fbpx

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.

Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü artıracak 30 farklı ipucunu paylaşıyor olacağız.

Gönderim ücretleri

İnternetten alışveriş yapanlar kargo ücretlerine önem vermektedirler ve bu ücretler onların satın alma kararlarını verebilmektedirler. Ödeme sayfalarında kargo ücretlerini toplam fiyata eklemeniz ve ayrı bir kalem olarak bu fiyatları göstermelisiniz.

Gönderim teklifleri

Kargo gönderimi ücretsiz olarak sunuyorsanız ya da belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo teklifinde bulunuyorsanız, bunu da açıkça belirtmeniz gerekmektedir. Site genelinde bir banner ile ücretsiz kargo tekliflerinizi duyurmak bu konuda doğru bir yaklaşım olacaktır. Sepet sayfalarında bu miktarın altında kalan bir ürün alan kişilere, X miktar alışveriş yaparak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerinin bildirimlerini de gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet tutar ortalamalarını da artırabilirsiniz.

Tahmini gönderim süresi

Kargo gönderimi ile ilgili bir diğer önemli detayda, tahmini olarak ürünün ne zaman gönderileceğini ziyaretçilere göstermektir. Online alışveriş yapanlar kargo süresini önceden bilmek isterler; çünkü uzun süreçli bir ürün siparişinde bulunmayı çoğu zaman istemezler. Sizin ürünü ne zaman kargoya vereceğinizi ve tahmini olarak kullanıcının eline bu ürünün ne zaman ulaşabileceğini ürün sayfalarında göstermelisiniz.

Sık sorulan sorular

Belli ürünlerle ilgili sık sorulan sorular olabilir. Bu nedenle de ürün sayfalarınızda, ürün açıklamaları haricinde SSS bölümü de yaratabilirsiniz. Ürünle ilgili SSS’ler haricinde, genel olarak siteniz ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili SSS’leri de sitede kolay bulunabilecek bir yere eklemek, ziyaretçilerin akıllarındaki sorulara daha hızlı bir şekilde yanıt bulmalarına yardımcı olur.

Canlı destek

Son dönemlerde birçok e-ticaret sitesinde kullanılmaya başlaya canlı destek özelliği, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları sorarak, firmadan destek almalarına yardımcı olmaktadır. Canlı destek sisteminizin gelen talebi karşılayabilmesi de oldukça önemlidir. Çok yoğun bir site trafiğiniz ve destek talebiniz varsa, canlı destek ekibinizi büyüterek bekleme sürelerini de kısaltmanız gerekir.

Güven sembolleri

Online alışverişlerde güven unsuru halen oldukça önemli bir faktördür. Özellikle son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de sitenin HTTPS’e taşınması (SSL kullanımı) daha güvenli bir şekilde site üzerinde veri transferi yapılmasını sağlıyor ve tüketiciler bu detaylara dikkat ediyor. Sitenizi HTTPS’e taşımanın yanı sıra, kullandığınız SSL sertifika sembolleri ve diğer güvenlik sembollerini de site üzerinde göstermeniz, güven unsuru açısından önemlidir. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için “HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yüksek çözünürlüklü görseller

Ürün görsellerinin kaliteli olması da geri dönüşümlere etki eder. Tüketiciler ürünlerin fotoğraflarına bakarak satın alma kararlarını verdikleri için kaliteli görseller kullanmak ve site üzerinde farklı açılardan ürünü kaliteli bir şekilde sergilemek, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu etki eder.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Farklı açılardan ürünü göstermek

Ürün fotoğraflarında farklı açılar kullanmak da bir hayli önemlidir. Tek bir açıdan, ürünün fotoğrafını göstermek, tam anlamıyla ürün hakkında yeterli bilgiyi vermez. Bu nedenle de ürünü farklı açılardan göstererek, ziyaretçilerin ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlamalısınız.

Videolar kullanmak

Görselliğin her geçen gün daha da ön planda olması, video içeriklerinde değerinin artmasını sağlıyor. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün videosunu kullanmak, ürünün kullanım alanlarını ve amaçlarını sergilemek ve ürünü daha görsel bir hale getirmek, ürüne olan ilginin artmasına yardımcı olur.

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Model ölçülerinin verilmesi

Tekstil ürünü satan firmaların dikkat etmesi gerekenlerden biri, model ölçüleridir. Her açıdan ürünün fotoğrafı bir model ile çekilmiş olsa dahi, doğru beden ölçülerinin sağlanabilmesi için, fotoğrafı çekilen modelin ölçülerinin verilmesi daha doğru bir yaklaşım olur.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda dönüşüm artıracak ipuçlarının ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers