Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama çalışmalarını yapıyorsanız, hem işi doğru yönetemeyebilir hem de doğru çalışmaları yapamayabilirsiniz. Bu çalışmaları etkili bir şekilde yapabilmek için ya şirket içerisinde bir ekip oluşturmanız ya da bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu süreçte bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı konulara dikkat etmenizde yarar var.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanızın temel sebepleri ne?

Körü körüne bir ajansla çalışmaya başlamadan önce neden böyle bir hizmete ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenizde yarar var. Pazarlama çalışmalarını kendiniz yapamıyor oluşunuz, bu çalışmaların dinamiklerine hakim olmamak ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak bu sebepler arasında yer alabilir.

Bu hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu bildiğinizde, ajans görüşmelerinizde ihtiyaçlarınızı daha iyi anlatmanıza da yardımcı olacaktır ve böylelikle daha doğru stratejiler oluşturulacaktır.

Ne kadar sürede sonuçlar almaya başlayacağınızı öğrenin

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce, sizin için yapılacak olan çalışmaların ne kadar sürede sonuç vermeye başlayacağını da öğrenmenizde yarar var. Tabii ki her çalışma, farklı firmalar için farklı sonuçlar getirir ve bunun için gereken zaman da değişiklik gösterebilir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Reklam çalışmaları hızlı sonuçlar verirken, marka bilinirliğini artıracak içerik ve SEO çalışmaları sonuç alabilmek için daha uzun süre gerektirir. Bu nedenle de çalışacağınız ajansa, yapılacak olan çalışmaların ortalama olarak ne kadar bir sürede sonuç getirmeye başlayacağını da sormanız gerekir.

Size özel stratejiler geliştirecekler mi?

Öğrenmeniz gereken konulardan biri de ajansın size özel bir strateji geliştireceği mi yoksa standart bir planla mı ilerleyeceği olacaktır. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılmaktadır ve bunlar standart haline gelmiştir; ancak verimli sonuçlar alabilmek için markanın ihtiyacına özel çözümler üretmek gerekmektedir. Bu sebeple de dijital pazarlama ajansı ile görüşürken özellikle sizin için ne gibi çalışmalar yapacaklarını sormanızda yarar var. Böylelikle standart bir hizmet almamış olur ve böylece de yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken soracağınız sorulardan biri de raporlamaların nasıl ve ne sıklıkta yapılacağıdır. Dijital pazarlama çalışmalarının tümü ölçümlenebilir ve takip edilebilir olduğu için bu çalışmaların geri dönüşümleri analiz edilebilir. Bu veriler doğrultusunda da yapılan çalışmaların performansı analiz edilebilir.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Ajansı hangi metriklerin takibinin yapılacağını ve bu metriklerin nasıl analiz edilerek raporlanacağını sormanız önemlidir. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde de genel analizlerle performans analizleri yapılması bir hayli önemlidir. Raporlamaların sunulmaması, yatırım getirisini de takip edememenize neden olacağı için bu konu özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

Size hangi hizmetleri sunabilecekler?

Dijital pazarlama alanında e-posta, içerik, sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra online reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimi ile kurgularının yapımı gibi işler de devreye girmektedir. Bu noktada tüm çalışmalardan yararlanmak kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi sunsa da tüm çalışmaları planınıza dahil etmek ilk etapta bütçeyi ciddi şekilde artırabilir. Bunun yanı sıra ajansların tümü bu hizmetleri size de sağlayamayabilir.

Ajansın sunacağı hizmetleri öğrenmeniz ve bu süreçte de sizin için doğru pazarlama yöntemleri olduğunu da sorgulamanız, pazarlama planınızın verimliliği için bir hayli önemlidir.

Hangi firmalarla çalıştıklarını sorun

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce hangi firmalarla çalıştıklarını da öğrenebilirsiniz. Böylelikle referanslarını öğrenmiş olur ve onların çalıştıkları firmaları takip ederek, ajansın nasıl işler ortaya koyduğunu da görebilirsiniz.

Şirketin referanslarının olması, sektörde iyi işler yaptıklarını göstereceği gibi şirketin büyüklüğünü anlamanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle sizin de içinde bulunduğunuz sektörde referanslarının olması iyi olacaktır; çünkü sektöre hakim olmaları sizin için daha doğru stratejiler geliştirmelerine de yardımcı olur.

Gizlilik anlaşması yapın

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de gizlilik sözleşmesidir. Bunun sebebi ise ajans ile yaptığınız çalışmaların, sadece projede yer alan kişiler tarafınca bilinmesini sağlamaktır. Pazarlama çalışmalarınız sonucunda, ajans size ne kadar trafik yönlendiriliğini, geri dönüşüm oranlarını, bu çalışmaların satışlara etkilerini takip edebilmektedir. Bu bilgilerin gizliliğini sağlamak adına, gizlilik sözleşmesi yapmanız, hem sizin hem de ajansın güvenilirliğini korumak adına önemlidir. Bu bilgilerin dışarıda paylaşılması, şirketinizle ilgili pazarlama verilerinin paylaşılması anlamına geleceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın