Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

13 Temmuz 2017
Sinan Oypan

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.

Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü artıracak 30 farklı ipucunu paylaşıyor olacağız.

Gönderim ücretleri

İnternetten alışveriş yapanlar kargo ücretlerine önem vermektedirler ve bu ücretler onların satın alma kararlarını verebilmektedirler. Ödeme sayfalarında kargo ücretlerini toplam fiyata eklemeniz ve ayrı bir kalem olarak bu fiyatları göstermelisiniz.

Gönderim teklifleri

Kargo gönderimi ücretsiz olarak sunuyorsanız ya da belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo teklifinde bulunuyorsanız, bunu da açıkça belirtmeniz gerekmektedir. Site genelinde bir banner ile ücretsiz kargo tekliflerinizi duyurmak bu konuda doğru bir yaklaşım olacaktır. Sepet sayfalarında bu miktarın altında kalan bir ürün alan kişilere, X miktar alışveriş yaparak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerinin bildirimlerini de gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet tutar ortalamalarını da artırabilirsiniz.

Tahmini gönderim süresi

Kargo gönderimi ile ilgili bir diğer önemli detayda, tahmini olarak ürünün ne zaman gönderileceğini ziyaretçilere göstermektir. Online alışveriş yapanlar kargo süresini önceden bilmek isterler; çünkü uzun süreçli bir ürün siparişinde bulunmayı çoğu zaman istemezler. Sizin ürünü ne zaman kargoya vereceğinizi ve tahmini olarak kullanıcının eline bu ürünün ne zaman ulaşabileceğini ürün sayfalarında göstermelisiniz.

Sık sorulan sorular

Belli ürünlerle ilgili sık sorulan sorular olabilir. Bu nedenle de ürün sayfalarınızda, ürün açıklamaları haricinde SSS bölümü de yaratabilirsiniz. Ürünle ilgili SSS’ler haricinde, genel olarak siteniz ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili SSS’leri de sitede kolay bulunabilecek bir yere eklemek, ziyaretçilerin akıllarındaki sorulara daha hızlı bir şekilde yanıt bulmalarına yardımcı olur.

Canlı destek

Son dönemlerde birçok e-ticaret sitesinde kullanılmaya başlaya canlı destek özelliği, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları sorarak, firmadan destek almalarına yardımcı olmaktadır. Canlı destek sisteminizin gelen talebi karşılayabilmesi de oldukça önemlidir. Çok yoğun bir site trafiğiniz ve destek talebiniz varsa, canlı destek ekibinizi büyüterek bekleme sürelerini de kısaltmanız gerekir.

Güven sembolleri

Online alışverişlerde güven unsuru halen oldukça önemli bir faktördür. Özellikle son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de sitenin HTTPS’e taşınması (SSL kullanımı) daha güvenli bir şekilde site üzerinde veri transferi yapılmasını sağlıyor ve tüketiciler bu detaylara dikkat ediyor. Sitenizi HTTPS’e taşımanın yanı sıra, kullandığınız SSL sertifika sembolleri ve diğer güvenlik sembollerini de site üzerinde göstermeniz, güven unsuru açısından önemlidir. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için “HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yüksek çözünürlüklü görseller

Ürün görsellerinin kaliteli olması da geri dönüşümlere etki eder. Tüketiciler ürünlerin fotoğraflarına bakarak satın alma kararlarını verdikleri için kaliteli görseller kullanmak ve site üzerinde farklı açılardan ürünü kaliteli bir şekilde sergilemek, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu etki eder.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Farklı açılardan ürünü göstermek

Ürün fotoğraflarında farklı açılar kullanmak da bir hayli önemlidir. Tek bir açıdan, ürünün fotoğrafını göstermek, tam anlamıyla ürün hakkında yeterli bilgiyi vermez. Bu nedenle de ürünü farklı açılardan göstererek, ziyaretçilerin ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlamalısınız.

Videolar kullanmak

Görselliğin her geçen gün daha da ön planda olması, video içeriklerinde değerinin artmasını sağlıyor. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün videosunu kullanmak, ürünün kullanım alanlarını ve amaçlarını sergilemek ve ürünü daha görsel bir hale getirmek, ürüne olan ilginin artmasına yardımcı olur.

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Model ölçülerinin verilmesi

Tekstil ürünü satan firmaların dikkat etmesi gerekenlerden biri, model ölçüleridir. Her açıdan ürünün fotoğrafı bir model ile çekilmiş olsa dahi, doğru beden ölçülerinin sağlanabilmesi için, fotoğrafı çekilen modelin ölçülerinin verilmesi daha doğru bir yaklaşım olur.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda dönüşüm artıracak ipuçlarının ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan