Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

27 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain yani alan adını da düşünmeniz gerekir. Çünkü şirket isminizi alan adı olarak kullanacağınız için, alan adının kullanılabilir ve alınmamış olması gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunları da bu rehberimzide ele alacağız. İsim bulma hakkında bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Her zaman .com uzantısını almaya çalışın

Bazı istisnai durumlar haricinde, domain alma sürecinde .com uzantılı seçenekler üzerinde durmanız önemlidir. Çünkü internet kullanıcıları, .com uzantısına çok alışıktır ve bir markanın web sitesini ziyaret etmek istediklerinde onu .com uzantısıyla arayacaklardır. Bu durumda da farklı bir uzantı kullanmanız potansiyel tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

İsminizin yanlış yazılabilecek hallerini de satın alın

İnternet kullancıları, aramalar yaparken ya da web sitenizi yazarlarken site adını yanlış yazabilirler. Sıklıkla yanlış yazılabilecek ya da farklı bir isimle karıştırılabilecek alan adı alternatiflerini de satın almanız ve sonrasında da bu alan adlarını 301 yönlendirme ile asıl web sitenize yönlendirmeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaçırmanızın önüne geçecektir.

Aynı zamanda asıl .com uzantının haricinde domain alma sürecinde, .co, .net gibi alternatifleri de satın almanız, farklı birinin bu adresleri satın alıp, sizden müşteri çalmasını da engeller. Asıl adresiniz .com olsa da alternatifleri de alarak 301 yönlendirmeleri kullanmanız, yanlış yazımlar olsa bile kullanıcıları sitenize yönlendirecektir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Kolay yazılabilecek ve akılda kalacak bir isim seçin

İnternette kullanıcıların size daha kolay ulaşabilmelerini sağlamak için marka isminizin de kolay yazılabilen ve akılda kalıcı olması önemli. Birbirini takip eden karakter, zor yazımı olan sözcükler kullanıcıların alan adınızı doğru yazamamasına ya da isminizi hatırlamayamamalarına neden olur. Bu nedenle kısa, akılda kalıcı ve karmaşık olmayan isimler seçmeniz domain alma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer almakta.

Yasal olarak haklarını alabileceğiniz bir isim alın

Yeni başlayan firmalar genellikle isim tesciline yönelmese de belli bir zaman sonrasında markalaşma sürecinde haklarınızı korumak için isminizi tescil ettirmeniz gerekir. Domain alma sürecinde de yasal olarak sahip olabileceğiniz bir ismi tercih etmeniz, uzun vadede isim haklarını alarak markanızı tescil ettirirken işinizi kolaylaştıracaktır. Yasal olarak alamayacağınız ya da isim tescilinde size sorun çıkartabilecek isimleri seçmemeniz uzun vadede daha doğru bir yaklaşımdır.

Alan adı alınmışsa çok üzerinde durmayın

Günümüzde yeni bir isim bulma ve bu ismin alan adı ve sosyal medya isimlerinin alınmamış olması da bir hayli zor. Milyonlarca web sitesi olduğu için marka için seçtiğiniz ismin, alan adının alınmış olma ihtimali oldukça yüksek.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, farklı bir alternatife yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İsmin alınmış olmasından dolayı moralinizin bozulmaması ve farklı alternatiflere yönelmeniz gerekir. Bu nedenle de isim seçimi sırasında hoşunuza giden birden fazla alternatifi belirlemeniz bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Daha önceden kullanılmış domainleri alırken dikkat edin

Seçmiş olduğunuz alan adı daha önceden kullanılmış ve şuan satışta olabilir. Domain alma sürecinde böyle bir durumlar karşılaşırsanız, bu alan adını araştırmanız önemlidir. Çünkü geçmişte bu isim altında yapılan işler, sizin şuan yapacağınız işlerle çakışabilir. Farklı sitelerden bu siteye yönlendirme linkleri verilmiş olabilir, kara listeye alınmış bir alan adı olabilir. Bu nedenle de daha önce alınmış olan alan adlarını alacağınız zaman araştırmalar yapmanız oldukça önemlidir.

Domain’in geçmişini araştırmak için who.is adresini ziyaret edebilirsiniz. Burada bu alan adının geçmişiyle ilgili verilere ulaşabilir ve araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarını da kontrol edin

Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemli. Sosyal medya hesaplarınızın da alan adınızla aynı olması, pazarlama sürecinde işinizi bir hayli kolaylaştırır. Bu nedenle de domain alma sürecinde, domain adını bulduğunuzda sosyal medya hesaplarını da araştırmanız oldukça önemlidir.

Tüm pazarlama çalışmalarınızda aynı ismi kullanmanız, markalaşma sürecinde de işinizi kolaylaştıracaktır. Farklı isimler seçmeniz, tüketicilerin size ulaşmasını bir hayli zorlaştıracaktır.

Alan adı transferini kilitleyin

Domain alma sürecinde alan adınızı kaydettirdikten sonra, yönetici paneliniz üzerinden alan adınızın transfer özelliğini de kilitlemeyi unutmamalısınız. Transfer özelliğinin açık olması durumunda, düşük bir ihtimal olsa da alan adınızın çalınabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için transferi kilitlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan