Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

3 Ekim 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan olmaksızın dijital pazarlama çalışmalarını yapmak, uzun vadeli sonuçların alınamamasına neden olacağı gibi yatırım getirisinin ölçümlenememesine de neden olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama strateji oluştururken dikkat etmeniz gereken önemli noktaların üstünde duracağız.

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli olarak dijital pazarlama çalışmaları yapmaya başlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Şirket olarak dijital pazarlama çalışmalarıyla ne gibi hedefleri tutturmayı planlıyorsunuz? Bu amaçları bir listeye dönüştürmek ve kendinize kısa, orta ve uzun vadeli hedefler belirlemelisiniz.

Bu amaçlar, internet sitesi trafiğini artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yeni ürünlerinizi tanıtmak ya da yeni hedef kitlelere ulaşmak şeklinde değişiklik gösterebilir. Önemli olan, kendinize uygun amacı ya da amaçları belirleyerek kendinize bir yol haritası çıkartmaktır.

Analizler yapın

Dijital pazarlama stratejisinde analizlerin büyük önemi vardır. Analizinizi yaparken üzerinde durmanız gereken konular ise şu şekilde:

  • Hedef kitleniz ve müşteri profiliniz
  • Ürünleriniz ve şirketiniz (Artı ve eksi yönleri)
  • Hedefleriniz (Amaçlarınızı gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğunuz çalışmalar)
  • Rakip firmaların çalışmaları
  • Pazarın durumu
  • Reklam ve pazarlama için bütçe ihtiyaçları

Bu başlıklar üzerinde analizler ve araştırmalar yapmanız dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken sizi birçok konuya hazır hale getirecektir. Doğru kanallar üzerine araştırmalar yaptığınızda kendinize nasıl bir strateji geliştirmeniz konusunda bazı fikirler edinmeye başlarsınız.

Hedef kitle araştırması

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedef kitle dijital pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemeniz, onların demografik yapılarını çıkartmanız ve ilgi alanlarını belirlemeniz, onlara nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Kullanacağınız kanalları belirleyin

Dijital pazarlama yaparken hangi kanalları kullanacağınızı da detaylı bir şekilde belirlemeniz gerekir. Tüm kanalları kullanmanız ilk etapta hem bütçesel hem de iş gücü olarak mümkün olmayabilir. Bu sebeple de hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacağınızı düşündüğünüz kanalları belirlemeniz gerekir.

  • Adwords
  • Sosyal medya reklamları
  • Retargeting çalışmaları
  • Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı
  • İçerik üreticileriyle (influencer marketing) sponsorlu içerik çalışmaları

Bu gibi farklı kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Ancak hangi kanalların size daha fazla getirisi olacağını öncesinde analiz etmeniz gerekir. Adwords çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, sektörel anahtar kelimelerinizdeki rekabet durumunu araştırmanız gerekir. Sosyal medya reklamları vermeyi düşünüyorsanız hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı mecraları seçmeniz gerekir. Dijital yayıncılarla ne gibi içerik ortaklıkları yapabileceğinize karar vermeniz ve hangi mecraların sizin için daha uygun olduğunu belirlemeniz gerekir. Bunun yanı sıra influencer marketing çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, markanızı iyi yansıtacak kişileri seçmeniz ve bu kişilerin sizin hedef kitlenize ulaşıp ulaşamayacağını sorgulamanız gerekir.

Bütçe planı oluşturun

Dijital pazarlamada bütçe yönetimi ve bütçe planı da bir hayli önemlidir. Farklı kanallar üzerinden bu çalışmaları yaparken elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz ve kanallara göre bu bütçeyi dağıtmanız gerekir. Bazı kanallarınızın yatırım getirisi diğerlerine kıyasla daha iyi olacaktır; bu sebeple de bu kanallara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken çalışma yapacağınız kanalları belirlemeniz ve dönemsel olarak herbir kanal için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Aksi takdirde plansız bir şekilde elinizdeki bütçeyi doğru kullanamayarak, yatırım getirisi alamayabilirsiniz.

Testler yapın

Dijital pazarlamada tek bir doğru strateji var demek yanlış olur. Herbir firmanın beklentisi ve ihtiyaçları farklı olacağı için uygulayacakları çalışmalar da değişiklik gösterir. Kendi firmanız için en doğru stratejiyi belirlemek için A/B testleri yapmanız gerekir.

Pazarlama çalışmalarınızı belli dönemlere ayırabilir; bu süreç içerisinde herbir kanal üzerinden nasıl bir geri dönüş aldığınızı inceleyebilir; reklamların performanslarını ölçümleyerek ilerleyen zamanlarda ne tür değişiklikler yapacağınızı görebilirsiniz. Belli dönemlerde size iyi sonuçlar getiren çalışmalar, kimi dönemlerde beklediğiniz yatırım getirisini sağlamayabilir. Bu sebeple de A/B testleriyle çalışmalarınızı kıyaslamalı ve sizin için en iyi performansı sağlayan çalışmaları bulmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan