Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

17 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur.

Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak için aşağıdaki bağlantıları kullanabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

Detaylı beden ölçüleri

Tekstil ürünlerinin satışlarında tüketicilerin en çok çekindikleri konulardan biri ürünlerin beden ölçülerinin kendilerine uyup uymayacağını bilememek oluyor. Bu nedenle kapsamlı bir şekilde elbiselerin ve modellerin beden ölçülerini paylaşmak, tüketicilerin beden konusunda daha iyi bir şekilde bilgi almalarını sağlar.

”Hemen Öde” butonu

Sepete ekleme butonunun yanı sıra, tüketiciyi hemen satın alma sayfasına yönlendirecek bir “Hemen Öde”, “Siparişi Tamamla” vb. şeklinde bir butonunuzun olması da dönüşümlerinize etki eder. Tek ürün ile ilgilenen kişiler bu butonlarla doğrudan ödeme sayfasına yönlenerek işlemlerini tamamlayabilirler. Bu butonların da renk olarak dikkat çekici ve konum olarak da kolay görünen bir yerde olması kullanıcı deneyimini artırmaktadır.

Ödeme sayfasından önce toplam ücreti göstermek

Alışveriş sırasında kargo ücretleri gibi ek ücretleri tüketiciler göremeyebilir. Bu nedenle de ödeme sayfasına gelmeden önce, sepet sayfasında toplam miktarı onlara detaylı bir şekilde göstermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde, son ekranda ek ücretlerin çıkması durumunda tüketici düşündüğünden daha fazla para harcayacağını düşünebilecekleri için sepette ürünleri bırakarak siteden ayrılabilirler.

Farklı ödeme sistemleri kullanmak

Online alışverişlerde en çok kullanılan ödeme yöntemi kredi kartı olsa da farklı ödeme yöntemlerini sitenizde kullanmanız, farklı ödeme yöntemlerinden yararlanan kişilerin de alışverişlerini yapmalarına olanak tanır. Kredi kartıyla kıyaslandığında daha düşük bir oranda olsalar da, sitenizde bu yöntemleri kullanmak farklı kitleleri kazanmanıza yardımcı olur.

Upsell ve çapraz satış teknikleri

Dönüşümlerin yanı sıra sepet ortalamanızı da yükseltmek için upsell ve çapraz satış tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Ürün sayfalarında farklı ürünler önermek ya da bu ürünlerin aksesuar gibi ilgili olabilecek ürünlerini önermek tüketicilerin farklı alternatiflere ulaşmalarını sağlar.

Kampanya ve indirimler

Dönemsel ya da belli ürünlere özel yapılan kampanya veya indirimler de dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Bu kampanyaları farklı şekillerde kurgulayarak, farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla beraber bu fırsatları duyurmak, hem sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olur hem de ürün satışlarınıza olumlu bir şekilde etki eder.

Mobile uyumlu tasarım

Mobil cihazlar üzerinden sitenizi ziyaret eden kişilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için mobile uyumlu site tasarımınızın olması bir hayli önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü akıllı telefonları üzerinden ürün araştırması yapmaktalar ve bu nedenle de mobil cihazlarla e-ticaret sitelerini ziyaret ederler. Mobilde iyi bir kullanıcı deneyimi sunamadığınızda, bu kişileri kaçırabilirsiniz.

Kullanıcı yorumları

Kullanıcı yorumları, online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki etmektedir. Olumlu ve gerçek kullanıcı yorumları, satışları artıran önemli faktörler arasında yer alıyor. Olumlu yorumların yanı sıra olumsuz yorumların da site üzerinde yer alması, gerçek kullanıcıların yorum yaptığının izlenimini yaratmaktadır. Bu nedenle de site üzerinde kullanıcı yorumlarını artıracak çalışmalar yapmanız, geri dönüşümlerinize doğrudan etki etmektedir.

Sosyal kanıt

Kullanıcı yorumlarının yanı sıra sosyal mecralarda ya da diğer platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumlar, markanızla ilgili yaptıkları paylaşımlar ve sizin ürünlerinizi kullanırken çektikleri fotoğrafları da site üzerinde kullanmak sosyal kanıt konusunda size yardımcı olacaktır. Büyük kitleler tarafından markanızın biliniyor olması, bu kitlelerin sizinle ilgili paylaşımlarda bulunması sosyal kanıt konusunda yeni kitlelerin de markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkiler. Bu nedenle de sosyal kanıt üzerine çalışmalar yapmanızın da faydaları olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
EPttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2020
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan