fbpx

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

3 Ekim 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan olmaksızın dijital pazarlama çalışmalarını yapmak, uzun vadeli sonuçların alınamamasına neden olacağı gibi yatırım getirisinin ölçümlenememesine de neden olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama strateji oluştururken dikkat etmeniz gereken önemli noktaların üstünde duracağız.

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli olarak dijital pazarlama çalışmaları yapmaya başlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Şirket olarak dijital pazarlama çalışmalarıyla ne gibi hedefleri tutturmayı planlıyorsunuz? Bu amaçları bir listeye dönüştürmek ve kendinize kısa, orta ve uzun vadeli hedefler belirlemelisiniz.

Bu amaçlar, internet sitesi trafiğini artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yeni ürünlerinizi tanıtmak ya da yeni hedef kitlelere ulaşmak şeklinde değişiklik gösterebilir. Önemli olan, kendinize uygun amacı ya da amaçları belirleyerek kendinize bir yol haritası çıkartmaktır.

Analizler yapın

Dijital pazarlama stratejisinde analizlerin büyük önemi vardır. Analizinizi yaparken üzerinde durmanız gereken konular ise şu şekilde:

  • Hedef kitleniz ve müşteri profiliniz
  • Ürünleriniz ve şirketiniz (Artı ve eksi yönleri)
  • Hedefleriniz (Amaçlarınızı gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğunuz çalışmalar)
  • Rakip firmaların çalışmaları
  • Pazarın durumu
  • Reklam ve pazarlama için bütçe ihtiyaçları

Bu başlıklar üzerinde analizler ve araştırmalar yapmanız dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken sizi birçok konuya hazır hale getirecektir. Doğru kanallar üzerine araştırmalar yaptığınızda kendinize nasıl bir strateji geliştirmeniz konusunda bazı fikirler edinmeye başlarsınız.

Hedef kitle araştırması

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedef kitle dijital pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemeniz, onların demografik yapılarını çıkartmanız ve ilgi alanlarını belirlemeniz, onlara nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Kullanacağınız kanalları belirleyin

Dijital pazarlama yaparken hangi kanalları kullanacağınızı da detaylı bir şekilde belirlemeniz gerekir. Tüm kanalları kullanmanız ilk etapta hem bütçesel hem de iş gücü olarak mümkün olmayabilir. Bu sebeple de hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacağınızı düşündüğünüz kanalları belirlemeniz gerekir.

  • Adwords
  • Sosyal medya reklamları
  • Retargeting çalışmaları
  • Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı
  • İçerik üreticileriyle (influencer marketing) sponsorlu içerik çalışmaları

Bu gibi farklı kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Ancak hangi kanalların size daha fazla getirisi olacağını öncesinde analiz etmeniz gerekir. Adwords çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, sektörel anahtar kelimelerinizdeki rekabet durumunu araştırmanız gerekir. Sosyal medya reklamları vermeyi düşünüyorsanız hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı mecraları seçmeniz gerekir. Dijital yayıncılarla ne gibi içerik ortaklıkları yapabileceğinize karar vermeniz ve hangi mecraların sizin için daha uygun olduğunu belirlemeniz gerekir. Bunun yanı sıra influencer marketing çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, markanızı iyi yansıtacak kişileri seçmeniz ve bu kişilerin sizin hedef kitlenize ulaşıp ulaşamayacağını sorgulamanız gerekir.

Bütçe planı oluşturun

Dijital pazarlamada bütçe yönetimi ve bütçe planı da bir hayli önemlidir. Farklı kanallar üzerinden bu çalışmaları yaparken elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz ve kanallara göre bu bütçeyi dağıtmanız gerekir. Bazı kanallarınızın yatırım getirisi diğerlerine kıyasla daha iyi olacaktır; bu sebeple de bu kanallara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken çalışma yapacağınız kanalları belirlemeniz ve dönemsel olarak herbir kanal için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Aksi takdirde plansız bir şekilde elinizdeki bütçeyi doğru kullanamayarak, yatırım getirisi alamayabilirsiniz.

Testler yapın

Dijital pazarlamada tek bir doğru strateji var demek yanlış olur. Herbir firmanın beklentisi ve ihtiyaçları farklı olacağı için uygulayacakları çalışmalar da değişiklik gösterir. Kendi firmanız için en doğru stratejiyi belirlemek için A/B testleri yapmanız gerekir.

Pazarlama çalışmalarınızı belli dönemlere ayırabilir; bu süreç içerisinde herbir kanal üzerinden nasıl bir geri dönüş aldığınızı inceleyebilir; reklamların performanslarını ölçümleyerek ilerleyen zamanlarda ne tür değişiklikler yapacağınızı görebilirsiniz. Belli dönemlerde size iyi sonuçlar getiren çalışmalar, kimi dönemlerde beklediğiniz yatırım getirisini sağlamayabilir. Bu sebeple de A/B testleriyle çalışmalarınızı kıyaslamalı ve sizin için en iyi performansı sağlayan çalışmaları bulmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan