E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni kurulan girişimler, bu bütçeleri yaratmakta sıkıntı yaşıyorlar.

Yeterli bütçenin olmaması da reklam çalışmalarının sınırlı kalmasına ve markaların kendilerini tanıtamamalarına neden olabiliyor. Fakat küçük ve yeni kurulan girişimler, düşük bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmalarıyla ilk etapta markalarını ve ürünlerini tanıtabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

Sosyal medyada bir network oluşturun

Sosyal medya üzerindeki network’ünüzü artırmanız size birçok açıdan yarar sağlayacaktır. Sadece marka sayfalarınız üzerinden değil, kişisel hesaplarınız üzerinde de çevrenizi genişletmeniz ilk etapta size birçok fayda sağlayacak.

Özellikle içinde bulunduğunuz sektördeki kişilerle iletişime geçtiğinizde ve onlarla tanıştığınızda işinizi tanıtmak için onlarla konuşabilirsiniz. Onların sizin hakkında paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gruplara abone olabilir ve bu gruplarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapabilirsiniz. Buradaki aktifliğiniz artmaya başladıktan sonra, bu gruptaki kişilere de markanızdan bahsedebilirsiniz.

Sosyal mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapın

Network kurmanın yanı sıra marka sayfalarınız üzerinden aktif bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Burada farklı konular üzerinde durabilir, ürün fotoğraf ve videoları paylaşmanın yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler de oluşturabilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapabilir ya da kendi gruplarınızı oluşturarak, bu gruplara insanları çekerek, bir komünite oluşturarak markanızın kulaktan kulağa yayılmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturun

Hem sosyal medya hem de blogunuz üzerinde tüketicilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikler metinler, fotoğraflar, GIF’ler ya da videolardan oluşabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcıları sosyal medyadaki hesaplarınıza çekmek olacaktır. Sadece ürün ve kampanya reklamları yapmak, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlamayacaktır. Bu nedenle onlara farklı içerikler sunarak, günlük olarak onların takip ettikleri bir kanal haline gelmeniz gerekiyor.

Kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşırlarsa, onların da çevrelerine ulaşmış olursunuz. Bu nedenle de onlara hitap edecek ve ilgilerini çekecek içerikler hazırlamalısınız.

Google My Business kullanın

Yeni kurulan bir girişimseniz, SEO çalışmalarınız ne kadar düzgün olursa olsun, üst sıralarda çıkmanız bir hayli zor olacaktır. Bu nedenle ilk etapta markanızı Google My Business’a kaydettirmelisiniz. Buraya kaydınızı yaptırdığınızda, doğrudan markanızla ilgili aramalar yapıldığında, firmanızın iletişim bilgileri gibi detaylar Google’da üst sıralarda görünecektir.

Bu platformu kullandığınızda Google+ üyeleri, sayfanızı oylayabiliyorlar ve bu oyların sayısı arttıkça internet sitenizin indekslenmesi de aynı oranda artıyor. Bu sayede de arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz.

Yarışmalar yapın

Sosyal mecralarda yeni takipçiler kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için en iyi yöntemlerden biri de yarışmalar yapmaktır. Marka bilinirliğinizi artırmak için sosyal mecralarda kullanıcılara bazı hediyeler veya indirimler sunarak yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

Yarışmanın katılım koşullarına sayfanızı beğenme ve gönderilerinizi paylaşma gibi kurallar ekleyerek, katılımcıların da bu gönderileri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok kişi bu paylaşımları yaparsa, bir o kadar kişiye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Yarışmalar marka bilinirliğini artırma da önemli bir rol oynuyor bu nedenle iyi bir yarışma kurgusuyla farklı kitlelere ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin