Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm

15 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital ortamda çalışmak tabii ki bu içerikler hakkında daha fazla veri toplanmasına da yardımcı oluyor. Farklı araçlar üzerinden dijital içeriklerin performans takibini yapmak mümkün. Dünkü yazımızda dijital içeriklerinizin ölçümlemesini yaparken kullanabileceğiniz metriklere giriş yapmış ve kullanıcı davranışlarını nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü rehberimizde ise sosyal mecralardaki etkileşimlerinizi nasıl ölçümleyebileceğinizi sizlerle paylaşıyor olacağız. Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

Etkileşimlerin ölçümlenmesi

Etkileşim, dijital içeriklerinizin sosyal mecralarda ne kadar ilgi gördüğünü ve size ne kadar geri dönüşüm sağladığını gösterir. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinize iyi bir iletişimde olduğunuzu ve onların ilgisini çeken paylaşımlar yaptığınızın göstergesidir.

Beğeni ve paylaşımlar

Etkileşim oranlarını belirleyen metrikler arasında beğeniler ve paylaşımlar bulunmaktadır. Hedef kitleniz ve takipçilerinizin paylaşımlarınızı ne kadar beğendiği ve bu içerikleri ne kadar paylaştığı, içeriklerinize olan ilgiyi sizlere gösterecektir. İçeriklerinizin beğeni ve paylaşımlarının yüksek olması, dijital içeriklerinizde doğru bir yolda olduğunuzu size gösterir. Yer aldığınız sosyal mecraların istatistikler bölümünde, paylaşımlarınızın performansını ölçümleyebilirsiniz. Facebook, Twitter ve Youtube bu konuda detaylı istatistik bilgileri sunmaktadır. Instagram içinse günlük ya da haftalık olarak kendi analizlerinizi yaparak, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Yorumlar

Paylaşımlarınıza yapılan yorumlar da etkileşim oranlarınızı etkilemektedir. İçeriklerinizin aldığı yorumlar, kullanıcıların paylaşımlarınıza verdiği tepkileri gösterir. Paylaşım başına olan yorum oranınızı artırmak etkileşim oranlarınızı da doğrudan artırır. Paylaşımlar altına yapılan yorumlar takipçilerle iletişime geçmek için de bir hayli önemlidir. Bu sebeple de takipçilerinizi paylaşımlarınıza yorum yapmaya yönlendirerek hem iletişiminizi güçlendirebilir hem de etkileşim oranlarınızı artırabilirsiniz. Yorumlarınızı yine sosyal mecraların istatistikler bölümü üzerinden analiz edebilir ve paylaşım başına kaç yorum aldığınızı görerek, istatistiksel olarak verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bahsedilmeler

Dikkat edilmesi ve ölçülmesi gereken bir diğer metrik ise internet kullanıcılarının sizin hakkında bahsedilme oranlarıdır. Kullanıcıların sizin hakkınızda konuşuyor olmaları, marka bilinirliğinizin artmakta olduğunu ve kullanıcılara sizin hakkınızda konuşmak için içerik sağladığınızı gösterir. Kullanıcıların markanız hakkında konuşmaları, dijital taraftaki görünürlüğünüzü artıracağı için, marka bilinirliğinizin daha da artmasına yardımcı olur. Bu nedenle de dijital içeriklerinizi hazırlarken, kullanıcıların sizin hakkınızda da konuşmalarını sağlamaya çalışmanız bir hayli önemlidir.

Yeniden paylaşımlar

Dijital içeriklerinizin performansını ölçümlerken, yeniden paylaşımlarınızın aldığı etkileşimleri de dikkate alabilirsiniz. Dijital içerikleriniz tek seferlik paylaşımlardan oluşmak zorunda değildir; belli aralıklarla bu içeriklerinizi tekrar takipçilerinize paylaşarak, farklı etkileşimler yakalayabilirsiniz. Yeniden paylaşımlar, ilk paylaşım sırasında ulaşılamayan kitlelere ulaşılmayı sağlayacağı gibi, bu konuları takipçilerinize yeniden hatırlatmak için de kullanılabilir. Bir içeriği yeniden paylaştığınızda sitedeki trafiği sıfırdan ölçümlemeniz pek mümkün değildir; ancak içeriklerin sağladığı trafiği anlık ya da paylaşım dönemindeki trafik artışlarından takip edebilirsiniz. Trafik haricinde, sosyal mecralarda farklı bir gönderi olarak bu içerikleri yeniden paylaştığınızda bu içeriklerin etkileşim oranlarını da ayrı ayrı ele alabilirsiniz. Rehber serimizin ikinci bölümünün de burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda ise dijital içeriklerinizin SEO getirisini ölçümleme hakkında bilgileri paylaşıyor olacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak...
9 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Savaş Çetinkaya