Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm

E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı aracın olması, dijital içeriklerin performansının bir hayli kolay bir şekilde yapılmasını sağlıyor.

Dijital içerikleri ölçümlerken üç ana başlık üzerinde analiz yapmak mümkün. Bunlar: kullanıcı davranışı, etkileşim ve SEO getirisidir. Bu rehber serimizde de bu metriklerin ne olduğunu ve performans ölçümlemesi yaparken neler yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Kullanıcı davranışı

Kullanıcıların dijital içeriklere nasıl bir yaklaşımda bulunduğunu ve bu içeriklerle ne kadar süre ilgilendiklerini görmek için kullanıcı davranışlarını inceleyebilirsiniz. Kullanıcı davranışlarını Google Analytics hesabınız üzerinden her bir içeriğiniz için ayrı ayrı yapabilirsiniz.

Sayfa görüntülenmesi

E-ticaret siteniz üzerinde hazırladığınız içeriklerin, kaç kez görüntülendiğini ölçümlemek için sayfa görüntülenmelerini ölçümleyebilirsiniz. İçeriğinizin toplamda kaç kez görüntülendiğini incelemek, içeriğinizin ne kadar ilgi çektiğini gösterecektir.

Tekil ziyaretçiler

Teki ziyaretçiler metriği ise, toplam olarak kaç farklı kişinin içeriklerinizi gördüğünü görmenizi sağlar. Sayfa görüntülenmesinden farklı olarak, tekil ziyaretçileri göstermesi nedeniyle, kaç farklı kişiye içeriklerinizi ulaştırabildiğinizi görebilirsiniz.

Yeni ve geri dönen kullanıcılar

İçeriklerinizle ulaştığınız yeni ve daha önceden sitenizi ziyaret eden kullanıcıların oranını görmenizi sağlayan metriktir. İçeriklerinizin paylaşımlarını yaptığınızda, yeni bir hedef kitleye yönelik mi yoksa, mevcut takipçilerinize mi ulaştığınızı bu metrik sayesinde görebilirsiniz.

Yeni kullanıcıların oranının yüksek olması iyi gibi görünse de mevcut takipçilerinizin yani geri dönen kullanıcıların oranın yüksek olması biraz daha önemli bir detaydır. Çünkü sadık kullanıcılara ulaşmanız, içeriklerinizin gerçekten takip edildiğini size gösterecektir. Yeni kitlelere ulaşmak da önemli olsa da bu iki değeri dengede tutmak, verimliliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

Kullanıcı başına ortalama sayfa gösterimi

Kullanıcıların siteniz üzerinde kaç farklı sayfayı görüntülediğini ölçümlemek için kullanabileceğiniz metriktir. Örneğin bu oran kullanıcı başına 5.4 sayfa görüntülenmesi şeklinde olabilir. Bu durumda da ortalama bir kullanıcı tek bir oturumda, siteniz üzerinde 5 sayfadan fazlasını ziyaret ediyor diyebiliriz. Kullanıcı başına sayfa görüntülenme sayısının yüksek olması, kullanıcıların site üzerindeki içeriklerden keyif aldığını ve sitenizde daha fazla vakit geçirdiğini göstermektedir.

Site üzerinde geçirilen ortalama süre

Ölçümlenmesi gereken bir diğer metrik ise kullanıcıların ortalama olarak site üzerinde geçirdikleri süredir. Ortalama olarak geçirlen sürenin uzun olması, kullanıcıların site üzerinde ilgi duydukları içerikler bulduklarını gösterir ve geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. Site üzerinde kullanıcılar az vakit geçiriyorlarsa, aradıklarını bulamıyor ya da dikkatlerini çeken içerikler göremiyor olabilirler. Böyle bir durumda site üzerindeki içerikleri geliştirmek için yeni çalışmalar yapmak gerekir./p>

Sayfadan çıkma oranı

Sayfadan çıkma oranı, kullanıcıların siteye girdikten sonra ne kadar sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir. Sayfadan çıkma oranının yüksek olması, kullanıcıların site üzerinde vakit geçirmediklerini ve çok kısa sürede siteden ayrıldıklarını göstermektedir.

Sayfadan çıkma oranı web sitesine göre değişiklik gösterebilir. Az sayıda ürünü ve içeriği olan e-ticaret sitelerinde bu oran biraz daha yüksek olabilir. Kullanıcılar ürünleri hızlıca inceleyip ayrılabilirler. Daha fazla ürün ve içeriğe sahip olan sitelerde bu oran nispeten daha düşük olacaktır.

Sayfadan çıkma oranınızla, sitede geçirilen ortalama süreyi dikkate alarak, kullanıcıların site üzerindeki davranışlarını inceleyebilirsiniz. Böylelikle sayfadan çıkma oranlarınızın yüksekliği hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz. Sayfadan çıkma oranlarınızı yüzde 65’lerin altında tutmak, oldukça iyi bir oran olsa da bu oranı ne kadar düşürebilirseniz, ziyaretçilerinize bir o kadar iyi bir deneyim sunuyor olursunuz.

Trafik kaynakları

Bir diğer önemli metrik ise, trafik kaynaklarıdır. Ziyaretçilerinizin hangi kanallar üzerinden sitenize ulaştığını ölçümlemeniz pazarlama çalışmalarında ne durumda olduğunuzu görmenizi sağlar.

Örneğin trafiğiniz Google üzerindeki arama sonuçlarından geliyorsa, SEO çalışmalarınızı doğru bir şekilde yapıyorsunuzdur. Sosyal mecralar üzerinden gelen trafiği incelemek, bu mecralardaki performansınızı ölçümlemenizi sağlar.

Tüm trafik kaynaklarını birbirleriyle kıyaslamak, hangi kanaldan daha çok trafik sağladığınızı görmenizi sağlar. Böylelikle pazarlama ve SEO çalışmalarınızda nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size bazı fikirler verir ve böylelikle stratejilerinizi bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Rehberimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Bir sonraki yazımızda ise etkileşim ve SEO getirileri üzerinde duruyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin