Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

14 Ağustos 2017
Sinan Oypan

E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın olması, dijital içeriklerin performansının bir hayli kolay bir şekilde yapılmasını sağlıyor.

Dijital içerikleri ölçümlerken üç ana başlık üzerinde analiz yapmak mümkün. Bunlar: kullanıcı davranışı, etkileşim ve SEO getirisidir. Bu rehber serimizde de bu metriklerin ne olduğunu ve performans ölçümlemesi yaparken neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı davranışı

Kullanıcıların dijital içeriklere nasıl bir yaklaşımda bulunduğunu ve bu içeriklerle ne kadar süre ilgilendiklerini görmek için kullanıcı davranışlarını inceleyebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını Google Analytics hesabınız üzerinden her bir içeriğiniz için ayrı ayrı yapabilirsiniz.

Sayfa görüntülenmesi

E-ticaret siteniz üzerinde hazırladığınız içeriklerin, kaç kez görüntülendiğini ölçümlemek için sayfa görüntülenmelerini ölçümleyebilirsiniz. İçeriğinizin toplamda kaç kez görüntülendiğini incelemek, içeriğinizin ne kadar ilgi çektiğini gösterecektir.

Tekil ziyaretçiler

Teki ziyaretçiler metriği ise, toplam olarak kaç farklı kişinin içeriklerinizi gördüğünü görmenizi sağlar. Sayfa görüntülenmesinden farklı olarak, tekil ziyaretçileri göstermesi nedeniyle, kaç farklı kişiye içeriklerinizi ulaştırabildiğinizi görebilirsiniz.

Yeni ve geri dönen kullanıcılar

İçeriklerinizle ulaştığınız yeni ve daha önceden sitenizi ziyaret eden kullanıcıların oranını görmenizi sağlayan metriktir. İçeriklerinizin paylaşımlarını yaptığınızda, yeni bir hedef kitleye yönelik mi yoksa, mevcut takipçilerinize mi ulaştığınızı bu metrik sayesinde görebilirsiniz.

Yeni kullanıcıların oranının yüksek olması iyi gibi görünse de mevcut takipçilerinizin yani geri dönen kullanıcıların oranın yüksek olması biraz daha önemli bir detaydır. Çünkü sadık kullanıcılara ulaşmanız, içeriklerinizin gerçekten takip edildiğini size gösterecektir. Yeni kitlelere ulaşmak da önemli olsa da bu iki değeri dengede tutmak, verimliliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi

Kullanıcıların siteniz üzerinde kaç farklı sayfayı görüntülediğini ölçümlemek için kullanabileceğiniz metriktir. Örneğin bu oran kullanıcı başına 5.4 sayfa görüntülenmesi şeklinde olabilir. Bu durumda da ortalama bir kullanıcı tek bir oturumda, siteniz üzerinde 5 sayfadan fazlasını ziyaret ediyor diyebiliriz. Kullanıcı başına sayfa görüntülenme sayısının yüksek olması, kullanıcıların site üzerindeki içeriklerden keyif aldığını ve sitenizde daha fazla vakit geçirdiğini göstermektedir.

Site üzerinde geçirilen ortalama süre

Ölçümlenmesi gereken bir diğer metrik ise kullanıcıların ortalama olarak site üzerinde geçirdikleri süredir. Ortalama olarak geçirlen sürenin uzun olması, kullanıcıların site üzerinde ilgi duydukları içerikler bulduklarını gösterir ve geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. Site üzerinde kullanıcılar az vakit geçiriyorlarsa, aradıklarını bulamıyor ya da dikkatlerini çeken içerikler göremiyor olabilirler. Böyle bir durumda site üzerindeki içerikleri geliştirmek için yeni çalışmalar yapmak gerekir./p>

Sayfadan çıkma oranı

Sayfadan çıkma oranı, kullanıcıların siteye girdikten sonra ne kadar sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir. Sayfadan çıkma oranının yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmediklerini ve çok kısa sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir.

Sayfadan çıkma oranı web sitesine göre değişiklik gösterebilir. Az sayıda ürünü ve içeriği olan e-ticaret sitelerinde bu oran biraz daha yüksek olabilir. Kullanıcılar ürünleri hızlıca inceleyip ayrılabilirler. Daha fazla ürün ve içeriğe sahip olan sitelerde bu oran nispeten daha düşük olacaktır.

Sayfadan çıkma oranınızla, sitede geçirilen ortalama süreyi dikkate alarak, kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyebilirsiniz. Böylelikle sayfadan çıkma oranlarınızın yüksekliği hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz. Sayfadan çıkma oranlarınızı yüzde 65’lerin altında tutmak, oldukça iyi bir oran olsa da bu oranı ne kadar düşürebilirseniz, ziyaretçilerinize bir o kadar iyi bir deneyim sunuyor olursunuz.

Trafik kaynakları

Bir diğer önemli metrik ise, trafik kaynaklarıdır. Ziyaretçilerinizin hangi kanallar üzerinden sitenize ulaştığını ölçümlemeniz pazarlama çalışmalarında ne durumda olduğunuzu görmenizi sağlar.

Örneğin trafiğiniz Google üzerindeki arama sonuçlarından geliyorsa, SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapıyorsunuzdur. Sosyal mecralar üzerinden gelen trafiği incelemek, bu mecralardaki performansınızı ölçümlemenizi sağlar.

Tüm trafik kaynaklarını birbirleriyle kıyaslamak, hangi kanaldan daha çok trafik sağladığınızı görmenizi sağlar. Böylelikle pazarlama ve SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size bazı fikirler verir ve böylelikle stratejilerinizi bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Bir sonraki yazımızda ise etkileşim ve SEO getirileri üzerinde duruyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan