fbpx

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da internet sitenizi yönetme, satış yapma ve ürünlere talep yaratma süreci o kadar da kolay değildir. E mağaza açma ve yönetimi sırasında bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Nişinizi belirleyin

E mağaza açmadan önce kendinize belli bir niş belirlemeniz gerekir. Belli bir niş üzerinde işe başalyarak, daha sonrasında nişinizi genişletebilirsiniz. Küçük bir alanda iş yapmak, hem büyük firmalarla rekabet etmenizi kolaylaştıracaktır hem de reklam ve pazarlama bütçenizi daha verimli kullanmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Belli bir nişte ilerlediğinizde, ürün yönetimini daha iyi yapabilir ve kendinizi bu niş ile ilişkilendirerek, marka değerinizi de daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Birden bire birçok farklı kategoride ürün satmaya çalıştığınızda pazarlama çalışmalarınız daha zor olmaya başlar ve markalaşma da daha uzun sürer.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Tedarikçilerinizi bulun

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, tedarikçilerle çalışmanız gerekecek. E mağaza açmadan önce ürünlerinizi tedarik edeceğiniz farklı firmaları bulmanız gerekmekte. Tedarikçileriniz olmadan ürün satışına sürekli olarak devam edemezsiniz. Elinizdeki stokları yenilemek için birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir. Tek bir tedarikçiye bağımlı olduğunuzda, bu tedarikçi ile sorunlar yaşadığınızda ürün stoklarınızı yenilemede sorun yaşarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapı çözümünüzü seçin

E mağaza kurmak için farklı e-ticaret altyapı çözümlerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar başlangıç için iyi görünse de tasarım ve kodlama bilginizin olması gerekir ve başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekebilir. Sıfırdan kodlama ile bir e-ticaret sitesi yaptırabilirsiniz. Bu durumda isteklerinize özel bir tasarım ve kodlama yapıldığı için işin tamamlanma süreci ve maliyetleri yükselebilir. Bu noktada kodlama ve tasarım bilginiz olmasa dahi sitenizin altyapı yönetimi için sürekli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek bir maliyettir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sektöre yeni girecekler ve kodlama ya da tasarım konusunda bilgisi olmayanlar için bir diğer alternatif ise hazır e-ticaret altyapı paketleridir. Bu paketler sizin ihtiyacınıza uygun çözümler sunarlar ve siz altyapı işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan mağazanızı açarak işinizi yapmaya odaklanabilirsiniz. Altyapı işlemleri arkaplanda altyapı sağlayıcı tarafından yapılır ve siz de ürün satışlarına, pazarlamaya ve işinizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi bir e mağaza açmak günümüzde oldukça kolay. Ancak e-ticarette başarılı olabilmek için daha fazlasını yapmanız gerekmekte. Bunun için de doğru bir iş planı hazırlamanız önemli. İş planınız, adım adım neler yapmanız gerektiğini, kilometre taşlarınızı, finansal öngörülerinizi, güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınızı görmenizi sağlar. Böylelikle doğru iş stratejilerini oluşturarak, planlı bir şekilde mağazanızı yönetmelisiniz. Bu sayede kazançlarınızı ve karlılığınızı artırarak, markanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Yasal süreçleri ve vergileri öğrenin

E mağaza açıp, online satışlar yaptığınızda vergi mükellefi olursunuz. Sanal POS kurulumlarını sağlayabilmek için bir şirket kurmanız da gerekmektedir. Bu durumda da öncelikle şirket kurulumlarınızı yapmanız gerekir. Bir şirket kurduğunuzda aylık ve yıllık olarak ödemekle yükümlü olduğunuz vergiler bulunmaktadır. Yasal sorumluluklarınızı takip etmeniz bu süreçte bir hayli önemli. Vergiler haricinde sattığınız ürünlerle ilgili yasal düzenlenleme ve sorumlulukların da oluğ olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Aksi taktirde cezalarla karşılabilir veya şirketiniz kapatılabilir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hedef kitleyi belirleyin

Nişinizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra nasıl bir kitleye hitap edeceğiniz de belli olmaya başlayacaktır. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize koymak tek başına yeterli değildir. Hedef kitlenizi tanımanız ve sonrasında da onların beklenti ve isteklerine göre pazarlama, reklam ve satış stratejileri oluşturmanız gerekir. Bunun için de hedef kitle analizi yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyip, sonrasında da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

E mağaza üzerinde satış yapabilmek ve marka bilinirliğinizi artırabilmek için pazarlama reklam stratejileri oluşturmanız önemli. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınıza, içerik ve e-posta pazarlama stratejilerine karar vermeli, dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz mi yapacağınıza yoksa dışarıdan hizmet alarak mı bunları yaptıracağınıza karar vermeniz önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Reklam çalışmaları için bir bütçe oluşturmanız ve bu bütçeyi etkin bir şekilde nasıl kullanabileceğinize yönelik yıllık reklam planları oluşturmanız da e-ticarette başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

E mağaza yönetimi sürecinde fiyatlandırma stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre bu fiyatlandırmalar değişecektir. Bununla beraber sektördeki rekabet de ürünlerinizin satış fiyatını etkiler. Bunun için doğru adımları atarak belli bir plan içerisinde ürün fiyatlandırmalarınızı yapmanız da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan