Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!

31 Mart 2020
İbrahim Çelebi

Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de işlerini bu şekilde çok kayıp vermeden yürütmek için çalışmalara başladı. Peki şirketler bugünlerde nasıl bir yol izlemeli, hangi değerlerinden vazgeçmemelidir? Cevaplarını yazımızda birkaç başlıkta tartışacağız.

Yaşadığımız bu süreci bir dijital pazarlama profesyoneli olarak değerlendirmek gerekirse, müşterilerimizi çok yakından takip edip onları en iyi şekilde anlamaya eskisinden daha fazla ihtiyacımız var. Böyle olağanüstü durumlarda markaların “şirket odaklı” değil de, “müşteri odaklı” kalabilmeleri çok zor. Fakat, orta ve uzun vadede şirketlerin ayakta kalabilmeleri ve müşterilerinin algısındaki yerlerinin kaybolmaması açısından bu konu oldukça önemli. Kriz ortamında müşterilerinin yanında olan, onları destekleyen şirketlerin uzun vadede marka sadakati oluşturmada en başarılı şirketler olduğunu hepimiz biliyoruz.

Dünya çapında bir pandemiye dönüşen covid-19 salgını, bugüne kadar yaşadığımız tecrübelerin hiçbirine benzemiyor. Şirketlerin her şeye rağmen müşterilerini odak noktasında tutarak çalışması gereken bir dönem olarak tarihe geçecek.

Kullanıcıların davranış değişiklikleri iyi analiz edilmeli

Hedef kitlenizin ya da hali hazırda müşterilerinizin yani insanların stres altında değişen alışkanlıklarını iyi gözlemlemek, bir dijital pazarlama profesyoneli için çok büyük önem taşıyor. Nereye harcıyorlar ? Ne kadar harcıyorlar? Ne zaman harcıyorlar ? Bu basit gibi gözüken sorular, ciddi anlamda önem arz ediyor. İnsanlar ihtiyaçları olmayan ürünler ile ilgili her türlü harcamayı ileri bir tarihe erteliyor! Markaların bu süreçte kullanıcı davranış değişikliklerini çok iyi takip etmeleri, müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri başarıyla sürece adapte olmanın anahtarı gibi gözüküyor.

Durumdan faydalanma gibi bir pozisyonda hiçbir markanın asla kalmaması gerekiyor, samimi, müşteri odaklı, şeffaf, hızlı ve güvenilir olmaları şart.

Ürün ve hizmet kalitesinden taviz verilmemeli

Samimi görünmeye çalışan ama aslında hiç de öyle olmayan, fırsatçı iletişim teknikleri gerçekten çok büyük kayıplara sebep oluyor ve insanlardan büyük oranda tepki görüyor. Bu dönemde, müşterilerin soru ve taleplerine anlık cevap verebilmek, aradıklarını online platformlarda eksiksiz bulabilmelerini sağlamak büyük fark yaratıyor.

Satış kanalları, üretim,destek ve tedarik zinciri çok daha esnek olarak taleplere cevap verebilmeli, online satış için gerekli altyapı çalışmalarına hız ve öncelik vermelidir. Bütün bunları yaparken ürün ve hizmet kalitesinden taviz vermeden hareket edebilmek en büyük etken olacaktır. Yapılacak kampanya ve fiyat değişikliklerinin çok hassas ve şeffaflıkla yönetilmesi, burada önceliğin, fırsatçılık değil, satış/kar artışı hedefi değil, size inanan ya da sizi yeni tanıyan insanların memnuniyeti ve sadakati olması gerekir.

Bütün süreç boyunca da alınan bütün aksiyonların ölçümlenmesi, geri bildirim alınarak esnek bir şekilde iletişim stratejisini sürdürmeniz, işinizi daha sağlıklı yönetmemiz konusunda size yardımcı olacaktır.

Pazarlama profesyonellerinin bu dönemde en önemli görevi, samimiyeti bırakmadan, hedef müşteri öncelikli ve hassasiyetlerini çok iyi anlayıp, onların yanında olduğumuzu hissettirecek iletişimleri sürekli olarak devam ettirmektir.

Müşterilerin gözünde marka itibarı korunmalı

Marka araştırmalarının devamı bu dönemde çok önemlidir. Olağanüstü durumlarda markaların yaklaşımları müşteriler üzerinde çok keskin izler bırakacaktır. Üstelik, insanların markalardan beklentileri de böyle dönemlerde ciddi ve kalıcı farklılıklar gösterebilir. Bu yeni dünya düzeninde, ileride oluşabilecek yeni trendlerin sinyallerini ne kadar hızlı algılayabilirsek o kadar iyi adapte olabilir ve hizmetlerimizi bu yönde optimize edebiliriz.

Dönem, marka araştırmalarını bir kenara itme dönemi değil, tam tersine bu noktalara ağırlık vermeyi gerektiren bir dönemdir. Biraz daha fazla kazanacağım diye markanızı bozuk para gibi harcayıp, itibarınızı insanların gözünde kaybetmeyin. Bırakın insanlar size inansınlar, güvensinler ve gerçekten yardım etmeye çalıştığınızı hissetsinler! Gün o gün… Yarın daha da güçlü olmak için, hep birlikte #evdekaltr #evdekalevdenal

Cenk Kanıkman
Chief Digital Officer

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers