Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

21 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC modeli reklam verenlerin en sık kullandığı metodlardan biri. Peki, PPC reklam modelini kullanmak size ne tür avantajlar sağlar?

İlgili rehber: PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

PPC, birçok şirket amacını gerçekleştirmeyi kolaylaştırır

PPC reklamlarıyla, şirketinizin dijital pazarlama çalışmalarında gerçekleştirmek istediği birçok amacı hayata geçirebilirsiniz. Marka bilinirliği artırmak, yeni ürün tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da kampanya duyurusu gibi birçok farklı amacı gerçekleştirmek için bu reklam modelini kullanabilirsiniz.

PPC çalışmaları ölçümlenebilir ve analiz edilebilir

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümleme ve analiz, performans analizi için oldukça önemlidir. PPC reklamlarının size yaptığınız çalışmalarla ilgili verileri sunuyor olması da bu kampanyaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

PPC kampanyalarınızın sonuçlarını takip ederek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangilerininse geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu bu verilerin analizleri ve ölçümlenmesiyle sağlayabilirsiniz. Analizlerinizi yapmadan reklam kampanyaları oluşturmaya devam etmek, performans analizi yapamamanıza ve bütçenizi verimli bir şekilde kullanamamanıza neden olur.

İlgili rehber: PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız?

Hızlı geri dönüşümler sağlayabilir

Sektördeki rekabetlerinizin gerisindeyseniz ya da şirketinizi yeni açtıysanız, PPC reklamlarıyla hızlı geri dönüşler almaya çalışabilirsiniz. Özellikle SEO konusunda henüz yeterli değilseniz ve organik olarak trafik çekemiyorsanız, Adwords kampanyaları ile kullanıcıların arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlayabilir ve Google üzerinden hem trafik hem geri dönüşüm alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra PPC reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz ve marka bilinirliği üzerine çalışacağınız reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bütçe yönetimini yaparken, doğru hedeflemeleri de yapmanız bu reklamlardan hızlı geri dönüşler almanızı sağlar.

Tabii ki bunun sürekliliği olmayacağını ve daha kalıcı ve uzun vadeli çözümler sağlayacak çalışmalar da yapmanız gerektiğini de hatırlatalım. Bu şekilde hızlı sonuçlar almaya çalışmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi zorlaştıracağı gibi marka bilinirliğinizi de çok fazla artırmayabilir. Bu nedenle de planlarınızı yaparken, uzun vadeli ve kapsamlı çalışmaları da planlamalısınız.

İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Bütçenizi daha iyi kontrol edersiniz

Dijital pazarlama çalışmalarında birçok farklı dala bölünmeniz ve farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu durumda da elinizdeki reklam bütçesini en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. PPC reklamları size bu bütçe yönetimini de sağladığı için önemlidir. PPC reklamlarda, kullanıcılar reklamlarınızı görse de bu reklamlara tıklamadığında reklam bütçenizden para düşmez. Kullanıcıların bu reklamlarla etkileşime girerek, tıklaması durumunda bir para harcamış olacağınız için sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenen kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak, bütçenizi verimli kullanmış olursunuz.

Doğru hedeflemeleri yaparak, hedef kitlenizi daralttığınızda da reklamınızın daha doğru bir kitleye ulaştırılmasını sağladığınız için bütçeniz daha verimli bir şekilde kullanılmış olacaktır.

Birçok farklı kanalda PPC modelini kullanabilirsiniz

Birçok dijital pazarlama kanalı reklam ve bütçe yönetiminde PPC yöntemini reklam verenlere sunmakta. Bu nedenle de farklı mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmak istediğinizde yine PPC modelini kullanabilirsiniz.

Facebook, Instagram, Youtube, Adwords gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunur. Bu mecralar üzerindeki farklı kampanyalarınızda bütçe yönetimi yapmak için PPC kullanabilirsiniz. Farklı kampanyaların yanı sıra tek bir kampanyayı birçok farklı kanalda öne çıkartarak, bu kampanyanızı daha iyi de tanıtabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020 Yılı IdeaSoft Kobi E-ticaret Raporu (İnfografik)
2020’de yaşanan pandemi süreci ile beraber küçükten büyüğe tüm firmalar e-ticarete yöneldi. Milyonlarca insan ilk kez internetten alışverişi tecrübe ederken sektör çift hanelerde büyüme gösterdi. E-ticaretin birkaç yılda kat...
22 Nisan 2021
Markethinkers
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Mobil site üzerinde kullanıcı deneyimini artırmak için yapmanız gerekenler
Akıllı telefonların günlük hayatımızın bir parçası olması, mobil uyumlu e-ticaret sitelerini de bir standart haline dönüştürüyor. Fakat sitenizi mobile uyumlu yapmak da tek başına yeterli olmuyor. Aynı zamanda mobil siteniz...
9 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan