Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı benzerlikler olsa da demografik yapıya, iş modeline, satılan ürünlere ve sektöre farklı sosyal ağlar, farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle de sosyal ağ analizine önem vermeniz, buradaki pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Öncelikle amaçlarınızı belirleyin

Sosyal ağ analizi yaparken, öncelikle sosyal medya pazarlamadaki amaçlarınızı netleştirmeniz gerekir. İş modelinize göre farklı amaçlar edinebilirsiniz. Marka bilinirliği artırma, yeni kitlelere ulaşma, ürünleri tanıtma, bir kitle oluşturma, internetteki görünürlüğünüzü artırma, web sitesine yönlendirme trafiği çekmek, kampanya duyuruları yapma gibi farklı amaçlarınız olabilir. Bu amaçlarınızı en etkili şekilde gerçekleştireceğiniz sosyal ağları belirlemeniz, çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi tanımlayın

Sosyal ağ analizi yaparken, hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi de oldukça detaylı bir şekilde oluşturmanız önemlidir. Çünkü farklı sosyal ağlarda farklı kitleler bulunmaktadır. Herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunduğu için, sizin için en uygun olan kitleye hitap edebilmek için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz sonrasında da bu hedef kitlenin yer aldığı mecraları araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Rakip firmaları araştırın

Sosyal ağ analizi yaparken, rakiplerinizi de araştırabilirsiniz. Bu süreçte rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda yer aldıklarını, bu mecralarda ne gibi organik paylaşımlar yaptıklarını ve reklam kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü takip ederek, sosyal ağdaki kitle hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Rakiplerinizin sosyal medyaki faaliyetlerini incelediğinizde onların hedef kitlelerini de analiz etmiş olursunuz. Reklam kampanyalarınızı çıkarken bu verileri de kullanarak, sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

Ne tür içerikler üreteceğinize karar verin

Sosyal ağ analizi sırasında bu mecralarda ne tür içerikler paylaşıldığını da araştırmalısınız. Farklı ağlarda farklı formatlarda içerikleri ve konular paylaşıldığı için sizin ne tür içerikler paylaşacağınız da hangi mecralarda yer alacağınızı etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Örneğin, Facebook, hem görsel hem de video paylaşımları konusunda tercih edilmektir. Konu olarak ise her türlü konunun paylaşımı burada yapılabilmekte.

Twitter ise daha fazla yazı odaklı ve kısa bilgiler içeren paylaşımlar odağında bir platformdur. Bu mecrada da görsel ve video paylaşımları yapabilirsiniz; ancak kısa içerikler Twitter için daha uygundur. Konu olarak da yine birçok farklı konu özelinde içerik paylaşımı yapılabilir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Instagram, görsel ve video odağında olan bir sosyal ağ ve içeriklerinizde kaliteli görsel içeriklere yer vermeniz önemlidir. Sürekli video veya görsel içerik üretimi yapmanız bu platformda önemlidir. Bununla berber Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmesiyle beraber hikaye formatında da içerikler paylaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal ağ analizi sırasında Snapchat'i de düşünebilirsiniz. Snapchat de Instagram Hikaye paylaşımları gibi videolara daha fazla odaklıdır. Burada kurumsal paylaşımlardan çok eğlenceli veya bilgilendirici içeriklere yönelinebilir.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok da son zamanlarda popülerleşen sosyal ağlardan biri olmaya başladı. Burada da eğlence veya bilgi odaklı video içerikler paylaşılmakta.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Youtube da sosyal ağ analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken bir platform. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olmasının yanı sıra video içerikler için de en ideal platformdur. Birçok farklı format ve konuda video içerikler üretebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı hem web sitenizde hem de diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İstatistik ve analiz özelliklerini inceleyin

Sosyal ağ analizi sırasında, bu mecraların size ne tür istatistik özellikleri sunduğunu da incelemeniz gerekir. Yaptığınız çalışmaların geri dönüşümlerini ve performanslarını ölçümleyebilmek için bu istatistikler oldukça önemlidir. Bu nedenle de herbir sosyal ağın size ne gibi analiz araçları sunduğunu da araştırmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin