fbpx

Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

21 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC modeli reklam verenlerin en sık kullandığı metodlardan biri. Peki, PPC reklam modelini kullanmak size ne tür avantajlar sağlar?

İlgili rehber: PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

PPC, birçok şirket amacını gerçekleştirmeyi kolaylaştırır

PPC reklamlarıyla, şirketinizin dijital pazarlama çalışmalarında gerçekleştirmek istediği birçok amacı hayata geçirebilirsiniz. Marka bilinirliği artırmak, yeni ürün tanıtımları, yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da kampanya duyurusu gibi birçok farklı amacı gerçekleştirmek için bu reklam modelini kullanabilirsiniz.

PPC çalışmaları ölçümlenebilir ve analiz edilebilir

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümleme ve analiz, performans analizi için oldukça önemlidir. PPC reklamlarının size yaptığınız çalışmalarla ilgili verileri sunuyor olması da bu kampanyaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.

PPC kampanyalarınızın sonuçlarını takip ederek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangilerininse geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu bu verilerin analizleri ve ölçümlenmesiyle sağlayabilirsiniz. Analizlerinizi yapmadan reklam kampanyaları oluşturmaya devam etmek, performans analizi yapamamanıza ve bütçenizi verimli bir şekilde kullanamamanıza neden olur.

İlgili rehber: PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız?

Hızlı geri dönüşümler sağlayabilir

Sektördeki rekabetlerinizin gerisindeyseniz ya da şirketinizi yeni açtıysanız, PPC reklamlarıyla hızlı geri dönüşler almaya çalışabilirsiniz. Özellikle SEO konusunda henüz yeterli değilseniz ve organik olarak trafik çekemiyorsanız, Adwords kampanyaları ile kullanıcıların arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlayabilir ve Google üzerinden hem trafik hem geri dönüşüm alabilirsiniz.

Bunun yanı sıra PPC reklamlarıyla yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz ve marka bilinirliği üzerine çalışacağınız reklam çalışmaları da yapabilirsiniz. Bütçe yönetimini yaparken, doğru hedeflemeleri de yapmanız bu reklamlardan hızlı geri dönüşler almanızı sağlar.

Tabii ki bunun sürekliliği olmayacağını ve daha kalıcı ve uzun vadeli çözümler sağlayacak çalışmalar da yapmanız gerektiğini de hatırlatalım. Bu şekilde hızlı sonuçlar almaya çalışmak, sadık müşteri kitleleri edinmenizi zorlaştıracağı gibi marka bilinirliğinizi de çok fazla artırmayabilir. Bu nedenle de planlarınızı yaparken, uzun vadeli ve kapsamlı çalışmaları da planlamalısınız.

İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Bütçenizi daha iyi kontrol edersiniz

Dijital pazarlama çalışmalarında birçok farklı dala bölünmeniz ve farklı kanallar üzerinde reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Bu durumda da elinizdeki reklam bütçesini en iyi şekilde yönetmeniz gerekir. PPC reklamları size bu bütçe yönetimini de sağladığı için önemlidir. PPC reklamlarda, kullanıcılar reklamlarınızı görse de bu reklamlara tıklamadığında reklam bütçenizden para düşmez. Kullanıcıların bu reklamlarla etkileşime girerek, tıklaması durumunda bir para harcamış olacağınız için sadece sizinle ve ürünlerinizle ilgilenen kişilerin sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak, bütçenizi verimli kullanmış olursunuz.

Doğru hedeflemeleri yaparak, hedef kitlenizi daralttığınızda da reklamınızın daha doğru bir kitleye ulaştırılmasını sağladığınız için bütçeniz daha verimli bir şekilde kullanılmış olacaktır.

Birçok farklı kanalda PPC modelini kullanabilirsiniz

Birçok dijital pazarlama kanalı reklam ve bütçe yönetiminde PPC yöntemini reklam verenlere sunmakta. Bu nedenle de farklı mecralar üzerinde reklam çalışmaları yapmak istediğinizde yine PPC modelini kullanabilirsiniz.

Facebook, Instagram, Youtube, Adwords gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunur. Bu mecralar üzerindeki farklı kampanyalarınızda bütçe yönetimi yapmak için PPC kullanabilirsiniz. Farklı kampanyaların yanı sıra tek bir kampanyayı birçok farklı kanalda öne çıkartarak, bu kampanyanızı daha iyi de tanıtabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan