E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da internet sitenizi yönetme, satış yapma ve ürünlere talep yaratma süreci o kadar da kolay değildir. E mağaza açma ve yönetimi sırasında bilmeniz gereken bir takım konular bulunuyor.

E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler

Nişinizi belirleyin

E mağaza açmadan önce kendinize belli bir niş belirlemeniz gerekir. Belli bir niş üzerinde işe başalyarak, daha sonrasında nişinizi genişletebilirsiniz. Küçük bir alanda iş yapmak, hem büyük firmalarla rekabet etmenizi kolaylaştıracaktır hem de reklam ve pazarlama bütçenizi daha verimli kullanmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: Kendi niş pazarınızı bulmak için sormanız gereken 11 soru

Belli bir nişte ilerlediğinizde, ürün yönetimini daha iyi yapabilir ve kendinizi bu niş ile ilişkilendirerek, marka değerinizi de daha kolay bir şekilde oluşturabilirsiniz. Birden bire birçok farklı kategoride ürün satmaya çalıştığınızda pazarlama çalışmalarınız daha zor olmaya başlar ve markalaşma da daha uzun sürer.

İlgili rehber: Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?

Tedarikçilerinizi bulun

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, tedarikçilerle çalışmanız gerekecek. E mağaza açmadan önce ürünlerinizi tedarik edeceğiniz farklı firmaları bulmanız gerekmekte. Tedarikçileriniz olmadan ürün satışına sürekli olarak devam edemezsiniz. Elinizdeki stokları yenilemek için birden fazla tedarikçiyle çalışmanız gerekir. Tek bir tedarikçiye bağımlı olduğunuzda, bu tedarikçi ile sorunlar yaşadığınızda ürün stoklarınızı yenilemede sorun yaşarsınız.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

E-ticaret altyapı çözümünüzü seçin

E mağaza kurmak için farklı e-ticaret altyapı çözümlerinden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz yazılımlar başlangıç için iyi görünse de tasarım ve kodlama bilginizin olması gerekir ve başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi büyütmek istediğinizde ek yazılımlar satın almanız gerekebilir. Sıfırdan kodlama ile bir e-ticaret sitesi yaptırabilirsiniz. Bu durumda isteklerinize özel bir tasarım ve kodlama yapıldığı için işin tamamlanma süreci ve maliyetleri yükselebilir. Bu noktada kodlama ve tasarım bilginiz olmasa dahi sitenizin altyapı yönetimi için sürekli olarak destek almanız gerekir ki bu da ek bir maliyettir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Sektöre yeni girecekler ve kodlama ya da tasarım konusunda bilgisi olmayanlar için bir diğer alternatif ise hazır e-ticaret altyapı paketleridir. Bu paketler sizin ihtiyacınıza uygun çözümler sunarlar ve siz altyapı işlemleriyle ilgilenmeden doğrudan mağazanızı açarak işinizi yapmaya odaklanabilirsiniz. Altyapı işlemleri arkaplanda altyapı sağlayıcı tarafından yapılır ve siz de ürün satışlarına, pazarlamaya ve işinizi yönetmeye odaklanabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İş planınızı hazırlayın

Yazının başında da bahsettiğimiz gibi bir e mağaza açmak günümüzde oldukça kolay. Ancak e-ticarette başarılı olabilmek için daha fazlasını yapmanız gerekmekte. Bunun için de doğru bir iş planı hazırlamanız önemli. İş planınız, adım adım neler yapmanız gerektiğini, kilometre taşlarınızı, finansal öngörülerinizi, güçlü ve zayıf olduğunuz yanlarınızı görmenizi sağlar. Böylelikle doğru iş stratejilerini oluşturarak, planlı bir şekilde mağazanızı yönetmelisiniz. Bu sayede kazançlarınızı ve karlılığınızı artırarak, markanızın bilinirliğini de artırabilirsiniz.

İlgili rehber: İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Yasal süreçleri ve vergileri öğrenin

E mağaza açıp, online satışlar yaptığınızda vergi mükellefi olursunuz. Sanal POS kurulumlarını sağlayabilmek için bir şirket kurmanız da gerekmektedir. Bu durumda da öncelikle şirket kurulumlarınızı yapmanız gerekir. Bir şirket kurduğunuzda aylık ve yıllık olarak ödemekle yükümlü olduğunuz vergiler bulunmaktadır. Yasal sorumluluklarınızı takip etmeniz bu süreçte bir hayli önemli. Vergiler haricinde sattığınız ürünlerle ilgili yasal düzenlenleme ve sorumlulukların da oluğ olmadığını kontrol etmeniz önemlidir. Aksi taktirde cezalarla karşılabilir veya şirketiniz kapatılabilir.

İlgili rehber: E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

Hedef kitleyi belirleyin

Nişinizi ve ürünlerinizi belirledikten sonra nasıl bir kitleye hitap edeceğiniz de belli olmaya başlayacaktır. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize koymak tek başına yeterli değildir. Hedef kitlenizi tanımanız ve sonrasında da onların beklenti ve isteklerine göre pazarlama, reklam ve satış stratejileri oluşturmanız gerekir. Bunun için de hedef kitle analizi yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyip, sonrasında da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi oluşturmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

E mağaza üzerinde satış yapabilmek ve marka bilinirliğinizi artırabilmek için pazarlama reklam stratejileri oluşturmanız önemli. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınıza, içerik ve e-posta pazarlama stratejilerine karar vermeli, dijital pazarlama çalışmalarınızı kendiniz mi yapacağınıza yoksa dışarıdan hizmet alarak mı bunları yaptıracağınıza karar vermeniz önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Reklam çalışmaları için bir bütçe oluşturmanız ve bu bütçeyi etkin bir şekilde nasıl kullanabileceğinize yönelik yıllık reklam planları oluşturmanız da e-ticarette başarılı olmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Fiyatlandırma stratejilerinizi belirleyin

E mağaza yönetimi sürecinde fiyatlandırma stratejilerinizi de oluşturmalısınız. Hedef kitlenize ve ürünlerinize göre bu fiyatlandırmalar değişecektir. Bununla beraber sektördeki rekabet de ürünlerinizin satış fiyatını etkiler. Bunun için doğru adımları atarak belli bir plan içerisinde ürün fiyatlandırmalarınızı yapmanız da bu süreçte dikkat etmeniz gereken konulardan biri.

İlgili rehber: Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan