Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

14 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın olması, dijital içeriklerin performansının bir hayli kolay bir şekilde yapılmasını sağlıyor. Dijital içerikleri ölçümlerken üç ana başlık üzerinde analiz yapmak mümkün. Bunlar: kullanıcı davranışı, etkileşim ve SEO getirisidir. Bu rehber serimizde de bu metriklerin ne olduğunu ve performans ölçümlemesi yaparken neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı davranışı

Kullanıcıların dijital içeriklere nasıl bir yaklaşımda bulunduğunu ve bu içeriklerle ne kadar süre ilgilendiklerini görmek için kullanıcı davranışlarını inceleyebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını Google Analytics hesabınız üzerinden her bir içeriğiniz için ayrı ayrı yapabilirsiniz.

Sayfa görüntülenmesi

E-ticaret siteniz üzerinde hazırladığınız içeriklerin, kaç kez görüntülendiğini ölçümlemek için sayfa görüntülenmelerini ölçümleyebilirsiniz. İçeriğinizin toplamda kaç kez görüntülendiğini incelemek, içeriğinizin ne kadar ilgi çektiğini gösterecektir.

Tekil ziyaretçiler

Teki ziyaretçiler metriği ise, toplam olarak kaç farklı kişinin içeriklerinizi gördüğünü görmenizi sağlar. Sayfa görüntülenmesinden farklı olarak, tekil ziyaretçileri göstermesi nedeniyle, kaç farklı kişiye içeriklerinizi ulaştırabildiğinizi görebilirsiniz.

Yeni ve geri dönen kullanıcılar

İçeriklerinizle ulaştığınız yeni ve daha önceden sitenizi ziyaret eden kullanıcıların oranını görmenizi sağlayan metriktir. İçeriklerinizin paylaşımlarını yaptığınızda, yeni bir hedef kitleye yönelik mi yoksa, mevcut takipçilerinize mi ulaştığınızı bu metrik sayesinde görebilirsiniz. Yeni kullanıcıların oranının yüksek olması iyi gibi görünse de mevcut takipçilerinizin yani geri dönen kullanıcıların oranın yüksek olması biraz daha önemli bir detaydır. Çünkü sadık kullanıcılara ulaşmanız, içeriklerinizin gerçekten takip edildiğini size gösterecektir. Yeni kitlelere ulaşmak da önemli olsa da bu iki değeri dengede tutmak, verimliliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi

Kullanıcıların siteniz üzerinde kaç farklı sayfayı görüntülediğini ölçümlemek için kullanabileceğiniz metriktir. Örneğin bu oran kullanıcı başına 5.4 sayfa görüntülenmesi şeklinde olabilir. Bu durumda da ortalama bir kullanıcı tek bir oturumda, siteniz üzerinde 5 sayfadan fazlasını ziyaret ediyor diyebiliriz. Kullanıcı başına sayfa görüntülenme sayısının yüksek olması, kullanıcıların site üzerindeki içeriklerden keyif aldığını ve sitenizde daha fazla vakit geçirdiğini göstermektedir.

Site üzerinde geçirilen ortalama süre

Ölçümlenmesi gereken bir diğer metrik ise kullanıcıların ortalama olarak site üzerinde geçirdikleri süredir. Ortalama olarak geçirlen sürenin uzun olması, kullanıcıların site üzerinde ilgi duydukları içerikler bulduklarını gösterir ve geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. Site üzerinde kullanıcılar az vakit geçiriyorlarsa, aradıklarını bulamıyor ya da dikkatlerini çeken içerikler göremiyor olabilirler. Böyle bir durumda site üzerindeki içerikleri geliştirmek için yeni çalışmalar yapmak gerekir./p>

Sayfadan çıkma oranı

Sayfadan çıkma oranı, kullanıcıların siteye girdikten sonra ne kadar sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir. Sayfadan çıkma oranının yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmediklerini ve çok kısa sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir. Sayfadan çıkma oranı web sitesine göre değişiklik gösterebilir. Az sayıda ürünü ve içeriği olan e-ticaret sitelerinde bu oran biraz daha yüksek olabilir. Kullanıcılar ürünleri hızlıca inceleyip ayrılabilirler. Daha fazla ürün ve içeriğe sahip olan sitelerde bu oran nispeten daha düşük olacaktır. Sayfadan çıkma oranınızla, sitede geçirilen ortalama süreyi dikkate alarak, kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyebilirsiniz. Böylelikle sayfadan çıkma oranlarınızın yüksekliği hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz. Sayfadan çıkma oranlarınızı yüzde 65’lerin altında tutmak, oldukça iyi bir oran olsa da bu oranı ne kadar düşürebilirseniz, ziyaretçilerinize bir o kadar iyi bir deneyim sunuyor olursunuz.

Trafik kaynakları

Bir diğer önemli metrik ise, trafik kaynaklarıdır. Ziyaretçilerinizin hangi kanallar üzerinden sitenize ulaştığını ölçümlemeniz pazarlama çalışmalarında ne durumda olduğunuzu görmenizi sağlar. Örneğin trafiğiniz Google üzerindeki arama sonuçlarından geliyorsa, SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapıyorsunuzdur. Sosyal mecralar üzerinden gelen trafiği incelemek, bu mecralardaki performansınızı ölçümlemenizi sağlar. Tüm trafik kaynaklarını birbirleriyle kıyaslamak, hangi kanaldan daha çok trafik sağladığınızı görmenizi sağlar. Böylelikle pazarlama ve SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size bazı fikirler verir ve böylelikle stratejilerinizi bu şekilde belirleyebilirsiniz. Rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Bir sonraki yazımızda ise etkileşim ve SEO getirileri üzerinde duruyor olacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Ferad Osman Sali
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popülerdir. Dolayısıyla markalar da bu özelliği oldukça kullanmaya yöneliyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin...
15 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
Whatsapp İşletme Hesabı Nedir? Faydaları Nelerdir?
2009 yılında kullanıma açılan WhatsApp, günümüzde dünyanın en çok tercih edilen mesajlaşma uygulamasıdır. oberlo.com tarafından sağlanan istatistiklere göre 2021 yılı itibariyle tüm dünyada 2 milyardan fazla kişi Whatsapp'ı...
15 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali