Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu içerikleri ölçümlemek farklı istatistik araçları ile mümkün.

Rehber seriminizin ilk iki bölümünde dijital içeriklerinizin performanslarını ölçmek için kullanabileceğiniz metrikler üzerinde durmuş ve kullanıcı davranışı ile etkileşimleri analiz etmek için neler yapabileceğinizi anlatmıştık. Serinin son rehberinde ise dijital içeriklerinizin SEO getirisinin ölçümünü yapmak için hangi yolları izleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

SEO getirisinin ölçümlenmesi

Dijital içerikler söz konusu olduğunda SEO’yu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hazırladığınız dijital içeriklerin SEO katkısının olması, site trafiğinizi artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Organik trafik

Organik trafik, arama motorları üzerinden yapılan aramalar sonucunda, kullanıcıların internet sitenizi ziyaret etmesi ile oluşur. Organik trafikte, kullanıcılar belli arama sorguları yaparlar ve çıkan sonuçlar sonrasında sizinle ilgili bağlantılara tıkladıklarında e-ticaret sitenizi ziyaret ederler.

Bu durumda da sitenizin SEO yapısı ne kadar kuvvetliyse, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içeriğiniz bulunuyorsa organik trafiğiniz bir o kadar fazla olacaktır. Organik olarak sitenize trafik sağlayamıyorsanız ya da bu oran düşükse, SEO konusunda bir takım eksiklikleriniz olduğunu düşünebilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı

Bir diğer önemli metrik de sayfayı terk etme oranıdır. Arama sorguları ile sitenize gelen; ancak kısa süre içinde sitenizi terk eden kullanıcıların oranına dikkat etmeniz gerekiyor. Bu oranının yüksek olması, kullanıcıların sitenizi ziyaret ettikten sonra, sayfayı kapatıp arama sorgularının olduğu sayfaya geçiş yaptıklarını gösterebilir.

Bu durumda arama sorgularındaki meta bilgilerinizle, site içeriğinizin uyuşmadığını ya da sayfa üzerindeki içeriklerin kullanıcıları doyuracak nitelikte olmadığını göz önünde bulundurabilirsiniz. Kullanıcılar arama sorgularından sonra sitenizi ziyaret ediyor; ancaki yeterli bilgi veremiyorlarsa size bir geri dönüşüm sağlamayacaklardır.

Bu durumun önüne geçmek için sitelerinizi en iyi şekilde optimize etmeniz, kullandığınız anahtar kelimelerle ilgili detaylı bilgiler vermeniz ve sayfalarınızda geçirilen süreleri artırılacak içerikler oluşturmanız gerekir.

Anahtar kelimeler

Dijital içeriklerinizi oluştururken kullandığınız anahtar kelimelerin de bir hayli önemi vardır. Kullandığınız anahtar kelimelerden kaç tanesi arama motorlarında ilk sayfada ve ilk 3 sorguda görüntüleniyor? SEO çalışmalarınızı yaparken sizin için öncelikli olan anahtar kelimelerde ilk sayfada ve/ya ilk üç sonuçta yer alması organik olarak elde edeceğiniz trafiği önemli ölçüde artırır.

Site genelindeki anahtar kelimelerinizi iyi seçemeniz ve bunun yanı sıra dijital içeriklerinizde de doğru anahtar kelimeleri seçerek, bu özelde içerikler hazırlayarak, arama sorgularında daha fazla öne çıkmaya çalışmanız gerekir.

Sonuç olarak

Seride bahsettiğimiz konuları toparlayacak olursak;

Kullanıcı davranışı:

  • Sayfa görüntülenmesi
  • Tekil ziyaretçiler
  • Yeni ve geri dönen kullanıcılar
  • Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi
  • Site üzerinde geçirilen ortalama süre
  • Sayfadan çıkma oranı
  • Trafik kaynakları

Etkileşim:

  • Beğeni ve paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Bahsedilmeler
  • Yeniden paylaşımlar

SEO getirisi:

  • Organik trafik
  • Sayfayı terk etme oranı
  • Anahtar kelimeler

üç başlığı bu şekilde özetleyebiliriz. Dijital içeriklerinizi oluştururken, bu metriklere de dikkat ederek içeriklerinizi hazırlamanız ve stratejilerinizi bu doğrultuda yapmanız içeriklerinizin performansını artırırken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde geri dönüş yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin