Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

15 Haziran 2017
Sinan Oypan

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret sektörüne yeni girmek isteyen kişiler için genellikle tavsiye edilen yöntemler dropshipping veya sanal pazar yerleri oluyor. Her iki modelin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor; ancak özellikle daha önce e-ticaret tecrübesi olmayan ya da kısıtlı bütçesi olan girişimciler için bu iki model oldukça ideal.

Dropshipping ile online pazar yerlerini karşılaştırdığımızda arada bazı farklar olduğunu görürüz. Bu rehberimizde de bu farklar üzerinde duracağız. Öncelikle bu iki iş modelinin ne olduğunu kısaca açıklayalım.

Dropshipping: Türkçe’siyle “Stoksuz Satış”da kendi e-ticaret sitenizi oluşturursunuz; ancak farklı tedarikçilerle anlaşarak onların veri tabanlarındaki ürünleri kendi sitenizde sergilersiniz. Ürünlerin stoğunu tutmadan sadece online olarak ürünleri sergiler ve sipariş aldığınızda bu bilgiyi tedarikçinize ulaştırırsınız. Ürün gönderimi ve paketleme işlemi tedarikçi firma tarafından yapılır. Stoksuz satış hakkında detaylı bilgi için “Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Online pazar yeri: Online pazar yerleri, satıcılarla tüketiciler bir araya getiren platformlardır. Satıcı firmalar kendi ürünlerini bu platformlar üzerinde sergiler ve tüketiciler bu platformlar üzerinden ürünlere ulaşabilirler. Bu platformlarda aylık mağaza bedeli, ürün başı listeleme ücretleri, satışlardan belli bir oranda komisyon ve reklam ücretli gibi harcamalar olabilir.

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Maliyet

Dropshipping modelinden yararlanmak için kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Ancak bir e-ticaret sitesi kurmadan pazar yerlerinde kendi ürünlerinizi satabilirsiniz. Pazar yerlerinde bir şirket hesabı oluşturarak, ürünlerinizi sergileyebilir; böylelikle e-ticaret sitesi kurma masraflarından kurtulabilirsiniz.

Ancak pazar yerlerinde aylık mağaza bedeli, ürün başına listeleme ücretleri, komisyonlar ödeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi bu platformalarda öne çıkartmak için reklam bedelleri ödeyebilirsiniz.

Stoksuz satış yaparken bir e-ticaret sitesi kurmanız gerektiği gibi markanızı da tanıtmak için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu da daha fazla para harcamanıza neden olabilir.

Fiyat belirleme

Pazar yerinde kendi ürünlerinizi satarken fiyat konusunda daha esnek olabilirsiniz. Komisyon ve aylık mağaza bedellerini karşılayacak bir kar marjı oluşturduktan sonra, rekabet durumuna göre fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz.

Stoksuz satışta, tedarikçilerden ürünleri alacağınız için bu ürünlerin üzerine belli bir kar marjı koymanız gerekir. Bu fiyatların hem rekabette sizi iyi bir yere konumlandırması gerekir, hem de size belli bir kar sağlaması gerekir.

İş modeli

Pazar yeri modelinde müşteri ödeme yaptığında bu ücret pazar yerinin hesabında saklanır ve ürünün teslim edilmesi sonrasında satıcıya bu ücret aktarılır. Bu süreçte satın alma bedelinden yapılan anlaşmaya göre belli bir oranda komisyon kesilir.

Stoksuz satışta ise müşteri ödeme yaptığında bu ücret doğrudan firmanın hesabına aktarılır. Müşteri bu durumda üçüncü parti bir firma yerine doğrudan alışveriş yaptığı firma ile muhattap olmaktadır.

Ürün yönetimi ve kargolama süreci

Pazar yeri modelinde platform ürünün depo yönetimine ve kargo sürecine karışmamaktadır. Satıcı firma kendi depo yönetimi yapmaktadır ve bir sipariş aldığında ürünü kendi paketiyle kargolayarak alıcıya göndermektedir.

Stoksuz satışta ise firma sipariş aldığında, sipariş bilgilerini tedarikçi firmaya gönderir. Depo yönetimi ve kargolama süreci tedarikçi firmanın kontrolü altındadır. Eğer anlaşmalarınızı bu yönde yapmadıysanız, tedarikçi firma kendi ambalaj ve kutu seçenekleriyle ürünün kargolamasını yapmaktadır. Bu anlaşamları yaptığınızda kendi ambalaj veya kutu seçeneklerinizle ürünlerinizi gönderebilirsiniz.

Dropshipping ve online pazar yerleri

Müşteri hizmetleri

Her iki modelinde kendine ait bir müşteri hizmetleri seçeneğinin olması gerekir. Pazar yeri modelinde, alıcı herhangi bir sorunda doğrudan satıcı firma ile iletişim geçmektedir.

Stoksuz satış seçeneğinde müşteri yine doğrudan firmayla görüşmeye geçer. Ancak burada firma sorunu çözebilmek için tedarikçi firma ile görüşmek durumundadır. Müşteri aradaki süreci bilmez ve bu süreç onu ilgilendirmemektedir. Satıcı firma olarak tedarikçilerle iletişimde olarak, müşterilere gerekli destekleri sağlamanız gerekir.

Hangi model daha avantajlı?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. E-ticaretten ne gibi beklentilerinizin olduğuna göre bu sorunun yanıtı değişiklik gösterebilir. Bir fiziki mağazanız varsa ve internet üzerinden nasıl bir geri dönüş alacağınızı merak ediyorsanız pazar yeri modeli daha uygun olabilir; çünkü daha düşük maliyetlerle internet üzerinden satışa başlayabilirsiniz.

Eğer kendi işinizi kurmak ve kendi markanızı yaratmak; daha sonrasında da kendi ürünlerinizi satmak istiyorsanız dropshipping yöntemi sizin için daha avantajlı olacaktır. Marka algısı yaratıp, kendi işinizi yapmak için bu yöntem daha uygun olacaktır.

Öncelikle e-ticaretten beklentilerinizi belirlemeniz ve bu beklentilere göre hangi iş modelinin sizin için daha avantajlı olduğunu araştırmanız gerekir.

İş yerinizi internete taşımak ya da stoksuz satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. İhtiyacınıza yönelik çözümlere ulaşabilir, dilerseniz 15 günlük demo süreciyle hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

Pazaryerleri - Alternatif Satış Kanalları Yazıları

İşinizi E-ticarete Taşıyın.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan