fbpx

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını paylaşmak, günümüzde özellikle sosyal mecralarda öne çıkmak için pek de mümkün değil. Bu sebeple de yaratıcı fikirler üreterek, pazarlama çalışmalarınızı ilgi çekici ve etkileşim alacak hale getirmeniz önemli. Dijital alanda uygulayabileceğiniz farklı yaratıcı çalışma alternatifleri bulunuyor. Bu rehberimizde de bu fikirlerden bazılarını burada ele alacağız.

Dijital pazarlama için yaratıcı fikirler

Sezonluk değişimleri göz önünde bulundurun

Yaratıcı fikirler üretebilmek için sezonluk değişimleri göz önünde bulundurmanız önemli. Farklı sezonlara göre kullanıcı alışkanlıklar ve ilgi alanları değişebilmekte. Özellikle bugünlerde süre gelen karantina döneminde kullanıcılar evlerinde vakit geçirmekte ve alışkanları ile ilgi alanları değişmiş durumda. İlgili rehber: Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz? Pazarlama çalışmalarınızda evde kalma ve evde yapılabilecek etkinlikler özelinde içerikler hazırlayabileceğiniz gibi kullanıcıların, verdiğiniz hizmetlerden evde kaldıkları dönemde nasıl yararlanabilecekleri üzerine fikirler geliştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra yaz aylarının yaklaşmasıyla beraber kullanıcıların tatil özlemi ve şu anki durumda dışarıya çıkma özlemini de ele alarak içeriklerinizde bu konulara değinebilirsiniz.

Markanızla uyumlu olabilecek çekiliş fikirleri bulun

Günümüzde markalar etkileşim yaratmak ve takipçi kazanmak için çekilişlere ağırlık veriyor; ancak dürüst olmak gerekirse buradan kazanılan takipçilerin belli bir kısmı çekiliş sonrasında markayı takip etmeyi bırakıyor. Gönderiler belli bir etkileşim kazandırsa da uzun vadede kalıcı takipçiler getirmiyor. Çekilişler özellikle yeni girişimlerin bilinirliklerini artırmak için yaptığı çalışmalar arasında yer alıyor. Bu çekilişleri daha ilginç kılmak ve markanıza ilgi duyabilecek kişileri dahil etmek için çekiliş koşullarını ve ödüllerini markanızla uyumlu olabilecek bir konsepte uyarlamanız, katılım oranlarını düşürse de doğrudan markanıza ilgi duyabilecek kişilerin sizi takip etmesine yardımcı olur. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Grafik tasarımlarınızı geliştirin

Görselliğin çok önemli olduğu dijital pazarlamada, yaratıcı fikirler üzerine çalışırken de grafik ve görsel tasarımlarınızı geliştirmenin yollarını bulmanızda da fayda var. Düz görseller yerine, çizgilerin ve şekillerin eklendiği illustrasyon ve görsellerin bir arada kullanıldığı görsellere bu çalışmalarınızda er vermeyi de düşünebilirsiniz. Bir grafiker ile çalışabileceğiniz gibi stok fotoğraf siteleri üzerinden de bu tür görseller bularak, çalışmalarınızı renklendirebilir ve yaratıcı içerikler üretebilirsiniz.

İçerik üretim içeren yarışmalar düzenleyin

Çekilişlerin yanı sıra, takipçileriniz ve müşterilerinizin daha aktif olarak katılabileceği yarışmalar da düzenleyebilirsiniz. Özellikle ürün fotoğraflarını içeren ve müşterilerinizin çektikleri fotoğraflarla katılabilecekleri yarışmalar düzenleyebilir ve kazananlara belli ödüllere verebilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Ürün fotoğraf ve yorum paylaşımları için kampanyalar sunun

Sosyal kanıt ögeleri üretebilmek ve müşterilerinizin ürünleriniz hakkında yorum ve paylaşım yapmaları için onları belli bir eyleme davet edebilirsiniz. Yorum ve görsel paylaşımları için kampanyalar sunmak burada kullanılabilecek yaratıcı fikirler arasında yer alıyor. Sosyal ağlarda ya da web siteniz üzerinde yapılan yorum ve paylaşımlar için kupon kodu vererek, müşterilerinizi teşvik edebilirsiniz. Böylelikle hem kullanıcılar tarafından içerikler üretilmiş olur hem de siz bu ürün fotoğraf ve yorumları ile sosyal kanıt yaratmış olursunuz. İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

En iyiler listeleri oluşturun

Yaratıcı fikirler arasında en iyiler listeleri de bulunuyor. Blog yazılarınızda belli bir konu üzerindeki en iyileri toplayabileceğiniz gibi sezonsal veya tatil dönemlerinde hediyelik ürünler için de en iyiler listeleri oluşturarak hem ürünlerinizi öne çıkartabilir hem de dijital pazarlama çalışmalarınız için içerik üretmiş olursunuz. Hediyelik ürün önerileri özel gün ve bayramlarda kullanıcıların özellikle ilgi gösterdiği içerik türleri olduğu için, bu içerikleri bu tarihlere yakın zamanlarda paylaşmanız daha fazla etkileşim almanıza da yardımcı olur.

Ürün karşılaştırma içeriklerine yoğunlaşın

İnternetten alışverişlerde tüketicilerin sıklıkla yaptığı araştırmalar da benzer ürünleri karşılatırmak üzerine oluyor. Siz de farklı ürünleri öne çıkartmak ve kullanıcıların işlerini kolaylaştırarak onlara bir değer sunmak için ürün karşılaştırma içerikleri üzerine odaklanabilirsiniz. Blog yazılarının yanı sıra video içeriklerle de doğrudan ürünlerin özelliklerini farklılıklarını anlatarak, görsel olarak kıyaslamalar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal ağlar üzerinde çoklu fotoğraf paylaşım (carousel) özelliği ile birden fazla görsel üzerinde ürünlerin karşılaştırmalarını anlatabilir ve gösterebilirsiniz.

Nasıl yapılır içerikleri hazırlayın

Sıradan nasıl yapılır içerikleri yerine yaratıcı fikirler içeren ve ürünün çok bilinmeyen yanlarını gösteren ya da sıradışı bir konsept üzerinde ürünün nasıl kullanılabileceğini anlatan nasıl yapılır içerikleri de oluşturmanız, pazarlama çalışmalarınızı renklendirecektir. İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur? Kullanıcılar son dönemlerde nasıl yapılır konseptli içeriklere de çokça ilgi göstermeye başladığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda bu tür blog yazılarına ve görsellerine yer verebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft