Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı benzerlikler olsa da demografik yapıya, iş modeline, satılan ürünlere ve sektöre farklı sosyal ağlar, farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle de sosyal ağ analizine önem vermeniz, buradaki pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza da yardımcı olur. İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Öncelikle amaçlarınızı belirleyin

Sosyal ağ analizi yaparken, öncelikle sosyal medya pazarlamadaki amaçlarınızı netleştirmeniz gerekir. İş modelinize göre farklı amaçlar edinebilirsiniz. Marka bilinirliği artırma, yeni kitlelere ulaşma, ürünleri tanıtma, bir kitle oluşturma, internetteki görünürlüğünüzü artırma, web sitesine yönlendirme trafiği çekmek, kampanya duyuruları yapma gibi farklı amaçlarınız olabilir. Bu amaçlarınızı en etkili şekilde gerçekleştireceğiniz sosyal ağları belirlemeniz, çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi tanımlayın

Sosyal ağ analizi yaparken, hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi de oldukça detaylı bir şekilde oluşturmanız önemlidir. Çünkü farklı sosyal ağlarda farklı kitleler bulunmaktadır. Herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunduğu için, sizin için en uygun olan kitleye hitap edebilmek için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz sonrasında da bu hedef kitlenin yer aldığı mecraları araştırmanız gerekir. İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Rakip firmaları araştırın

Sosyal ağ analizi yaparken, rakiplerinizi de araştırabilirsiniz. Bu süreçte rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda yer aldıklarını, bu mecralarda ne gibi organik paylaşımlar yaptıklarını ve reklam kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü takip ederek, sosyal ağdaki kitle hakkında bilgi edinebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız? Rakiplerinizin sosyal medyaki faaliyetlerini incelediğinizde onların hedef kitlelerini de analiz etmiş olursunuz. Reklam kampanyalarınızı çıkarken bu verileri de kullanarak, sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

Ne tür içerikler üreteceğinize karar verin

Sosyal ağ analizi sırasında bu mecralarda ne tür içerikler paylaşıldığını da araştırmalısınız. Farklı ağlarda farklı formatlarda içerikleri ve konular paylaşıldığı için sizin ne tür içerikler paylaşacağınız da hangi mecralarda yer alacağınızı etkileyecektir. İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz? Örneğin, Facebook, hem görsel hem de video paylaşımları konusunda tercih edilmektir. Konu olarak ise her türlü konunun paylaşımı burada yapılabilmekte. Twitter ise daha fazla yazı odaklı ve kısa bilgiler içeren paylaşımlar odağında bir platformdur. Bu mecrada da görsel ve video paylaşımları yapabilirsiniz; ancak kısa içerikler Twitter için daha uygundur. Konu olarak da yine birçok farklı konu özelinde içerik paylaşımı yapılabilir. İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler Instagram, görsel ve video odağında olan bir sosyal ağ ve içeriklerinizde kaliteli görsel içeriklere yer vermeniz önemlidir. Sürekli video veya görsel içerik üretimi yapmanız bu platformda önemlidir. Bununla berber Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmesiyle beraber hikaye formatında da içerikler paylaşmanız önemlidir. İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım) Sosyal ağ analizi sırasında Snapchat'i de düşünebilirsiniz. Snapchat de Instagram Hikaye paylaşımları gibi videolara daha fazla odaklıdır. Burada kurumsal paylaşımlardan çok eğlenceli veya bilgilendirici içeriklere yönelinebilir. İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz? TikTok da son zamanlarda popülerleşen sosyal ağlardan biri olmaya başladı. Burada da eğlence veya bilgi odaklı video içerikler paylaşılmakta. İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir? Youtube da sosyal ağ analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken bir platform. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olmasının yanı sıra video içerikler için de en ideal platformdur. Birçok farklı format ve konuda video içerikler üretebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı hem web sitenizde hem de diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli? İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İstatistik ve analiz özelliklerini inceleyin

Sosyal ağ analizi sırasında, bu mecraların size ne tür istatistik özellikleri sunduğunu da incelemeniz gerekir. Yaptığınız çalışmaların geri dönüşümlerini ve performanslarını ölçümleyebilmek için bu istatistikler oldukça önemlidir. Bu nedenle de herbir sosyal ağın size ne gibi analiz araçları sunduğunu da araştırmanız gerekir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Marka videolarında yapmanız ve yapmamanız gerekenler
Markanızla ilgili video içerikleri oluştururken, tüketicilerin ilgisini çekebilmek ve onları videoyu gerçekten izleyerek, onlardan bir geri dönüşüm sağlamak için yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Video içeriklerin...
18 Eylül 2018
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın