fbpx

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur.

Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

Detaylı beden ölçüleri

Tekstil ürünlerinin satışlarında tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri ürünlerin beden ölçülerinin kendilerine uyup uymayacağını bilememek oluyor. Bu nedenle kapsamlı bir şekilde elbiselerin ve modellerin beden ölçülerini paylaşmak, tüketicilerin beden konusunda daha iyi bir şekilde bilgi almalarını sağlar.

”Hemen Öde” butonu

Sepete ekleme butonunun yanı sıra, tüketiciyi hemen satın alma sayfasına yönlendirecek bir “Hemen Öde”, “Siparişi Tamamla” vb. şeklinde bir butonunuzun olması da dönüşümlerinize etki eder. Tek ürün ile ilgilenen kişiler bu butonlarla doğrudan ödeme sayfasına yönlenerek işlemlerini tamamlayabilirler. Bu butonların da renk olarak dikkat çekici ve konum olarak da kolay görünen bir yerde olması kullanıcı deneyimini artırmaktadır.

Ödeme sayfasından önce toplam ücreti göstermek

Alışveriş sırasında kargo ücretleri gibi ek ücretleri tüketiciler göremeyebilir. Bu nedenle de ödeme sayfasına gelmeden önce, sepet sayfasında toplam miktarı onlara detaylı bir şekilde göstermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, son ekranda ek ücretlerin çıkması durumunda tüketici düşündüğünden daha fazla para harcayacağını düşünebilecekleri için sepette ürünleri bırakarak siteden ayrılabilirler.

Farklı ödeme sistemleri kullanmak

Online alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi kartı olsa da farklı ödeme yöntemlerini sitenizde kullanmanız, farklı ödeme yöntemlerinden yararlanan kişilerin de alışverişlerini yapmalarına olanak tanır. Kredi kartıyla kıyaslandığında daha düşük bir oranda olsalar da, sitenizde bu yöntemleri kullanmak farklı kitleleri kazanmanıza yardımcı olur.

Upsell ve çapraz satış teknikleri

Dönüşümlerin yanı sıra sepet ortalamanızı da yükseltmek için upsell ve çapraz satış tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün sayfalarında farklı ürünler önermek ya da bu ürünlerin aksesuar gibi ilgili olabilecek ürünlerini önermek tüketicilerin farklı alternatiflere ulaşmalarını sağlar.

Kampanya ve indirimler

Dönemsel ya da belli ürünlere özel yapılan kampanya veya indirimler de dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Bu kampanyaları farklı şekillerde kurgulayarak, farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla beraber bu fırsatları duyurmak, hem sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olur hem de ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder.

Mobile uyumlu tasarım

Mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için mobile uyumlu site tasarımınızın olması bir hayli önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktalar ve bu nedenle de mobil cihazlarla e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Mobilde iyi bir kullanıcı deneyimi sunamadığınızda, bu kişileri kaçırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları, online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Olumlu ve gerçek kullanıcı yorumları, satışları artıran önemli faktörler arasında yer alıyor. Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da site üzerinde yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptığının izlenimini yaratmaktadır. Bu nedenle de site üzerinde kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinize doğrudan etki etmektedir.

Sosyal kanıt

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra sosyal mecralarda ya da diğer platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlar, markanızla ilgili yaptıkları paylaşımlar ve sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları da site üzerinde kullanmak sosyal kanıt konusunda size yardımcı olacaktır. Büyük kitleler tarafından markanızın biliniyor olması, bu kitlelerin sizinle ilgili paylaşımlarda bulunması sosyal kanıt konusunda yeni kitlelerin de markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkiler. Bu nedenle de sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanızın da faydaları olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan