Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da küçük girişimler için bu konu bir hayli zor olabiliyor; çünkü düşük bütçelerle bu reklam kampanyalarını hazırlamaları gerekiyor. Ancak bu durumdan da avantajlı çıkmanın bazı yolları bulunuyor. Elinizdeki reklam bütçesini iyi bir şekilde yönetmek ve PPC reklamlarınızı doğru şekilde optimize etmek, düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızdan etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Amaçlarınızı önceliklendirin

Reklam kampanyaları oluşturduğunuzda hangi amaçlar üzerine yoğunlaşmak istediğinizi ve bu amaçların öncelik listesini belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi amaçlara yönelik kampanyalar oluşturacağınızı ve bu kampanyalara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyebilirsiniz.

  • Marka bilinirliği yaratmak,
  • Ürün ya da marka talebi yaratmak,
  • Site trafiğini artırmak,
  • Satışa yönlendirmek,
  • İletişim kanallarına yönlendirme yapmak,

gibi farklı amaçlar belirleyebilir ve bunları önceliklendirebilirsiniz.

Lokasyon odaklı reklamlar hazırlamak

Reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler almak için kampanyalarınızı belli lokasyonlara göre hedeflemeniz oldukça faydalı olacaktır. Tüm ülke genelinde reklamlar göstermek yerine, sitenize en çok trafik ve geri dönüşüm getiren lokasyonlara göre reklamlar vermek daha etkili bir yöntemdir. Bunun için Google Analytics üzerinden, en çok trafik çektiğiniz şehirleri ve konumları belirleyerek, reklamlarınızı bu bölgelere göre hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Reklamların gösterim zamanlarını belirlemek

Reklamlarınızın sadece belli zaman dilimlerinde gösterilmesini seçmek de bütçenizi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Google Adwords üzerinde reklamlarınızın günün hangi saatlerinde görüntüleneceğini seçebilirsiniz. Bu özellik sayesinde tüketicilerin sıklıkla alışveriş ya da arama yaptıkları zaman dilimlerini test edebilir ve sadece bu zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın daha uzun süre yayında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sadece telefon aramalarına yönelik reklamlar

Tüketicilerin sizinle iletişime geçmelerini sağlamak ve onlarla birebir iletişim kurarak onların satın alma kararlarını etkilemek için telefon aramalarına yönelik reklamlar verebilirsiniz.

Telefon görüşmeleri sizin için önemli bir satış kanalıysa, çağrı merkezinizi öne çıkartacak bir reklam kampanyası hazırlamak, daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Arama hacmi yüksek ancak düşük rekabetli anahtar kelimelere yönelin

Düşük bütçelerle kampanya oluştururken, jenerik ve rekabeti yüksek anahtar kelimelere yönelmek bir hayli zordur. Bu şekilde elinizdeki bütçeyi çok kısa sürede tüketebilirsiniz. Bunun yerine belli bir aranma hacmi olan; ancak rekabeti düşük seviyedeki anahtar kelimelere yönelmeniz reklam bütçelerinizi daha iyi bir şekilde yönetmenize de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda rakip firmaların yönelmediği anahtar kelime grupları üzerinden trafik çekmeye de başlayabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularına yanıt vermesi için Adwords kampanyalarınızda negatif anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeye özen gösterin. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularında reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarına yanıt vermesini sağlar ve bu sayede reklamınızla ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesinin önüne geçer. Bu sayede de reklamlarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Fizibilite Çalışması Nedir? Fizibilite Çalışması Nasıl Yapılır?
Hem e-ticaret sektörüne atılmadan önce hem de e-ticaret sitenizi/firmanızı yönetirken atacağınız her adımı önceden analiz etmeniz gerekir. Bireysel ya da kurumsal olması fark etmeksizin tüm organizasyonların bir ön çalışmaya...
14 Ocak 2022
Markethinkers
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin