fbpx

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

14 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor.

Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ederek, 10 farklı ipucunu sizlerle paylaşacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Site hızı

Sayfaların açılma hızının da geri dönüşümlere etkisi büyüktür. Ziyaretçiler bir sayfanın yüklenmesini uzun süre beklemek istemezler. Bu nedenle de yavaş yüklenen e-ticaret siteleri ziyaretçileri kaçırabilirler. Siteniz üzerinde gerekli kontrolleri ve düzenlemeleri yaparak, site açılma hızınızı mümkün olduğunca artırmanız önemlidir.

Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kategori düzeni

Kategori sisteminizin de iyi bir şekilde yapılması, ziyaretçilerin site üzerinde daha kolay bir şekilde vakit geçirmelerini ve aradıkları ürünleri daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlar. Ürün kategorize işlemlerini planlayarak, doğru ürünleri doğru kategorilere yerleştirmeniz ve gereken yerlerde bazı görsellerle kategorilerde ne tür ürünlerin yer aldığını ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerinde aradıkları ürünleri daha hızlı bir şekilde bulmak için arama özelliğini kullanabilirler. Arama özelliğinizin tüm sayfalarda görünür olması bu nedenle önemlidir. Bunun yanı sıra site içi arama motorunuzun, yanlış yazımlar, küçük büyük harf ayrımları gibi detayları da arama sorgularında göstermesi veya önerilerde bulunması geri dönüşümlerinize fayda sağlar.

Filtreleme seçenekleri

Ürünler arasında daha detaylı aramalar yapılmasına imkan tanımak için filtreleme seçenekleri de sunmalısınız. Beden, renk, fiyat, marka veya model gibi farklı filtreleme seçenekleri ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha farklı ürünleri incelemelerine olanak tanırı.

Favorilere ekleme

Ziyaretçilerin büyük bir kısmı doğrudan ürünü satın almak için siteyi ziyaret etmezler. Öncelikle ürünleri incelerler, sonrasında araştırma yaparlar ve daha sonra bu ürünü satın almak için tekrar siteye gelirler. Bu nedenle de favorilere ekleme özelliğinin olması, ziyaretçilerin site üzerinde gezinirken beğendikleri ürünleri kendi koleksiyonlarına eklemelerine olanak tanır. Böylelikle satın almaya karar verdiklerinde, bu listeler ile daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünleri bulabilirler.

Stok bilgileri

Ürünlerin stok bilgilerini de ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Elinizde bu üründen kaç adet bulunduğunu göstermek pazarlama açısından da faydalı bir çalışmadır. Stoklarınızın limitli olduğunu göstermek tüketicileri satın almaya daha hızlı bir şekilde yönlendirebilir. Bunun yanı sıra ürünün stoklarınızda olduğunu belirterek, ziyaretçiyi bilgilendirebilirsiniz.

Ürün açıklamaları

Ürün sayfalarının olmazsa olmazı ve en önemli unsurlarından biri şüphesiz ürün açıklamalarıdır. Tüketiciler ürün hakkında bilgi almak için bu açıklamaları okurlar. Bu açıklamalar ile ürünün kullanım alanlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin ürünle ilgili merak ettiklerini onlara aktarabilirsiniz. Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Teknik açıklamalar ve bilgilendirmeler

Teknik özellikleri ve çizimleri fazla olan ürünleriniz bulunuyorsa hem görsellerle hem de açıklamalarla bu teknik detayları daha kapsamlı bir şekilde verebilirsiniz. Ürünlerinizin teknik özelliklerini bu şekilde belirtmek, ürün kalitesini de ön plana çıkartacağı için ziyaretçilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki eder. Örneğin, aşağıdaki görselde bir yatak firmasının teknik detayları gösterme şeklini görebilirsiniz.

teknik-aciklama-ornegi

Sağlık ürünlerindeki özel bilgilendirmeler

Yemek ya da kozmetik gibi sağlık konusunu ele alan ürünlerde, sağlıkla ilgili özel bilgilendirmeleri de yapmanız gerekir. Ürünün içeriğini, alerjiye neden olabilecek koşulları, yemeğin içeriğini ve tazelik durumunu açıkça belirtmeniz gerekir. Sağlıkla ilgili ürünler kullanıcıları doğrudan ilgilendirdiği için, herbir ürün için özel açıklamalar oluşturmanız, kullanıcıları doğru bir şekilde bilgilendirmenize yardımcı olur.

Yazı serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Önümüzdeki günlerde serinin son bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan