Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain yani alan adını da düşünmeniz gerekir. Çünkü şirket isminizi alan adı olarak kullanacağınız için, alan adının kullanılabilir ve alınmamış olması gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunları da bu rehberimzide ele alacağız. İsim bulma hakkında bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Her zaman .com uzantısını almaya çalışın

Bazı istisnai durumlar haricinde, domain alma sürecinde .com uzantılı seçenekler üzerinde durmanız önemlidir. Çünkü internet kullanıcıları, .com uzantısına çok alışıktır ve bir markanın web sitesini ziyaret etmek istediklerinde onu .com uzantısıyla arayacaklardır. Bu durumda da farklı bir uzantı kullanmanız potansiyel tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

İsminizin yanlış yazılabilecek hallerini de satın alın

İnternet kullancıları, aramalar yaparken ya da web sitenizi yazarlarken site adını yanlış yazabilirler. Sıklıkla yanlış yazılabilecek ya da farklı bir isimle karıştırılabilecek alan adı alternatiflerini de satın almanız ve sonrasında da bu alan adlarını 301 yönlendirme ile asıl web sitenize yönlendirmeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaçırmanızın önüne geçecektir.

Aynı zamanda asıl .com uzantının haricinde domain alma sürecinde, .co, .net gibi alternatifleri de satın almanız, farklı birinin bu adresleri satın alıp, sizden müşteri çalmasını da engeller. Asıl adresiniz .com olsa da alternatifleri de alarak 301 yönlendirmeleri kullanmanız, yanlış yazımlar olsa bile kullanıcıları sitenize yönlendirecektir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Kolay yazılabilecek ve akılda kalacak bir isim seçin

İnternette kullanıcıların size daha kolay ulaşabilmelerini sağlamak için marka isminizin de kolay yazılabilen ve akılda kalıcı olması önemli. Birbirini takip eden karakter, zor yazımı olan sözcükler kullanıcıların alan adınızı doğru yazamamasına ya da isminizi hatırlamayamamalarına neden olur. Bu nedenle kısa, akılda kalıcı ve karmaşık olmayan isimler seçmeniz domain alma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer almakta.

Yasal olarak haklarını alabileceğiniz bir isim alın

Yeni başlayan firmalar genellikle isim tesciline yönelmese de belli bir zaman sonrasında markalaşma sürecinde haklarınızı korumak için isminizi tescil ettirmeniz gerekir. Domain alma sürecinde de yasal olarak sahip olabileceğiniz bir ismi tercih etmeniz, uzun vadede isim haklarını alarak markanızı tescil ettirirken işinizi kolaylaştıracaktır. Yasal olarak alamayacağınız ya da isim tescilinde size sorun çıkartabilecek isimleri seçmemeniz uzun vadede daha doğru bir yaklaşımdır.

Alan adı alınmışsa çok üzerinde durmayın

Günümüzde yeni bir isim bulma ve bu ismin alan adı ve sosyal medya isimlerinin alınmamış olması da bir hayli zor. Milyonlarca web sitesi olduğu için marka için seçtiğiniz ismin, alan adının alınmış olma ihtimali oldukça yüksek.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, farklı bir alternatife yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İsmin alınmış olmasından dolayı moralinizin bozulmaması ve farklı alternatiflere yönelmeniz gerekir. Bu nedenle de isim seçimi sırasında hoşunuza giden birden fazla alternatifi belirlemeniz bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Daha önceden kullanılmış domainleri alırken dikkat edin

Seçmiş olduğunuz alan adı daha önceden kullanılmış ve şuan satışta olabilir. Domain alma sürecinde böyle bir durumlar karşılaşırsanız, bu alan adını araştırmanız önemlidir. Çünkü geçmişte bu isim altında yapılan işler, sizin şuan yapacağınız işlerle çakışabilir. Farklı sitelerden bu siteye yönlendirme linkleri verilmiş olabilir, kara listeye alınmış bir alan adı olabilir. Bu nedenle de daha önce alınmış olan alan adlarını alacağınız zaman araştırmalar yapmanız oldukça önemlidir.

Domain’in geçmişini araştırmak için who.is adresini ziyaret edebilirsiniz. Burada bu alan adının geçmişiyle ilgili verilere ulaşabilir ve araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarını da kontrol edin

Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemli. Sosyal medya hesaplarınızın da alan adınızla aynı olması, pazarlama sürecinde işinizi bir hayli kolaylaştırır. Bu nedenle de domain alma sürecinde, domain adını bulduğunuzda sosyal medya hesaplarını da araştırmanız oldukça önemlidir.

Tüm pazarlama çalışmalarınızda aynı ismi kullanmanız, markalaşma sürecinde de işinizi kolaylaştıracaktır. Farklı isimler seçmeniz, tüketicilerin size ulaşmasını bir hayli zorlaştıracaktır.

Alan adı transferini kilitleyin

Domain alma sürecinde alan adınızı kaydettirdikten sonra, yönetici paneliniz üzerinden alan adınızın transfer özelliğini de kilitlemeyi unutmamalısınız. Transfer özelliğinin açık olması durumunda, düşük bir ihtimal olsa da alan adınızın çalınabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için transferi kilitlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin