Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız. Özellikle yeni stratejiler belirleneceği zaman durum analizinin e-ticaret firmalarına büyük katkısı olmakta. Ancak öncelikle durum analizinin ne olduğunu ele alarak başlayalım.

Durum analizi nedir?

Durumu analizi en temel prensipte, şirketin iç ve dış etkenlerinin şirkete etkilerinin analizinin yapılmasıdır. Şirketin güçlü ve zayıf yanlarının yanı sıra şirketin yararlanabileceği fırsatlar ya da karşılaşabileceği tehditler de bu analizde yer almalıdır.

Durum analizi, şirket iş planının önemli bir parçası olduğu için belli aralıklarla düzenli olarak yapılmalıdır. Böylelikle belirlenen stratejilerin verimliliği ölçümlenerek, şirkete olan katkıları analiz edilirken, yeni stratejiler için de bir yol haritası çizme görevini üstlenir. Bu sebeple de durum analizlerinizi 3 ya da6 aylık periyotlarda düzenli olarak yapmanız oldukça önemlidir.

Durum analizi hazırlarken kendinize sormanız gereken sorular

Durum analizinizi hazırlamadan önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bu sorular analizinin daha detaylı ve hangi noktalar üzerinde durulması gerektiği konusunda size fikirler verecektir.

  • E-ticaretteki rakipleriniz kimler ve rekabetteki durumunuz nasıl?
  • Yıllık satış eğriniz nasıl? Hangi dönemlerde satışlarınız artıyor veya düşüyor? Bu dalgalanma karşısında nasıl bir yaklaşımınız olmalı?
  • Rakiplerinizin sunmadığı ne gibi faydalar sunuyorsunuz?
  • E-ticaret pazarlama ve reklam stratejilerinizi neler?
  • Yıllık pazarlama bütçeniz ne kadar ve rakiplerinizin bütçesine kıyasla ne durumdasınız?
  • Sektördeki konumunuz ve duruşunuz nasıl? Diğer firmalarla aynı basamakta durabiliyor musunuz? Onlardan yukarıda ya da aşağıda mısınız?

Durum analizini nasıl hazırlamalısınız?

Durum analizi yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konu başlıkları ise şöyle olacak.

SWOT analizi

Durum analizinizde özellikle üstünde durmanız gereken konular şirketin güçlü ve zayıf yanları; şirketin önüne çıkabilecek fırsatlar ve şirkete tehdit olabilecek unsurlardır.

Bu verilerin analizini yaparak şirketinizin en iyi ve henüz eksik olan yanlarını görebilir ve iş stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz. SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Müşterilerinizi göz önünde bulundurun

Durum raporunuzu detaylandırmak için müşterilerinizi de göz önünde bulundurmalısınız. Mevcut müşteri tabanınız, müşterilerinizin beklentileri, müşterilerinizin ilgi alanları ve daha önceki alışverişleri, hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdikleri gibi verileri ele alarak, e-ticaret sitenizle ve hedef kitlenizle ilgili birçok bilgiyi analiz etmenize yardımcı olur.

Rakip firmalarla ilgili bilgiler

Durum analizinizde rakip firmalarla ilgili detayları da göz önünde tutmalı ve raporunuza dahil etmelisiniz. Rakip firmaların yaptığı pazarlama çalışmaları, fiyatlandırma stratejileri, en çok satan ürünleri, web site tasarımları, ödeme süreçleri, iade veya şikayet bilgileri gibi konular üzerinde araştırmalar yaparak, şirketlerle olan rekabette ne durumda olduğunuzu görebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızı dikkate alın

Durum analizi yaparken pazarlama çalışmalarınızı ve bütçelerinizi de raporunuza dahil etmeniz faydalı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınız, marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için önemlidir. Önceki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama çalışmalarından aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeli ve ilerleyen zamanlarda ne tür pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğinizle ilgili stratejiler geliştirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin