Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli bir kampanya, tanıtım ya da özel bir reklam çalışması için hazırlanan, çok kapsamlı olmayan internet siteleridir. Mikro siteler genellikle tek sayfa şeklinde hazırlanabiliyor. Site üzerindeki içeriğe göre birden fazla sayfa da olabilir. Mikro sitelerin en büyük faydalarından biri, markalara içerik konusunda destek sağlaması. Bunun yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da bazı faydalar sağlar. Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması ve daha hızlı bir şekilde hazırlanabilmesi, dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemek için de iyi bir araç olarak değerlendirilebilir. Bu rehberimizde de mikro sitelerin e-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar sunacağını detaylı bir şekilde ele alacağız.

Ürün/kampayan hakkında detaylı içerik sunabilirsiniz

Yeni çıkan bir ürününüz varsa ya da önemli bir kampanya hazırlığınız varsa, bu çalışmaları mikro site ile destekleyebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde içerik olarak sınırlı tutmanız gereken alanları, mikro site üzerinde daha detaylı bir hale getirebilirsiniz. Mikro siteleri bir landing page olarak düşünebilirsiniz. Bu site üzerinde birçok farklı detayı verebileceğiniz için, kampanya/ürün hakkında, internet siteniz üzerinde verebileceğinizden daha fazla bilgiyi sunabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Yeni bir alan adı ve tek bir konu üzerine yoğunlaştığınızda farklı kitlelerin ilgisini çekebilirsiniz. Yapılan organik arama sorgularında mikro siteniz öne çıkabilir ve farklı kişilerin dikkatini çekebilir. Aynı şekilde bu site üzerinden vereceğiniz Adwords ve sosyal medya reklamlarıyla da başka kullanıcıların dikkatini çekme fırsatınız olur.

SEO desteği sağlar

Mikro sitelerin bir diğer faydası ise SEO desteği sağlamaları. Bu site üzerinde yapacağınız SEO çalışmaları, hazırladığınız içerikler (metinler, görseller, videolar) arama motorlarında indekslenecektir. E-ticaret siteniz üzerinde odaklandığınız anahtar kelimelerin kelime öbekleri seçtiğinizde, farklı kelime gruplarından da trafik çekme fırsatı bulabilirsiniz. Farklı anahtar kelimeler seçmek, e-ticaret sitenizden farklı bir SEO kurgusu yapmanızı sağlayacağı için daha fazla alternatif üzerine odaklanmanızı sağlayacaktır. Bu da yapılan arama sorgularında daha geniş bir yelpazenizin olmasını sağlayacağı için yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Çalışmalarınızı daha iyi ölçümlersiniz

Mikro site üzerinden geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak da daha kolay olacaktır. Bir kampanya ya da ürünle ilgili çalışmalar yaptığınızda e-ticaret siteniz üzerinden bu analiz işlemlerini yapmak biraz daha zor olabiliyor. Ancak mikro sitenin tüm odak noktası bu faaliyetiniz olacağı için, analizlerinizi doğrudan bu odak noktası için yapacaksınız ve daha doğru net sonuçlar alacaksınız. Bu kanalın tanıtımı için yaptığınız harcamaları da net bir şekilde görerek, ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığınızı kolay bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kullanabilirsiniz

Müşterilerinizle ve takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için yarışmalar düzenleyebilir ve ürün ya da hizmetlerinizle ilgili içerikler göndermelerini isteyebilirsiniz. Gelen içerikleri de mikro siteniz üzerinde yayınlayabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılardan gelen tüm içerikleri yayınlamanız mümkün olamayacaktır; ancak mikro sitenizin amacı zaten tüketicilerle etkileşime girmek olduğu için burada daha özgür davranabilirsiniz.

Yeni fikirler oluşturabilirsiniz

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması nedeniyle dijital pazarlama alanında yeni fikirler oluşturmak için de oldukça etkilidir. Aklınızdaki reklam kampanyalarının sonuçlarını görmek ve farklı yollar denemek için mikro sitelerden yararlanabilirsiniz. Bazı fikirler sandığınız kadar etkili olmayabilir; ancak bazıları da beklediğinizden daha iyi sonuçlar doğurabilir. Bu konuda testler yapmak için mikro siteler oldukça etkilidir; çünkü e-ticaret siteniz üzerinde bu testleri yapmanız olumsuz sonuçlara neden olabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin oranı...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Hedef kitle davranışlarının ölçümü, pazarlama faaliyetlerinin başarısı için önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin; ürünlerinize, kampanyalarınıza veya markanıza gösterdiği ilgiyi ölçmek çalışmalarınız için ciddi bir...
14 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın