fbpx

E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?

13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?

E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir onları inceleyeceğiz.

E-posta pazarlama e-ticarette en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri olarak halen geçerliliğini koruyor. Yeni e-ticaret siteleri de bu pazarlama yönteminden yararlanmak istiyorlar; ancak sıfırdan bir abone listesi oluşturmak bu durumda zorlu bir süreç olabiliyor.

E-posta abone sayısı

Abone sayınızı artırmak için e-ticaret siteniz üzerinde kullanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları yapmanız durumunda abone listenizi daha hızlı bir şekilde genişletme fırsatınız olacaktır.

Ana sayfa üzerinde üyelik formu kullanmak

E-ticaret sitenizin ana sayfası en çok ziyaret edilen sayfalardan biridir ve bu nedenle de e-posta üyelik formuzun da en çok görüleceği alanlardan biri de burası olacaktır. Bu nedenle bu sayfa üzerinde bir alana üyelik formunuzu eklemelisiniz.

Üyelik formunun konumunu ve renklerini iyi ayarlayın

Site üzerinde üyelik formunuzu konumlandırırken, ziyaretçilerin dikkatini çekebilecek ve her sayfada görünebilecek bir yere konumlandırmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra formunuzun renklerini de site arka fonuyla kontrast oluşturan renklerle yaptığınızda daha dikkat çekeci olacaktır. Ziyaretçilerin dikkatini çekmesi, onların bu alana yönlenmesini de kolaylaştıracaktır.

Formlarınızı kısa tutun

Uzun formlar doldurmak, ziyaretçilerin çok da tercih ettikleri bir şey değildir. Bu nedenle abonelik formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmalısınız. “Ad, Soyad ve E-posta” bilgileri üyelik için yeterlidir. Hatta sadece e-posta bilgilerini de alabilirsiniz. Aboneleriniz satın alma işlemleri sırasında bu e-postaları kullandıklarında, e-posta listelerinizi üzerinde gerekli bilgileri ekleyerek, listelerinizi tamamlayabilirsiniz.

Kayıt için farklı sayfaya yönlendirme yapmayın

Üyelik işleminin tamamlanması için kullanıcıları başka sayfalara yönlendirmemelisiniz. Kullanıcılar bu formları doldurdukları anda, üyelik işlemi tamamlanmalı. Aksi takdirde kullanıcılar ikinci bir adımla ilgilenmek istemeyerek, işlemi yarıda bırakabilirler.

Yeni üyelere fırsatlar sunun

E-posta listenize üye olan kişilere özel indirim kuponları ya da kampanyalar sunarak, onlara fırsatlar sunabilirsiniz. Bu fırsatları da abonelik formunuzda belirtmeniz halinde, kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak için e-posta listenize abone olmak isteyeceklerdir.

Sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar sunun

Yeni aboneleriniz haricinde sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Abonelik formunuzda bunu belirttiğiniz takdirde kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak isteyeceklerdir. Aksi takdirde, sadece reklam almak için kullanıcılar listelerinize kayıt olmak istemeyeceklerdir.

Sosyal medya üzerinden davet edin

Abonelerinize özel fırsatlar sunuyorsanız, sosyal medya hesaplarınız üzerinden abone formunuza yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle sitenizi takip etmeyen ancak sosyal mecralarda sizi takip eden kişileri de abone yapabilirsiniz.

Pop-up’lar kullanın

Site üzerindeki Pop-up’lar birkaç yıl öncesine kadar çok fazla onaylanan bir şey olmasa da son dönemlerde birçok sitede yaygınlaşmaya başladı. Bu Pop-up’lar ile ziyaretçilerinizi abone formuna yönlendirebilirsiniz. Ancak Pop-up kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

  • Pop-up kutunuzun yanında kapatma butonu olmalı.
  • Mobil site üzerinde de bu Pop-up’lar düzgün çalışmalı.
  • Site açılışından belli bir süre bu Pop-up’lar kullanıcıların karşısına çıkabilmeli ve kullanıcılar diledikleri zaman bu pencereleri kapatabilmeliler.

Bu pencerelerin kapatılamaması durumunda, ziyaretçileri bir şeye zorlamış olacaksınız. Böyle bir durumda da kullanıcılar siteyi terk etmeyi seçebilirler.

“E-posta

Tüm sayfalarınızda üyelik formuna yer verin

E-posta üyelik formunuzu sitenizin her sayfasında görünecek bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Sitenin footer bölümünde ya da sidebar bölümlerinde abonelik formunuzu kullanabilir ya da Pop-up’lar kullanarak her sayfada bu formları kullanıcılara sunabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde farklı bir sayfaya gelen ziyaretçiler dahi bu formları görebilirler. Çünkü reklamlar ya da başka yönlendirmeler ile sitenizi ziyaret edenler olabilir. Bu sebeple de tek bir sayfada yer alan abonelik formlarına ulaşamayabilirler. Ancak her sayfada bu formları göstermek, daha fazla kişinin bu formları görmesine olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan