fbpx

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın olması, dijital içeriklerin performansının bir hayli kolay bir şekilde yapılmasını sağlıyor.

Dijital içerikleri ölçümlerken üç ana başlık üzerinde analiz yapmak mümkün. Bunlar: kullanıcı davranışı, etkileşim ve SEO getirisidir. Bu rehber serimizde de bu metriklerin ne olduğunu ve performans ölçümlemesi yaparken neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı davranışı

Kullanıcıların dijital içeriklere nasıl bir yaklaşımda bulunduğunu ve bu içeriklerle ne kadar süre ilgilendiklerini görmek için kullanıcı davranışlarını inceleyebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını Google Analytics hesabınız üzerinden her bir içeriğiniz için ayrı ayrı yapabilirsiniz.

Sayfa görüntülenmesi

E-ticaret siteniz üzerinde hazırladığınız içeriklerin, kaç kez görüntülendiğini ölçümlemek için sayfa görüntülenmelerini ölçümleyebilirsiniz. İçeriğinizin toplamda kaç kez görüntülendiğini incelemek, içeriğinizin ne kadar ilgi çektiğini gösterecektir.

Tekil ziyaretçiler

Teki ziyaretçiler metriği ise, toplam olarak kaç farklı kişinin içeriklerinizi gördüğünü görmenizi sağlar. Sayfa görüntülenmesinden farklı olarak, tekil ziyaretçileri göstermesi nedeniyle, kaç farklı kişiye içeriklerinizi ulaştırabildiğinizi görebilirsiniz.

Yeni ve geri dönen kullanıcılar

İçeriklerinizle ulaştığınız yeni ve daha önceden sitenizi ziyaret eden kullanıcıların oranını görmenizi sağlayan metriktir. İçeriklerinizin paylaşımlarını yaptığınızda, yeni bir hedef kitleye yönelik mi yoksa, mevcut takipçilerinize mi ulaştığınızı bu metrik sayesinde görebilirsiniz.

Yeni kullanıcıların oranının yüksek olması iyi gibi görünse de mevcut takipçilerinizin yani geri dönen kullanıcıların oranın yüksek olması biraz daha önemli bir detaydır. Çünkü sadık kullanıcılara ulaşmanız, içeriklerinizin gerçekten takip edildiğini size gösterecektir. Yeni kitlelere ulaşmak da önemli olsa da bu iki değeri dengede tutmak, verimliliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi

Kullanıcıların siteniz üzerinde kaç farklı sayfayı görüntülediğini ölçümlemek için kullanabileceğiniz metriktir. Örneğin bu oran kullanıcı başına 5.4 sayfa görüntülenmesi şeklinde olabilir. Bu durumda da ortalama bir kullanıcı tek bir oturumda, siteniz üzerinde 5 sayfadan fazlasını ziyaret ediyor diyebiliriz. Kullanıcı başına sayfa görüntülenme sayısının yüksek olması, kullanıcıların site üzerindeki içeriklerden keyif aldığını ve sitenizde daha fazla vakit geçirdiğini göstermektedir.

Site üzerinde geçirilen ortalama süre

Ölçümlenmesi gereken bir diğer metrik ise kullanıcıların ortalama olarak site üzerinde geçirdikleri süredir. Ortalama olarak geçirlen sürenin uzun olması, kullanıcıların site üzerinde ilgi duydukları içerikler bulduklarını gösterir ve geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. Site üzerinde kullanıcılar az vakit geçiriyorlarsa, aradıklarını bulamıyor ya da dikkatlerini çeken içerikler göremiyor olabilirler. Böyle bir durumda site üzerindeki içerikleri geliştirmek için yeni çalışmalar yapmak gerekir./p>

Sayfadan çıkma oranı

Sayfadan çıkma oranı, kullanıcıların siteye girdikten sonra ne kadar sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir. Sayfadan çıkma oranının yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmediklerini ve çok kısa sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir.

Sayfadan çıkma oranı web sitesine göre değişiklik gösterebilir. Az sayıda ürünü ve içeriği olan e-ticaret sitelerinde bu oran biraz daha yüksek olabilir. Kullanıcılar ürünleri hızlıca inceleyip ayrılabilirler. Daha fazla ürün ve içeriğe sahip olan sitelerde bu oran nispeten daha düşük olacaktır.

Sayfadan çıkma oranınızla, sitede geçirilen ortalama süreyi dikkate alarak, kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyebilirsiniz. Böylelikle sayfadan çıkma oranlarınızın yüksekliği hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz. Sayfadan çıkma oranlarınızı yüzde 65’lerin altında tutmak, oldukça iyi bir oran olsa da bu oranı ne kadar düşürebilirseniz, ziyaretçilerinize bir o kadar iyi bir deneyim sunuyor olursunuz.

Trafik kaynakları

Bir diğer önemli metrik ise, trafik kaynaklarıdır. Ziyaretçilerinizin hangi kanallar üzerinden sitenize ulaştığını ölçümlemeniz pazarlama çalışmalarında ne durumda olduğunuzu görmenizi sağlar.

Örneğin trafiğiniz Google üzerindeki arama sonuçlarından geliyorsa, SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapıyorsunuzdur. Sosyal mecralar üzerinden gelen trafiği incelemek, bu mecralardaki performansınızı ölçümlemenizi sağlar.

Tüm trafik kaynaklarını birbirleriyle kıyaslamak, hangi kanaldan daha çok trafik sağladığınızı görmenizi sağlar. Böylelikle pazarlama ve SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size bazı fikirler verir ve böylelikle stratejilerinizi bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Bir sonraki yazımızda ise etkileşim ve SEO getirileri üzerinde duruyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan