E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

11 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni kurulan girişimler, bu bütçeleri yaratmakta sıkıntı yaşıyorlar.

Yeterli bütçenin olmaması da reklam çalışmalarının sınırlı kalmasına ve markaların kendilerini tanıtamamalarına neden olabiliyor. Fakat küçük ve yeni kurulan girişimler, düşük bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmalarıyla ilk etapta markalarını ve ürünlerini tanıtabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

Sosyal medyada bir network oluşturun

Sosyal medya üzerindeki network’ünüzü artırmanız size birçok açıdan yarar sağlayacaktır. Sadece marka sayfalarınız üzerinden değil, kişisel hesaplarınız üzerinde de çevrenizi genişletmeniz ilk etapta size birçok fayda sağlayacak.

Özellikle içinde bulunduğunuz sektördeki kişilerle iletişime geçtiğinizde ve onlarla tanıştığınızda işinizi tanıtmak için onlarla konuşabilirsiniz. Onların sizin hakkında paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gruplara abone olabilir ve bu gruplarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapabilirsiniz. Buradaki aktifliğiniz artmaya başladıktan sonra, bu gruptaki kişilere de markanızdan bahsedebilirsiniz.

Sosyal mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapın

Network kurmanın yanı sıra marka sayfalarınız üzerinden aktif bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Burada farklı konular üzerinde durabilir, ürün fotoğraf ve videoları paylaşmanın yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler de oluşturabilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapabilir ya da kendi gruplarınızı oluşturarak, bu gruplara insanları çekerek, bir komünite oluşturarak markanızın kulaktan kulağa yayılmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturun

Hem sosyal medya hem de blogunuz üzerinde tüketicilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikler metinler, fotoğraflar, GIF’ler ya da videolardan oluşabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcıları sosyal medyadaki hesaplarınıza çekmek olacaktır. Sadece ürün ve kampanya reklamları yapmak, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlamayacaktır. Bu nedenle onlara farklı içerikler sunarak, günlük olarak onların takip ettikleri bir kanal haline gelmeniz gerekiyor.

Kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşırlarsa, onların da çevrelerine ulaşmış olursunuz. Bu nedenle de onlara hitap edecek ve ilgilerini çekecek içerikler hazırlamalısınız.

Google My Business kullanın

Yeni kurulan bir girişimseniz, SEO çalışmalarınız ne kadar düzgün olursa olsun, üst sıralarda çıkmanız bir hayli zor olacaktır. Bu nedenle ilk etapta markanızı Google My Business’a kaydettirmelisiniz. Buraya kaydınızı yaptırdığınızda, doğrudan markanızla ilgili aramalar yapıldığında, firmanızın iletişim bilgileri gibi detaylar Google’da üst sıralarda görünecektir.

Bu platformu kullandığınızda Google+ üyeleri, sayfanızı oylayabiliyorlar ve bu oyların sayısı arttıkça internet sitenizin indekslenmesi de aynı oranda artıyor. Bu sayede de arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz.

Yarışmalar yapın

Sosyal mecralarda yeni takipçiler kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için en iyi yöntemlerden biri de yarışmalar yapmaktır. Marka bilinirliğinizi artırmak için sosyal mecralarda kullanıcılara bazı hediyeler veya indirimler sunarak yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

Yarışmanın katılım koşullarına sayfanızı beğenme ve gönderilerinizi paylaşma gibi kurallar ekleyerek, katılımcıların da bu gönderileri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok kişi bu paylaşımları yaparsa, bir o kadar kişiye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Yarışmalar marka bilinirliğini artırma da önemli bir rol oynuyor bu nedenle iyi bir yarışma kurgusuyla farklı kitlelere ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan