fbpx

E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve yeni kurulan girişimler, bu bütçeleri yaratmakta sıkıntı yaşıyorlar.

Yeterli bütçenin olmaması da reklam çalışmalarının sınırlı kalmasına ve markaların kendilerini tanıtamamalarına neden olabiliyor. Fakat küçük ve yeni kurulan girişimler, düşük bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmalarıyla ilk etapta markalarını ve ürünlerini tanıtabilirler. Bu rehberimizde de bu yöntemlerin üzerinde duracağız.

Sosyal medyada bir network oluşturun

Sosyal medya üzerindeki network’ünüzü artırmanız size birçok açıdan yarar sağlayacaktır. Sadece marka sayfalarınız üzerinden değil, kişisel hesaplarınız üzerinde de çevrenizi genişletmeniz ilk etapta size birçok fayda sağlayacak.

Özellikle içinde bulunduğunuz sektördeki kişilerle iletişime geçtiğinizde ve onlarla tanıştığınızda işinizi tanıtmak için onlarla konuşabilirsiniz. Onların sizin hakkında paylaşımlar yapmalarını isteyebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sosyal mecralardaki gruplara abone olabilir ve bu gruplarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapabilirsiniz. Buradaki aktifliğiniz artmaya başladıktan sonra, bu gruptaki kişilere de markanızdan bahsedebilirsiniz.

Sosyal mecralarda aktif bir şekilde paylaşımlar yapın

Network kurmanın yanı sıra marka sayfalarınız üzerinden aktif bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Burada farklı konular üzerinde durabilir, ürün fotoğraf ve videoları paylaşmanın yanı sıra kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler de oluşturabilirsiniz.

Soru cevap etkinlikleri yapabilir ya da kendi gruplarınızı oluşturarak, bu gruplara insanları çekerek, bir komünite oluşturarak markanızın kulaktan kulağa yayılmasını sağlayabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikler oluşturun

Hem sosyal medya hem de blogunuz üzerinde tüketicilerin ilgisini çekebilecek içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikler metinler, fotoğraflar, GIF’ler ya da videolardan oluşabilir.

Buradaki önemli nokta kullanıcıları sosyal medyadaki hesaplarınıza çekmek olacaktır. Sadece ürün ve kampanya reklamları yapmak, kullanıcılarla etkileşime geçmenizi ve yeni kitlelere ulaşmanızı sağlamayacaktır. Bu nedenle onlara farklı içerikler sunarak, günlük olarak onların takip ettikleri bir kanal haline gelmeniz gerekiyor.

Kullanıcılar sizin içeriklerinizi paylaşırlarsa, onların da çevrelerine ulaşmış olursunuz. Bu nedenle de onlara hitap edecek ve ilgilerini çekecek içerikler hazırlamalısınız.

Google My Business kullanın

Yeni kurulan bir girişimseniz, SEO çalışmalarınız ne kadar düzgün olursa olsun, üst sıralarda çıkmanız bir hayli zor olacaktır. Bu nedenle ilk etapta markanızı Google My Business’a kaydettirmelisiniz. Buraya kaydınızı yaptırdığınızda, doğrudan markanızla ilgili aramalar yapıldığında, firmanızın iletişim bilgileri gibi detaylar Google’da üst sıralarda görünecektir.

Bu platformu kullandığınızda Google+ üyeleri, sayfanızı oylayabiliyorlar ve bu oyların sayısı arttıkça internet sitenizin indekslenmesi de aynı oranda artıyor. Bu sayede de arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmaya başlayabilirsiniz.

Yarışmalar yapın

Sosyal mecralarda yeni takipçiler kazanmak ve onlarla etkileşime geçmek için en iyi yöntemlerden biri de yarışmalar yapmaktır. Marka bilinirliğinizi artırmak için sosyal mecralarda kullanıcılara bazı hediyeler veya indirimler sunarak yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

Yarışmanın katılım koşullarına sayfanızı beğenme ve gönderilerinizi paylaşma gibi kurallar ekleyerek, katılımcıların da bu gönderileri paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Ne kadar çok kişi bu paylaşımları yaparsa, bir o kadar kişiye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olursunuz.

Yarışmalar marka bilinirliğini artırma da önemli bir rol oynuyor bu nedenle iyi bir yarışma kurgusuyla farklı kitlelere ulaşma şansı yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan