fbpx

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama çalışmalarını yapıyorsanız, hem işi doğru yönetemeyebilir hem de doğru çalışmaları yapamayabilirsiniz. Bu çalışmaları etkili bir şekilde yapabilmek için ya şirket içerisinde bir ekip oluşturmanız ya da bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu süreçte bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı konulara dikkat etmenizde yarar var.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanızın temel sebepleri ne?

Körü körüne bir ajansla çalışmaya başlamadan önce neden böyle bir hizmete ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenizde yarar var. Pazarlama çalışmalarını kendiniz yapamıyor oluşunuz, bu çalışmaların dinamiklerine hakim olmamak ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak bu sebepler arasında yer alabilir.

Bu hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu bildiğinizde, ajans görüşmelerinizde ihtiyaçlarınızı daha iyi anlatmanıza da yardımcı olacaktır ve böylelikle daha doğru stratejiler oluşturulacaktır.

Ne kadar sürede sonuçlar almaya başlayacağınızı öğrenin

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce, sizin için yapılacak olan çalışmaların ne kadar sürede sonuç vermeye başlayacağını da öğrenmenizde yarar var. Tabii ki her çalışma, farklı firmalar için farklı sonuçlar getirir ve bunun için gereken zaman da değişiklik gösterebilir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Reklam çalışmaları hızlı sonuçlar verirken, marka bilinirliğini artıracak içerik ve SEO çalışmaları sonuç alabilmek için daha uzun süre gerektirir. Bu nedenle de çalışacağınız ajansa, yapılacak olan çalışmaların ortalama olarak ne kadar bir sürede sonuç getirmeye başlayacağını da sormanız gerekir.

Size özel stratejiler geliştirecekler mi?

Öğrenmeniz gereken konulardan biri de ajansın size özel bir strateji geliştireceği mi yoksa standart bir planla mı ilerleyeceği olacaktır. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılmaktadır ve bunlar standart haline gelmiştir; ancak verimli sonuçlar alabilmek için markanın ihtiyacına özel çözümler üretmek gerekmektedir. Bu sebeple de dijital pazarlama ajansı ile görüşürken özellikle sizin için ne gibi çalışmalar yapacaklarını sormanızda yarar var. Böylelikle standart bir hizmet almamış olur ve böylece de yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken soracağınız sorulardan biri de raporlamaların nasıl ve ne sıklıkta yapılacağıdır. Dijital pazarlama çalışmalarının tümü ölçümlenebilir ve takip edilebilir olduğu için bu çalışmaların geri dönüşümleri analiz edilebilir. Bu veriler doğrultusunda da yapılan çalışmaların performansı analiz edilebilir.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Ajansı hangi metriklerin takibinin yapılacağını ve bu metriklerin nasıl analiz edilerek raporlanacağını sormanız önemlidir. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde de genel analizlerle performans analizleri yapılması bir hayli önemlidir. Raporlamaların sunulmaması, yatırım getirisini de takip edememenize neden olacağı için bu konu özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

Size hangi hizmetleri sunabilecekler?

Dijital pazarlama alanında e-posta, içerik, sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra online reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimi ile kurgularının yapımı gibi işler de devreye girmektedir. Bu noktada tüm çalışmalardan yararlanmak kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi sunsa da tüm çalışmaları planınıza dahil etmek ilk etapta bütçeyi ciddi şekilde artırabilir. Bunun yanı sıra ajansların tümü bu hizmetleri size de sağlayamayabilir.

Ajansın sunacağı hizmetleri öğrenmeniz ve bu süreçte de sizin için doğru pazarlama yöntemleri olduğunu da sorgulamanız, pazarlama planınızın verimliliği için bir hayli önemlidir.

Hangi firmalarla çalıştıklarını sorun

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce hangi firmalarla çalıştıklarını da öğrenebilirsiniz. Böylelikle referanslarını öğrenmiş olur ve onların çalıştıkları firmaları takip ederek, ajansın nasıl işler ortaya koyduğunu da görebilirsiniz.

Şirketin referanslarının olması, sektörde iyi işler yaptıklarını göstereceği gibi şirketin büyüklüğünü anlamanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle sizin de içinde bulunduğunuz sektörde referanslarının olması iyi olacaktır; çünkü sektöre hakim olmaları sizin için daha doğru stratejiler geliştirmelerine de yardımcı olur.

Gizlilik anlaşması yapın

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de gizlilik sözleşmesidir. Bunun sebebi ise ajans ile yaptığınız çalışmaların, sadece projede yer alan kişiler tarafınca bilinmesini sağlamaktır. Pazarlama çalışmalarınız sonucunda, ajans size ne kadar trafik yönlendiriliğini, geri dönüşüm oranlarını, bu çalışmaların satışlara etkilerini takip edebilmektedir. Bu bilgilerin gizliliğini sağlamak adına, gizlilik sözleşmesi yapmanız, hem sizin hem de ajansın güvenilirliğini korumak adına önemlidir. Bu bilgilerin dışarıda paylaşılması, şirketinizle ilgili pazarlama verilerinin paylaşılması anlamına geleceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan