Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital ortamda çalışmak tabii ki bu içerikler hakkında daha fazla veri toplanmasına da yardımcı oluyor. Farklı araçlar üzerinden dijital içeriklerin performans takibini yapmak mümkün.

Dünkü yazımızda dijital içeriklerinizin ölçümlemesini yaparken kullanabileceğiniz metriklere giriş yapmış ve kullanıcı davranışlarını nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise sosyal mecralardaki etkileşimlerinizi nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız.

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Etkileşimlerin ölçümlenmesi

Etkileşim, dijital içeriklerinizin sosyal mecralarda ne kadar ilgi gördüğünü ve size ne kadar geri dönüşüm sağladığını gösterir. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinize iyi bir iletişimde olduğunuzu ve onların ilgisini çeken paylaşımlar yaptığınızın göstergesidir.

Beğeni ve paylaşımlar

Etkileşim oranlarını belirleyen metrikler arasında beğeniler ve paylaşımlar bulunmaktadır. Hedef kitleniz ve takipçilerinizin paylaşımlarınızı ne kadar beğendiği ve bu içerikleri ne kadar paylaştığı, içeriklerinize olan ilgiyi sizlere gösterecektir. İçeriklerinizin beğeni ve paylaşımlarının yüksek olması, dijital içeriklerinizde doğru bir yolda olduğunuzu size gösterir.

Yer aldığınız sosyal mecraların istatistikler bölümünde, paylaşımlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve Youtube bu konuda detaylı istatistik bilgileri sunmaktadır. Instagram içinse günlük ya da haftalık olarak kendi analizlerinizi yaparak, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Yorumlar

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlar da etkileşim oranlarınızı etkilemektedir. İçeriklerinizin aldığı yorumlar, kullanıcıların paylaşımlarınıza verdiği tepkileri gösterir. Paylaşım başına olan yorum oranınızı artırmak etkileşim oranlarınızı da doğrudan artırır. Paylaşımlar altına yapılan yorumlar takipçilerle iletişime geçmek için de bir hayli önemlidir. Bu sebeple de takipçilerinizi paylaşımlarınıza yorum yapmaya yönlendirerek hem iletişiminizi güçlendirebilir hem de etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz.

Yorumlarınızı yine sosyal mecraların istatistikler bölümü üzerinden analiz edebilir ve paylaşım başına kaç yorum aldığınızı görerek, istatistiksel olarak verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bahsedilmeler

Dikkat edilmesi ve ölçülmesi gereken bir diğer metrik ise internet kullanıcılarının sizin hakkında bahsedilme oranlarıdır. Kullanıcıların sizin hakkınızda konuşuyor olmaları, marka bilinirliğinizin artmakta olduğunu ve kullanıcılara sizin hakkınızda konuşmak için içerik sağladığınızı gösterir.

Kullanıcıların markanız hakkında konuşmaları, dijital taraftaki görünürlüğünüzü artıracağı için, marka bilinirliğinizin daha da artmasına yardımcı olur. Bu nedenle de dijital içeriklerinizi hazırlarken, kullanıcıların sizin hakkınızda da konuşmalarını sağlamaya çalışmanız bir hayli önemlidir.

Yeniden paylaşımlar

Dijital içeriklerinizin performansını ölçümlerken, yeniden paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri de dikkate alabilirsiniz. Dijital içerikleriniz tek seferlik paylaşımlardan oluşmak zorunda değildir; belli aralıklarla bu içeriklerinizi tekrar takipçilerinize paylaşarak, farklı etkileşimler yakalayabilirsiniz.

Yeniden paylaşımlar, ilk paylaşım sırasında ulaşılamayan kitlelere ulaşılmayı sağlayacağı gibi, bu konuları takipçilerinize yeniden hatırlatmak için de kullanılabilir.

Bir içeriği yeniden paylaştığınızda sitedeki trafiği sıfırdan ölçümlemeniz pek mümkün değildir; ancak içeriklerin sağladığı trafiği anlık ya da paylaşım dönemindeki trafik artışlarından takip edebilirsiniz.

Trafik haricinde, sosyal mecralarda farklı bir gönderi olarak bu içerikleri yeniden paylaştığınızda bu içeriklerin etkileşim oranlarını da ayrı ayrı ele alabilirsiniz.

Rehber serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda ise dijital içeriklerinizin SEO getirisini ölçümleme hakkında bilgileri paylaşıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
IdeaSoft
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
E-ticaret siteniz yurtdışına satış için hazır mı?
Yurtdışına satış yapmak ve farklı ülkelere açılmak e-ticaret firmalarının büyümesine katkı sağlayacak durumlardan biridir. Bu fikir kulağa güzel gelse de yurtdışı satışlarını ve operasyonlarını yürütmek bir hayli zor...
18 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin