fbpx

Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yanlış bilinen birçok bilgi de bulunuyor. Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler üzerinde duruyor olacağız.

“Dijital pazarlama tek başına yeterlidir”

Dijital pazarlama önemli olsa da genel olarak pazarlama çalışmalarına dahil edilmesi gerekir. Tek başına dijital pazarlama yeterli olmayabilir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı diğer pazarlama çalışmalarınızla desteklemelisiniz. Tek başına dijital pazarlama çalışmaları yeterli olmayacaktır.

“İçerik pazarlama çok da önemli değil”

Sanılanın aksine içerik pazarlama çalışmaları dijital pazarlamada önemli bir role sahiptir. Dijital pazarlama çalışmalarını destekleyebilmek için siteniz üzerinde ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız işlerle ilgili kaliteli içeriklerin olması gerekir. Düzenli olarak kaliteli içerik pazarlama çalışmaları yapmak hem sitenizin arama motorlarındaki sayfa değerini artırır hem de tüketicilerle etkileşime geçmek için markanızla ilgili içeriklerin oluşturulmasına yardımcı olur.

İlgi çekici içerikler üretmek, takipçilerinizin markanızla etkileşime geçmesini, içeriklerinizi paylaşarak kulaktan kulağa pazarlamaya katkıda bulunmalarını sağlar.

“Tek bir sosyal medya hesabı yeterli”

Günümüzde internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlar sosyal mecralar. Farklı sosyal platformlar üzerinde farklı hedef kitlelerin bulunuyor oluşu da tek bir sosyal mecrayı markalar için yeterli kılmıyor. Tüm mecralarda yer alma fikri özellikle küçük firmalar için zor olsa da, etkileşim ve kullanıcı sayıları yüksek olan ve markanın hedef kitlesinin yer aldığı birden fazla sosyal mecrada yer almak, sosyal medya pazarlama konusunda daha verimli çalışmaların yapılmasına olanak tanır.

“Kişiselleştirme yapmak gereksiz”

Dijital pazarlama çalışmalarında kişiselleştirme çalışmaları yapmak birkaç yıl öncesine kadar pek de kolay değildi; ancak günümüzde doğru yazılımlar ve araçlarla dijital pazarlama çalışmalarında da kullanıcılara daha kişisel mesajlar yönlendirmek mümkün. Kişiselleştirme yapmak firmaları rakiplerinden bir adım öteye çıkartabilecek bir özellik. Günümüzde online alışveriş yapan ya da yapmayı düşünen kişisel, kendilerine daha kişisel öneriler yapılmasını beklemekteler ve bu sebeple de kişiselleştirilmiş reklam ve fırsatlar online alışveriş yapanların daha çok ilgisini çeker.

“SEO tek seferlik bir çalışmadır”

Yanlış bilinenlerden biri de SEO çalışmalarının tek seferlik yapılan çalışmalar olarak düşünülmesi. Birçok firma sitenin kurulumunda yapılan SEO uygulamalarının yeterli olacağını düşünür; ancak işin aslı pek de öyle değil. SEO devamlı olarak geliştirilmesi gereken bir uygulamadır ve site üzerinde dönemsel olarak değişikliklerin yapılması, yeni sayfalar üzerinde farklı SEO uygulamalarının yapılması, iç ve dış yönlendirme linklerinin takibinin yapılması gerekir. Tek seferlik SEO belli bir süre sitenizin sayfa değerini yükseltir; ancak devamlılığı olmadığında pek de etkisi olmaz.

”Rekabetim internet ortamında değil; o yüzden bu çalışmaları yapmama gerek yok”

Özellikle fiziki mağazalar internet üzerinde varlık göstermekte zorlanabiliyor. Rekabetin internet ortamında olmadığını düşünmeleri nedeniyle kendileri de dijital pazarlama çalışmaları yapmıyorlar. Ancak bu durumda online varlık gösteren ve dijital pazarlama çalışmaları yapan firmalar, sektörde öncü olarak, internet üzerinden bu ürünleri arayan kişilere ulaşma fırsatını bulabilirler. Bu sebeple de işiniz fiziksel ya da online fark etmeksizin dijital ortamda yer almak size avantajlar sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers