Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital ortamda çalışmak tabii ki bu içerikler hakkında daha fazla veri toplanmasına da yardımcı oluyor. Farklı araçlar üzerinden dijital içeriklerin performans takibini yapmak mümkün.
Dünkü yazımızda dijital içeriklerinizin ölçümlemesini yaparken kullanabileceğiniz metriklere giriş yapmış ve kullanıcı davranışlarını nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise sosyal mecralardaki etkileşimlerinizi nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız.
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Etkileşimlerin ölçümlenmesi
Etkileşim, dijital içeriklerinizin sosyal mecralarda ne kadar ilgi gördüğünü ve size ne kadar geri dönüşüm sağladığını gösterir. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinize iyi bir iletişimde olduğunuzu ve onların ilgisini çeken paylaşımlar yaptığınızın göstergesidir.Beğeni ve paylaşımlar
Etkileşim oranlarını belirleyen metrikler arasında beğeniler ve paylaşımlar bulunmaktadır. Hedef kitleniz ve takipçilerinizin paylaşımlarınızı ne kadar beğendiği ve bu içerikleri ne kadar paylaştığı, içeriklerinize olan ilgiyi sizlere gösterecektir. İçeriklerinizin beğeni ve paylaşımlarının yüksek olması, dijital içeriklerinizde doğru bir yolda olduğunuzu size gösterir. Yer aldığınız sosyal mecraların istatistikler bölümünde, paylaşımlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve Youtube bu konuda detaylı istatistik bilgileri sunmaktadır. Instagram içinse günlük ya da haftalık olarak kendi analizlerinizi yaparak, verilerinizi oluşturabilirsiniz.Yorumlar
Paylaşımlarınıza yapılan yorumlar da etkileşim oranlarınızı etkilemektedir. İçeriklerinizin aldığı yorumlar, kullanıcıların paylaşımlarınıza verdiği tepkileri gösterir. Paylaşım başına olan yorum oranınızı artırmak etkileşim oranlarınızı da doğrudan artırır. Paylaşımlar altına yapılan yorumlar takipçilerle iletişime geçmek için de bir hayli önemlidir. Bu sebeple de takipçilerinizi paylaşımlarınıza yorum yapmaya yönlendirerek hem iletişiminizi güçlendirebilir hem de etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Yorumlarınızı yine sosyal mecraların istatistikler bölümü üzerinden analiz edebilir ve paylaşım başına kaç yorum aldığınızı görerek, istatistiksel olarak verilerinizi oluşturabilirsiniz.Bahsedilmeler
Dikkat edilmesi ve ölçülmesi gereken bir diğer metrik ise internet kullanıcılarının sizin hakkında bahsedilme oranlarıdır. Kullanıcıların sizin hakkınızda konuşuyor olmaları, marka bilinirliğinizin artmakta olduğunu ve kullanıcılara sizin hakkınızda konuşmak için içerik sağladığınızı gösterir. Kullanıcıların markanız hakkında konuşmaları, dijital taraftaki görünürlüğünüzü artıracağı için, marka bilinirliğinizin daha da artmasına yardımcı olur. Bu nedenle de dijital içeriklerinizi hazırlarken, kullanıcıların sizin hakkınızda da konuşmalarını sağlamaya çalışmanız bir hayli önemlidir.Yeniden paylaşımlar
Dijital içeriklerinizin performansını ölçümlerken, yeniden paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri de dikkate alabilirsiniz. Dijital içerikleriniz tek seferlik paylaşımlardan oluşmak zorunda değildir; belli aralıklarla bu içeriklerinizi tekrar takipçilerinize paylaşarak, farklı etkileşimler yakalayabilirsiniz. Yeniden paylaşımlar, ilk paylaşım sırasında ulaşılamayan kitlelere ulaşılmayı sağlayacağı gibi, bu konuları takipçilerinize yeniden hatırlatmak için de kullanılabilir. Bir içeriği yeniden paylaştığınızda sitedeki trafiği sıfırdan ölçümlemeniz pek mümkün değildir; ancak içeriklerin sağladığı trafiği anlık ya da paylaşım dönemindeki trafik artışlarından takip edebilirsiniz. Trafik haricinde, sosyal mecralarda farklı bir gönderi olarak bu içerikleri yeniden paylaştığınızda bu içeriklerin etkileşim oranlarını da ayrı ayrı ele alabilirsiniz. Rehber serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda ise dijital içeriklerinizin SEO getirisini ölçümleme hakkında bilgileri paylaşıyor olacağız.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar