Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?

E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız. Özellikle yeni stratejiler belirleneceği zaman durum analizinin e-ticaret firmalarına büyük katkısı olmakta. Ancak öncelikle durum analizinin ne olduğunu ele alarak başlayalım.

Durum analizi nedir?

Durumu analizi en temel prensipte, şirketin iç ve dış etkenlerinin şirkete etkilerinin analizinin yapılmasıdır. Şirketin güçlü ve zayıf yanlarının yanı sıra şirketin yararlanabileceği fırsatlar ya da karşılaşabileceği tehditler de bu analizde yer almalıdır.

Durum analizi, şirket iş planının önemli bir parçası olduğu için belli aralıklarla düzenli olarak yapılmalıdır. Böylelikle belirlenen stratejilerin verimliliği ölçümlenerek, şirkete olan katkıları analiz edilirken, yeni stratejiler için de bir yol haritası çizme görevini üstlenir. Bu sebeple de durum analizlerinizi 3 ya da6 aylık periyotlarda düzenli olarak yapmanız oldukça önemlidir.

Durum analizi hazırlarken kendinize sormanız gereken sorular

Durum analizinizi hazırlamadan önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bu sorular analizinin daha detaylı ve hangi noktalar üzerinde durulması gerektiği konusunda size fikirler verecektir.

  • E-ticaretteki rakipleriniz kimler ve rekabetteki durumunuz nasıl?
  • Yıllık satış eğriniz nasıl? Hangi dönemlerde satışlarınız artıyor veya düşüyor? Bu dalgalanma karşısında nasıl bir yaklaşımınız olmalı?
  • Rakiplerinizin sunmadığı ne gibi faydalar sunuyorsunuz?
  • E-ticaret pazarlama ve reklam stratejilerinizi neler?
  • Yıllık pazarlama bütçeniz ne kadar ve rakiplerinizin bütçesine kıyasla ne durumdasınız?
  • Sektördeki konumunuz ve duruşunuz nasıl? Diğer firmalarla aynı basamakta durabiliyor musunuz? Onlardan yukarıda ya da aşağıda mısınız?

Durum analizini nasıl hazırlamalısınız?

Durum analizi yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken konu başlıkları ise şöyle olacak.

SWOT analizi

Durum analizinizde özellikle üstünde durmanız gereken konular şirketin güçlü ve zayıf yanları; şirketin önüne çıkabilecek fırsatlar ve şirkete tehdit olabilecek unsurlardır.

Bu verilerin analizini yaparak şirketinizin en iyi ve henüz eksik olan yanlarını görebilir ve iş stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz. SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Müşterilerinizi göz önünde bulundurun

Durum raporunuzu detaylandırmak için müşterilerinizi de göz önünde bulundurmalısınız. Mevcut müşteri tabanınız, müşterilerinizin beklentileri, müşterilerinizin ilgi alanları ve daha önceki alışverişleri, hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdikleri gibi verileri ele alarak, e-ticaret sitenizle ve hedef kitlenizle ilgili birçok bilgiyi analiz etmenize yardımcı olur.

Rakip firmalarla ilgili bilgiler

Durum analizinizde rakip firmalarla ilgili detayları da göz önünde tutmalı ve raporunuza dahil etmelisiniz. Rakip firmaların yaptığı pazarlama çalışmaları, fiyatlandırma stratejileri, en çok satan ürünleri, web site tasarımları, ödeme süreçleri, iade veya şikayet bilgileri gibi konular üzerinde araştırmalar yaparak, şirketlerle olan rekabette ne durumda olduğunuzu görebilirsiniz.

Pazarlama çalışmalarınızı dikkate alın

Durum analizi yaparken pazarlama çalışmalarınızı ve bütçelerinizi de raporunuza dahil etmeniz faydalı olacaktır. Pazarlama çalışmalarınız, marka bilinirliği ve ürün tanıtımları için önemlidir. Önceki çalışmalarınızı analiz ederek, pazarlama çalışmalarından aldığınız geri dönüşümleri analiz etmeli ve ilerleyen zamanlarda ne tür pazarlama faaliyetleri gerçekleştireceğinizle ilgili stratejiler geliştirmelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın