Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?

10 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler, belli bir kampanya, tanıtım ya da özel bir reklam çalışması için hazırlanan, çok kapsamlı olmayan internet siteleridir.

Mikro siteler genellikle tek sayfa şeklinde hazırlanabiliyor. Site üzerindeki içeriğe göre birden fazla sayfa da olabilir. Mikro sitelerin en büyük faydalarından biri, markalara içerik konusunda destek sağlaması. Bunun yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşma konusunda da bazı faydalar sağlar.

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması ve daha hızlı bir şekilde hazırlanabilmesi, dijital pazarlama çalışmalarınızı desteklemek için de iyi bir araç olarak değerlendirilebilir. Bu rehberimizde de mikro sitelerin e-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar sunacağını detaylı bir şekilde ele alacağız.

Ürün/kampayan hakkında detaylı içerik sunabilirsiniz

Yeni çıkan bir ürününüz varsa ya da önemli bir kampanya hazırlığınız varsa, bu çalışmaları mikro site ile destekleyebilirsiniz. İnternet siteniz üzerinde içerik olarak sınırlı tutmanız gereken alanları, mikro site üzerinde daha detaylı bir hale getirebilirsiniz.

Mikro siteleri bir landing page olarak düşünebilirsiniz. Bu site üzerinde birçok farklı detayı verebileceğiniz için, kampanya/ürün hakkında, internet siteniz üzerinde verebileceğinizden daha fazla bilgiyi sunabilirsiniz.

Yeni kitlelere ulaşabilirsiniz

Yeni bir alan adı ve tek bir konu üzerine yoğunlaştığınızda farklı kitlelerin ilgisini çekebilirsiniz. Yapılan organik arama sorgularında mikro siteniz öne çıkabilir ve farklı kişilerin dikkatini çekebilir. Aynı şekilde bu site üzerinden vereceğiniz Adwords ve sosyal medya reklamlarıyla da başka kullanıcıların dikkatini çekme fırsatınız olur.

SEO desteği sağlar

Mikro sitelerin bir diğer faydası ise SEO desteği sağlamaları. Bu site üzerinde yapacağınız SEO çalışmaları, hazırladığınız içerikler (metinler, görseller, videolar) arama motorlarında indekslenecektir. E-ticaret siteniz üzerinde odaklandığınız anahtar kelimelerin kelime öbekleri seçtiğinizde, farklı kelime gruplarından da trafik çekme fırsatı bulabilirsiniz.

Farklı anahtar kelimeler seçmek, e-ticaret sitenizden farklı bir SEO kurgusu yapmanızı sağlayacağı için daha fazla alternatif üzerine odaklanmanızı sağlayacaktır. Bu da yapılan arama sorgularında daha geniş bir yelpazenizin olmasını sağlayacağı için yeni kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Çalışmalarınızı daha iyi ölçümlersiniz

Mikro site üzerinden geri dönüşüm ölçümlemesi yapmak da daha kolay olacaktır. Bir kampanya ya da ürünle ilgili çalışmalar yaptığınızda e-ticaret siteniz üzerinden bu analiz işlemlerini yapmak biraz daha zor olabiliyor. Ancak mikro sitenin tüm odak noktası bu faaliyetiniz olacağı için, analizlerinizi doğrudan bu odak noktası için yapacaksınız ve daha doğru net sonuçlar alacaksınız.

Bu kanalın tanıtımı için yaptığınız harcamaları da net bir şekilde görerek, ne kadarlık bir geri dönüşüm sağladığınızı kolay bir şekilde ölçümleyebilirsiniz.

Kullanıcılardan gelen içerikleri kullanabilirsiniz

Müşterilerinizle ve takipçilerinizle olan etkileşiminizi artırmak için yarışmalar düzenleyebilir ve ürün ya da hizmetlerinizle ilgili içerikler göndermelerini isteyebilirsiniz. Gelen içerikleri de mikro siteniz üzerinde yayınlayabilirsiniz.

E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcılardan gelen tüm içerikleri yayınlamanız mümkün olamayacaktır; ancak mikro sitenizin amacı zaten tüketicilerle etkileşime girmek olduğu için burada daha özgür davranabilirsiniz.

Yeni fikirler oluşturabilirsiniz

Mikro sitelerin maliyetlerinin düşük olması nedeniyle dijital pazarlama alanında yeni fikirler oluşturmak için de oldukça etkilidir. Aklınızdaki reklam kampanyalarının sonuçlarını görmek ve farklı yollar denemek için mikro sitelerden yararlanabilirsiniz.

Bazı fikirler sandığınız kadar etkili olmayabilir; ancak bazıları da beklediğinizden daha iyi sonuçlar doğurabilir. Bu konuda testler yapmak için mikro siteler oldukça etkilidir; çünkü e-ticaret siteniz üzerinde bu testleri yapmanız olumsuz sonuçlara neden olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan