Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.

Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü artıracak 30 farklı ipucunu paylaşıyor olacağız.

Gönderim ücretleri

İnternetten alışveriş yapanlar kargo ücretlerine önem vermektedirler ve bu ücretler onların satın alma kararlarını verebilmektedirler. Ödeme sayfalarında kargo ücretlerini toplam fiyata eklemeniz ve ayrı bir kalem olarak bu fiyatları göstermelisiniz.

Gönderim teklifleri

Kargo gönderimi ücretsiz olarak sunuyorsanız ya da belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo teklifinde bulunuyorsanız, bunu da açıkça belirtmeniz gerekmektedir. Site genelinde bir banner ile ücretsiz kargo tekliflerinizi duyurmak bu konuda doğru bir yaklaşım olacaktır. Sepet sayfalarında bu miktarın altında kalan bir ürün alan kişilere, X miktar alışveriş yaparak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerinin bildirimlerini de gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet tutar ortalamalarını da artırabilirsiniz.

Tahmini gönderim süresi

Kargo gönderimi ile ilgili bir diğer önemli detayda, tahmini olarak ürünün ne zaman gönderileceğini ziyaretçilere göstermektir. Online alışveriş yapanlar kargo süresini önceden bilmek isterler; çünkü uzun süreçli bir ürün siparişinde bulunmayı çoğu zaman istemezler. Sizin ürünü ne zaman kargoya vereceğinizi ve tahmini olarak kullanıcının eline bu ürünün ne zaman ulaşabileceğini ürün sayfalarında göstermelisiniz.

Sık sorulan sorular

Belli ürünlerle ilgili sık sorulan sorular olabilir. Bu nedenle de ürün sayfalarınızda, ürün açıklamaları haricinde SSS bölümü de yaratabilirsiniz. Ürünle ilgili SSS’ler haricinde, genel olarak siteniz ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili SSS’leri de sitede kolay bulunabilecek bir yere eklemek, ziyaretçilerin akıllarındaki sorulara daha hızlı bir şekilde yanıt bulmalarına yardımcı olur.

Canlı destek

Son dönemlerde birçok e-ticaret sitesinde kullanılmaya başlaya canlı destek özelliği, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları sorarak, firmadan destek almalarına yardımcı olmaktadır. Canlı destek sisteminizin gelen talebi karşılayabilmesi de oldukça önemlidir. Çok yoğun bir site trafiğiniz ve destek talebiniz varsa, canlı destek ekibinizi büyüterek bekleme sürelerini de kısaltmanız gerekir.

Güven sembolleri

Online alışverişlerde güven unsuru halen oldukça önemli bir faktördür. Özellikle son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de sitenin HTTPS’e taşınması (SSL kullanımı) daha güvenli bir şekilde site üzerinde veri transferi yapılmasını sağlıyor ve tüketiciler bu detaylara dikkat ediyor. Sitenizi HTTPS’e taşımanın yanı sıra, kullandığınız SSL sertifika sembolleri ve diğer güvenlik sembollerini de site üzerinde göstermeniz, güven unsuru açısından önemlidir. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için “HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yüksek çözünürlüklü görseller

Ürün görsellerinin kaliteli olması da geri dönüşümlere etki eder. Tüketiciler ürünlerin fotoğraflarına bakarak satın alma kararlarını verdikleri için kaliteli görseller kullanmak ve site üzerinde farklı açılardan ürünü kaliteli bir şekilde sergilemek, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu etki eder.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Farklı açılardan ürünü göstermek

Ürün fotoğraflarında farklı açılar kullanmak da bir hayli önemlidir. Tek bir açıdan, ürünün fotoğrafını göstermek, tam anlamıyla ürün hakkında yeterli bilgiyi vermez. Bu nedenle de ürünü farklı açılardan göstererek, ziyaretçilerin ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlamalısınız.

Videolar kullanmak

Görselliğin her geçen gün daha da ön planda olması, video içeriklerinde değerinin artmasını sağlıyor. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün videosunu kullanmak, ürünün kullanım alanlarını ve amaçlarını sergilemek ve ürünü daha görsel bir hale getirmek, ürüne olan ilginin artmasına yardımcı olur.

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Model ölçülerinin verilmesi

Tekstil ürünü satan firmaların dikkat etmesi gerekenlerden biri, model ölçüleridir. Her açıdan ürünün fotoğrafı bir model ile çekilmiş olsa dahi, doğru beden ölçülerinin sağlanabilmesi için, fotoğrafı çekilen modelin ölçülerinin verilmesi daha doğru bir yaklaşım olur.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda dönüşüm artıracak ipuçlarının ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan