E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da internet sitenizi yönetme, satış yapma ve ürünlere talep yaratma süreci o kadar da kolay değildir. E mağaza açma ve yönetimi sırasında bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Nişinizi belirleyin

E mağaza açmadan önce kendinize belli bir niş belirlemeniz gerekir. Belli bir niş üzerinde işe başalyarak, daha sonrasında nişinizi genişletebilirsiniz. Küçük bir alanda iş yapmak, hem büyük firmalarla rekabet etmenizi kolaylaştıracaktır hem de reklam ve pazarlama bütçenizi daha verimli kullanmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Belli bir nişte ilerlediğinizde, ürün yönetimini daha iyi yapabilir ve kendinizi bu niş ile ilişkilendirerek, marka değerinizi de daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Birden bire birçok farklı kategoride ürün satmaya çalıştığınızda pazarlama çalışmalarınız daha zor olmaya başlar ve markalaşma da daha uzun sürer.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Tedarikçilerinizi bulun

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, tedarikçilerle çalışmanız gerekecek. E mağaza açmadan önce ürünlerinizi tedarik edeceğiniz farklı firmaları bulmanız gerekmekte. Tedarikçileriniz olmadan ürün satışına sürekli olarak devam edemezsiniz. Elinizdeki stokları yenilemek için birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir. Tek bir tedarikçiye bağımlı olduğunuzda, bu tedarikçi ile sorunlar yaşadığınızda ürün stoklarınızı yenilemede sorun yaşarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapı çözümünüzü seçin

E mağaza kurmak için farklı e-ticaret altyapı çözümlerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar başlangıç için iyi görünse de tasarım ve kodlama bilginizin olması gerekir ve başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekebilir. Sıfırdan kodlama ile bir e-ticaret sitesi yaptırabilirsiniz. Bu durumda isteklerinize özel bir tasarım ve kodlama yapıldığı için işin tamamlanma süreci ve maliyetleri yükselebilir. Bu noktada kodlama ve tasarım bilginiz olmasa dahi sitenizin altyapı yönetimi için sürekli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek bir maliyettir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sektöre yeni girecekler ve kodlama ya da tasarım konusunda bilgisi olmayanlar için bir diğer alternatif ise hazır e-ticaret altyapı paketleridir. Bu paketler sizin ihtiyacınıza uygun çözümler sunarlar ve siz altyapı işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan mağazanızı açarak işinizi yapmaya odaklanabilirsiniz. Altyapı işlemleri arkaplanda altyapı sağlayıcı tarafından yapılır ve siz de ürün satışlarına, pazarlamaya ve işinizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi bir e mağaza açmak günümüzde oldukça kolay. Ancak e-ticarette başarılı olabilmek için daha fazlasını yapmanız gerekmekte. Bunun için de doğru bir iş planı hazırlamanız önemli. İş planınız, adım adım neler yapmanız gerektiğini, kilometre taşlarınızı, finansal öngörülerinizi, güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınızı görmenizi sağlar. Böylelikle doğru iş stratejilerini oluşturarak, planlı bir şekilde mağazanızı yönetmelisiniz. Bu sayede kazançlarınızı ve karlılığınızı artırarak, markanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Yasal süreçleri ve vergileri öğrenin

E mağaza açıp, online satışlar yaptığınızda vergi mükellefi olursunuz. Sanal POS kurulumlarını sağlayabilmek için bir şirket kurmanız da gerekmektedir. Bu durumda da öncelikle şirket kurulumlarınızı yapmanız gerekir. Bir şirket kurduğunuzda aylık ve yıllık olarak ödemekle yükümlü olduğunuz vergiler bulunmaktadır. Yasal sorumluluklarınızı takip etmeniz bu süreçte bir hayli önemli. Vergiler haricinde sattığınız ürünlerle ilgili yasal düzenlenleme ve sorumlulukların da oluğ olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Aksi taktirde cezalarla karşılabilir veya şirketiniz kapatılabilir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hedef kitleyi belirleyin

Nişinizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra nasıl bir kitleye hitap edeceğiniz de belli olmaya başlayacaktır. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize koymak tek başına yeterli değildir. Hedef kitlenizi tanımanız ve sonrasında da onların beklenti ve isteklerine göre pazarlama, reklam ve satış stratejileri oluşturmanız gerekir. Bunun için de hedef kitle analizi yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyip, sonrasında da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

E mağaza üzerinde satış yapabilmek ve marka bilinirliğinizi artırabilmek için pazarlama reklam stratejileri oluşturmanız önemli. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınıza, içerik ve e-posta pazarlama stratejilerine karar vermeli, dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz mi yapacağınıza yoksa dışarıdan hizmet alarak mı bunları yaptıracağınıza karar vermeniz önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Reklam çalışmaları için bir bütçe oluşturmanız ve bu bütçeyi etkin bir şekilde nasıl kullanabileceğinize yönelik yıllık reklam planları oluşturmanız da e-ticarette başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

E mağaza yönetimi sürecinde fiyatlandırma stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre bu fiyatlandırmalar değişecektir. Bununla beraber sektördeki rekabet de ürünlerinizin satış fiyatını etkiler. Bunun için doğru adımları atarak belli bir plan içerisinde ürün fiyatlandırmalarınızı yapmanız da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin