Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için, e-ticaret firmanız için en uygun olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak reklam türlerini de seçmeniz gerekir. Bu rehberimizde de internette en sık kullanılan reklam türleri ve bu reklamların ne tür özellikleri olduğunu ele alacağız.

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Banner (Display) reklamlar

İnternette en çok karşılaşılan reklam türlerinden biri banner (display) reklamlardır. Web siteleri üzerinde metin ve görsellerin beraber kullanıldığı, kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye yönlendirir ya da kullanıcılara bir fırsat sunan mesajlar içerirler.

Banner reklamlar ile farklı bir internet sitesi üzerinde, bu sitenin hedef kitlesine yönelik reklamlar sunabilirsiniz. Bu reklamlara tıklandığında kullanıcılar, belli bir varış ya da ürün sayfasına yönlendirilebilir. Banner reklamlar, remarketing çalışmaları ile yapıldığında geri dönüşümü artırdığı gibi reklamların da performansının artmasını sağlar.

İlgili rehber: Etkili display reklam hazırlama rehberi

İlgili rehber: Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Arama motoru pazarlama ve optimizasyonu (SEM & SEO)

Popüler reklam türleri arasında arama motoru pazarlama çalışmaları da yer almakta. Arama motorlarında yapılan arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlamayarak, arama motorları üzerinden web sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

SEM (Search Engine Marketing) çalışmaları arama motorları üzerinde yapılmaktadır. Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için, SEM çalışmalarında Adwords kampanyaları çoğunlukla kullanılmaktadır.

SEM ile beraber SEO çalışmaları yapmak da dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. SEO, SEM’den farklı olarak organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Web sitenizdeki blog çalışmaları, farklı sitelerdeki konuk yazar içerikleriniz, ürün ve varış sayfalarınız SEO ile desteklenerek, organik olarak trafik almanızı sağlar. SEM ise ücretli reklam kampanyalarıyla doğrudan arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olmaktadır.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya platformları, son yıllarda reklam verenlerin vazgeçemediği alanlar arasında yer alıyor. Sosyal medya üzerinde birçok farklı reklam türü bulunduğu gibi her sosyal mecranın sunduğu reklam modelleri ve özellikler de değişiklik gösterebiliyor.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

İnternet kullanıcılarının sosyal ağlarda uzun süre vakit geçirmeleri, bu mecraları reklam konusunda önemli bir alan haline getiriyor. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Bu mecraların reklam modellerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir, yeni hedef kitlelere ulaşabilir, ürün tanıtımları yapabilir, web sitenize yönlendirme trafiği çekebilir ya da sosyal medya hesabınıza yeni takipçiler çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Native reklamlar

Türkçe’de doğal reklamlar olarak da kullanılan native reklamlar, dışarıdan bakıldığında reklam olarak görünmeyen; ancak bir firma ya da ürünle ilgili tanıtımların yapıldığı içeriklerdir. Özellikle farklı yayıncılarla işbirliği yapılarak, markanın ürünlerinin tanıldığı içerikler native reklamlara örnek olarak gösterilebilir.

Bu içerikler genellikle “Sponsorlu” ya da “Reklam” ibaresiyle yayıncının web site üzerinde paylaşılırken, yayın akışını bozmadan, diğer içeriklerle beraber paylaşılır.

Bu tür içerikler doğal bir şekilde markanın tanıtımının yapılmasını sağlarken, farklı bir kişi tarafından ürünlerin değerlendirilmesiyle veya önerilmesiyle de sosyal kanıt yaratır. Native reklamlar hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

PPC (Tıklama başına maliyet) reklamlar

Reklam türleri arasında sık kullanılan modellerden biri de PPC’dir. Bu reklam türünde markalar, kullanıcılar reklamlarına tıkladıkları zaman ücret ödemektedirler. Bu reklamların tercih edilmesinin sebebi de reklam bütçesinin daha iyi yönetilmesini sağlarken, reklamla ilgili kişilere ulaşılmasını kolaylaştırıyor olmasıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Remarketing

Reklam türleri arasında en çok geri dönüş sağlayan modellerden biri de remarketing çalışmalarıdır. Bu reklamlar, herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılan kişilere, farklı mecralar (web siteleri, sosyal ağlar vb.) üzerinde kullanıcıları siteniz üzerindeki eylemlerle ilgili olabilecek reklamların gösterilmesi prensibine dayanmakta.

Bir kullanıcı web sitenizden ayrıldıktan sonra, geçtikleri eylemlere göre ona fırsatlar sunmak, indirim kuponu ve benzeri içerikleri sunmak, kullanıcının siteye tekrar dönme ihtimalini artırdığı için, geri dönüşümlerinizi artırmada bu reklamların önemi büyüktür.

Aynı zamanda “retargeting” olarak da bilinen bu reklam hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama

Son yıllarda popülerliği daha da artan reklam türleri arasında influencer pazarlama çalışmaları da yer almakta. Sosyal ağlarda aktif bir şekilde yer alan, tanınmış kişi ya da hesaplarla içerik ortaklığı ya da reklam anlaşmaları yaparak, bu hesapların kitlelerine yönelik reklam ve tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Özellikle Instagram ve Youtube üzerinde influencer pazarlama çalışmaları yoğun bir şekilde yapıldığı gibi bu mecralar üzerinden alınan geri dönüşümler de daha fazladır. Ürün tanıtımları, marka bilinirliği ya da yönlendirme trafiği için bu pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Video reklamlar

Reklam türleri arasında videolar da son dönemlerde oldukça yaygınlaşmaya başladı. Kullanıcıların video içeriklerle daha fazla etkileşime geçmesi ve bu içeriklerin onların daha fazla ilgisini çekmesi, video reklamların da geri dönüşümlerini artırmaya başladı.

İlgili rehber: Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter

Video reklamlar birçok farklı alanda ve mecrada kullanılabildiği için de geniş bir kullanım ve dağıtım alanına sahip. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Vimeo, display reklamlar gibi farklı kanallar üzerinden videolar ile tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Video reklamlarda, ürün tanıtımları yapabilir, kutu açılımı ya da ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak indirim duyuruları ya da kampanya tanıtımları için de video içeriklerden yararlanarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
Headless E-Commerce Nedir? Özellikleri Nelerdir?
İnternet ortamını ve dijital dünyayı en efektif biçimde zenginleştiren öğelerden biri hiç şüphesiz e-ticaret siteleridir. Hem dijital araçların kullanılması hem de sonuç olarak elle tutulabilir, fiziksel bir nesneye sahip olunması,...
14 Mayıs 2021
Markethinkers