E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

12 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok etkileşim sağlayan e-postalar göndermenize yardımcı olacaktır.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak neden önemli?

Birçok e-ticaret firması bu unsurun üzerinde durmaktan kaçınıyor. Ancak bunun üstünde durmayarak e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri olan kişiselleştirmeyi görmezden gelmiş oluyorlar.

E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak, daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimi yapmayı kolaylaştırır. Daha kişiselleştirilmiş e-posta gönderimleri yapmak da tüketicilerin ilgisini daha çok çekecekürün ve kampanya önerileri yapmanıza olanak sağlar.

Tüketiciler kendileriyle ilgili ürünlere veya kampanyalara daha fazla ilgi gösterecekleri için, sizden gelen e-postaları okumaya yönelebilirler. Ancak aksi takdirde ilgilerini çekmeyen e-postaların gelmesi durumunda, abonelikten çıkabilirler ya da e-postalarınızı görmezden gelebilirler.

Bu tür durumların da ortaya çıkması, e-posta pazarlama için ayırdığınız bütçenin ve emeğin karşılığını bulamamasına neden olacaktır. Bu sebeplerden dolayı da e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak oldukça önemli bir rol oynar.

Abonelerinizi farklı gruplara ayırırken nelere dikkat etmelisiniz?

Farklı gruplar oluşturabilmek için, aboneleriniz hakkında bazı kişisel bilgiler toplamanız, onların önceki alışverişlerini incelemeniz ve ziyaret ettikleri sayfaları araştırmanız gerekebilir. Bunun yanı sıra sepetlerine ekledikleri; ancak satın alma eyleminin gerçekleşmediği ürünlere de odaklanarak, aboneleriniz hakkında birçok bilgi toplamalısınız.

Bu bilgileri topladıktan sonra, e-posta listelerinizde farklı gruplar oluşturabilirsiniz. Sadece cinsiyete göre bir ayrım yapabileceğiniz gibi cinsiyetler arasında da farklı gruplar oluşturarak, daha kapsamlı listeler de oluşturabilirsiniz.

Cinsiyet

Öncelikle abonelerinizi cinsiyetlerine göre ayırabilirsiniz. Erkek ve kadın tüketicilerin ilgilendikleri ürünler farklılık gösterecektir. Bu nedenle de erkek ve kadın abonelerinize daha farklı e-postalar göndermeniz gerekecektir.

Bu detaylara dikkat edilmediğinde, sadece kadınlara yönelik olan ürünlerle ilgili e-posta çalışmaları erkek abonelere de gönderilebiliyor. Bunun tam aksi de olabiliyor. Tabii ki bu durum sonrasında da e-posta açılma oranlarınızı ya da sağladığınız geri dönüşüm oranları ciddi oranda düşüyor.

Yaş

E-posta listelerinizde, abonelerinizi yaşlarına göre de ayırabilirsiniz. Belli yaş aralıklarındaki abonelerinizi aynı gruba toplayarak, bu kişilere özel ürün ve kampanyalar sunabilirsiniz.

Her yaş grubunun ilgi alanı ve beklentisi daha farklı olacaktır. Bunun yanı sıra bu kişilerle olan iletişim diliniz de bu farklılıkları yansıtarak, yaş grubunun ilgisini çekecek şekilde oluşturulabilir.

Coğrafi konum

Coğrafi konum da bu aşamada göz önünde bulundurulabilir. Farklı coğrafi konumlarda yer alan kişilere özel çalışmalar yapabilirsiniz. Bu çalışmalar kargo gönderimleri üzerine olabileceği gibi yöresel etkinliklere özel kampanyalar da olabilir.

Yeni üyeler

Yeni üyelerinizi de farklı bir grupta toplayabilirsiniz. Bu üyeleri müşteriye dönüştürmek için, sadece onların yararlanabilecekleri kampanyalar oluşturabilir ve bunları e-posta ile onlara sunabilirsiniz.

“E-posta

Gerek kupon kodları ya da yeni üyelere özel landing page’lerle onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Eski ve sadık üyeler

Sadık müşterilerinize yönelik e-posta çalışmaları da yapmak oldukça önemli olacaktır. Markanıza en çok katkıda bulunan kişiler sadık müşterileriniz olduğu için, onlara özel kampanya ya da fırsatlar sunmanız, bu üyelerin memnuniyetini artırarak, sadakatlerini de artırır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan