E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?

13 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir onları inceleyeceğiz.

E-posta pazarlama e-ticarette en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri olarak halen geçerliliğini koruyor. Yeni e-ticaret siteleri de bu pazarlama yönteminden yararlanmak istiyorlar; ancak sıfırdan bir abone listesi oluşturmak bu durumda zorlu bir süreç olabiliyor.

E-posta abone sayısı

Abone sayınızı artırmak için e-ticaret siteniz üzerinde kullanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları yapmanız durumunda abone listenizi daha hızlı bir şekilde genişletme fırsatınız olacaktır.

Ana sayfa üzerinde üyelik formu kullanmak

E-ticaret sitenizin ana sayfası en çok ziyaret edilen sayfalardan biridir ve bu nedenle de e-posta üyelik formuzun da en çok görüleceği alanlardan biri de burası olacaktır. Bu nedenle bu sayfa üzerinde bir alana üyelik formunuzu eklemelisiniz.

Üyelik formunun konumunu ve renklerini iyi ayarlayın

Site üzerinde üyelik formunuzu konumlandırırken, ziyaretçilerin dikkatini çekebilecek ve her sayfada görünebilecek bir yere konumlandırmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra formunuzun renklerini de site arka fonuyla kontrast oluşturan renklerle yaptığınızda daha dikkat çekeci olacaktır. Ziyaretçilerin dikkatini çekmesi, onların bu alana yönlenmesini de kolaylaştıracaktır.

Formlarınızı kısa tutun

Uzun formlar doldurmak, ziyaretçilerin çok da tercih ettikleri bir şey değildir. Bu nedenle abonelik formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmalısınız. “Ad, Soyad ve E-posta” bilgileri üyelik için yeterlidir. Hatta sadece e-posta bilgilerini de alabilirsiniz. Aboneleriniz satın alma işlemleri sırasında bu e-postaları kullandıklarında, e-posta listelerinizi üzerinde gerekli bilgileri ekleyerek, listelerinizi tamamlayabilirsiniz.

Kayıt için farklı sayfaya yönlendirme yapmayın

Üyelik işleminin tamamlanması için kullanıcıları başka sayfalara yönlendirmemelisiniz. Kullanıcılar bu formları doldurdukları anda, üyelik işlemi tamamlanmalı. Aksi takdirde kullanıcılar ikinci bir adımla ilgilenmek istemeyerek, işlemi yarıda bırakabilirler.

Yeni üyelere fırsatlar sunun

E-posta listenize üye olan kişilere özel indirim kuponları ya da kampanyalar sunarak, onlara fırsatlar sunabilirsiniz. Bu fırsatları da abonelik formunuzda belirtmeniz halinde, kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak için e-posta listenize abone olmak isteyeceklerdir.

Sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar sunun

Yeni aboneleriniz haricinde sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Abonelik formunuzda bunu belirttiğiniz takdirde kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak isteyeceklerdir. Aksi takdirde, sadece reklam almak için kullanıcılar listelerinize kayıt olmak istemeyeceklerdir.

Sosyal medya üzerinden davet edin

Abonelerinize özel fırsatlar sunuyorsanız, sosyal medya hesaplarınız üzerinden abone formunuza yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle sitenizi takip etmeyen ancak sosyal mecralarda sizi takip eden kişileri de abone yapabilirsiniz.

Pop-up’lar kullanın

Site üzerindeki Pop-up’lar birkaç yıl öncesine kadar çok fazla onaylanan bir şey olmasa da son dönemlerde birçok sitede yaygınlaşmaya başladı. Bu Pop-up’lar ile ziyaretçilerinizi abone formuna yönlendirebilirsiniz. Ancak Pop-up kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.

  • Pop-up kutunuzun yanında kapatma butonu olmalı.
  • Mobil site üzerinde de bu Pop-up’lar düzgün çalışmalı.
  • Site açılışından belli bir süre bu Pop-up’lar kullanıcıların karşısına çıkabilmeli ve kullanıcılar diledikleri zaman bu pencereleri kapatabilmeliler.

Bu pencerelerin kapatılamaması durumunda, ziyaretçileri bir şeye zorlamış olacaksınız. Böyle bir durumda da kullanıcılar siteyi terk etmeyi seçebilirler.

“E-posta

Tüm sayfalarınızda üyelik formuna yer verin

E-posta üyelik formunuzu sitenizin her sayfasında görünecek bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Sitenin footer bölümünde ya da sidebar bölümlerinde abonelik formunuzu kullanabilir ya da Pop-up’lar kullanarak her sayfada bu formları kullanıcılara sunabilirsiniz.

Böylelikle site üzerinde farklı bir sayfaya gelen ziyaretçiler dahi bu formları görebilirler. Çünkü reklamlar ya da başka yönlendirmeler ile sitenizi ziyaret edenler olabilir. Bu sebeple de tek bir sayfada yer alan abonelik formlarına ulaşamayabilirler. Ancak her sayfada bu formları göstermek, daha fazla kişinin bu formları görmesine olanak sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan