Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır.

Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü artıracak 30 farklı ipucunu paylaşıyor olacağız.

Gönderim ücretleri

İnternetten alışveriş yapanlar kargo ücretlerine önem vermektedirler ve bu ücretler onların satın alma kararlarını verebilmektedirler. Ödeme sayfalarında kargo ücretlerini toplam fiyata eklemeniz ve ayrı bir kalem olarak bu fiyatları göstermelisiniz.

Gönderim teklifleri

Kargo gönderimi ücretsiz olarak sunuyorsanız ya da belli bir ücret üzerinde ücretsiz kargo teklifinde bulunuyorsanız, bunu da açıkça belirtmeniz gerekmektedir. Site genelinde bir banner ile ücretsiz kargo tekliflerinizi duyurmak bu konuda doğru bir yaklaşım olacaktır. Sepet sayfalarında bu miktarın altında kalan bir ürün alan kişilere, X miktar alışveriş yaparak ücretsiz kargodan yararlanabileceklerinin bildirimlerini de gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet tutar ortalamalarını da artırabilirsiniz.

Tahmini gönderim süresi

Kargo gönderimi ile ilgili bir diğer önemli detayda, tahmini olarak ürünün ne zaman gönderileceğini ziyaretçilere göstermektir. Online alışveriş yapanlar kargo süresini önceden bilmek isterler; çünkü uzun süreçli bir ürün siparişinde bulunmayı çoğu zaman istemezler. Sizin ürünü ne zaman kargoya vereceğinizi ve tahmini olarak kullanıcının eline bu ürünün ne zaman ulaşabileceğini ürün sayfalarında göstermelisiniz.

Sık sorulan sorular

Belli ürünlerle ilgili sık sorulan sorular olabilir. Bu nedenle de ürün sayfalarınızda, ürün açıklamaları haricinde SSS bölümü de yaratabilirsiniz. Ürünle ilgili SSS’ler haricinde, genel olarak siteniz ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili SSS’leri de sitede kolay bulunabilecek bir yere eklemek, ziyaretçilerin akıllarındaki sorulara daha hızlı bir şekilde yanıt bulmalarına yardımcı olur.

Canlı destek

Son dönemlerde birçok e-ticaret sitesinde kullanılmaya başlaya canlı destek özelliği, ziyaretçilerin hızlı bir şekilde akıllarındaki soruları sorarak, firmadan destek almalarına yardımcı olmaktadır. Canlı destek sisteminizin gelen talebi karşılayabilmesi de oldukça önemlidir. Çok yoğun bir site trafiğiniz ve destek talebiniz varsa, canlı destek ekibinizi büyüterek bekleme sürelerini de kısaltmanız gerekir.

Güven sembolleri

Online alışverişlerde güven unsuru halen oldukça önemli bir faktördür. Özellikle son dönemlerde ödeme sayfaları haricinde de sitenin HTTPS’e taşınması (SSL kullanımı) daha güvenli bir şekilde site üzerinde veri transferi yapılmasını sağlıyor ve tüketiciler bu detaylara dikkat ediyor. Sitenizi HTTPS’e taşımanın yanı sıra, kullandığınız SSL sertifika sembolleri ve diğer güvenlik sembollerini de site üzerinde göstermeniz, güven unsuru açısından önemlidir. İdeasoft olarak müşterilerimize bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktayız. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için “HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar” isimli rehberimize bakabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Yüksek çözünürlüklü görseller

Ürün görsellerinin kaliteli olması da geri dönüşümlere etki eder. Tüketiciler ürünlerin fotoğraflarına bakarak satın alma kararlarını verdikleri için kaliteli görseller kullanmak ve site üzerinde farklı açılardan ürünü kaliteli bir şekilde sergilemek, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu etki eder.

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 1. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 2. Bölüm

Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz? 3. Bölüm

Farklı açılardan ürünü göstermek

Ürün fotoğraflarında farklı açılar kullanmak da bir hayli önemlidir. Tek bir açıdan, ürünün fotoğrafını göstermek, tam anlamıyla ürün hakkında yeterli bilgiyi vermez. Bu nedenle de ürünü farklı açılardan göstererek, ziyaretçilerin ürün hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi sahibi olmasını sağlamalısınız.

Videolar kullanmak

Görselliğin her geçen gün daha da ön planda olması, video içeriklerinde değerinin artmasını sağlıyor. Ürün fotoğraflarının yanı sıra ürünün videosunu kullanmak, ürünün kullanım alanlarını ve amaçlarını sergilemek ve ürünü daha görsel bir hale getirmek, ürüne olan ilginin artmasına yardımcı olur.

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm

Model ölçülerinin verilmesi

Tekstil ürünü satan firmaların dikkat etmesi gerekenlerden biri, model ölçüleridir. Her açıdan ürünün fotoğrafı bir model ile çekilmiş olsa dahi, doğru beden ölçülerinin sağlanabilmesi için, fotoğrafı çekilen modelin ölçülerinin verilmesi daha doğru bir yaklaşım olur.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda dönüşüm artıracak ipuçlarının ikinci bölümünü sizlerle paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
IdeaSoft
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde kullanmak...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın