sepetlerine ekledikleri; ancak satın alma eyleminin gerçekleşmediği ürünlere de odaklanarak, aboneleriniz hakkında birçok bilgi toplamalısınız.

Bu bilgileri topladıktan sonra, e-posta listelerinizde farklı gruplar oluşturabilirsiniz. Sadece cinsiyete göre bir ayrım yapabileceğiniz gibi cinsiyetler arasında da farklı gruplar oluşturarak, daha kapsamlı listeler de oluşturabilirsiniz.

Cinsiyet

Öncelikle abonelerinizi cinsiyetlerine göre ayırabilirsiniz. Erkek ve kadın tüketicilerin ilgilendikleri ürünler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de erkek ve kadın abonelerinize daha farklı e-postalar göndermeniz gerekecektir.

Bu detaylara dikkat edilmediğinde, sadece kadınlara yönelik olan ürünlerle ilgili e-posta çalışmaları erkek abonelere de gönderilebiliyor. Bunun tam aksi de olabiliyor. Tabii ki bu durum sonrasında da e-posta açılma oranlarınızı ya da sağladığınız geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüyor.

Yaş

E-posta listelerinizde, abonelerinizi yaşlarına göre de ayırabilirsiniz. Belli yaş aralıklarındaki abonelerinizi aynı gruba toplayarak, bu kişilere özel ürün ve kampanyalar sunabilirsiniz.

Her yaş grubunun ilgi alanı ve beklentisi daha farklı olacaktır. Bunun yanı sıra bu kişilerle olan iletişim diliniz de bu farklılıkları yansıtarak, yaş grubunun ilgisini çekecek şekilde oluşturulabilir.

Coğrafi konum

Coğrafi konum da bu aşamada göz önünde bulundurulabilir. Farklı coğrafi konumlarda yer alan kişilere özel çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar kargo gönderimleri üzerine olabileceği gibi yöresel etkinliklere özel kampanyalar da olabilir.

Yeni üyeler

Yeni üyelerinizi de farklı bir grupta toplayabilirsiniz. Bu üyeleri müşteriye dönüştürmek için, sadece onların yararlanabilecekleri kampanyalar oluşturabilir ve bunları e-posta ile onlara sunabilirsiniz.

“E-posta

Gerek kupon kodları ya da yeni üyelere özel landing page’lerle onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Eski ve sadık üyeler

Sadık müşterilerinize yönelik e-posta çalışmaları da yapmak oldukça önemli olacaktır. Markanıza en çok katkıda bulunan kişiler sadık müşterileriniz olduğu için, onlara özel kampanya ya da fırsatlar sunmanız, bu üyelerin memnuniyetini artırarak, sadakatlerini de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Black Friday indirimleriyle satışlarınızı artırma yöntemleri
Black Friday’in yaklaşmasıyla beraber hem tüketiciler hem de firmalar, kampanyalı satışlara hazırlanmaya başladılar. Tüketicilerin bir bölümü, şuanki alışverişlerini bekleterek, bu yıl 27 Kasım Cuma gününe denk gelen Black...
13 Kasım 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya