Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

15 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital ortamda çalışmak tabii ki bu içerikler hakkında daha fazla veri toplanmasına da yardımcı oluyor. Farklı araçlar üzerinden dijital içeriklerin performans takibini yapmak mümkün.

Dünkü yazımızda dijital içeriklerinizin ölçümlemesini yaparken kullanabileceğiniz metriklere giriş yapmış ve kullanıcı davranışlarını nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise sosyal mecralardaki etkileşimlerinizi nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Etkileşimlerin ölçümlenmesi

Etkileşim, dijital içeriklerinizin sosyal mecralarda ne kadar ilgi gördüğünü ve size ne kadar geri dönüşüm sağladığını gösterir. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinize iyi bir iletişimde olduğunuzu ve onların ilgisini çeken paylaşımlar yaptığınızın göstergesidir.

Beğeni ve paylaşımlar

Etkileşim oranlarını belirleyen metrikler arasında beğeniler ve paylaşımlar bulunmaktadır. Hedef kitleniz ve takipçilerinizin paylaşımlarınızı ne kadar beğendiği ve bu içerikleri ne kadar paylaştığı, içeriklerinize olan ilgiyi sizlere gösterecektir. İçeriklerinizin beğeni ve paylaşımlarının yüksek olması, dijital içeriklerinizde doğru bir yolda olduğunuzu size gösterir.

Yer aldığınız sosyal mecraların istatistikler bölümünde, paylaşımlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve Youtube bu konuda detaylı istatistik bilgileri sunmaktadır. Instagram içinse günlük ya da haftalık olarak kendi analizlerinizi yaparak, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Yorumlar

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlar da etkileşim oranlarınızı etkilemektedir. İçeriklerinizin aldığı yorumlar, kullanıcıların paylaşımlarınıza verdiği tepkileri gösterir. Paylaşım başına olan yorum oranınızı artırmak etkileşim oranlarınızı da doğrudan artırır. Paylaşımlar altına yapılan yorumlar takipçilerle iletişime geçmek için de bir hayli önemlidir. Bu sebeple de takipçilerinizi paylaşımlarınıza yorum yapmaya yönlendirerek hem iletişiminizi güçlendirebilir hem de etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yorumlarınızı yine sosyal mecraların istatistikler bölümü üzerinden analiz edebilir ve paylaşım başına kaç yorum aldığınızı görerek, istatistiksel olarak verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bahsedilmeler

Dikkat edilmesi ve ölçülmesi gereken bir diğer metrik ise internet kullanıcılarının sizin hakkında bahsedilme oranlarıdır. Kullanıcıların sizin hakkınızda konuşuyor olmaları, marka bilinirliğinizin artmakta olduğunu ve kullanıcılara sizin hakkınızda konuşmak için içerik sağladığınızı gösterir.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmaları, dijital taraftaki görünürlüğünüzü artıracağı için, marka bilinirliğinizin daha da artmasına yardımcı olur. Bu nedenle de dijital içeriklerinizi hazırlarken, kullanıcıların sizin hakkınızda da konuşmalarını sağlamaya çalışmanız bir hayli önemlidir.

Yeniden paylaşımlar

Dijital içeriklerinizin performansını ölçümlerken, yeniden paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri de dikkate alabilirsiniz. Dijital içerikleriniz tek seferlik paylaşımlardan oluşmak zorunda değildir; belli aralıklarla bu içeriklerinizi tekrar takipçilerinize paylaşarak, farklı etkileşimler yakalayabilirsiniz.

Yeniden paylaşımlar, ilk paylaşım sırasında ulaşılamayan kitlelere ulaşılmayı sağlayacağı gibi, bu konuları takipçilerinize yeniden hatırlatmak için de kullanılabilir.

Bir içeriği yeniden paylaştığınızda sitedeki trafiği sıfırdan ölçümlemeniz pek mümkün değildir; ancak içeriklerin sağladığı trafiği anlık ya da paylaşım dönemindeki trafik artışlarından takip edebilirsiniz.

Trafik haricinde, sosyal mecralarda farklı bir gönderi olarak bu içerikleri yeniden paylaştığınızda bu içeriklerin etkileşim oranlarını da ayrı ayrı ele alabilirsiniz.

Rehber serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda ise dijital içeriklerinizin SEO getirisini ölçümleme hakkında bilgileri paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan