E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

11 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni kurulan girişimler, bu bütçeleri yaratmakta sıkıntı yaşıyorlar.

Yeterli bütçenin olmaması da reklam çalışmalarının sınırlı kalmasına ve markaların kendilerini tanıtamamalarına neden olabiliyor. Fakat küçük ve yeni kurulan girişimler, düşük bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmalarıyla ilk etapta markalarını ve ürünlerini tanıtabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

Sosyal medyada bir network oluşturun

Sosyal medya üzerindeki network’ünüzü artırmanız size birçok açıdan yarar sağlayacaktır. Sadece marka sayfalarınız üzerinden değil, kişisel hesaplarınız üzerinde de çevrenizi genişletmeniz ilk etapta size birçok fayda sağlayacak.

Özellikle içinde bulunduğunuz sektördeki kişilerle iletişime geçtiğinizde ve onlarla tanıştığınızda işinizi tanıtmak için onlarla konuşabilirsiniz. Onların sizin hakkında paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gruplara abone olabilir ve bu gruplarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapabilirsiniz. Buradaki aktifliğiniz artmaya başladıktan sonra, bu gruptaki kişilere de markanızdan bahsedebilirsiniz.

Sosyal mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapın

Network kurmanın yanı sıra marka sayfalarınız üzerinden aktif bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Burada farklı konular üzerinde durabilir, ürün fotoğraf ve videoları paylaşmanın yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler de oluşturabilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapabilir ya da kendi gruplarınızı oluşturarak, bu gruplara insanları çekerek, bir komünite oluşturarak markanızın kulaktan kulağa yayılmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturun

Hem sosyal medya hem de blogunuz üzerinde tüketicilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikler metinler, fotoğraflar, GIF’ler ya da videolardan oluşabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcıları sosyal medyadaki hesaplarınıza çekmek olacaktır. Sadece ürün ve kampanya reklamları yapmak, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlamayacaktır. Bu nedenle onlara farklı içerikler sunarak, günlük olarak onların takip ettikleri bir kanal haline gelmeniz gerekiyor.

Kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşırlarsa, onların da çevrelerine ulaşmış olursunuz. Bu nedenle de onlara hitap edecek ve ilgilerini çekecek içerikler hazırlamalısınız.

Google My Business kullanın

Yeni kurulan bir girişimseniz, SEO çalışmalarınız ne kadar düzgün olursa olsun, üst sıralarda çıkmanız bir hayli zor olacaktır. Bu nedenle ilk etapta markanızı Google My Business’a kaydettirmelisiniz. Buraya kaydınızı yaptırdığınızda, doğrudan markanızla ilgili aramalar yapıldığında, firmanızın iletişim bilgileri gibi detaylar Google’da üst sıralarda görünecektir.

Bu platformu kullandığınızda Google+ üyeleri, sayfanızı oylayabiliyorlar ve bu oyların sayısı arttıkça internet sitenizin indekslenmesi de aynı oranda artıyor. Bu sayede de arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz.

Yarışmalar yapın

Sosyal mecralarda yeni takipçiler kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için en iyi yöntemlerden biri de yarışmalar yapmaktır. Marka bilinirliğinizi artırmak için sosyal mecralarda kullanıcılara bazı hediyeler veya indirimler sunarak yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

Yarışmanın katılım koşullarına sayfanızı beğenme ve gönderilerinizi paylaşma gibi kurallar ekleyerek, katılımcıların da bu gönderileri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok kişi bu paylaşımları yaparsa, bir o kadar kişiye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Yarışmalar marka bilinirliğini artırma da önemli bir rol oynuyor bu nedenle iyi bir yarışma kurgusuyla farklı kitlelere ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan