E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?

13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?

E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir onları inceleyeceğiz.

E-posta pazarlama e-ticarette en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri olarak halen geçerliliğini koruyor. Yeni e-ticaret siteleri de bu pazarlama yönteminden yararlanmak istiyorlar; ancak sıfırdan bir abone listesi oluşturmak bu durumda zorlu bir süreç olabiliyor.

E-posta abone sayısı

Abone sayınızı artırmak için e-ticaret siteniz üzerinde kullanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları yapmanız durumunda abone listenizi daha hızlı bir şekilde genişletme fırsatınız olacaktır.

Ana sayfa üzerinde üyelik formu kullanmak

E-ticaret sitenizin ana sayfası en çok ziyaret edilen sayfalardan biridir ve bu nedenle de e-posta üyelik formuzun da en çok görüleceği alanlardan biri de burası olacaktır. Bu nedenle bu sayfa üzerinde bir alana üyelik formunuzu eklemelisiniz.

Üyelik formunun konumunu ve renklerini iyi ayarlayın

Site üzerinde üyelik formunuzu konumlandırırken, ziyaretçilerin dikkatini çekebilecek ve her sayfada görünebilecek bir yere konumlandırmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra formunuzun renklerini de site arka fonuyla kontrast oluşturan renklerle yaptığınızda daha dikkat çekeci olacaktır. Ziyaretçilerin dikkatini çekmesi, onların bu alana yönlenmesini de kolaylaştıracaktır.

Formlarınızı kısa tutun

Uzun formlar doldurmak, ziyaretçilerin çok da tercih ettikleri bir şey değildir. Bu nedenle abonelik formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmalısınız. “Ad, Soyad ve E-posta” bilgileri üyelik için yeterlidir. Hatta sadece e-posta bilgilerini de alabilirsiniz. Aboneleriniz satın alma işlemleri sırasında bu e-postaları kullandıklarında, e-posta listelerinizi üzerinde gerekli bilgileri ekleyerek, listelerinizi tamamlayabilirsiniz.

Kayıt için farklı sayfaya yönlendirme yapmayın

Üyelik işleminin tamamlanması için kullanıcıları başka sayfalara yönlendirmemelisiniz. Kullanıcılar bu formları doldurdukları anda, üyelik işlemi tamamlanmalı. Aksi takdirde kullanıcılar ikinci bir adımla ilgilenmek istemeyerek, işlemi yarıda bırakabilirler.

Yeni üyelere fırsatlar sunun

E-posta listenize üye olan kişilere özel indirim kuponları ya da kampanyalar sunarak, onlara fırsatlar sunabilirsiniz. Bu fırsatları da abonelik formunuzda belirtmeniz halinde, kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak için e-posta listenize abone olmak isteyeceklerdir.

Sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar sunun

Yeni aboneleriniz haricinde sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Abonelik formunuzda bunu belirttiğiniz takdirde kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak isteyeceklerdir. Aksi takdirde, sadece reklam almak için kullanıcılar listelerinize kayıt olmak istemeyeceklerdir.

Sosyal medya üzerinden davet edin

Abonelerinize özel fırsatlar sunuyorsanız, sosyal medya hesaplarınız üzerinden abone formunuza yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle sitenizi takip etmeyen ancak sosyal mecralarda sizi takip eden kişileri de abone yapabilirsiniz.

Pop-up’lar kullanın

Site üzerindeki Pop-up’lar birkaç yıl öncesine kadar çok fazla onaylanan bir şey olmasa da son dönemlerde birçok sitede yaygınlaşmaya başladı. Bu Pop-up’lar ile ziyaretçilerinizi abone formuna yönlendirebilirsiniz. Ancak Pop-up kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

  • Pop-up kutunuzun yanında kapatma butonu olmalı.
  • Mobil site üzerinde de bu Pop-up’lar düzgün çalışmalı.
  • Site açılışından belli bir süre bu Pop-up’lar kullanıcıların karşısına çıkabilmeli ve kullanıcılar diledikleri zaman bu pencereleri kapatabilmeliler.

Bu pencerelerin kapatılamaması durumunda, ziyaretçileri bir şeye zorlamış olacaksınız. Böyle bir durumda da kullanıcılar siteyi terk etmeyi seçebilirler.

“E-posta

Tüm sayfalarınızda üyelik formuna yer verin

E-posta üyelik formunuzu sitenizin her sayfasında görünecek bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Sitenin footer bölümünde ya da sidebar bölümlerinde abonelik formunuzu kullanabilir ya da Pop-up’lar kullanarak her sayfada bu formları kullanıcılara sunabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde farklı bir sayfaya gelen ziyaretçiler dahi bu formları görebilirler. Çünkü reklamlar ya da başka yönlendirmeler ile sitenizi ziyaret edenler olabilir. Bu sebeple de tek bir sayfada yer alan abonelik formlarına ulaşamayabilirler. Ancak her sayfada bu formları göstermek, daha fazla kişinin bu formları görmesine olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları, ürün...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Gümrük Vergisi Nedir? Hangi Ürünlerde Gümrük Vergisi Alınır?
Ticaretin her türlüsünde göz ardı edilmemesi gereken detaylardan biri vergidir. Özellikle uluslararası ticarette bu konu biraz daha hassastır. Çünkü her ülkenin kendi özelinde bir vergi prosedürü vardır. Tüketiciler de bu...
12 Nisan 2022
Markethinkers
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın