Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan olmaksızın dijital pazarlama çalışmalarını yapmak, uzun vadeli sonuçların alınamamasına neden olacağı gibi yatırım getirisinin ölçümlenememesine de neden olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama strateji oluştururken dikkat etmeniz gereken önemli noktaların üstünde duracağız.

Amaçlarınızı belirleyin

Öncelikli olarak dijital pazarlama çalışmaları yapmaya başlamadan önce amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Şirket olarak dijital pazarlama çalışmalarıyla ne gibi hedefleri tutturmayı planlıyorsunuz? Bu amaçları bir listeye dönüştürmek ve kendinize kısa, orta ve uzun vadeli hedefler belirlemelisiniz.

Bu amaçlar, internet sitesi trafiğini artırmak, marka bilinirliğini artırmak, yeni ürünlerinizi tanıtmak ya da yeni hedef kitlelere ulaşmak şeklinde değişiklik gösterebilir. Önemli olan, kendinize uygun amacı ya da amaçları belirleyerek kendinize bir yol haritası çıkartmaktır.

Analizler yapın

Dijital pazarlama stratejisinde analizlerin büyük önemi vardır. Analizinizi yaparken üzerinde durmanız gereken konular ise şu şekilde:

  • Hedef kitleniz ve müşteri profiliniz
  • Ürünleriniz ve şirketiniz (Artı ve eksi yönleri)
  • Hedefleriniz (Amaçlarınızı gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğunuz çalışmalar)
  • Rakip firmaların çalışmaları
  • Pazarın durumu
  • Reklam ve pazarlama için bütçe ihtiyaçları

Bu başlıklar üzerinde analizler ve araştırmalar yapmanız dijital pazarlama stratejinizi hazırlarken sizi birçok konuya hazır hale getirecektir. Doğru kanallar üzerine araştırmalar yaptığınızda kendinize nasıl bir strateji geliştirmeniz konusunda bazı fikirler edinmeye başlarsınız.

Hedef kitle araştırması

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedef kitle dijital pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır. Hedef kitlenizi iyi bir şekilde belirlemeniz, onların demografik yapılarını çıkartmanız ve ilgi alanlarını belirlemeniz, onlara nasıl ulaşmanız gerektiği konusunda size fikir verecektir.

Kullanacağınız kanalları belirleyin

Dijital pazarlama yaparken hangi kanalları kullanacağınızı da detaylı bir şekilde belirlemeniz gerekir. Tüm kanalları kullanmanız ilk etapta hem bütçesel hem de iş gücü olarak mümkün olmayabilir. Bu sebeple de hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacağınızı düşündüğünüz kanalları belirlemeniz gerekir.

  • Adwords
  • Sosyal medya reklamları
  • Retargeting çalışmaları
  • Dijital yayıncılarla içerik ortaklığı
  • İçerik üreticileriyle (influencer marketing) sponsorlu içerik çalışmaları

Bu gibi farklı kanallar üzerinden dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Ancak hangi kanalların size daha fazla getirisi olacağını öncesinde analiz etmeniz gerekir. Adwords çalışmaları yapmayı planlıyorsanız, sektörel anahtar kelimelerinizdeki rekabet durumunu araştırmanız gerekir. Sosyal medya reklamları vermeyi düşünüyorsanız hedef kitlenizin yoğun bir şekilde yer aldığı mecraları seçmeniz gerekir. Dijital yayıncılarla ne gibi içerik ortaklıkları yapabileceğinize karar vermeniz ve hangi mecraların sizin için daha uygun olduğunu belirlemeniz gerekir. Bunun yanı sıra influencer marketing çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, markanızı iyi yansıtacak kişileri seçmeniz ve bu kişilerin sizin hedef kitlenize ulaşıp ulaşamayacağını sorgulamanız gerekir.

Bütçe planı oluşturun

Dijital pazarlamada bütçe yönetimi ve bütçe planı da bir hayli önemlidir. Farklı kanallar üzerinden bu çalışmaları yaparken elinizdeki bütçeyi iyi bir şekilde yönetmeniz ve kanallara göre bu bütçeyi dağıtmanız gerekir. Bazı kanallarınızın yatırım getirisi diğerlerine kıyasla daha iyi olacaktır; bu sebeple de bu kanallara daha fazla yatırım yapmanız gerekir.

Dijital pazarlama stratejinizi oluştururken çalışma yapacağınız kanalları belirlemeniz ve dönemsel olarak herbir kanal için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınızı belirlemeniz gerekir. Aksi takdirde plansız bir şekilde elinizdeki bütçeyi doğru kullanamayarak, yatırım getirisi alamayabilirsiniz.

Testler yapın

Dijital pazarlamada tek bir doğru strateji var demek yanlış olur. Herbir firmanın beklentisi ve ihtiyaçları farklı olacağı için uygulayacakları çalışmalar da değişiklik gösterir. Kendi firmanız için en doğru stratejiyi belirlemek için A/B testleri yapmanız gerekir.

Pazarlama çalışmalarınızı belli dönemlere ayırabilir; bu süreç içerisinde herbir kanal üzerinden nasıl bir geri dönüş aldığınızı inceleyebilir; reklamların performanslarını ölçümleyerek ilerleyen zamanlarda ne tür değişiklikler yapacağınızı görebilirsiniz. Belli dönemlerde size iyi sonuçlar getiren çalışmalar, kimi dönemlerde beklediğiniz yatırım getirisini sağlamayabilir. Bu sebeple de A/B testleriyle çalışmalarınızı kıyaslamalı ve sizin için en iyi performansı sağlayan çalışmaları bulmanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan