Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

21 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC modeli reklam verenlerin en sık kullandığı metodlardan biri. Peki, PPC reklam modelini kullanmak size ne tür avantajlar sağlar? İlgili rehber: PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

PPC, birçok şirket amacını gerçekleştirmeyi kolaylaştırır

PPC reklamlarıyla, şirketinizin dijital pazarlama çalışmalarında gerçekleştirmek istediği birçok amacı hayata geçirebilirsiniz. Marka bilinirliği artırmak, yeni ürün tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da kampanya duyurusu gibi birçok farklı amacı gerçekleştirmek için bu reklam modelini kullanabilirsiniz.

PPC çalışmaları ölçümlenebilir ve analiz edilebilir

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümleme ve analiz, performans analizi için oldukça önemlidir. PPC reklamlarının size yaptığınız çalışmalarla ilgili verileri sunuyor olması da bu kampanyaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar. PPC kampanyalarınızın sonuçlarını takip ederek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangilerininse geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu bu verilerin analizleri ve ölçümlenmesiyle sağlayabilirsiniz. Analizlerinizi yapmadan reklam kampanyaları oluşturmaya devam etmek, performans analizi yapamamanıza ve bütçenizi verimli bir şekilde kullanamamanıza neden olur. İlgili rehber: PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız?

Hızlı geri dönüşümler sağlayabilir

Sektördeki rekabetlerinizin gerisindeyseniz ya da şirketinizi yeni açtıysanız, PPC reklamlarıyla hızlı geri dönüşler almaya çalışabilirsiniz. Özellikle SEO konusunda henüz yeterli değilseniz ve organik olarak trafik çekemiyorsanız, Adwords kampanyaları ile kullanıcıların arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlayabilir ve Google üzerinden hem trafik hem geri dönüşüm alabilirsiniz. Bunun yanı sıra PPC reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz ve marka bilinirliği üzerine çalışacağınız reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bütçe yönetimini yaparken, doğru hedeflemeleri de yapmanız bu reklamlardan hızlı geri dönüşler almanızı sağlar. Tabii ki bunun sürekliliği olmayacağını ve daha kalıcı ve uzun vadeli çözümler sağlayacak çalışmalar da yapmanız gerektiğini de hatırlatalım. Bu şekilde hızlı sonuçlar almaya çalışmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi zorlaştıracağı gibi marka bilinirliğinizi de çok fazla artırmayabilir. Bu nedenle de planlarınızı yaparken, uzun vadeli ve kapsamlı çalışmaları da planlamalısınız. İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Bütçenizi daha iyi kontrol edersiniz

Dijital pazarlama çalışmalarında birçok farklı dala bölünmeniz ve farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu durumda da elinizdeki reklam bütçesini en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. PPC reklamları size bu bütçe yönetimini de sağladığı için önemlidir. PPC reklamlarda, kullanıcılar reklamlarınızı görse de bu reklamlara tıklamadığında reklam bütçenizden para düşmez. Kullanıcıların bu reklamlarla etkileşime girerek, tıklaması durumunda bir para harcamış olacağınız için sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenen kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak, bütçenizi verimli kullanmış olursunuz. Doğru hedeflemeleri yaparak, hedef kitlenizi daralttığınızda da reklamınızın daha doğru bir kitleye ulaştırılmasını sağladığınız için bütçeniz daha verimli bir şekilde kullanılmış olacaktır.

Birçok farklı kanalda PPC modelini kullanabilirsiniz

Birçok dijital pazarlama kanalı reklam ve bütçe yönetiminde PPC yöntemini reklam verenlere sunmakta. Bu nedenle de farklı mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmak istediğinizde yine PPC modelini kullanabilirsiniz. Facebook, Instagram, Youtube, Adwords gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunur. Bu mecralar üzerindeki farklı kampanyalarınızda bütçe yönetimi yapmak için PPC kullanabilirsiniz. Farklı kampanyaların yanı sıra tek bir kampanyayı birçok farklı kanalda öne çıkartarak, bu kampanyanızı daha iyi de tanıtabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
Amerika’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat, genel itibarıyla büyük ölçekli şirketlerin yürüttüğü çok adımlı ve kompleks bir işlem şeklinde nitelendirilebilir. Getirilerin yüksek olduğu bu tür faaliyetler, e-ticaretin yükselişiyle her seviyedeki firmanın...
10 Mayıs 2022
Markethinkers
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için...
24 Mart 2022
Markethinkers
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın