Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

22 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı benzerlikler olsa da demografik yapıya, iş modeline, satılan ürünlere ve sektöre farklı sosyal ağlar, farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle de sosyal ağ analizine önem vermeniz, buradaki pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Öncelikle amaçlarınızı belirleyin

Sosyal ağ analizi yaparken, öncelikle sosyal medya pazarlamadaki amaçlarınızı netleştirmeniz gerekir. İş modelinize göre farklı amaçlar edinebilirsiniz. Marka bilinirliği artırma, yeni kitlelere ulaşma, ürünleri tanıtma, bir kitle oluşturma, internetteki görünürlüğünüzü artırma, web sitesine yönlendirme trafiği çekmek, kampanya duyuruları yapma gibi farklı amaçlarınız olabilir. Bu amaçlarınızı en etkili şekilde gerçekleştireceğiniz sosyal ağları belirlemeniz, çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi tanımlayın

Sosyal ağ analizi yaparken, hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi de oldukça detaylı bir şekilde oluşturmanız önemlidir. Çünkü farklı sosyal ağlarda farklı kitleler bulunmaktadır. Herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunduğu için, sizin için en uygun olan kitleye hitap edebilmek için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz sonrasında da bu hedef kitlenin yer aldığı mecraları araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Rakip firmaları araştırın

Sosyal ağ analizi yaparken, rakiplerinizi de araştırabilirsiniz. Bu süreçte rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda yer aldıklarını, bu mecralarda ne gibi organik paylaşımlar yaptıklarını ve reklam kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü takip ederek, sosyal ağdaki kitle hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Rakiplerinizin sosyal medyaki faaliyetlerini incelediğinizde onların hedef kitlelerini de analiz etmiş olursunuz. Reklam kampanyalarınızı çıkarken bu verileri de kullanarak, sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

Ne tür içerikler üreteceğinize karar verin

Sosyal ağ analizi sırasında bu mecralarda ne tür içerikler paylaşıldığını da araştırmalısınız. Farklı ağlarda farklı formatlarda içerikleri ve konular paylaşıldığı için sizin ne tür içerikler paylaşacağınız da hangi mecralarda yer alacağınızı etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Örneğin, Facebook, hem görsel hem de video paylaşımları konusunda tercih edilmektir. Konu olarak ise her türlü konunun paylaşımı burada yapılabilmekte.

Twitter ise daha fazla yazı odaklı ve kısa bilgiler içeren paylaşımlar odağında bir platformdur. Bu mecrada da görsel ve video paylaşımları yapabilirsiniz; ancak kısa içerikler Twitter için daha uygundur. Konu olarak da yine birçok farklı konu özelinde içerik paylaşımı yapılabilir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Instagram, görsel ve video odağında olan bir sosyal ağ ve içeriklerinizde kaliteli görsel içeriklere yer vermeniz önemlidir. Sürekli video veya görsel içerik üretimi yapmanız bu platformda önemlidir. Bununla berber Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmesiyle beraber hikaye formatında da içerikler paylaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal ağ analizi sırasında Snapchat'i de düşünebilirsiniz. Snapchat de Instagram Hikaye paylaşımları gibi videolara daha fazla odaklıdır. Burada kurumsal paylaşımlardan çok eğlenceli veya bilgilendirici içeriklere yönelinebilir.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok da son zamanlarda popülerleşen sosyal ağlardan biri olmaya başladı. Burada da eğlence veya bilgi odaklı video içerikler paylaşılmakta.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Youtube da sosyal ağ analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken bir platform. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olmasının yanı sıra video içerikler için de en ideal platformdur. Birçok farklı format ve konuda video içerikler üretebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı hem web sitenizde hem de diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İstatistik ve analiz özelliklerini inceleyin

Sosyal ağ analizi sırasında, bu mecraların size ne tür istatistik özellikleri sunduğunu da incelemeniz gerekir. Yaptığınız çalışmaların geri dönüşümlerini ve performanslarını ölçümleyebilmek için bu istatistikler oldukça önemlidir. Bu nedenle de herbir sosyal ağın size ne gibi analiz araçları sunduğunu da araştırmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan