Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain yani alan adını da düşünmeniz gerekir. Çünkü şirket isminizi alan adı olarak kullanacağınız için, alan adının kullanılabilir ve alınmamış olması gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunları da bu rehberimzide ele alacağız. İsim bulma hakkında bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Her zaman .com uzantısını almaya çalışın

Bazı istisnai durumlar haricinde, domain alma sürecinde .com uzantılı seçenekler üzerinde durmanız önemlidir. Çünkü internet kullanıcıları, .com uzantısına çok alışıktır ve bir markanın web sitesini ziyaret etmek istediklerinde onu .com uzantısıyla arayacaklardır. Bu durumda da farklı bir uzantı kullanmanız potansiyel tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

İsminizin yanlış yazılabilecek hallerini de satın alın

İnternet kullancıları, aramalar yaparken ya da web sitenizi yazarlarken site adını yanlış yazabilirler. Sıklıkla yanlış yazılabilecek ya da farklı bir isimle karıştırılabilecek alan adı alternatiflerini de satın almanız ve sonrasında da bu alan adlarını 301 yönlendirme ile asıl web sitenize yönlendirmeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaçırmanızın önüne geçecektir.

Aynı zamanda asıl .com uzantının haricinde domain alma sürecinde, .co, .net gibi alternatifleri de satın almanız, farklı birinin bu adresleri satın alıp, sizden müşteri çalmasını da engeller. Asıl adresiniz .com olsa da alternatifleri de alarak 301 yönlendirmeleri kullanmanız, yanlış yazımlar olsa bile kullanıcıları sitenize yönlendirecektir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Kolay yazılabilecek ve akılda kalacak bir isim seçin

İnternette kullanıcıların size daha kolay ulaşabilmelerini sağlamak için marka isminizin de kolay yazılabilen ve akılda kalıcı olması önemli. Birbirini takip eden karakter, zor yazımı olan sözcükler kullanıcıların alan adınızı doğru yazamamasına ya da isminizi hatırlamayamamalarına neden olur. Bu nedenle kısa, akılda kalıcı ve karmaşık olmayan isimler seçmeniz domain alma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer almakta.

Yasal olarak haklarını alabileceğiniz bir isim alın

Yeni başlayan firmalar genellikle isim tesciline yönelmese de belli bir zaman sonrasında markalaşma sürecinde haklarınızı korumak için isminizi tescil ettirmeniz gerekir. Domain alma sürecinde de yasal olarak sahip olabileceğiniz bir ismi tercih etmeniz, uzun vadede isim haklarını alarak markanızı tescil ettirirken işinizi kolaylaştıracaktır. Yasal olarak alamayacağınız ya da isim tescilinde size sorun çıkartabilecek isimleri seçmemeniz uzun vadede daha doğru bir yaklaşımdır.

Alan adı alınmışsa çok üzerinde durmayın

Günümüzde yeni bir isim bulma ve bu ismin alan adı ve sosyal medya isimlerinin alınmamış olması da bir hayli zor. Milyonlarca web sitesi olduğu için marka için seçtiğiniz ismin, alan adının alınmış olma ihtimali oldukça yüksek.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, farklı bir alternatife yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İsmin alınmış olmasından dolayı moralinizin bozulmaması ve farklı alternatiflere yönelmeniz gerekir. Bu nedenle de isim seçimi sırasında hoşunuza giden birden fazla alternatifi belirlemeniz bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Daha önceden kullanılmış domainleri alırken dikkat edin

Seçmiş olduğunuz alan adı daha önceden kullanılmış ve şuan satışta olabilir. Domain alma sürecinde böyle bir durumlar karşılaşırsanız, bu alan adını araştırmanız önemlidir. Çünkü geçmişte bu isim altında yapılan işler, sizin şuan yapacağınız işlerle çakışabilir. Farklı sitelerden bu siteye yönlendirme linkleri verilmiş olabilir, kara listeye alınmış bir alan adı olabilir. Bu nedenle de daha önce alınmış olan alan adlarını alacağınız zaman araştırmalar yapmanız oldukça önemlidir.

Domain’in geçmişini araştırmak için who.is adresini ziyaret edebilirsiniz. Burada bu alan adının geçmişiyle ilgili verilere ulaşabilir ve araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarını da kontrol edin

Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemli. Sosyal medya hesaplarınızın da alan adınızla aynı olması, pazarlama sürecinde işinizi bir hayli kolaylaştırır. Bu nedenle de domain alma sürecinde, domain adını bulduğunuzda sosyal medya hesaplarını da araştırmanız oldukça önemlidir.

Tüm pazarlama çalışmalarınızda aynı ismi kullanmanız, markalaşma sürecinde de işinizi kolaylaştıracaktır. Farklı isimler seçmeniz, tüketicilerin size ulaşmasını bir hayli zorlaştıracaktır.

Alan adı transferini kilitleyin

Domain alma sürecinde alan adınızı kaydettirdikten sonra, yönetici paneliniz üzerinden alan adınızın transfer özelliğini de kilitlemeyi unutmamalısınız. Transfer özelliğinin açık olması durumunda, düşük bir ihtimal olsa da alan adınızın çalınabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için transferi kilitlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan