Dönüşüm Hunisi Nedir?

14 Ağustos 2021
Markethinkers
Dönüşüm Hunisi Nedir?

Dönüşüm Hunisi Nedir?

Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak yapılmasının sebebi, sürecin tıpkı huniye benzer bir yapıda ilerlerlemesinden kaynaklanmaktadır.

İnternet sitelerine çok fazla sayıda kullanıcı giriş yapar. Kullanıcıların giriş yaptığı bu aşamayı huninin en üst ve en geniş kısmı olarak düşünebilirsiniz. Ancak bildiğiniz üzere siteye giriş yapan her kullanıcı satın alma işlemini tamamlamaz ve ileri aşamalarda siteyi terk edebilir. Tüm aşamaları geçip satın alımı tamamlayan kullanıcılar ise huninin en altındaki dar kısım olarak düşünülebilir. Önemli olan son aşamaya olabildiğince fazla kullanıcının gelmesini sağlamaktır.

E-Ticarette Dönüşüm Hunisi Neden Önemlidir?

E-ticaret sitesi sahiplerinin en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri dönüşüm hunisidir. Site için yapılan reklamlar birçok potansiyel müşteriyi çekmeye yardımcı olsa da bu kullanıcıların çok az bir kısmı satın alım yaparak gerçek bir müşteriye dönüşür. Gerekli optimizasyonlar yapılarak bu dönüşüm hunisi ideal forma ulaşabilir ve böylece satışlar da artırılabilir. 3 ana kısımdan oluşan dönüşüm hunisinin özellikleri şunlardır:

Dönüşüm Hunisi - Üst Kısım

Kullanıcıların arayışta olduğu ve istediği ürünle ilgili araştırmalar yaptığı kısımdır. Bu kısımda müşteri tam olarak hangi markadan ürün alacağı konusunda kararsızdır. İhtiyacını tamamıyla karşılayan markayı öğrenmek için internette araştırmalar yapar, sosyal medyada sorular sorar ve topluluklardan fikir edinmeye çalışır.

Dönüşüm Hunisi - Orta Kısım

Bu kısma gelindiğinde kullanıcılar artık aradıkları ürünle ilgili en popüler markalardan haberdar hâldedir. Söz konusu markaların sitelerini ziyaret eder, ilgili markaların sunduğu hizmetlere göz atar ve sitelerine üye olarak satın almaya doğru giden bir yola çıkmış olurlar. Konuyla ilgili bilgi sahibi oldukları için bu aşamaya gelirken bazı markaları çoktan elemişlerdir. Sadece popüler ve ihtiyaçlarına yanıt vereceğini bildikleri markalara odaklanırlar.

Dönüşüm Hunisi - Alt Kısım

Huninin bu son kısmında kullanıcılar sevdiği markaları tamamen netleştirmiş ve almak istedikleri ürünlerle ilgili inceleme ve yorumlara göz atmaya başlamıştır. Bu kısımda ürünle ilgili arama reklamları ve yeniden pazarlama reklamları oldukça önemlidir. Böylece markanın akılda kalması sağlanır ve satın alımın gerçekleşme ihtimali önemli ölçüde artırılmış olur.

dönüşüm hunisi



Dönüşüm Hunisinin Aşamaları Nelerdir?

Dönüşüm hunisi toplamda 4 ayrı aşamadan oluşmaktadır. “Farkındalık”, “ilgi”, “arzu” ve “eylem” aşamaları siteye girişten satın almaya doğru giden yolu temsil eder. Dönüşüm hunisinin amacı son aşamaya kadar daha fazla kullanıcının ilerlemesi ve satın alım işlemini gerçekleştirmesidir.

Farkındalık (Awareness)

Dönüşüm hunisinin ilk aşamasında yapılması gereken, internet sitesine mümkün olduğunca fazla sayıda ziyaretçi çekebilmektir. E-ticaret platformunuza en iyi ve kaliteli trafiğin nereden geldiğini gözlemleyerek buna uygun bir dijital pazarlama stratejisi belirleyebilirsiniz. Sosyal medya, Google reklamları, organik trafik veya içerik pazarlama kanallarından internet sitenize ziyaretçi gelmesini sağlayabilirsiniz.

İlgi (Interest)

Kullanıcıların internet sitenize gelmesini sağladıktan sonra onların ilgisini çekmeniz gerekir. Bunun için şık bir site tasarımı, anlaşılır bir arayüz ve kullanıcıların dikkatini çekecek indirimler sunulması önemlidir. Ziyaretçilerin ilgisini çekip çekemediğinizi öğrenmek için üyelik gibi basit bir işlem talep edebilir ve sonucunda kullanıcılara indirim ya da benzeri bir avantaj sunabilirsiniz.

Arzu (Desire)

Site ziyaretçilerinizin ilgisini çekmeniz satın alım için tek başına yeterli olmaz. Gerçek müşteriye dönüşme potansiyeli olan kullanıcıların ürünleriniz hakkında daha detaylı bilgi edinmesini sağlamalısınız. Dönüşüm hunisinin bu aşamasına geçen kullanıcılar yüksek potansiyele sahip müşteriler olarak görülmektedir. Bu noktadaki kullanıcılara bir sonraki aşamaya geçmeleri için yardımcı olmanızda fayda vardır. Örneğin ürünlerinizin detaylarını anlattığınız bir mail gönderebilir ya da yaptığınız kampanyaları potansiyel müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Eylem (Action)

Dönüşüm hunisinin en önemli aşaması eylemin gerçekleştiği bu aşamadır. Kullanıcılar söz konusu aşamaya gelene kadar herhangi bir eyleme geçmez. Bu aşamada ise hizmetinizi satın alır ve süreç başarıyla tamamlanmış olur. Dönüşüm hunisinin amacı olabildiğince fazla kullanıcıyı bu aşamaya taşıyabilmektir.

Dönüşüm Hunisi Optimizasyonları Nasıl Yapılır?

Dönüşüm hunisinin daha verimli hâle gelmesi ve çok daha fazla kullanıcının huninin sonuna ulaşabilmesi için bazı optimizasyonlar yapmak gerekir. Dönüşüm hunisinin her aşamasında yapılması gerekenlere aşağıdan göz atabilirsiniz.

Üst Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Mümkün olan en fazla sayıda ve kaliteli kullanıcıyı sitenize çekmek için bu kısma dikkat edilmelidir. Arama ağı reklamlarındaki anahtar kelimeler optimize edilerek tam olarak doğru hedef kitledeki kullanıcılara ulaşılabilir. Aynı şekilde sosyal medya reklamlarında da hedef kitle ayarlamaları detaylı olarak yapılmalıdır. Anahtar kelimelere odaklanmış içerikler üretmek de bu kısımda size yardımcı olacaktır.

Orta Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Sitenize girmiş olan kullanıcıları anlamak ve onları bir sonraki aşamaya geçirmek için bu kısımda detaylı analizler yapmak gerekir. A/B testleri yaparak kullanıcıların ilgisini ölçebilir ve site içeriğinizi buna göre optimize ederek alt kısma geçen kullanıcıların sayısını artırabilirsiniz.

Alt Kısımda Yapılması Gereken Optimizasyonlar

Tek sefer alışveriş yapan kullanıcıları daimi müşterilere dönüştürmek iyi bir e-ticaret platformu olmanın anahtarıdır. Alt kısımda satın alım yapan kullanıcıları gerçek birer müşteriye dönüştürmek için gerekli adımlar atılmalıdır. Satın alım yapan müşterilere yeni teklifler iletmek ve kampanyaları hatırlatmak müşterilerin marka bağlılığını artırır ve tekrarlayan siparişler oluşturulmasını sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan