Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!

31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Dijital Pazarla

Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de işlerini bu şekilde çok kayıp vermeden yürütmek için çalışmalara başladı. Peki şirketler bugünlerde nasıl bir yol izlemeli, hangi değerlerinden vazgeçmemelidir? Cevaplarını yazımızda birkaç başlıkta tartışacağız.

Yaşadığımız bu süreci bir dijital pazarlama profesyoneli olarak değerlendirmek gerekirse, müşterilerimizi çok yakından takip edip onları en iyi şekilde anlamaya eskisinden daha fazla ihtiyacımız var. Böyle olağanüstü durumlarda markaların “şirket odaklı” değil de, “müşteri odaklı” kalabilmeleri çok zor. Fakat, orta ve uzun vadede şirketlerin ayakta kalabilmeleri ve müşterilerinin algısındaki yerlerinin kaybolmaması açısından bu konu oldukça önemli. Kriz ortamında müşterilerinin yanında olan, onları destekleyen şirketlerin uzun vadede marka sadakati oluşturmada en başarılı şirketler olduğunu hepimiz biliyoruz.

Dünya çapında bir pandemiye dönüşen covid-19 salgını, bugüne kadar yaşadığımız tecrübelerin hiçbirine benzemiyor. Şirketlerin her şeye rağmen müşterilerini odak noktasında tutarak çalışması gereken bir dönem olarak tarihe geçecek.

Kullanıcıların davranış değişiklikleri iyi analiz edilmeli

Hedef kitlenizin ya da hali hazırda müşterilerinizin yani insanların stres altında değişen alışkanlıklarını iyi gözlemlemek, bir dijital pazarlama profesyoneli için çok büyük önem taşıyor. Nereye harcıyorlar ? Ne kadar harcıyorlar? Ne zaman harcıyorlar ? Bu basit gibi gözüken sorular, ciddi anlamda önem arz ediyor. İnsanlar ihtiyaçları olmayan ürünler ile ilgili her türlü harcamayı ileri bir tarihe erteliyor! Markaların bu süreçte kullanıcı davranış değişikliklerini çok iyi takip etmeleri, müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri başarıyla sürece adapte olmanın anahtarı gibi gözüküyor.

Durumdan faydalanma gibi bir pozisyonda hiçbir markanın asla kalmaması gerekiyor, samimi, müşteri odaklı, şeffaf, hızlı ve güvenilir olmaları şart.

Ürün ve hizmet kalitesinden taviz verilmemeli

Samimi görünmeye çalışan ama aslında hiç de öyle olmayan, fırsatçı iletişim teknikleri gerçekten çok büyük kayıplara sebep oluyor ve insanlardan büyük oranda tepki görüyor. Bu dönemde, müşterilerin soru ve taleplerine anlık cevap verebilmek, aradıklarını online platformlarda eksiksiz bulabilmelerini sağlamak büyük fark yaratıyor.

Satış kanalları, üretim,destek ve tedarik zinciri çok daha esnek olarak taleplere cevap verebilmeli, online satış için gerekli altyapı çalışmalarına hız ve öncelik vermelidir. Bütün bunları yaparken ürün ve hizmet kalitesinden taviz vermeden hareket edebilmek en büyük etken olacaktır. Yapılacak kampanya ve fiyat değişikliklerinin çok hassas ve şeffaflıkla yönetilmesi, burada önceliğin, fırsatçılık değil, satış/kar artışı hedefi değil, size inanan ya da sizi yeni tanıyan insanların memnuniyeti ve sadakati olması gerekir.

Bütün süreç boyunca da alınan bütün aksiyonların ölçümlenmesi, geri bildirim alınarak esnek bir şekilde iletişim stratejisini sürdürmeniz, işinizi daha sağlıklı yönetmemiz konusunda size yardımcı olacaktır.

Pazarlama profesyonellerinin bu dönemde en önemli görevi, samimiyeti bırakmadan, hedef müşteri öncelikli ve hassasiyetlerini çok iyi anlayıp, onların yanında olduğumuzu hissettirecek iletişimleri sürekli olarak devam ettirmektir.

Müşterilerin gözünde marka itibarı korunmalı

Marka araştırmalarının devamı bu dönemde çok önemlidir. Olağanüstü durumlarda markaların yaklaşımları müşteriler üzerinde çok keskin izler bırakacaktır. Üstelik, insanların markalardan beklentileri de böyle dönemlerde ciddi ve kalıcı farklılıklar gösterebilir. Bu yeni dünya düzeninde, ileride oluşabilecek yeni trendlerin sinyallerini ne kadar hızlı algılayabilirsek o kadar iyi adapte olabilir ve hizmetlerimizi bu yönde optimize edebiliriz.

Dönem, marka araştırmalarını bir kenara itme dönemi değil, tam tersine bu noktalara ağırlık vermeyi gerektiren bir dönemdir. Biraz daha fazla kazanacağım diye markanızı bozuk para gibi harcayıp, itibarınızı insanların gözünde kaybetmeyin. Bırakın insanlar size inansınlar, güvensinler ve gerçekten yardım etmeye çalıştığınızı hissetsinler! Gün o gün… Yarın daha da güçlü olmak için, hep birlikte #evdekaltr #evdekalevdenal

Cenk Kanıkman
Chief Digital Officer

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan