Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

21 Mart 2019
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC modeli reklam verenlerin en sık kullandığı metodlardan biri. Peki, PPC reklam modelini kullanmak size ne tür avantajlar sağlar?

İlgili rehber: PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

PPC, birçok şirket amacını gerçekleştirmeyi kolaylaştırır

PPC reklamlarıyla, şirketinizin dijital pazarlama çalışmalarında gerçekleştirmek istediği birçok amacı hayata geçirebilirsiniz. Marka bilinirliği artırmak, yeni ürün tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da kampanya duyurusu gibi birçok farklı amacı gerçekleştirmek için bu reklam modelini kullanabilirsiniz.

PPC çalışmaları ölçümlenebilir ve analiz edilebilir

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümleme ve analiz, performans analizi için oldukça önemlidir. PPC reklamlarının size yaptığınız çalışmalarla ilgili verileri sunuyor olması da bu kampanyaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

PPC kampanyalarınızın sonuçlarını takip ederek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangilerininse geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu bu verilerin analizleri ve ölçümlenmesiyle sağlayabilirsiniz. Analizlerinizi yapmadan reklam kampanyaları oluşturmaya devam etmek, performans analizi yapamamanıza ve bütçenizi verimli bir şekilde kullanamamanıza neden olur.

İlgili rehber: PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız?

Hızlı geri dönüşümler sağlayabilir

Sektördeki rekabetlerinizin gerisindeyseniz ya da şirketinizi yeni açtıysanız, PPC reklamlarıyla hızlı geri dönüşler almaya çalışabilirsiniz. Özellikle SEO konusunda henüz yeterli değilseniz ve organik olarak trafik çekemiyorsanız, Adwords kampanyaları ile kullanıcıların arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlayabilir ve Google üzerinden hem trafik hem geri dönüşüm alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra PPC reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz ve marka bilinirliği üzerine çalışacağınız reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bütçe yönetimini yaparken, doğru hedeflemeleri de yapmanız bu reklamlardan hızlı geri dönüşler almanızı sağlar.

Tabii ki bunun sürekliliği olmayacağını ve daha kalıcı ve uzun vadeli çözümler sağlayacak çalışmalar da yapmanız gerektiğini de hatırlatalım. Bu şekilde hızlı sonuçlar almaya çalışmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi zorlaştıracağı gibi marka bilinirliğinizi de çok fazla artırmayabilir. Bu nedenle de planlarınızı yaparken, uzun vadeli ve kapsamlı çalışmaları da planlamalısınız.

İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Bütçenizi daha iyi kontrol edersiniz

Dijital pazarlama çalışmalarında birçok farklı dala bölünmeniz ve farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu durumda da elinizdeki reklam bütçesini en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. PPC reklamları size bu bütçe yönetimini de sağladığı için önemlidir. PPC reklamlarda, kullanıcılar reklamlarınızı görse de bu reklamlara tıklamadığında reklam bütçenizden para düşmez. Kullanıcıların bu reklamlarla etkileşime girerek, tıklaması durumunda bir para harcamış olacağınız için sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenen kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak, bütçenizi verimli kullanmış olursunuz.

Doğru hedeflemeleri yaparak, hedef kitlenizi daralttığınızda da reklamınızın daha doğru bir kitleye ulaştırılmasını sağladığınız için bütçeniz daha verimli bir şekilde kullanılmış olacaktır.

Birçok farklı kanalda PPC modelini kullanabilirsiniz

Birçok dijital pazarlama kanalı reklam ve bütçe yönetiminde PPC yöntemini reklam verenlere sunmakta. Bu nedenle de farklı mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmak istediğinizde yine PPC modelini kullanabilirsiniz.

Facebook, Instagram, Youtube, Adwords gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunur. Bu mecralar üzerindeki farklı kampanyalarınızda bütçe yönetimi yapmak için PPC kullanabilirsiniz. Farklı kampanyaların yanı sıra tek bir kampanyayı birçok farklı kanalda öne çıkartarak, bu kampanyanızı daha iyi de tanıtabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan