fbpx

Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

25 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da küçük girişimler için bu konu bir hayli zor olabiliyor; çünkü düşük bütçelerle bu reklam kampanyalarını hazırlamaları gerekiyor. Ancak bu durumdan da avantajlı çıkmanın bazı yolları bulunuyor. Elinizdeki reklam bütçesini iyi bir şekilde yönetmek ve PPC reklamlarınızı doğru şekilde optimize etmek, düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızdan etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Amaçlarınızı önceliklendirin

Reklam kampanyaları oluşturduğunuzda hangi amaçlar üzerine yoğunlaşmak istediğinizi ve bu amaçların öncelik listesini belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi amaçlara yönelik kampanyalar oluşturacağınızı ve bu kampanyalara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyebilirsiniz.

  • Marka bilinirliği yaratmak,
  • Ürün ya da marka talebi yaratmak,
  • Site trafiğini artırmak,
  • Satışa yönlendirmek,
  • İletişim kanallarına yönlendirme yapmak,

gibi farklı amaçlar belirleyebilir ve bunları önceliklendirebilirsiniz.

Lokasyon odaklı reklamlar hazırlamak

Reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler almak için kampanyalarınızı belli lokasyonlara göre hedeflemeniz oldukça faydalı olacaktır. Tüm ülke genelinde reklamlar göstermek yerine, sitenize en çok trafik ve geri dönüşüm getiren lokasyonlara göre reklamlar vermek daha etkili bir yöntemdir. Bunun için Google Analytics üzerinden, en çok trafik çektiğiniz şehirleri ve konumları belirleyerek, reklamlarınızı bu bölgelere göre hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Reklamların gösterim zamanlarını belirlemek

Reklamlarınızın sadece belli zaman dilimlerinde gösterilmesini seçmek de bütçenizi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Google Adwords üzerinde reklamlarınızın günün hangi saatlerinde görüntüleneceğini seçebilirsiniz. Bu özellik sayesinde tüketicilerin sıklıkla alışveriş ya da arama yaptıkları zaman dilimlerini test edebilir ve sadece bu zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın daha uzun süre yayında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sadece telefon aramalarına yönelik reklamlar

Tüketicilerin sizinle iletişime geçmelerini sağlamak ve onlarla birebir iletişim kurarak onların satın alma kararlarını etkilemek için telefon aramalarına yönelik reklamlar verebilirsiniz.

Telefon görüşmeleri sizin için önemli bir satış kanalıysa, çağrı merkezinizi öne çıkartacak bir reklam kampanyası hazırlamak, daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Arama hacmi yüksek ancak düşük rekabetli anahtar kelimelere yönelin

Düşük bütçelerle kampanya oluştururken, jenerik ve rekabeti yüksek anahtar kelimelere yönelmek bir hayli zordur. Bu şekilde elinizdeki bütçeyi çok kısa sürede tüketebilirsiniz. Bunun yerine belli bir aranma hacmi olan; ancak rekabeti düşük seviyedeki anahtar kelimelere yönelmeniz reklam bütçelerinizi daha iyi bir şekilde yönetmenize de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda rakip firmaların yönelmediği anahtar kelime grupları üzerinden trafik çekmeye de başlayabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularına yanıt vermesi için Adwords kampanyalarınızda negatif anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeye özen gösterin. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularında reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarına yanıt vermesini sağlar ve bu sayede reklamınızla ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesinin önüne geçer. Bu sayede de reklamlarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan