Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain yani alan adını da düşünmeniz gerekir. Çünkü şirket isminizi alan adı olarak kullanacağınız için, alan adının kullanılabilir ve alınmamış olması gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunları da bu rehberimzide ele alacağız. İsim bulma hakkında bilgi almak isterseniz de aşağıdaki rehberimize göz atabilirsiniz.

İlgili rehber: Girişimciler için marka ismi bulma rehberi

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Her zaman .com uzantısını almaya çalışın

Bazı istisnai durumlar haricinde, domain alma sürecinde .com uzantılı seçenekler üzerinde durmanız önemlidir. Çünkü internet kullanıcıları, .com uzantısına çok alışıktır ve bir markanın web sitesini ziyaret etmek istediklerinde onu .com uzantısıyla arayacaklardır. Bu durumda da farklı bir uzantı kullanmanız potansiyel tüketicileri kaçırmanıza neden olabilir.

İsminizin yanlış yazılabilecek hallerini de satın alın

İnternet kullancıları, aramalar yaparken ya da web sitenizi yazarlarken site adını yanlış yazabilirler. Sıklıkla yanlış yazılabilecek ya da farklı bir isimle karıştırılabilecek alan adı alternatiflerini de satın almanız ve sonrasında da bu alan adlarını 301 yönlendirme ile asıl web sitenize yönlendirmeniz, yanlış yazımlar nedeniyle müşteri kaçırmanızın önüne geçecektir.

Aynı zamanda asıl .com uzantının haricinde domain alma sürecinde, .co, .net gibi alternatifleri de satın almanız, farklı birinin bu adresleri satın alıp, sizden müşteri çalmasını da engeller. Asıl adresiniz .com olsa da alternatifleri de alarak 301 yönlendirmeleri kullanmanız, yanlış yazımlar olsa bile kullanıcıları sitenize yönlendirecektir.

İlgili rehber: Alan adı otoritesi nedir ve nasıl yükseltilir?

Kolay yazılabilecek ve akılda kalacak bir isim seçin

İnternette kullanıcıların size daha kolay ulaşabilmelerini sağlamak için marka isminizin de kolay yazılabilen ve akılda kalıcı olması önemli. Birbirini takip eden karakter, zor yazımı olan sözcükler kullanıcıların alan adınızı doğru yazamamasına ya da isminizi hatırlamayamamalarına neden olur. Bu nedenle kısa, akılda kalıcı ve karmaşık olmayan isimler seçmeniz domain alma sürecinde özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer almakta.

Yasal olarak haklarını alabileceğiniz bir isim alın

Yeni başlayan firmalar genellikle isim tesciline yönelmese de belli bir zaman sonrasında markalaşma sürecinde haklarınızı korumak için isminizi tescil ettirmeniz gerekir. Domain alma sürecinde de yasal olarak sahip olabileceğiniz bir ismi tercih etmeniz, uzun vadede isim haklarını alarak markanızı tescil ettirirken işinizi kolaylaştıracaktır. Yasal olarak alamayacağınız ya da isim tescilinde size sorun çıkartabilecek isimleri seçmemeniz uzun vadede daha doğru bir yaklaşımdır.

Alan adı alınmışsa çok üzerinde durmayın

Günümüzde yeni bir isim bulma ve bu ismin alan adı ve sosyal medya isimlerinin alınmamış olması da bir hayli zor. Milyonlarca web sitesi olduğu için marka için seçtiğiniz ismin, alan adının alınmış olma ihtimali oldukça yüksek.

Böyle bir durumla karşılaştığınızda, farklı bir alternatife yönelmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. İsmin alınmış olmasından dolayı moralinizin bozulmaması ve farklı alternatiflere yönelmeniz gerekir. Bu nedenle de isim seçimi sırasında hoşunuza giden birden fazla alternatifi belirlemeniz bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Daha önceden kullanılmış domainleri alırken dikkat edin

Seçmiş olduğunuz alan adı daha önceden kullanılmış ve şuan satışta olabilir. Domain alma sürecinde böyle bir durumlar karşılaşırsanız, bu alan adını araştırmanız önemlidir. Çünkü geçmişte bu isim altında yapılan işler, sizin şuan yapacağınız işlerle çakışabilir. Farklı sitelerden bu siteye yönlendirme linkleri verilmiş olabilir, kara listeye alınmış bir alan adı olabilir. Bu nedenle de daha önce alınmış olan alan adlarını alacağınız zaman araştırmalar yapmanız oldukça önemlidir.

Domain’in geçmişini araştırmak için who.is adresini ziyaret edebilirsiniz. Burada bu alan adının geçmişiyle ilgili verilere ulaşabilir ve araştırmalarınızı yapabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarını da kontrol edin

Sosyal medya günümüzde pazarlama çalışmaları için oldukça önemli. Sosyal medya hesaplarınızın da alan adınızla aynı olması, pazarlama sürecinde işinizi bir hayli kolaylaştırır. Bu nedenle de domain alma sürecinde, domain adını bulduğunuzda sosyal medya hesaplarını da araştırmanız oldukça önemlidir.

Tüm pazarlama çalışmalarınızda aynı ismi kullanmanız, markalaşma sürecinde de işinizi kolaylaştıracaktır. Farklı isimler seçmeniz, tüketicilerin size ulaşmasını bir hayli zorlaştıracaktır.

Alan adı transferini kilitleyin

Domain alma sürecinde alan adınızı kaydettirdikten sonra, yönetici paneliniz üzerinden alan adınızın transfer özelliğini de kilitlemeyi unutmamalısınız. Transfer özelliğinin açık olması durumunda, düşük bir ihtimal olsa da alan adınızın çalınabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için transferi kilitlemeniz oldukça önemli.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin