
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur.
Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Detaylı beden ölçüleri
Tekstil ürünlerinin satışlarında tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri ürünlerin beden ölçülerinin kendilerine uyup uymayacağını bilememek oluyor. Bu nedenle kapsamlı bir şekilde elbiselerin ve modellerin beden ölçülerini paylaşmak, tüketicilerin beden konusunda daha iyi bir şekilde bilgi almalarını sağlar.
”Hemen Öde” butonu
Sepete ekleme butonunun yanı sıra, tüketiciyi hemen satın alma sayfasına yönlendirecek bir “Hemen Öde”, “Siparişi Tamamla” vb. şeklinde bir butonunuzun olması da dönüşümlerinize etki eder. Tek ürün ile ilgilenen kişiler bu butonlarla doğrudan ödeme sayfasına yönlenerek işlemlerini tamamlayabilirler. Bu butonların da renk olarak dikkat çekici ve konum olarak da kolay görünen bir yerde olması kullanıcı deneyimini artırmaktadır.
Ödeme sayfasından önce toplam ücreti göstermek
Alışveriş sırasında kargo ücretleri gibi ek ücretleri tüketiciler göremeyebilir. Bu nedenle de ödeme sayfasına gelmeden önce, sepet sayfasında toplam miktarı onlara detaylı bir şekilde göstermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, son ekranda ek ücretlerin çıkması durumunda tüketici düşündüğünden daha fazla para harcayacağını düşünebilecekleri için sepette ürünleri bırakarak siteden ayrılabilirler.
Farklı ödeme sistemleri kullanmak
Online alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi kartı olsa da farklı ödeme yöntemlerini sitenizde kullanmanız, farklı ödeme yöntemlerinden yararlanan kişilerin de alışverişlerini yapmalarına olanak tanır. Kredi kartıyla kıyaslandığında daha düşük bir oranda olsalar da, sitenizde bu yöntemleri kullanmak farklı kitleleri kazanmanıza yardımcı olur.
Upsell ve çapraz satış teknikleri
Dönüşümlerin yanı sıra sepet ortalamanızı da yükseltmek için upsell ve çapraz satış tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün sayfalarında farklı ürünler önermek ya da bu ürünlerin aksesuar gibi ilgili olabilecek ürünlerini önermek tüketicilerin farklı alternatiflere ulaşmalarını sağlar.
Kampanya ve indirimler
Dönemsel ya da belli ürünlere özel yapılan kampanya veya indirimler de dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Bu kampanyaları farklı şekillerde kurgulayarak, farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla beraber bu fırsatları duyurmak, hem sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olur hem de ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder.
Mobile uyumlu tasarım
Mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için mobile uyumlu site tasarımınızın olması bir hayli önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktalar ve bu nedenle de mobil cihazlarla e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Mobilde iyi bir kullanıcı deneyimi sunamadığınızda, bu kişileri kaçırabilirsiniz.
Kullanıcı yorumları
Kullanıcı yorumları, online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Olumlu ve gerçek kullanıcı yorumları, satışları artıran önemli faktörler arasında yer alıyor. Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da site üzerinde yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptığının izlenimini yaratmaktadır. Bu nedenle de site üzerinde kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinize doğrudan etki etmektedir.
Sosyal kanıt
Kullanıcı yorumlarının yanı sıra sosyal mecralarda ya da diğer platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlar, markanızla ilgili yaptıkları paylaşımlar ve sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları da site üzerinde kullanmak sosyal kanıt konusunda size yardımcı olacaktır. Büyük kitleler tarafından markanızın biliniyor olması, bu kitlelerin sizinle ilgili paylaşımlarda bulunması sosyal kanıt konusunda yeni kitlelerin de markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkiler. Bu nedenle de sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanızın da faydaları olacaktır.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler