Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

15 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital ortamda çalışmak tabii ki bu içerikler hakkında daha fazla veri toplanmasına da yardımcı oluyor. Farklı araçlar üzerinden dijital içeriklerin performans takibini yapmak mümkün.

Dünkü yazımızda dijital içeriklerinizin ölçümlemesini yaparken kullanabileceğiniz metriklere giriş yapmış ve kullanıcı davranışlarını nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise sosyal mecralardaki etkileşimlerinizi nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Etkileşimlerin ölçümlenmesi

Etkileşim, dijital içeriklerinizin sosyal mecralarda ne kadar ilgi gördüğünü ve size ne kadar geri dönüşüm sağladığını gösterir. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinize iyi bir iletişimde olduğunuzu ve onların ilgisini çeken paylaşımlar yaptığınızın göstergesidir.

Beğeni ve paylaşımlar

Etkileşim oranlarını belirleyen metrikler arasında beğeniler ve paylaşımlar bulunmaktadır. Hedef kitleniz ve takipçilerinizin paylaşımlarınızı ne kadar beğendiği ve bu içerikleri ne kadar paylaştığı, içeriklerinize olan ilgiyi sizlere gösterecektir. İçeriklerinizin beğeni ve paylaşımlarının yüksek olması, dijital içeriklerinizde doğru bir yolda olduğunuzu size gösterir.

Yer aldığınız sosyal mecraların istatistikler bölümünde, paylaşımlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve Youtube bu konuda detaylı istatistik bilgileri sunmaktadır. Instagram içinse günlük ya da haftalık olarak kendi analizlerinizi yaparak, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Yorumlar

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlar da etkileşim oranlarınızı etkilemektedir. İçeriklerinizin aldığı yorumlar, kullanıcıların paylaşımlarınıza verdiği tepkileri gösterir. Paylaşım başına olan yorum oranınızı artırmak etkileşim oranlarınızı da doğrudan artırır. Paylaşımlar altına yapılan yorumlar takipçilerle iletişime geçmek için de bir hayli önemlidir. Bu sebeple de takipçilerinizi paylaşımlarınıza yorum yapmaya yönlendirerek hem iletişiminizi güçlendirebilir hem de etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yorumlarınızı yine sosyal mecraların istatistikler bölümü üzerinden analiz edebilir ve paylaşım başına kaç yorum aldığınızı görerek, istatistiksel olarak verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bahsedilmeler

Dikkat edilmesi ve ölçülmesi gereken bir diğer metrik ise internet kullanıcılarının sizin hakkında bahsedilme oranlarıdır. Kullanıcıların sizin hakkınızda konuşuyor olmaları, marka bilinirliğinizin artmakta olduğunu ve kullanıcılara sizin hakkınızda konuşmak için içerik sağladığınızı gösterir.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmaları, dijital taraftaki görünürlüğünüzü artıracağı için, marka bilinirliğinizin daha da artmasına yardımcı olur. Bu nedenle de dijital içeriklerinizi hazırlarken, kullanıcıların sizin hakkınızda da konuşmalarını sağlamaya çalışmanız bir hayli önemlidir.

Yeniden paylaşımlar

Dijital içeriklerinizin performansını ölçümlerken, yeniden paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri de dikkate alabilirsiniz. Dijital içerikleriniz tek seferlik paylaşımlardan oluşmak zorunda değildir; belli aralıklarla bu içeriklerinizi tekrar takipçilerinize paylaşarak, farklı etkileşimler yakalayabilirsiniz.

Yeniden paylaşımlar, ilk paylaşım sırasında ulaşılamayan kitlelere ulaşılmayı sağlayacağı gibi, bu konuları takipçilerinize yeniden hatırlatmak için de kullanılabilir.

Bir içeriği yeniden paylaştığınızda sitedeki trafiği sıfırdan ölçümlemeniz pek mümkün değildir; ancak içeriklerin sağladığı trafiği anlık ya da paylaşım dönemindeki trafik artışlarından takip edebilirsiniz.

Trafik haricinde, sosyal mecralarda farklı bir gönderi olarak bu içerikleri yeniden paylaştığınızda bu içeriklerin etkileşim oranlarını da ayrı ayrı ele alabilirsiniz.

Rehber serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda ise dijital içeriklerinizin SEO getirisini ölçümleme hakkında bilgileri paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020
E ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak istiyorum diyorsanız, A'dan Z'ye tüm konuları bu makalemizde bulabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz e ticaret sitesi kurmak için gerekli evraklar, gerekli belgeler, e ticaret sitesi kurma...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Twitter üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için neler yapmalısınız?
Son yıllarda bir düşüşe geçse de halen e-ticaret firmaları için önemli bir sosyal medya kanalı olmaya devam eden Twitter üzerinde etkileşimleri artırmak, mevcut kullanıcılarla olan etkileşimleri artırmak ve yeni hedef kitlelere...
30 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan