Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

22 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı benzerlikler olsa da demografik yapıya, iş modeline, satılan ürünlere ve sektöre farklı sosyal ağlar, farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle de sosyal ağ analizine önem vermeniz, buradaki pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Öncelikle amaçlarınızı belirleyin

Sosyal ağ analizi yaparken, öncelikle sosyal medya pazarlamadaki amaçlarınızı netleştirmeniz gerekir. İş modelinize göre farklı amaçlar edinebilirsiniz. Marka bilinirliği artırma, yeni kitlelere ulaşma, ürünleri tanıtma, bir kitle oluşturma, internetteki görünürlüğünüzü artırma, web sitesine yönlendirme trafiği çekmek, kampanya duyuruları yapma gibi farklı amaçlarınız olabilir. Bu amaçlarınızı en etkili şekilde gerçekleştireceğiniz sosyal ağları belirlemeniz, çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi tanımlayın

Sosyal ağ analizi yaparken, hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi de oldukça detaylı bir şekilde oluşturmanız önemlidir. Çünkü farklı sosyal ağlarda farklı kitleler bulunmaktadır. Herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunduğu için, sizin için en uygun olan kitleye hitap edebilmek için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz sonrasında da bu hedef kitlenin yer aldığı mecraları araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Rakip firmaları araştırın

Sosyal ağ analizi yaparken, rakiplerinizi de araştırabilirsiniz. Bu süreçte rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda yer aldıklarını, bu mecralarda ne gibi organik paylaşımlar yaptıklarını ve reklam kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü takip ederek, sosyal ağdaki kitle hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Rakiplerinizin sosyal medyaki faaliyetlerini incelediğinizde onların hedef kitlelerini de analiz etmiş olursunuz. Reklam kampanyalarınızı çıkarken bu verileri de kullanarak, sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

Ne tür içerikler üreteceğinize karar verin

Sosyal ağ analizi sırasında bu mecralarda ne tür içerikler paylaşıldığını da araştırmalısınız. Farklı ağlarda farklı formatlarda içerikleri ve konular paylaşıldığı için sizin ne tür içerikler paylaşacağınız da hangi mecralarda yer alacağınızı etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Örneğin, Facebook, hem görsel hem de video paylaşımları konusunda tercih edilmektir. Konu olarak ise her türlü konunun paylaşımı burada yapılabilmekte.

Twitter ise daha fazla yazı odaklı ve kısa bilgiler içeren paylaşımlar odağında bir platformdur. Bu mecrada da görsel ve video paylaşımları yapabilirsiniz; ancak kısa içerikler Twitter için daha uygundur. Konu olarak da yine birçok farklı konu özelinde içerik paylaşımı yapılabilir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Instagram, görsel ve video odağında olan bir sosyal ağ ve içeriklerinizde kaliteli görsel içeriklere yer vermeniz önemlidir. Sürekli video veya görsel içerik üretimi yapmanız bu platformda önemlidir. Bununla berber Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmesiyle beraber hikaye formatında da içerikler paylaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal ağ analizi sırasında Snapchat'i de düşünebilirsiniz. Snapchat de Instagram Hikaye paylaşımları gibi videolara daha fazla odaklıdır. Burada kurumsal paylaşımlardan çok eğlenceli veya bilgilendirici içeriklere yönelinebilir.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok da son zamanlarda popülerleşen sosyal ağlardan biri olmaya başladı. Burada da eğlence veya bilgi odaklı video içerikler paylaşılmakta.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Youtube da sosyal ağ analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken bir platform. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olmasının yanı sıra video içerikler için de en ideal platformdur. Birçok farklı format ve konuda video içerikler üretebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı hem web sitenizde hem de diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İstatistik ve analiz özelliklerini inceleyin

Sosyal ağ analizi sırasında, bu mecraların size ne tür istatistik özellikleri sunduğunu da incelemeniz gerekir. Yaptığınız çalışmaların geri dönüşümlerini ve performanslarını ölçümleyebilmek için bu istatistikler oldukça önemlidir. Bu nedenle de herbir sosyal ağın size ne gibi analiz araçları sunduğunu da araştırmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan