E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor.
Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ederek, 10 farklı ipucunu sizlerle paylaşacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Site hızı
Sayfaların açılma hızının da geri dönüşümlere etkisi büyüktür. Ziyaretçiler bir sayfanın yüklenmesini uzun süre beklemek istemezler. Bu nedenle de yavaş yüklenen e-ticaret siteleri ziyaretçileri kaçırabilirler. Siteniz üzerinde gerekli kontrolleri ve düzenlemeleri yaparak, site açılma hızınızı mümkün olduğunca artırmanız önemlidir.
Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç
Kategori düzeni
Kategori sisteminizin de iyi bir şekilde yapılması, ziyaretçilerin site üzerinde daha kolay bir şekilde vakit geçirmelerini ve aradıkları ürünleri daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlar. Ürün kategorize işlemlerini planlayarak, doğru ürünleri doğru kategorilere yerleştirmeniz ve gereken yerlerde bazı görsellerle kategorilerde ne tür ürünlerin yer aldığını ziyaretçilere gösterebilirsiniz.
Site içi arama
Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerinde aradıkları ürünleri daha hızlı bir şekilde bulmak için arama özelliğini kullanabilirler. Arama özelliğinizin tüm sayfalarda görünür olması bu nedenle önemlidir. Bunun yanı sıra site içi arama motorunuzun, yanlış yazımlar, küçük büyük harf ayrımları gibi detayları da arama sorgularında göstermesi veya önerilerde bulunması geri dönüşümlerinize fayda sağlar.
Filtreleme seçenekleri
Ürünler arasında daha detaylı aramalar yapılmasına imkan tanımak için filtreleme seçenekleri de sunmalısınız. Beden, renk, fiyat, marka veya model gibi farklı filtreleme seçenekleri ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha farklı ürünleri incelemelerine olanak tanırı.
Favorilere ekleme
Ziyaretçilerin büyük bir kısmı doğrudan ürünü satın almak için siteyi ziyaret etmezler. Öncelikle ürünleri incelerler, sonrasında araştırma yaparlar ve daha sonra bu ürünü satın almak için tekrar siteye gelirler. Bu nedenle de favorilere ekleme özelliğinin olması, ziyaretçilerin site üzerinde gezinirken beğendikleri ürünleri kendi koleksiyonlarına eklemelerine olanak tanır. Böylelikle satın almaya karar verdiklerinde, bu listeler ile daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünleri bulabilirler.
Stok bilgileri
Ürünlerin stok bilgilerini de ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Elinizde bu üründen kaç adet bulunduğunu göstermek pazarlama açısından da faydalı bir çalışmadır. Stoklarınızın limitli olduğunu göstermek tüketicileri satın almaya daha hızlı bir şekilde yönlendirebilir. Bunun yanı sıra ürünün stoklarınızda olduğunu belirterek, ziyaretçiyi bilgilendirebilirsiniz.
Ürün açıklamaları
Ürün sayfalarının olmazsa olmazı ve en önemli unsurlarından biri şüphesiz ürün açıklamalarıdır. Tüketiciler ürün hakkında bilgi almak için bu açıklamaları okurlar. Bu açıklamalar ile ürünün kullanım alanlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin ürünle ilgili merak ettiklerini onlara aktarabilirsiniz. “Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?” isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.
Teknik açıklamalar ve bilgilendirmeler
Teknik özellikleri ve çizimleri fazla olan ürünleriniz bulunuyorsa hem görsellerle hem de açıklamalarla bu teknik detayları daha kapsamlı bir şekilde verebilirsiniz. Ürünlerinizin teknik özelliklerini bu şekilde belirtmek, ürün kalitesini de ön plana çıkartacağı için ziyaretçilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki eder. Örneğin, aşağıdaki görselde bir yatak firmasının teknik detayları gösterme şeklini görebilirsiniz.
Sağlık ürünlerindeki özel bilgilendirmeler
Yemek ya da kozmetik gibi sağlık konusunu ele alan ürünlerde, sağlıkla ilgili özel bilgilendirmeleri de yapmanız gerekir. Ürünün içeriğini, alerjiye neden olabilecek koşulları, yemeğin içeriğini ve tazelik durumunu açıkça belirtmeniz gerekir. Sağlıkla ilgili ürünler kullanıcıları doğrudan ilgilendirdiği için, herbir ürün için özel açıklamalar oluşturmanız, kullanıcıları doğru bir şekilde bilgilendirmenize yardımcı olur.
Yazı serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Önümüzdeki günlerde serinin son bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar