Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da küçük girişimler için bu konu bir hayli zor olabiliyor; çünkü düşük bütçelerle bu reklam kampanyalarını hazırlamaları gerekiyor. Ancak bu durumdan da avantajlı çıkmanın bazı yolları bulunuyor. Elinizdeki reklam bütçesini iyi bir şekilde yönetmek ve PPC reklamlarınızı doğru şekilde optimize etmek, düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızdan etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Amaçlarınızı önceliklendirin

Reklam kampanyaları oluşturduğunuzda hangi amaçlar üzerine yoğunlaşmak istediğinizi ve bu amaçların öncelik listesini belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi amaçlara yönelik kampanyalar oluşturacağınızı ve bu kampanyalara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyebilirsiniz.

  • Marka bilinirliği yaratmak,
  • Ürün ya da marka talebi yaratmak,
  • Site trafiğini artırmak,
  • Satışa yönlendirmek,
  • İletişim kanallarına yönlendirme yapmak,

gibi farklı amaçlar belirleyebilir ve bunları önceliklendirebilirsiniz.

Lokasyon odaklı reklamlar hazırlamak

Reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler almak için kampanyalarınızı belli lokasyonlara göre hedeflemeniz oldukça faydalı olacaktır. Tüm ülke genelinde reklamlar göstermek yerine, sitenize en çok trafik ve geri dönüşüm getiren lokasyonlara göre reklamlar vermek daha etkili bir yöntemdir. Bunun için Google Analytics üzerinden, en çok trafik çektiğiniz şehirleri ve konumları belirleyerek, reklamlarınızı bu bölgelere göre hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Reklamların gösterim zamanlarını belirlemek

Reklamlarınızın sadece belli zaman dilimlerinde gösterilmesini seçmek de bütçenizi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Google Adwords üzerinde reklamlarınızın günün hangi saatlerinde görüntüleneceğini seçebilirsiniz. Bu özellik sayesinde tüketicilerin sıklıkla alışveriş ya da arama yaptıkları zaman dilimlerini test edebilir ve sadece bu zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın daha uzun süre yayında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sadece telefon aramalarına yönelik reklamlar

Tüketicilerin sizinle iletişime geçmelerini sağlamak ve onlarla birebir iletişim kurarak onların satın alma kararlarını etkilemek için telefon aramalarına yönelik reklamlar verebilirsiniz.

Telefon görüşmeleri sizin için önemli bir satış kanalıysa, çağrı merkezinizi öne çıkartacak bir reklam kampanyası hazırlamak, daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Arama hacmi yüksek ancak düşük rekabetli anahtar kelimelere yönelin

Düşük bütçelerle kampanya oluştururken, jenerik ve rekabeti yüksek anahtar kelimelere yönelmek bir hayli zordur. Bu şekilde elinizdeki bütçeyi çok kısa sürede tüketebilirsiniz. Bunun yerine belli bir aranma hacmi olan; ancak rekabeti düşük seviyedeki anahtar kelimelere yönelmeniz reklam bütçelerinizi daha iyi bir şekilde yönetmenize de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda rakip firmaların yönelmediği anahtar kelime grupları üzerinden trafik çekmeye de başlayabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularına yanıt vermesi için Adwords kampanyalarınızda negatif anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeye özen gösterin. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularında reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarına yanıt vermesini sağlar ve bu sayede reklamınızla ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesinin önüne geçer. Bu sayede de reklamlarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan