E-ihracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

14 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
E-ihracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Birçok firma, işlerini büyüterek e-ticarete ya da e-ihracata atılmayı planlar ve bu yönde harekete geçer. Daha düşük maliyetle daha fazla kar vadeden bu sektöre atılmadan önce bilmeniz gereken birçok unsur mevcut. E-İhracat yapmak istiyorsanız nasıl yapacağınızı, dikkat etmeniz gereken noktaları bilmeniz gerekir. Bir e-ihracat sitesi için temel olarak şu adımlar izlenir;

  • Satılacak Ürünlere Karar Vermek
  • Şirket Kurmak
  • E-ihracat sitesi kurmak ya da pazaryeri kaydı yaptırmak
  • Altyapı Seçmek
  • Tasarımı yaptırmak

E-ihracat yapmak bu 5 adım ardından tamamlanır. Ancak bir e-ticaret sitesi kurmanız, başarılı sonuçlar alabileceğinizi göstermez. Sizin için hazırladığımız e-ihracat rehberi sayesinde konu hakkında ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Satılacak Ürünlere Karar Vermek

Bir girişimci olarak e-ihracata girmeye karar vermişseniz, bu durum bir ürününüz olmadığını işaret eder. Dolayısıyla öncelikle buna bir çözüm bulmanız gerekir. E-ihracat yaparken, tercih edebileceğiniz çok sayıda ürün vardır;

  • Mobilya
  • Tasarım ürünleri
  • Anne ve bebek ürünleri
  • Kadın ve erkek giyim ürünleri
  • Halı, kilim, havlu gibi ev tekstili ürünleri
  • Ev ve dekorasyon ürünleri
  • Yedek parça
  • Elektronik ürünler

Bunlar günümüzde en çok satan alanlardan bazılarıdır. Tedarikçiler ile anlaşarak bunları temin edebilirsiniz.

Şirket Kurmak

Tıpkı e-ticaret’te olduğu gibi e-ihracat’ta da bir firmanız olmalıdır. Böylece ticareti faaliyetleriniz takip edilebilir, kayıt altına alınabilir ve vergilendirilir.

E-ihracat yapmak isteyen bir girişimciyseniz, ürünlerinizi hazırladıktan sonra bu aşama gelir. Tercih edebileceğiniz 3 tür yer almakta olup bunlar anonim, şahıs ve limited şeklindedir. Elektronik ihracat için şahıs firmaları da yeterlidir.

E-İhracat Sitesi Kurmak Ya Da Pazaryeri Kaydı Yaptırmak

Şirket kurulumu tamamladıktan sonra sırada e-ihracat yaparken müşterilerinize ulaşacağınız platformu seçmek vardır. İsterseniz kendinize ait bir site kurarak hedef kitlenize ürünleri sunabilirsiniz.

İkinci olarak da Amazon, AliExpress gibi bir online pazaryerini düşünebilirsiniz. Burada ücretsiz bir mağaza oluşturmadan, komisyon oranlarının olduğunu da unutmamalısınız.

Altyapı Seçmek

Eğer online pazaryerine kayıt olarak e-ihracat yapmak isterseniz, mağaza açtıktan sonra ürünleri eklemek yeterlidir. Ancak kendi e-ticaret sitenizi istiyorsanız, önce bir altyapı seçmeniz gerekir.

Temel olarak üç farklı seçeneğiniz vardır. Bunlardan ilki ücretsiz olarak sunulan açık kaynaklı çözümlerdir. Her ne kadar avantajlı gibi dursa da teknik bir sorun olduğunda çözüm isteyebileceğiniz bir kaynak yoktur. Ayrıca çok yüksek ziyaretçi sayılarını da desteklemez.

İkinci olarak özel bir altyapı hazırlatmanız mümkündür. Ancak burada site içinde gerekli olan modüller ayrı ayrı hazırlanacağı için ekstra ücrete tabidir. Bu altyapıyı hazırlama sürecini de uzatır. Son olarak hazır paketler vardır.

Bunlar farklı seçenekleri bir araya getirerek, daha uygun maliyet ile size sunar. Dolayısıyla bütçenize en uygunlarını bulmak çok kolaydır.

Tasarımı Yaptırmak

Altyapı işlemlerinizi tamamladıktan sonra e-ihracat yapmak isteyen kişilerin site tasarımları yapılır. Burası ürünlerin ekleneceği, kullanıcı ve müşterinin işlem yapacağı ekrandır. Platformun görsel yüzü niteliğini taşır.

Eğer e-ihracat sitenizi daha verimli bir şekilde kullanmak istiyorsanız SEO uyumlu olmasına, responsive hazırlanmasına ve mobil sürümün mevcudiyetine dikkat edilmelidir. Böylece müşterilere daha iyi çözümler sunabilir, alışverişlerinizden aldığınız sonuçları arttırabilirsiniz.

Tasarımın tamamlanması ile beraber sadece ürünleri eklemek kalır. Böylece e-ihracat yapmak da mümkün hale gelir.

E-ihracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Bir elektronik ihracat sitesine sahip olmak, kısa sürede milyonlarca tıklama alacağınız anlamını taşımaz. Satışlarınızı arttırmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken bir takım noktalar vardır. Bunlar müşterilerinize daha iyi bir deneyim sunmanızı sağlar.

Dil Seçenekleri Eklemek

Bir e-ticaret sitesini kullanmak oldukça kolaydır. Zira insanlar temel olarak nasıl işlem yapması gerektiğini bilir. Temel olarak ürün seçilmesi, sepete eklenmesi, adres bilgilerinin alınması ve siparişin tamamlanması gerekir.

Ancak bu durum, insanların ana dillerinde destek almak istemediğini göstermez. Hangi ülkeye yönelecekseniz, dil seçenekleri kesinlikle eklenmelidir. Böylece,

  • Nasıl üye olunduğu,
  • Kategoriler,
  • Ürün açıklamaları,
  • Kurumsal bilgiler,

Daha iyi bir şekilde anlaşılabilir. Alışveriş de hızlı bir şekilde yapılabilir. Ancak sitenin doğru bir şekilde çevrildiğinden emin olunmalıdır.

Para Birimleri

Eğer normal bir e-ticaret yapıyorsanız, para birimleri eklemek gereksizdir. Lakin e-ihracat yaparken dikkat etmeniz gereken konuların birisidir.

Sitenizde para birimi seçenekleri olması, insanların kendi ülkelerinde geçerli birimle ne kadar ödeyeceklerini görmelerini sağlar. Bununla sınırlı kalmadan, güncel kurları anbean takip etmesine olanak tanır. Böylece alışveriş daha fazla verimli hale gelebilir.

Özel Fiyatlandırma

E-ihracat yapmak istiyorsanız, bu durum sadece yurtdışına satacağınızı göstermez. Eş zamanlı olarak yurtiçinde de hizmet sunabilirsiniz. Bu durum, fiyatlandırmayı doğru yapmanız gerektiğini gösterir.

Örneğin bir ürünü Türkiye’de X fiyata sunuyorsanız, diğer bir ülkede Y fiyata sunmak isteyebilirsiniz. Dolayısıyla dil değişikliği yaparken, fiyatlandırmanın değiştiğini de yapılması gerekir.

Lojistik Entegrasyonu

Her ülkede lojistik firmaları farklılık gösterir. Her insan ürünlerin kendine hangi firmayla ulaştığını bilmek isteyeceği için lojistik entegrasyonları da önemlidir.

Ülkeye özel bir şekilde kargo seçenekleri listelerseniz, müşterilerinize aralarından kendisine en uygun olanı seçme olanağı sunabilirsiniz. Bununla sınırlı kalmadan daha kolay bir şekilde kargosunu takip etmenize imkan tanıyabilirsiniz.

SEO İşlemleri

SEO işlemleri, e-ihracat yaparken dikkat etmeniz gereken başlıklardan biridir. Zira internette milyonlarca elektronik ticaret sitesi vardır. Anahtar kelime optimizasyonu, bunların arasında öne çıkmanıza olanak sağlar.

Ancak bilmeniz gereken bir nokta SEO işlemlerinin müşterilere özel olduğu gibi ülkelere de özel olarak gerçekleştirildiğidir. Dolayısıyla farklı dillere uygun optimizasyon yapmak, o ülkede de ön plana çıkmanıza yardım eder.

Ödeme Sistemleri

Her e-ticaret sitesinde ödeme sistemleri önemlidir. Zira bunlar müşterilerden ürünlerin fiyatını nasıl alacağınızı gösterir. Ne kadar fazla seçenek sunarsanız, o kadar fazla memnuniyet elde edebilirsiniz.

Ancak e-ihracat yapmak istiyorsanız, unutmamanız gereken bir nokta ülkeden ülkeye göre bunların değişebileceğidir. Ödeme altyapısı bu nedenle uyumlu olmalıdır.

Müşteri Hizmetleri

E-ticaret sitelerinde olduğu gibi elektronik ihracatta da müşterilerin problemleri yaşanabilir ya da soru sormayı isteyebilirler. Müşteri hizmetleri hattı da burada devreye girer.

E-ihracat yaparken, dikkat etmeniz gereken noktalardan bir diğeri, iletişimin onların diline uygun olmasıdır. Bu süreçte ülkeden ülkeye göre zaman dilimlerinin değişeceği de bilinmelidir. Örneğin Amerika Birleşik Devletlerine satış yapıyorsanız, saatler ciddi oranda farklılaşır.

Bu saatleri dikkatli bir şekilde hazırlamanız, mutlaka o saatte aktif destek hatları bulundurmanız şarttır. Aksi halde iletişimi kurmak, çözüm sunmak da imkansız hale gelir.

Yasalara Uyumluluk

E-ihracat yapmak istiyorsanız, hatırlamanız gereken konulardan biri de ilgili ülkenin kurallarına da uyum sağlamanız gerekir. Dolayısıyla özellikle e-ihracata adım atmadan önce bunları öğrenmeniz şarttır.

Aksi durum, ürünlerinizin buraya ulaştırılmamasına ya da yaptırımlara maruz kalmanıza neden olabilir.

E-ihracat Yaparken Müşteri Nasıl Bulunur?

E-ihracat yaparken müşterilerinize nasıl ulaşacağınızı bilmek oldukça önemlidir. Bunun için Google AdWords, internet ortamında milyonlarca kişiye hızlı bir şekilde ulaşmanıza olanak tanır. Ayrıca sosyal medya platformları da milyonlarca kişi tarafından kullanılır.

Sizin için hazırladığımız e-ihracat rehberi yazısını incelerseniz, bu dünyaya adım atmadan önce ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.

İçindekiler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Eticaret Hakkında Dinlemeniz Gereken En İyi 6 Podcast
Eticaret Hakkında Dinlemeniz Gereken En İyi 6 Podcast
E-ticarete başlamak istiyorsanız bunun öncesinde sektör hakkında ayrıntılı bilgilere sahip olmanız gerekmektedir. E-ticaret podcastleri, size bu konuda aradığınız bilgi ve püf noktaları konu hakkında tecrübeli kişilerin bakış...
24 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Ferad Osman Sali
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
İhracat İle E-İhracat Arasındaki Farklar Nelerdir?
Yurt dışına ürün satışı yapmak detaylı bir operasyon süreci gerektirir. Gümrük prosedürleri, resmi beyanlar, kargo ve lojistik işlemleri bu sürecin önemli aşamalarıdır. Söz konusu aşamalarda yapılması gerekenler satışın...
25 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali