Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını paylaşmak, günümüzde özellikle sosyal mecralarda öne çıkmak için pek de mümkün değil. Bu sebeple de yaratıcı fikirler üreterek, pazarlama çalışmalarınızı ilgi çekici ve etkileşim alacak hale getirmeniz önemli. Dijital alanda uygulayabileceğiniz farklı yaratıcı çalışma alternatifleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu fikirlerden bazılarını burada ele alacağız.

Dijital pazarlama için yaratıcı fikirler

Sezonluk değişimleri göz önünde bulundurun

Yaratıcı fikirler üretebilmek için sezonluk değişimleri göz önünde bulundurmanız önemli. Farklı sezonlara göre kullanıcı alışkanlıklar ve ilgi alanları değişebilmekte. Özellikle bugünlerde süre gelen karantina döneminde kullanıcılar evlerinde vakit geçirmekte ve alışkanları ile ilgi alanları değişmiş durumda. İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz? Pazarlama çalışmalarınızda evde kalma ve evde yapılabilecek etkinlikler özelinde içerikler hazırlayabileceğiniz gibi kullanıcıların, verdiğiniz hizmetlerden evde kaldıkları dönemde nasıl yararlanabilecekleri üzerine fikirler geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra yaz aylarının yaklaşmasıyla beraber kullanıcıların tatil özlemi ve şu anki durumda dışarıya çıkma özlemini de ele alarak içeriklerinizde bu konulara değinebilirsiniz.

Markanızla uyumlu olabilecek çekiliş fikirleri bulun

Günümüzde markalar etkileşim yaratmak ve takipçi kazanmak için çekilişlere ağırlık veriyor; ancak dürüst olmak gerekirse buradan kazanılan takipçilerin belli bir kısmı çekiliş sonrasında markayı takip etmeyi bırakıyor. Gönderiler belli bir etkileşim kazandırsa da uzun vadede kalıcı takipçiler getirmiyor. Çekilişler özellikle yeni girişimlerin bilinirliklerini artırmak için yaptığı çalışmalar arasında yer alıyor. Bu çekilişleri daha ilginç kılmak ve markanıza ilgi duyabilecek kişileri dahil etmek için çekiliş koşullarını ve ödüllerini markanızla uyumlu olabilecek bir konsepte uyarlamanız, katılım oranlarını düşürse de doğrudan markanıza ilgi duyabilecek kişilerin sizi takip etmesine yardımcı olur. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Grafik tasarımlarınızı geliştirin

Görselliğin çok önemli olduğu dijital pazarlamada, yaratıcı fikirler üzerine çalışırken de grafik ve görsel tasarımlarınızı geliştirmenin yollarını bulmanızda da fayda var. Düz görseller yerine, çizgilerin ve şekillerin eklendiği illustrasyon ve görsellerin bir arada kullanıldığı görsellere bu çalışmalarınızda er vermeyi de düşünebilirsiniz. Bir grafiker ile çalışabileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de bu tür görseller bularak, çalışmalarınızı renklendirebilir ve yaratıcı içerikler üretebilirsiniz.

İçerik üretim içeren yarışmalar düzenleyin

Çekilişlerin yanı sıra, takipçileriniz ve müşterilerinizin daha aktif olarak katılabileceği yarışmalar da düzenleyebilirsiniz. Özellikle ürün fotoğraflarını içeren ve müşterilerinizin çektikleri fotoğraflarla katılabilecekleri yarışmalar düzenleyebilir ve kazananlara belli ödüllere verebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Ürün fotoğraf ve yorum paylaşımları için kampanyalar sunun

Sosyal kanıt ögeleri üretebilmek ve müşterilerinizin ürünleriniz hakkında yorum ve paylaşım yapmaları için onları belli bir eyleme davet edebilirsiniz. Yorum ve görsel paylaşımları için kampanyalar sunmak burada kullanılabilecek yaratıcı fikirler arasında yer alıyor. Sosyal ağlarda ya da web siteniz üzerinde yapılan yorum ve paylaşımlar için kupon kodu vererek, müşterilerinizi teşvik edebilirsiniz. Böylelikle hem kullanıcılar tarafından içerikler üretilmiş olur hem de siz bu ürün fotoğraf ve yorumları ile sosyal kanıt yaratmış olursunuz. İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

En iyiler listeleri oluşturun

Yaratıcı fikirler arasında en iyiler listeleri de bulunuyor. Blog yazılarınızda belli bir konu üzerindeki en iyileri toplayabileceğiniz gibi sezonsal veya tatil dönemlerinde hediyelik ürünler için de en iyiler listeleri oluşturarak hem ürünlerinizi öne çıkartabilir hem de dijital pazarlama çalışmalarınız için içerik üretmiş olursunuz. Hediyelik ürün önerileri özel gün ve bayramlarda kullanıcıların özellikle ilgi gösterdiği içerik türleri olduğu için, bu içerikleri bu tarihlere yakın zamanlarda paylaşmanız daha fazla etkileşim almanıza da yardımcı olur.

Ürün karşılaştırma içeriklerine yoğunlaşın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin sıklıkla yaptığı araştırmalar da benzer ürünleri karşılatırmak üzerine oluyor. Siz de farklı ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların işlerini kolaylaştırarak onlara bir değer sunmak için ürün karşılaştırma içerikleri üzerine odaklanabilirsiniz. Blog yazılarının yanı sıra video içeriklerle de doğrudan ürünlerin özelliklerini farklılıklarını anlatarak, görsel olarak kıyaslamalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerinde çoklu fotoğraf paylaşım (carousel) özelliği ile birden fazla görsel üzerinde ürünlerin karşılaştırmalarını anlatabilir ve gösterebilirsiniz.

Nasıl yapılır içerikleri hazırlayın

Sıradan nasıl yapılır içerikleri yerine yaratıcı fikirler içeren ve ürünün çok bilinmeyen yanlarını gösteren ya da sıradışı bir konsept üzerinde ürünün nasıl kullanılabileceğini anlatan nasıl yapılır içerikleri de oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızı renklendirecektir. İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur? Kullanıcılar son dönemlerde nasıl yapılır konseptli içeriklere de çokça ilgi göstermeye başladığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda bu tür blog yazılarına ve görsellerine yer verebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan