Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır.

Tabii ki internet üzerindeki çalışmaların başarılı olabilmesi için de temelleri sağlam atılmış bir dijital pazarlama stratejisi olması gerekiyor. Pazarlama strateji geliştirmek için farklı etkenler üzerinde çalışmalar yapmak gerekiyor.

İyi bir strateji geliştirmek için “her şey dahil” konseptinden yola çıkılabilir. Buradaki amaç, tek bir ana dal üzerinde durmaktansa, dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün halinde ele alarak, internet sitesine trafik çekmeye çalışmak ve gelen bu trafiği geri dönüşüme çevirmek olacaktır.

Üç önemli alan

Dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde ciddi bir şekilde durulması gereken üç önemli alan bulunmakta. Bu alanları ayrı ayrı ele almak, dijital pazarlama çalışmalarınızın eksik kalmasına ya da yaptığınız çalışmaları yeterli bir şekilde desteklememenize neden olabilir. Çünkü bu üç alanın her biri birbiriyle bağlıdır.

    İçerik: Dijital pazarlamadaki en önemli konulardan biri de içeriktir. İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisiyle, internet sitenize trafik çekebilir, sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratabilir ve farklı kitlelere ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitesi üzerinde içerik çalışmaları yapmak hem sitenizin SEO’sunu hem de alan adı otoritesini güçlendirir. Bu açıdan arama motorları için de bir çalışma yapmış olursunuz. Organik arama sorgularında içeriklerinizin üst sıralarda çıkmasıyla sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

    SEO: İçerik çalışmaları sonrasında sitenizin SEO’sunu güçlendirmeniz mümkün. Bir e-ticaret sitesinin organik arama sorgularından trafik çekmesi oldukça önemlidir. Çünkü aksi takdirde trafik sağlamak için devamlı olarak Adwords ya da sosyal medya reklamlarına yatırım yapması gerekecektir ki bu da pazarlama bütçesini bir süre sonra zorlayabilir. Böyle bir sorunla yüzleşmemek için de içerik çalışmalarınızı artırarak, sitenizin SEO’sunu desteklemeniz gerekiyor.

    Sosyal medya: Dijital pazarlama çalışmalarınızın büyük bir bölümü sosyal mecralar üzerinde gerçekleşebilir. Gerek sosyal medya reklamları gerekse organik içeriklerle sosyal platformlar üzerinden etkileşim ve trafik sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de sosyal medya için de içerik üretmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra sosyal platformlardaki içerikleriniz de arama motorlarında indeksleniyor. Bu nedenle de sosyal içeriklerinizin de bir SEO değeri bulunuyor. Etkileşimi yüksek paylaşımlarınız arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir ve buradan da bir geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Temel: İnternet siteniz

Dijital pazarlama çalışmalarınızın temelini ise internet siteniz oluşturmakta. Pazarlama çalışmalarınızın dönüp dolaşıp gideceği yer internet siteniz olacaktır. yaptığınız çalışmalar sonrasında asıl amacınız internet siteniz üzerinden bir geri dönüşüm sağlamaktır. Bu nedenle de internet sitenizin temellerini çok sağlam oluşturmalısınız.

    Marka ve tasarım: İnternet siteniz müşterilerinizde ilk izlenimi iyi bir şekilde vermeli. Bu nedenle de markanızı onlara iyi bir şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra internet siteniz dükkanınızın vitrini olduğu için, bu ilk izlenimi verebilmesi için iyi bir tasarıma da sahip olması gerekecektir.

    Arama motoru uyumluluğu: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO bu konuda da çok önemli. Siteniz üzerindeki içeriklerin, ürün sayfalarının arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmış olması gerekmektedir. Arama motoru uyumluluğunun olmaması durumunda, organik arama sorgularından iyi sonuçlar alamayacağınız için, site trafiğiniz de düşük olacaktır.

    Geri dönüşüm optimizasyonu: Site üzerinde butonlar, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) sepet ve sepete ekleme butonları gibi, geri dönüşüm sağlayacak öğelerin de iyi bir şekilde yerleştirilmiş olması gerekiyor. Siteniz, gelen ziyaretçileri geri dönüşüme yönlendirebilmeli.

Site içi içerikler

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız içerik ve blog çalışmalarınız, yazının başında da değindiğimiz gibi hem trafik çekme konusunda size yardımcı olacaktır hem de etkileşim yaratarak farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Buradaki çalışmalarınız aynı zamanda sitenizin devamlı olarak güncellemenisini de sağlayacağı için arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

Site dışı içerikler

İnternet siteniz haricinde yaptığınız içerik çalışmaları da markanız için aslında oldukça önemlidir. Başka internet siteleri üzerinde yapılan konuk yazar çalışmaları, internet sitenize farklı ve kaliteli sitelerden linkler almanızı sağlar. Dışarıdan ne kadar çok link alırsanız (sektörel ve sizinle ilgili olabilecek, kaliteli içerik yayını yapan internet siteleri), internet siteniz arama motorları nezdinde daha değerli olacaktır.

Sosyal faktör

Dijital pazarlamadaki en önemli kanallardan biri de şüphesiz sosyal mecralardır. Bu nedenle sosyal mecralar üzerinde bir içerik strateji oluşturmanız, düzenli olarak buralarda paylaşımlar yapmanız, takipçilerle olan etkileşiminizi artırmanız sosyal platformlar üzerinden aldığınız geri dönüşümleri zaman içerisinde artıracaktır.

Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız çalışmalar doğrudan satışa gitmeyebilir; ancak internet siteniz üzerinde trafik çekmeye başladığınızda, site üzerindeki içeriklerle ziyaretçileri satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Her şeyi bir araya getirin

Tüm bu temel unsurları ele aldıktan sonra bu çalışmaların hepsini bir araya getirmeniz gerekiyor. İçerik, SEO ve sosyal medya çalışmalarını tek başına yapmanız, çok da etkili olmayacaktır. Bu nedenle hepsini bir araya getirerek birbirini destekler hale getirmelisiniz.

İçerikler üreterek, sitenizin SEO’sunu güçlendirmeleri ve bu içerikleri de sosyal kanallarda paylaşarak etkileşiminizi artırmalısınız. Etkileşiminizi artırmanız durumunda arama sorgularında sosyal hesaplarınız da arama sorgularında görünebilir. Arama sorgularında ne kadar çok görünürseniz, organik olarak elde edeceğiniz trafik de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin