fbpx

Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır.

Tabii ki internet üzerindeki çalışmaların başarılı olabilmesi için de temelleri sağlam atılmış bir dijital pazarlama stratejisi olması gerekiyor. Pazarlama strateji geliştirmek için farklı etkenler üzerinde çalışmalar yapmak gerekiyor.

İyi bir strateji geliştirmek için “her şey dahil” konseptinden yola çıkılabilir. Buradaki amaç, tek bir ana dal üzerinde durmaktansa, dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün halinde ele alarak, internet sitesine trafik çekmeye çalışmak ve gelen bu trafiği geri dönüşüme çevirmek olacaktır.

Üç önemli alan

Dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde ciddi bir şekilde durulması gereken üç önemli alan bulunmakta. Bu alanları ayrı ayrı ele almak, dijital pazarlama çalışmalarınızın eksik kalmasına ya da yaptığınız çalışmaları yeterli bir şekilde desteklememenize neden olabilir. Çünkü bu üç alanın her biri birbiriyle bağlıdır.

    İçerik: Dijital pazarlamadaki en önemli konulardan biri de içeriktir. İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisiyle, internet sitenize trafik çekebilir, sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratabilir ve farklı kitlelere ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitesi üzerinde içerik çalışmaları yapmak hem sitenizin SEO’sunu hem de alan adı otoritesini güçlendirir. Bu açıdan arama motorları için de bir çalışma yapmış olursunuz. Organik arama sorgularında içeriklerinizin üst sıralarda çıkmasıyla sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

    SEO: İçerik çalışmaları sonrasında sitenizin SEO’sunu güçlendirmeniz mümkün. Bir e-ticaret sitesinin organik arama sorgularından trafik çekmesi oldukça önemlidir. Çünkü aksi takdirde trafik sağlamak için devamlı olarak Adwords ya da sosyal medya reklamlarına yatırım yapması gerekecektir ki bu da pazarlama bütçesini bir süre sonra zorlayabilir. Böyle bir sorunla yüzleşmemek için de içerik çalışmalarınızı artırarak, sitenizin SEO’sunu desteklemeniz gerekiyor.

    Sosyal medya: Dijital pazarlama çalışmalarınızın büyük bir bölümü sosyal mecralar üzerinde gerçekleşebilir. Gerek sosyal medya reklamları gerekse organik içeriklerle sosyal platformlar üzerinden etkileşim ve trafik sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de sosyal medya için de içerik üretmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra sosyal platformlardaki içerikleriniz de arama motorlarında indeksleniyor. Bu nedenle de sosyal içeriklerinizin de bir SEO değeri bulunuyor. Etkileşimi yüksek paylaşımlarınız arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir ve buradan da bir geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Temel: İnternet siteniz

Dijital pazarlama çalışmalarınızın temelini ise internet siteniz oluşturmakta. Pazarlama çalışmalarınızın dönüp dolaşıp gideceği yer internet siteniz olacaktır. yaptığınız çalışmalar sonrasında asıl amacınız internet siteniz üzerinden bir geri dönüşüm sağlamaktır. Bu nedenle de internet sitenizin temellerini çok sağlam oluşturmalısınız.

    Marka ve tasarım: İnternet siteniz müşterilerinizde ilk izlenimi iyi bir şekilde vermeli. Bu nedenle de markanızı onlara iyi bir şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra internet siteniz dükkanınızın vitrini olduğu için, bu ilk izlenimi verebilmesi için iyi bir tasarıma da sahip olması gerekecektir.

    Arama motoru uyumluluğu: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO bu konuda da çok önemli. Siteniz üzerindeki içeriklerin, ürün sayfalarının arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmış olması gerekmektedir. Arama motoru uyumluluğunun olmaması durumunda, organik arama sorgularından iyi sonuçlar alamayacağınız için, site trafiğiniz de düşük olacaktır.

    Geri dönüşüm optimizasyonu: Site üzerinde butonlar, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) sepet ve sepete ekleme butonları gibi, geri dönüşüm sağlayacak öğelerin de iyi bir şekilde yerleştirilmiş olması gerekiyor. Siteniz, gelen ziyaretçileri geri dönüşüme yönlendirebilmeli.

Site içi içerikler

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız içerik ve blog çalışmalarınız, yazının başında da değindiğimiz gibi hem trafik çekme konusunda size yardımcı olacaktır hem de etkileşim yaratarak farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Buradaki çalışmalarınız aynı zamanda sitenizin devamlı olarak güncellemenisini de sağlayacağı için arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

Site dışı içerikler

İnternet siteniz haricinde yaptığınız içerik çalışmaları da markanız için aslında oldukça önemlidir. Başka internet siteleri üzerinde yapılan konuk yazar çalışmaları, internet sitenize farklı ve kaliteli sitelerden linkler almanızı sağlar. Dışarıdan ne kadar çok link alırsanız (sektörel ve sizinle ilgili olabilecek, kaliteli içerik yayını yapan internet siteleri), internet siteniz arama motorları nezdinde daha değerli olacaktır.

Sosyal faktör

Dijital pazarlamadaki en önemli kanallardan biri de şüphesiz sosyal mecralardır. Bu nedenle sosyal mecralar üzerinde bir içerik strateji oluşturmanız, düzenli olarak buralarda paylaşımlar yapmanız, takipçilerle olan etkileşiminizi artırmanız sosyal platformlar üzerinden aldığınız geri dönüşümleri zaman içerisinde artıracaktır.

Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız çalışmalar doğrudan satışa gitmeyebilir; ancak internet siteniz üzerinde trafik çekmeye başladığınızda, site üzerindeki içeriklerle ziyaretçileri satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Her şeyi bir araya getirin

Tüm bu temel unsurları ele aldıktan sonra bu çalışmaların hepsini bir araya getirmeniz gerekiyor. İçerik, SEO ve sosyal medya çalışmalarını tek başına yapmanız, çok da etkili olmayacaktır. Bu nedenle hepsini bir araya getirerek birbirini destekler hale getirmelisiniz.

İçerikler üreterek, sitenizin SEO’sunu güçlendirmeleri ve bu içerikleri de sosyal kanallarda paylaşarak etkileşiminizi artırmalısınız. Etkileşiminizi artırmanız durumunda arama sorgularında sosyal hesaplarınız da arama sorgularında görünebilir. Arama sorgularında ne kadar çok görünürseniz, organik olarak elde edeceğiniz trafik de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan