Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yanlış bilinen birçok bilgi de bulunuyor. Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler üzerinde duruyor olacağız.

“Dijital pazarlama tek başına yeterlidir”

Dijital pazarlama önemli olsa da genel olarak pazarlama çalışmalarına dahil edilmesi gerekir. Tek başına dijital pazarlama yeterli olmayabilir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı diğer pazarlama çalışmalarınızla desteklemelisiniz. Tek başına dijital pazarlama çalışmaları yeterli olmayacaktır.

“İçerik pazarlama çok da önemli değil”

Sanılanın aksine içerik pazarlama çalışmaları dijital pazarlamada önemli bir role sahiptir. Dijital pazarlama çalışmalarını destekleyebilmek için siteniz üzerinde ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız işlerle ilgili kaliteli içeriklerin olması gerekir. Düzenli olarak kaliteli içerik pazarlama çalışmaları yapmak hem sitenizin arama motorlarındaki sayfa değerini artırır hem de tüketicilerle etkileşime geçmek için markanızla ilgili içeriklerin oluşturulmasına yardımcı olur.

İlgi çekici içerikler üretmek, takipçilerinizin markanızla etkileşime geçmesini, içeriklerinizi paylaşarak kulaktan kulağa pazarlamaya katkıda bulunmalarını sağlar.

“Tek bir sosyal medya hesabı yeterli”

Günümüzde internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlar sosyal mecralar. Farklı sosyal platformlar üzerinde farklı hedef kitlelerin bulunuyor oluşu da tek bir sosyal mecrayı markalar için yeterli kılmıyor. Tüm mecralarda yer alma fikri özellikle küçük firmalar için zor olsa da, etkileşim ve kullanıcı sayıları yüksek olan ve markanın hedef kitlesinin yer aldığı birden fazla sosyal mecrada yer almak, sosyal medya pazarlama konusunda daha verimli çalışmaların yapılmasına olanak tanır.

“Kişiselleştirme yapmak gereksiz”

Dijital pazarlama çalışmalarında kişiselleştirme çalışmaları yapmak birkaç yıl öncesine kadar pek de kolay değildi; ancak günümüzde doğru yazılımlar ve araçlarla dijital pazarlama çalışmalarında da kullanıcılara daha kişisel mesajlar yönlendirmek mümkün. Kişiselleştirme yapmak firmaları rakiplerinden bir adım öteye çıkartabilecek bir özellik. Günümüzde online alışveriş yapan ya da yapmayı düşünen kişisel, kendilerine daha kişisel öneriler yapılmasını beklemekteler ve bu sebeple de kişiselleştirilmiş reklam ve fırsatlar online alışveriş yapanların daha çok ilgisini çeker.

“SEO tek seferlik bir çalışmadır”

Yanlış bilinenlerden biri de SEO çalışmalarının tek seferlik yapılan çalışmalar olarak düşünülmesi. Birçok firma sitenin kurulumunda yapılan SEO uygulamalarının yeterli olacağını düşünür; ancak işin aslı pek de öyle değil. SEO devamlı olarak geliştirilmesi gereken bir uygulamadır ve site üzerinde dönemsel olarak değişikliklerin yapılması, yeni sayfalar üzerinde farklı SEO uygulamalarının yapılması, iç ve dış yönlendirme linklerinin takibinin yapılması gerekir. Tek seferlik SEO belli bir süre sitenizin sayfa değerini yükseltir; ancak devamlılığı olmadığında pek de etkisi olmaz.

”Rekabetim internet ortamında değil; o yüzden bu çalışmaları yapmama gerek yok”

Özellikle fiziki mağazalar internet üzerinde varlık göstermekte zorlanabiliyor. Rekabetin internet ortamında olmadığını düşünmeleri nedeniyle kendileri de dijital pazarlama çalışmaları yapmıyorlar. Ancak bu durumda online varlık gösteren ve dijital pazarlama çalışmaları yapan firmalar, sektörde öncü olarak, internet üzerinden bu ürünleri arayan kişilere ulaşma fırsatını bulabilirler. Bu sebeple de işiniz fiziksel ya da online fark etmeksizin dijital ortamda yer almak size avantajlar sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Markethinkers
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Markethinkers
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın