Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül

9 Ağustos 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır.

Tabii ki internet üzerindeki çalışmaların başarılı olabilmesi için de temelleri sağlam atılmış bir dijital pazarlama stratejisi olması gerekiyor. Pazarlama strateji geliştirmek için farklı etkenler üzerinde çalışmalar yapmak gerekiyor.

İyi bir strateji geliştirmek için “her şey dahil” konseptinden yola çıkılabilir. Buradaki amaç, tek bir ana dal üzerinde durmaktansa, dijital pazarlama çalışmalarını bir bütün halinde ele alarak, internet sitesine trafik çekmeye çalışmak ve gelen bu trafiği geri dönüşüme çevirmek olacaktır.

Üç önemli alan

Dijital pazarlama çalışmalarında üzerinde ciddi bir şekilde durulması gereken üç önemli alan bulunmakta. Bu alanları ayrı ayrı ele almak, dijital pazarlama çalışmalarınızın eksik kalmasına ya da yaptığınız çalışmaları yeterli bir şekilde desteklememenize neden olabilir. Çünkü bu üç alanın her biri birbiriyle bağlıdır.

    İçerik: Dijital pazarlamadaki en önemli konulardan biri de içeriktir. İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisiyle, internet sitenize trafik çekebilir, sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratabilir ve farklı kitlelere ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitesi üzerinde içerik çalışmaları yapmak hem sitenizin SEO’sunu hem de alan adı otoritesini güçlendirir. Bu açıdan arama motorları için de bir çalışma yapmış olursunuz. Organik arama sorgularında içeriklerinizin üst sıralarda çıkmasıyla sitenize trafik sağlayabilirsiniz.

    SEO: İçerik çalışmaları sonrasında sitenizin SEO’sunu güçlendirmeniz mümkün. Bir e-ticaret sitesinin organik arama sorgularından trafik çekmesi oldukça önemlidir. Çünkü aksi takdirde trafik sağlamak için devamlı olarak Adwords ya da sosyal medya reklamlarına yatırım yapması gerekecektir ki bu da pazarlama bütçesini bir süre sonra zorlayabilir. Böyle bir sorunla yüzleşmemek için de içerik çalışmalarınızı artırarak, sitenizin SEO’sunu desteklemeniz gerekiyor.

    Sosyal medya: Dijital pazarlama çalışmalarınızın büyük bir bölümü sosyal mecralar üzerinde gerçekleşebilir. Gerek sosyal medya reklamları gerekse organik içeriklerle sosyal platformlar üzerinden etkileşim ve trafik sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de sosyal medya için de içerik üretmeniz gerekiyor. Bunun yanı sıra sosyal platformlardaki içerikleriniz de arama motorlarında indeksleniyor. Bu nedenle de sosyal içeriklerinizin de bir SEO değeri bulunuyor. Etkileşimi yüksek paylaşımlarınız arama sorgularında kullanıcıların karşısına çıkabilir ve buradan da bir geri dönüşüm sağlayabilirsiniz.

Temel: İnternet siteniz

Dijital pazarlama çalışmalarınızın temelini ise internet siteniz oluşturmakta. Pazarlama çalışmalarınızın dönüp dolaşıp gideceği yer internet siteniz olacaktır. yaptığınız çalışmalar sonrasında asıl amacınız internet siteniz üzerinden bir geri dönüşüm sağlamaktır. Bu nedenle de internet sitenizin temellerini çok sağlam oluşturmalısınız.

    Marka ve tasarım: İnternet siteniz müşterilerinizde ilk izlenimi iyi bir şekilde vermeli. Bu nedenle de markanızı onlara iyi bir şekilde yansıtmanız gerekiyor. Bunun yanı sıra internet siteniz dükkanınızın vitrini olduğu için, bu ilk izlenimi verebilmesi için iyi bir tasarıma da sahip olması gerekecektir.

    Arama motoru uyumluluğu: Yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO bu konuda da çok önemli. Siteniz üzerindeki içeriklerin, ürün sayfalarının arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmış olması gerekmektedir. Arama motoru uyumluluğunun olmaması durumunda, organik arama sorgularından iyi sonuçlar alamayacağınız için, site trafiğiniz de düşük olacaktır.

    Geri dönüşüm optimizasyonu: Site üzerinde butonlar, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) sepet ve sepete ekleme butonları gibi, geri dönüşüm sağlayacak öğelerin de iyi bir şekilde yerleştirilmiş olması gerekiyor. Siteniz, gelen ziyaretçileri geri dönüşüme yönlendirebilmeli.

Site içi içerikler

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız içerik ve blog çalışmalarınız, yazının başında da değindiğimiz gibi hem trafik çekme konusunda size yardımcı olacaktır hem de etkileşim yaratarak farklı kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Buradaki çalışmalarınız aynı zamanda sitenizin devamlı olarak güncellemenisini de sağlayacağı için arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

Site dışı içerikler

İnternet siteniz haricinde yaptığınız içerik çalışmaları da markanız için aslında oldukça önemlidir. Başka internet siteleri üzerinde yapılan konuk yazar çalışmaları, internet sitenize farklı ve kaliteli sitelerden linkler almanızı sağlar. Dışarıdan ne kadar çok link alırsanız (sektörel ve sizinle ilgili olabilecek, kaliteli içerik yayını yapan internet siteleri), internet siteniz arama motorları nezdinde daha değerli olacaktır.

Sosyal faktör

Dijital pazarlamadaki en önemli kanallardan biri de şüphesiz sosyal mecralardır. Bu nedenle sosyal mecralar üzerinde bir içerik strateji oluşturmanız, düzenli olarak buralarda paylaşımlar yapmanız, takipçilerle olan etkileşiminizi artırmanız sosyal platformlar üzerinden aldığınız geri dönüşümleri zaman içerisinde artıracaktır.

Sosyal mecralar üzerinden yaptığınız çalışmalar doğrudan satışa gitmeyebilir; ancak internet siteniz üzerinde trafik çekmeye başladığınızda, site üzerindeki içeriklerle ziyaretçileri satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Her şeyi bir araya getirin

Tüm bu temel unsurları ele aldıktan sonra bu çalışmaların hepsini bir araya getirmeniz gerekiyor. İçerik, SEO ve sosyal medya çalışmalarını tek başına yapmanız, çok da etkili olmayacaktır. Bu nedenle hepsini bir araya getirerek birbirini destekler hale getirmelisiniz.

İçerikler üreterek, sitenizin SEO’sunu güçlendirmeleri ve bu içerikleri de sosyal kanallarda paylaşarak etkileşiminizi artırmalısınız. Etkileşiminizi artırmanız durumunda arama sorgularında sosyal hesaplarınız da arama sorgularında görünebilir. Arama sorgularında ne kadar çok görünürseniz, organik olarak elde edeceğiniz trafik de bir o kadar artacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan