Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

14 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor.

Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam ederek, 10 farklı ipucunu sizlerle paylaşacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan serinin ilk bölümünü okuyabilirsiniz.

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

Site hızı

Sayfaların açılma hızının da geri dönüşümlere etkisi büyüktür. Ziyaretçiler bir sayfanın yüklenmesini uzun süre beklemek istemezler. Bu nedenle de yavaş yüklenen e-ticaret siteleri ziyaretçileri kaçırabilirler. Siteniz üzerinde gerekli kontrolleri ve düzenlemeleri yaparak, site açılma hızınızı mümkün olduğunca artırmanız önemlidir.

Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Kategori düzeni

Kategori sisteminizin de iyi bir şekilde yapılması, ziyaretçilerin site üzerinde daha kolay bir şekilde vakit geçirmelerini ve aradıkları ürünleri daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlar. Ürün kategorize işlemlerini planlayarak, doğru ürünleri doğru kategorilere yerleştirmeniz ve gereken yerlerde bazı görsellerle kategorilerde ne tür ürünlerin yer aldığını ziyaretçilere gösterebilirsiniz.

Site içi arama

Bir diğer önemli özellik ise site içi arama özelliğidir. Kullanıcılar site üzerinde aradıkları ürünleri daha hızlı bir şekilde bulmak için arama özelliğini kullanabilirler. Arama özelliğinizin tüm sayfalarda görünür olması bu nedenle önemlidir. Bunun yanı sıra site içi arama motorunuzun, yanlış yazımlar, küçük büyük harf ayrımları gibi detayları da arama sorgularında göstermesi veya önerilerde bulunması geri dönüşümlerinize fayda sağlar.

Filtreleme seçenekleri

Ürünler arasında daha detaylı aramalar yapılmasına imkan tanımak için filtreleme seçenekleri de sunmalısınız. Beden, renk, fiyat, marka veya model gibi farklı filtreleme seçenekleri ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirerek, daha farklı ürünleri incelemelerine olanak tanırı.

Favorilere ekleme

Ziyaretçilerin büyük bir kısmı doğrudan ürünü satın almak için siteyi ziyaret etmezler. Öncelikle ürünleri incelerler, sonrasında araştırma yaparlar ve daha sonra bu ürünü satın almak için tekrar siteye gelirler. Bu nedenle de favorilere ekleme özelliğinin olması, ziyaretçilerin site üzerinde gezinirken beğendikleri ürünleri kendi koleksiyonlarına eklemelerine olanak tanır. Böylelikle satın almaya karar verdiklerinde, bu listeler ile daha hızlı bir şekilde aradıkları ürünleri bulabilirler.

Stok bilgileri

Ürünlerin stok bilgilerini de ürün sayfalarında gösterebilirsiniz. Elinizde bu üründen kaç adet bulunduğunu göstermek pazarlama açısından da faydalı bir çalışmadır. Stoklarınızın limitli olduğunu göstermek tüketicileri satın almaya daha hızlı bir şekilde yönlendirebilir. Bunun yanı sıra ürünün stoklarınızda olduğunu belirterek, ziyaretçiyi bilgilendirebilirsiniz.

Ürün açıklamaları

Ürün sayfalarının olmazsa olmazı ve en önemli unsurlarından biri şüphesiz ürün açıklamalarıdır. Tüketiciler ürün hakkında bilgi almak için bu açıklamaları okurlar. Bu açıklamalar ile ürünün kullanım alanlarını, teknik özelliklerini ve tüketicilerin ürünle ilgili merak ettiklerini onlara aktarabilirsiniz. Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz? isimli rehberimizden konuyla ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Teknik açıklamalar ve bilgilendirmeler

Teknik özellikleri ve çizimleri fazla olan ürünleriniz bulunuyorsa hem görsellerle hem de açıklamalarla bu teknik detayları daha kapsamlı bir şekilde verebilirsiniz. Ürünlerinizin teknik özelliklerini bu şekilde belirtmek, ürün kalitesini de ön plana çıkartacağı için ziyaretçilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki eder. Örneğin, aşağıdaki görselde bir yatak firmasının teknik detayları gösterme şeklini görebilirsiniz.

teknik-aciklama-ornegi

Sağlık ürünlerindeki özel bilgilendirmeler

Yemek ya da kozmetik gibi sağlık konusunu ele alan ürünlerde, sağlıkla ilgili özel bilgilendirmeleri de yapmanız gerekir. Ürünün içeriğini, alerjiye neden olabilecek koşulları, yemeğin içeriğini ve tazelik durumunu açıkça belirtmeniz gerekir. Sağlıkla ilgili ürünler kullanıcıları doğrudan ilgilendirdiği için, herbir ürün için özel açıklamalar oluşturmanız, kullanıcıları doğru bir şekilde bilgilendirmenize yardımcı olur.

Yazı serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Önümüzdeki günlerde serinin son bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan