
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz.
Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC modeli reklam verenlerin en sık kullandığı metodlardan biri. Peki, PPC reklam modelini kullanmak size ne tür avantajlar sağlar?
İlgili rehber: PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC, birçok şirket amacını gerçekleştirmeyi kolaylaştırır
PPC reklamlarıyla, şirketinizin dijital pazarlama çalışmalarında gerçekleştirmek istediği birçok amacı hayata geçirebilirsiniz. Marka bilinirliği artırmak, yeni ürün tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da kampanya duyurusu gibi birçok farklı amacı gerçekleştirmek için bu reklam modelini kullanabilirsiniz.
PPC çalışmaları ölçümlenebilir ve analiz edilebilir
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümleme ve analiz, performans analizi için oldukça önemlidir. PPC reklamlarının size yaptığınız çalışmalarla ilgili verileri sunuyor olması da bu kampanyaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.
PPC kampanyalarınızın sonuçlarını takip ederek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangilerininse geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu bu verilerin analizleri ve ölçümlenmesiyle sağlayabilirsiniz. Analizlerinizi yapmadan reklam kampanyaları oluşturmaya devam etmek, performans analizi yapamamanıza ve bütçenizi verimli bir şekilde kullanamamanıza neden olur.
İlgili rehber: PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız?
Hızlı geri dönüşümler sağlayabilir
Sektördeki rekabetlerinizin gerisindeyseniz ya da şirketinizi yeni açtıysanız, PPC reklamlarıyla hızlı geri dönüşler almaya çalışabilirsiniz. Özellikle SEO konusunda henüz yeterli değilseniz ve organik olarak trafik çekemiyorsanız, Adwords kampanyaları ile kullanıcıların arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlayabilir ve Google üzerinden hem trafik hem geri dönüşüm alabilirsiniz.
Bunun yanı sıra PPC reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz ve marka bilinirliği üzerine çalışacağınız reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bütçe yönetimini yaparken, doğru hedeflemeleri de yapmanız bu reklamlardan hızlı geri dönüşler almanızı sağlar.
Tabii ki bunun sürekliliği olmayacağını ve daha kalıcı ve uzun vadeli çözümler sağlayacak çalışmalar da yapmanız gerektiğini de hatırlatalım. Bu şekilde hızlı sonuçlar almaya çalışmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi zorlaştıracağı gibi marka bilinirliğinizi de çok fazla artırmayabilir. Bu nedenle de planlarınızı yaparken, uzun vadeli ve kapsamlı çalışmaları da planlamalısınız.
İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Bütçenizi daha iyi kontrol edersiniz
Dijital pazarlama çalışmalarında birçok farklı dala bölünmeniz ve farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu durumda da elinizdeki reklam bütçesini en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. PPC reklamları size bu bütçe yönetimini de sağladığı için önemlidir. PPC reklamlarda, kullanıcılar reklamlarınızı görse de bu reklamlara tıklamadığında reklam bütçenizden para düşmez. Kullanıcıların bu reklamlarla etkileşime girerek, tıklaması durumunda bir para harcamış olacağınız için sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenen kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak, bütçenizi verimli kullanmış olursunuz.
Doğru hedeflemeleri yaparak, hedef kitlenizi daralttığınızda da reklamınızın daha doğru bir kitleye ulaştırılmasını sağladığınız için bütçeniz daha verimli bir şekilde kullanılmış olacaktır.
Birçok farklı kanalda PPC modelini kullanabilirsiniz
Birçok dijital pazarlama kanalı reklam ve bütçe yönetiminde PPC yöntemini reklam verenlere sunmakta. Bu nedenle de farklı mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmak istediğinizde yine PPC modelini kullanabilirsiniz.
Facebook, Instagram, Youtube, Adwords gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunur. Bu mecralar üzerindeki farklı kampanyalarınızda bütçe yönetimi yapmak için PPC kullanabilirsiniz. Farklı kampanyaların yanı sıra tek bir kampanyayı birçok farklı kanalda öne çıkartarak, bu kampanyanızı daha iyi de tanıtabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler