E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.
Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü artıracak 30 farklı ipucunu paylaşıyor olacağız.
Gönderim ücretleri
İnternetten alışveriş yapanlar kargo ücretlerine önem vermektedirler ve bu ücretler onların satın alma kararlarını verebilmektedirler. Ödeme sayfalarında kargo ücretlerini toplam fiyata eklemeniz ve ayrı bir kalem olarak bu fiyatları göstermelisiniz.
Gönderim teklifleri
Kargo gönderimi ücretsiz olarak sunuyorsanız ya da belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo teklifinde bulunuyorsanız, bunu da açıkça belirtmeniz gerekmektedir. Site genelinde bir banner ile ücretsiz kargo tekliflerinizi duyurmak bu konuda doğru bir yaklaşım olacaktır. Sepet sayfalarında bu miktarın altında kalan bir ürün alan kişilere, X miktar alışveriş yaparak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerinin bildirimlerini de gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet tutar ortalamalarını da artırabilirsiniz.
Tahmini gönderim süresi
Kargo gönderimi ile ilgili bir diğer önemli detayda, tahmini olarak ürünün ne zaman gönderileceğini ziyaretçilere göstermektir. Online alışveriş yapanlar kargo süresini önceden bilmek isterler; çünkü uzun süreçli bir ürün siparişinde bulunmayı çoğu zaman istemezler. Sizin ürünü ne zaman kargoya vereceğinizi ve tahmini olarak kullanıcının eline bu ürünün ne zaman ulaşabileceğini ürün sayfalarında göstermelisiniz.
Sık sorulan sorular
Belli ürünlerle ilgili sık sorulan sorular olabilir. Bu nedenle de ürün sayfalarınızda, ürün açıklamaları haricinde SSS bölümü de yaratabilirsiniz. Ürünle ilgili SSS’ler haricinde, genel olarak siteniz ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili SSS’leri de sitede kolay bulunabilecek bir yere eklemek, ziyaretçilerin akıllarındaki sorulara daha hızlı bir şekilde yanıt bulmalarına yardımcı olur.
Canlı destek
Son dönemlerde birçok e-ticaret sitesinde kullanılmaya başlaya canlı destek özelliği, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları sorarak, firmadan destek almalarına yardımcı olmaktadır. Canlı destek sisteminizin gelen talebi karşılayabilmesi de oldukça önemlidir. Çok yoğun bir site trafiğiniz ve destek talebiniz varsa, canlı destek ekibinizi büyüterek bekleme sürelerini de kısaltmanız gerekir.
Güven sembolleri
Online alışverişlerde güven unsuru halen oldukça önemli bir faktördür. Özellikle son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de sitenin HTTPS’e taşınması (SSL kullanımı) daha güvenli bir şekilde site üzerinde veri transferi yapılmasını sağlıyor ve tüketiciler bu detaylara dikkat ediyor. Sitenizi HTTPS’e taşımanın yanı sıra, kullandığınız SSL sertifika sembolleri ve diğer güvenlik sembollerini de site üzerinde göstermeniz, güven unsuru açısından önemlidir. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için “HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar” isimli rehberimize bakabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Yüksek çözünürlüklü görseller
Ürün görsellerinin kaliteli olması da geri dönüşümlere etki eder. Tüketiciler ürünlerin fotoğraflarına bakarak satın alma kararlarını verdikleri için kaliteli görseller kullanmak ve site üzerinde farklı açılardan ürünü kaliteli bir şekilde sergilemek, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu etki eder.
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm
Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm
Farklı açılardan ürünü göstermek
Ürün fotoğraflarında farklı açılar kullanmak da bir hayli önemlidir. Tek bir açıdan, ürünün fotoğrafını göstermek, tam anlamıyla ürün hakkında yeterli bilgiyi vermez. Bu nedenle de ürünü farklı açılardan göstererek, ziyaretçilerin ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlamalısınız.
Videolar kullanmak
Görselliğin her geçen gün daha da ön planda olması, video içeriklerinde değerinin artmasını sağlıyor. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün videosunu kullanmak, ürünün kullanım alanlarını ve amaçlarını sergilemek ve ürünü daha görsel bir hale getirmek, ürüne olan ilginin artmasına yardımcı olur.
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Model ölçülerinin verilmesi
Tekstil ürünü satan firmaların dikkat etmesi gerekenlerden biri, model ölçüleridir. Her açıdan ürünün fotoğrafı bir model ile çekilmiş olsa dahi, doğru beden ölçülerinin sağlanabilmesi için, fotoğrafı çekilen modelin ölçülerinin verilmesi daha doğru bir yaklaşım olur.
İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda dönüşüm artıracak ipuçlarının ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar