fbpx

Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız. Özellikle yeni stratejiler belirleneceği zaman durum analizinin e-ticaret firmalarına büyük katkısı olmakta. Ancak öncelikle durum analizinin ne olduğunu ele alarak başlayalım.

Durum analizi nedir?

Durumu analizi en temel prensipte, şirketin iç ve dış etkenlerinin şirkete etkilerinin analizinin yapılmasıdır. Şirketin güçlü ve zayıf yanlarının yanı sıra şirketin yararlanabileceği fırsatlar ya da karşılaşabileceği tehditler de bu analizde yer almalıdır.

Durum analizi, şirket iş planının önemli bir parçası olduğu için belli aralıklarla düzenli olarak yapılmalıdır. Böylelikle belirlenen stratejilerin verimliliği ölçümlenerek, şirkete olan katkıları analiz edilirken, yeni stratejiler için de bir yol haritası çizme görevini üstlenir. Bu sebeple de durum analizlerinizi 3 ya da6 aylık periyotlarda düzenli olarak yapmanız oldukça önemlidir.

Durum analizi hazırlarken kendinize sormanız gereken sorular

Durum analizinizi hazırlamadan önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bu sorular analizinin daha detaylı ve hangi noktalar üzerinde durulması gerektiği konusunda size fikirler verecektir.

  • E-ticaretteki rakipleriniz kimler ve rekabetteki durumunuz nasıl?
  • Yıllık satış eğriniz nasıl? Hangi dönemlerde satışlarınız artıyor veya düşüyor? Bu dalgalanma karşısında nasıl bir yaklaşımınız olmalı?
  • Rakiplerinizin sunmadığı ne gibi faydalar sunuyorsunuz?
  • E-ticaret pazarlama ve reklam stratejilerinizi neler?
  • Yıllık pazarlama bütçeniz ne kadar ve rakiplerinizin bütçesine kıyasla ne durumdasınız?
  • Sektördeki konumunuz ve duruşunuz nasıl? Diğer firmalarla aynı basamakta durabiliyor musunuz? Onlardan yukarıda ya da aşağıda mısınız?

Durum analizini nasıl hazırlamalısınız?

Durum analizi yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konu başlıkları ise şöyle olacak.

SWOT analizi

Durum analizinizde özellikle üstünde durmanız gereken konular şirketin güçlü ve zayıf yanları; şirketin önüne çıkabilecek fırsatlar ve şirkete tehdit olabilecek unsurlardır.

Bu verilerin analizini yaparak şirketinizin en iyi ve henüz eksik olan yanlarını görebilir ve iş stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz. SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Müşterilerinizi göz önünde bulundurun

Durum raporunuzu detaylandırmak için müşterilerinizi de göz önünde bulundurmalısınız. Mevcut müşteri tabanınız, müşterilerinizin beklentileri, müşterilerinizin ilgi alanları ve daha önceki alışverişleri, hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdikleri gibi verileri ele alarak, e-ticaret sitenizle ve hedef kitlenizle ilgili birçok bilgiyi analiz etmenize yardımcı olur.

Rakip firmalarla ilgili bilgiler

Durum analizinizde rakip firmalarla ilgili detayları da göz önünde tutmalı ve raporunuza dahil etmelisiniz. Rakip firmaların yaptığı pazarlama çalışmaları, fiyatlandırma stratejileri, en çok satan ürünleri, web site tasarımları, ödeme süreçleri, iade veya şikayet bilgileri gibi konular üzerinde araştırmalar yaparak, şirketlerle olan rekabette ne durumda olduğunuzu görebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızı dikkate alın

Durum analizi yaparken pazarlama çalışmalarınızı ve bütçelerinizi de raporunuza dahil etmeniz faydalı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınız, marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için önemlidir. Önceki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama çalışmalarından aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeli ve ilerleyen zamanlarda ne tür pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğinizle ilgili stratejiler geliştirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan