Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli bir kampanya, tanıtım ya da özel bir reklam çalışması için hazırlanan, çok kapsamlı olmayan internet siteleridir.

Mikro siteler genellikle tek sayfa şeklinde hazırlanabiliyor. Site üzerindeki içeriğe göre birden fazla sayfa da olabilir. Mikro sitelerin en büyük faydalarından biri, markalara içerik konusunda destek sağlaması. Bunun yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da bazı faydalar sağlar.

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması ve daha hızlı bir şekilde hazırlanabilmesi, dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemek için de iyi bir araç olarak değerlendirilebilir. Bu rehberimizde de mikro sitelerin e-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar sunacağını detaylı bir şekilde ele alacağız.

Ürün/kampayan hakkında detaylı içerik sunabilirsiniz

Yeni çıkan bir ürününüz varsa ya da önemli bir kampanya hazırlığınız varsa, bu çalışmaları mikro site ile destekleyebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde içerik olarak sınırlı tutmanız gereken alanları, mikro site üzerinde daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

Mikro siteleri bir landing page olarak düşünebilirsiniz. Bu site üzerinde birçok farklı detayı verebileceğiniz için, kampanya/ürün hakkında, internet siteniz üzerinde verebileceğinizden daha fazla bilgiyi sunabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Yeni bir alan adı ve tek bir konu üzerine yoğunlaştığınızda farklı kitlelerin ilgisini çekebilirsiniz. Yapılan organik arama sorgularında mikro siteniz öne çıkabilir ve farklı kişilerin dikkatini çekebilir. Aynı şekilde bu site üzerinden vereceğiniz Adwords ve sosyal medya reklamlarıyla da başka kullanıcıların dikkatini çekme fırsatınız olur.

SEO desteği sağlar

Mikro sitelerin bir diğer faydası ise SEO desteği sağlamaları. Bu site üzerinde yapacağınız SEO çalışmaları, hazırladığınız içerikler (metinler, görseller, videolar) arama motorlarında indekslenecektir. E-ticaret siteniz üzerinde odaklandığınız anahtar kelimelerin kelime öbekleri seçtiğinizde, farklı kelime gruplarından da trafik çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler seçmek, e-ticaret sitenizden farklı bir SEO kurgusu yapmanızı sağlayacağı için daha fazla alternatif üzerine odaklanmanızı sağlayacaktır. Bu da yapılan arama sorgularında daha geniş bir yelpazenizin olmasını sağlayacağı için yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Çalışmalarınızı daha iyi ölçümlersiniz

Mikro site üzerinden geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak da daha kolay olacaktır. Bir kampanya ya da ürünle ilgili çalışmalar yaptığınızda e-ticaret siteniz üzerinden bu analiz işlemlerini yapmak biraz daha zor olabiliyor. Ancak mikro sitenin tüm odak noktası bu faaliyetiniz olacağı için, analizlerinizi doğrudan bu odak noktası için yapacaksınız ve daha doğru net sonuçlar alacaksınız.

Bu kanalın tanıtımı için yaptığınız harcamaları da net bir şekilde görerek, ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığınızı kolay bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kullanabilirsiniz

Müşterilerinizle ve takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için yarışmalar düzenleyebilir ve ürün ya da hizmetlerinizle ilgili içerikler göndermelerini isteyebilirsiniz. Gelen içerikleri de mikro siteniz üzerinde yayınlayabilirsiniz.

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılardan gelen tüm içerikleri yayınlamanız mümkün olamayacaktır; ancak mikro sitenizin amacı zaten tüketicilerle etkileşime girmek olduğu için burada daha özgür davranabilirsiniz.

Yeni fikirler oluşturabilirsiniz

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması nedeniyle dijital pazarlama alanında yeni fikirler oluşturmak için de oldukça etkilidir. Aklınızdaki reklam kampanyalarının sonuçlarını görmek ve farklı yollar denemek için mikro sitelerden yararlanabilirsiniz.

Bazı fikirler sandığınız kadar etkili olmayabilir; ancak bazıları da beklediğinizden daha iyi sonuçlar doğurabilir. Bu konuda testler yapmak için mikro siteler oldukça etkilidir; çünkü e-ticaret siteniz üzerinde bu testleri yapmanız olumsuz sonuçlara neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin