2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

6 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızla ilgili stratejiler geliştirmeniz, işinizi daha iyi yönetmenizi sağlarken, pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken tüm detayları ele alacağız.

Dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

2021 için dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken birkaç farklı ana başlık üzerinde durmanız gerekiyor. Bu ana başlıkları aşağıda detaylı bir şekilde ele alacağız. Ama öncesinde üzerinde durmanız gereken bu ana başlıkların ne olduğuna bakalım

  • Hedef belirleme
  • Dijital platformları belirleme
  • İçerik üretimi
  • İçerik paylaşımı
  • Mevcut içerikleri değerlendirme
  • Dijital platformlarda düzen oluşturma
  • Analiz ve veri takip çalışmaları

Hedef belirleme

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken öncelikli olarak yapmanız gereken markanızın hedeflerini belirlemek olmalı. Bu yıl içerisinde neler yapmak istediğinizi ve yaptığınız çalışmalarla nelere ulaşmak istediğinize karar vermelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken üzerinde durmanız gerekenler:

  • Gerçekçi hedefler koyun: Şirketinizin kapasitesi dahilinde gerçekleştirebileceğiniz hedeflerinizi belirleyin. Bu hedeflerinizi aylık, 3, 6 ve 12 aylık olacak şekilde belirleyerek, kilometre taşlarınızı oluşturun.
  • Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin: Pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken önemli metrikleri belirleyin.
  • Dijital pazarlama planınızı yapın: Dijital pazarlama planınızı oluşturarak, hedeflerinize uygun olan çalışmalarınızı belirleyin.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital platformları belirleme

Bir sonraki aşamada ise dijital pazarlama stratejisi için kullanacağınız platformları belirlemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları doğru kanallar üzerinde yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırırken, pazarlama bütçenizi de daha verimli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemek, PR için hangi dijital yayınlarla iletişime geçeceğinizi seçmeniz ve Adwords kampanyaları kullanıp kullanmayacağınıza karar vermeniz gerekir. Kullanabileceğiniz pazarlama kanallarını da şöyle sıralayabiliriz:

  • Google Adwords
  • İçerik pazarlama ve SEO
  • Sosyal medya pazarlama
  • E-posta pazarlama
  • Affiliate pazarlama
  • Influencer pazarlama

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İçerik üretimi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda hem yazılı hem görsel hem de video içerikler üretmeniz gerekecek. Bu içerikleri nasıl üreteceğinizi ve ne aralıkta üreterek yayınlayacağınızı da belirlemeniz gerekir. Blog ve sosyal medya için bir içerik takvimi hazırlamanız ilk etapta yapmanız gereken çalışmalardan biri. Bu planı yaparken, ne tür içerikler üreteceğinize karar verirken ne sıklıkta bu içerikleri üreteceğinize de karar vermiş olursunuz. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konular hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik paylaşımı

İçerik üretimi ile ilgili ön çalışmalarınızı yaparak, içerik takviminizi belirledikten sonra içeriklerinizi nasıl ve nerede paylaşacağınıza karar vermeniz gerekir. İçerik planınızın içerisinde bu içeriklerin nerede nasıl paylaşılacağına da karar vermeniz gerekir. Hazırladığınız içerikleri 5 farklı şekilde paylaşabilirsiniz. Bu yöntemler ise şöyle:

  • Blog yazıları (yazılı, görsel ve video içeriklerinizi paylaşabilirsiniz)
  • Sosyal medya gönderileri (blog yazılarınızı, görsel ve videolarınızı paylaşabilirsiniz)
  • E-posta gönderileri (blog yazılarınızı, kampanya tanıtımları ve ürünlerinizle ilgili içerikleri paylaşabilirsiniz)
  • Dijital yayıncılar (Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı yapabilir ve sponsorlu içerik yayınları yapabilirsiniz)
  • Influencer pazarlama (Tanınmış kişi veya hesaplarla iş ortaklığı yaparak, onlar sizin için içerik hazırlayabilir ya da siz kendi içeriklerinizi onların aracılığıyla paylaşabilirsiniz)

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Mevcut içerikleri değerlendirme

Önceki yıllarda ürettiğiniz içerikleri de dijital pazarlama stratejisi içerisinde değerlendirebilirsiniz. Bu içerikleri yeniden paylaşabilir ve onlar üzerinden trafik alabilirsiniz. SEO çalışmaları yaparak, anahtar kelimelere odaklanabilir, sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak tekrar değerlendirebilirsiniz. Yüksek trafik alan yazılarınızı tekrar paylaşarak etkileşim yaratabilir veya trafik almayan yazılarınızı öne çıkartmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Dijital platformlarda düzen oluşturma

Yer aldığınız dijital platformlarda bir düzen oluşturmanız da pazarlama çalışmalarınız için oldukça önemli. Bunun için de içerik planınızda içerikleri ne sıklıkta üreteceğinizi ve ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Özellikle organik olarak bir trafik ve etkileşim yaratmak istiyorsanız, düzenli içerik paylaşımı yapmak oldukça önemlidir. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda dijital kanallar üzerinde şunları elde edersiniz:

  • Marka bilinirliğini artırır
  • Ürün ve hizmetlerinize olan ilgiyi artırır
  • Marka ve ürünlere olan talebi artırır
  • Tüketicilerin eyleme geçmelerini sağlarsınız

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Analiz ve veri takip çalışmaları

Dijital pazarlama stratejisi hazırlama sürecinin son adımında da yaptığınız çalışmaların analizi ve takip çalışmalarını nasıl yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Farklı kanallara göre farklı metrikler belirleyebilir, genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçeceğiniz metrikleri belirleyebilir ve çalışmalarınızın yatırım getirisini takip edebilirsiniz. Yatırım getirinizi ölçmeniz oldukça önemlidir ve bunu yaparken kampanya başına ölçümleme yapmanız gerekir. Böylelikle hangi pazarlama çalışmalarının size etkili sonuç getirdiğini görebilir hangilerinin de geliştirilmesi gerektiğini ölçebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Dijital pazarlama stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde organik olarak içerik üretimi ve yönetimi yapmak, düşük bütçelerle sosyal medya reklamları vermek, e-posta pazarlama çalışmaları, blog ve video içerik üretimi yapabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken farklı reklam türlerinden yararlanabilirsiniz. Banner reklamlar, SEO, Adwords, sosyal medya reklamları, native reklamlar, PPC reklamlar, retargeting reklamlar, influencer pazarlama çalışmaları ve video reklamlar bu türlere örnek gösterilebilir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın