Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama çalışmalarını yapıyorsanız, hem işi doğru yönetemeyebilir hem de doğru çalışmaları yapamayabilirsiniz. Bu çalışmaları etkili bir şekilde yapabilmek için ya şirket içerisinde bir ekip oluşturmanız ya da bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu süreçte bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı konulara dikkat etmenizde yarar var.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanızın temel sebepleri ne?

Körü körüne bir ajansla çalışmaya başlamadan önce neden böyle bir hizmete ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenizde yarar var. Pazarlama çalışmalarını kendiniz yapamıyor oluşunuz, bu çalışmaların dinamiklerine hakim olmamak ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak bu sebepler arasında yer alabilir.

Bu hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu bildiğinizde, ajans görüşmelerinizde ihtiyaçlarınızı daha iyi anlatmanıza da yardımcı olacaktır ve böylelikle daha doğru stratejiler oluşturulacaktır.

Ne kadar sürede sonuçlar almaya başlayacağınızı öğrenin

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce, sizin için yapılacak olan çalışmaların ne kadar sürede sonuç vermeye başlayacağını da öğrenmenizde yarar var. Tabii ki her çalışma, farklı firmalar için farklı sonuçlar getirir ve bunun için gereken zaman da değişiklik gösterebilir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Reklam çalışmaları hızlı sonuçlar verirken, marka bilinirliğini artıracak içerik ve SEO çalışmaları sonuç alabilmek için daha uzun süre gerektirir. Bu nedenle de çalışacağınız ajansa, yapılacak olan çalışmaların ortalama olarak ne kadar bir sürede sonuç getirmeye başlayacağını da sormanız gerekir.

Size özel stratejiler geliştirecekler mi?

Öğrenmeniz gereken konulardan biri de ajansın size özel bir strateji geliştireceği mi yoksa standart bir planla mı ilerleyeceği olacaktır. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılmaktadır ve bunlar standart haline gelmiştir; ancak verimli sonuçlar alabilmek için markanın ihtiyacına özel çözümler üretmek gerekmektedir. Bu sebeple de dijital pazarlama ajansı ile görüşürken özellikle sizin için ne gibi çalışmalar yapacaklarını sormanızda yarar var. Böylelikle standart bir hizmet almamış olur ve böylece de yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken soracağınız sorulardan biri de raporlamaların nasıl ve ne sıklıkta yapılacağıdır. Dijital pazarlama çalışmalarının tümü ölçümlenebilir ve takip edilebilir olduğu için bu çalışmaların geri dönüşümleri analiz edilebilir. Bu veriler doğrultusunda da yapılan çalışmaların performansı analiz edilebilir.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Ajansı hangi metriklerin takibinin yapılacağını ve bu metriklerin nasıl analiz edilerek raporlanacağını sormanız önemlidir. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde de genel analizlerle performans analizleri yapılması bir hayli önemlidir. Raporlamaların sunulmaması, yatırım getirisini de takip edememenize neden olacağı için bu konu özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

Size hangi hizmetleri sunabilecekler?

Dijital pazarlama alanında e-posta, içerik, sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra online reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimi ile kurgularının yapımı gibi işler de devreye girmektedir. Bu noktada tüm çalışmalardan yararlanmak kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi sunsa da tüm çalışmaları planınıza dahil etmek ilk etapta bütçeyi ciddi şekilde artırabilir. Bunun yanı sıra ajansların tümü bu hizmetleri size de sağlayamayabilir.

Ajansın sunacağı hizmetleri öğrenmeniz ve bu süreçte de sizin için doğru pazarlama yöntemleri olduğunu da sorgulamanız, pazarlama planınızın verimliliği için bir hayli önemlidir.

Hangi firmalarla çalıştıklarını sorun

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce hangi firmalarla çalıştıklarını da öğrenebilirsiniz. Böylelikle referanslarını öğrenmiş olur ve onların çalıştıkları firmaları takip ederek, ajansın nasıl işler ortaya koyduğunu da görebilirsiniz.

Şirketin referanslarının olması, sektörde iyi işler yaptıklarını göstereceği gibi şirketin büyüklüğünü anlamanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle sizin de içinde bulunduğunuz sektörde referanslarının olması iyi olacaktır; çünkü sektöre hakim olmaları sizin için daha doğru stratejiler geliştirmelerine de yardımcı olur.

Gizlilik anlaşması yapın

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de gizlilik sözleşmesidir. Bunun sebebi ise ajans ile yaptığınız çalışmaların, sadece projede yer alan kişiler tarafınca bilinmesini sağlamaktır. Pazarlama çalışmalarınız sonucunda, ajans size ne kadar trafik yönlendiriliğini, geri dönüşüm oranlarını, bu çalışmaların satışlara etkilerini takip edebilmektedir. Bu bilgilerin gizliliğini sağlamak adına, gizlilik sözleşmesi yapmanız, hem sizin hem de ajansın güvenilirliğini korumak adına önemlidir. Bu bilgilerin dışarıda paylaşılması, şirketinizle ilgili pazarlama verilerinin paylaşılması anlamına geleceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin