Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Eylül 2020
Sinan Oypan

Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama çalışmalarını yapıyorsanız, hem işi doğru yönetemeyebilir hem de doğru çalışmaları yapamayabilirsiniz. Bu çalışmaları etkili bir şekilde yapabilmek için ya şirket içerisinde bir ekip oluşturmanız ya da bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu süreçte bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı konulara dikkat etmenizde yarar var.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanızın temel sebepleri ne?

Körü körüne bir ajansla çalışmaya başlamadan önce neden böyle bir hizmete ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenizde yarar var. Pazarlama çalışmalarını kendiniz yapamıyor oluşunuz, bu çalışmaların dinamiklerine hakim olmamak ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak bu sebepler arasında yer alabilir.

Bu hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu bildiğinizde, ajans görüşmelerinizde ihtiyaçlarınızı daha iyi anlatmanıza da yardımcı olacaktır ve böylelikle daha doğru stratejiler oluşturulacaktır.

Ne kadar sürede sonuçlar almaya başlayacağınızı öğrenin

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce, sizin için yapılacak olan çalışmaların ne kadar sürede sonuç vermeye başlayacağını da öğrenmenizde yarar var. Tabii ki her çalışma, farklı firmalar için farklı sonuçlar getirir ve bunun için gereken zaman da değişiklik gösterebilir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Reklam çalışmaları hızlı sonuçlar verirken, marka bilinirliğini artıracak içerik ve SEO çalışmaları sonuç alabilmek için daha uzun süre gerektirir. Bu nedenle de çalışacağınız ajansa, yapılacak olan çalışmaların ortalama olarak ne kadar bir sürede sonuç getirmeye başlayacağını da sormanız gerekir.

Size özel stratejiler geliştirecekler mi?

Öğrenmeniz gereken konulardan biri de ajansın size özel bir strateji geliştireceği mi yoksa standart bir planla mı ilerleyeceği olacaktır. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılmaktadır ve bunlar standart haline gelmiştir; ancak verimli sonuçlar alabilmek için markanın ihtiyacına özel çözümler üretmek gerekmektedir. Bu sebeple de dijital pazarlama ajansı ile görüşürken özellikle sizin için ne gibi çalışmalar yapacaklarını sormanızda yarar var. Böylelikle standart bir hizmet almamış olur ve böylece de yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken soracağınız sorulardan biri de raporlamaların nasıl ve ne sıklıkta yapılacağıdır. Dijital pazarlama çalışmalarının tümü ölçümlenebilir ve takip edilebilir olduğu için bu çalışmaların geri dönüşümleri analiz edilebilir. Bu veriler doğrultusunda da yapılan çalışmaların performansı analiz edilebilir.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Ajansı hangi metriklerin takibinin yapılacağını ve bu metriklerin nasıl analiz edilerek raporlanacağını sormanız önemlidir. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde de genel analizlerle performans analizleri yapılması bir hayli önemlidir. Raporlamaların sunulmaması, yatırım getirisini de takip edememenize neden olacağı için bu konu özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

Size hangi hizmetleri sunabilecekler?

Dijital pazarlama alanında e-posta, içerik, sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra online reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimi ile kurgularının yapımı gibi işler de devreye girmektedir. Bu noktada tüm çalışmalardan yararlanmak kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi sunsa da tüm çalışmaları planınıza dahil etmek ilk etapta bütçeyi ciddi şekilde artırabilir. Bunun yanı sıra ajansların tümü bu hizmetleri size de sağlayamayabilir.

Ajansın sunacağı hizmetleri öğrenmeniz ve bu süreçte de sizin için doğru pazarlama yöntemleri olduğunu da sorgulamanız, pazarlama planınızın verimliliği için bir hayli önemlidir.

Hangi firmalarla çalıştıklarını sorun

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce hangi firmalarla çalıştıklarını da öğrenebilirsiniz. Böylelikle referanslarını öğrenmiş olur ve onların çalıştıkları firmaları takip ederek, ajansın nasıl işler ortaya koyduğunu da görebilirsiniz.

Şirketin referanslarının olması, sektörde iyi işler yaptıklarını göstereceği gibi şirketin büyüklüğünü anlamanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle sizin de içinde bulunduğunuz sektörde referanslarının olması iyi olacaktır; çünkü sektöre hakim olmaları sizin için daha doğru stratejiler geliştirmelerine de yardımcı olur.

Gizlilik anlaşması yapın

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de gizlilik sözleşmesidir. Bunun sebebi ise ajans ile yaptığınız çalışmaların, sadece projede yer alan kişiler tarafınca bilinmesini sağlamaktır. Pazarlama çalışmalarınız sonucunda, ajans size ne kadar trafik yönlendiriliğini, geri dönüşüm oranlarını, bu çalışmaların satışlara etkilerini takip edebilmektedir. Bu bilgilerin gizliliğini sağlamak adına, gizlilik sözleşmesi yapmanız, hem sizin hem de ajansın güvenilirliğini korumak adına önemlidir. Bu bilgilerin dışarıda paylaşılması, şirketinizle ilgili pazarlama verilerinin paylaşılması anlamına geleceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan