Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

10 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli bir kampanya, tanıtım ya da özel bir reklam çalışması için hazırlanan, çok kapsamlı olmayan internet siteleridir.

Mikro siteler genellikle tek sayfa şeklinde hazırlanabiliyor. Site üzerindeki içeriğe göre birden fazla sayfa da olabilir. Mikro sitelerin en büyük faydalarından biri, markalara içerik konusunda destek sağlaması. Bunun yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da bazı faydalar sağlar.

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması ve daha hızlı bir şekilde hazırlanabilmesi, dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemek için de iyi bir araç olarak değerlendirilebilir. Bu rehberimizde de mikro sitelerin e-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar sunacağını detaylı bir şekilde ele alacağız.

Ürün/kampayan hakkında detaylı içerik sunabilirsiniz

Yeni çıkan bir ürününüz varsa ya da önemli bir kampanya hazırlığınız varsa, bu çalışmaları mikro site ile destekleyebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde içerik olarak sınırlı tutmanız gereken alanları, mikro site üzerinde daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

Mikro siteleri bir landing page olarak düşünebilirsiniz. Bu site üzerinde birçok farklı detayı verebileceğiniz için, kampanya/ürün hakkında, internet siteniz üzerinde verebileceğinizden daha fazla bilgiyi sunabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Yeni bir alan adı ve tek bir konu üzerine yoğunlaştığınızda farklı kitlelerin ilgisini çekebilirsiniz. Yapılan organik arama sorgularında mikro siteniz öne çıkabilir ve farklı kişilerin dikkatini çekebilir. Aynı şekilde bu site üzerinden vereceğiniz Adwords ve sosyal medya reklamlarıyla da başka kullanıcıların dikkatini çekme fırsatınız olur.

SEO desteği sağlar

Mikro sitelerin bir diğer faydası ise SEO desteği sağlamaları. Bu site üzerinde yapacağınız SEO çalışmaları, hazırladığınız içerikler (metinler, görseller, videolar) arama motorlarında indekslenecektir. E-ticaret siteniz üzerinde odaklandığınız anahtar kelimelerin kelime öbekleri seçtiğinizde, farklı kelime gruplarından da trafik çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler seçmek, e-ticaret sitenizden farklı bir SEO kurgusu yapmanızı sağlayacağı için daha fazla alternatif üzerine odaklanmanızı sağlayacaktır. Bu da yapılan arama sorgularında daha geniş bir yelpazenizin olmasını sağlayacağı için yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Çalışmalarınızı daha iyi ölçümlersiniz

Mikro site üzerinden geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak da daha kolay olacaktır. Bir kampanya ya da ürünle ilgili çalışmalar yaptığınızda e-ticaret siteniz üzerinden bu analiz işlemlerini yapmak biraz daha zor olabiliyor. Ancak mikro sitenin tüm odak noktası bu faaliyetiniz olacağı için, analizlerinizi doğrudan bu odak noktası için yapacaksınız ve daha doğru net sonuçlar alacaksınız.

Bu kanalın tanıtımı için yaptığınız harcamaları da net bir şekilde görerek, ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığınızı kolay bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kullanabilirsiniz

Müşterilerinizle ve takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için yarışmalar düzenleyebilir ve ürün ya da hizmetlerinizle ilgili içerikler göndermelerini isteyebilirsiniz. Gelen içerikleri de mikro siteniz üzerinde yayınlayabilirsiniz.

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılardan gelen tüm içerikleri yayınlamanız mümkün olamayacaktır; ancak mikro sitenizin amacı zaten tüketicilerle etkileşime girmek olduğu için burada daha özgür davranabilirsiniz.

Yeni fikirler oluşturabilirsiniz

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması nedeniyle dijital pazarlama alanında yeni fikirler oluşturmak için de oldukça etkilidir. Aklınızdaki reklam kampanyalarının sonuçlarını görmek ve farklı yollar denemek için mikro sitelerden yararlanabilirsiniz.

Bazı fikirler sandığınız kadar etkili olmayabilir; ancak bazıları da beklediğinizden daha iyi sonuçlar doğurabilir. Bu konuda testler yapmak için mikro siteler oldukça etkilidir; çünkü e-ticaret siteniz üzerinde bu testleri yapmanız olumsuz sonuçlara neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan