
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir onları inceleyeceğiz.
E-posta pazarlama e-ticarette en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri olarak halen geçerliliğini koruyor. Yeni e-ticaret siteleri de bu pazarlama yönteminden yararlanmak istiyorlar; ancak sıfırdan bir abone listesi oluşturmak bu durumda zorlu bir süreç olabiliyor.
E-posta abone sayısı
Abone sayınızı artırmak için e-ticaret siteniz üzerinde kullanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları yapmanız durumunda abone listenizi daha hızlı bir şekilde genişletme fırsatınız olacaktır.
Ana sayfa üzerinde üyelik formu kullanmak
E-ticaret sitenizin ana sayfası en çok ziyaret edilen sayfalardan biridir ve bu nedenle de e-posta üyelik formuzun da en çok görüleceği alanlardan biri de burası olacaktır. Bu nedenle bu sayfa üzerinde bir alana üyelik formunuzu eklemelisiniz.
Üyelik formunun konumunu ve renklerini iyi ayarlayın
Site üzerinde üyelik formunuzu konumlandırırken, ziyaretçilerin dikkatini çekebilecek ve her sayfada görünebilecek bir yere konumlandırmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra formunuzun renklerini de site arka fonuyla kontrast oluşturan renklerle yaptığınızda daha dikkat çekeci olacaktır. Ziyaretçilerin dikkatini çekmesi, onların bu alana yönlenmesini de kolaylaştıracaktır.
Formlarınızı kısa tutun
Uzun formlar doldurmak, ziyaretçilerin çok da tercih ettikleri bir şey değildir. Bu nedenle abonelik formlarınızı mümkün olduğunca kısa tutmalısınız. “Ad, Soyad ve E-posta” bilgileri üyelik için yeterlidir. Hatta sadece e-posta bilgilerini de alabilirsiniz. Aboneleriniz satın alma işlemleri sırasında bu e-postaları kullandıklarında, e-posta listelerinizi üzerinde gerekli bilgileri ekleyerek, listelerinizi tamamlayabilirsiniz.
Kayıt için farklı sayfaya yönlendirme yapmayın
Üyelik işleminin tamamlanması için kullanıcıları başka sayfalara yönlendirmemelisiniz. Kullanıcılar bu formları doldurdukları anda, üyelik işlemi tamamlanmalı. Aksi takdirde kullanıcılar ikinci bir adımla ilgilenmek istemeyerek, işlemi yarıda bırakabilirler.
Yeni üyelere fırsatlar sunun
E-posta listenize üye olan kişilere özel indirim kuponları ya da kampanyalar sunarak, onlara fırsatlar sunabilirsiniz. Bu fırsatları da abonelik formunuzda belirtmeniz halinde, kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak için e-posta listenize abone olmak isteyeceklerdir.
Sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar sunun
Yeni aboneleriniz haricinde sadece e-posta abonelerinize özel kampanyalar da hazırlayabilirsiniz. Abonelik formunuzda bunu belirttiğiniz takdirde kullanıcılar bu fırsatlardan yararlanmak isteyeceklerdir. Aksi takdirde, sadece reklam almak için kullanıcılar listelerinize kayıt olmak istemeyeceklerdir.
Sosyal medya üzerinden davet edin
Abonelerinize özel fırsatlar sunuyorsanız, sosyal medya hesaplarınız üzerinden abone formunuza yönlendirme linkleri paylaşabilirsiniz. Böylelikle sitenizi takip etmeyen ancak sosyal mecralarda sizi takip eden kişileri de abone yapabilirsiniz.
Pop-up’lar kullanın
Site üzerindeki Pop-up’lar birkaç yıl öncesine kadar çok fazla onaylanan bir şey olmasa da son dönemlerde birçok sitede yaygınlaşmaya başladı. Bu Pop-up’lar ile ziyaretçilerinizi abone formuna yönlendirebilirsiniz. Ancak Pop-up kullanımında dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar bulunuyor.
- Pop-up kutunuzun yanında kapatma butonu olmalı.
- Mobil site üzerinde de bu Pop-up’lar düzgün çalışmalı.
- Site açılışından belli bir süre bu Pop-up’lar kullanıcıların karşısına çıkabilmeli ve kullanıcılar diledikleri zaman bu pencereleri kapatabilmeliler.
Bu pencerelerin kapatılamaması durumunda, ziyaretçileri bir şeye zorlamış olacaksınız. Böyle bir durumda da kullanıcılar siteyi terk etmeyi seçebilirler.
Tüm sayfalarınızda üyelik formuna yer verin
E-posta üyelik formunuzu sitenizin her sayfasında görünecek bir şekilde konumlandırabilirsiniz. Sitenin footer bölümünde ya da sidebar bölümlerinde abonelik formunuzu kullanabilir ya da Pop-up’lar kullanarak her sayfada bu formları kullanıcılara sunabilirsiniz.
Böylelikle site üzerinde farklı bir sayfaya gelen ziyaretçiler dahi bu formları görebilirler. Çünkü reklamlar ya da başka yönlendirmeler ile sitenizi ziyaret edenler olabilir. Bu sebeple de tek bir sayfada yer alan abonelik formlarına ulaşamayabilirler. Ancak her sayfada bu formları göstermek, daha fazla kişinin bu formları görmesine olanak sağlar.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler