Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret sektörüne yeni girmek isteyen kişiler için genellikle tavsiye edilen yöntemler dropshipping veya sanal pazar yerleri oluyor. Her iki modelin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor; ancak özellikle daha önce e-ticaret tecrübesi olmayan ya da kısıtlı bütçesi olan girişimciler için bu iki model oldukça ideal.

Dropshipping ile online pazar yerlerini karşılaştırdığımızda arada bazı farklar olduğunu görürüz. Bu rehberimizde de bu farklar üzerinde duracağız. Öncelikle bu iki iş modelinin ne olduğunu kısaca açıklayalım.

Dropshipping: Türkçe’siyle “Stoksuz Satış”da kendi e-ticaret sitenizi oluşturursunuz; ancak farklı tedarikçilerle anlaşarak onların veri tabanlarındaki ürünleri kendi sitenizde sergilersiniz. Ürünlerin stoğunu tutmadan sadece online olarak ürünleri sergiler ve sipariş aldığınızda bu bilgiyi tedarikçinize ulaştırırsınız. Ürün gönderimi ve paketleme işlemi tedarikçi firma tarafından yapılır. Stoksuz satış hakkında detaylı bilgi için “Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

Online pazar yeri: Online pazar yerleri, satıcılarla tüketiciler bir araya getiren platformlardır. Satıcı firmalar kendi ürünlerini bu platformlar üzerinde sergiler ve tüketiciler bu platformlar üzerinden ürünlere ulaşabilirler. Bu platformlarda aylık mağaza bedeli, ürün başı listeleme ücretleri, satışlardan belli bir oranda komisyon ve reklam ücretli gibi harcamalar olabilir.

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Maliyet

Dropshipping modelinden yararlanmak için kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Ancak bir e-ticaret sitesi kurmadan pazar yerlerinde kendi ürünlerinizi satabilirsiniz. Pazar yerlerinde bir şirket hesabı oluşturarak, ürünlerinizi sergileyebilir; böylelikle e-ticaret sitesi kurma masraflarından kurtulabilirsiniz.

Ancak pazar yerlerinde aylık mağaza bedeli, ürün başına listeleme ücretleri, komisyonlar ödeyebilirsiniz. Bunun yanı sıra ürünlerinizi bu platformalarda öne çıkartmak için reklam bedelleri ödeyebilirsiniz.

Stoksuz satış yaparken bir e-ticaret sitesi kurmanız gerektiği gibi markanızı da tanıtmak için pazarlama ve reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu da daha fazla para harcamanıza neden olabilir.

Fiyat belirleme

Pazar yerinde kendi ürünlerinizi satarken fiyat konusunda daha esnek olabilirsiniz. Komisyon ve aylık mağaza bedellerini karşılayacak bir kar marjı oluşturduktan sonra, rekabet durumuna göre fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz.

Stoksuz satışta, tedarikçilerden ürünleri alacağınız için bu ürünlerin üzerine belli bir kar marjı koymanız gerekir. Bu fiyatların hem rekabette sizi iyi bir yere konumlandırması gerekir, hem de size belli bir kar sağlaması gerekir.

İş modeli

Pazar yeri modelinde müşteri ödeme yaptığında bu ücret pazar yerinin hesabında saklanır ve ürünün teslim edilmesi sonrasında satıcıya bu ücret aktarılır. Bu süreçte satın alma bedelinden yapılan anlaşmaya göre belli bir oranda komisyon kesilir.

Stoksuz satışta ise müşteri ödeme yaptığında bu ücret doğrudan firmanın hesabına aktarılır. Müşteri bu durumda üçüncü parti bir firma yerine doğrudan alışveriş yaptığı firma ile muhattap olmaktadır.

Ürün yönetimi ve kargolama süreci

Pazar yeri modelinde platform ürünün depo yönetimine ve kargo sürecine karışmamaktadır. Satıcı firma kendi depo yönetimi yapmaktadır ve bir sipariş aldığında ürünü kendi paketiyle kargolayarak alıcıya göndermektedir.

Stoksuz satışta ise firma sipariş aldığında, sipariş bilgilerini tedarikçi firmaya gönderir. Depo yönetimi ve kargolama süreci tedarikçi firmanın kontrolü altındadır. Eğer anlaşmalarınızı bu yönde yapmadıysanız, tedarikçi firma kendi ambalaj ve kutu seçenekleriyle ürünün kargolamasını yapmaktadır. Bu anlaşamları yaptığınızda kendi ambalaj veya kutu seçeneklerinizle ürünlerinizi gönderebilirsiniz.

Dropshipping ve online pazar yerleri

Müşteri hizmetleri

Her iki modelinde kendine ait bir müşteri hizmetleri seçeneğinin olması gerekir. Pazar yeri modelinde, alıcı herhangi bir sorunda doğrudan satıcı firma ile iletişim geçmektedir.

Stoksuz satış seçeneğinde müşteri yine doğrudan firmayla görüşmeye geçer. Ancak burada firma sorunu çözebilmek için tedarikçi firma ile görüşmek durumundadır. Müşteri aradaki süreci bilmez ve bu süreç onu ilgilendirmemektedir. Satıcı firma olarak tedarikçilerle iletişimde olarak, müşterilere gerekli destekleri sağlamanız gerekir.

Hangi model daha avantajlı?

Bu sorunun tek bir doğru yanıtı bulunmuyor. E-ticaretten ne gibi beklentilerinizin olduğuna göre bu sorunun yanıtı değişiklik gösterebilir. Bir fiziki mağazanız varsa ve internet üzerinden nasıl bir geri dönüş alacağınızı merak ediyorsanız pazar yeri modeli daha uygun olabilir; çünkü daha düşük maliyetlerle internet üzerinden satışa başlayabilirsiniz.

Eğer kendi işinizi kurmak ve kendi markanızı yaratmak; daha sonrasında da kendi ürünlerinizi satmak istiyorsanız dropshipping yöntemi sizin için daha avantajlı olacaktır. Marka algısı yaratıp, kendi işinizi yapmak için bu yöntem daha uygun olacaktır.

Öncelikle e-ticaretten beklentilerinizi belirlemeniz ve bu beklentilere göre hangi iş modelinin sizin için daha avantajlı olduğunu araştırmanız gerekir.

İş yerinizi internete taşımak ya da stoksuz satış yapmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmak istiyorsanız İdeasoft e-ticaret paketlerinden yararlanabilirsiniz. İhtiyacınıza yönelik çözümlere ulaşabilir, dilerseniz 15 günlük demo süreciyle hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2021 Kobi E-ticaret Raporumuz Hazır!
2020, yaşanan pandemi sebebiyle hayatlarımızın köklü biçimde değiştiği bir yıl oldu. Bu durumun alışveriş alışkanlıklarımıza da yeni bir boyut kazandırdığı söylenebilir. KOBİ E-ticaret Zirvesi 2021’de sunduğumuz rapor da...
9 Mayıs 2022
Markethinkers
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
IdeaSoft
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın