Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 15.12.2023
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu içerikleri ölçümlemek farklı istatistik araçları ile mümkün. Rehber seriminizin ilk iki bölümünde dijital içeriklerinizin performanslarını ölçmek için kullanabileceğiniz metrikler üzerinde durmuş ve kullanıcı davranışı ile etkileşimleri analiz etmek için neler yapabileceğinizi anlatmıştık. Serinin son rehberinde ise dijital içeriklerinizin SEO getirisinin ölçümünü yapmak için hangi yolları izleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız. Aşağıdaki bağlantılardan önceki yazılarımızı okuyabilirsiniz. Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

SEO getirisinin ölçümlenmesi

Dijital içerikler söz konusu olduğunda SEO’yu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Hazırladığınız dijital içeriklerin SEO katkısının olması, site trafiğinizi artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı kolaylaştırır.

Organik trafik

Organik trafik, arama motorları üzerinden yapılan aramalar sonucunda, kullanıcıların internet sitenizi ziyaret etmesi ile oluşur. Organik trafikte, kullanıcılar belli arama sorguları yaparlar ve çıkan sonuçlar sonrasında sizinle ilgili bağlantılara tıkladıklarında e-ticaret sitenizi ziyaret ederler. Bu durumda da sitenizin SEO yapısı ne kadar kuvvetliyse, arama sorgularına yanıt verecek ne kadar çok içeriğiniz bulunuyorsa organik trafiğiniz bir o kadar fazla olacaktır. Organik olarak sitenize trafik sağlayamıyorsanız ya da bu oran düşükse, SEO konusunda bir takım eksiklikleriniz olduğunu düşünebilirsiniz.

Sayfayı terk etme oranı

Bir diğer önemli metrik de sayfayı terk etme oranıdır. Arama sorguları ile sitenize gelen; ancak kısa süre içinde sitenizi terk eden kullanıcıların oranına dikkat etmeniz gerekiyor. Bu oranının yüksek olması, kullanıcıların sitenizi ziyaret ettikten sonra, sayfayı kapatıp arama sorgularının olduğu sayfaya geçiş yaptıklarını gösterebilir. Bu durumda arama sorgularındaki meta bilgilerinizle, site içeriğinizin uyuşmadığını ya da sayfa üzerindeki içeriklerin kullanıcıları doyuracak nitelikte olmadığını göz önünde bulundurabilirsiniz. Kullanıcılar arama sorgularından sonra sitenizi ziyaret ediyor; ancaki yeterli bilgi veremiyorlarsa size bir geri dönüşüm sağlamayacaklardır. Bu durumun önüne geçmek için sitelerinizi en iyi şekilde optimize etmeniz, kullandığınız anahtar kelimelerle ilgili detaylı bilgiler vermeniz ve sayfalarınızda geçirilen süreleri artırılacak içerikler oluşturmanız gerekir.

Anahtar kelimeler

Dijital içeriklerinizi oluştururken kullandığınız anahtar kelimelerin de bir hayli önemi vardır. Kullandığınız anahtar kelimelerden kaç tanesi arama motorlarında ilk sayfada ve ilk 3 sorguda görüntüleniyor? SEO çalışmalarınızı yaparken sizin için öncelikli olan anahtar kelimelerde ilk sayfada ve/ya ilk üç sonuçta yer alması organik olarak elde edeceğiniz trafiği önemli ölçüde artırır. Site genelindeki anahtar kelimelerinizi iyi seçemeniz ve bunun yanı sıra dijital içeriklerinizde de doğru anahtar kelimeleri seçerek, bu özelde içerikler hazırlayarak, arama sorgularında daha fazla öne çıkmaya çalışmanız gerekir.

Sonuç olarak

Seride bahsettiğimiz konuları toparlayacak olursak; Kullanıcı davranışı:
  • Sayfa görüntülenmesi
  • Tekil ziyaretçiler
  • Yeni ve geri dönen kullanıcılar
  • Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi
  • Site üzerinde geçirilen ortalama süre
  • Sayfadan çıkma oranı
  • Trafik kaynakları
Etkileşim:
  • Beğeni ve paylaşımlar
  • Yorumlar
  • Bahsedilmeler
  • Yeniden paylaşımlar
SEO getirisi:
  • Organik trafik
  • Sayfayı terk etme oranı
  • Anahtar kelimeler
üç başlığı bu şekilde özetleyebiliriz. Dijital içeriklerinizi oluştururken, bu metriklere de dikkat ederek içeriklerinizi hazırlamanız ve stratejilerinizi bu doğrultuda yapmanız içeriklerinizin performansını artırırken, geri dönüşümlerinize de olumlu bir şekilde geri dönüş yapacaktır.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler