2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

6 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınızla ilgili stratejiler geliştirmeniz, işinizi daha iyi yönetmenizi sağlarken, pazarlama bütçenizi de daha etkin bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken tüm detayları ele alacağız.

Dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

2021 için dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken birkaç farklı ana başlık üzerinde durmanız gerekiyor. Bu ana başlıkları aşağıda detaylı bir şekilde ele alacağız. Ama öncesinde üzerinde durmanız gereken bu ana başlıkların ne olduğuna bakalım

  • Hedef belirleme
  • Dijital platformları belirleme
  • İçerik üretimi
  • İçerik paylaşımı
  • Mevcut içerikleri değerlendirme
  • Dijital platformlarda düzen oluşturma
  • Analiz ve veri takip çalışmaları

Hedef belirleme

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken öncelikli olarak yapmanız gereken markanızın hedeflerini belirlemek olmalı. Bu yıl içerisinde neler yapmak istediğinizi ve yaptığınız çalışmalarla nelere ulaşmak istediğinize karar vermelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken üzerinde durmanız gerekenler:

  • Gerçekçi hedefler koyun: Şirketinizin kapasitesi dahilinde gerçekleştirebileceğiniz hedeflerinizi belirleyin. Bu hedeflerinizi aylık, 3, 6 ve 12 aylık olacak şekilde belirleyerek, kilometre taşlarınızı oluşturun.
  • Ölçümleyeceğiniz metrikleri belirleyin: Pazarlama çalışmalarınızda ölçümlemeniz gereken önemli metrikleri belirleyin.
  • Dijital pazarlama planınızı yapın: Dijital pazarlama planınızı oluşturarak, hedeflerinize uygun olan çalışmalarınızı belirleyin.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Dijital platformları belirleme

Bir sonraki aşamada ise dijital pazarlama stratejisi için kullanacağınız platformları belirlemeniz gerekiyor. Bu çalışmaları doğru kanallar üzerinde yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri artırırken, pazarlama bütçenizi de daha verimli bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Hangi sosyal ağlarda yer alacağınızı belirlemek, PR için hangi dijital yayınlarla iletişime geçeceğinizi seçmeniz ve Adwords kampanyaları kullanıp kullanmayacağınıza karar vermeniz gerekir. Kullanabileceğiniz pazarlama kanallarını da şöyle sıralayabiliriz:

  • Google Adwords
  • İçerik pazarlama ve SEO
  • Sosyal medya pazarlama
  • E-posta pazarlama
  • Affiliate pazarlama
  • Influencer pazarlama

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

İçerik üretimi

Dijital pazarlama çalışmalarınızda hem yazılı hem görsel hem de video içerikler üretmeniz gerekecek. Bu içerikleri nasıl üreteceğinizi ve ne aralıkta üreterek yayınlayacağınızı da belirlemeniz gerekir. Blog ve sosyal medya için bir içerik takvimi hazırlamanız ilk etapta yapmanız gereken çalışmalardan biri. Bu planı yaparken, ne tür içerikler üreteceğinize karar verirken ne sıklıkta bu içerikleri üreteceğinize de karar vermiş olursunuz. Aşağıdaki rehberlerimizden bu konular hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik paylaşımı

İçerik üretimi ile ilgili ön çalışmalarınızı yaparak, içerik takviminizi belirledikten sonra içeriklerinizi nasıl ve nerede paylaşacağınıza karar vermeniz gerekir. İçerik planınızın içerisinde bu içeriklerin nerede nasıl paylaşılacağına da karar vermeniz gerekir. Hazırladığınız içerikleri 5 farklı şekilde paylaşabilirsiniz. Bu yöntemler ise şöyle:

  • Blog yazıları (yazılı, görsel ve video içeriklerinizi paylaşabilirsiniz)
  • Sosyal medya gönderileri (blog yazılarınızı, görsel ve videolarınızı paylaşabilirsiniz)
  • E-posta gönderileri (blog yazılarınızı, kampanya tanıtımları ve ürünlerinizle ilgili içerikleri paylaşabilirsiniz)
  • Dijital yayıncılar (Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı yapabilir ve sponsorlu içerik yayınları yapabilirsiniz)
  • Influencer pazarlama (Tanınmış kişi veya hesaplarla iş ortaklığı yaparak, onlar sizin için içerik hazırlayabilir ya da siz kendi içeriklerinizi onların aracılığıyla paylaşabilirsiniz)

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Mevcut içerikleri değerlendirme

Önceki yıllarda ürettiğiniz içerikleri de dijital pazarlama stratejisi içerisinde değerlendirebilirsiniz. Bu içerikleri yeniden paylaşabilir ve onlar üzerinden trafik alabilirsiniz. SEO çalışmaları yaparak, anahtar kelimelere odaklanabilir, sosyal ağlar üzerinde bu içerikleri paylaşarak tekrar değerlendirebilirsiniz. Yüksek trafik alan yazılarınızı tekrar paylaşarak etkileşim yaratabilir veya trafik almayan yazılarınızı öne çıkartmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Dijital platformlarda düzen oluşturma

Yer aldığınız dijital platformlarda bir düzen oluşturmanız da pazarlama çalışmalarınız için oldukça önemli. Bunun için de içerik planınızda içerikleri ne sıklıkta üreteceğinizi ve ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Özellikle organik olarak bir trafik ve etkileşim yaratmak istiyorsanız, düzenli içerik paylaşımı yapmak oldukça önemlidir. Düzenli bir şekilde paylaşım yaptığınızda dijital kanallar üzerinde şunları elde edersiniz:

  • Marka bilinirliğini artırır
  • Ürün ve hizmetlerinize olan ilgiyi artırır
  • Marka ve ürünlere olan talebi artırır
  • Tüketicilerin eyleme geçmelerini sağlarsınız

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Analiz ve veri takip çalışmaları

Dijital pazarlama stratejisi hazırlama sürecinin son adımında da yaptığınız çalışmaların analizi ve takip çalışmalarını nasıl yapacağınızı belirlemeniz gerekir. Farklı kanallara göre farklı metrikler belirleyebilir, genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçeceğiniz metrikleri belirleyebilir ve çalışmalarınızın yatırım getirisini takip edebilirsiniz. Yatırım getirinizi ölçmeniz oldukça önemlidir ve bunu yaparken kampanya başına ölçümleme yapmanız gerekir. Böylelikle hangi pazarlama çalışmalarının size etkili sonuç getirdiğini görebilir hangilerinin de geliştirilmesi gerektiğini ölçebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Dijital pazarlama stratejisi ile ilgili sık sorulan sorular

Düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri nelerdir?

Sosyal ağlar üzerinde organik olarak içerik üretimi ve yönetimi yapmak, düşük bütçelerle sosyal medya reklamları vermek, e-posta pazarlama çalışmaları, blog ve video içerik üretimi yapabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri arasında yer almakta.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Dijital pazarlama stratejisi oluştururken farklı reklam türlerinden yararlanabilirsiniz. Banner reklamlar, SEO, Adwords, sosyal medya reklamları, native reklamlar, PPC reklamlar, retargeting reklamlar, influencer pazarlama çalışmaları ve video reklamlar bu türlere örnek gösterilebilir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin