Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

25 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da küçük girişimler için bu konu bir hayli zor olabiliyor; çünkü düşük bütçelerle bu reklam kampanyalarını hazırlamaları gerekiyor. Ancak bu durumdan da avantajlı çıkmanın bazı yolları bulunuyor. Elinizdeki reklam bütçesini iyi bir şekilde yönetmek ve PPC reklamlarınızı doğru şekilde optimize etmek, düşük bütçelerle dahi reklam kampanyalarınızdan etkili sonuçlar almanıza yardımcı olur.

Amaçlarınızı önceliklendirin

Reklam kampanyaları oluşturduğunuzda hangi amaçlar üzerine yoğunlaşmak istediğinizi ve bu amaçların öncelik listesini belirlemeniz gerekir. Böylelikle hangi amaçlara yönelik kampanyalar oluşturacağınızı ve bu kampanyalara ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirleyebilirsiniz.

  • Marka bilinirliği yaratmak,
  • Ürün ya da marka talebi yaratmak,
  • Site trafiğini artırmak,
  • Satışa yönlendirmek,
  • İletişim kanallarına yönlendirme yapmak,

gibi farklı amaçlar belirleyebilir ve bunları önceliklendirebilirsiniz.

Lokasyon odaklı reklamlar hazırlamak

Reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşümler almak için kampanyalarınızı belli lokasyonlara göre hedeflemeniz oldukça faydalı olacaktır. Tüm ülke genelinde reklamlar göstermek yerine, sitenize en çok trafik ve geri dönüşüm getiren lokasyonlara göre reklamlar vermek daha etkili bir yöntemdir. Bunun için Google Analytics üzerinden, en çok trafik çektiğiniz şehirleri ve konumları belirleyerek, reklamlarınızı bu bölgelere göre hedefleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Reklamların gösterim zamanlarını belirlemek

Reklamlarınızın sadece belli zaman dilimlerinde gösterilmesini seçmek de bütçenizi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Google Adwords üzerinde reklamlarınızın günün hangi saatlerinde görüntüleneceğini seçebilirsiniz. Bu özellik sayesinde tüketicilerin sıklıkla alışveriş ya da arama yaptıkları zaman dilimlerini test edebilir ve sadece bu zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstererek, reklamlarınızın daha uzun süre yayında kalmasını sağlayabilirsiniz.

Sadece telefon aramalarına yönelik reklamlar

Tüketicilerin sizinle iletişime geçmelerini sağlamak ve onlarla birebir iletişim kurarak onların satın alma kararlarını etkilemek için telefon aramalarına yönelik reklamlar verebilirsiniz.

Telefon görüşmeleri sizin için önemli bir satış kanalıysa, çağrı merkezinizi öne çıkartacak bir reklam kampanyası hazırlamak, daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Arama hacmi yüksek ancak düşük rekabetli anahtar kelimelere yönelin

Düşük bütçelerle kampanya oluştururken, jenerik ve rekabeti yüksek anahtar kelimelere yönelmek bir hayli zordur. Bu şekilde elinizdeki bütçeyi çok kısa sürede tüketebilirsiniz. Bunun yerine belli bir aranma hacmi olan; ancak rekabeti düşük seviyedeki anahtar kelimelere yönelmeniz reklam bütçelerinizi daha iyi bir şekilde yönetmenize de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda rakip firmaların yönelmediği anahtar kelime grupları üzerinden trafik çekmeye de başlayabilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeler kullanın

Reklamlarınızın daha ilgili arama sorgularına yanıt vermesi için Adwords kampanyalarınızda negatif anahtar kelime kullanımlarına da yer vermeye özen gösterin. Negatif anahtar kelimeler, arama sorgularında reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarına yanıt vermesini sağlar ve bu sayede reklamınızla ilgili olmayan arama sorgularında reklamlarınızın gösterilmesinin önüne geçer. Bu sayede de reklamlarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan