Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

20 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için, e-ticaret firmanız için en uygun olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak reklam türlerini de seçmeniz gerekir. Bu rehberimizde de internette en sık kullanılan reklam türleri ve bu reklamların ne tür özellikleri olduğunu ele alacağız.

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Banner (Display) reklamlar

İnternette en çok karşılaşılan reklam türlerinden biri banner (display) reklamlardır. Web siteleri üzerinde metin ve görsellerin beraber kullanıldığı, kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye yönlendirir ya da kullanıcılara bir fırsat sunan mesajlar içerirler.

Banner reklamlar ile farklı bir internet sitesi üzerinde, bu sitenin hedef kitlesine yönelik reklamlar sunabilirsiniz. Bu reklamlara tıklandığında kullanıcılar, belli bir varış ya da ürün sayfasına yönlendirilebilir. Banner reklamlar, remarketing çalışmaları ile yapıldığında geri dönüşümü artırdığı gibi reklamların da performansının artmasını sağlar.

İlgili rehber: Etkili display reklam hazırlama rehberi

İlgili rehber: Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Arama motoru pazarlama ve optimizasyonu (SEM & SEO)

Popüler reklam türleri arasında arama motoru pazarlama çalışmaları da yer almakta. Arama motorlarında yapılan arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlamayarak, arama motorları üzerinden web sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

SEM (Search Engine Marketing) çalışmaları arama motorları üzerinde yapılmaktadır. Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için, SEM çalışmalarında Adwords kampanyaları çoğunlukla kullanılmaktadır.

SEM ile beraber SEO çalışmaları yapmak da dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. SEO, SEM’den farklı olarak organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Web sitenizdeki blog çalışmaları, farklı sitelerdeki konuk yazar içerikleriniz, ürün ve varış sayfalarınız SEO ile desteklenerek, organik olarak trafik almanızı sağlar. SEM ise ücretli reklam kampanyalarıyla doğrudan arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olmaktadır.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya platformları, son yıllarda reklam verenlerin vazgeçemediği alanlar arasında yer alıyor. Sosyal medya üzerinde birçok farklı reklam türü bulunduğu gibi her sosyal mecranın sunduğu reklam modelleri ve özellikler de değişiklik gösterebiliyor.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

İnternet kullanıcılarının sosyal ağlarda uzun süre vakit geçirmeleri, bu mecraları reklam konusunda önemli bir alan haline getiriyor. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Bu mecraların reklam modellerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir, yeni hedef kitlelere ulaşabilir, ürün tanıtımları yapabilir, web sitenize yönlendirme trafiği çekebilir ya da sosyal medya hesabınıza yeni takipçiler çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Native reklamlar

Türkçe’de doğal reklamlar olarak da kullanılan native reklamlar, dışarıdan bakıldığında reklam olarak görünmeyen; ancak bir firma ya da ürünle ilgili tanıtımların yapıldığı içeriklerdir. Özellikle farklı yayıncılarla işbirliği yapılarak, markanın ürünlerinin tanıldığı içerikler native reklamlara örnek olarak gösterilebilir.

Bu içerikler genellikle “Sponsorlu” ya da “Reklam” ibaresiyle yayıncının web site üzerinde paylaşılırken, yayın akışını bozmadan, diğer içeriklerle beraber paylaşılır.

Bu tür içerikler doğal bir şekilde markanın tanıtımının yapılmasını sağlarken, farklı bir kişi tarafından ürünlerin değerlendirilmesiyle veya önerilmesiyle de sosyal kanıt yaratır. Native reklamlar hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

PPC (Tıklama başına maliyet) reklamlar

Reklam türleri arasında sık kullanılan modellerden biri de PPC’dir. Bu reklam türünde markalar, kullanıcılar reklamlarına tıkladıkları zaman ücret ödemektedirler. Bu reklamların tercih edilmesinin sebebi de reklam bütçesinin daha iyi yönetilmesini sağlarken, reklamla ilgili kişilere ulaşılmasını kolaylaştırıyor olmasıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Remarketing

Reklam türleri arasında en çok geri dönüş sağlayan modellerden biri de remarketing çalışmalarıdır. Bu reklamlar, herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılan kişilere, farklı mecralar (web siteleri, sosyal ağlar vb.) üzerinde kullanıcıları siteniz üzerindeki eylemlerle ilgili olabilecek reklamların gösterilmesi prensibine dayanmakta.

Bir kullanıcı web sitenizden ayrıldıktan sonra, geçtikleri eylemlere göre ona fırsatlar sunmak, indirim kuponu ve benzeri içerikleri sunmak, kullanıcının siteye tekrar dönme ihtimalini artırdığı için, geri dönüşümlerinizi artırmada bu reklamların önemi büyüktür.

Aynı zamanda “retargeting” olarak da bilinen bu reklam hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama

Son yıllarda popülerliği daha da artan reklam türleri arasında influencer pazarlama çalışmaları da yer almakta. Sosyal ağlarda aktif bir şekilde yer alan, tanınmış kişi ya da hesaplarla içerik ortaklığı ya da reklam anlaşmaları yaparak, bu hesapların kitlelerine yönelik reklam ve tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Özellikle Instagram ve Youtube üzerinde influencer pazarlama çalışmaları yoğun bir şekilde yapıldığı gibi bu mecralar üzerinden alınan geri dönüşümler de daha fazladır. Ürün tanıtımları, marka bilinirliği ya da yönlendirme trafiği için bu pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Video reklamlar

Reklam türleri arasında videolar da son dönemlerde oldukça yaygınlaşmaya başladı. Kullanıcıların video içeriklerle daha fazla etkileşime geçmesi ve bu içeriklerin onların daha fazla ilgisini çekmesi, video reklamların da geri dönüşümlerini artırmaya başladı.

İlgili rehber: Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter

Video reklamlar birçok farklı alanda ve mecrada kullanılabildiği için de geniş bir kullanım ve dağıtım alanına sahip. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Vimeo, display reklamlar gibi farklı kanallar üzerinden videolar ile tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Video reklamlarda, ürün tanıtımları yapabilir, kutu açılımı ya da ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak indirim duyuruları ya da kampanya tanıtımları için de video içeriklerden yararlanarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan