Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

14 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor.

Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ederek, 10 farklı ipucunu sizlerle paylaşacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Site hızı

Sayfaların açılma hızının da geri dönüşümlere etkisi büyüktür. Ziyaretçiler bir sayfanın yüklenmesini uzun süre beklemek istemezler. Bu nedenle de yavaş yüklenen e-ticaret siteleri ziyaretçileri kaçırabilirler. Siteniz üzerinde gerekli kontrolleri ve düzenlemeleri yaparak, site açılma hızınızı mümkün olduğunca artırmanız önemlidir.

Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kategori düzeni

Kategori sisteminizin de iyi bir şekilde yapılması, ziyaretçilerin site üzerinde daha kolay bir şekilde vakit geçirmelerini ve aradıkları ürünleri daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlar. Ürün kategorize işlemlerini planlayarak, doğru ürünleri doğru kategorilere yerleştirmeniz ve gereken yerlerde bazı görsellerle kategorilerde ne tür ürünlerin yer aldığını ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerinde aradıkları ürünleri daha hızlı bir şekilde bulmak için arama özelliğini kullanabilirler. Arama özelliğinizin tüm sayfalarda görünür olması bu nedenle önemlidir. Bunun yanı sıra site içi arama motorunuzun, yanlış yazımlar, küçük büyük harf ayrımları gibi detayları da arama sorgularında göstermesi veya önerilerde bulunması geri dönüşümlerinize fayda sağlar.

Filtreleme seçenekleri

Ürünler arasında daha detaylı aramalar yapılmasına imkan tanımak için filtreleme seçenekleri de sunmalısınız. Beden, renk, fiyat, marka veya model gibi farklı filtreleme seçenekleri ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha farklı ürünleri incelemelerine olanak tanırı.

Favorilere ekleme

Ziyaretçilerin büyük bir kısmı doğrudan ürünü satın almak için siteyi ziyaret etmezler. Öncelikle ürünleri incelerler, sonrasında araştırma yaparlar ve daha sonra bu ürünü satın almak için tekrar siteye gelirler. Bu nedenle de favorilere ekleme özelliğinin olması, ziyaretçilerin site üzerinde gezinirken beğendikleri ürünleri kendi koleksiyonlarına eklemelerine olanak tanır. Böylelikle satın almaya karar verdiklerinde, bu listeler ile daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünleri bulabilirler.

Stok bilgileri

Ürünlerin stok bilgilerini de ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Elinizde bu üründen kaç adet bulunduğunu göstermek pazarlama açısından da faydalı bir çalışmadır. Stoklarınızın limitli olduğunu göstermek tüketicileri satın almaya daha hızlı bir şekilde yönlendirebilir. Bunun yanı sıra ürünün stoklarınızda olduğunu belirterek, ziyaretçiyi bilgilendirebilirsiniz.

Ürün açıklamaları

Ürün sayfalarının olmazsa olmazı ve en önemli unsurlarından biri şüphesiz ürün açıklamalarıdır. Tüketiciler ürün hakkında bilgi almak için bu açıklamaları okurlar. Bu açıklamalar ile ürünün kullanım alanlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin ürünle ilgili merak ettiklerini onlara aktarabilirsiniz. Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Teknik açıklamalar ve bilgilendirmeler

Teknik özellikleri ve çizimleri fazla olan ürünleriniz bulunuyorsa hem görsellerle hem de açıklamalarla bu teknik detayları daha kapsamlı bir şekilde verebilirsiniz. Ürünlerinizin teknik özelliklerini bu şekilde belirtmek, ürün kalitesini de ön plana çıkartacağı için ziyaretçilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki eder. Örneğin, aşağıdaki görselde bir yatak firmasının teknik detayları gösterme şeklini görebilirsiniz.

teknik-aciklama-ornegi

Sağlık ürünlerindeki özel bilgilendirmeler

Yemek ya da kozmetik gibi sağlık konusunu ele alan ürünlerde, sağlıkla ilgili özel bilgilendirmeleri de yapmanız gerekir. Ürünün içeriğini, alerjiye neden olabilecek koşulları, yemeğin içeriğini ve tazelik durumunu açıkça belirtmeniz gerekir. Sağlıkla ilgili ürünler kullanıcıları doğrudan ilgilendirdiği için, herbir ürün için özel açıklamalar oluşturmanız, kullanıcıları doğru bir şekilde bilgilendirmenize yardımcı olur.

Yazı serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Önümüzdeki günlerde serinin son bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan