Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?

21 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış mağazanızı ayakta tutmanız bir hayli zordur.

Müşterilerinizle kurduğunuz iletişimin iyi olması, satış öncesi ve sonrası destek hizmetlerinizin kalitesinin yüksek olması, uzun vadede başarınızın altın anahtarı olacaktır.

Kaliteli bir müşteri hizmeti sağlamak için bir takım çalışmalar yapmanız ve bu bölümdeki personelinizi de iyi bir şekilde yetiştirmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de kaliteli bir müşteri desteği sağlamak için neler yapabileceğinizi ele alacağız.

Farklı kanallardan destek hizmeti sunun

Müşterileriniz size kolay bir şekilde ulaşabilmeliler. Bu nedenle de farklı iletişim kanallarınızın olması, müşterilerinizi size daha rahat bir şekilde ulaşabilmelerini sağlar. Bu iletişim bilgilerinizi e-ticaret sitenizin her sayfasında görünür kılmak da müşteri desteği konusunda, bir fayda sağlayacaktır; çünkü tüketiciler rahatlıkla size hangi kanallardan ulaşabileceklerini görmüş olurlar.

Markanızla iletişim kurmanın kolay olması ve sizin de bu iletişime açık olmanız ilk öncelikli adımınız olmalı.

Müşterileriniz değerli; ancak çalışanlarınız 1. sırada olmalı

Şirketler genellikle müşterilerini 1. sıraya koymaktalar; fakat eğer çalışanlarınıza hak ettikleri değeri vermezseniz, bu bölümdeki çalışanlarınız müşterilerinize sizin düşündüğünüz gibi davranmayacaklardır.

Müşteri destek birimleri, şirketler için büyük bir önem taşımaktadır ve bu nedenle de bu bölümdeki personelinizin çalışma koşullarını iyileştirmeniz ve gereken eğitimleri sunmanız gerekmektedir.

Personelinizi 1. sıraya koyup, onlara hak ettikleri değerleri verdiğinizde onların çalışma koşullarını iyileştirmiş olursunuz. Personeliniz ne kadar mutlu olursa, müşteri desteği konusunda da o kadar olumlu bir tavır sergileyeceklerdir. Personelin çalışma koşullarını iyileştirmenin yanı sıra onlara müşteri desteği konusunda gerekli eğitimleri vermeniz ve prosedürleri anlatarak, onları bu işe hazır hale getirme sorumluluğu da size ait.

Dürüst ,olumlu ve çözüm odaklı olun

Kimse hatasız değildir. Müşterileriniz de bunun farkındalar ve sizin de hata yapabileceğinizi bilirler; ancak para karşılığında bir ürün ya da hizmet aldıklarında, ödedikleri ücretin tam karşılığını almak isterler. Başka bir deyişle de işler yolunda gitmediğinde sizin bu sorunları çözmenizi beklerler.

Beklenmedik ya da sizin elinizde olmayan sebeplerden dolayı bazı sorunlar ortaya çıkmış olabilir; bu tür durumlarda karşı tarafı mağdur etmeden onların sorunlarını nasıl çözebileceğinize odaklanmalısınız.

Sorun kullanıcı hatası olsa dahi, bunun çözülebilecek bir tarafı olup olmadığını inceleyerek, sonrasında müşterinize bir dönüş yapın. Onlara karşı dürüst olmanız ve olumlu bir tavır takınarak, onların sorunlarına mümkün olan en kısa sürede en iyi çözümü sunmanız müşteri memnuniyetini artırmanızı sağlayacaktır.

Aldığınız geri bildirimler doğrultusunda işinizi geliştirin

Müşterilerinizin yaşadıkları sorunlar, yaptığınız işte bazı sorunların olduğunu ortaya koymaktadır. Bu durumda da onların gelecekte daha az sorun yaşamaları ya da bu sorunla bir daha karşılaşmamaları için iş geliştirme çalışmaları yapmalısınız.

Müşteri görüşmelerinde onlardan mümkün olduğunca geri bildirim almaya çalışın ve bu sorunlar üzerinde çalıştığınızı ve gelecekte bu tür sorunlarla karşılaşmayacaklarının teminatını verin. Müşterilerinizden geri bildirim almak ve bu bildirimler sonrasında düzenlemeler yapmak müşterilerinizi memnun edecektir.

Yanıt sürelerinizi kısaltın

Müşteri memnuniyetini artırmak için yanıt sürelerinizi de kısaltmalısınız. Müşterilerinize kısa sürede yanıt vermek ve onların sorunlarını çözmek, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Sosyal ağlar üzerinden müşteri desteği sunduğunuzda belli aralıklarda hesaplarınızı kontrol ederek, sorular gelip gelmediğini kontrol etmelisiniz. Aynı şekilde e-posta üzerinden de devamlı olarak kontrollerinizi yaparak gelen soruları takip etmelisiniz.

Telefon ile iletişimlerde de elinizde yeterli personel olduğundan emin olmalısınız. Telefon üzerinde beklemek müşterilerinizi mutsuz edecektir. Bir sorundan dolayı mutsuz olan kişi, telefonda da uzun süre beklediğinde size karşı olan tavrı daha da olumsuz olacaktır ve bu kişiyi kazanmanız daha da zorlaşacaktır. Bu sebeple de hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız, daha olumlu sonuçlar elde etmenize de yardımcı olur.

Detaylı bir SSS bölümü oluşturun

Sıkça sorulan sorular bölümü, müşteri desteği konusunda sizin de işinizi kolaylaştırı. Bu bölüm üzerinde müşterilerinizin sıklıkla sordukları sorulara yanıt vermeniz, iletişim kanalları üzerinden tüketicilerin size ulaşmasını da engeller bu da iş yoğunluğunu biraz daha azaltır.

SSS bölümünüzü detaylı bir şekilde hazırlamalı, en çok sorulan soruları burada kısa ve açıklayıcı bir şekilde anlatmalı ve bu sayfanızın kolay bir şekilde ulaşılabilir olmasını sağlamalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan