Dönüşüm Hunisi Nedir?

14 Ağustos 2021
Markethinkers
Dönüşüm Hunisi Nedir?

Dönüşüm Hunisi Nedir?

Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak yapılmasının sebebi, sürecin tıpkı huniye benzer bir yapıda ilerlerlemesinden kaynaklanmaktadır.

İnternet sitelerine çok fazla sayıda kullanıcı giriş yapar. Kullanıcıların giriş yaptığı bu aşamayı huninin en üst ve en geniş kısmı olarak düşünebilirsiniz. Ancak bildiğiniz üzere siteye giriş yapan her kullanıcı satın alma işlemini tamamlamaz ve ileri aşamalarda siteyi terk edebilir. Tüm aşamaları geçip satın alımı tamamlayan kullanıcılar ise huninin en altındaki dar kısım olarak düşünülebilir. Önemli olan son aşamaya olabildiğince fazla kullanıcının gelmesini sağlamaktır.

E-Ticarette Dönüşüm Hunisi Neden Önemlidir?

E-ticaret sitesi sahiplerinin en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri dönüşüm hunisidir. Site için yapılan reklamlar birçok potansiyel müşteriyi çekmeye yardımcı olsa da bu kullanıcıların çok az bir kısmı satın alım yaparak gerçek bir müşteriye dönüşür. Gerekli optimizasyonlar yapılarak bu dönüşüm hunisi ideal forma ulaşabilir ve böylece satışlar da artırılabilir. 3 ana kısımdan oluşan dönüşüm hunisinin özellikleri şunlardır:

Dönüşüm Hunisi - Üst Kısım

Kullanıcıların arayışta olduğu ve istediği ürünle ilgili araştırmalar yaptığı kısımdır. Bu kısımda müşteri tam olarak hangi markadan ürün alacağı konusunda kararsızdır. İhtiyacını tamamıyla karşılayan markayı öğrenmek için internette araştırmalar yapar, sosyal medyada sorular sorar ve topluluklardan fikir edinmeye çalışır.

Dönüşüm Hunisi - Orta Kısım

Bu kısma gelindiğinde kullanıcılar artık aradıkları ürünle ilgili en popüler markalardan haberdar hâldedir. Söz konusu markaların sitelerini ziyaret eder, ilgili markaların sunduğu hizmetlere göz atar ve sitelerine üye olarak satın almaya doğru giden bir yola çıkmış olurlar. Konuyla ilgili bilgi sahibi oldukları için bu aşamaya gelirken bazı markaları çoktan elemişlerdir. Sadece popüler ve ihtiyaçlarına yanıt vereceğini bildikleri markalara odaklanırlar.

Dönüşüm Hunisi - Alt Kısım

Huninin bu son kısmında kullanıcılar sevdiği markaları tamamen netleştirmiş ve almak istedikleri ürünlerle ilgili inceleme ve yorumlara göz atmaya başlamıştır. Bu kısımda ürünle ilgili arama reklamları ve yeniden pazarlama reklamları oldukça önemlidir. Böylece markanın akılda kalması sağlanır ve satın alımın gerçekleşme ihtimali önemli ölçüde artırılmış olur.

dönüşüm hunisi



Dönüşüm Hunisinin Aşamaları Nelerdir?

Dönüşüm hunisi toplamda 4 ayrı aşamadan oluşmaktadır. “Farkındalık”, “ilgi”, “arzu” ve “eylem” aşamaları siteye girişten satın almaya doğru giden yolu temsil eder. Dönüşüm hunisinin amacı son aşamaya kadar daha fazla kullanıcının ilerlemesi ve satın alım işlemini gerçekleştirmesidir.

Farkındalık (Awareness)

Dönüşüm hunisinin ilk aşamasında yapılması gereken, internet sitesine mümkün olduğunca fazla sayıda ziyaretçi çekebilmektir. E-ticaret platformunuza en iyi ve kaliteli trafiğin nereden geldiğini gözlemleyerek buna uygun bir dijital pazarlama stratejisi belirleyebilirsiniz. Sosyal medya, Google reklamları, organik trafik veya içerik pazarlama kanallarından internet sitenize ziyaretçi gelmesini sağlayabilirsiniz.

İlgi (Interest)

Kullanıcıların internet sitenize gelmesini sağladıktan sonra onların ilgisini çekmeniz gerekir. Bunun için şık bir site tasarımı, anlaşılır bir arayüz ve kullanıcıların dikkatini çekecek indirimler sunulması önemlidir. Ziyaretçilerin ilgisini çekip çekemediğinizi öğrenmek için üyelik gibi basit bir işlem talep edebilir ve sonucunda kullanıcılara indirim ya da benzeri bir avantaj sunabilirsiniz.

Arzu (Desire)

Site ziyaretçilerinizin ilgisini çekmeniz satın alım için tek başına yeterli olmaz. Gerçek müşteriye dönüşme potansiyeli olan kullanıcıların ürünleriniz hakkında daha detaylı bilgi edinmesini sağlamalısınız. Dönüşüm hunisinin bu aşamasına geçen kullanıcılar yüksek potansiyele sahip müşteriler olarak görülmektedir. Bu noktadaki kullanıcılara bir sonraki aşamaya geçmeleri için yardımcı olmanızda fayda vardır. Örneğin ürünlerinizin detaylarını anlattığınız bir mail gönderebilir ya da yaptığınız kampanyaları potansiyel müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Eylem (Action)

Dönüşüm hunisinin en önemli aşaması eylemin gerçekleştiği bu aşamadır. Kullanıcılar söz konusu aşamaya gelene kadar herhangi bir eyleme geçmez. Bu aşamada ise hizmetinizi satın alır ve süreç başarıyla tamamlanmış olur. Dönüşüm hunisinin amacı olabildiğince fazla kullanıcıyı bu aşamaya taşıyabilmektir.

Dönüşüm Hunisi Optimizasyonları Nasıl Yapılır?

Dönüşüm hunisinin daha verimli hâle gelmesi ve çok daha fazla kullanıcının huninin sonuna ulaşabilmesi için bazı optimizasyonlar yapmak gerekir. Dönüşüm hunisinin her aşamasında yapılması gerekenlere aşağıdan göz atabilirsiniz.

Üst Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Mümkün olan en fazla sayıda ve kaliteli kullanıcıyı sitenize çekmek için bu kısma dikkat edilmelidir. Arama ağı reklamlarındaki anahtar kelimeler optimize edilerek tam olarak doğru hedef kitledeki kullanıcılara ulaşılabilir. Aynı şekilde sosyal medya reklamlarında da hedef kitle ayarlamaları detaylı olarak yapılmalıdır. Anahtar kelimelere odaklanmış içerikler üretmek de bu kısımda size yardımcı olacaktır.

Orta Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Sitenize girmiş olan kullanıcıları anlamak ve onları bir sonraki aşamaya geçirmek için bu kısımda detaylı analizler yapmak gerekir. A/B testleri yaparak kullanıcıların ilgisini ölçebilir ve site içeriğinizi buna göre optimize ederek alt kısma geçen kullanıcıların sayısını artırabilirsiniz.

Alt Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Tek sefer alışveriş yapan kullanıcıları daimi müşterilere dönüştürmek iyi bir e-ticaret platformu olmanın anahtarıdır. Alt kısımda satın alım yapan kullanıcıları gerçek birer müşteriye dönüştürmek için gerekli adımlar atılmalıdır. Satın alım yapan müşterilere yeni teklifler iletmek ve kampanyaları hatırlatmak müşterilerin marka bağlılığını artırır ve tekrarlayan siparişler oluşturulmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin