Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri

20 Ağustos 2019
Sinan Oypan

E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için, e-ticaret firmanız için en uygun olan ve size en çok geri dönüşüm sağlayacak reklam türlerini de seçmeniz gerekir. Bu rehberimizde de internette en sık kullanılan reklam türleri ve bu reklamların ne tür özellikleri olduğunu ele alacağız.

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Banner (Display) reklamlar

İnternette en çok karşılaşılan reklam türlerinden biri banner (display) reklamlardır. Web siteleri üzerinde metin ve görsellerin beraber kullanıldığı, kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye yönlendirir ya da kullanıcılara bir fırsat sunan mesajlar içerirler.

Banner reklamlar ile farklı bir internet sitesi üzerinde, bu sitenin hedef kitlesine yönelik reklamlar sunabilirsiniz. Bu reklamlara tıklandığında kullanıcılar, belli bir varış ya da ürün sayfasına yönlendirilebilir. Banner reklamlar, remarketing çalışmaları ile yapıldığında geri dönüşümü artırdığı gibi reklamların da performansının artmasını sağlar.

İlgili rehber: Etkili display reklam hazırlama rehberi

İlgili rehber: Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar

Arama motoru pazarlama ve optimizasyonu (SEM & SEO)

Popüler reklam türleri arasında arama motoru pazarlama çalışmaları da yer almakta. Arama motorlarında yapılan arama sorgularına yönelik reklam kampanyaları hazırlamayarak, arama motorları üzerinden web sitenize trafik çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

SEM (Search Engine Marketing) çalışmaları arama motorları üzerinde yapılmaktadır. Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru Google olduğu için, SEM çalışmalarında Adwords kampanyaları çoğunlukla kullanılmaktadır.

SEM ile beraber SEO çalışmaları yapmak da dijital pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. SEO, SEM’den farklı olarak organik olarak trafik almanıza yardımcı olur. Web sitenizdeki blog çalışmaları, farklı sitelerdeki konuk yazar içerikleriniz, ürün ve varış sayfalarınız SEO ile desteklenerek, organik olarak trafik almanızı sağlar. SEM ise ücretli reklam kampanyalarıyla doğrudan arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olmaktadır.

İlgili rehber: Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya platformları, son yıllarda reklam verenlerin vazgeçemediği alanlar arasında yer alıyor. Sosyal medya üzerinde birçok farklı reklam türü bulunduğu gibi her sosyal mecranın sunduğu reklam modelleri ve özellikler de değişiklik gösterebiliyor.

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

İlgili rehber: Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları

İnternet kullanıcılarının sosyal ağlarda uzun süre vakit geçirmeleri, bu mecraları reklam konusunda önemli bir alan haline getiriyor. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Bu mecraların reklam modellerinden yararlanarak, marka bilinirliğinizi artırabilir, yeni hedef kitlelere ulaşabilir, ürün tanıtımları yapabilir, web sitenize yönlendirme trafiği çekebilir ya da sosyal medya hesabınıza yeni takipçiler çekebilirsiniz.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

Native reklamlar

Türkçe’de doğal reklamlar olarak da kullanılan native reklamlar, dışarıdan bakıldığında reklam olarak görünmeyen; ancak bir firma ya da ürünle ilgili tanıtımların yapıldığı içeriklerdir. Özellikle farklı yayıncılarla işbirliği yapılarak, markanın ürünlerinin tanıldığı içerikler native reklamlara örnek olarak gösterilebilir.

Bu içerikler genellikle “Sponsorlu” ya da “Reklam” ibaresiyle yayıncının web site üzerinde paylaşılırken, yayın akışını bozmadan, diğer içeriklerle beraber paylaşılır.

Bu tür içerikler doğal bir şekilde markanın tanıtımının yapılmasını sağlarken, farklı bir kişi tarafından ürünlerin değerlendirilmesiyle veya önerilmesiyle de sosyal kanıt yaratır. Native reklamlar hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

PPC (Tıklama başına maliyet) reklamlar

Reklam türleri arasında sık kullanılan modellerden biri de PPC’dir. Bu reklam türünde markalar, kullanıcılar reklamlarına tıkladıkları zaman ücret ödemektedirler. Bu reklamların tercih edilmesinin sebebi de reklam bütçesinin daha iyi yönetilmesini sağlarken, reklamla ilgili kişilere ulaşılmasını kolaylaştırıyor olmasıdır.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Remarketing

Reklam türleri arasında en çok geri dönüş sağlayan modellerden biri de remarketing çalışmalarıdır. Bu reklamlar, herhangi bir sebeple web sitenizden ayrılan kişilere, farklı mecralar (web siteleri, sosyal ağlar vb.) üzerinde kullanıcıları siteniz üzerindeki eylemlerle ilgili olabilecek reklamların gösterilmesi prensibine dayanmakta.

Bir kullanıcı web sitenizden ayrıldıktan sonra, geçtikleri eylemlere göre ona fırsatlar sunmak, indirim kuponu ve benzeri içerikleri sunmak, kullanıcının siteye tekrar dönme ihtimalini artırdığı için, geri dönüşümlerinizi artırmada bu reklamların önemi büyüktür.

Aynı zamanda “retargeting” olarak da bilinen bu reklam hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama

Son yıllarda popülerliği daha da artan reklam türleri arasında influencer pazarlama çalışmaları da yer almakta. Sosyal ağlarda aktif bir şekilde yer alan, tanınmış kişi ya da hesaplarla içerik ortaklığı ya da reklam anlaşmaları yaparak, bu hesapların kitlelerine yönelik reklam ve tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Özellikle Instagram ve Youtube üzerinde influencer pazarlama çalışmaları yoğun bir şekilde yapıldığı gibi bu mecralar üzerinden alınan geri dönüşümler de daha fazladır. Ürün tanıtımları, marka bilinirliği ya da yönlendirme trafiği için bu pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Video reklamlar

Reklam türleri arasında videolar da son dönemlerde oldukça yaygınlaşmaya başladı. Kullanıcıların video içeriklerle daha fazla etkileşime geçmesi ve bu içeriklerin onların daha fazla ilgisini çekmesi, video reklamların da geri dönüşümlerini artırmaya başladı.

İlgili rehber: Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter

Video reklamlar birçok farklı alanda ve mecrada kullanılabildiği için de geniş bir kullanım ve dağıtım alanına sahip. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Vimeo, display reklamlar gibi farklı kanallar üzerinden videolar ile tüketicilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler

Video reklamlarda, ürün tanıtımları yapabilir, kutu açılımı ya da ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak indirim duyuruları ya da kampanya tanıtımları için de video içeriklerden yararlanarak, tüketicilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan