Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

29 Eylül 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yanlış bilinen birçok bilgi de bulunuyor. Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler üzerinde duruyor olacağız.

“Dijital pazarlama tek başına yeterlidir”

Dijital pazarlama önemli olsa da genel olarak pazarlama çalışmalarına dahil edilmesi gerekir. Tek başına dijital pazarlama yeterli olmayabilir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı diğer pazarlama çalışmalarınızla desteklemelisiniz. Tek başına dijital pazarlama çalışmaları yeterli olmayacaktır.

“İçerik pazarlama çok da önemli değil”

Sanılanın aksine içerik pazarlama çalışmaları dijital pazarlamada önemli bir role sahiptir. Dijital pazarlama çalışmalarını destekleyebilmek için siteniz üzerinde ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız işlerle ilgili kaliteli içeriklerin olması gerekir. Düzenli olarak kaliteli içerik pazarlama çalışmaları yapmak hem sitenizin arama motorlarındaki sayfa değerini artırır hem de tüketicilerle etkileşime geçmek için markanızla ilgili içeriklerin oluşturulmasına yardımcı olur.

İlgi çekici içerikler üretmek, takipçilerinizin markanızla etkileşime geçmesini, içeriklerinizi paylaşarak kulaktan kulağa pazarlamaya katkıda bulunmalarını sağlar.

“Tek bir sosyal medya hesabı yeterli”

Günümüzde internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlar sosyal mecralar. Farklı sosyal platformlar üzerinde farklı hedef kitlelerin bulunuyor oluşu da tek bir sosyal mecrayı markalar için yeterli kılmıyor. Tüm mecralarda yer alma fikri özellikle küçük firmalar için zor olsa da, etkileşim ve kullanıcı sayıları yüksek olan ve markanın hedef kitlesinin yer aldığı birden fazla sosyal mecrada yer almak, sosyal medya pazarlama konusunda daha verimli çalışmaların yapılmasına olanak tanır.

“Kişiselleştirme yapmak gereksiz”

Dijital pazarlama çalışmalarında kişiselleştirme çalışmaları yapmak birkaç yıl öncesine kadar pek de kolay değildi; ancak günümüzde doğru yazılımlar ve araçlarla dijital pazarlama çalışmalarında da kullanıcılara daha kişisel mesajlar yönlendirmek mümkün. Kişiselleştirme yapmak firmaları rakiplerinden bir adım öteye çıkartabilecek bir özellik. Günümüzde online alışveriş yapan ya da yapmayı düşünen kişisel, kendilerine daha kişisel öneriler yapılmasını beklemekteler ve bu sebeple de kişiselleştirilmiş reklam ve fırsatlar online alışveriş yapanların daha çok ilgisini çeker.

“SEO tek seferlik bir çalışmadır”

Yanlış bilinenlerden biri de SEO çalışmalarının tek seferlik yapılan çalışmalar olarak düşünülmesi. Birçok firma sitenin kurulumunda yapılan SEO uygulamalarının yeterli olacağını düşünür; ancak işin aslı pek de öyle değil. SEO devamlı olarak geliştirilmesi gereken bir uygulamadır ve site üzerinde dönemsel olarak değişikliklerin yapılması, yeni sayfalar üzerinde farklı SEO uygulamalarının yapılması, iç ve dış yönlendirme linklerinin takibinin yapılması gerekir. Tek seferlik SEO belli bir süre sitenizin sayfa değerini yükseltir; ancak devamlılığı olmadığında pek de etkisi olmaz.

”Rekabetim internet ortamında değil; o yüzden bu çalışmaları yapmama gerek yok”

Özellikle fiziki mağazalar internet üzerinde varlık göstermekte zorlanabiliyor. Rekabetin internet ortamında olmadığını düşünmeleri nedeniyle kendileri de dijital pazarlama çalışmaları yapmıyorlar. Ancak bu durumda online varlık gösteren ve dijital pazarlama çalışmaları yapan firmalar, sektörde öncü olarak, internet üzerinden bu ürünleri arayan kişilere ulaşma fırsatını bulabilirler. Bu sebeple de işiniz fiziksel ya da online fark etmeksizin dijital ortamda yer almak size avantajlar sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi