Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur.

Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

Detaylı beden ölçüleri

Tekstil ürünlerinin satışlarında tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri ürünlerin beden ölçülerinin kendilerine uyup uymayacağını bilememek oluyor. Bu nedenle kapsamlı bir şekilde elbiselerin ve modellerin beden ölçülerini paylaşmak, tüketicilerin beden konusunda daha iyi bir şekilde bilgi almalarını sağlar.

”Hemen Öde” butonu

Sepete ekleme butonunun yanı sıra, tüketiciyi hemen satın alma sayfasına yönlendirecek bir “Hemen Öde”, “Siparişi Tamamla” vb. şeklinde bir butonunuzun olması da dönüşümlerinize etki eder. Tek ürün ile ilgilenen kişiler bu butonlarla doğrudan ödeme sayfasına yönlenerek işlemlerini tamamlayabilirler. Bu butonların da renk olarak dikkat çekici ve konum olarak da kolay görünen bir yerde olması kullanıcı deneyimini artırmaktadır.

Ödeme sayfasından önce toplam ücreti göstermek

Alışveriş sırasında kargo ücretleri gibi ek ücretleri tüketiciler göremeyebilir. Bu nedenle de ödeme sayfasına gelmeden önce, sepet sayfasında toplam miktarı onlara detaylı bir şekilde göstermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, son ekranda ek ücretlerin çıkması durumunda tüketici düşündüğünden daha fazla para harcayacağını düşünebilecekleri için sepette ürünleri bırakarak siteden ayrılabilirler.

Farklı ödeme sistemleri kullanmak

Online alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi kartı olsa da farklı ödeme yöntemlerini sitenizde kullanmanız, farklı ödeme yöntemlerinden yararlanan kişilerin de alışverişlerini yapmalarına olanak tanır. Kredi kartıyla kıyaslandığında daha düşük bir oranda olsalar da, sitenizde bu yöntemleri kullanmak farklı kitleleri kazanmanıza yardımcı olur.

Upsell ve çapraz satış teknikleri

Dönüşümlerin yanı sıra sepet ortalamanızı da yükseltmek için upsell ve çapraz satış tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün sayfalarında farklı ürünler önermek ya da bu ürünlerin aksesuar gibi ilgili olabilecek ürünlerini önermek tüketicilerin farklı alternatiflere ulaşmalarını sağlar.

Kampanya ve indirimler

Dönemsel ya da belli ürünlere özel yapılan kampanya veya indirimler de dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Bu kampanyaları farklı şekillerde kurgulayarak, farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla beraber bu fırsatları duyurmak, hem sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olur hem de ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder.

Mobile uyumlu tasarım

Mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için mobile uyumlu site tasarımınızın olması bir hayli önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktalar ve bu nedenle de mobil cihazlarla e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Mobilde iyi bir kullanıcı deneyimi sunamadığınızda, bu kişileri kaçırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları, online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Olumlu ve gerçek kullanıcı yorumları, satışları artıran önemli faktörler arasında yer alıyor. Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da site üzerinde yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptığının izlenimini yaratmaktadır. Bu nedenle de site üzerinde kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinize doğrudan etki etmektedir.

Sosyal kanıt

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra sosyal mecralarda ya da diğer platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlar, markanızla ilgili yaptıkları paylaşımlar ve sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları da site üzerinde kullanmak sosyal kanıt konusunda size yardımcı olacaktır. Büyük kitleler tarafından markanızın biliniyor olması, bu kitlelerin sizinle ilgili paylaşımlarda bulunması sosyal kanıt konusunda yeni kitlelerin de markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkiler. Bu nedenle de sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanızın da faydaları olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın