fbpx

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

22 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak bazı benzerlikler olsa da demografik yapıya, iş modeline, satılan ürünlere ve sektöre farklı sosyal ağlar, farklı sonuçlar vermektedir. Bu nedenle de sosyal ağ analizine önem vermeniz, buradaki pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza da yardımcı olur.

İlgili rehber: Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?

Öncelikle amaçlarınızı belirleyin

Sosyal ağ analizi yaparken, öncelikle sosyal medya pazarlamadaki amaçlarınızı netleştirmeniz gerekir. İş modelinize göre farklı amaçlar edinebilirsiniz. Marka bilinirliği artırma, yeni kitlelere ulaşma, ürünleri tanıtma, bir kitle oluşturma, internetteki görünürlüğünüzü artırma, web sitesine yönlendirme trafiği çekmek, kampanya duyuruları yapma gibi farklı amaçlarınız olabilir. Bu amaçlarınızı en etkili şekilde gerçekleştireceğiniz sosyal ağları belirlemeniz, çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

Hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi tanımlayın

Sosyal ağ analizi yaparken, hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi de oldukça detaylı bir şekilde oluşturmanız önemlidir. Çünkü farklı sosyal ağlarda farklı kitleler bulunmaktadır. Herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri ve kitlesi bulunduğu için, sizin için en uygun olan kitleye hitap edebilmek için öncelikle hedef kitlenizi analiz etmeniz sonrasında da bu hedef kitlenin yer aldığı mecraları araştırmanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

Rakip firmaları araştırın

Sosyal ağ analizi yaparken, rakiplerinizi de araştırabilirsiniz. Bu süreçte rakiplerinizin hangi sosyal ağlarda yer aldıklarını, bu mecralarda ne gibi organik paylaşımlar yaptıklarını ve reklam kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü takip ederek, sosyal ağdaki kitle hakkında bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?

Rakiplerinizin sosyal medyaki faaliyetlerini incelediğinizde onların hedef kitlelerini de analiz etmiş olursunuz. Reklam kampanyalarınızı çıkarken bu verileri de kullanarak, sosyal ağlardan daha fazla geri dönüşüm de alabilirsiniz.

Ne tür içerikler üreteceğinize karar verin

Sosyal ağ analizi sırasında bu mecralarda ne tür içerikler paylaşıldığını da araştırmalısınız. Farklı ağlarda farklı formatlarda içerikleri ve konular paylaşıldığı için sizin ne tür içerikler paylaşacağınız da hangi mecralarda yer alacağınızı etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Örneğin, Facebook, hem görsel hem de video paylaşımları konusunda tercih edilmektir. Konu olarak ise her türlü konunun paylaşımı burada yapılabilmekte.

Twitter ise daha fazla yazı odaklı ve kısa bilgiler içeren paylaşımlar odağında bir platformdur. Bu mecrada da görsel ve video paylaşımları yapabilirsiniz; ancak kısa içerikler Twitter için daha uygundur. Konu olarak da yine birçok farklı konu özelinde içerik paylaşımı yapılabilir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Instagram, görsel ve video odağında olan bir sosyal ağ ve içeriklerinizde kaliteli görsel içeriklere yer vermeniz önemlidir. Sürekli video veya görsel içerik üretimi yapmanız bu platformda önemlidir. Bununla berber Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmesiyle beraber hikaye formatında da içerikler paylaşmanız önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal ağ analizi sırasında Snapchat'i de düşünebilirsiniz. Snapchat de Instagram Hikaye paylaşımları gibi videolara daha fazla odaklıdır. Burada kurumsal paylaşımlardan çok eğlenceli veya bilgilendirici içeriklere yönelinebilir.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok da son zamanlarda popülerleşen sosyal ağlardan biri olmaya başladı. Burada da eğlence veya bilgi odaklı video içerikler paylaşılmakta.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

Youtube da sosyal ağ analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken bir platform. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olmasının yanı sıra video içerikler için de en ideal platformdur. Birçok farklı format ve konuda video içerikler üretebilirsiniz. Bunun yanı sıra Youtube videolarınızı hem web sitenizde hem de diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?

İlgili rehber: En trend Youtube video fikirleri

İstatistik ve analiz özelliklerini inceleyin

Sosyal ağ analizi sırasında, bu mecraların size ne tür istatistik özellikleri sunduğunu da incelemeniz gerekir. Yaptığınız çalışmaların geri dönüşümlerini ve performanslarını ölçümleyebilmek için bu istatistikler oldukça önemlidir. Bu nedenle de herbir sosyal ağın size ne gibi analiz araçları sunduğunu da araştırmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers