E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

5 Ağustos 2020
Sinan Oypan

E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da internet sitenizi yönetme, satış yapma ve ürünlere talep yaratma süreci o kadar da kolay değildir. E mağaza açma ve yönetimi sırasında bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Nişinizi belirleyin

E mağaza açmadan önce kendinize belli bir niş belirlemeniz gerekir. Belli bir niş üzerinde işe başalyarak, daha sonrasında nişinizi genişletebilirsiniz. Küçük bir alanda iş yapmak, hem büyük firmalarla rekabet etmenizi kolaylaştıracaktır hem de reklam ve pazarlama bütçenizi daha verimli kullanmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Belli bir nişte ilerlediğinizde, ürün yönetimini daha iyi yapabilir ve kendinizi bu niş ile ilişkilendirerek, marka değerinizi de daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Birden bire birçok farklı kategoride ürün satmaya çalıştığınızda pazarlama çalışmalarınız daha zor olmaya başlar ve markalaşma da daha uzun sürer.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Tedarikçilerinizi bulun

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, tedarikçilerle çalışmanız gerekecek. E mağaza açmadan önce ürünlerinizi tedarik edeceğiniz farklı firmaları bulmanız gerekmekte. Tedarikçileriniz olmadan ürün satışına sürekli olarak devam edemezsiniz. Elinizdeki stokları yenilemek için birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir. Tek bir tedarikçiye bağımlı olduğunuzda, bu tedarikçi ile sorunlar yaşadığınızda ürün stoklarınızı yenilemede sorun yaşarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapı çözümünüzü seçin

E mağaza kurmak için farklı e-ticaret altyapı çözümlerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar başlangıç için iyi görünse de tasarım ve kodlama bilginizin olması gerekir ve başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekebilir. Sıfırdan kodlama ile bir e-ticaret sitesi yaptırabilirsiniz. Bu durumda isteklerinize özel bir tasarım ve kodlama yapıldığı için işin tamamlanma süreci ve maliyetleri yükselebilir. Bu noktada kodlama ve tasarım bilginiz olmasa dahi sitenizin altyapı yönetimi için sürekli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek bir maliyettir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sektöre yeni girecekler ve kodlama ya da tasarım konusunda bilgisi olmayanlar için bir diğer alternatif ise hazır e-ticaret altyapı paketleridir. Bu paketler sizin ihtiyacınıza uygun çözümler sunarlar ve siz altyapı işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan mağazanızı açarak işinizi yapmaya odaklanabilirsiniz. Altyapı işlemleri arkaplanda altyapı sağlayıcı tarafından yapılır ve siz de ürün satışlarına, pazarlamaya ve işinizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi bir e mağaza açmak günümüzde oldukça kolay. Ancak e-ticarette başarılı olabilmek için daha fazlasını yapmanız gerekmekte. Bunun için de doğru bir iş planı hazırlamanız önemli. İş planınız, adım adım neler yapmanız gerektiğini, kilometre taşlarınızı, finansal öngörülerinizi, güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınızı görmenizi sağlar. Böylelikle doğru iş stratejilerini oluşturarak, planlı bir şekilde mağazanızı yönetmelisiniz. Bu sayede kazançlarınızı ve karlılığınızı artırarak, markanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Yasal süreçleri ve vergileri öğrenin

E mağaza açıp, online satışlar yaptığınızda vergi mükellefi olursunuz. Sanal POS kurulumlarını sağlayabilmek için bir şirket kurmanız da gerekmektedir. Bu durumda da öncelikle şirket kurulumlarınızı yapmanız gerekir. Bir şirket kurduğunuzda aylık ve yıllık olarak ödemekle yükümlü olduğunuz vergiler bulunmaktadır. Yasal sorumluluklarınızı takip etmeniz bu süreçte bir hayli önemli. Vergiler haricinde sattığınız ürünlerle ilgili yasal düzenlenleme ve sorumlulukların da oluğ olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Aksi taktirde cezalarla karşılabilir veya şirketiniz kapatılabilir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hedef kitleyi belirleyin

Nişinizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra nasıl bir kitleye hitap edeceğiniz de belli olmaya başlayacaktır. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize koymak tek başına yeterli değildir. Hedef kitlenizi tanımanız ve sonrasında da onların beklenti ve isteklerine göre pazarlama, reklam ve satış stratejileri oluşturmanız gerekir. Bunun için de hedef kitle analizi yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyip, sonrasında da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

E mağaza üzerinde satış yapabilmek ve marka bilinirliğinizi artırabilmek için pazarlama reklam stratejileri oluşturmanız önemli. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınıza, içerik ve e-posta pazarlama stratejilerine karar vermeli, dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz mi yapacağınıza yoksa dışarıdan hizmet alarak mı bunları yaptıracağınıza karar vermeniz önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Reklam çalışmaları için bir bütçe oluşturmanız ve bu bütçeyi etkin bir şekilde nasıl kullanabileceğinize yönelik yıllık reklam planları oluşturmanız da e-ticarette başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

E mağaza yönetimi sürecinde fiyatlandırma stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre bu fiyatlandırmalar değişecektir. Bununla beraber sektördeki rekabet de ürünlerinizin satış fiyatını etkiler. Bunun için doğru adımları atarak belli bir plan içerisinde ürün fiyatlandırmalarınızı yapmanız da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan