E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

11 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni kurulan girişimler, bu bütçeleri yaratmakta sıkıntı yaşıyorlar.

Yeterli bütçenin olmaması da reklam çalışmalarının sınırlı kalmasına ve markaların kendilerini tanıtamamalarına neden olabiliyor. Fakat küçük ve yeni kurulan girişimler, düşük bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmalarıyla ilk etapta markalarını ve ürünlerini tanıtabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

Sosyal medyada bir network oluşturun

Sosyal medya üzerindeki network’ünüzü artırmanız size birçok açıdan yarar sağlayacaktır. Sadece marka sayfalarınız üzerinden değil, kişisel hesaplarınız üzerinde de çevrenizi genişletmeniz ilk etapta size birçok fayda sağlayacak.

Özellikle içinde bulunduğunuz sektördeki kişilerle iletişime geçtiğinizde ve onlarla tanıştığınızda işinizi tanıtmak için onlarla konuşabilirsiniz. Onların sizin hakkında paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gruplara abone olabilir ve bu gruplarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapabilirsiniz. Buradaki aktifliğiniz artmaya başladıktan sonra, bu gruptaki kişilere de markanızdan bahsedebilirsiniz.

Sosyal mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapın

Network kurmanın yanı sıra marka sayfalarınız üzerinden aktif bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Burada farklı konular üzerinde durabilir, ürün fotoğraf ve videoları paylaşmanın yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler de oluşturabilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapabilir ya da kendi gruplarınızı oluşturarak, bu gruplara insanları çekerek, bir komünite oluşturarak markanızın kulaktan kulağa yayılmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturun

Hem sosyal medya hem de blogunuz üzerinde tüketicilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikler metinler, fotoğraflar, GIF’ler ya da videolardan oluşabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcıları sosyal medyadaki hesaplarınıza çekmek olacaktır. Sadece ürün ve kampanya reklamları yapmak, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlamayacaktır. Bu nedenle onlara farklı içerikler sunarak, günlük olarak onların takip ettikleri bir kanal haline gelmeniz gerekiyor.

Kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşırlarsa, onların da çevrelerine ulaşmış olursunuz. Bu nedenle de onlara hitap edecek ve ilgilerini çekecek içerikler hazırlamalısınız.

Google My Business kullanın

Yeni kurulan bir girişimseniz, SEO çalışmalarınız ne kadar düzgün olursa olsun, üst sıralarda çıkmanız bir hayli zor olacaktır. Bu nedenle ilk etapta markanızı Google My Business’a kaydettirmelisiniz. Buraya kaydınızı yaptırdığınızda, doğrudan markanızla ilgili aramalar yapıldığında, firmanızın iletişim bilgileri gibi detaylar Google’da üst sıralarda görünecektir.

Bu platformu kullandığınızda Google+ üyeleri, sayfanızı oylayabiliyorlar ve bu oyların sayısı arttıkça internet sitenizin indekslenmesi de aynı oranda artıyor. Bu sayede de arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz.

Yarışmalar yapın

Sosyal mecralarda yeni takipçiler kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için en iyi yöntemlerden biri de yarışmalar yapmaktır. Marka bilinirliğinizi artırmak için sosyal mecralarda kullanıcılara bazı hediyeler veya indirimler sunarak yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

Yarışmanın katılım koşullarına sayfanızı beğenme ve gönderilerinizi paylaşma gibi kurallar ekleyerek, katılımcıların da bu gönderileri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok kişi bu paylaşımları yaparsa, bir o kadar kişiye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Yarışmalar marka bilinirliğini artırma da önemli bir rol oynuyor bu nedenle iyi bir yarışma kurgusuyla farklı kitlelere ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan