Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

16 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu içerikleri ölçümlemek farklı istatistik araçları ile mümkün.

Rehber seriminizin ilk iki bölümünde dijital içeriklerinizin performanslarını ölçmek için kullanabileceğiniz metrikler üzerinde durmuş ve kullanıcı davranışı ile etkileşimleri analiz etmek için neler yapabileceğinizi anlatmıştık. Serinin son rehberinde ise dijital içeriklerinizin SEO getirisinin ölçümünü yapmak için hangi yolları izleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

SEO getirisinin ölçümlenmesi

Dijital içerikler söz konusu olduğunda SEO’yu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hazırladığınız dijital içeriklerin SEO katkısının olması, site trafiğinizi artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Organik trafik

Organik trafik, arama motorları üzerinden yapılan aramalar sonucunda, kullanıcıların internet sitenizi ziyaret etmesi ile oluşur. Organik trafikte, kullanıcılar belli arama sorguları yaparlar ve çıkan sonuçlar sonrasında sizinle ilgili bağlantılara tıkladıklarında e-ticaret sitenizi ziyaret ederler.

Bu durumda da sitenizin SEO yapısı ne kadar kuvvetliyse, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içeriğiniz bulunuyorsa organik trafiğiniz bir o kadar fazla olacaktır. Organik olarak sitenize trafik sağlayamıyorsanız ya da bu oran düşükse, SEO konusunda bir takım eksiklikleriniz olduğunu düşünebilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı

Bir diğer önemli metrik de sayfayı terk etme oranıdır. Arama sorguları ile sitenize gelen; ancak kısa süre içinde sitenizi terk eden kullanıcıların oranına dikkat etmeniz gerekiyor. Bu oranının yüksek olması, kullanıcıların sitenizi ziyaret ettikten sonra, sayfayı kapatıp arama sorgularının olduğu sayfaya geçiş yaptıklarını gösterebilir.

Bu durumda arama sorgularındaki meta bilgilerinizle, site içeriğinizin uyuşmadığını ya da sayfa üzerindeki içeriklerin kullanıcıları doyuracak nitelikte olmadığını göz önünde bulundurabilirsiniz. Kullanıcılar arama sorgularından sonra sitenizi ziyaret ediyor; ancaki yeterli bilgi veremiyorlarsa size bir geri dönüşüm sağlamayacaklardır.

Bu durumun önüne geçmek için sitelerinizi en iyi şekilde optimize etmeniz, kullandığınız anahtar kelimelerle ilgili detaylı bilgiler vermeniz ve sayfalarınızda geçirilen süreleri artırılacak içerikler oluşturmanız gerekir.

Anahtar kelimeler

Dijital içeriklerinizi oluştururken kullandığınız anahtar kelimelerin de bir hayli önemi vardır. Kullandığınız anahtar kelimelerden kaç tanesi arama motorlarında ilk sayfada ve ilk 3 sorguda görüntüleniyor? SEO çalışmalarınızı yaparken sizin için öncelikli olan anahtar kelimelerde ilk sayfada ve/ya ilk üç sonuçta yer alması organik olarak elde edeceğiniz trafiği önemli ölçüde artırır.

Site genelindeki anahtar kelimelerinizi iyi seçemeniz ve bunun yanı sıra dijital içeriklerinizde de doğru anahtar kelimeleri seçerek, bu özelde içerikler hazırlayarak, arama sorgularında daha fazla öne çıkmaya çalışmanız gerekir.

Sonuç olarak

Seride bahsettiğimiz konuları toparlayacak olursak;

Kullanıcı davranışı:

  • Sayfa görüntülenmesi
  • Tekil ziyaretçiler
  • Yeni ve geri dönen kullanıcılar
  • Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi
  • Site üzerinde geçirilen ortalama süre
  • Sayfadan çıkma oranı
  • Trafik kaynakları

Etkileşim:

  • Beğeni ve paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Bahsedilmeler
  • Yeniden paylaşımlar

SEO getirisi:

  • Organik trafik
  • Sayfayı terk etme oranı
  • Anahtar kelimeler

üç başlığı bu şekilde özetleyebiliriz. Dijital içeriklerinizi oluştururken, bu metriklere de dikkat ederek içeriklerinizi hazırlamanız ve stratejilerinizi bu doğrultuda yapmanız içeriklerinizin performansını artırırken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde geri dönüş yapacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya