Blog

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)

Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara yatırım yapmak ve bu kanallar üzerindeki etkiyi mümkün olduğunca artırmak için de dijital marketing ile ilgili verileri yakından takip etmeniz gerekir.

2019’da şu ana kadar öne çıkmış olana dijital marketing istatistiklerini de bu yazımızda ele alıyoruz. Devrix’in hazırladığı infografikte dijital pazarlamaya yönelik birçok farklı veri bulunuyor. Bu veriler arasındaki en önemlileri de aşağıda paylaşıyoruz. İnfografiğin tamamına yazının en aşağısında ulaşabilirsiniz.

Dijital marketing istatistikleri | 2019

SEO ile ilgili istatistikler

Yapılan araştırmaya göre, dijital marketing çalışmalarında firmaların en çok üzerinde durduğu konulardan biri SEO. Araştırmaya katılan B2B firmalarının yüzde 57’si, anahtar kelimelerde üst sıralarda yer almanın, diğer kanallara kıyasla daha fazla geri dönüşüm getirdiğini söylüyor. Arama motorlarından gelen trafiğin geri dönüşüm oranı yüzde 14,6 olarak belirtiliyor.

Genel olarak bakıldığında ise Google, organik trafiğin yüzde 94’ünü oluşturmakta. Kullanıcıların yüzde 75’i, arama motorları üzerinde sadece ilk sayfayı ziyaret ederek, ikinci sayfaya geçmezken, yüzde 80’lik bir bölüm de Adwords reklamlarına tıklamadan, doğrudan organik sonuçlara tıklıyor.

İlgili rehber: SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü

Organik arama sorguları

Yapılan arama sorgularının yüzde 50’si, 4 ya da daha fazla anahtar kelimeden oluşmakta. İşletmeler gelirlerinin yüzde 40’ını ise arama motorlarından edindikleri organik trafik sayesinde aldıklarını belirtiyor. Bununla beraber Google’da ilk sayfadaki ilk 5 sonuç, tıkların yüzde 70’ni almakta. Arama motorları ise sosyal mecralara kıyasla yüzde 300 daha fazla trafik yönlendirmesi sağlamakta. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 21’i, arama sayfasında birden fazla sonuca tıklamakta.

Facebook ile ilgili istatistikler

Facebook, dijital marketing çalışmaları için halen önemli bir yere ve güce sahip.1500 kelimeden uzun blog içerikleri, Facebook’da yüzde 22,6 daha fazla beğeni almakta. Facebook reklamlarında görseller, reklamın geri dönüşümünü yüzde 75 ile 90 arasında etkilemekte. Facebook reklamlarında en etkili reklam başlığında 4 kelime bulunurken, reklam açıklamasında 15 kelime bulunuyor. Facebook’da paylaşım için en ideal zaman hafta içi günlerde öğlen 1 ile 3 arasında.

Twitter ile ilgili istatistikler

1500 kelimeden uzun blog içerikleri Twitter’da yüzde 68 daha fazla retweet almakta. 100’den fazla çalışanı olan işletmelerin yüzde 88’i, Twitter’ı dijital marketing kanalı olarak kullanıyor. Video içeren tweetler ise fotoğraf içerenlere kıyasla 6 kat daha fazla retweet almakta.

Instagram ile ilgili istatistikler

Dijital marketing çalışmalarında Instagram paylaşımları yapmak için en ideal zaman hafta içi günlerde 17:00 - 02:00 saatleri arasında. Kullanıcıların yüzde 60’ı Instagram üzerinde yeni ürünler keşfederken, kullanıcıların yüzde 75’lik bir bölümü de işletmelerin gönderilerini gördükten sonra, bu firmaların web sitelerini ziyaret ediyor. Fotoğraflarda bir insan yüzü olduğunda, bu paylaşımlar yüzde 38 daha fazla beğeni almakta.

Linkedin ile ilgili istatistikler

Linkedin ise B2B firmalarının dijital marketing çalışmalarında önemli bir rol oynamakta. B2B firmaları için geri dönüşüm sağlama konusunda Linkedin yüzde 80 ile ilk sırada gelirken, Twitter yüzde 13, Facebook ise yüzde 7 geri dönüşüm sağlamakta. B2B firmaları için Linkedin, içerik paylaşımı konusunda da yüzde 94’lük bir oranla ilk sırada geliyor. Linkedin’de paylaşılan her makale ve içerik Google’da indekslendiği için arama sorgularından da Linkedin sayfalarına kullanıcılar çekilmektedir.

Video pazarlama ile ilgili istatistikleri

Dijital marketing çalışmalarında videoların gücünü de unutmamak gerekiyor. Ürün videoları, kullanıcıların satın alma eylemine geçmelerini yüzde 144 artırırken, internet kullanıcılarının yüzde 50’si bir ürünü satın almadan önce bu ürünle ilgili olabilecek videoları araştırmakta. Her 5 kullanıcıdan 4’ü, ürün tanıtım ve demo videolarının satın alma sürecinde yararlı olduğunu belirtiyor.

Sosyal mecralar için üretilen videolar da pazarlamacıların radarında olan konular arasında. Pazarlamacıların yüzde 41’lik bir bölümü önümüzdeki yıl Facebook videolarına yatırım yapmayı planlamakta. Kullanıcıların yüzde 45’i haftada bir saatten fazla Youtube veya Facebook videosu izlemekte.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri

Facebook üzerinde kare formatlı videolar, yatay videolara kıyasla daha etkili olmakta. Tüketicilerin yüzde 64’ü de Facebook üzerinde markanın pazarlama amaçlı videosunu izlemenin, onların satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Youtube ile ilgili istatistikler

Kullanıcıların üçte ikisi, evde TV izlerken, ikinci bir ekranda Youtube’da video izlemekte. Bununla beraber kullanıcıların Youtube’da video izleme süresi, son bir yılda evde TV izleme süresinin iki katına çıktı.

Youtube’un bir milyar kullanıcısının olması da dijital marketing çalışmaları için bu mecrayı oldukça etkili kılıyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 32’lik bir bölümü, markaların Youtube videoları ile etkileşime girmekte.

İlgili rehber: E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Video tüketimi

Kullanıcıların yüzde 59’luk bir bölümü sürekli olarak video tükettirken, kullanıcıların yüzde 43’lük bir bölümü, pazarlamacıların daha fazla video içerik üretmelerini bekliyor. Arama sorgularında ilgili bir videonun çıkması, arama trafiğinin iki kat armasını sağlıyor. 2021 yılında videolar, internet üzerindeki trafiğin yüzde 82’sine hakim olacak.

E-posta pazarlama ile ilgili istatistikler

E-posta pazarlamada açılma oranlarına baktığımızda ise; tüm endüstriler genelinde e-posta açılma oranı yüzde 18,16 iken, e-postayı terk etme oranı yüne tüm endüstriler genelinde yüzde 9,6. Sabah 10:00 ile 11:00 arasında gönderilen e-postaların açılma oranı en yüksekken, ideal e-posta gönderim günü ise Salı. Segmente edilmiş e-postaların açılma oranı, edilmeyenlere kıyasla yüzde 14,37.

Dijital marketing çalışmalarında e-posta kullanımı söz konusu olduğunda pazarlamacıların yüzde 42’lik bir bölümü hedefli e-postalar göndermiyor. Firmaların yüzde 83’ü çok temel seviyede de olsa bir e-postalarda segmentasyon yapmakta. Firmaların yaklaşık yüzde 49’luk bir bölümü bir şekilde e-posta otomasyon araçları kullanmakta. Tüketicilerin yüzde 78’lik bir bölümü markadan çok fazla e-posta aldıklarında üyelikten çıkmakta.

Firmaların yüzde 73’ü e-posta gönderimlerinde mobile uyumluluğu ilk öncelik olarak tutuyor. E-posta açma işlemlerinin yüzde 50’sinin mobil cihazlardan gerçekleştiği de belirtiliyor.

Blog ve içerik pazarlama ile ilgili istatistikler

Blog içeriklerinde yazı başlıklarında 6 ile 13 kelime kullanımı en çok geri dönüşümü sağlarken, ayda 11’dan fazla blog içeriği üreten B2C firmaları, ayda 5 ya da daha az blog içeriği üreten firmalardan 4 kat daha fazla geri dönüşüm almakta.

B2C firmalarının yüzde 45’i, dijital marketing çalışmalarında görsellerin en önemli içerik türü olduğunu düşünüyor. Tüketicilerin yüzde 47’si, bir müşteri temsilcisi ile görüşmeden önce ilgili ürün hakkında 3 ile 5 farklı içerik incelemiş oluyor. İçerik pazarlama çalışmaları paralı reklam çalışmalarına kıyasla 3 kat daha fazla geri dönüşüm sağlamakta.

İnfografiğin tamamını aşağıda inceleyebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!