fbpx

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret sektörüne yeni girmek isteyen kişiler için genellikle tavsiye edilen yöntemler dropshipping veya sanal pazar yerleri oluyor. Her iki modelin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor; ancak özellikle daha önce e-ticaret tecrübesi olmayan ya da kısıtlı bütçesi olan girişimciler için bu iki model oldukça ideal.

Dropshipping ile online pazar yerlerini karşılaştırdığımızda arada bazı farklar olduğunu görürüz. Bu rehberimizde de bu farklar üzerinde duracağız. Öncelikle bu iki iş modelinin ne olduğunu kısaca açıklayalım.

Dropshipping: Türkçe’siyle “Stoksuz Satış”da kendi e-ticaret sitenizi oluşturursunuz; ancak farklı tedarikçilerle anlaşarak onların veri tabanlarındaki ürünleri kendi sitenizde sergilersiniz. Ürünlerin stoğunu tutmadan sadece online olarak ürünleri sergiler ve sipariş aldığınızda bu bilgiyi tedarikçinize ulaştırırsınız. Ürün gönderimi ve paketleme işlemi tedarikçi firma tarafından yapılır. Stoksuz satış hakkında detaylı bilgi için “Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Online pazar yeri: Online pazar yerleri, satıcılarla tüketiciler bir araya getiren platformlardır. Satıcı firmalar kendi ürünlerini bu platformlar üzerinde sergiler ve tüketiciler bu platformlar üzerinden ürünlere ulaşabilirler. Bu platformlarda aylık mağaza bedeli, ürün başı listeleme ücretleri, satışlardan belli bir oranda komisyon ve reklam ücretli gibi harcamalar olabilir.

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Maliyet

Dropshipping modelinden yararlanmak için kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Ancak bir e-ticaret sitesi kurmadan pazar yerlerinde kendi ürünlerinizi satabilirsiniz. Pazar yerlerinde bir şirket hesabı oluşturarak, ürünlerinizi sergileyebilir; böylelikle e-ticaret sitesi kurma masraflarından kurtulabilirsiniz.

Ancak pazar yerlerinde aylık mağaza bedeli, ürün başına listeleme ücretleri, komisyonlar ödeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi bu platformalarda öne çıkartmak için reklam bedelleri ödeyebilirsiniz.

Stoksuz satış yaparken bir e-ticaret sitesi kurmanız gerektiği gibi markanızı da tanıtmak için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu da daha fazla para harcamanıza neden olabilir.

Fiyat belirleme

Pazar yerinde kendi ürünlerinizi satarken fiyat konusunda daha esnek olabilirsiniz. Komisyon ve aylık mağaza bedellerini karşılayacak bir kar marjı oluşturduktan sonra, rekabet durumuna göre fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz.

Stoksuz satışta, tedarikçilerden ürünleri alacağınız için bu ürünlerin üzerine belli bir kar marjı koymanız gerekir. Bu fiyatların hem rekabette sizi iyi bir yere konumlandırması gerekir, hem de size belli bir kar sağlaması gerekir.

İş modeli

Pazar yeri modelinde müşteri ödeme yaptığında bu ücret pazar yerinin hesabında saklanır ve ürünün teslim edilmesi sonrasında satıcıya bu ücret aktarılır. Bu süreçte satın alma bedelinden yapılan anlaşmaya göre belli bir oranda komisyon kesilir.

Stoksuz satışta ise müşteri ödeme yaptığında bu ücret doğrudan firmanın hesabına aktarılır. Müşteri bu durumda üçüncü parti bir firma yerine doğrudan alışveriş yaptığı firma ile muhattap olmaktadır.

Ürün yönetimi ve kargolama süreci

Pazar yeri modelinde platform ürünün depo yönetimine ve kargo sürecine karışmamaktadır. Satıcı firma kendi depo yönetimi yapmaktadır ve bir sipariş aldığında ürünü kendi paketiyle kargolayarak alıcıya göndermektedir.

Stoksuz satışta ise firma sipariş aldığında, sipariş bilgilerini tedarikçi firmaya gönderir. Depo yönetimi ve kargolama süreci tedarikçi firmanın kontrolü altındadır. Eğer anlaşmalarınızı bu yönde yapmadıysanız, tedarikçi firma kendi ambalaj ve kutu seçenekleriyle ürünün kargolamasını yapmaktadır. Bu anlaşamları yaptığınızda kendi ambalaj veya kutu seçeneklerinizle ürünlerinizi gönderebilirsiniz.

Dropshipping ve online pazar yerleri

Müşteri hizmetleri

Her iki modelinde kendine ait bir müşteri hizmetleri seçeneğinin olması gerekir. Pazar yeri modelinde, alıcı herhangi bir sorunda doğrudan satıcı firma ile iletişim geçmektedir.

Stoksuz satış seçeneğinde müşteri yine doğrudan firmayla görüşmeye geçer. Ancak burada firma sorunu çözebilmek için tedarikçi firma ile görüşmek durumundadır. Müşteri aradaki süreci bilmez ve bu süreç onu ilgilendirmemektedir. Satıcı firma olarak tedarikçilerle iletişimde olarak, müşterilere gerekli destekleri sağlamanız gerekir.

Hangi model daha avantajlı?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. E-ticaretten ne gibi beklentilerinizin olduğuna göre bu sorunun yanıtı değişiklik gösterebilir. Bir fiziki mağazanız varsa ve internet üzerinden nasıl bir geri dönüş alacağınızı merak ediyorsanız pazar yeri modeli daha uygun olabilir; çünkü daha düşük maliyetlerle internet üzerinden satışa başlayabilirsiniz.

Eğer kendi işinizi kurmak ve kendi markanızı yaratmak; daha sonrasında da kendi ürünlerinizi satmak istiyorsanız dropshipping yöntemi sizin için daha avantajlı olacaktır. Marka algısı yaratıp, kendi işinizi yapmak için bu yöntem daha uygun olacaktır.

Öncelikle e-ticaretten beklentilerinizi belirlemeniz ve bu beklentilere göre hangi iş modelinin sizin için daha avantajlı olduğunu araştırmanız gerekir.

İş yerinizi internete taşımak ya da stoksuz satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. İhtiyacınıza yönelik çözümlere ulaşabilir, dilerseniz 15 günlük demo süreciyle hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan