fbpx

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu içerikleri ölçümlemek farklı istatistik araçları ile mümkün.

Rehber seriminizin ilk iki bölümünde dijital içeriklerinizin performanslarını ölçmek için kullanabileceğiniz metrikler üzerinde durmuş ve kullanıcı davranışı ile etkileşimleri analiz etmek için neler yapabileceğinizi anlatmıştık. Serinin son rehberinde ise dijital içeriklerinizin SEO getirisinin ölçümünü yapmak için hangi yolları izleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

SEO getirisinin ölçümlenmesi

Dijital içerikler söz konusu olduğunda SEO’yu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hazırladığınız dijital içeriklerin SEO katkısının olması, site trafiğinizi artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Organik trafik

Organik trafik, arama motorları üzerinden yapılan aramalar sonucunda, kullanıcıların internet sitenizi ziyaret etmesi ile oluşur. Organik trafikte, kullanıcılar belli arama sorguları yaparlar ve çıkan sonuçlar sonrasında sizinle ilgili bağlantılara tıkladıklarında e-ticaret sitenizi ziyaret ederler.

Bu durumda da sitenizin SEO yapısı ne kadar kuvvetliyse, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içeriğiniz bulunuyorsa organik trafiğiniz bir o kadar fazla olacaktır. Organik olarak sitenize trafik sağlayamıyorsanız ya da bu oran düşükse, SEO konusunda bir takım eksiklikleriniz olduğunu düşünebilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı

Bir diğer önemli metrik de sayfayı terk etme oranıdır. Arama sorguları ile sitenize gelen; ancak kısa süre içinde sitenizi terk eden kullanıcıların oranına dikkat etmeniz gerekiyor. Bu oranının yüksek olması, kullanıcıların sitenizi ziyaret ettikten sonra, sayfayı kapatıp arama sorgularının olduğu sayfaya geçiş yaptıklarını gösterebilir.

Bu durumda arama sorgularındaki meta bilgilerinizle, site içeriğinizin uyuşmadığını ya da sayfa üzerindeki içeriklerin kullanıcıları doyuracak nitelikte olmadığını göz önünde bulundurabilirsiniz. Kullanıcılar arama sorgularından sonra sitenizi ziyaret ediyor; ancaki yeterli bilgi veremiyorlarsa size bir geri dönüşüm sağlamayacaklardır.

Bu durumun önüne geçmek için sitelerinizi en iyi şekilde optimize etmeniz, kullandığınız anahtar kelimelerle ilgili detaylı bilgiler vermeniz ve sayfalarınızda geçirilen süreleri artırılacak içerikler oluşturmanız gerekir.

Anahtar kelimeler

Dijital içeriklerinizi oluştururken kullandığınız anahtar kelimelerin de bir hayli önemi vardır. Kullandığınız anahtar kelimelerden kaç tanesi arama motorlarında ilk sayfada ve ilk 3 sorguda görüntüleniyor? SEO çalışmalarınızı yaparken sizin için öncelikli olan anahtar kelimelerde ilk sayfada ve/ya ilk üç sonuçta yer alması organik olarak elde edeceğiniz trafiği önemli ölçüde artırır.

Site genelindeki anahtar kelimelerinizi iyi seçemeniz ve bunun yanı sıra dijital içeriklerinizde de doğru anahtar kelimeleri seçerek, bu özelde içerikler hazırlayarak, arama sorgularında daha fazla öne çıkmaya çalışmanız gerekir.

Sonuç olarak

Seride bahsettiğimiz konuları toparlayacak olursak;

Kullanıcı davranışı:

  • Sayfa görüntülenmesi
  • Tekil ziyaretçiler
  • Yeni ve geri dönen kullanıcılar
  • Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi
  • Site üzerinde geçirilen ortalama süre
  • Sayfadan çıkma oranı
  • Trafik kaynakları

Etkileşim:

  • Beğeni ve paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Bahsedilmeler
  • Yeniden paylaşımlar

SEO getirisi:

  • Organik trafik
  • Sayfayı terk etme oranı
  • Anahtar kelimeler

üç başlığı bu şekilde özetleyebiliriz. Dijital içeriklerinizi oluştururken, bu metriklere de dikkat ederek içeriklerinizi hazırlamanız ve stratejilerinizi bu doğrultuda yapmanız içeriklerinizin performansını artırırken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde geri dönüş yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan