Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama çalışmalarını yapıyorsanız, hem işi doğru yönetemeyebilir hem de doğru çalışmaları yapamayabilirsiniz. Bu çalışmaları etkili bir şekilde yapabilmek için ya şirket içerisinde bir ekip oluşturmanız ya da bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanız gerekir. Bu süreçte bir ajans ile çalışmayı düşünüyorsanız bazı konulara dikkat etmenizde yarar var.

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler

Bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmanızın temel sebepleri ne?

Körü körüne bir ajansla çalışmaya başlamadan önce neden böyle bir hizmete ihtiyaç duyduğunuzu belirlemenizde yarar var. Pazarlama çalışmalarını kendiniz yapamıyor oluşunuz, bu çalışmaların dinamiklerine hakim olmamak ya da pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak bu sebepler arasında yer alabilir.

Bu hizmete neden ihtiyaç duyduğunuzu bildiğinizde, ajans görüşmelerinizde ihtiyaçlarınızı daha iyi anlatmanıza da yardımcı olacaktır ve böylelikle daha doğru stratejiler oluşturulacaktır.

Ne kadar sürede sonuçlar almaya başlayacağınızı öğrenin

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce, sizin için yapılacak olan çalışmaların ne kadar sürede sonuç vermeye başlayacağını da öğrenmenizde yarar var. Tabii ki her çalışma, farklı firmalar için farklı sonuçlar getirir ve bunun için gereken zaman da değişiklik gösterebilir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Reklam çalışmaları hızlı sonuçlar verirken, marka bilinirliğini artıracak içerik ve SEO çalışmaları sonuç alabilmek için daha uzun süre gerektirir. Bu nedenle de çalışacağınız ajansa, yapılacak olan çalışmaların ortalama olarak ne kadar bir sürede sonuç getirmeye başlayacağını da sormanız gerekir.

Size özel stratejiler geliştirecekler mi?

Öğrenmeniz gereken konulardan biri de ajansın size özel bir strateji geliştireceği mi yoksa standart bir planla mı ilerleyeceği olacaktır. Sektörel bazda, temel çalışmalar yapılmaktadır ve bunlar standart haline gelmiştir; ancak verimli sonuçlar alabilmek için markanın ihtiyacına özel çözümler üretmek gerekmektedir. Bu sebeple de dijital pazarlama ajansı ile görüşürken özellikle sizin için ne gibi çalışmalar yapacaklarını sormanızda yarar var. Böylelikle standart bir hizmet almamış olur ve böylece de yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken soracağınız sorulardan biri de raporlamaların nasıl ve ne sıklıkta yapılacağıdır. Dijital pazarlama çalışmalarının tümü ölçümlenebilir ve takip edilebilir olduğu için bu çalışmaların geri dönüşümleri analiz edilebilir. Bu veriler doğrultusunda da yapılan çalışmaların performansı analiz edilebilir.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Ajansı hangi metriklerin takibinin yapılacağını ve bu metriklerin nasıl analiz edilerek raporlanacağını sormanız önemlidir. Bu çalışmaların raporlarının aylık olarak sunulması ve çeyreklik dönemlerde de genel analizlerle performans analizleri yapılması bir hayli önemlidir. Raporlamaların sunulmaması, yatırım getirisini de takip edememenize neden olacağı için bu konu özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

Size hangi hizmetleri sunabilecekler?

Dijital pazarlama alanında e-posta, içerik, sosyal medya pazarlama çalışmalarının yanı sıra online reklamların yönetimi, SEO çalışmaları, video ve fotoğraf çekimi ile kurgularının yapımı gibi işler de devreye girmektedir. Bu noktada tüm çalışmalardan yararlanmak kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi sunsa da tüm çalışmaları planınıza dahil etmek ilk etapta bütçeyi ciddi şekilde artırabilir. Bunun yanı sıra ajansların tümü bu hizmetleri size de sağlayamayabilir.

Ajansın sunacağı hizmetleri öğrenmeniz ve bu süreçte de sizin için doğru pazarlama yöntemleri olduğunu da sorgulamanız, pazarlama planınızın verimliliği için bir hayli önemlidir.

Hangi firmalarla çalıştıklarını sorun

Dijital pazarlama ajansı ile çalışmaya başlamadan önce hangi firmalarla çalıştıklarını da öğrenebilirsiniz. Böylelikle referanslarını öğrenmiş olur ve onların çalıştıkları firmaları takip ederek, ajansın nasıl işler ortaya koyduğunu da görebilirsiniz.

Şirketin referanslarının olması, sektörde iyi işler yaptıklarını göstereceği gibi şirketin büyüklüğünü anlamanız konusunda da size yardımcı olacaktır. Özellikle sizin de içinde bulunduğunuz sektörde referanslarının olması iyi olacaktır; çünkü sektöre hakim olmaları sizin için daha doğru stratejiler geliştirmelerine de yardımcı olur.

Gizlilik anlaşması yapın

Dijital pazarlama ajansı ile çalışırken yapmanız gerekenlerden biri de gizlilik sözleşmesidir. Bunun sebebi ise ajans ile yaptığınız çalışmaların, sadece projede yer alan kişiler tarafınca bilinmesini sağlamaktır. Pazarlama çalışmalarınız sonucunda, ajans size ne kadar trafik yönlendiriliğini, geri dönüşüm oranlarını, bu çalışmaların satışlara etkilerini takip edebilmektedir. Bu bilgilerin gizliliğini sağlamak adına, gizlilik sözleşmesi yapmanız, hem sizin hem de ajansın güvenilirliğini korumak adına önemlidir. Bu bilgilerin dışarıda paylaşılması, şirketinizle ilgili pazarlama verilerinin paylaşılması anlamına geleceği için özellikle üzerinde durmanız gereken konulardan biridir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan