fbpx

2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

6 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızla ilgili stratejiler geliştirmeniz, işinizi daha iyi yönetmenizi sağlarken, pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken tüm detayları ele alacağız.

Dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

2021 için dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken birkaç farklı ana başlık üzerinde durmanız gerekiyor. Bu ana başlıkları aşağıda detaylı bir şekilde ele alacağız. Ama öncesinde üzerinde durmanız gereken bu ana başlıkların ne olduğuna bakalım

  • Hedef belirleme
  • Dijital platformları belirleme
  • İçerik üretimi
  • İçerik paylaşımı
  • Mevcut içerikleri değerlendirme
  • Dijital platformlarda düzen oluşturma
  • Analiz ve veri takip çalışmaları

Hedef belirleme

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken öncelikli olarak yapmanız gereken markanızın hedeflerini belirlemek olmalı. Bu yıl içerisinde neler yapmak istediğinizi ve yaptığınız çalışmalarla nelere ulaşmak istediğinize karar vermelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken üzerinde durmanız gerekenler:

  • Gerçekçi hedefler koyun: Şirketinizin kapasitesi dahilinde gerçekleştirebileceğiniz hedeflerinizi belirleyin. Bu hedeflerinizi aylık, 3, 6 ve 12 aylık olacak şekilde belirleyerek, kilometre taşlarınızı oluşturun.
  • Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin: Pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken önemli metrikleri belirleyin.
  • Dijital pazarlama planınızı yapın: Dijital pazarlama planınızı oluşturarak, hedeflerinize uygun olan çalışmalarınızı belirleyin.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital platformları belirleme

Bir sonraki aşamada ise dijital pazarlama stratejisi için kullanacağınız platformları belirlemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları doğru kanallar üzerinde yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırırken, pazarlama bütçenizi de daha verimli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemek, PR için hangi dijital yayınlarla iletişime geçeceğinizi seçmeniz ve Adwords kampanyaları kullanıp kullanmayacağınıza karar vermeniz gerekir. Kullanabileceğiniz pazarlama kanallarını da şöyle sıralayabiliriz:

  • Google Adwords
  • İçerik pazarlama ve SEO
  • Sosyal medya pazarlama
  • E-posta pazarlama
  • Affiliate pazarlama
  • Influencer pazarlama

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İçerik üretimi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda hem yazılı hem görsel hem de video içerikler üretmeniz gerekecek. Bu içerikleri nasıl üreteceğinizi ve ne aralıkta üreterek yayınlayacağınızı da belirlemeniz gerekir. Blog ve sosyal medya için bir içerik takvimi hazırlamanız ilk etapta yapmanız gereken çalışmalardan biri. Bu planı yaparken, ne tür içerikler üreteceğinize karar verirken ne sıklıkta bu içerikleri üreteceğinize de karar vermiş olursunuz. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konular hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik paylaşımı

İçerik üretimi ile ilgili ön çalışmalarınızı yaparak, içerik takviminizi belirledikten sonra içeriklerinizi nasıl ve nerede paylaşacağınıza karar vermeniz gerekir. İçerik planınızın içerisinde bu içeriklerin nerede nasıl paylaşılacağına da karar vermeniz gerekir. Hazırladığınız içerikleri 5 farklı şekilde paylaşabilirsiniz. Bu yöntemler ise şöyle:

  • Blog yazıları (yazılı, görsel ve video içeriklerinizi paylaşabilirsiniz)
  • Sosyal medya gönderileri (blog yazılarınızı, görsel ve videolarınızı paylaşabilirsiniz)
  • E-posta gönderileri (blog yazılarınızı, kampanya tanıtımları ve ürünlerinizle ilgili içerikleri paylaşabilirsiniz)
  • Dijital yayıncılar (Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı yapabilir ve sponsorlu içerik yayınları yapabilirsiniz)
  • Influencer pazarlama (Tanınmış kişi veya hesaplarla iş ortaklığı yaparak, onlar sizin için içerik hazırlayabilir ya da siz kendi içeriklerinizi onların aracılığıyla paylaşabilirsiniz)

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Mevcut içerikleri değerlendirme

Önceki yıllarda ürettiğiniz içerikleri de dijital pazarlama stratejisi içerisinde değerlendirebilirsiniz. Bu içerikleri yeniden paylaşabilir ve onlar üzerinden trafik alabilirsiniz. SEO çalışmaları yaparak, anahtar kelimelere odaklanabilir, sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak tekrar değerlendirebilirsiniz. Yüksek trafik alan yazılarınızı tekrar paylaşarak etkileşim yaratabilir veya trafik almayan yazılarınızı öne çıkartmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Dijital platformlarda düzen oluşturma

Yer aldığınız dijital platformlarda bir düzen oluşturmanız da pazarlama çalışmalarınız için oldukça önemli. Bunun için de içerik planınızda içerikleri ne sıklıkta üreteceğinizi ve ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Özellikle organik olarak bir trafik ve etkileşim yaratmak istiyorsanız, düzenli içerik paylaşımı yapmak oldukça önemlidir. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda dijital kanallar üzerinde şunları elde edersiniz:

  • Marka bilinirliğini artırır
  • Ürün ve hizmetlerinize olan ilgiyi artırır
  • Marka ve ürünlere olan talebi artırır
  • Tüketicilerin eyleme geçmelerini sağlarsınız

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Analiz ve veri takip çalışmaları

Dijital pazarlama stratejisi hazırlama sürecinin son adımında da yaptığınız çalışmaların analizi ve takip çalışmalarını nasıl yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Farklı kanallara göre farklı metrikler belirleyebilir, genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçeceğiniz metrikleri belirleyebilir ve çalışmalarınızın yatırım getirisini takip edebilirsiniz. Yatırım getirinizi ölçmeniz oldukça önemlidir ve bunu yaparken kampanya başına ölçümleme yapmanız gerekir. Böylelikle hangi pazarlama çalışmalarının size etkili sonuç getirdiğini görebilir hangilerinin de geliştirilmesi gerektiğini ölçebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Dijital pazarlama stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde organik olarak içerik üretimi ve yönetimi yapmak, düşük bütçelerle sosyal medya reklamları vermek, e-posta pazarlama çalışmaları, blog ve video içerik üretimi yapabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken farklı reklam türlerinden yararlanabilirsiniz. Banner reklamlar, SEO, Adwords, sosyal medya reklamları, native reklamlar, PPC reklamlar, retargeting reklamlar, influencer pazarlama çalışmaları ve video reklamlar bu türlere örnek gösterilebilir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan