Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki çalışmaların başarılı olabilmesi için de temelleri sağlam atılmış bir dijital pazarlama stratejisi olması gerekiyor. Pazarlama strateji geliştirmek için farklı etkenler üzerinde çalışmalar yapmak gerekiyor. İyi bir strateji geliştirmek için “her şey dahil” konseptinden yola çıkılabilir. Buradaki amaç, tek bir ana dal üzerinde durmaktansa, dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün halinde ele alarak, internet sitesine trafik çekmeye çalışmak ve gelen bu trafiği geri dönüşüme çevirmek olacaktır.

Üç önemli alan

Dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde ciddi bir şekilde durulması gereken üç önemli alan bulunmakta. Bu alanları ayrı ayrı ele almak, dijital pazarlama çalışmalarınızın eksik kalmasına ya da yaptığınız çalışmaları yeterli bir şekilde desteklememenize neden olabilir. Çünkü bu üç alanın her biri birbiriyle bağlıdır. İçerik: Dijital pazarlamadaki en önemli konulardan biri de içeriktir. İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisiyle, internet sitenize trafik çekebilir, sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratabilir ve farklı kitlelere ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitesi üzerinde içerik çalışmaları yapmak hem sitenizin SEO’sunu hem de alan adı otoritesini güçlendirir. Bu açıdan arama motorları için de bir çalışma yapmış olursunuz. Organik arama sorgularında içeriklerinizin üst sıralarda çıkmasıyla sitenize trafik sağlayabilirsiniz. SEO: İçerik çalışmaları sonrasında sitenizin SEO’sunu güçlendirmeniz mümkün. Bir e-ticaret sitesinin organik arama sorgularından trafik çekmesi oldukça önemlidir. Çünkü aksi takdirde trafik sağlamak için devamlı olarak Adwords ya da sosyal medya reklamlarına yatırım yapması gerekecektir ki bu da pazarlama bütçesini bir süre sonra zorlayabilir. Böyle bir sorunla yüzleşmemek için de içerik çalışmalarınızı artırarak, sitenizin SEO’sunu desteklemeniz gerekiyor. Sosyal medya: Dijital pazarlama çalışmalarınızın büyük bir bölümü sosyal mecralar üzerinde gerçekleşebilir. Gerek sosyal medya reklamları gerekse organik içeriklerle sosyal platformlar üzerinden etkileşim ve trafik sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de sosyal medya için de içerik üretmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra sosyal platformlardaki içerikleriniz de arama motorlarında indeksleniyor. Bu nedenle de sosyal içeriklerinizin de bir SEO değeri bulunuyor. Etkileşimi yüksek paylaşımlarınız arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir ve buradan da bir geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Temel: İnternet siteniz

Dijital pazarlama çalışmalarınızın temelini ise internet siteniz oluşturmakta. Pazarlama çalışmalarınızın dönüp dolaşıp gideceği yer internet siteniz olacaktır. yaptığınız çalışmalar sonrasında asıl amacınız internet siteniz üzerinden bir geri dönüşüm sağlamaktır. Bu nedenle de internet sitenizin temellerini çok sağlam oluşturmalısınız. Marka ve tasarım: İnternet siteniz müşterilerinizde ilk izlenimi iyi bir şekilde vermeli. Bu nedenle de markanızı onlara iyi bir şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra internet siteniz dükkanınızın vitrini olduğu için, bu ilk izlenimi verebilmesi için iyi bir tasarıma da sahip olması gerekecektir. Arama motoru uyumluluğu: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO bu konuda da çok önemli. Siteniz üzerindeki içeriklerin, ürün sayfalarının arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmış olması gerekmektedir. Arama motoru uyumluluğunun olmaması durumunda, organik arama sorgularından iyi sonuçlar alamayacağınız için, site trafiğiniz de düşük olacaktır. Geri dönüşüm optimizasyonu: Site üzerinde butonlar, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) sepet ve sepete ekleme butonları gibi, geri dönüşüm sağlayacak öğelerin de iyi bir şekilde yerleştirilmiş olması gerekiyor. Siteniz, gelen ziyaretçileri geri dönüşüme yönlendirebilmeli.

Site içi içerikler

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız içerik ve blog çalışmalarınız, yazının başında da değindiğimiz gibi hem trafik çekme konusunda size yardımcı olacaktır hem de etkileşim yaratarak farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar. Buradaki çalışmalarınız aynı zamanda sitenizin devamlı olarak güncellemenisini de sağlayacağı için arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

Site dışı içerikler

İnternet siteniz haricinde yaptığınız içerik çalışmaları da markanız için aslında oldukça önemlidir. Başka internet siteleri üzerinde yapılan konuk yazar çalışmaları, internet sitenize farklı ve kaliteli sitelerden linkler almanızı sağlar. Dışarıdan ne kadar çok link alırsanız (sektörel ve sizinle ilgili olabilecek, kaliteli içerik yayını yapan internet siteleri), internet siteniz arama motorları nezdinde daha değerli olacaktır.

Sosyal faktör

Dijital pazarlamadaki en önemli kanallardan biri de şüphesiz sosyal mecralardır. Bu nedenle sosyal mecralar üzerinde bir içerik strateji oluşturmanız, düzenli olarak buralarda paylaşımlar yapmanız, takipçilerle olan etkileşiminizi artırmanız sosyal platformlar üzerinden aldığınız geri dönüşümleri zaman içerisinde artıracaktır. Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız çalışmalar doğrudan satışa gitmeyebilir; ancak internet siteniz üzerinde trafik çekmeye başladığınızda, site üzerindeki içeriklerle ziyaretçileri satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Her şeyi bir araya getirin

Tüm bu temel unsurları ele aldıktan sonra bu çalışmaların hepsini bir araya getirmeniz gerekiyor. İçerik, SEO ve sosyal medya çalışmalarını tek başına yapmanız, çok da etkili olmayacaktır. Bu nedenle hepsini bir araya getirerek birbirini destekler hale getirmelisiniz. İçerikler üreterek, sitenizin SEO’sunu güçlendirmeleri ve bu içerikleri de sosyal kanallarda paylaşarak etkileşiminizi artırmalısınız. Etkileşiminizi artırmanız durumunda arama sorgularında sosyal hesaplarınız da arama sorgularında görünebilir. Arama sorgularında ne kadar çok görünürseniz, organik olarak elde edeceğiniz trafik de bir o kadar artacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?
Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor...
13 Aralık 2021
Markethinkers
E-İhracatta Vergilendirme Nasıl Yapılır?
E-İhracatta Vergilendirme Nasıl Yapılır?
İnternet üzerinden satış yaparak gelir elde etmek, her geçen gün daha çok kişi tarafından tercih edilmekte olan bir iş modeli. Tüketicilerin internet kullanım alışkanlıklarının daha köklü hâle gelmesinin ve yaşam şartlarının...
24 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın