Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor.

Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ederek, 10 farklı ipucunu sizlerle paylaşacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Site hızı

Sayfaların açılma hızının da geri dönüşümlere etkisi büyüktür. Ziyaretçiler bir sayfanın yüklenmesini uzun süre beklemek istemezler. Bu nedenle de yavaş yüklenen e-ticaret siteleri ziyaretçileri kaçırabilirler. Siteniz üzerinde gerekli kontrolleri ve düzenlemeleri yaparak, site açılma hızınızı mümkün olduğunca artırmanız önemlidir.

Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kategori düzeni

Kategori sisteminizin de iyi bir şekilde yapılması, ziyaretçilerin site üzerinde daha kolay bir şekilde vakit geçirmelerini ve aradıkları ürünleri daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlar. Ürün kategorize işlemlerini planlayarak, doğru ürünleri doğru kategorilere yerleştirmeniz ve gereken yerlerde bazı görsellerle kategorilerde ne tür ürünlerin yer aldığını ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerinde aradıkları ürünleri daha hızlı bir şekilde bulmak için arama özelliğini kullanabilirler. Arama özelliğinizin tüm sayfalarda görünür olması bu nedenle önemlidir. Bunun yanı sıra site içi arama motorunuzun, yanlış yazımlar, küçük büyük harf ayrımları gibi detayları da arama sorgularında göstermesi veya önerilerde bulunması geri dönüşümlerinize fayda sağlar.

Filtreleme seçenekleri

Ürünler arasında daha detaylı aramalar yapılmasına imkan tanımak için filtreleme seçenekleri de sunmalısınız. Beden, renk, fiyat, marka veya model gibi farklı filtreleme seçenekleri ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha farklı ürünleri incelemelerine olanak tanırı.

Favorilere ekleme

Ziyaretçilerin büyük bir kısmı doğrudan ürünü satın almak için siteyi ziyaret etmezler. Öncelikle ürünleri incelerler, sonrasında araştırma yaparlar ve daha sonra bu ürünü satın almak için tekrar siteye gelirler. Bu nedenle de favorilere ekleme özelliğinin olması, ziyaretçilerin site üzerinde gezinirken beğendikleri ürünleri kendi koleksiyonlarına eklemelerine olanak tanır. Böylelikle satın almaya karar verdiklerinde, bu listeler ile daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünleri bulabilirler.

Stok bilgileri

Ürünlerin stok bilgilerini de ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Elinizde bu üründen kaç adet bulunduğunu göstermek pazarlama açısından da faydalı bir çalışmadır. Stoklarınızın limitli olduğunu göstermek tüketicileri satın almaya daha hızlı bir şekilde yönlendirebilir. Bunun yanı sıra ürünün stoklarınızda olduğunu belirterek, ziyaretçiyi bilgilendirebilirsiniz.

Ürün açıklamaları

Ürün sayfalarının olmazsa olmazı ve en önemli unsurlarından biri şüphesiz ürün açıklamalarıdır. Tüketiciler ürün hakkında bilgi almak için bu açıklamaları okurlar. Bu açıklamalar ile ürünün kullanım alanlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin ürünle ilgili merak ettiklerini onlara aktarabilirsiniz. Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Teknik açıklamalar ve bilgilendirmeler

Teknik özellikleri ve çizimleri fazla olan ürünleriniz bulunuyorsa hem görsellerle hem de açıklamalarla bu teknik detayları daha kapsamlı bir şekilde verebilirsiniz. Ürünlerinizin teknik özelliklerini bu şekilde belirtmek, ürün kalitesini de ön plana çıkartacağı için ziyaretçilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki eder. Örneğin, aşağıdaki görselde bir yatak firmasının teknik detayları gösterme şeklini görebilirsiniz.

teknik-aciklama-ornegi

Sağlık ürünlerindeki özel bilgilendirmeler

Yemek ya da kozmetik gibi sağlık konusunu ele alan ürünlerde, sağlıkla ilgili özel bilgilendirmeleri de yapmanız gerekir. Ürünün içeriğini, alerjiye neden olabilecek koşulları, yemeğin içeriğini ve tazelik durumunu açıkça belirtmeniz gerekir. Sağlıkla ilgili ürünler kullanıcıları doğrudan ilgilendirdiği için, herbir ürün için özel açıklamalar oluşturmanız, kullanıcıları doğru bir şekilde bilgilendirmenize yardımcı olur.

Yazı serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Önümüzdeki günlerde serinin son bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu platformlar...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın