Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını paylaşmak, günümüzde özellikle sosyal mecralarda öne çıkmak için pek de mümkün değil. Bu sebeple de yaratıcı fikirler üreterek, pazarlama çalışmalarınızı ilgi çekici ve etkileşim alacak hale getirmeniz önemli. Dijital alanda uygulayabileceğiniz farklı yaratıcı çalışma alternatifleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu fikirlerden bazılarını burada ele alacağız.

Dijital pazarlama için yaratıcı fikirler

Sezonluk değişimleri göz önünde bulundurun

Yaratıcı fikirler üretebilmek için sezonluk değişimleri göz önünde bulundurmanız önemli. Farklı sezonlara göre kullanıcı alışkanlıklar ve ilgi alanları değişebilmekte. Özellikle bugünlerde süre gelen karantina döneminde kullanıcılar evlerinde vakit geçirmekte ve alışkanları ile ilgi alanları değişmiş durumda. İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz? Pazarlama çalışmalarınızda evde kalma ve evde yapılabilecek etkinlikler özelinde içerikler hazırlayabileceğiniz gibi kullanıcıların, verdiğiniz hizmetlerden evde kaldıkları dönemde nasıl yararlanabilecekleri üzerine fikirler geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra yaz aylarının yaklaşmasıyla beraber kullanıcıların tatil özlemi ve şu anki durumda dışarıya çıkma özlemini de ele alarak içeriklerinizde bu konulara değinebilirsiniz.

Markanızla uyumlu olabilecek çekiliş fikirleri bulun

Günümüzde markalar etkileşim yaratmak ve takipçi kazanmak için çekilişlere ağırlık veriyor; ancak dürüst olmak gerekirse buradan kazanılan takipçilerin belli bir kısmı çekiliş sonrasında markayı takip etmeyi bırakıyor. Gönderiler belli bir etkileşim kazandırsa da uzun vadede kalıcı takipçiler getirmiyor. Çekilişler özellikle yeni girişimlerin bilinirliklerini artırmak için yaptığı çalışmalar arasında yer alıyor. Bu çekilişleri daha ilginç kılmak ve markanıza ilgi duyabilecek kişileri dahil etmek için çekiliş koşullarını ve ödüllerini markanızla uyumlu olabilecek bir konsepte uyarlamanız, katılım oranlarını düşürse de doğrudan markanıza ilgi duyabilecek kişilerin sizi takip etmesine yardımcı olur. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Grafik tasarımlarınızı geliştirin

Görselliğin çok önemli olduğu dijital pazarlamada, yaratıcı fikirler üzerine çalışırken de grafik ve görsel tasarımlarınızı geliştirmenin yollarını bulmanızda da fayda var. Düz görseller yerine, çizgilerin ve şekillerin eklendiği illustrasyon ve görsellerin bir arada kullanıldığı görsellere bu çalışmalarınızda er vermeyi de düşünebilirsiniz. Bir grafiker ile çalışabileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de bu tür görseller bularak, çalışmalarınızı renklendirebilir ve yaratıcı içerikler üretebilirsiniz.

İçerik üretim içeren yarışmalar düzenleyin

Çekilişlerin yanı sıra, takipçileriniz ve müşterilerinizin daha aktif olarak katılabileceği yarışmalar da düzenleyebilirsiniz. Özellikle ürün fotoğraflarını içeren ve müşterilerinizin çektikleri fotoğraflarla katılabilecekleri yarışmalar düzenleyebilir ve kazananlara belli ödüllere verebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Ürün fotoğraf ve yorum paylaşımları için kampanyalar sunun

Sosyal kanıt ögeleri üretebilmek ve müşterilerinizin ürünleriniz hakkında yorum ve paylaşım yapmaları için onları belli bir eyleme davet edebilirsiniz. Yorum ve görsel paylaşımları için kampanyalar sunmak burada kullanılabilecek yaratıcı fikirler arasında yer alıyor. Sosyal ağlarda ya da web siteniz üzerinde yapılan yorum ve paylaşımlar için kupon kodu vererek, müşterilerinizi teşvik edebilirsiniz. Böylelikle hem kullanıcılar tarafından içerikler üretilmiş olur hem de siz bu ürün fotoğraf ve yorumları ile sosyal kanıt yaratmış olursunuz. İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

En iyiler listeleri oluşturun

Yaratıcı fikirler arasında en iyiler listeleri de bulunuyor. Blog yazılarınızda belli bir konu üzerindeki en iyileri toplayabileceğiniz gibi sezonsal veya tatil dönemlerinde hediyelik ürünler için de en iyiler listeleri oluşturarak hem ürünlerinizi öne çıkartabilir hem de dijital pazarlama çalışmalarınız için içerik üretmiş olursunuz. Hediyelik ürün önerileri özel gün ve bayramlarda kullanıcıların özellikle ilgi gösterdiği içerik türleri olduğu için, bu içerikleri bu tarihlere yakın zamanlarda paylaşmanız daha fazla etkileşim almanıza da yardımcı olur.

Ürün karşılaştırma içeriklerine yoğunlaşın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin sıklıkla yaptığı araştırmalar da benzer ürünleri karşılatırmak üzerine oluyor. Siz de farklı ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların işlerini kolaylaştırarak onlara bir değer sunmak için ürün karşılaştırma içerikleri üzerine odaklanabilirsiniz. Blog yazılarının yanı sıra video içeriklerle de doğrudan ürünlerin özelliklerini farklılıklarını anlatarak, görsel olarak kıyaslamalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerinde çoklu fotoğraf paylaşım (carousel) özelliği ile birden fazla görsel üzerinde ürünlerin karşılaştırmalarını anlatabilir ve gösterebilirsiniz.

Nasıl yapılır içerikleri hazırlayın

Sıradan nasıl yapılır içerikleri yerine yaratıcı fikirler içeren ve ürünün çok bilinmeyen yanlarını gösteren ya da sıradışı bir konsept üzerinde ürünün nasıl kullanılabileceğini anlatan nasıl yapılır içerikleri de oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızı renklendirecektir. İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur? Kullanıcılar son dönemlerde nasıl yapılır konseptli içeriklere de çokça ilgi göstermeye başladığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda bu tür blog yazılarına ve görsellerine yer verebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin