Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret sektörüne yeni girmek isteyen kişiler için genellikle tavsiye edilen yöntemler dropshipping veya sanal pazar yerleri oluyor. Her iki modelin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor; ancak özellikle daha önce e-ticaret tecrübesi olmayan ya da kısıtlı bütçesi olan girişimciler için bu iki model oldukça ideal.

Dropshipping ile online pazar yerlerini karşılaştırdığımızda arada bazı farklar olduğunu görürüz. Bu rehberimizde de bu farklar üzerinde duracağız. Öncelikle bu iki iş modelinin ne olduğunu kısaca açıklayalım.

Dropshipping: Türkçe’siyle “Stoksuz Satış”da kendi e-ticaret sitenizi oluşturursunuz; ancak farklı tedarikçilerle anlaşarak onların veri tabanlarındaki ürünleri kendi sitenizde sergilersiniz. Ürünlerin stoğunu tutmadan sadece online olarak ürünleri sergiler ve sipariş aldığınızda bu bilgiyi tedarikçinize ulaştırırsınız. Ürün gönderimi ve paketleme işlemi tedarikçi firma tarafından yapılır. Stoksuz satış hakkında detaylı bilgi için “Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Online pazar yeri: Online pazar yerleri, satıcılarla tüketiciler bir araya getiren platformlardır. Satıcı firmalar kendi ürünlerini bu platformlar üzerinde sergiler ve tüketiciler bu platformlar üzerinden ürünlere ulaşabilirler. Bu platformlarda aylık mağaza bedeli, ürün başı listeleme ücretleri, satışlardan belli bir oranda komisyon ve reklam ücretli gibi harcamalar olabilir.

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Maliyet

Dropshipping modelinden yararlanmak için kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Ancak bir e-ticaret sitesi kurmadan pazar yerlerinde kendi ürünlerinizi satabilirsiniz. Pazar yerlerinde bir şirket hesabı oluşturarak, ürünlerinizi sergileyebilir; böylelikle e-ticaret sitesi kurma masraflarından kurtulabilirsiniz.

Ancak pazar yerlerinde aylık mağaza bedeli, ürün başına listeleme ücretleri, komisyonlar ödeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi bu platformalarda öne çıkartmak için reklam bedelleri ödeyebilirsiniz.

Stoksuz satış yaparken bir e-ticaret sitesi kurmanız gerektiği gibi markanızı da tanıtmak için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu da daha fazla para harcamanıza neden olabilir.

Fiyat belirleme

Pazar yerinde kendi ürünlerinizi satarken fiyat konusunda daha esnek olabilirsiniz. Komisyon ve aylık mağaza bedellerini karşılayacak bir kar marjı oluşturduktan sonra, rekabet durumuna göre fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz.

Stoksuz satışta, tedarikçilerden ürünleri alacağınız için bu ürünlerin üzerine belli bir kar marjı koymanız gerekir. Bu fiyatların hem rekabette sizi iyi bir yere konumlandırması gerekir, hem de size belli bir kar sağlaması gerekir.

İş modeli

Pazar yeri modelinde müşteri ödeme yaptığında bu ücret pazar yerinin hesabında saklanır ve ürünün teslim edilmesi sonrasında satıcıya bu ücret aktarılır. Bu süreçte satın alma bedelinden yapılan anlaşmaya göre belli bir oranda komisyon kesilir.

Stoksuz satışta ise müşteri ödeme yaptığında bu ücret doğrudan firmanın hesabına aktarılır. Müşteri bu durumda üçüncü parti bir firma yerine doğrudan alışveriş yaptığı firma ile muhattap olmaktadır.

Ürün yönetimi ve kargolama süreci

Pazar yeri modelinde platform ürünün depo yönetimine ve kargo sürecine karışmamaktadır. Satıcı firma kendi depo yönetimi yapmaktadır ve bir sipariş aldığında ürünü kendi paketiyle kargolayarak alıcıya göndermektedir.

Stoksuz satışta ise firma sipariş aldığında, sipariş bilgilerini tedarikçi firmaya gönderir. Depo yönetimi ve kargolama süreci tedarikçi firmanın kontrolü altındadır. Eğer anlaşmalarınızı bu yönde yapmadıysanız, tedarikçi firma kendi ambalaj ve kutu seçenekleriyle ürünün kargolamasını yapmaktadır. Bu anlaşamları yaptığınızda kendi ambalaj veya kutu seçeneklerinizle ürünlerinizi gönderebilirsiniz.

Dropshipping ve online pazar yerleri

Müşteri hizmetleri

Her iki modelinde kendine ait bir müşteri hizmetleri seçeneğinin olması gerekir. Pazar yeri modelinde, alıcı herhangi bir sorunda doğrudan satıcı firma ile iletişim geçmektedir.

Stoksuz satış seçeneğinde müşteri yine doğrudan firmayla görüşmeye geçer. Ancak burada firma sorunu çözebilmek için tedarikçi firma ile görüşmek durumundadır. Müşteri aradaki süreci bilmez ve bu süreç onu ilgilendirmemektedir. Satıcı firma olarak tedarikçilerle iletişimde olarak, müşterilere gerekli destekleri sağlamanız gerekir.

Hangi model daha avantajlı?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. E-ticaretten ne gibi beklentilerinizin olduğuna göre bu sorunun yanıtı değişiklik gösterebilir. Bir fiziki mağazanız varsa ve internet üzerinden nasıl bir geri dönüş alacağınızı merak ediyorsanız pazar yeri modeli daha uygun olabilir; çünkü daha düşük maliyetlerle internet üzerinden satışa başlayabilirsiniz.

Eğer kendi işinizi kurmak ve kendi markanızı yaratmak; daha sonrasında da kendi ürünlerinizi satmak istiyorsanız dropshipping yöntemi sizin için daha avantajlı olacaktır. Marka algısı yaratıp, kendi işinizi yapmak için bu yöntem daha uygun olacaktır.

Öncelikle e-ticaretten beklentilerinizi belirlemeniz ve bu beklentilere göre hangi iş modelinin sizin için daha avantajlı olduğunu araştırmanız gerekir.

İş yerinizi internete taşımak ya da stoksuz satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. İhtiyacınıza yönelik çözümlere ulaşabilir, dilerseniz 15 günlük demo süreciyle hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin