Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!

31 Mart 2020
IdeaSoft
Dijital Pazarla

Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de işlerini bu şekilde çok kayıp vermeden yürütmek için çalışmalara başladı. Peki şirketler bugünlerde nasıl bir yol izlemeli, hangi değerlerinden vazgeçmemelidir? Cevaplarını yazımızda birkaç başlıkta tartışacağız.

Yaşadığımız bu süreci bir dijital pazarlama profesyoneli olarak değerlendirmek gerekirse, müşterilerimizi çok yakından takip edip onları en iyi şekilde anlamaya eskisinden daha fazla ihtiyacımız var. Böyle olağanüstü durumlarda markaların “şirket odaklı” değil de, “müşteri odaklı” kalabilmeleri çok zor. Fakat, orta ve uzun vadede şirketlerin ayakta kalabilmeleri ve müşterilerinin algısındaki yerlerinin kaybolmaması açısından bu konu oldukça önemli. Kriz ortamında müşterilerinin yanında olan, onları destekleyen şirketlerin uzun vadede marka sadakati oluşturmada en başarılı şirketler olduğunu hepimiz biliyoruz.

Dünya çapında bir pandemiye dönüşen covid-19 salgını, bugüne kadar yaşadığımız tecrübelerin hiçbirine benzemiyor. Şirketlerin her şeye rağmen müşterilerini odak noktasında tutarak çalışması gereken bir dönem olarak tarihe geçecek.

Kullanıcıların davranış değişiklikleri iyi analiz edilmeli

Hedef kitlenizin ya da hali hazırda müşterilerinizin yani insanların stres altında değişen alışkanlıklarını iyi gözlemlemek, bir dijital pazarlama profesyoneli için çok büyük önem taşıyor. Nereye harcıyorlar ? Ne kadar harcıyorlar? Ne zaman harcıyorlar ? Bu basit gibi gözüken sorular, ciddi anlamda önem arz ediyor. İnsanlar ihtiyaçları olmayan ürünler ile ilgili her türlü harcamayı ileri bir tarihe erteliyor! Markaların bu süreçte kullanıcı davranış değişikliklerini çok iyi takip etmeleri, müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri başarıyla sürece adapte olmanın anahtarı gibi gözüküyor.

Durumdan faydalanma gibi bir pozisyonda hiçbir markanın asla kalmaması gerekiyor, samimi, müşteri odaklı, şeffaf, hızlı ve güvenilir olmaları şart.

Ürün ve hizmet kalitesinden taviz verilmemeli

Samimi görünmeye çalışan ama aslında hiç de öyle olmayan, fırsatçı iletişim teknikleri gerçekten çok büyük kayıplara sebep oluyor ve insanlardan büyük oranda tepki görüyor. Bu dönemde, müşterilerin soru ve taleplerine anlık cevap verebilmek, aradıklarını online platformlarda eksiksiz bulabilmelerini sağlamak büyük fark yaratıyor.

Satış kanalları, üretim,destek ve tedarik zinciri çok daha esnek olarak taleplere cevap verebilmeli, online satış için gerekli altyapı çalışmalarına hız ve öncelik vermelidir. Bütün bunları yaparken ürün ve hizmet kalitesinden taviz vermeden hareket edebilmek en büyük etken olacaktır. Yapılacak kampanya ve fiyat değişikliklerinin çok hassas ve şeffaflıkla yönetilmesi, burada önceliğin, fırsatçılık değil, satış/kar artışı hedefi değil, size inanan ya da sizi yeni tanıyan insanların memnuniyeti ve sadakati olması gerekir.

Bütün süreç boyunca da alınan bütün aksiyonların ölçümlenmesi, geri bildirim alınarak esnek bir şekilde iletişim stratejisini sürdürmeniz, işinizi daha sağlıklı yönetmemiz konusunda size yardımcı olacaktır.

Pazarlama profesyonellerinin bu dönemde en önemli görevi, samimiyeti bırakmadan, hedef müşteri öncelikli ve hassasiyetlerini çok iyi anlayıp, onların yanında olduğumuzu hissettirecek iletişimleri sürekli olarak devam ettirmektir.

Müşterilerin gözünde marka itibarı korunmalı

Marka araştırmalarının devamı bu dönemde çok önemlidir. Olağanüstü durumlarda markaların yaklaşımları müşteriler üzerinde çok keskin izler bırakacaktır. Üstelik, insanların markalardan beklentileri de böyle dönemlerde ciddi ve kalıcı farklılıklar gösterebilir. Bu yeni dünya düzeninde, ileride oluşabilecek yeni trendlerin sinyallerini ne kadar hızlı algılayabilirsek o kadar iyi adapte olabilir ve hizmetlerimizi bu yönde optimize edebiliriz.

Dönem, marka araştırmalarını bir kenara itme dönemi değil, tam tersine bu noktalara ağırlık vermeyi gerektiren bir dönemdir. Biraz daha fazla kazanacağım diye markanızı bozuk para gibi harcayıp, itibarınızı insanların gözünde kaybetmeyin. Bırakın insanlar size inansınlar, güvensinler ve gerçekten yardım etmeye çalıştığınızı hissetsinler! Gün o gün… Yarın daha da güçlü olmak için, hep birlikte #evdekaltr #evdekalevdenal

Cenk Kanıkman
Chief Digital Officer

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın