Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

17 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur.

Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

Detaylı beden ölçüleri

Tekstil ürünlerinin satışlarında tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri ürünlerin beden ölçülerinin kendilerine uyup uymayacağını bilememek oluyor. Bu nedenle kapsamlı bir şekilde elbiselerin ve modellerin beden ölçülerini paylaşmak, tüketicilerin beden konusunda daha iyi bir şekilde bilgi almalarını sağlar.

”Hemen Öde” butonu

Sepete ekleme butonunun yanı sıra, tüketiciyi hemen satın alma sayfasına yönlendirecek bir “Hemen Öde”, “Siparişi Tamamla” vb. şeklinde bir butonunuzun olması da dönüşümlerinize etki eder. Tek ürün ile ilgilenen kişiler bu butonlarla doğrudan ödeme sayfasına yönlenerek işlemlerini tamamlayabilirler. Bu butonların da renk olarak dikkat çekici ve konum olarak da kolay görünen bir yerde olması kullanıcı deneyimini artırmaktadır.

Ödeme sayfasından önce toplam ücreti göstermek

Alışveriş sırasında kargo ücretleri gibi ek ücretleri tüketiciler göremeyebilir. Bu nedenle de ödeme sayfasına gelmeden önce, sepet sayfasında toplam miktarı onlara detaylı bir şekilde göstermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, son ekranda ek ücretlerin çıkması durumunda tüketici düşündüğünden daha fazla para harcayacağını düşünebilecekleri için sepette ürünleri bırakarak siteden ayrılabilirler.

Farklı ödeme sistemleri kullanmak

Online alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi kartı olsa da farklı ödeme yöntemlerini sitenizde kullanmanız, farklı ödeme yöntemlerinden yararlanan kişilerin de alışverişlerini yapmalarına olanak tanır. Kredi kartıyla kıyaslandığında daha düşük bir oranda olsalar da, sitenizde bu yöntemleri kullanmak farklı kitleleri kazanmanıza yardımcı olur.

Upsell ve çapraz satış teknikleri

Dönüşümlerin yanı sıra sepet ortalamanızı da yükseltmek için upsell ve çapraz satış tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün sayfalarında farklı ürünler önermek ya da bu ürünlerin aksesuar gibi ilgili olabilecek ürünlerini önermek tüketicilerin farklı alternatiflere ulaşmalarını sağlar.

Kampanya ve indirimler

Dönemsel ya da belli ürünlere özel yapılan kampanya veya indirimler de dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Bu kampanyaları farklı şekillerde kurgulayarak, farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla beraber bu fırsatları duyurmak, hem sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olur hem de ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder.

Mobile uyumlu tasarım

Mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için mobile uyumlu site tasarımınızın olması bir hayli önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktalar ve bu nedenle de mobil cihazlarla e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Mobilde iyi bir kullanıcı deneyimi sunamadığınızda, bu kişileri kaçırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları, online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Olumlu ve gerçek kullanıcı yorumları, satışları artıran önemli faktörler arasında yer alıyor. Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da site üzerinde yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptığının izlenimini yaratmaktadır. Bu nedenle de site üzerinde kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinize doğrudan etki etmektedir.

Sosyal kanıt

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra sosyal mecralarda ya da diğer platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlar, markanızla ilgili yaptıkları paylaşımlar ve sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları da site üzerinde kullanmak sosyal kanıt konusunda size yardımcı olacaktır. Büyük kitleler tarafından markanızın biliniyor olması, bu kitlelerin sizinle ilgili paylaşımlarda bulunması sosyal kanıt konusunda yeni kitlelerin de markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkiler. Bu nedenle de sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanızın da faydaları olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan