fbpx

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)

19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)

Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara yatırım yapmak ve bu kanallar üzerindeki etkiyi mümkün olduğunca artırmak için de dijital marketing ile ilgili verileri yakından takip etmeniz gerekir.

2019’da şu ana kadar öne çıkmış olana dijital marketing istatistiklerini de bu yazımızda ele alıyoruz. Devrix’in hazırladığı infografikte dijital pazarlamaya yönelik birçok farklı veri bulunuyor. Bu veriler arasındaki en önemlileri de aşağıda paylaşıyoruz. İnfografiğin tamamına yazının en aşağısında ulaşabilirsiniz.

Dijital marketing istatistikleri | 2019

SEO ile ilgili istatistikler

Yapılan araştırmaya göre, dijital marketing çalışmalarında firmaların en çok üzerinde durduğu konulardan biri SEO. Araştırmaya katılan B2B firmalarının yüzde 57’si, anahtar kelimelerde üst sıralarda yer almanın, diğer kanallara kıyasla daha fazla geri dönüşüm getirdiğini söylüyor. Arama motorlarından gelen trafiğin geri dönüşüm oranı yüzde 14,6 olarak belirtiliyor.

Genel olarak bakıldığında ise Google, organik trafiğin yüzde 94’ünü oluşturmakta. Kullanıcıların yüzde 75’i, arama motorları üzerinde sadece ilk sayfayı ziyaret ederek, ikinci sayfaya geçmezken, yüzde 80’lik bir bölüm de Adwords reklamlarına tıklamadan, doğrudan organik sonuçlara tıklıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Organik arama sorguları

Yapılan arama sorgularının yüzde 50’si, 4 ya da daha fazla anahtar kelimeden oluşmakta. İşletmeler gelirlerinin yüzde 40’ını ise arama motorlarından edindikleri organik trafik sayesinde aldıklarını belirtiyor. Bununla beraber Google’da ilk sayfadaki ilk 5 sonuç, tıkların yüzde 70’ni almakta. Arama motorları ise sosyal mecralara kıyasla yüzde 300 daha fazla trafik yönlendirmesi sağlamakta. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 21’i, arama sayfasında birden fazla sonuca tıklamakta.

Facebook ile ilgili istatistikler

Facebook, dijital marketing çalışmaları için halen önemli bir yere ve güce sahip.1500 kelimeden uzun blog içerikleri, Facebook’da yüzde 22,6 daha fazla beğeni almakta. Facebook reklamlarında görseller, reklamın geri dönüşümünü yüzde 75 ile 90 arasında etkilemekte. Facebook reklamlarında en etkili reklam başlığında 4 kelime bulunurken, reklam açıklamasında 15 kelime bulunuyor. Facebook’da paylaşım için en ideal zaman hafta içi günlerde öğlen 1 ile 3 arasında.

Twitter ile ilgili istatistikler

1500 kelimeden uzun blog içerikleri Twitter’da yüzde 68 daha fazla retweet almakta. 100’den fazla çalışanı olan işletmelerin yüzde 88’i, Twitter’ı dijital marketing kanalı olarak kullanıyor. Video içeren tweetler ise fotoğraf içerenlere kıyasla 6 kat daha fazla retweet almakta.

Instagram ile ilgili istatistikler

Dijital marketing çalışmalarında Instagram paylaşımları yapmak için en ideal zaman hafta içi günlerde 17:00 - 02:00 saatleri arasında. Kullanıcıların yüzde 60’ı Instagram üzerinde yeni ürünler keşfederken, kullanıcıların yüzde 75’lik bir bölümü de işletmelerin gönderilerini gördükten sonra, bu firmaların web sitelerini ziyaret ediyor. Fotoğraflarda bir insan yüzü olduğunda, bu paylaşımlar yüzde 38 daha fazla beğeni almakta.

Linkedin ile ilgili istatistikler

Linkedin ise B2B firmalarının dijital marketing çalışmalarında önemli bir rol oynamakta. B2B firmaları için geri dönüşüm sağlama konusunda Linkedin yüzde 80 ile ilk sırada gelirken, Twitter yüzde 13, Facebook ise yüzde 7 geri dönüşüm sağlamakta. B2B firmaları için Linkedin, içerik paylaşımı konusunda da yüzde 94’lük bir oranla ilk sırada geliyor. Linkedin’de paylaşılan her makale ve içerik Google’da indekslendiği için arama sorgularından da Linkedin sayfalarına kullanıcılar çekilmektedir.

Video pazarlama ile ilgili istatistikleri

Dijital marketing çalışmalarında videoların gücünü de unutmamak gerekiyor. Ürün videoları, kullanıcıların satın alma eylemine geçmelerini yüzde 144 artırırken, internet kullanıcılarının yüzde 50’si bir ürünü satın almadan önce bu ürünle ilgili olabilecek videoları araştırmakta. Her 5 kullanıcıdan 4’ü, ürün tanıtım ve demo videolarının satın alma sürecinde yararlı olduğunu belirtiyor.

Sosyal mecralar için üretilen videolar da pazarlamacıların radarında olan konular arasında. Pazarlamacıların yüzde 41’lik bir bölümü önümüzdeki yıl Facebook videolarına yatırım yapmayı planlamakta. Kullanıcıların yüzde 45’i haftada bir saatten fazla Youtube veya Facebook videosu izlemekte.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Facebook üzerinde kare formatlı videolar, yatay videolara kıyasla daha etkili olmakta. Tüketicilerin yüzde 64’ü de Facebook üzerinde markanın pazarlama amaçlı videosunu izlemenin, onların satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Youtube ile ilgili istatistikler

Kullanıcıların üçte ikisi, evde TV izlerken, ikinci bir ekranda Youtube’da video izlemekte. Bununla beraber kullanıcıların Youtube’da video izleme süresi, son bir yılda evde TV izleme süresinin iki katına çıktı.

Youtube’un bir milyar kullanıcısının olması da dijital marketing çalışmaları için bu mecrayı oldukça etkili kılıyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 32’lik bir bölümü, markaların Youtube videoları ile etkileşime girmekte.

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Video tüketimi

Kullanıcıların yüzde 59’luk bir bölümü sürekli olarak video tükettirken, kullanıcıların yüzde 43’lük bir bölümü, pazarlamacıların daha fazla video içerik üretmelerini bekliyor. Arama sorgularında ilgili bir videonun çıkması, arama trafiğinin iki kat armasını sağlıyor. 2021 yılında videolar, internet üzerindeki trafiğin yüzde 82’sine hakim olacak.

E-posta pazarlama ile ilgili istatistikler

E-posta pazarlamada açılma oranlarına baktığımızda ise; tüm endüstriler genelinde e-posta açılma oranı yüzde 18,16 iken, e-postayı terk etme oranı yüne tüm endüstriler genelinde yüzde 9,6. Sabah 10:00 ile 11:00 arasında gönderilen e-postaların açılma oranı en yüksekken, ideal e-posta gönderim günü ise Salı. Segmente edilmiş e-postaların açılma oranı, edilmeyenlere kıyasla yüzde 14,37.

Dijital marketing çalışmalarında e-posta kullanımı söz konusu olduğunda pazarlamacıların yüzde 42’lik bir bölümü hedefli e-postalar göndermiyor. Firmaların yüzde 83’ü çok temel seviyede de olsa bir e-postalarda segmentasyon yapmakta. Firmaların yaklaşık yüzde 49’luk bir bölümü bir şekilde e-posta otomasyon araçları kullanmakta. Tüketicilerin yüzde 78’lik bir bölümü markadan çok fazla e-posta aldıklarında üyelikten çıkmakta.

Firmaların yüzde 73’ü e-posta gönderimlerinde mobile uyumluluğu ilk öncelik olarak tutuyor. E-posta açma işlemlerinin yüzde 50’sinin mobil cihazlardan gerçekleştiği de belirtiliyor.

Blog ve içerik pazarlama ile ilgili istatistikler

Blog içeriklerinde yazı başlıklarında 6 ile 13 kelime kullanımı en çok geri dönüşümü sağlarken, ayda 11’dan fazla blog içeriği üreten B2C firmaları, ayda 5 ya da daha az blog içeriği üreten firmalardan 4 kat daha fazla geri dönüşüm almakta.

B2C firmalarının yüzde 45’i, dijital marketing çalışmalarında görsellerin en önemli içerik türü olduğunu düşünüyor. Tüketicilerin yüzde 47’si, bir müşteri temsilcisi ile görüşmeden önce ilgili ürün hakkında 3 ile 5 farklı içerik incelemiş oluyor. İçerik pazarlama çalışmaları paralı reklam çalışmalarına kıyasla 3 kat daha fazla geri dönüşüm sağlamakta.

İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan