fbpx

Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli bir kampanya, tanıtım ya da özel bir reklam çalışması için hazırlanan, çok kapsamlı olmayan internet siteleridir.

Mikro siteler genellikle tek sayfa şeklinde hazırlanabiliyor. Site üzerindeki içeriğe göre birden fazla sayfa da olabilir. Mikro sitelerin en büyük faydalarından biri, markalara içerik konusunda destek sağlaması. Bunun yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da bazı faydalar sağlar.

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması ve daha hızlı bir şekilde hazırlanabilmesi, dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemek için de iyi bir araç olarak değerlendirilebilir. Bu rehberimizde de mikro sitelerin e-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar sunacağını detaylı bir şekilde ele alacağız.

Ürün/kampayan hakkında detaylı içerik sunabilirsiniz

Yeni çıkan bir ürününüz varsa ya da önemli bir kampanya hazırlığınız varsa, bu çalışmaları mikro site ile destekleyebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde içerik olarak sınırlı tutmanız gereken alanları, mikro site üzerinde daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

Mikro siteleri bir landing page olarak düşünebilirsiniz. Bu site üzerinde birçok farklı detayı verebileceğiniz için, kampanya/ürün hakkında, internet siteniz üzerinde verebileceğinizden daha fazla bilgiyi sunabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Yeni bir alan adı ve tek bir konu üzerine yoğunlaştığınızda farklı kitlelerin ilgisini çekebilirsiniz. Yapılan organik arama sorgularında mikro siteniz öne çıkabilir ve farklı kişilerin dikkatini çekebilir. Aynı şekilde bu site üzerinden vereceğiniz Adwords ve sosyal medya reklamlarıyla da başka kullanıcıların dikkatini çekme fırsatınız olur.

SEO desteği sağlar

Mikro sitelerin bir diğer faydası ise SEO desteği sağlamaları. Bu site üzerinde yapacağınız SEO çalışmaları, hazırladığınız içerikler (metinler, görseller, videolar) arama motorlarında indekslenecektir. E-ticaret siteniz üzerinde odaklandığınız anahtar kelimelerin kelime öbekleri seçtiğinizde, farklı kelime gruplarından da trafik çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler seçmek, e-ticaret sitenizden farklı bir SEO kurgusu yapmanızı sağlayacağı için daha fazla alternatif üzerine odaklanmanızı sağlayacaktır. Bu da yapılan arama sorgularında daha geniş bir yelpazenizin olmasını sağlayacağı için yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Çalışmalarınızı daha iyi ölçümlersiniz

Mikro site üzerinden geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak da daha kolay olacaktır. Bir kampanya ya da ürünle ilgili çalışmalar yaptığınızda e-ticaret siteniz üzerinden bu analiz işlemlerini yapmak biraz daha zor olabiliyor. Ancak mikro sitenin tüm odak noktası bu faaliyetiniz olacağı için, analizlerinizi doğrudan bu odak noktası için yapacaksınız ve daha doğru net sonuçlar alacaksınız.

Bu kanalın tanıtımı için yaptığınız harcamaları da net bir şekilde görerek, ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığınızı kolay bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kullanabilirsiniz

Müşterilerinizle ve takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için yarışmalar düzenleyebilir ve ürün ya da hizmetlerinizle ilgili içerikler göndermelerini isteyebilirsiniz. Gelen içerikleri de mikro siteniz üzerinde yayınlayabilirsiniz.

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılardan gelen tüm içerikleri yayınlamanız mümkün olamayacaktır; ancak mikro sitenizin amacı zaten tüketicilerle etkileşime girmek olduğu için burada daha özgür davranabilirsiniz.

Yeni fikirler oluşturabilirsiniz

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması nedeniyle dijital pazarlama alanında yeni fikirler oluşturmak için de oldukça etkilidir. Aklınızdaki reklam kampanyalarının sonuçlarını görmek ve farklı yollar denemek için mikro sitelerden yararlanabilirsiniz.

Bazı fikirler sandığınız kadar etkili olmayabilir; ancak bazıları da beklediğinizden daha iyi sonuçlar doğurabilir. Bu konuda testler yapmak için mikro siteler oldukça etkilidir; çünkü e-ticaret siteniz üzerinde bu testleri yapmanız olumsuz sonuçlara neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan