E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

5 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da internet sitenizi yönetme, satış yapma ve ürünlere talep yaratma süreci o kadar da kolay değildir. E mağaza açma ve yönetimi sırasında bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Nişinizi belirleyin

E mağaza açmadan önce kendinize belli bir niş belirlemeniz gerekir. Belli bir niş üzerinde işe başalyarak, daha sonrasında nişinizi genişletebilirsiniz. Küçük bir alanda iş yapmak, hem büyük firmalarla rekabet etmenizi kolaylaştıracaktır hem de reklam ve pazarlama bütçenizi daha verimli kullanmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Belli bir nişte ilerlediğinizde, ürün yönetimini daha iyi yapabilir ve kendinizi bu niş ile ilişkilendirerek, marka değerinizi de daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Birden bire birçok farklı kategoride ürün satmaya çalıştığınızda pazarlama çalışmalarınız daha zor olmaya başlar ve markalaşma da daha uzun sürer.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Tedarikçilerinizi bulun

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, tedarikçilerle çalışmanız gerekecek. E mağaza açmadan önce ürünlerinizi tedarik edeceğiniz farklı firmaları bulmanız gerekmekte. Tedarikçileriniz olmadan ürün satışına sürekli olarak devam edemezsiniz. Elinizdeki stokları yenilemek için birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir. Tek bir tedarikçiye bağımlı olduğunuzda, bu tedarikçi ile sorunlar yaşadığınızda ürün stoklarınızı yenilemede sorun yaşarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapı çözümünüzü seçin

E mağaza kurmak için farklı e-ticaret altyapı çözümlerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar başlangıç için iyi görünse de tasarım ve kodlama bilginizin olması gerekir ve başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekebilir. Sıfırdan kodlama ile bir e-ticaret sitesi yaptırabilirsiniz. Bu durumda isteklerinize özel bir tasarım ve kodlama yapıldığı için işin tamamlanma süreci ve maliyetleri yükselebilir. Bu noktada kodlama ve tasarım bilginiz olmasa dahi sitenizin altyapı yönetimi için sürekli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek bir maliyettir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sektöre yeni girecekler ve kodlama ya da tasarım konusunda bilgisi olmayanlar için bir diğer alternatif ise hazır e-ticaret altyapı paketleridir. Bu paketler sizin ihtiyacınıza uygun çözümler sunarlar ve siz altyapı işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan mağazanızı açarak işinizi yapmaya odaklanabilirsiniz. Altyapı işlemleri arkaplanda altyapı sağlayıcı tarafından yapılır ve siz de ürün satışlarına, pazarlamaya ve işinizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi bir e mağaza açmak günümüzde oldukça kolay. Ancak e-ticarette başarılı olabilmek için daha fazlasını yapmanız gerekmekte. Bunun için de doğru bir iş planı hazırlamanız önemli. İş planınız, adım adım neler yapmanız gerektiğini, kilometre taşlarınızı, finansal öngörülerinizi, güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınızı görmenizi sağlar. Böylelikle doğru iş stratejilerini oluşturarak, planlı bir şekilde mağazanızı yönetmelisiniz. Bu sayede kazançlarınızı ve karlılığınızı artırarak, markanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Yasal süreçleri ve vergileri öğrenin

E mağaza açıp, online satışlar yaptığınızda vergi mükellefi olursunuz. Sanal POS kurulumlarını sağlayabilmek için bir şirket kurmanız da gerekmektedir. Bu durumda da öncelikle şirket kurulumlarınızı yapmanız gerekir. Bir şirket kurduğunuzda aylık ve yıllık olarak ödemekle yükümlü olduğunuz vergiler bulunmaktadır. Yasal sorumluluklarınızı takip etmeniz bu süreçte bir hayli önemli. Vergiler haricinde sattığınız ürünlerle ilgili yasal düzenlenleme ve sorumlulukların da oluğ olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Aksi taktirde cezalarla karşılabilir veya şirketiniz kapatılabilir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hedef kitleyi belirleyin

Nişinizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra nasıl bir kitleye hitap edeceğiniz de belli olmaya başlayacaktır. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize koymak tek başına yeterli değildir. Hedef kitlenizi tanımanız ve sonrasında da onların beklenti ve isteklerine göre pazarlama, reklam ve satış stratejileri oluşturmanız gerekir. Bunun için de hedef kitle analizi yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyip, sonrasında da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

E mağaza üzerinde satış yapabilmek ve marka bilinirliğinizi artırabilmek için pazarlama reklam stratejileri oluşturmanız önemli. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınıza, içerik ve e-posta pazarlama stratejilerine karar vermeli, dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz mi yapacağınıza yoksa dışarıdan hizmet alarak mı bunları yaptıracağınıza karar vermeniz önemli.

İlgili rehber: Dijital Pazarlama Çeşitleri ve Stratejileri

Reklam çalışmaları için bir bütçe oluşturmanız ve bu bütçeyi etkin bir şekilde nasıl kullanabileceğinize yönelik yıllık reklam planları oluşturmanız da e-ticarette başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

E mağaza yönetimi sürecinde fiyatlandırma stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre bu fiyatlandırmalar değişecektir. Bununla beraber sektördeki rekabet de ürünlerinizin satış fiyatını etkiler. Bunun için doğru adımları atarak belli bir plan içerisinde ürün fiyatlandırmalarınızı yapmanız da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Savaş Çetinkaya
E Ticaret Kargo Ücretleri 2023
E Ticaret Kargo Ücretleri 2023
E ticarette kargo ücretleri, online alışveriş dünyasına adım atmak isteyen herkes için önemlidir. Çünkü bir müşteri sipariş verdiği zaman, ürünler kargo firmaları aracılığıyla müşterilere iletilmelidir. Bu konuda fiyatlar...
10 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Ferad Osman Sali
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Ferad Osman Sali
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Stok kodu bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçmektedir. Özlellikle depo yönetimini ve özellikle...
18 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Ferad Osman Sali